Új hozzászólás Aktív témák

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz bitpork #23990 üzenetére

    Van a VW konszern kocsijainak az a DSG vagy milyen nevű duplakuplungos váltója. Olyanban ültem egyszer, nem én vezettem. Hát szépen váltogatott (7 sebességes Audi Q7 volt, de állítólag az ideiek már 9 sebességesek, állati jó volt a 7 sebesség is, hogy autópályán tök alacsony maradt a fordulatszám).
    Azzal a DSG-vel már messze nem az az érzés a váltásnál, mint ami mondjuk 80-as évekbeli automatáknál, amire sok ember még mindig emlékszik, hogy bólogatós, lassú kapcsolású váltók.

    Valami ilyen kocsit szeretnék egyszer (csak tankolni nem) : valami nagy köbcentis benzines, automata váltóval, egy volvo vagy egy merci 3 liter fölött. Vagy egy jó hibridet, bár azoknak a váltója, amiben eddig ültem, azok annyira nem jöttek be. Például a civic hibrid, olyan fokozatmentes "váltója" volt, amit próbáltam, mint a babettának - jó nagy túlzással. Valami ilyen technika, hogy két kúp van egymással szemben, és mindig az adott helyzetre ideális(nak gondolt) állásban vannak egymáshoz képest, hátránya hogy gyorsításnál olyan érzésed van folyamatosan, mintha gumiból lenne a motor és állatira csúszna a kuplung. De vezetni jó volt. Azzal reklámozta a honda, hogy 1.3-as motor, de úgy érzed mintha 1.6-os lenne, és ezt én úgy is éreztem, jól az ember keze alá dolgozott, és az 1.3-as benzinest és a villanymotort együtt egyáltalán nem éreztem úgy, hogy alulmotorizált lenne.

Új hozzászólás Aktív témák