Új hozzászólás Aktív témák
-
drkbli
tag
"Miért, a fegyver-/gyógyszergyárakat hogyan kötelezik arra, hogy csak engedéllyel lehessen használni a fegyvereiket, narkotikumaikat????"
Nem tudom, meg kellene kérdezni a Kalasnyikovot, akinek a fegyvereit ingyen osztogatta a kormány tavaly ilyenkor Kijevben, vagy Escobart a Chinoinról.
-
Kinek mi, én imádom / rohadtul élvezem ezeket az utakat. Pláne ha jó kanyargós. Mondjuk szerintem 60mph-val még soha nem mentem rajtuk egy métert sem, de akkor is.
Vagy, legjobb, Luton felé mentem, amikor az autópályán történt valami, úgyhogy a navi levitt és ilyen szűk, benőtt növényes, dombos, kanyargós, national speed limit (tehát 60mph ~95kmh) kis mellékút volt. Ok, soha nem érte el a 60-at senki, az 50 is csoda volt, de rohadul élveztem. Ki se vettem a kocsit kettesből... Igaz ez máshogy fog hangozni, ha hozzávesszük, hogy kettesben 65mph körül van a tiltás, addig csak forog meg hangoskodik a v6.
Ui.: természetesen ésszel, nem veszélyesen vezetek, ott ül mögöttem / mellettem a család meg minden, nem vagyok öngyilkosjelölt bmw-s. De akkor is rohadtul élvezem.
-
Yeffy
veterán
válasz
moleculez #72 üzenetére
vidéki 1 sávos de 2 irányú kanyargós úton 40mph
az még hagyjan, de van, amikor meg siman national speed limit van rajta, es van, aki annyival is akar kozlekedni/jonni szembe. na, az tud még franko lenni.egy elmeny, mikor mondjuk videki kirandulasokon vezetek, es ilyen noname utakon kell keresztul vergodnom.
-
válasz
#48584626 #73 üzenetére
Eszemben sincs védeni a Teslát. Semmi közöm hozzájuk.
Csak jogászként nézem a kérdést -- mégpedig olyan jogászként, akinek történetesen volt már munkája az önvezetés jogi szabályozásával.
Sőt, mindezek tetejébe autóvezetőként is mániákus szabálybetartó vagyok, aki közlekedési jogászként egyébként radikálisan szigorítaná a szabálysértési szabályozást.
MaCS
-
stellaz
veterán
válasz
moleculez #79 üzenetére
Ja, például városon belül az összes 70-es zónát megszüntetném kezdésnek. Pl vicc, hogy a Hungárián jobbára lépésben megy rajta a forgalom, de legalább mindenhová lámpa kell és időszakosan eltaposnak minden robogóst, bringást. Lámpa nélküleg rendőr kell azonnal.Zold hullám még nem létezik rajta.
Azok is jó helyek, ahol a 60 és 90-es tábla kb 500 méterenként váltja egymást a felhajtók, benzinkutak, stb miatt. Vagy paraszt vagyok, hogy végig hatvannal megyek, vagy játszhatom a padlógáz padló fék című játékot a nagy semmiért.
-
moleculez
veterán
-
Ezekiell
veterán
Hát ezzeal az "ez feature" érveléssel nem értett egyet az NHTSA, és hát az ő szavuk a döntp ebben
És ezen felül is van bőőőőven hibája az FSD-nek (kezdve azzal hogy már a neve hazugság, de mind1)
#72moleculez
naja, és akkor el lehet gondolkozni, hogy itt ki is a hülye: a szabályozók, a szabályokat betartók akik "feleslegesen" lassítják a forgalmat vagy a gyorshajtók akik valójában nem relatív gyorshajtók. -
stellaz
veterán
Szerintem teljesen értelmetlen egy olyan lehetőséget betenni az önvezetésbe, hogy legyen szabálytalan, hiszen legálisan soha nem lehet ezt az opciót bekapcsolni, ráadásul elég felesleges jogi bonyodalmakhoz is vezetne (be volt-e kapcsolva, vagy sem).
A szabálytalan autonóm autó típusát meg ki kell zárni a forgalomból, aztán ennyi, megoldik a kapcsoló problémája is (nem lesz benne).
-
#48584626
törölt tag
"Úgy, hogy a rendszer az átadott állapotában deklaráltan nem szabályzegő. A vezető teszi (teheti) azt szabályszegővé"
Pont az a baj vele hogy szabályszegő és veszélyes. Lásd STOP tábla és sárgán valo áthaladás plusz sebességkorlátozás fel nem ismerése.
Ennyire ne akard már kritikátlanul védeni a Teslát. -
moleculez
veterán
Itt Angliában kapok tőle agyérgörcsöt: vidéki 1 sávos de 2 irányú kanyargós úton 40mph,de városban 2.5 sáv, a repülő le tud szállni, nyíl egyenes, na az 20mph.( Londonban szinte egész Lewisham 20mph. )
Namost itt ezeket nem tartja be SHENKI (sh-val), a kamera előtt lelassitanak. És ennek tudatában az összes navi app pontosan tudja mikor fogok odaérni, tehát azok sem szabolyasan terveznek. -
"Igen, de ha az onvezető rendszernek van szabályszegő üzemmódja, az olyan, mintha gyárilag lenne egy kapcsoló, amivel szabálytalanul erősen világít mondjuk a tompított világítás."
Pontosan olya, az pedig a vezető felelőssége, hogy kapcsol-e a kapcsolóval.
A kérdés az, hogy van-e olyan szabály, hogy az önvezető rendszer működését maga a vezető se bírálhassa felül. Ez szerintem tisztán felelősségi szabály, felelősségi ügyekben pedig az amerikaiak hajlamosak fullba tolni a kretént -- mondom azt úgy, hogy tanultam együtt amerikai joghallgatókkal éppen ilyen megközelítésű tárgyat.
MaCS
-
worxland
addikt
"Igen, de ha az onvezető rendszernek van szabályszegő üzemmódja, az olyan, mintha gyárilag lenne egy kapcsoló, amivel szabálytalanul erősen világít mondjuk a tompított világítás." - a tempomat az autómban 180-ig állítható. Nem Tesla.
"De ha belegondolunk a szabályszegésért jogosítvány bevonás jár," - járhat, nem jár. -
stellaz
veterán
Igen, de ha az onvezető rendszernek van szabályszegő üzemmódja, az olyan, mintha gyárilag lenne egy kapcsoló, amivel szabálytalanul erősen világít mondjuk a tompított világítás.
Autonóm üzemmódban pedig azonnali típus engengedély visszavonást kell érnie a rendszerszintű szabályszegésnek.
De ha belegondolunk a szabályszegésért jogosítvány bevonás jár, akkor ez igaz az autóra is. Ha a tulaj a felelős, akkor az övé és onnantól nem üzemeltethet önvezető autót. -
worxland
addikt
"kizárólag néhány" - ja, Pesten a néhány 85+ százalékot jelent.
"Majd az autopilot is erre fog hivatkozni hogy neki be volt állítva a "forgalom ritmusa" mód" - szerintem megint fogalmad sincs, miről beszélsz, az Autopilot (és az FSD sem) nem előz, nem megy beléd és nem hivatkozik semmire. Ahol lehetősége van, ott a beállított (esetleg a megengedettnél magasabb) sebességgel megy, ahol nincs, ott lassabban. Nem dudál le, nem villog, nem csinál veszélyes manővereket. Szeretnétek azt hinni, hogy az FSD-t hülyék és száguldás-mániás őrültek tervezik, de ki kell ábrándítsalak, nem így van.
Megint csak ész nélkül, értő olvasás nélkül, utánanézés nélkül megy a kioktatás, mert beszólni könnyebb, mint utánajárni, hogy is működik az Autopilot és az FSD. -
Úgy, hogy a rendszer az átadott állapotában deklaráltan nem szabályzegő. A vezető teszi (teheti) azt szabályszegővé.
Az amerikai jogról szerencsére csak felületes ismereteim vannak, és tudom, hogy ott az elvárható gondosság teljesen más alapon működik, mint a mi németes jogrendszerünkben.
Itt viszont az az ilyen esetek logikája, hogy ha valaki akár jogosítvánnyal, akár anélkül járművet vezet a forgalomban, attól sziklaszilárdan elvárt, hogy ismerje a szabályokat, beleértve azt is, hogy a jármű képességei (beállítási lehetőségei) nem írják felül a közúti szabályokat.
Magyarán: ha én bárhogyan átalakítom az autómat, azért nem a gyártó a felelős. Nem vonható felelősségre a gyár azért, mert lehetővé tette számomra, hogy teszemazt szabálytalan teljesítményű vagy kialakításű fényszóróégőt tettem be az eredeti H7-es helyett.
MaCS
-
Pontosan, és Pilótának is nagyon igaza van!
Bő harminc éve foglalkozom közlekedési ügyekkel, és számtalanszor hallottam már ezt az érvelést -- még bíróság előtt is! Hogy valaki azzal okozott balesetet, hogy szabályosan közlekedett...
Na, ilyen nincs. Azzal szokták összecsúsztatni a dolgot, hogy a KRESZ szerint szabálytalan a másik fél indokolatlan "feltartása". Tipikus esete volt ennek az az eset, amikor valaki egy szombat délelőttön szépen 130-cal "előzte" végig a külső sávot összefüggő kocsisorát az M7-esen. Hátulról meg jött a sietős idióta villogva, dudálva. Csakhogy az elől haladónak nem volt lehetősége arra, hogy a sebessége csökkentése nélkül kisoroljon a külsőbe, hogy így engedje el a vadbarmot. (Ténylegesen 80-ra kellett volna lelassítania, betagozódva a teherautók közé.)
Az ügy olyan fordulatot vett, hogy büntető per lett belőle. A sietős tahó arra hivatkozott, hogy az előtte haladónek nem volt joga elbírálni, hogy ő milyen gyorsan, akár gyorshajtással tud-e elhaladni mellette, és őt indokolatlanul feltartotta. A bíró viszont nagyon pedánsan kioktatta, hogy mivel a külső sávban nem volt elég szabad hely arra, hogy az elöl haladó a megengedett legnagyobb sebességet tartva kisoroljon és elengedje a tolakodót, ő teljesen szabályosan én indokoltan haladt folyamatosan a belsőben. Sőt, még azt is hozzátette, hogy ehhez még csak nem is volt szükségszerű, hogy a megengedett legnagyobb sebességgel haladjon, mivel maga az előzési manőver indokolt volt a részéről.
MaCS
-
updog
őstag
Hadd jegyezzem meg hogy aki a X-es táblánál X-szel, esetleg X-3-mal megy (=kreszmániás) az baromira nem tart fel, attól hogy te X+20-szal élnéd a dolgot. Sőt, van ahol én X-10-20 körül megyek, mert nekem pl. fontos lenne hogy ne évente kelljen futóművet cserélni ezeken a sz*r utakon. Előzzön meg vagy jelentsen fel akit ez zavar.
Az ilyen "forgalom ritmusa" nevű bullshit egy kizárólag néhány (ha sok, az sem teszi valóssá) fejben létező fogalom, és én már csak olyan vagyok hogy nem létező dolgok nem érdekelnek, felőlem tartson kreszmániásnak aki akar
Viszont a jogszabályok meg ott vannak papíron, interneten, a rendőr fejében (sajnos sok sofőr fejében nem annyira).
De kérlek, írja meg valaki hogy igazából én okozom a baleseteket, mert felidegesítem a szabályszegőket és emiatt előzésbe meg veszélyes helyzetekbe kényszerítem őket
Majd az autopilot is erre fog hivatkozni hogy neki be volt állítva a "forgalom ritmusa" mód, én szemét meg betartottam a kreszt?
-
azbest
félisten
-
válasz
szupermacs #54 üzenetére
Clickbait blokkoló nincs?
-
Drizzt
nagyúr
Nem tudom hogyan befolyasolja, de elvileg tavaly ota csak olyan uj auto hozhato forgalomba, aminek van intelligens sebessegkorlatozo asszisztense(, ha nem toltak ki a hataridot), ami legalabbis kenyelmetlenne teszi a gyorshajtast, ha meg nem is gatolja egyelore. Nem csak az "onvezetokrol" van szo.
-
Ezekiell
veterán
Betarthatod, csak éppen a forgalom nem tartja be, és így baromi kényelmetlen lesz közlekedni. Itt egy egész jó cikk egy tesztelő tapasztalatairól.
-
stellaz
veterán
Pontosan mitől kivitelezhetetlen, hogy 50-el mész az 50-es táblánál? Én általában betartom a sebesség határt, aki meg türelmetlenkedik az vagy megelőz vagy türelmetlenül jön mögöttem.
De tudod mi az érdekes? Ahol tök indokolatlanul (zqajvédelemre hivatkoznak, úgy hogy egy erdő meg hőerőmű van az út egyik oldalán, a másikon meg ugyanolyan házak, mint mindenhol máshol, ahol 50-et lehet menni, gondolom itt lakik a polgármester vagy valamelyik képviselő) van egy 30-as tábla kispesten, na ott állandóan mérnek és fura módon be is tartja mindenki a sebességet. -
Ezekiell
veterán
Ültél már autóban, ami automatikusan betartja a sebességhatárokat minden esetben (kivéve természetesen a vészhelyzetek)? Ez is a kresz része, nem mehetsz 60al 50es körzetben pl. Na sok szerencsét az ilyen közlekedéshez
Szóval ez ennél kicsit komplexebb, csak papíron működő ötlet ez így.
Ettől még az FSD egy hazugság, és életveszélyes hazugság.
-
stellaz
veterán
-
azbest
félisten
Így is van. Ha az emberek is betartják és nem tolnak le az útról, mert ők jobban tudják, hogy mennyivel lehet túllépni, megkerülni, áthágni a szabályokat. Máshogy fogalmazom: az emberek szerint a robot nem veszi fel a forgalom ritmusát*.
Mondom: az a baj vele, hogy túl életszerű és az emberek átlal megszokott mérési hibahatárok alkalmazását be lehet kapcsolni. *: a ritmusnak mondott dolog az, hogyan lépik túl a szabályokat.
Szvsz lehetne olyan ellenőrzés, ahol a legkisebb áthágást is mindenkinél számonkérik. Más kérdés, hogy forradalom lenne belőle.
-
stellaz
veterán
csak van egy óriási különbség
ha vezetőként átlépek egy szabályon, akkor az az én felelősségem, kerültem ki buszt a záróvónalon amolyan életszerű módon, de 5 ezerbe fájt ez a történet
ha az autó átlép programozottan egy szabályt, az kinek lesz a felelőssége? és ha ezt így legalizáljuk, akkor tulajdonképpen minek is van a szabály? -
azbest
félisten
az a hatóság baja, hogy túlságosan emberszerűen vezet
Ahogy az embereknek sem betonfal a záróvonal vagy bizonyos közlekedési helyzetekben ideiglenesen átlépnek sebességhatárt, ha nem a szembejövő sávban csorogjon például előzött autó mellett.
Aztán persze lehet embereknél sem helyes ez, de az biztos nem életszerű, hogy hard limitként kezeljen olyasmit, ami embereknek sem az a normál közlekedésben. Van persze sok szitu, amikor ha gépként viselkednének az emberek, akkor megállna a forgalom és mindenki dugóban ragadna.
Ez még mindig jobb "visszahívás", mint korábban az, hogy a hatóság szerint nem lehet hallani az autót érkezését, ha hangosan szól belőle valami zene
Valamelyik államban kell zajgenerátorral autó zúgás hangot adni és mivel a hangos dallam elnyomja azt, így szerintük nem érzékelhető, ha érkezik. A hangok is ezt mondták
-
válasz
szupermacs #37 üzenetére
Ès a reklámot mi adja el?
-
stellaz
veterán
válasz
#48584626 #34 üzenetére
azért ez egy érdekes gyakorlat, mindenestre övezető autó esetében meg külön mókás
Mondjuk ha nagyon belegondolok a tesla (is) ezzel kiválóan ledobja a felelősséget magáról. Ha a tulaj ezt így állította be, akkor szava nem lehet, ha baleset történtm hiszen amúgy is éppen gyorshajtott az autó és ráadásul ezt rendszeresen tette, tehát az iilető notórius szabályszegő.
-
worxland
addikt
válasz
SindaNarmo #26 üzenetére
Nyilván nem, de ezt te is tudod, csak adod a hülyét. Ami nem az én problémám.
-
stellaz
veterán
-
SindaNarmo
tag
Az hogy ezeknek az lenne a lényege hogy szabályosan közlekedjenek. Ha a user szabályt akar szegni nyomja meg a gázpedált. Szóval ja, azért mert a felhasználók ezt kérték, baromság volt bele tenni.
Szóval ha elég sok felhasználó kéri akkor bármilyen baromságot beleraknak bármennyire szabálytalan is?
-
worxland
addikt
válasz
FireKeeper #22 üzenetére
Ez érv? Mire? Vagy csak troll-üzemmódban vagy?
-
gabor7th
addikt
Ez mondjuk jó lett volna mielőtt kiengedik őket az utakra.
-
worxland
addikt
"Az meg külön vicces, hogy a tesla nem tartja problémának, ha az autó átlépi a sebesség határt..." - csak akkor lépi át, ha Te, mint sofőr ezt direkt beállítod a szoftverben, és ott is maximalizálva van, mennyivel lépje át. Szóval nem igazán értjük, mi a külön vicces benne. Pláne, hogy eredetileg nem volt ilyen opció, a felhasználók külön kérésére került bele. Ja, hogy utána kellene olvasni...
-
Ugyanazt, mint amikor barmilyen mas auto tulajdonosa nem megy el a visszahivasra. Semmit. A tulajokat itt nem koti semmi, csak a gyartot. Ki kell kuldeni az update-et, meg ha esetleg xy autot nem ernek el, akkor annak a tulajdonosat ertesiteni kell, hogy van ilyen, es vagy lepjen fel internetre vagy jojjon be es kesz. Vagy bemegy vagy nem, a gyarto reszerol megtett mindent, amit a torveny elvar, aztan ennyi.
-
De van. Hivatalosan visszahivasnak szamit. Igen, orbitalis f@szsag, mert ha logikusan belegondolsz, nem hivnak semmit sehonnan sehova, de amikor kitalaltak a torvenyt meg a hivatalos nyelvezetet, internet se letezett meg, nemhogy OTA update.
Ami miatt fontos, hogy visszahivasnak legyen titulalva akkor is, ha egy sima OTA update, az az, hogy egyreszt arra, hogy szotfver update nincs semmi torvenyi kotelezettseg, arra hogy visszahivas meg van, masreszt igy bekerul a megfelelo adathalmazba az intezkedes.Szoval most az van, hogy vegulis igen, kattintasvadasz is a cikk, meg nem, nem is az, mert vegulis igaz.
Mondjuk reszleteknek orultem volna, hogy akkor most mi lesz a rendszer sorsa hol meddig hogyan. -
F.E.K..
senior tag
válasz
razorbenke92 #5 üzenetére
Újságíró mondani naaaagy... lenni sok kattintás, érteni...
-
-
F.E.K..
senior tag
Miért kell visszahívás? Nem az az egyik nagy extrája a márkának, hogy minden jármű központilag frissíthető?
Egy kanyar stabilitási problémát megoldanak update segítségével, de ehhez fizikai hozzáférés szükséges? Meg kell húzni/lazítani pár csavart, vagy mi?
-
Vagyis akkor nincs semmilyen "nagy visszahívás", hanem csak egy szoftverfrissítés, amit este a garázsban megcsinál beavatkozás nélkül...
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- League of Legends
- Revolut
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- sellerbuyer: Nem veszélytelen a RAM duplázás de vajon megéri?
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Ingatlanos topic!
- OLED monitor topic
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S23 Ultra 8/256GB Megkímélt,Kártyafüggetlen 1cm karc a kijelzőn. 1 Év garanciával!
- Apple iPhone 13 128GB 100% Akku Újszerű,Kártyafüggetlen,Dobozos,Tartozékaival. 1 Év garanciával!
- Apple iPhone 15 Pro 100% Akku Újszerű,Kártyafüggetlen,Dobozos. 1 Év Garanciával!
- Asus TUF Gaming A17 - 17.3"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 6800H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 Ti - HUN
- Apple iPhone 15 Pro Max 256GB 100% Akku Újszerű Kártyafüggetlen,Dobozos,Tartozékaival. 1 Év Garanciá
- Samsung Galaxy S24 Ultra / 12/256GB / Gyári független / 12Hó Garancia
- Legjobb kijelzős! ThinkPad T14s Gen 2 i5-1135G7 16GB 1000GB FHD 1 év garancia
- Apple iPhone Xs Max 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Apple Pro Display XDR 32 6K Nanotexturált üveg monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest