-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rumos14
nagyúr
válasz McDuglas #9872 üzenetére
ha a Helios még megvan, tedd fel az A7-re, egészen más mint az A58-on. szvsz az egész manuálozás új értelmet nyer full frame vázon.
nem halott ötlet az F2.8-as alapzoom LA-EA4-gyel, egy Tamron 28-75 vagy Sigma 24-70 megfizethető, csak jól próbáld ki, mert van szórás köztük. viszont valóban, az A bajonettes használtpiac visszaesőben 3rd party obikkal sztem ugyanúgy megy mint az SLT gépek, és az AF is u.annyira használható kevés fényben. -
rumos14
nagyúr
3 ev utan kihoz a Sony egy uj aps-c obit... Egy 18-110 power zoom-ot, a videokamerakhoz
Tehat a Sony-nak az aps-c szenzormeret mar csak a videokamerak miatt erdekes. -
rumos14
nagyúr
azt megmondtáTOK hogy nem lesz több asp-c obi? hol?
amúgy amit leírsz, azzal nem értek egyet. szerintem van akkora volumene eladásban (A5x00, A6x00 vonal), hogy fejlesszen rá. szerintem simán csak böszmék, és azt gondolják, hogy aps-c vázra jó lesz a FF obi is (á la Nikon...) a gyártók összefogása pedig egy... ne haragudj... naiv utópia.
ha felébred a CaNikon, akkor jön az EOS-M meg a Nikon 1, FF méretben. érted... ők még mindig nem akarnak mirrorless-szel foglalkozni, és simán lehet, hogy igazuk van.
-
rumos14
nagyúr
amikor kijött ez a 18-105, volt némi anyázás, mert bizonyos FS kamerák nem támogatták és az óriási párnatorzítás vállalhatatlan volt. nem tudom, azóta kihozták-e fw frissítést ezekre a kamerákra (Sony -> vszleg nem). na most ezek a júzerek a még mindig pöpec profi kameráikra megvehetik a vszleg optikailag jobban korrigált 18-110-et. és még 5mm-t kapnak ajándékba!
-
rumos14
nagyúr
a mai Canon bejelentés apropóján: szóval a Canon ki tud hozni egy modern 70-300-as obit (klasszik EF, tudom, de akkor is), normális áron, vélhetően igen jó képminőséggel... és szintén képes kihozni egy kb. A6000 tudású vázat, 1000 dollárért...
-
rumos14
nagyúr
válasz Filithey2016 #9953 üzenetére
egy 40,5mm-es UV szűrő jó lesz. ne vegyél túl drágát, nem érdemes...
a kérdéseidet pedig itt tedd fel -
rumos14
nagyúr
válasz Filithey2016 #9955 üzenetére
1. MF Affist-et kapcsold ki
2. egy stoppal lerekeszelve kb, de csodát ne várj., tehát F5.6-F8.ejj, na így jár aki elkezd írni egy hsz-t, elmegy ebédelni, és utána fejezi be
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
a tesztképeik a mínuszezerre vett sharpness miatt használhatatlanok.
az 55/1.8 élességre is szószó chart-ot hoztak ki.azzal azért részben egyetértek, hogy ennyi pénzért ne nagyon legyen mibe belekötni... legyen csak éles mindenhol, bár bokéhság sokkal fontosabb.
ha mondjuk lenne egy 500 dolláros 85/1.8 obi, ezt a gémestert is inkább megérteném.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz spanyoll #10135 üzenetére
sztem a D750 is elég jó iso25600-on.
amúgy néha magamat sem értem, hogy miért is jó ez az A7 rendszer aztán ilyenek jutnak eszembe
- tetszik a méret, az anyagminőség (A7II)
- 28/2, 55/1.8 nem csak a többi FE üveghez képest, de a teljes mezőnyt nézve is nagyon jó
- "adaptálhatóság": minden felrakható rá, stabi is van, én egy Alpha bajonettes Sigma 70-200-at használok, máshol ennyiért nem kapok stabilizált 70-200-at. (ja de, Petnax K-1...)
- AF: lehet h lassabb mint a csúcs tükrösöknél, de sztem pontosabb, megbízhatóbb. nincs az az isten h én még1x backfocus gyanúban éljek. arc AF, szem AF óriási királyságok.emellett pedig ott a rengeteg negatívum, leginkább a kevés obi és az iszonyatos túlárazások. persze egy vadiúj Canon/Nikon üveg sem olcsóbb, de ott van 10x akkora használtpiac, régebbi verziók, 3rd party, stb.
összességében rengeteg kompromisszum,nem is értem, hogy rajtam kívül hogyan felelhet meg másnak is egy ilyen "félkarú" rendszer -
rumos14
nagyúr
válasz tailor #10218 üzenetére
és akkor mondjuk ki mindannyian, egyszerre, kórusban: ennek kellett volna kijönnie tavasszal az A6300 helyett
én viszont a 'közvélekedéssel" ellentétben úgy gondolom h a stabi nem igazán hiányzott az aps-c NEX-ből, pardon, E bajonettes Alphából. a legtöbb fix stabilizált, a zoomok még inkább. a Sigma obik lesznek versenyképesebbek, pl a 30/1.4, valamint Sigma bácsi, tessék további fixekkel előállni, pl. 23/1.4, 56/1.2
-
rumos14
nagyúr
válasz madgie #10231 üzenetére
most, hogy így mondod
jaigen, 16/1.4 is jöhetne, meg még inkább egy 16-50/2.8.persze nekem már mindegy, kiszálltam az aps-c vonalból, és elnézve ezeket az árakat, nem is bánom. érdekes azért, hogy az A7II u.olyan áron nyitott mint az A7, kb. hasonló fajsúlyú fejlesztések voltak benne (mint az A6500 vs A6300-ban).
asszem az A7III ára is egy csattanós hajnali pofonnal felérő kellemes meglepetés lesz... addigra a használt A7rII árak már lejjebb is lesznek.
na mindegy, csak dödörgök, ez a prémium aps-c MILC árazás nekem nem szimpatikus, éljen a Pana GX80, csak hát az a szenzor meg színkezelés...
-
rumos14
nagyúr
csak kéne vmi fejlődés, ez a 16 mpixeles szenzor különböző köntösökben mittomén 4-5 éve köztünk él, mint ahogy a 12 mpixeltől sem tudott évekig szabadulni az Oly. nézegettem újabb 16 mpixeles raw-kat, és akárhogy is, ez nem GRANULÁL úgy mint egy aps-c 24 mpieles raw. persze már elég jó így is.
a színkezelés a LR/raw-ra értendő, de ezt csak az mft fórumban olvastam, nekem semmi tapasztalatom nincs vele, kb. egy éve használtam rövid ideig egy FZ1000-e és ot igazából semmi bajom nem volt a raw-ból kihoható színekkel.
na de akárhogy is, annyiért, amennyi, a GX80 nagyon jó vétel, bár az A6000 sem rossz, még mai szemmel sem, állóképben jobb is mint az említett Pana, persze mikrofon bemenet egyiken sincs. -
rumos14
nagyúr
válasz t72killer #10252 üzenetére
és hoppá, ezen a tesztképen már rögtön semmi baj a sarok élességgel.
a milc objektívek korrekció nélküli vizsgálata pedig annyira értelmes dolog mint VVAurelio helikopterezése, szóval ...
na mindegy, mondd azt h túl nagy az obi, utálod a power zoom-ot, vagy csúnya a G betű rajta, de amiket írsz, azok nem valós érvek. gondolom nem is használtad sosem. -
rumos14
nagyúr
válasz Victoryus94 #10310 üzenetére
A7-en csak LA-EA4 adapterrel lesz használható A, és ehhez ugyebár alpha bajonettes obik kellenek.
a nem buta Canon adapterek, tehát a 15e ft-os kategóriától kezdve átviszik a stabit, rekeszt. -
rumos14
nagyúr
válasz LélekVándor #10314 üzenetére
Tokeletesen tudod hasznalni, rekeszt allitani, lesz elfogadhato sebessegu es nagyon pontos AF is.
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
válasz futo001 #10495 üzenetére
ha kell a 300mm akkor a vagy Sony 55-300, vagy Tamron 70-300 USD a legolcsóbb használható megoldás.
de én személy szerint lebeszéllek az adapter használatáról, nagy lesz a cucc, stabi nem lesz, fókusz sem lesz jobb.
továbbá: egyetlen obi miatt nem érdemes adaptert tartani. makróra viszont van jobb megoldás, ha megelégedsz a manuális fókusszal, lényegében bármilyen obit felrakhatsz a vázadra, csak arra figyelj, hogy legyen rekesz vezérlés vagy az objektíven, vagy az adapteren. és erre elég egy pár ezer ft-os "buta" adapter is.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz futo001 #10522 üzenetére
látom, kezdesz túlcsordulni a sok információtól
szerintem: használd azt az 55-210-est első körben. lehet, hogy telejsen elégedett leszel vele és elég az a 210-es vég. szvsz a SEL70300G baromira túlárazott, ennyiért egy 300/f5.6 végű obit adni erős túlzás. pár tesztet láttam róla, nem dicsérték agyon, bár sztem jónak kell lennie.
nem írod milyen vázad van/lesz, de egy kisebb MILC-en az adapter + A bajonettes teleobi kombináció sztem nem jó.
18-200 vs. 55-210 - nincs nagy különbség a kettő között a közös tartományban*, de az 55-210 kicsit jobb - ez aligha meglepő. évekig használtam az ezüst 18-200-at és szerintem meglepően jó darab, persze se nem olcsó, se nem kicsi.* szerk: de látod, konyi szerint van... én a saját tapasztalataim alapján nem láttam általánosan érzékelhető, látható különbséget, és pl. a photozone tesztek is alátámasztanak ebben,
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
én őszintén szólva nem értem a Sigma 17.70 létjogosultságát a Sony 18-105 mellett, persze drágább, de az adapter sem ingyen van. a natívságnak bőven vannak előnyei, videó alatti AF egy adapterezett obival vagy egyáltalán nincs, vagy elég lassú (én A7II-n MC11-gyel ART üvegekkel próbáltam).
ha nem kell videó AF akkor persze elég egy olcsóbb elektronikus adapter. -
rumos14
nagyúr
válasz #31733248 #10806 üzenetére
ez nagyon korrekt optikai teljesítmény, valóban. régesrégen használtam ennek az obinak a legelső változatát, a 17-70 2.8-4.5-öt, az azért gyengébb volt, viszont olyan makrót tudott, asszem 1:2 leképezést, ami egy zoom obitól nagyon tisztességes.
kár h ilyen obik nincsenek natívan E bajonettel... Sigma 24-105 Art is jöhetne.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs