Új hozzászólás Aktív témák
-
simonzé
addikt
Kimerítő hozzászólás volt. A tudományos hozzáállás sem rossz, de nagyon sokat lehet tanulni sima kísérletezgetéssel is. Digitális géppel ráadásul kimondottan költségkímélő módon.
Jómagam a tapasztalatokra fektetem a hangsúlyt. Angolul sem a könyvben leírt nyelvtani szabályokat végiggondolva beszélek, hanem valahogy érzem, hogy ezt most így kell mondani, mert így jelenti azt, amit mondani akarok. És működik. (Németül: Es wirkt!) Szóval gyakorlat teszi a mestert.I don't fit in. I fit out.
-
simonzé
addikt
Tildy - adok egy pár tippet a makrózáshoz:
1. Fogj egy asztali lámpát, ha nincs fényvetőd (de egy 150W-os fényvető is kb 1500-ba kerül), és azzal világíts a tárgyra olyan távolságból, hogy ne ''süssön'' a túlzott fénytől.
2. A gépedet állítsd maual módba, és végy egy 1/200-1/400 körüli záridőt, meg 3,6-4,8 körüli rekeszértéket. (szigorúan zoom nélkül, mert az befolyásolja a beállítható értékeket!)
3. A tulipán (lefelé gomb) kétszeri megnyomásával hozd elő a manual fókuszt, és állítsd 10-20 cm közé. (Fontos, hogy ne zoomolj be az optikával, mert akkor a minimális manual fókusz pont 50 cm-re változik!!!)
4. A FUNC gomb lenyomásával a menü harmadik pontját (Drive Mode) változtatsd meg az egy darab négyzet ikonról (egy kocka) a több egymás mögött lévő négyzetre (sorozatfelvétel)
5. A témától olyan távolságot tarts, hogy a keresőben élesen látsszon!
6. Taltsd lenyomva az exponáló gombot másodperceken át. Ilyenkor az A60 2,2 képet készít máodpercenként, összesen asszem 10 darabot. Amíg kattogtat a kamra, próbáld követni a tárgyat, és kicsit tedd hozzá közelebb/távolabb a kamerát.
7. Az eredményül kapott kb10 fotó valamelyike szinte garantáltan megtartásra érdemes lesz. A többi pedig => kuka
Csalás, de így lehet pótolni a hozzáértést, és gyakorolhatod a beállítások használatát is ezzel a módszerrel!
Remélem segítettem. AZ ÍGY KÉSZÜLT KÉPEK LEGJOBBJAIT LÁTNI AKAROM!I don't fit in. I fit out.
-
simonzé
addikt
Szakadó esőben is lehet makrózni. Pl. egy pocsolya felszínén kiszúrsz egy pontot, ráfókuszálsz, lősz egy sorozatot, és a végén megnézed, hogy sikerült-e elcsípned egy becsapódó vízcseppet. A gépet védened kell az esőtől, és rövid záridő, de elég fény kell hozzá.
Nekem kb 8 próbálkozás után sem sikerült, de talán neked, ifjú Jedi...I don't fit in. I fit out.
-
simonzé
addikt
Szerintem ITT mindenki a digitálisat fogja javasolni, így én is. 400e-ért már komoly gépet lehet venni. Pl. egy tükörreflexes Nikont.
A előnyök egyértelműek: Költséghatékonyabb, rugalmasabb, és hosszú távon (főleg profiknak) olcsóbb a digitális. Azonnal látod az eredményt, elküldheted neten, és ha mondjuk sajtófotót készítesz, nem lesz veszteséged a nyomtatható formára alakításnál sem (mint pl. a szkennelésnél). Egyébként a digitális gépek minősége már szinte tökéletes, főleg ezen az árszinten. Emiatt a filmes gépeket lassan kihalásra ítélik.I don't fit in. I fit out.
-
simonzé
addikt
Két dolog:
1. Nem elérhetőek a képek.
2.A PS használat nem feltétlenül baj. Ha pl. feka-fehérre alakítom a képet, vagy esetleg polarizálom, netán a ''waterpaint tool'' használatával festményszerűvé alakítom a képemet, az egyfajta művészet. Ilyen módszerekkel nagyon szép képet lehet csinálni a jó témájú, de homályos/alulexponált/fókuszhibás képekből is. Ez már a művészet kategóriája.
Természetesen pl. a National Geographic jégmadaras címlapjának PS-os trükkje engem is felháborít. De minden fegyver is alkalmas jó és rossz célokra is, csak rajtunk múlik, mire használjuk.I don't fit in. I fit out.
-
simonzé
addikt
Köszi a sok tananyagot, Soma!
Bwoay - A National Geographic magyar kiadása (azt hiszem) első számának a borítóján egy jégmadár fotója szerepelt, amint a víz felett repül, és kicsit oldalra néz. Gyönyörű kép, egy magyar fotós készítette. Csak később kiderült, hogy fotómontázs... Photoshop rulez.
Ezt is érdemes megnézni. Fordított sorrendben szerepelnek itt a M.o-n megjelent NG magazinok címlapjai. Az első szám valamiért hiányzik.
Bővebben: linkI don't fit in. I fit out.
-
simonzé
addikt
Az illető egy igen neves természetfotós, de már korábban is voltak problémái (kizárták egy pályázatról) hasonló probléma miatt.
Nem értem, hogy egy jónevű fotós miért járatja le magát ilyen dolgokkal...
Ha viszont igaza van, és a képek nem manipuláltak, akkor zseniális az emberünk, és iszonyatos meghorcolásnak van kitéve.
Csak ő tudhatja biztosan, mi a helyzet. A fotó azért gyönyörű lett.I don't fit in. I fit out.
-
simonzé
addikt
Pont a mult héten kérdeztem meg egy hozzáértőtől, és meg is mutatta.
Készíts egy képet halvány szobai fénynél vakku nélkül 1/125-ös rekesszel ISO 50-nel, meg a max. ISO értékkel, és hasonlítsd össze. Ami az 50-es képen még bőven fekete rész, az a max. isonál már színes felület árnyékban.
Szóval az ISO az érzékenység mértékegysége. Ezért van az, hogy magas ISO-nál erős fénynél már ''beégett pixelek'' is megjelennek a képen.
Ha valaki tud egészen értelmes magyarázatot, kérem jelentkezzen!I don't fit in. I fit out.