Új hozzászólás Aktív témák
-
StSanya
senior tag
Tessék mondani, itt csak a rossz tapasztalatokat lehet megírni, vagy lehet jókat is?
Ha igen a válasz, akkor meg szeretném köszönni az iPON!-nak egy gyors és számomra korrekt ügyintézést. Történet dióhéjban: Vásároltam alkatrészként egy komplett konfigot, amit én raktam össze. Költséghatékony, alap PC révén olcsó házikó lett hozzá választva, amiről gyorsan kiderült, hogy az előlapi USB portja nem jó, nem ismert fel semmit az alaplap, bármit dugtam bele. Kiszereltem hát a kis NYÁK-ot, portostul, madzagostul, s megpróbáltam más lapban is, de ott se volt jó. De az összerakott gép az ettől függetlenül remekül ment. Így emailban kérdeztem meg, hogy mivel a gépre szükség volna, megoldható-e, hogy a ház marad, s csak a kis NYÁK megy vissza garifutárban. S kérem, működött a dolog! Így kb. 10 nap után megkaptam az immár jó portokkal bíró NYÁK-ocskát, beszerelés, öröm!
Ezúton is még egyszer köszönöm!
Jah, nem vagyok alkalmazott, és másoktól is vásárolok, PCX, AQUA, stb.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz HUN]Repa #4951 üzenetére
Hmmm, valóban itt írja a Fujitsu-t...
Hirens CD-n van egy Toshiba Hard Disk Diagnostic 2.00b jelzésű DOS-os "Toshiba hard drive diagnostic" utility [link]
Illetve most jut eszembe, egy másik topicban is pont erről beszéltünk, hogy a most Toshiba-ként megvehető 3,5-ös HDD-k azok gyakorlatilag Hitachi-k, így a Hitachi Drive Fitness Test-nek is kéne valamit mutatnia.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
-
StSanya
senior tag
válasz Looserke #5391 üzenetére
Amikor én válaszoltam, akkor még nem volt ott az az utolsó mondatod.
Értem én, s meg is értelek, de ha nem tud olyat küldeni a boltos, akkor mit csináljon? És a Saphire-nek is joga van változtatni a termékén, akkor mit csinálsz?
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz dethroner #5515 üzenetére
Hány ilyen volt Metro, Tesco, Lidl és még sorolhatnám helyen, hogy volt valami remek cucc remek áron a prospektusban, a bolthoz érve meg ott virított nagy táblán, hogy sorry, nyomdahiba miatt az a termék, az nem annyi...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz sasa311 #5520 üzenetére
Jaja, én a PCLand-tól rendeltem be így egy remek áron hirdetett VGA-t, email is jött tőlük, majd hívtak, hogy bocsi, elírás, már javítva, ennyi a valós ár, kell-e, mire mondtam, hogy így nem, erre udvariasan elköszönt... Ezen nem szabad megsértődni, ember is hibázhat, gép meg pláne...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
-
StSanya
senior tag
válasz Packersbay #5668 üzenetére
Először csere ugyanolyanra, (esetleg más típusra), ha ez nem megy valamiért, akkor van a pénz vissza lehetőség, a levásárlás felajánlásával, ilyenkor te döntöd el, hogy utaljanak vagy vásárolsz. Mivel a HDD-k drágultak 2010 óta, sztem pénzt fognak felkínálni.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
Nem tudom, de ezzel jogilag kéne valamit kezdeni, hogy hónapokig vár az ember egy garanciális ügyintézésre: nekem 2013. október 29-től van az iponnál egy tabletem, azzal takaróznak, hogy szerintük feltételes ügyintézés van, de ez azért akkor is felháborító... A tököm ki volt az ünnepekben, a lányom folyamatosan nyavalygott, meg a nejem is rákontrázott, hogy miért itt vásárolok, ha ilyenek...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz fricz19 #6246 üzenetére
A tablet hátoldalán, az élek középen "felpúposodott"... Szerintem az eltérő hőtágulás okán. Le is írtam a hibánál, de nem ezért küldtem be, hanem mert nem kapcsolt be... És ők ezt fizikai sértésnek veszik. De nem tudom, ha rögtön beküldöm, mikor először megjelent a pukli, akkor mit mondtak volna, hiszen ettől még a tablet működött...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
Ez végül is nyelvi probléma, önmagában azt, hogy elváltozás látható, azt nem feltétlen kéne a hétköznapi értelemben vett külső sértésnek, sérülésnek nevezni. Mert nem én okozom neki, a tárgy okozta magának a rendeltetésszerű használat során... De ez nem is érdekelne, a bolt hívja úgy, ahogy akarja, vizsgálja ki, stb. ha emberi határidőben megtörtént volna az eljárás. De - az eddig - három hónapnyi helyben járás szerintem nem normális.
Amúgy a töltőjével volt töltve, arról sem vagyok meggyőződve, hogy aksija púposodott volna meg, mert akkor szerintem középen is kellett volna ennek jelentkeznie, de nem, csak az élek közepén. Egyszerűen szerintem az olcsó műanyagok, s a relatíve nagy hőtermelés szerencsétlen összhatása. Vagy még, ahogy egy ismerőstől is hallottam, számon kérték rajta MM-ben, hogy a szintén elromlott Samsung tabletjét miért használta töltés közben...
Ilyen Goclever R83.2 volt amúgy, tepert mint állat, talán túlságosan is, 1.6GHz-es RockChip RK3066 (Cortex A9) duál magos cucc.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz HUN]Repa #6275 üzenetére
Úgy sejtem, ezt a választ nekem szántad. Meg is értem, amit írsz, de most őszintén, magánemberként, te meddig várnál, ha a helyemben vagy? 4 hónapig, vagy 5-ig? Félévig? Egy évig is? Ki fog kártalanítani, ha ne adj isten levásárlásra kerül sor, s most januártól az a nyomoronc Artisjus is ráteszi a jogdíjat a tabletekre?
Tudom, hogy nem érdekel más szociális kínja, meg van sajnos mindenkinek a saját maga baja, de ha az én cuccom volna, nem is érdekelne ennyire a dolog. Itt sajnos az a baj, hogy a lányomé a tablet, s ez már a második, mivel az első, 2013. január 25-én vásárolt PRESTIGIO PMP5880D DUO 2013. május 06-tól 2013. június 10-ig volt garanciában az iPon-nál/szervizben, (az működött, de hanghibája volt, hála az égnek "sérülés" se volt rajta), s nem lehetett sem cserélni, sem javítani, így "sikerült" erre a GoCleverre levásárolni... Szóval az se volt már egy 15 napos történet. És azóta is "kapom az ívet" a családtól, amit már mocskosul unok.
Azt szeretném azért hangsúlyozni, hogy a problémám, "haragom" nem feléd vagy céged ellen irányul, hanem elsősorban a magyarországi helyzetre, jogszabályi környezetre, ami ezt lehetővé teszi.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
Köszi iPon, ma megkaptam végre a 2013. október 29-e óta garanciában lévő tabletet! Öröm és boldogság...
Előzmények: [link] meg még utána...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
A PCX megoldását - némi plusz Ft-ért, 1 éven belüli vásárlásnál, garantáltan 1 héten belül - cseregaranciát biztosít, nagyon jónak tartom.
De kellemes a román eMAG hozzáállása is: Ingyenes szállítás van (ez lehet, hogy csak akció, de februárban is az volt, és most márciusban is) és mellette ingyenes Pick-Up & Return, azaz "a meghibásodott, garanciális termékért házhoz megyünk, megjavíttatjuk a saját szervizünkben vagy a gyártó szervizközpontjában, majd a javítás után ismét visszavisszük a tulajdonosnak. Az oda-vissza szállítás és a termék biztosítása a szállítás alatt ingyenes."
A garanciajegyükön pedig többek közt ez szerepel:
"A garancia biztosítása ingyenes a szállító székhelyén munkanapokon. A garancia elsősorban a termék javítására vonatkozik, maximum 15 napon belül az átvételtől számítva, az erre vonatkozó törvény szabályai szerint. A jótállási idő olyan időtartammal hosszabbodik meg, míg a terméket a jótállás keretében kijavítják és a vásárlót a termék árvételéről értesítik."
Kiemelés tőlem...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
Hoppácska, ezt már olvastátok?
Ezt kötelező lesz cserélni - így változnak a szabályok a jövő héten
"A vállalkozás köteles a javítást vagy cserét 15 napon belül elvégezni, vagy mással elvégeztetni. Amennyiben a 15 nap eredménytelenül telik el, akkor a fogyasztó például visszakövetelheti a a vételárat."
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
Az biztos, hogy én a néhány oldallal korábban olvasható tablet ügy után felfüggesztettem az iPonos vásárlásokat. Van hál'isten több bolt már, amelyek nyújtanak gar. futáros és egyéb szolgáltatásokat, és árban még olcsóbbak is. A szállítási díj is az egyik legmagasabb, és ha pl. levásárolod a gar. futáros termék árát, újra csengeted a szállítási díjat. Ez másnál nem így van.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
Hitachi HDD már nincs, felvásárolta a WD, illetve egy 3,5"-os Hitachi gyárat - a hozzátartozó szabadalmakkal - a Toshiba kapott, hogy ne váljon kétszereplőssé a HDD piac. Így a korábban csak 2,5"-os HDD-ket gyártó Toshiba már gyárt, illetve javít és cserél, korábban Hitachi néven futó 3,5"-os HDD-ket.
[ Szerkesztve ]
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
Az ok, hogy megkérdezhették volna, én nem ezt vitattam, sőt ezt nem csak feltételesen, hanem a jogszabályok szerint kötelezően meg is kellett volna kérdezniük a vevőt, hogy mi legyen. Mert Hitachi, mint olyan, nincs. Van HGST (WD érdekeltség: bal felső sarok: "a Western Digital Company" és Toshiba, nameg persze Seagate.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
Nem nevet váltott, fölvásárolták. Más a tulaj, stb. Nyilván az új pedig nem fogja kidobni a gépsorokat, meg nevez át minden modellt észnélkül, hogy a megrendelők haja égnek álljon. De mindegy, hasonló esetben csak üsd az asztalt, hogy neked akkor is Hitachi kell.
Nem ismerős kicsit? [link]
Részemről a továbbiakban off.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet:
Még a mai napon hatályos szöveg:
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Holnaptól, azaz 2014. április 9-től hatályos:
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
-
StSanya
senior tag
Az, hogy te szerencsétlen vagy, s nem tudsz élni a törvények, jogszabályok adta lehetőségekkel, mert nem tudod felfogni, megérteni őket, attól még másnak nem kell így járnia. Esetleg boltos vagy, s kis világodat megzavarná, ha jogszerűen kéne eljárnod?
De nem értem, saját magadnak is ellentmondasz, kicsit tudathasadásosnak tűnik ez az állapot. Írod, hogy: "nincs alapból 3 napos csere, csak ha szar a termék" majd pedig, hogy "Ha hazamész és 2 nap múlva visszajössz, ki tudja mit csináltál vele..."
Nem furcsa szerinted? Vagy szerinted a jogalkotó úgy képzelte, hogy 3 napig ül a vevő a boltban nonstop és az eladók merev nézései kereszttűzében használja a terméket, s ha véletlenül elromlana, akkor átveszik?
De legalább próbáld meg a linkelt esetet elolvasni és megérteni. Ott a válasz a problémára, ami téged zavar:
"Mindez nem jelenti azt, hogy a forgalmazó ne lenne jogosult a termék hibájának eredetét vizsgálni. Miután kicserélte a készüléket, jogosult vizsgálni a hiba eredetét és amennyiben azt tapasztalja, hogy az a vásárlást követően keletkezett okra vezethető vissza, illetve rendeltetésellenes használat eredménye, a polgári jog általános szabályai szerint érvényesítheti kártérítési igényét a fogyasztóval szemben."
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz HUN]Repa #6913 üzenetére
Elnézést, hülyeséget beszéltem! Most előszedtem a régi számlákat, s valóban nincs a kérdéses "levásárlós" számlán szállítási tétel, nem tudom miért emlékeztem rosszul.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz Geri Bátyó #6987 üzenetére
"Garancia" sose volt a magyar jogban... Ez volt a jótállás és a szavatosság. A garancia, mint szó pedig gondolom a "garantee" vagy "garantie" -ből honosodott...
[ Szerkesztve ]
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz Geri Bátyó #6989 üzenetére
Ha régebben vetted, akkor a régi szabályok az érvényesek. Ha mostanában, akkor pedig az újak.
A változásokkal kapcsolatban azonban szükséges kiemelni, hogy az
· új PTK. szabályait kizárólag a 2014. március 15-én,
· a Korm. rendelet módosított rendelkezéseit (a Melléklet kivételével) a 2014. április 9-én,
· az NGM rendelet előírásait 2014. év május 14-én,
illetve azt követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.Mivel a jótállás és a szavatosság a szerződéskötést követően még több évre kihathatnak, ezért ezen a területen a következő pár évben párhuzamosan kell majd a régi és az új szabályokat alkalmazni, attól függően, hogy mikor kötötték a felek a szerződést.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz Repsol600 #6990 üzenetére
Nem kell indokolnod semmit. Te egy konkrét terméket vettél meg, ha az (javítva), vagy ugyanolyan (cserélve) nincs, senki nem kötelezhet arra, hogy másfélét elfogadj. Mérlegelned és döntened neked kell, hogy a felajánlott jó-e vagy a pénzed.
[ Szerkesztve ]
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz torma1981 #7058 üzenetére
De, változott még az is, hogy 14 nap van visszaküldeni a cuccost, s a pénz visszafizetésre is 14 nap van már:
"Milyen következményekkel jár a szerződéstől való elállás?
Elállás esetén az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén (kivéve, ha vállalkozás ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni az eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére, az eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (tehát pl.: a szállítási, csomagolási díjat is) visszatéríteni.Ha a megrendeléskor nem a vállalkozás által felkínált legolcsóbb szállítási módot választottuk, akkor is csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni számunkra a vállalkozás. Természetesen ebből a szempontból nem számít szállítási módnak, ha a vállalkozás üzletében is van mód a termék átvételére ingyen (hiszen ilyenkor nem történik tényleges szállítás!)."
Amúgy majd a Compker vagy a jogszabályt hasonló módon értelmező cég jól beleszalad egy ilyenbe, aztán majd rájön:
"Előfordulhat olyan eset, hogy az elállási, felmondási határidő meghosszabbodik?
Ha a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja számunkra a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap lesz."http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/vasarlas/internetes/elallasijog.html
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
Ezt a 30 napot felejtsd már el. 14 nap lett az elállás, s 14 nap a pénzvisszafizetés határideje tavasz óta. S elvileg utóbbi határideje onnan ketyeg, hogy te bejelented az elállás tényét, s nem onnan, hogy vissza is érkezett a termék az eladóhoz.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
És (#7196) Icee-nek is:
Bár törvény szerint csak törekedni kell a 15 nap alatti ügyintézésre, tehát ez sajnos nem egy kötelező, fix határidő, így elvileg várnod kéne.
De! Ha felvállalod az esetleges jogi utat, akkor arra hivatkozva, hogy a sokszoros, mondjuk már 60 napos várakozásod jelentős kellemetlenséget, hátrányt okozott, közlöd a kereskedővel, hogy a vásárlástól elállsz, s kéred vissza a vételárat.
Aztán ha erre nem hajlandó, akkor békéltető testület, vagy egyből bíróság.
Azt nem tudom, hogy feltételes garanciális eljárásnál ez járható út-e...
Szerk: Hehehe, meg ilyenre se: [link]
[ Szerkesztve ]
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
Komolyan, most már minden rendeléskor külön videóstáb kell, hogy a csomagbontás meg legyen örökítve, vagy hogy máshogy...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz FrozenThrone #7356 üzenetére
Tedd rá a hasznodat és add tovább... Mondjuk 500-ért.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
"sajnos akárhányszor javíthatják,maximum akkor cserélik ki,ha javíthatatlan."
Ez így, ebben a formában nem igaz.
"Hányszor lehet javítani egy terméket?
A jogszabályok nem határozzák meg, hogy hányszor kell elfogadni a fogyasztónak, hogy javítják a terméket, mielőtt kicserélnék, vagy azt, hogy hány csere után lehet kérni a vételár visszatérítését. A bírói gyakorlat szerint a kicserélés iránti igényt általában nem alapozza meg az első sikertelen javítás, az elállás jogával pedig csak végső esetben lehet élni. Nem hivatkozhat érdekmúlásra a fogyasztó, ha a hiba kijavítható, és a kötelezett vállalja is a kijavítást megfelelő határidőre. A jelentős költséget igénylő és rövid idő alatt ki nem javítható hiba viszont általában megalapozza a jogosult elállási jogát."
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
-
StSanya
senior tag
Másodszor küldtem vissza a Goclever tabletet garanciába - egyszer már volt hónapokat feltételesben - most egy hónap után lett elutasítva: "A termék garanciáját vesztette..." Konkrétum semmi...
Nah, mindegy, majd máshova viszem a pénzem...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
-
StSanya
senior tag
válasz lostprophet #7951 üzenetére
Fogyasztóvédelmi panasz (bírság megy a cégnek), Békéltető Testület, s Bíróság. Utóbbi kettő érdemben is segíthet.
Amúgy Kalinál az igazság, egy jogszabálynak nem csak nyelvtani értelmezése van, hanem pl. Jogalkotói szándékai is, pár bírósági ítélet és pl. Iponban is rájönnek...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz HUN]Repa #7954 üzenetére
OK, tehát ha jól értem, abban nincsen vita, hogy ha 3 napon belül egy olyan meghibásodás van, ami az eszköz (ami tartós használatra rendelt, 10 000 forint feletti vásárlási értékű, s a kormányrendelet mellékletében szereplő termékcsoportokba esik) rendeltetésszerű használatát akadályozza, kvázi nem, vagy részlegesen látja el a feladatát, akkor cserélitek, s nem javításra külditek, meg az igény jogosságát vizsgálgatjátok?
Akkor mégis mi indokolja a rendelkezés lényegét érintő csere prioritás, kvázi megkülönböztetett elbánás mellőzését, tehát azt, hogy ugyanúgy jártok el, mintha 3 napon túli lenne?
S ok, hogy nincs raktárkészlet, de Killer pont ezt feszegette, hogyha amúgy a cucc rendelhető a shopban, s akkor 2 vagy 3 napon belül szállítható, akkor ugyanez a termék a 3 napon belüli csere esetén miért 15 nap, vagy több?
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz fricz19 #7955 üzenetére
Nem visszahívod, hanem átveszed garanciába, ha az a hiba az adott terméknél nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot, de nyilván gyári hiba eredetű, így arra nem vonatkozik a kiemelt csere lehetőség, javításra is mehet, ha azzal megoldható. Ez a normál, alapeseti történet, a 15 napos.
A 3 napos pedig, akár hogy is csűrjük, csavarjuk, értelmezzük kedves HUN]Repa, ez ez:
"A Legf. Bír. Kfv. III. 37.027/2007. számú ítéleté-
ben kimondta, hogy a Korm. rendelet 7. §-
ának rendelkezése alapján érvényesített há-
rom munkanapon belüli csereigény esetén a
forgalmazó nem választhatja az áru kijavítá-
sát, hanem köteles a meghibásodott árut -
amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál
– előzetes vizsgálat nélkül azonnal
kicserélni, az előzetes vizsgálatot igénylő kijavításra
nem ad a jogszabály lehetőséget, ebből
értelemszerűen következik a meghibásodott
fogyasztási cikk azonnali kicserélésének
kötelezettsége a forgalmazó részéről."PL: http://www.lb.hu/hu/elvhat/17442007-szamu-kozigazgatasi-elvi-hatarozat vagy http://www.nfh.hu/sites/default/files/szavatossag_jotallas_ujszabalyok_140627_1.pdf
Vannak már boltok, ahol ki is írják, pl:
http://aktivsport.hu/garancia/ vagy http://www.fuxtec.hu/index.php/garancia
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
válasz lostprophet #7959 üzenetére
Nah, erről beszélünk, ha te most 15 nap elteltével fogyasztóvédelemhez, vagy rögtön bírósághoz fordulsz, úgy megkapja az Ipon a bírságot, mint a sicc, feltéve, hogy a termék elérhető státuszban volt ezidő alatt. Aztán majd csodálkoznak, hogy nem volt szerencséjük. Pár embernek kell csak eljátszania ezt, aztán majd kialakul a helyes jogkövető gyakorlat.
Én egy másik céget - mondjuk az egy kamu cég volt - nyomtam fel a fogyasztóvédelemnél egy 5 ezer Ft-os hamis sd kártya miatt, csak lestem, milyen bírságokat toltak ki szemrebbenés nélkül. Megfogadtam ezentúl ez a játék megy, fogyasztóvédelemnél lehet emailben is eljárást indítani, vagy regisztrálni kell ügyfélkapun, s mehet könnyen, oszt' hajrá, kell úgyis a pénz pártunknak és kormányunknak.
Csak halkan jelezném, az imént a Kúria weboldalát linkeltem, jogvita esetén erre fog az összes bíróság mutogatni, hogy "A Legfelsőbb Bíróság megyei bírósággal egyező álláspontja szerint, miután a Korm. rendelet 7. §-a alkalmazásában az előzetes vizsgálatot igénylő kijavításra nem ad a jogszabály lehetőséget, ebből értelemszerűen következik a meghibásodott fogyasztási cikk _azonnali_ kicserélésének kötelezettsége a forgalmazó részéről." Nem pedig az Ipon jogértelmezésére...
De amúgy azt nem értem, egy kereskedőnek miért éri meg a vevői idegein táncolni egy mondjuk egyértelműen gyártási hibás termék miatt? Őbelőlük él, nem a nagykerekből, meg az importőrökből...
[ Szerkesztve ]
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
Szerintem menethibás volt a csavar, esetleg a távtartó, s emiatt ferdén fúródott be... Meg persze géppel dolgozott a srác.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
senior tag
LG TV-s topic is sokáig tele volt rémtörténetekkel, hogy nem voltak általuk szervizelve a nem az LG Magyarországon keresztül behozott TV-k. S ugye itt helyszíni szervizről van szó, ami elvileg járna, ettől esik (esett) el a kedves vevő. Kedvencem az a sztori, amikor a román határ közeli Tesco-ban vásárolt LG TV-hez nem ment a szerviz, mert gyári szám alapján a román LG-től vette a román Tesco, csak áthozták valamiért...
De ez már a múlté, most már normalizálódott a helyzet.
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Hoppá! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-10875H 32/512 Quadro RTX 3000 6GB FHD
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell 7390 13,3" FULL HD/i5-8250U/DDR4 8Gb/256GB M2 SSD/HDMI/4G/CAM/BT/Wifi/Új AKKU 1 Év Gari!
- Aszta! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i9-10885H 64/512 Quadro RTX 5000 16GB! FHD
- Thrustmaster racing clamp kézifék tartó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest