Új hozzászólás Aktív témák

  • emlekmas

    tag

    válasz 04ahgy #5204 üzenetére

    Jól idézted a soraimat, de nem jól értelmezted. Talán mert nem az elejétől követed, vagy már ott értelmezési hibába estél. Én nem látok benne ellentmondást. Akkor sorban, újból:
    Valóban január huszonvalahanyadikán állt meg a gép. Bocs, de a pontos dátumot nem írtam fel. Ugyanakkor naivan szerettem volna elkerülni azt, hogy nem a jó cuccot adom be, és ezért fölöslegesen dolgoztatom a szervízt, meg fölöslegesen hosszabbítom az átfutási időt, ezért igyekeztem kiszűrni a hibát, mi is lehet az ok, és milyen alkatrészt kellene beadni. A nyomait az alaplapos kérdések és a VGA kérdések topikban szerintem meg is találod :K , ha érdekel.
    (Tény, hogy sok-sok évvel ezelőtt kollégistaként csak szétrobbantottuk a gépet, és mivel vagy 3 másik gép is volt a szobában, a hibás alkatrészt fél óra alatt beazonosítottuk. Ez a lehetőség ma már nincs meg, de amit tudtam, megtettem. Belátom, hogy jelen helyzetben már az első pillanattól nem kellett volna kímélni a garanciális rendszert, hanem mindent visszadobni, hogy keressék ők, hiszen ma már jobbak hozzá a technikai felszereléseik mint nekem, akinek ez az egy gép áll a rendelkezésemre, és szívességeket kell kérnem egy egyszerű vga-kártya teszthez is. Ezt meg ugye nem mindenhol veszik természetesnek a céges informatikusok.)

    Ezek után február elején (asszem 4-én) beadásra került az alaplap, az akkori információk szerint az tűnt a hibásnak. Halkan megjegyzem, hogy előző héten looser módon kifelejtettem a dobozból a hátlapi csillogó panelt, ami miatt ugye nem vették vissza az alaplapot, hiába javasoltam, hogy vegyék már be, úgyis kell még jönnöm, majd beadom, de rádöbbentettek, hogy ők nem szervizelnek, csak átveszik a cuccot. (Igaz, eszembe nem jutott elolvasni az ide vonatkozó leírást, mert ilyen szigorról korábban nem hallottam/tapasztaltam, és nem is értem a lényegét.) A szóval a sikeres leadáskor is a szervízben nálam volt egy papír, amin az előző heti otthoni szívás tapasztalatait táblázatos formában szisztematikusan felvezettem, hogy az alaplapban a saját és a kölcsön kártyával milyen bios beállítások mellett, melyik kimeneten milyen képi eredményt mutat a rendszer. A szervizes nagyot nézett, hogy ilyet még soha nem is csinált nekik senki. Képességeim és műszaki lehetőségeim szerint ennyire futotta. Igazából azért küzdöttem vele, mert akkor még IGP-ről rendesen működött, és reméltem, hogy ha VGA lesz a hibás, akkor IGP-vel van egy használható gépem, amíg megy a VGA ügyintézés. Nem jött be :O Szervizes javasolta, hogy hagyjam ott a papírt, így nekik is gyorsabb lesz a hibakeresés. Otthagytam. Nem lett gyorsabb, ahogy az eredmények mutatják.

    Tehát februárban két hét után kértem tájékoztatást. Azért érdeklődtem, mert az előzmények alapján furcsa volt, hogy senki nem mond semmit két hét után sem, és nem értettem miért húzódik ennyire az ügy. Maguktól egyetlen e-mailt nem írtak. Miután gyanakodtam, hogy akkor talán mégsem az alaplap lesz a hibás (a levélben idézett szervíz-megjegyzés szerint náluk nem jött elő a jelenség)... és ennek a gyanúmnak hangot adtam a levelezésünkben, akkor sem javasolták, hogy visszaadják az alaplapot, és vigyem be a többit/valami mást, ezt a javaslatot nekem kellett előhozni. Így 3 hét után végül visszakaptam az alaplapot, de csak szóban kaptam javaslatot, hogy ha az új biossal sem lesz jó, akkor talán a proci, de tényleg az lesz a legjobb, ha mindent beadok új körben... Aznap péntek este összeraktam a rendszert, kipróbáltam, nem ment, most már IGP-vel sem(!). Hétfőn ment be a VGA/proci/táp/alaplap, és ugyan azzal a hibával. Nem is értem, mi alapján jössz azzal, hogy más hibával adtam be a cuccot. A hiba ugyan az, nem ad rendesen képet a gép. A hibajelenség is ugyan az, annyival rosszabb a helyzet, hogy miután az első körből visszakaptam az alaplapot, már IGP-ről sem tudtam használni. Mondjuk ilyen szempontból tényleg igazad van, ezek szerint más hibával adtam be második körben, hiszen rosszabb lett. És ma ismét itt vagyunk a két hétnél. És eddig semmi hír sehonnan.

    És hogy nem tűnök nyugodtnak? Sajnos közben ömlik rám egy csomó minden, ami miatt nagyon kellene egy működő gép odahaza. Próbálok nyugodt lenni, hiszen tudom, hogy ha január végén beadom az egészet együtt, és nem finomkodok, hogy ne dolgoztassam őket fölöslegesen, akkor talán már túl lennék az egészen. Ez a pokolba vezető út, amit én is próbáltam jó szándékkal kikövezni...és emiatt még jobban megszívtam. :W
    Ezek a tények, a pultnak a vásárlói oldaláról. Akár hogy nézem, lassan csúszok a két hónapja nincs gépem állapot felé.
    Valahol lentebb írtam egy hosszú hsz-t, ezek szerint azt sem (vagy felületesen) olvastad. Arról értekeztem benne, hogy a garanciális szervíz azért izgalmas kérdés, mert az igazából nem a szervíztevékenységhez kapcsolódik, és nem arról szól, hogy valamid elromlott, ami helyett igazából már újat kellene venned, de akad valaki, és megcsinálja, ha tudja. Az arról szól, hogy valaminek működnie illik az adott időtartamon belül. Ezért az sokkal inkább a vásárláshoz kapcsolódik, és hatványozottan kellemetlen a hosszú átfutási idő, mert mint a saját tapasztalataim mutatják, a vásárló is balfaszkodik néha (mint én) minden jószándéka ellenére, és erre rakódik a garanciális ügyintézés átfutási ideje.

    [ Szerkesztve ]

    i5-3570K, ninja, asrock z77 pro3, 2*4 gb corsair vengeance, sapphire 7950, samu 120 ssd, 2*500Gb WD green, gigabyte IF333, corsair GS 600, valamilyen Labtech bill, Logitech G500, Creative S750

Új hozzászólás Aktív témák