Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
Nem tudom hogyan befolyasolja, de elvileg tavaly ota csak olyan uj auto hozhato forgalomba, aminek van intelligens sebessegkorlatozo asszisztense(, ha nem toltak ki a hataridot), ami legalabbis kenyelmetlenne teszi a gyorshajtast, ha meg nem is gatolja egyelore. Nem csak az "onvezetokrol" van szo.
I am having fun staying poor.
-
Flashback
addikt
válasz szupermacs #54 üzenetére
Clickbait blokkoló nincs?
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
azbest
félisten
-
updog
senior tag
Hadd jegyezzem meg hogy aki a X-es táblánál X-szel, esetleg X-3-mal megy (=kreszmániás) az baromira nem tart fel, attól hogy te X+20-szal élnéd a dolgot. Sőt, van ahol én X-10-20 körül megyek, mert nekem pl. fontos lenne hogy ne évente kelljen futóművet cserélni ezeken a sz*r utakon. Előzzön meg vagy jelentsen fel akit ez zavar.
Az ilyen "forgalom ritmusa" nevű bullshit egy kizárólag néhány (ha sok, az sem teszi valóssá) fejben létező fogalom, és én már csak olyan vagyok hogy nem létező dolgok nem érdekelnek, felőlem tartson kreszmániásnak aki akar Viszont a jogszabályok meg ott vannak papíron, interneten, a rendőr fejében (sajnos sok sofőr fejében nem annyira).
De kérlek, írja meg valaki hogy igazából én okozom a baleseteket, mert felidegesítem a szabályszegőket és emiatt előzésbe meg veszélyes helyzetekbe kényszerítem őket Majd az autopilot is erre fog hivatkozni hogy neki be volt állítva a "forgalom ritmusa" mód, én szemét meg betartottam a kreszt?
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
félisten
Pontosan, és Pilótának is nagyon igaza van!
Bő harminc éve foglalkozom közlekedési ügyekkel, és számtalanszor hallottam már ezt az érvelést -- még bíróság előtt is! Hogy valaki azzal okozott balesetet, hogy szabályosan közlekedett...
Na, ilyen nincs. Azzal szokták összecsúsztatni a dolgot, hogy a KRESZ szerint szabálytalan a másik fél indokolatlan "feltartása". Tipikus esete volt ennek az az eset, amikor valaki egy szombat délelőttön szépen 130-cal "előzte" végig a külső sávot összefüggő kocsisorát az M7-esen. Hátulról meg jött a sietős idióta villogva, dudálva. Csakhogy az elől haladónak nem volt lehetősége arra, hogy a sebessége csökkentése nélkül kisoroljon a külsőbe, hogy így engedje el a vadbarmot. (Ténylegesen 80-ra kellett volna lelassítania, betagozódva a teherautók közé.)
Az ügy olyan fordulatot vett, hogy büntető per lett belőle. A sietős tahó arra hivatkozott, hogy az előtte haladónek nem volt joga elbírálni, hogy ő milyen gyorsan, akár gyorshajtással tud-e elhaladni mellette, és őt indokolatlanul feltartotta. A bíró viszont nagyon pedánsan kioktatta, hogy mivel a külső sávban nem volt elég szabad hely arra, hogy az elöl haladó a megengedett legnagyobb sebességet tartva kisoroljon és elengedje a tolakodót, ő teljesen szabályosan én indokoltan haladt folyamatosan a belsőben. Sőt, még azt is hozzátette, hogy ehhez még csak nem is volt szükségszerű, hogy a megengedett legnagyobb sebességgel haladjon, mivel maga az előzési manőver indokolt volt a részéről.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Úgy, hogy a rendszer az átadott állapotában deklaráltan nem szabályzegő. A vezető teszi (teheti) azt szabályszegővé.
Az amerikai jogról szerencsére csak felületes ismereteim vannak, és tudom, hogy ott az elvárható gondosság teljesen más alapon működik, mint a mi németes jogrendszerünkben.
Itt viszont az az ilyen esetek logikája, hogy ha valaki akár jogosítvánnyal, akár anélkül járművet vezet a forgalomban, attól sziklaszilárdan elvárt, hogy ismerje a szabályokat, beleértve azt is, hogy a jármű képességei (beállítási lehetőségei) nem írják felül a közúti szabályokat.
Magyarán: ha én bárhogyan átalakítom az autómat, azért nem a gyártó a felelős. Nem vonható felelősségre a gyár azért, mert lehetővé tette számomra, hogy teszemazt szabálytalan teljesítményű vagy kialakításű fényszóróégőt tettem be az eredeti H7-es helyett.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
worxland
addikt
"kizárólag néhány" - ja, Pesten a néhány 85+ százalékot jelent.
"Majd az autopilot is erre fog hivatkozni hogy neki be volt állítva a "forgalom ritmusa" mód" - szerintem megint fogalmad sincs, miről beszélsz, az Autopilot (és az FSD sem) nem előz, nem megy beléd és nem hivatkozik semmire. Ahol lehetősége van, ott a beállított (esetleg a megengedettnél magasabb) sebességgel megy, ahol nincs, ott lassabban. Nem dudál le, nem villog, nem csinál veszélyes manővereket. Szeretnétek azt hinni, hogy az FSD-t hülyék és száguldás-mániás őrültek tervezik, de ki kell ábrándítsalak, nem így van.
Megint csak ész nélkül, értő olvasás nélkül, utánanézés nélkül megy a kioktatás, mert beszólni könnyebb, mint utánajárni, hogy is működik az Autopilot és az FSD.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
stellaz
addikt
Igen, de ha az onvezető rendszernek van szabályszegő üzemmódja, az olyan, mintha gyárilag lenne egy kapcsoló, amivel szabálytalanul erősen világít mondjuk a tompított világítás.
Autonóm üzemmódban pedig azonnali típus engengedély visszavonást kell érnie a rendszerszintű szabályszegésnek.
De ha belegondolunk a szabályszegésért jogosítvány bevonás jár, akkor ez igaz az autóra is. Ha a tulaj a felelős, akkor az övé és onnantól nem üzemeltethet önvezető autót. -
Ezekiell
veterán
-
worxland
addikt
"Igen, de ha az onvezető rendszernek van szabályszegő üzemmódja, az olyan, mintha gyárilag lenne egy kapcsoló, amivel szabálytalanul erősen világít mondjuk a tompított világítás." - a tempomat az autómban 180-ig állítható. Nem Tesla.
"De ha belegondolunk a szabályszegésért jogosítvány bevonás jár," - járhat, nem jár.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
-
félisten
"Igen, de ha az onvezető rendszernek van szabályszegő üzemmódja, az olyan, mintha gyárilag lenne egy kapcsoló, amivel szabálytalanul erősen világít mondjuk a tompított világítás."
Pontosan olya, az pedig a vezető felelőssége, hogy kapcsol-e a kapcsolóval.
A kérdés az, hogy van-e olyan szabály, hogy az önvezető rendszer működését maga a vezető se bírálhassa felül. Ez szerintem tisztán felelősségi szabály, felelősségi ügyekben pedig az amerikaiak hajlamosak fullba tolni a kretént -- mondom azt úgy, hogy tanultam együtt amerikai joghallgatókkal éppen ilyen megközelítésű tárgyat.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
moleculez
veterán
Itt Angliában kapok tőle agyérgörcsöt: vidéki 1 sávos de 2 irányú kanyargós úton 40mph,de városban 2.5 sáv, a repülő le tud szállni, nyíl egyenes, na az 20mph.( Londonban szinte egész Lewisham 20mph. )
Namost itt ezeket nem tartja be SHENKI (sh-val), a kamera előtt lelassitanak. És ennek tudatában az összes navi app pontosan tudja mikor fogok odaérni, tehát azok sem szabolyasan terveznek.Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
Shadowbull
addikt
"Úgy, hogy a rendszer az átadott állapotában deklaráltan nem szabályzegő. A vezető teszi (teheti) azt szabályszegővé"
Pont az a baj vele hogy szabályszegő és veszélyes. Lásd STOP tábla és sárgán valo áthaladás plusz sebességkorlátozás fel nem ismerése.
Ennyire ne akard már kritikátlanul védeni a Teslát.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stellaz
addikt
Szerintem teljesen értelmetlen egy olyan lehetőséget betenni az önvezetésbe, hogy legyen szabálytalan, hiszen legálisan soha nem lehet ezt az opciót bekapcsolni, ráadásul elég felesleges jogi bonyodalmakhoz is vezetne (be volt-e kapcsolva, vagy sem).
A szabálytalan autonóm autó típusát meg ki kell zárni a forgalomból, aztán ennyi, megoldik a kapcsoló problémája is (nem lesz benne).
-
worxland
addikt
válasz Shadowbull #74 üzenetére
Radaros tempomat - level 2 része. Az enyém nem radaros, legyen level 1.
[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
Ezekiell
veterán
Hát ezzeal az "ez feature" érveléssel nem értett egyet az NHTSA, és hát az ő szavuk a döntp ebben
És ezen felül is van bőőőőven hibája az FSD-nek (kezdve azzal hogy már a neve hazugság, de mind1)
#72moleculez
naja, és akkor el lehet gondolkozni, hogy itt ki is a hülye: a szabályozók, a szabályokat betartók akik "feleslegesen" lassítják a forgalmat vagy a gyorshajtók akik valójában nem relatív gyorshajtók.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
moleculez
veterán
Ok a forgalom tervezés elég komplex terület, és megértem hogy sokszor kompromisszumot kell kötni a nagyobb jó oltárán, de tényleg sokszor ésszerűtlen és átgondolatlan. Sokszor leírtam már, de nem az autókkal kellene kezdeni a közlekedés megreformálását.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
stellaz
addikt
válasz moleculez #79 üzenetére
Ja, például városon belül az összes 70-es zónát megszüntetném kezdésnek. Pl vicc, hogy a Hungárián jobbára lépésben megy rajta a forgalom, de legalább mindenhová lámpa kell és időszakosan eltaposnak minden robogóst, bringást. Lámpa nélküleg rendőr kell azonnal.Zold hullám még nem létezik rajta.
Azok is jó helyek, ahol a 60 és 90-es tábla kb 500 méterenként váltja egymást a felhajtók, benzinkutak, stb miatt. Vagy paraszt vagyok, hogy végig hatvannal megyek, vagy játszhatom a padlógáz padló fék című játékot a nagy semmiért.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Shadowbull #73 üzenetére
Eszemben sincs védeni a Teslát. Semmi közöm hozzájuk.
Csak jogászként nézem a kérdést -- mégpedig olyan jogászként, akinek történetesen volt már munkája az önvezetés jogi szabályozásával.
Sőt, mindezek tetejébe autóvezetőként is mániákus szabálybetartó vagyok, aki közlekedési jogászként egyébként radikálisan szigorítaná a szabálysértési szabályozást.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Yeffy
veterán
válasz moleculez #72 üzenetére
vidéki 1 sávos de 2 irányú kanyargós úton 40mph
az még hagyjan, de van, amikor meg siman national speed limit van rajta, es van, aki annyival is akar kozlekedni/jonni szembe. na, az tud még franko lenni.egy elmeny, mikor mondjuk videki kirandulasokon vezetek, es ilyen noname utakon kell keresztul vergodnom.
[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
opr
veterán
Kinek mi, én imádom / rohadtul élvezem ezeket az utakat. Pláne ha jó kanyargós. Mondjuk szerintem 60mph-val még soha nem mentem rajtuk egy métert sem, de akkor is.
Vagy, legjobb, Luton felé mentem, amikor az autópályán történt valami, úgyhogy a navi levitt és ilyen szűk, benőtt növényes, dombos, kanyargós, national speed limit (tehát 60mph ~95kmh) kis mellékút volt. Ok, soha nem érte el a 60-at senki, az 50 is csoda volt, de rohadul élveztem. Ki se vettem a kocsit kettesből... Igaz ez máshogy fog hangozni, ha hozzávesszük, hogy kettesben 65mph körül van a tiltás, addig csak forog meg hangoskodik a v6.
Ui.: természetesen ésszel, nem veszélyesen vezetek, ott ül mögöttem / mellettem a család meg minden, nem vagyok öngyilkosjelölt bmw-s. De akkor is rohadtul élvezem.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
drkbli
tag
"Miért, a fegyver-/gyógyszergyárakat hogyan kötelezik arra, hogy csak engedéllyel lehessen használni a fegyvereiket, narkotikumaikat????"
Nem tudom, meg kellene kérdezni a Kalasnyikovot, akinek a fegyvereit ingyen osztogatta a kormány tavaly ilyenkor Kijevben, vagy Escobart a Chinoinról.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Autós kamerák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bestbuy játékok
- Milyen routert?
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Robot fűnyírók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs