-
Fototrend
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
poli27
veterán
Fontos!
Most kaptam körlevélben, hogy aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg köhög lázas stb, akkor se a hibajavítás se a létesítés nem lesz megcsinálva, hanem halasztva lesz !
Kérlek titeket csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!DJ. Ru$y ezt betehetnéd a topic összefoglalóba kérlek !
[ Szerkesztve ]
-
iceQ!
addikt
válasz poli27 #112803 üzenetére
JA nekem is ezt mondták telóba. Ha nincs beteség vagy házi karantént akkor jönnek. Háát itt csak home office van.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
BBéci
titán
válasz iceQ! #112778 üzenetére
Január 3-óta álltam át UPC-ről 1000/200-as netre szintén Vecsésen. Viszont olyanokról halvány fogalmam sincs, amiket említettél (port forward, NAT, stb). Úgy használom a Sagemcom dobozt, ahogy a szerelő letette, maximálisan elégedett vagyok. Na jó, kellett pár perces testreszabás.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
marcell.bagi
csendes tag
Sziasztok!
Egy olyan problémám van, hogy éjjel egyszer csak gondolt egyet az internet, és teljesen elment. Ez nem lenne olyan fura, sokszor megesett már.. De ilyen problémával még nem találkoztam.
Ma reggel a hibabejelentés is érdekesen zajlott, mert a kedves, nagyon inkompetens hölgy, annyival oldotta meg a dolgot, hogy mivel ő nem lát semmiféle problémát, hívjam fel a másik hibaelhárítós számukat (ahol plusz költségért segítenek). Mondtam neki, hogy az itthonról tanulás miatt, most még inkább szükségem lenne a normális internetre, majd nekiállt mobilinternet csomagokat ajánlgatni...Ekkor már ideges voltam, ismét felhívtam őket, ekkor már egy fokkal hozzáértőbb nő vette fel(legalábbis ekkor azt hittem), aki azt mondta, hogy igen, látja a problémát, valami szinkron hiba. Bele se gondoltam akkor, hogy mire gondolhat, mondom rendben, akkor várom a hibaelhárítást. Sms-t azóta se kaptam, hogy bármit elkezdtek-e volna vizsgálni, vagy bármi.
Villamosmérnök hallgatóként, azért zavart a dolog, és ránéztem a modem/router logjára, és akkor értettem meg milyen hibát láthatott a hölgy. Időszinkron hiba volt még délelőtt valamiért (azóta már újra beállt jóra). Itt már fogtam a fejemet, majd megnéztem az Up/down stream adatokat, és akkor tűnt fel, hogy az összes csatorna teljesítménye (aminek ha jól tudom -12/+12dBmV között kéne lennie, de leginkább 0-hoz kéne közelítenie) bőven (+)14-(+)16dBmV között mászkál.Mi történhetett, ami ezt a jelenséget előidézhette? Tudok én ezen javítani itthon valahogy, vagy teljesen náluk van a hiba?
150/5 kábeles internetem van. Egy Sagemcom F@st 3686AC v2 modem/routert használok router módban, kikapcsolt wifivel, és az van egy 8-as netgear gigabites switchen kívül megtoldva 3 db Tp Link Deco M9 Access pointtal a ház különböző pontjain wifi gyanánt. Már ha ez számít valamit.
Illetve, ha már írtam ide, így, életemben először (bocsánat ha nagyon hülyeségeket kérdeztem), egy olyan kérdésem lenne a hozzáértőktől, hogy a Docsis 3.0, ami nálam is van,
nem kéne, hogy többet tudjon 150-nél? Nyilván az elméleti sebesség sokkal több, de pl 300-as csomagnak nem kellene itt lennie? (alapból a kábelre átállást is úgy sikerült elérnem, hogy miután többször elhajtottak,hogy itt az 50-es VDSL2-n kívül nincs más, én magam derítettem ki, hogy itt fut amúgy a háznál a koax és akkor rávették magukat...)Ezen a 150-es csomagon kívül a lakcímemen semmi mást nem tudok rendelni az oldaluk szerint.
Előre is köszönöm!
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz marcell.bagi #112807 üzenetére
Üdv!
Gyakorlatban pozitív letöltési érték nem fog problémát okozni.
Lehet tönkrement egy eszköz és az újat pedig még nem állították be teljesen.
Légkábeles övezetben télen magasabb lehet a jelerősség, házon belül nem érdemes csillapítani a jelet mert a feltöltési érték 50felé fog kerülni amivel a modem le fog esni a hálózatról.
Előfordul, hogy Vidanet/Kalásznet területen csak a legkisebb netcsomagot lehet rendelni.
Kiadható max letöltés sebesség attól függ, hogy az adott területen hány letöltési csatornát tudnak kiadni, illetve mekkora az optikai node területe, azaz hány előfizető osztozik a letöltési és feltöltési csatornákon. ITT találsz egy táblázatot.
Milyenek a feltöltési értékek?[ Szerkesztve ]
-
marcell.bagi
csendes tag
válasz kabelmania27 #112808 üzenetére
Köszönöm a nagyon gyors és tartalmas választ!
Az előbb valamiért nem csatolta a képeket. (előre is bocsánat a gyönyörű paintes takarásért)
Az a fura, hogy akkor elméletileg minden okés a Sagemcom szerint. Már nyomtam rajta ma egy teljes resetet is, az sem segített. DHCP tuti, hogy rendben működik, mert a NAS okat, meg pl az okos tv stb látja egymást. Azzal nincs semmi gond.
A legfurább, hogy a router, ezek szerint kap rendesen külső IP-t, és a DNS szerverek is mennek.
Megpróbáltam egy reset után teljesen csupaszon, a Sagemcomrol minden lan-t lehuzni, kivéve egy laptopot próba gyanánt és semmi. Local ip-t kapok szépen, de internet nincs egyszerűen. A saját wifijét is próbáltam, ugyan ezzel a végeredménnyel.
Lehet, hogy akkor mégis nálam lesz a hiba valahol?[ Szerkesztve ]
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz marcell.bagi #112809 üzenetére
SNR érték rendben van. Ezekkel az értékekkel működhetne a kapcsolat.
Nézd meg milyen ledek világítanak a modemen.[ Szerkesztve ]
-
marcell.bagi
csendes tag
válasz kabelmania27 #112810 üzenetére
Ez a nagyon fura. Hogy a wifin kívül, amit ugye direkt nem használok, minden világít, mint eddig mindig, mikor jó volt. Máskor, ha elment az internet, legalább láttam valami nyomát. Villogott a S logo vagy nem égett a @ stb. Ezért nem értem egyszerűen. Ja és azt el is felejtettem mondani, hogy a vonalas telefon tökéletesen működik. Szóval érthetetlen.
Edit: Ez az CM ip cím hiánya nem baj? (fogalmam sincs, hogy mi az) Csak most tűnt fel az első kép legalján, hogy az teljesen üres.
[ Szerkesztve ]
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz marcell.bagi #112811 üzenetére
IP cím alapján sem érsz el semmit? Nem lehet, hogy a DNS kotlott meg és ragadt be nálad valami? Pingelni próbálj meg egy Google DNS-t. Futtatás -> Parancssor -> ping -t 8.8.8.8
Ha kapsz folyamatos választ és nincs csomagvesztés, akkor bizony DNS probléma lesz.Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
hnagyrobert
friss újonc
Szervusztok!
A napokban kötöttek be Telekom optikát nálunk egy Sagemcom Fast 5655v2-es HGW-vel és egy Cisco ISB2201MT STB-vel.
Nem akartam sokat kábelezni így vettem egy Netgear Orbi-t (RBR40) a mesh wifi-hez. Viszont nem tudom, hogy hogyan tudom betteni a két T-s eszköz közé, hogy az STB működjön.
Kaphatok itt egy kis segítséget? -
DJ. Ru$y
félisten
válasz hnagyrobert #112813 üzenetére
ONT lesz az, nem HGW.
Bekötöd az egyik mesht az ONT-ba kábellel a másikat összelövöd vele wifivel, abból meg kábel a STB-ba. Ha ez megvan, akkor, ha a mesh támogatja, akkor az IPTV funkciót (IGMP-ként vagy IPTV-ként jelenik meg az eszközök felületén általában) kell engedélyezni és működik is. (Lehet jobb lett volna egy powerline szettet venni a mesh helyett.)
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
hnagyrobert
friss újonc
válasz marcell.bagi #112815 üzenetére
Köszönöm!
Az IGMP volt a megoldás. -
DJ. Ru$y
félisten
válasz hnagyrobert #112817 üzenetére
Szívesen, reméljük nem lesz probléma a wifi részével és folyamatos lesz az IPTV képe.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz marcell.bagi #112815 üzenetére
Sajnos látszólag minden jó, de mégsem, ilyenkor általában a HGW szokott elhalni (legalábbis másik szolgáltatónál céges környezetben már futottam bele ilyenbe). Hibajegy, nyittatni kell és onnan az övék, ne hagyd, hogy lerázzanak.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
marcell.bagi
csendes tag
Bár internet még mindig nincs, és ahelyett, hogy megcsinálnák, vagy bármi infót adnának, csak a (működő) vonalas telefonon hívogat a robot hogy értékeljem az ügyfélszolgalatot, feltűnt, hogy az éjjel valamit mégis csinálhattak, mert az, eddigi 8 használt downstream csatorna helyett, már 16 van használatban. Minden érték jó, internet továbbra sincs
[kép][ Szerkesztve ]
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz marcell.bagi #112820 üzenetére
Modem újraindítás után sem jön vissza az internet?
-
marcell.bagi
csendes tag
válasz kabelmania27 #112821 üzenetére
Nem sajnos. A többedikre sem. Viszont a log tele van ilyenekkel. Azért ez a sok kritikusnak vélt hiba, nem túl normális. Nem? [kép]
Edit: Lehet hogy az, ügyfélszolgálatos hölgy nem mondott hulyeseget az idő szinkron hibával? Nem tudom, hogy ez gyakorlatban mit jelenthet, de ezekkel van tele a log.
[ Szerkesztve ]
-
#78121280
törölt tag
válasz marcell.bagi #112820 üzenetére
Melyik városban laksz?
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz marcell.bagi #112822 üzenetére
Lehet éjjel csináltak valamit.
T3 előfordulhat.[ Szerkesztve ]
-
#78121280
törölt tag
válasz marcell.bagi #112824 üzenetére
A Pécsi fejálomlással probléma van... Dolgoznak a hiba elhárításán. Türelem.
(#112825)Modem csere meg felesleges!
-
marcell.bagi
csendes tag
Rendben, köszönöm a segítséget! Nagyon remélem, hogy mikor telefonon azt mondtam, hogy "itthoni karanténban" vagyok és ezért lenne fontos az internet, nem az jött le az ügyfélszolgalatosnak, hogy hatósági karantén alatt vagyok.. Mert akkor várhatok arra a HGW cserére egy jó darabig, ha rákerultem valami fekete listára..
Egyébként, ha megtudták emelni 16-ra a csatorna számot, akkor az még mindig nem garancia arra, hogy előlehetne fizetni gyorsabb netre? A környéken inkább a réz pár vagy egy utcával arrébb már az optika jellemző (amit nem akarnak ide elhuzni), úgy hogy azt sem hinném hogy olyan hú de terhelve lenne ez a része a hálózatnak.
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz marcell.bagi #112828 üzenetére
Több letöltési csatorna nem jelenti alapból, hogy magasabb csomagot is kitudnak adni, viszont csúcsidőben kisebb valószínűséggel fog lelassulni a letöltés.
[ Szerkesztve ]
-
marcell.bagi
csendes tag
válasz #78121280 #112827 üzenetére
Uu ez jó hír. Legalábbis olyan szempontból, hogy egyáltalán megvan a hiba oka. Nem értem, hogy egy ilyen infót ők miért nem tudnak adni, csak elhajtanak, hogy folyamatban van a hibakereses, egy internetes topicban meg kapok rendes választ...
Köszönöm szépen az információt! -
marcell.bagi
csendes tag
válasz kabelmania27 #112829 üzenetére
Értem. Köszönöm a segítséget :)
-
DJ. Ru$y
félisten
Megkérek mindenkit, aki kupont kínál vagy kérne, az fáradjon ebbe a topikba. Innen törölve lesznek az ezzel kapcsolatos hozzászólások!
Köszönjük![ Szerkesztve ]
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
Keef_Lee
senior tag
Mióta erre a szolgáltatóra váltottam, azóta egy fórumra nem tudok belépni. Azt írja ki, hogy Tiltott felhasználó. Ennek vajon mi lehet az oka? Nem értek hozzá, de itt napokban ment a téma, hogy "kifelé" máshogy működik néhány dolog.
-
Keef_Lee
senior tag
válasz Intruder2k5 #112839 üzenetére
Azért raktam off-ba, mert gondolom, hogy nem a szolgáltatóé de lehet valami olyan változás a szolgáltatóváltás miatt, amit nem tolerál esetleg valamelyik fórum? Akár proxy, vagy nem tudom. Mert a tűzfal tesztet sem tudtam lefuttatni.
-
#78121280
törölt tag
válasz marcell.bagi #112830 üzenetére
Hiba elhárult, most már mennie kell!
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz Keef_Lee #112840 üzenetére
Nem valószínű, hogy más lenne a probléma. Koaxos előfizetésed van, amiről azt is jó, ha tudod, hogy ugyan nem fix IP-d van, hanem ugyanúgy dinamikus IP-d van WAN oldalon, ugyanakkor koax esetén ez nagyon ritkán változik. Szinte biztos vagyok benne, hogy bekötés óta ugyanaz az IP-d (nem, hiába indítod újra az eszközt nem fogsz másikat kapni 90%-ban). Fel kell venni a kapcsolatot a fórum üzemeltetővel / adminnal, ahogy Intru írta is, valaki miatt tiltva van az IP-d. Itt PH!-n is sokszor fordult már elő, hogy akár VPN IP-t vagy más publikus IP-t csaló miatt tiltottak ki, aztán mikor egy jóhiszemű fórumozó kapta az IP-t, akkor ezt felülvizsgálják ennyi.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz marcell.bagi #112844 üzenetére
Húzd ki az áramból és 10-15 percig hagyd úgy. Hátha.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
Nescafé
őstag
Üdv
Chat-et hogy lehet elérni a weblapon?
Kérdezni szeretnék, akarok valamit rendelni és azt irja nem jók az okmányom adatai... iPhone 15 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.