Új hozzászólás Aktív témák
-
SirRasor
őstag
-
-Tsaba-
tag
válasz Agyasima #79050 üzenetére
Igen, azt gondoltam (azt hiszem a Délmagyarban olvastam is) hogy aki alapos indokkal lakott ott azt elhelyezték máshol/kifizették, de hogy a többieket hova rakták... De végül is a fórumtárs nagyjából válasz adott.
Mert ha ez "megoldódik", akkor még jobb környék lesz Alsóváros (kivéve ha itt kapnak lakást ).
Mondjuk mostanában nem voltak nagyobb balhék...[ Szerkesztve ]
-
tisn
addikt
elbasztam egy rendelest, ha valakinek kell vadi uj ddr4 notiram
-
Agyasima
senior tag
Bringára kamerát milyet, honnan, mennyiért? Van valakinek ezzel tapasztalata? Bringára vagy fejre szerelhető a jobb?
toledói csöcsparádé | ''Az ég kék volt, a szemed szürke, én zöldet hánytam...'' | Trutymó terror
-
quailstorm
nagyúr
válasz Agyasima #79059 üzenetére
Neki biztosan van sok tapasztalata erről. Előre nézőt sisakra, hátulra nézőt nyereg alá.
Küldjek privátban e-mail elérhetőséget hozzá?
-
ritkaság
tag
Sziasztok!
Van valakinek 5GHz-es routerja? Ne legyen dualos! Egy tesztet szeretnék csinálni a tv-vel. Vagy, hogyan lehet kideríteni, hogy tudja-e a tv az 5Ghz-t. A tv papírja szerint igen, a forgalmazó szerint meg nem.
-
vizslakutya
senior tag
válasz quailstorm #79060 üzenetére
Ez még él,na ez meglepő!
>vizslát mindenkinek<> Xiaomi Mi 11 Lite 5G >
-
quailstorm
nagyúr
válasz vizslakutya #79063 üzenetére
Mert minek kellett volna történnie?
-
vizslakutya
senior tag
válasz ritkaság #79061 üzenetére
Megnéztem én is,a Samsung smart látja az 5G hálózatot,de csatlakozni nem tudok rá.
79064
Egy darabig rászállt a trolisokra meg a buszosokra,az egyikkel nagy balhé is volt,a kölyök provokált,az meg bemutatott neki, talán ki is rúgták,meg volt neki ígérve egy alapos verés, persze azt lehet,hogy megkapta.[ Szerkesztve ]
>vizslát mindenkinek<> Xiaomi Mi 11 Lite 5G >
-
quailstorm
nagyúr
válasz vizslakutya #79065 üzenetére
Forrást tudsz mutatni?
Én kb. 1,5-2 évig dolgoztam vele együtt, nem provokatőrnek ismerem, de kiáll magáért, meg a biciklisekért a többtonnás monstrumok ellenében. -
vizslakutya
senior tag
válasz quailstorm #79066 üzenetére
Délmagyarban is sok cikk volt anno az ügyben, próbáld meg ott. Azt tudom,hogy a Szent István téren volt a kontaktus.
>vizslát mindenkinek<> Xiaomi Mi 11 Lite 5G >
-
quailstorm
nagyúr
válasz vizslakutya #79067 üzenetére
Ha megmondod hol provokált és mit vétett atomboy azon kívül, hogy félreállt a troli elől és elengedte, ahelyett hogy bement volna elé vagy felment volna a járdára, akkor hajrá.
De két évvel később összetalálkozott egy nagyobb marhával is ahogy elnézem.
[ Szerkesztve ]
-
vizslakutya
senior tag
válasz quailstorm #79068 üzenetére
Ez volt az,nincs nekem bajom vele,de én is bringázok a városban,de nekem egy élet alatt nem sikerült negyedennyi konfliktust összehoznom a közlekedés során,pedig már hatossal kezdem az éveim számát.
>vizslát mindenkinek<> Xiaomi Mi 11 Lite 5G >
-
quailstorm
nagyúr
válasz vizslakutya #79069 üzenetére
Nézd, ha valaki nem hunyászkodik meg és lapul, elismerve, hogy a tank az úr, hanem két kamerával veszi a szabálytalankodókat és számon is kéri a magatartást, ha szembetalálja magát az elkövetővel, az sok konfliktust jelent.
Nyilván több tucat paré van, akinek az érdekeit sértik a videói.
Autóssal való konfliktus meg nekem pár év alatt összejött éppen elég, a minden áron előzés, a centizés, a leszorítás. Elsőbbség meg nem adása. Ezek szoktak menni. Persze nem ez a többség.
Aztán meg a szabályos autó nem érti miért mondok le az elsőbbségemről, vagy miért fékezek.[ Szerkesztve ]
-
vizslakutya
senior tag
válasz quailstorm #79070 üzenetére
Részemről úgy vagyok vele, hogy néha inkább hunyászkodok,mint fetrengjek egy kórházi ágyon,ne legyen a fejfámra írva, hogy elsőbbsége volt,de nem kapta meg.
>vizslát mindenkinek<> Xiaomi Mi 11 Lite 5G >
-
quailstorm
nagyúr
válasz vizslakutya #79071 üzenetére
Ő viszont ezt hivatásának tekinti. (a kerékpáros-biztonságot és a kerékpáros KRESZ oktatást, nem a balhét)
[ Szerkesztve ]
-
Rawulf
őstag
válasz quailstorm #79070 üzenetére
Sajnos nálam is el szokott sokszor pattanni a cérna és csodálkozom, hogy még nem fajult tettlegességig.
Például amikor jól láthatóan tolatva parkoltam volna be két autó közé, erre a mögöttem jövő szorosan beállt mögém és csak várt-várt. Persze elkezdett nekem magyarázni, én meg ugye vissza.
Bezzeg amikor Los Angeles-ben bénáztam az automata váltóval, akkor a másik autó még csak rám sem dudált, hanem türelmesen várt, pedig a lelki szemeim előtt már azt vizionáltam, hogy oroszosan kiszáll és előkapja a stukkerét.
Egyébként sokan azt hiszik, hogy jobban vezetnek, mint egy kínai, pedig náluk nehezebb jogsit kapni és a tejfölös szájú újgazdagokhoz képest átlagban jobban vezetnek, mint mi magyarok összességében.
A drága jogosítvány-szerzés miatt pedig mindenkinél azt látom, hogy "minimál tanulóórával" akarnak átesni majd a vizsgán.
Én amikor elkezdtem 2002-től vezetni, azt tapasztaltam, hogy folyamatosan egyre rosszabb a helyzet a magyar utakon, mármint sofőrök szempontjából.
Remélném, hogy megélem azt a fajta közlekedést, ami a Különvélemény (vagy akár a Hatodik Napon) filmben volt, de Magyarország szempontjából ez esélytelennek tűnik most."Please state the nature of the medical emergency."
-
Krogoth
senior tag
Van videó, amikor az út közepén teker, nehogy véletlen is el lehessen férni mellette, és ha rádudálnak még neki áll feljebb és mutogat. Vagy épp direkt belassít a kocsi előtt. Ez nálam erősen provokatív
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz Krogoth #79074 üzenetére
Először is linket. Másodjára is linket. Előző fórumozó is nagyon beleszaladt az alaptalan fröcsögésbe.
Másrészt, ha nem érted, akkor az elmúlt pár évben nem közlekedtél kerékpárral.
Ha nem foglalod a sávot, akkor leszarnak, mintha ott se volnál. 3mm-re melletted húz el max gázon, tekintet nélkül arra, hogy súlyos sérülést tud okozni.
Körforgalomban is KRESZ szerint külső íven kell menni, valójában meg középen, mert elütnek.Rettentő aggályosnak tartom, hogy úgy kell közlekedni kerékpárral, mintha szellem lennél.
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz quailstorm #79075 üzenetére
Én motorral közlekedem, én is tudnék mesélni az autosokrol, milyenek
Lehet, ök is rólam
vannak akik el vannak tévedve önmagukat illetően.
képtelenek megérteni, a hátsó lámpám azért van, hogy maguk előtt nézzék, ahogy távolodik előttük[ Szerkesztve ]
-
Krogoth
senior tag
válasz quailstorm #79075 üzenetére
Nem néztem meg minden videót, csak párat és sok esetben a kocsi/busz/trolli a hibás, de azért ő sem egy szentlélek.
Biciklivel valóban nem mostanában, csak kocsival. Lehet, hogy elfogultabb vagyok a kocsisok részére, de azért a biciklis egy érdekes jelenség.
Minden előjel nélkül lekanyarodik, majdnem elcsapod és még ő pattog, vagy a zebrán átsuhan és ha rádudálsz még ő van felháborodva. -
vizslakutya
senior tag
válasz quailstorm #79075 üzenetére
Bocsi Géza,de nem fröcsögtem és nem szaladtam sehova, húzd vissza egy kicsit a potmétert!
Amúgy az adott esetben éppen kétszer csellen be balra,mikor neki egyértelműen fel kellett volna mennie a járdára, mivel oda volt felvezetve a kerékpársáv!
Személyed ignorálva a részemről.>vizslát mindenkinek<> Xiaomi Mi 11 Lite 5G >
-
quailstorm
nagyúr
válasz Krogoth #79077 üzenetére
Remélem nem sokat közlekedsz azért, mert ebből csak annyit szűrtem le, hogy a forgalmi helyzetet képtelen vagy felismerni, és valószínűleg arrogáns, kerékpárosokat veszélyeztető sofőr vagy te is...
Ne keverd össze a retardáltakat egy profival (oktatott már kerékpáros KRESZ-t is). Harmadik legnépszerűbb videója a retardokról szól. Ez nem autós-kerékpáros háború.
Te vagy egy 1 tonnát meghaladó össztömegű monstrumban. Te fogsz valakit egy életre megnyomorítani vagy megölni, ha hibázol, vagy ő hibázik, de nem korrigálod mert szabálytalankodott. Eszerint kéne közlekedni.
A két eset részletesen:
Első: Mégis hogy kéne lereagálni egy tuskó parasztot? Tapssal?
Szokásos történet, nem bír 3 másodpercet várni, és még dudál is.1 irányú utca!!!! Parkoló autóktól ajtótávolság tartása!!!!
Amint lehetősége nyílt rá elengedte. Amikor a BMW-s dudált, félreállni se volt hely. Komolyan csal felszívódni lehetett volna.
Arról meg ne is beszéljünk hogy néhány méterrel később meg is állt a BMW. Mi a franc értelme van ezért dudálni? Annyit számít az a pár másodperc?A lelassítást végképp nem tudom értelmezni. Mi a fenét kellett volna csinálnia? Belehajtani a bűzbombába? Jobbról, szabálytalanul megelőznie? Komolyan nem a kerékpárúton forgalommal szemben hajtó autós a probléma, hanem a szabályosan közlekedő kerékpáros? Amit a bűzbomba eltakarodott, azonnal gyorsított, tehát tényleg nem értem.
Őszintén remélem hogy azt az autót is csak évente kétszer veszed elő, mindenkit megkímélsz vele.
(#79078) vizslakutya: linkeltem egy elemzést, melyben le van írva, hogy miért nem KELLETT, volna felmenni a járdára.
Nem fröcsögtél? Vádaskodtál és megverést helyeztél kilátásba egy olyan személyről, akinek a hivatkozott történetét is csak a harcias kommentelőktől ismered.
Neked hogy esne, ha az interneten valami veled történt dolgot elferdítve és kiforgatva tálalnának, téged negatív szereplőként beállítva?
Sokat nem veszítek azzal, ha ignorálsz, egészségedre. Még mindig könnyebb, mint beismerni, hogy hibáztál.[ Szerkesztve ]
-
Krogoth
senior tag
válasz quailstorm #79079 üzenetére
Érdekes, ami a te álláspontodat szerinted igazolná arra válaszolsz, a többit figyelmen kívül hagyod.
Oké. -
quailstorm
nagyúr
válasz Krogoth #79080 üzenetére
Mutass rá, mit hagytam figyelmen kívül. ugyanis tudomásom szerint arra is válaszoltam, hogy igen, a kerékpárosok között is vannak őrültek, és ők is hibáznak, de ez még téged továbbra sem jogosít fel arra, hogy felelőtlenül, vagy szabályellenesen viselkedj
[ Szerkesztve ]
-
_Petya_
őstag
válasz quailstorm #79068 üzenetére
Én egyik videó esetében sem értem, hogy miért nem használja a kerékpársávot? Ott van felfestve, igen a járdán, mindkét esetben.
Sajnos így lehetett megoldani, akár tetszik akár nem. Ha nekem kocsival nem szimpatikus az autóút, akkor én is felmehetek a járdára, vagy a bringaútra?
Egyébként, régen én is jártam bringával ezen az útvonalon, nekem nem esett nehezemre a Makkoserdő sorig a Csongi szervizútján tekerni, ott átmenni a zebra mellett felfesett átvezetésen, majd a buszmegálló mögött a közös járda-bringaút részen át, és kimenni a Csongira, ott ahol fel van festve. A Nagykörút után is ugyanez van, fel van vezetve a bicajút, mi a búbánatért nem lehet felmenni? Ráadásul majdnem el is üti a másik bicajost aki szabályosan jön le a járdáról a visszavezetésnél.
Tehát, pontosan mi is indokolja, hogy a kerékpárút helyett az úton, a buszmegállóban halad? A Kresz szerint ha van bringaút, akkor ott kell menni. akkor lehet a bringaút helyett az autóúton haladni, ha a bringaút közlekedésre alkalmatlan. Ha ott parkol valaki, vagy ráhúzzák a kukát, akkor abszolút megértem, de a fenti két videón simán mehetett volna ott, nem akadályozta semmi.
[ Szerkesztve ]
Fontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
quailstorm
nagyúr
válasz _Petya_ #79082 üzenetére
Mert nincs kerékpársáv, azért. Ezt nem olvastad el.
"Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."
-
tisn
addikt
válasz quailstorm #79079 üzenetére
linkeltem egy elemzést, melyben le van írva, hogy miért nem KELLETT, volna felmenni a járdára.
az eleg eroltetett
nem volt akadaly a kozos gyalogos/bicajuton, ott kellett volna mennieszerk
Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.
[ Szerkesztve ]
-
_Petya_
őstag
válasz quailstorm #79083 üzenetére
"Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná"
És ilyen hol van a videón?
szerk: és egyébként, mit is jelent pontosan, hogy "a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná"? Ez elég gumiszabály, mert mi is a zavarás? Lehet neked azt, hogy van 1 db gyalogos, ki kell kerülni, és így nem lehet 30-al áttekerni azon a szakaszon? Csak mert én ezt úgy értelmezem, hogy akkora gyalogos tömeg van a járdán, hogy lépésben sem lehet haladni, tolni kellene... ez esetben tényleg indokolható az út használata...
[ Szerkesztve ]
Fontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
quailstorm
nagyúr
válasz _Petya_ #79085 üzenetére
A bemutatós videón jól látható a tábla.
Egy igen szűk és rossz minőségű aszfalttal ellátott járdán kellett volna tekernie, aztán valahogy visszajutni az úttestre.
Erre őneki nem volt szándéka, cserébe annyit várt el, hogy tűrjék el neki, hogy megvárja, míg mindenki elmegy.Pedig! Akár ő is vezethette volna a sort.
A buszmegállós videón viszont nem volt azon az oldalon, abban az irányban se kerékpársáv, se osztott járda, semmi.
Cserébe volt egy buszsofőr, aki nagyon keménynek érezhette magát. Ahelyett, hogy várt volna 3 másodperccel többet, inkább veszélyeztetett egy közlekedőt.
Nem értelek benneteket tényleg.
Amúgy ez nagyon vicces ám, hogy az autós felküld a járdára, a gyalogos meg leküld az úttestre. Lehet hogy ott és akkor, annál a videónál nem volt foglalt a járda, de amúgy az szokott lenni. Annál rosszabb meg a világon nincs, mint amikor a járdán "szabad" kerékpározni. Mikor kijelölt kerékpárútnak hívják a járdának épített járdát.
Amúgy igen, gumiszabály, de ha közlekednél kerékpárral értenéd. Nem lehet haladni, mert 5 másodpercenként meg kell állni meg leugrálni, ezen kívül olyan utakra vagy terelve, ami a szibériai hegyi úttal egyenlő néha.
A másik meg, bármilyen mennyiségű gyalogossal való együtt közlekedés 10x veszélyesebb mint az úttesten tekerni. Az aztán nem fog szétnézni, hátranézni, számítani rád vagy elengedni. Gondol egyet kilép eléd.
Szóval technikailag igen, már 1db gyalogos is közlekedést akadályozó tényező lehet. Ha járművel vagy.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz quailstorm #79087 üzenetére
Ahol végig van kerékpársáv, ott is a troli sofőr hangulatától függ, hogy leszorítja-e a megállónál az éppen odaérő kerékpárost vagy eleve lassabban fékez, hogy utána álljon be. Aki szereti a nyomatékot tolni és teslában érzi magát (tőgázzal indít, satufékkel áll be), az ikább bevág elé
-
_Petya_
őstag
válasz quailstorm #79087 üzenetére
Tehát akkor ezen logika mentén:
Egy igen szűk és rossz minőségű aszfalttal ellátott úton kellett volna autóznom, aztán valahogy visszajutni az úttestre.
Erre énekem nem volt szándékom, cserébe annyit várnék el, hogy tűrjék el nekem, hogy megvárom, míg mindenki elmegy a bringaútról,hogy ott mehessek a kocsimmal.Akkor ez is rendben lenne szerinted?
"az irányban se kerékpársáv, se osztott járda, semmi."
Kiváló szervizút van, kb tíz méterre a Csongitól. Miért nem ott ment?
"annál a videónál nem volt foglalt a járda, de amúgy az szokott lenni."
Akkor a fenti példám, amikor felmegyek kocsival a bringaútra, még viccesebb, mert akkor azt mondom, hogy nem is szar ott az út, de szar szokott lenni, ezért mehetek a bringaúton igaz?
szerk: egyébként írtam is, hogy évekig napi szinten jártam ezen az útvonalon bringával, tudom milyen. Mégsem esett nehezemre ezt szabályosan tenni, nem értem másnak akkor miért akkora probléma betartani a szabályokat?
[ Szerkesztve ]
Fontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
quailstorm
nagyúr
válasz _Petya_ #79085 üzenetére
Közben látom, a megállós esetnél is elvileg van osztott kerékpárút, bár felfestés és jelzés sincs, csak a jelzőlámpa piktogramja jelzi.
Ettől függetlenül olyan szabály nincs, hogy őneki csak ott szabályos közlekedni.(#79089) _Petya_:
Autóval SOHA nem közlekedhetsz a járdán. Kerékpárral közlekedhetsz az úttesten. Mindössze ennyi a bukfenc.
A járdán kerekezés is egy erőltetett szükséges rossz.
Amúgy igen, képzeld el a kerékpáros szeretne haladni, és nem gyökkettővel kerülgetni a gyalogosokat, vagy szabálytalanul és életveszélyesen kerülgetni őket. Nem tudom mi ebben a probléma.
Mást kérdezek. Ha segédmotorossal történt volna ugyanez, ugyanígy. Arra mit mondanál? Csak azért mert emberi erővel hajtott már nem is számít?
Atomboy az úttesten szeret menni, én is az emlegetett szervizutat használtam, tényleg elég jó. Ettől függetlenül nem szabálytalankodott és minimális tolerancián és józan észen kívül sokat nem várt el az autósoktól, szándékosan nem állta el senki útját sem...
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
amúgy nem vezethető vissza sok esetben a hasonló vita arra, hogy hiányosak az útburkolati jelek, sokszor nem pótolják a teljesen lekopottakat vagy elve fel sem festik. Meg időnként teljesen idióta módon húznak nyomvonalakat, életszerűtlen és veszélyes helyzeteket okozva vele?
-
quailstorm
nagyúr
válasz azbest #79091 üzenetére
Aradi vértanúk tere és a Nagyáruház közti egyirányú utca (Jókai) is egy halál. Ott konkrétan a kerékpáros felfestésen álló, a parkolással látványosan bénázó és frusztrált rendőr üvöltött utánam, hogy "ezek mindenhol átmennek".
De ez is egy csoda, a Jókaiból a kerékpársávra át. Ezt nagyon szeretik a kerékpárosok kétirányúnak használni, hogy még jobb legyen...
[ Szerkesztve ]
-
tisn
addikt
válasz quailstorm #79087 üzenetére
En szoktam arra bocajozni, nulla forgalom vab a járdán es teljesen jól megoldott a vissza vezető út. Ráadásul en vekomykereku bicajjal járok, sokkal jobban vigyáznom kell az ugratokra mint atomnak. Egyszer amúgy az oskolan sem a bicajuton ment, akkor szoltam neki, de visszapampogott valamit
-
quailstorm
nagyúr
Tudom, hogy szeret az úton menni, de ennyire helyette nem akarok és nem is tudok válaszolni, nem vagyok képviselője.
Barátja vagyok meg segédje voltam. A bicikliről alig beszéltünk valaha, informatikáról "kicsit" többet. Szóval én nem a YT-t ismertem meg hamarabb, hanem az embert.A jó szándékot meg a "szabadságharcost" nem lehet elvitatni tőle. Ő csak annyit szeretne elérni, hogy jobban vigyázzanak egymásra a közlekedők.
Azt meg továbbra se értem, hogy mi baj van azzal, hogyha valaki kedvtelésből vagy az egyszerűbb/jobb út megválasztásából az úttesten marad, és senkit sem zavarva teker.
Ez miért jogosítja fel a trolist önbíráskodásra és leszorításra? És miért elfogadott ez a magatartás?[ Szerkesztve ]
-
_Petya_
őstag
válasz quailstorm #79090 üzenetére
"Atomboy az úttesten szeret menni"
De akkor meg miért kell mindenféle kifacsart szabályokkal takaróznia? Vállalja fel, hogy ott szeret menni, még ha szabálytalan is.
Én is sok mindent szeretek, ami amúgy szabálytalan. Ezen múlik csak? Akkor lehessen ittasan is vezetni, mert én meg szeretek sört inni vezetés közben.
"Mást kérdezek. Ha segédmotorossal történt volna ugyanez, ugyanígy. Arra mit mondanál? Csak azért mert emberi erővel hajtott már nem is számít?"
Azt, hogy más szabályok vonatkoznak rá, nem is véletlenül, jelentősen nagyobb a sebessége, és a gyorsulása is, képes felvenni a közlekedés ritmusát, nem akadályozza az autókat (vagy legalábbis nem annyira, mint egy biciklis). Épp ezért vannak elválasztva, hogy ne legyen konfliktus.
[ Szerkesztve ]
Fontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
quailstorm
nagyúr
válasz _Petya_ #79095 üzenetére
Az a helyzet, hogy egy edzésben lévő kerékpáros váltós biciklivel nagyon is rugalmas tud lenni, és tudja tartani a forgalom ritmusát. Sokszor az autós nem is számít erre, hanem előre eldönti, hogy ő ott átfér.
Továbbra is kérem, hogy mutass rá arra a paragrafusra, mely egyértelműen kimondja, hogy atomboy szabálytalanságot követett el az úttesten kerékpározással.
Az úttesten kerékpározással nem a szabályosság itt a gond, hanem az autósok mentalitása miatti potenciális konfliktusforrás.Azt is tegyük hozzá, hogy ezek a kiragadott videók a közlekedés milliomod része, és általában minden említésre méltó eset felkerül. Tehát a közlekedés nem ilyen, a hibák jelentősen fel vannak nagyítva és ki vannak emelve.
[ Szerkesztve ]
-
_Petya_
őstag
válasz quailstorm #79096 üzenetére
A Magyar Kerékpáros Klub (!) honlapjáról
TÉVHITEK - KRESZ
“A kerékpárutak vagy gyalog- és kerékpárutak használata nem kötelező”
A kerékpárutakat, valamint a gyalog- és kerékpárutakat kötelező használni, kivéve ha az ezzel párhuzamos úttesten kerékpáros nyom is található. A gyalog- és kerékpárutakra vonatkozóan még egy kivétel szerepel a KRESZ-ben: ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek. Sajnos vannak rosszul tervezett és épített kerékpárutak. Ezek használata sokszor veszélyes lehet, erről a a “Hogyan közlekedj” rész “Kerékpárutak” fejezetében olvashatsz."Az úttesten kerékpározással nem a szabályosság itt a gond, hanem az autósok mentalitása miatti potenciális konfliktusforrás."
De, az a gond! Ugyanis szabálytalan. Az autósok meg ismerik a KRESZ-ben a bizalmi elvet, azaz számítanod kell arra, hogy ha te betartod a szabályokat, akkor más is így tesz. Mivel itt a másik fél tudatosan és szándékosan szabálytalan, sérül a bizalmi elv, az autósok meg teljesen jogosan dühösek, én is ledudálom az úton tekerőket, ha nem használják a párhuzamos kerékpárutat. Ja, és nekem is van kamera a kocsiban, a félreértések elkerülése végett
[ Szerkesztve ]
Fontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
quailstorm
nagyúr
válasz _Petya_ #79097 üzenetére
Én paragrafust kértem. Random magántulajdonban lévő weboldal szövege nem paragrafus. Ezek az oldalak jellemzően csak valamely olvasó és szerző által átvett, rendkívül leegyszerűsített verziója a szabályoknak.
Ezek a kitételek vonatkoznak az úttesten kerékpározásra:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok:
54. § (11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek – ha a közúti jelzésekből más nem következik – a kétkerekű kerékpárok az úttesten is
közlekedhetnek.
13.§ (2.) …Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.A trolis esetnél itt csak és kizárólag az utolsó gumiszabály érvényes, mivel főútvonal tábla kinn van. Ennél egyértelműbb megfogalmazás nincs. Attól most tekintsünk el, hogy egyesével el tudjátok magatoknak dönteni. Az a kérdés a bíróság mit ítélne, ha ezen múlna a baleset. Azzal meg gondolom egyetértetek, hogy az ilyen helyeken a kerékpárút használata lassítaná a közlekedést szabálykövető magatartás esetén. Olykor kényelmetlenebbé is tenné. (vastag repedések)
Azt viszont tudjuk, hogy szabálysértés esetén sincs feljogosítva a közlekedés többi résztvevője sem önbíráskodásra, sem szabálysértésre. Ez egy nagyon tanulságos eset volt.
Ebből kiindulva mi a helyzet a trolinál? Van egy nem elég nyilvánvalóan megfogalmazott gumiszabályunk. Van egy kerékpáros közlekedőnk, aki látható, ha nem létezne az út mellett az osztott kerékpárút, akkor szabályosan közlekedőnek tekinthető.
És van egy trolisofőrünk, aki önjelölt igazságosztó, és közúti veszélyeztetést valósított meg.
Ha szimplán csak dudált volna, az oké.És igen, erre rá lehet húzni, hogy magának keresi a bajt, ezért van az átlagosnál több konfliktusa.
De ez még mindig az alulöltözött lányt meg szabad erőszakolni szindróma. Mint fentebb írtam, igazságosztásra az autós nincs feljogosítva.[ Szerkesztve ]
-
tisn
addikt
válasz quailstorm #79094 üzenetére
Szalmabab, nem mondtam, hogy a trolis helyesen járt el.
-
quailstorm
nagyúr
Rendben. Egyezzünk meg annyiban, hogy én nem vagyok atomboy és nem csinálnék mindent ugyanúgy. Ugyanakkor mélyen ledöbbentett, hogy ennyien vannak a türelmetlen és veszélyeztető oldalon. például a BMW és a füstös kocsis videóra a reakciók
A hivatkozott gumiszabályra meg kb. mindannyian elmondtuk a nézőpontunkat, lépjünk tovább, a megoldáshoz közelebb sajnos nem fogunk kerülni. Ahhoz precedensértékű ítélet lenne szükséges.
Ha valaki el is döntötte fejben, hogy szabálytalankodás történt a kerékpáros videókon, akkor se lehet azt mondani, hogy a kerékpáros veszélyeztette vagy zavarta volna a közlekedés többi résztvevőjét. Maximum idegesítette, de az meg magánügy.Btw a trolis megállós videó alatt ott a közlekedési társaság válasza, és ők sem azzal jöttek, hogy mit keresett ott a kerékpáros...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia