Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yodamest

    addikt

    válasz Nagynozi #13478 üzenetére

    Én most kezdtem el a játékot a 7végén. Elkezdtem először az 1. és 2. részt, de pár óránál nem bírtam őket tovább. A 2-t elvittem kb a feléig, de ott lett elegem az állandó szaladgálásból és sokszor érdektelen politikai/családi katyvaszokból. Na nem is bánom már így utólag, hogy továbbugrottam a 3-ra mert ég és föld az előzőekhez képest. Végre van fast travel, nem lehet úgy eltévedni, érdekesek a párbeszédek, szóval mindent kijavítottak benne, és Cirilla is kurvajó suna. Még csak az elején járhatok, most volt az, hogy a véres báró eltemette a gyerekét a küszöb alá. Próbálok minden mellékküldit megcsinálni, minden kunyhóba bokorba benézni, kártyázni akivel csak tudok, szal végtelen idő és lehetőség a játék :)

    Tényleg nagyon jó és megértem, hogy ürességet éreztek utána. Azért szerencsére vannak más jó játékok is, én amit tudnék ajánlani ezután az a Dark Souls széria, ami szintén embertelen jó, nemhiába lépett kultusz státuszba. Azt is érdemes az 1. résztől elkezdeni, de ha valakinek az már túl régi darab akkor ugorhat ott is a 3-ra ami már korszerűbb. Az élményben kb van olyan szinten mint a Witcher 3. Persze kevesebb ott a történet, nem ez a klasszikus beszélgetős fajta, inkább neked kell rájönnöd a tárgyleírásokból és néhány NPC-től hogy mi a fene is van a világgal. A harcrendszere viszont jobb, szal ahhoz képest meg a Witcher tűnik butítottnak.
    Mindenképp ajánlom aki nem ismeri, ott is részenként NG+-tól függően 100-500 órát el lehet lenni simán.

  • Yodamest

    addikt

    Nem gondoltam volna, hogy ő ennyire központi figura. Am most egyedül azt nem vágom, hogy a 2. területen vagyok, az 1. területen minden mellékküldetést megcsináltam és mégis csak 4-es szintet tudtam elérni. Itt a 2. területen már vannak azért észak felé halálfejes ellenségek, amikkel nemtudom hogy fogok megküzdeni. Annyira lassú a szintlépés, hogy kicsit úgy érzem mintha kifutna alólam a progress és kezdenék lemaradni szintben a story mellett. Mondjuk van még bőven mit csinálni a mapon, de azok is inkább tárgyakat, skill pontokat adnak, szintem nemtudom honnan lesz. Már most vannak olyan tárgyaim amiket pl. lvl 8-10-től tudnék használni, de az még beláthatatlanul messze van. Mennyire lehet akkor lemaradva az aki mondjuk csak a főstoryt csinálja?

  • Yodamest

    addikt

    válasz Lenry #13493 üzenetére

    Jaja úgy megyek én is mert itt már nagyon sokrétűek szintben a küldetések, van ami full magas még a szintemhez, van ami alatta van kicsit szal van szórás rendesen. 1. területen a gyümikertben még csak alap szintű volt minden küldi, ott nem kellett rangsorolni őket.

    Hát be is kell indulnia a dolognak, mert belegondolok, hogy kb 10 órám van már a játékban és lvl 4 vagyok... nem túl sok :) És már tudnék receptet venni ilyen lvl 20 ruhákhoz, mondom wattafakk hol van az még :)

  • Yodamest

    addikt

    válasz J.Hetfield #13495 üzenetére

    Szétbontani mennyire érdemes a cuccokat? Van erre valami aranyszabály? Vagy minden menjen eladásra, amibe meg mondjuk módosító kő van az bontás?

    Illetve vannak pl az arany gyűrűk meg nyakláncok, aminél ha csak simán a menüben nézem valami horribilis árat ír (500) gondolom ez az az ár amin megvenni lehetne ha kereskedőnél találnék. Viszont amikor már eladnám nevetséges 50-80-kat adnak érte. Az ilyen értékes cuccokkal érdemes várni, mert majd valaki jobb áron megveszi, vagy nincs különbség és mindenki azonos árat ad értük? Eddig mindenki akivel találkoztam ugyanannyit adott érte szóval eladogattam őket.

  • Yodamest

    addikt

    Fúú de fasza volt ez a farkasemberes küldi velenben. :) Hülye picsa direkt felfalatta a barátnőjét a monszterrel, féltékenységből, de szerencsére a végén választhattam, hogy a farkast ölöm meg (habár ő mindenképp meghal) vagy hagyom, hogy felfalja a picsát. Persze, hogy nem avatkoztam közbe, megérdemelte. ;] Biztos fizetett volna, ha életben marad, de nekem a pénz nem ér annyit mint az elveim. :DDD

    Más: a kártyázás már nagyon megy, hamarosan jön majd a big city players küldi és akkor a Ciri card is meglesz végre. Mondjuk easyre van állítva mind a játék, mind a kártyázás, nem akartam feleslegesen kínlódni, de így abszolút nem nehéz, 1.-re nyerhetőek a meccsek.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz Lenry #13500 üzenetére

    jah ok, néha sok a duma és muszáj pörgetni kicsit a dolgokat. :) De erre mondják, hogy a lényeg átjött :B

    Spoilerrel én úgy vok, hogy aki annyira nem akar semmit tudni előre a játékról az úgysem fogja itt a fórumot olvasgatni. Sztem itt pont az a lényeg, hogy konkrét dolgokat, élményeket megtudjunk beszélni.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    Gondolom sokat optimalizáltak a játékon mióta megjelent, mert sok olyat olvastam, hogy ilyen 30-40fps-el futott. Elvileg a haj hatás fogja nagyon meg ezért én alapból azt kilőttem (sztem semmi baj a hajakkal enélkül se), de minden más maxon van 2560x1440 felbontásban és 144hz-en pörög a gém, soha nem esik ez alá. Azért meglepődtem, hogy milyen jól megy. Erős gépem van, de erre nem számítottam, szal ezért is piros pont a fejlesztőknek. (összehasonlításképp pl. a GTAV ugyanezen a felbontáson, maxon, kb 75-85fps-el megy)

  • Yodamest

    addikt

    válasz Methionyl #13507 üzenetére

    ng+-ban megmarad minden fejlesztésed, tárgyad, viszont erősebbek az ellenfelek. Akkor jó sztem, ha tudod hogy úgyis végigakarod még vinni a játékot és nem akarsz 0-ról kezdeni mindent vagy teljesen kiakarod maxolni a karaktert.

  • Yodamest

    addikt

    válasz tomazin #14172 üzenetére

    Tök easy a játékon belüli gwent, nincs sok megtanulni való vele kapcsolatban. Egyébként a menüben meg letudod venni külön annak is a nehézségét nem csak a játékét. Én legkönnyebbre beállítottam, így a meccseket 1. próbálkozásra megtudom nyerni 90%-ban.

  • Yodamest

    addikt

    3 végigjátszás OMG holly molly! :DD Én az 1. végigjátszás kb harmadánál járhatok, most vagyok ott, hogy egy varázslónőt kell hajkurászni abban a hatalmas városban. Neveket nem tudom most kb 1 hónapja nem vettem elő. Bele se merek gondolni a kiegekkel még mennyi lehet hátra, habár én úgy küldöm, hogy minden egyes mellékküldetést megcsináltam ami eddig volt. Lehet jobban a story mentén kellene haladom, mert a mostani leállásom is annak volt köszönhető, hogy beleuntam kissé.
    Sok küldetés arról szól, hogy:
    -menj el Jakabhoz, mert beszélni akar veled
    -Jakab nem hajlandó veled beszélni, amíg nem nyered el a bizalmát
    -elküld egy számára fontos szállítmány megszerzéséért
    -a szállítmányt nem tudod megszerezni, mert ott egy orvgyilkos már várt rád
    -akit le kellett fizetned (vagy bűvölni), hogy ő csenje el neked a szállítmányt
    -megszerezte, így már eltudod vinni Jababhoz
    -Jakab már bízik benned így elmondja mit tud, ami továbbviszi a történetet

    Á szal volt pár ilyen és már nevettem magamba, hogy tiszta Paula és Paulina feelingje van sokszor... persze az időt húzni kell valamivel így megértem. Mind1 sztem hagyom a mellékszálakat és rágyúrok a storyra az pörgősebb lesz úgy.

  • Yodamest

    addikt

    Na haladtam én is kicsit, Yennefer végre megvan, Skelligén vagyok már. Volt ott két iker ribanc, akiket reméltem hogy meglehet kúrni ilyen Paula és Paulina módra, de hatalmas csalódásomra csak úgy vége szakadt a románcnak :(

    Most szedem össze épp a macska szettet, habár nagy szükségem nincs rá lévén ízibe tolom, de azért próbálok összeszedni mindenféle jó dolgokat a világban. A főszál kétség kívül érdekesebb, próbálom úgy tolni most már ,hogy nem csinálok meg minden mellékszálat, az halál. :DDD

  • Yodamest

    addikt

    válasz .LnB #14708 üzenetére

    Eddig úgy csináltam az első nem is tudom 15-20 órában, hogy mindig minden küldetést felvettem és figyeltem a szintjüket és szépen sorban a legkisebbtől kezdve szisztematikusan csinálgattam őket. Közben a kincsvadászatokat szintnek megfelelően illetve a witcher küldetéseket is. Storyval annyira nem is haladtam emiatt.

    És persze nagyon jók a mellékküldetések is sok más játékhoz képest, itt van élet minden küldetésben. Csak valahogy "main" játékként, tehát hogy csak ezzel játszok az időm nagy részében, egy idő után bele lehet fáradni a térképen való ide-oda rohangálásba és sok küldetés is olyan jellegű, hogy küldetés a küldetésben, tehát ahhoz hogy haladj vele, előbb egy szívességet kell tenni valakinek, hogy aztán visszatérve az eredeti küldetésre abban tovább tudj haladni, ez is kicsit már fárasztóvá vált nekem egy idő után.

    Hozzá kell azért tenni, hogy én nem vagyok az a keményvonalas RPG fan, jobb szeretem inkább a Darksouls, Bloodborne féle akció RPG vonalat, ahol nincs ennyire szájba rágva a történet, viszont a harcrendszer, a karakter fejlesztése, a monumentális bossharcok, azok jobban odaszögezik az embert.

    Itt is persze érdekes a történet, tegnap mint a befőtt elvoltam a Yennefer főszállal, de amikor a story sem hatja meg az embert, mert csak a sokadik halásznak kell segíteni megtalálni az erdőbe elkeveredett fiát, amit feltehetően valami fúria ölt meg már megint azzal már úgy vagyok hogy oké lapozzunk.

  • Yodamest

    addikt

    válasz Methionyl #15657 üzenetére

    Ti hogy játsszátok végig ennyiszer? Elmondom mire gondolok: ez a játék voltaképpen egy interaktív film, mert valljuk be a fejlődési rendszer és harcrendszer csak amolyan kötelező tölteléknek van benne, a fő story szál az ami ott tartja a játékost. Én most vagyok az 1. végigjátszásomban skelligén, épp ott ahol a hajón ülök Yennel és keresünk egy dzsinnt. Ez kb a játék felénél lehet durván és habár a fő szál tényleg érdekes, de azon felül más nemigen tart a játékban...

    Tudom, hogy vannak útelágazások a történetben, de nem uncsi 90%-ban ugyanazokat a párbeszédeket, cutsceneket végignézni újra meg újra? Pl. akármennyire szeretem a Beyond two Souls című játékot, 1X hatalmas élmény volt végignézni, de nem tudnám még 2-3X végignézni, mert már ismerem.

  • Yodamest

    addikt

    válasz cyberkind #15661 üzenetére

    Nem tudom min játszol, de PS4-en a Horizont próbáltad már? Ha a Witcher bejött akkor az szerintem még jobban tetszene. Nagyon hasonló lényegében, csak abban szebb a táj, az animációk, a karakter, és jobb a harcrendszer. Nem erőszak csak gondoltam beajánlom ha esetleg keresnél ehhez hasonló játékélményt.

  • Yodamest

    addikt

    válasz cyberkind #15663 üzenetére

    Hát kinek ez kinek az, ez így van rendjén. :) Nagyon szép a witcher is meg a horizon is, előbbiben PC-n tűélesek a textúrák, a dzsinnes küldinél pl. ahogy úszkáltam a csónak mellett pont azt néztem, hogy mennyire szép ahogy a fának minden kis erezete látszik. (2560x1440 űber grafika, 165Hz Gsync)

    A horizon a ps4 pro hiányosságai miatt nem olyan tűéles, pixelpontos, viszont ott alapvetően az art design jobban bejön, a tájak valahogy smoothabbak, ahogy a napsugarak beborítják a réteket és közben a hangyák menetelnek a fák szárain, van egyfajta "szépia" effekt szerűség az egészen, olyan mint egy tündérmese, ha érted mire gondolok. A witcher ezzel szemben élesebb, kimértebb, viszont ridegebb, zordabb is, grafikai téren.
    Így tudom csak leírni, nehéz ezt megfogalmazni, de talán érthető.

    Most ez nem verseny csak próbáltam leírni grafikai szempontból miért áll hozzám közelebb a horizon, szerintem ez egy érdekes téma.

  • Yodamest

    addikt

    válasz #21946880 #15667 üzenetére

    Sokat számít, hogy mivel kezdte valaki, ahogy írod is. Simán megértem, azt is hogy valakinek üres lenne a horizon a witcher után, de akár fordítva is. Mindenkinél úgy működik ez, hogy az első igazán nagy élményt adó játékot/filmet semmi sem tudja űberelni, egyszerűen ahhoz fogunk kötődni onnantól.

    Nálam az ront nagyrészt a witcher élményen, hogy előtte toltam végig a dark souls 1-2-3-at, bloodbornet, és azokban fantasztikus fejlődési és harcrendszer van. Azok után egyszerűen suta a witcher harcrendszere és logikátlan, hektikus a skillpont rendszer. Ha soha nem játszottam volna előtte from játékokkal, lehet számomra is akkora élmény lenne mint itt sokak számára. Így számomra csak egy érdekes, de elnyújtott történet marad.

  • Yodamest

    addikt

    Na én is belevágtam most úgy egy normális fullos dlc-s végigjátszásba (eddig csak az alapjáték volt kijátszva, de az is a story fokozaton gyorsba), próbálom átadni magam a witcher hangulatnak, most találkoztam Trissel és a kis tolvaj hálózatával.

    Eddig soha nem tudott megfogni a játék, pedig nagyon igyekszem megszeretni. Mostanra talán úgy érzem sikerült rájönnöm, hogy hogyan tudnám szeretni és próbálok az erényeire odafigyelni és úgy csinálni egy teljes, alapos végigjátszást. Bizonyos dolgok sajnos elég zavaróak nekem benne, de a jó oldalát is éppúgy látom és azért a 49" TV-n 4K-ban fullon elképesztő szép, ez sokat hozzáad a kitartásomhoz és segít élvezni.

  • Yodamest

    addikt

    Tényleg ha már itt ennyi rutinos witcheres van, kérdeznék is:

    A fejlődési fák terén kissé bizonytalan vagyok, annyit tudok, hogy a quen OP, szóval azt fullra ki akarom húzni, jól jön a pajzs, meg az aktív pajzs élet visszatöltése is. Mellette varázslatból még az első Axi van meg 3/3-ra, a párbeszédek miatt, néha jól jön úgy vagyok vele ennyit megér. Ezeken felül a gyors támadást akarom még fullra kihúzni úgyis azt használom mindig, megspékelve az adrenalin regenerációs ággal, mert az meg sebzést növel (sok olyan képesség van ami adrenalin függvényében ad további sebzést szóval az mindig jól jön). Vannak ezek az 1/1 skillek, azokból a +60 teherbírásra tettem, a napközbeni regenre meg a fókuszra, ami adrenalinból növel sebzést. Egyelőre így állok, illetve ez a terv.

    Varázslás ágon mindenképp húznom kell mást is, hogy a quent fel tudjam húzni, ott az aardon vagy ignin filózok még elsősorban, azok közül melyiket érdemesebb? melyik lehet univerzálisabb a későbbiekben? a csapdát érdemes számításba venni? érezhető későbbi szinteken az a dot sebzés amit okoz a területén?

  • Yodamest

    addikt

    válasz Zolás #22791 üzenetére

    úgy vettem észre az aard is ledönti a pajzsosokat és onnan már csak egy kivégzés kell nekik, igni annyiban lutri, hogy nem mindig gyulladnak meg tőle, az aard viszont mindig fellöki őket

  • Yodamest

    addikt

    Akkor gondolom ti konzolon toljátok, mert jobb graf lesz az addig oké, de a PC-nek el is kell bírnia és az a nem mindegy. :DDD Nekem pl. elég jó gépem van, 3700x prockó, 2070s kártya, minden húzva is van kicsit és nem tudom very highra feltenni 4K felbontáson a játékot, mert nem lenne meg a stabil 55-60fps. Persze aki mondjuk fullHD megjelenítővel tolva annak ilyen szempontból könnyű. Szóval nálam már a gyári max is megeszi a gépet.

  • Yodamest

    addikt

    válasz RetepNyaraB #22811 üzenetére

    hát sajna, pedig az új VGA-k már bírnák rendesen, már ha lehetne őket kapni... 3080-ra pályázok, pontosan 2X annyit tud 4K-ban, mint a mostani kártyám, nagyon durva ugrás lenne.

  • Yodamest

    addikt

    Egy kis esszé:

    Alapjáték végefelé járok, most jártuk a világokat a tündecsávó Avalahhal. Nálam nagyon libikóka a játék, ha pontot kéne rá dobni 5/3 jutna eszembe. A Witcher 3 és az az körülvevő rajongás számomra már ilyen társadalomkritikába/vizsgálatba csapott át, próbálom megérteni azok álláspontját, akiknél az "elmúlt 30 év legjobb játéka", mert konkrétan ilyeneket olvasok.

    Úgy érzem jó úton haladok a dolgok letisztásásának útján, meghallgattam pár "Witcher 3 overrated" videót is és az abban elmondottakkal úgy érzem mindenki egyet kell értsen, elég objektíven be vannak mutatva dolgok, hogy miért rossz a lóval történő közlekedés, miért rossz a harcrendszer, miért rossz a mozgás stb. Ezek szerintem egzakt dolgok, ott vannak a felvételek, a clumsy harcrendszerre, irányításra, senki nem mondhatja, hogy hát az a világ legjobbjai közé tartozik. A fejlődési rendszer is elég bland, azt is kiemelik sokszor, hogy nem túl izgalmas, semmi olyan nincs benne, amitől a világ legjobb fejlődési rendszere lenne.

    Ha már mechanikai dolgok, engem zavar hogy a gameplayt megszakítják az átvezetők pl. amikor megölök egy nagy szörnyet, mondjuk Griffet, de az egy küldetéshez tartozott, akkor nem engedi a játék, hogy kilootoljam a tetemet, hanem instant megszakad a gameplay és jön az átvezető, hogy mondjuk Triss mellémlép és eltereportál minket valahová.... ilyenkor nézek, hogy WTF? hát ott a loot a tetemben és a játék nem adott lehetőséget rá, hogy kivegyem.... és csomó ilyen van, amikor én még mondjuk harcolok éppen vagy lootolnék, de jön egy átvezető mert pont beléptem a script hatókörébe és hirtelen az engem üldöző szörnyek eltűnnek vagy megy tovább a story és nem tudok lootolni.

    A Ciri irányítós részek is pl. teljesen kidobnak a játék folyamatosságából, minek kell Cirit irányítanom arra az 1 percre az egyik visszaemlékezésben, amikor menekül lovon az őrség elől? egyenes szakaszon kell futni a lóval majd jön egy átvezető és ennyi... ezek tök felesleges részek, eleve semmi közöm Cirihez nem én határoztam meg a felszerelését, nem én fejlődtem vele, minek kell egy előre megadott NPC karaktert irányítgatnom előre behatárolt szakaszokon? ezeket meg lehetett volna oldani valami szép rajzolt átvezető formájában, ahogyan elmesélik éppen mit élt át Ciri.. tök zavaró őt irányítani.

    Még kitérhetnék a harcrendszerre is ilyen mélységben, de a lényeg szerintem érthető, egyszerűen nem elég precíz a játék, csak össze vissza sodródsz a történettel, hatalmas világa és a könyves háttér miatt szövegkönyve van a játéknak, de mechanikai szinten egy Two Worlds szintjén van. Nekem ez a bajom vele és lehet tapasztaltabb vagyok sok játékosnál vagy nem tudom, de úgy látszik ezeket a dolgokat sokat egyáltalán nem veszik észre csak a történetet nézik, meg hogy milyen fasza Witchernek lenni.

    Nálam minden gameplay szinten kezdődik, ha az nincs rendben, akkor lehet akármilyen story lásd Bioshock infinite, semmit nem fog érni mint játék. Ha storyt akarok megnézem a sorozatot vagy játszok Beyond Two Soulst, de egy akció rpg számomra akkor jó, ha feszes és konzisztens játékmechanikákkal rendelkezik, amire csak hab a tortán egy jó történet. Mondjuk itt a történettől sem vagyok annyira elájulva, elvan vele az ember, de igazából végig Cirit kergetjük, közben rengeteg ember személyes problémáival találkozunk, ami hol érdekes hol nem, szóval nem tudom ebben is mi olyan eszméletlen jó. A Novigradi bűnbandák belső ügyeit kimondottan untam, meg amikor nagyon politizálnak.

    Ja és még ott vannak sokszor a párbeszédek választási lehetőségei, amiknél tök nem tudni sok esetben, hogy mi lesz a következmény, de valamire ráböksz gondolván, hogy mit mond Geralt, erre valami tök más dologra fut ki a mondandója....

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    Köszönöm az intelligens válaszokat, a célom továbbra is hogy megértsük egymás álláspontját, ennek fényében válaszolgatnék a felmerülő állításokra/kérdésekre:

    -először is úgy veszem észre, hogy a legtöbben akik rajongtok a játékért a könyveket is olvastátok, nyilván az más fényben tüntetheti fel a dolgokat, nekem nincs könyves előéletem a játékkal kapcsolatban csak azt látom, amit a játék ad

    -az hogy belekötök mindenbe és nem akarom élvezni szimplán nem igaz, steam szerint 140 órám van a játékban, már nem először jutok el az alapjáték végéig, én mindent megtettem, hogy szeressem, mert elképesztő szépnek tartom a grafikát és a világát, de maga a gameplay és a történet nekem közepes bármit csinálok

    -az hogy 7 éves játék meg hasonlók, semmit nem számít, kedvenc játékaim a souls széria és a bloodborne és azok sem mai játékok, de bármikor újrajátszom őket

    -talán itt a végén hangzott el az igazság, sickness tollából, engem lehet a from játékok tönkretettek ilyen téren, túl magas a mérce már nálam, azoknak egyszerűen annyira jó harcrendszere van, nyilván nem attól lesz "jó" a witcher 3 harcrendszere, hogy jobb mint a skyrimé vagy a witcher 1-ben lévőnél, mert azok még rosszabbak, szóval nem a rosszhoz képest kell nézni, hanem egy jobbhoz képest látni, hogy ez gyenge

    De alapvető meglátásom, amit így leszűrtem sokszor, hogy általában akik szeretik a BB-t vagy a többi from játékot azok nem szeretik a witcher-t, pont azért, mert látják a gyengéit. Viszont, aki sose játszott from játékkal, nem ismeri őket vagy beletett 2-3 órát és kukázta az nem fogja tudni, hogy miért gyenge a witcher harcrendszere meg úgy általában az egész mechanikája.

    Végül, hogy mi számomra a jó akció rpg? Horizon Zero Dawn, Soulsborne széria, Shadow of Mordor/War, Monster Hunter World, amik így eszembe jutnak. Talán pont ez is a közös bennük, hogy valahogy kidolgozottabb, feszesebb, precízebb harcrendszerük van.

  • Yodamest

    addikt

    válasz Deck #22831 üzenetére

    Látom a hibáit a soulsoknak is, az mhw-nek is ugyan úgy, de most nem akarom ide azokat kifejteni. Viszont a harcrendszerük az a pontjuk, ami miatt gyakorlatilag ott vannak ahol, az a selling pointjuk, abba nem lehet belekötni. Lehet neked nem jött be, de attól még az a legkidolgozottabb elemük, mhw-ben is te jó ég milyen mélysége van egy adott fegyvernek.... hónapokig lehet betanulni és még akkor is tud újat mutatni annyira mély.

  • Yodamest

    addikt

    válasz Silverboy #22835 üzenetére

    Egyébként igen a harcokon kívül ott van a tempo, én annyira nem vagyok ilyen minden NPC-hez odamenős, beszélgetős fajta, nem olvasgatom el a felvehető könyveket, jegyzeteket, egyszerűen nincs türelmem hosszú oldalakat végigolvasni a játékban, amik istentudja hová bővítik a történetet. (céltalan olvasás) A bestináriumot megnézem, hogy mi jó 1-1 szörny ellen, a párbeszédeket nyilván meghallgatom, de nekem túl sok már ennyi szöveges tartalom. :)

    Horizon talán pont ezért is annyira jó helyen van, mert van egy baromi jó története, de nem kell hozzá folyamatosan olvasgatni, hanem olyan 70-30 arányban korrelál az akcióval. A witchernél szerintem pont fordítva van, 70 a történet és az azt mélyítő szöveges tartalom és 30 az akció része. Sekiroval még annyi, hogy végigtoltam, ismerem, de nem jött be, az már nem rpg, hanem egy cső ritmusjáték, nem az én műfajom már. Ja tényleg a Jedi Fallen Order is nagyon jó azt kifelejtettem!

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz #32839680 #22841 üzenetére

    Nioh 1-et eltoltam majdnem a végéig, utolsó boss előtt elfogyott a türelmem, nekem nem adta annyira. Lehet már túl japán volt nekem, az ennyire gyors, japános stílus már nem jön be, a soulsok, bloodborne pont azért jók, mert japán fejlesztőktől nyugati piacra szánt játékok, én jobban éreztem azoknak a flow-ját. Illetve hát az atmoszféra-építés az fényévekkel jobb a from játékaiban, Nioh azért eléggé önismétlő egy idő után, a helyszínek sem annyira különlegesek, emlékezetesek.

  • Yodamest

    addikt

    válasz GypsFulvus2 #22843 üzenetére

    Igen voltaképp mondhatni nem vagyok ez a classic keményvonalas RPG-s, de az RPG is több dologból áll össze, ezek azért átmenetes dolgok. Tehát a nagy nyílt élő-lélegző világ az tetszik nagyon, a felfedezés, szintlépés, fokozatos erősödés, build-path, skill-tree ezeket a dolgokat szeretem nagyon, sőt igénylem is. A túl sok párbeszédpanelt nem csípem, ezért nem is divinity original sin-ezek, pedig az is egy nagyon jó játéknak van elkönyvelve.

    Még annyi, hogy a "céltalan olvasást" nem negatív értelemben értettem, azt próbáltam kifejezni, hogy olyan olvasást értek ezalatt, amikor nem egy konkrét célért olvasok lásd bestinárium, hogy legyőzzek egy szörnyet vagy amikor bejátszott videó van, hanem csak elkezdek egy "Jani és a padlás titka" című kitépett oldalt, de nem tudom mi célból olvasom, csak olvasom hátha találok benne valami érdekeset, szóval ennyire már nem szeretek belemenni.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz GypsFulvus2 #22877 üzenetére

    Játszottam a 2-vel, de valahol a végefelé feladtam, elfáradt nekem, de jól kitartottam azért, elég kitartó vagyok egyébként is, rossz filmeket is végignézek, mindig bennem van, hogy na hátha most beindul, na majd most... majd most. :)

    A W3 nehézségi szintet illetően, nekem szimpatikus lenne a legnehezebben játszani, szeretek odafigyelve játszani, viszont ezeket a menüből állítható mesterséges nehezítéseket-könnyítéseket nem szeretem. A soulsoknál azért más, mert ott van egy gyári nehézségi szint, amin nem tudsz sehogyan sem változtatni, kénytelen vagy beleszokni, stratégiákat kiépíteni. Ott az egész játék úgy van felhúzva, hogy ezt a nehézségi szintet észben tartva, így sokkal jobb a balance.

    Eltudom képzelni, hogy a W3 elképesztő nehéz max nehézségen, viszont a souls gémek alapvetően nem nehezek, csak rá kell álljon az agyad a stílusra. Ha megfelelő builded van pl. 5-10mp alatt kivégezhető csomó boss, viszont ez nem tehető meg egy mesterségesen felnehezített játéknál, mert ott csak annyi történik, hogy a te sebzésed leskálázzák és az ellenfél életerejét, sebzését meg fel, na az olyat én nem szeretem.

  • Yodamest

    addikt

    Ha már a játékokon belüli nehézség femerült, nekem erről egyébként is nagyon markáns véleményem van rage alert: ez az egész okozója a mai elkényelmesedett társadalom, mert jaj mi lesz ha Pistikének túl nehéz, had vegye már le story módra, legalább nem hagyja abba a jáccást...

    Régen mi volt az snes korszakban? volt bármelyik játékban is nehézség állítás? amikkel én játszottam pl. megaman X, donkey kong, biztosan nem volt és milyen jó volt, hogy nem volt! Egységessé tette a játékélményt, adott sikerélményt, mert ha végigvitted akkor tényleg végigvitted, nem voltak kiskapuk, hogy jaj a végső bossnál leveszem easyre meg hasonlók...

    Én abszolút nem támogatnám a különböző játékélmény variációkat, akkor jó egy játék ha valós sikerélményt tud adni és még a lehetősége sincs meg, hogy az ember csaljon. A nyafogás, hogy "jaj de én nem azért ülök le játszani, hogy szenvedjek" csak kifogás keresés, kibújás a felelősség alól, mindent meg lehet szokni, adaptálódni és hatalmasat dob a játékélményen a sikerélmény.

    Ez szimplán hozzáállás kérdése, ami nevelhető és nem is volt vele baj régebben sem, nem nyafogott senki, hogy a final fantasy X nehéz meg ilyenek, csak eltunyhultak az emberek, de én tuti nem adnék ki játékot mostantól nehézség csúszkával.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    Valamit félreértettetek, már az első kommentnél Lenry is: én egy szóval nem beszéltem vérköpésről, 300X bossnak nekimenésről, hónapokig egy farkassal való küzdelemről, esportolói tudásról, nagyon túlgondoltátok sokan a nehézség kérdését. Én csak annyit mondtam, hogy a fejlesztők álmodjanak meg egy OPTIMÁLIS nehézséget a játéknak és azt ne lehessen lejjebb venni. Példának mondtam is a Megamant, Final Fantasyt, szerintem azok sem "vérköpős" játékok.

    Annyi a lényeg, hogy ne lehessen "gyorsan végigfutok a játékon" üzemmódba tenni, legyen egy standard épp a játéknak megálmodott nehézség ( ami nem egyenlő a vérköpéssel ma sem ha a normál fokozatokat vesszük ide), akinek pedig ennél több kell, az new game+-ba tudna menni tovább egy feljebb skálázott nehézséggel, lényeg hogy ő maga közvetlen ne tudjon beleavatkozni menüből.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz Phoen|x #22908 üzenetére

    Természetesen nem gond ha máshogy gondoljuk. ;] Engem valamiért zavar már maga a tudat, hogy mondjuk játszok normálon, de tudom azt, hogy bármikor lejjebb lehetne venni a kis csúszkát, ezt csalásnak érzem magammal szemben. Az is rossz ebben, hogy megosztja a játékélményt, mert mindenkinek más lesz. Nem lehet jót beszélgetni egy bossharcról egy olyannal, aki story módban ölte le, te meg mondjuk very hardon. A soulsokban ez a tök jó, hogy ott van egy összetartó community pont emiatt, a fórumon is adjuk a tippeket egymásnak a harcokhoz és lehet tudni, hogy a másik pont azon az élményen megy keresztül, amin te is, nem tudom ez valahogy jó érzés.

    Nehéz megfogalmazni, ehhez kell egy ilyen átkattanás és valaki vagy megérti vagy nem és voltaképpen semmi köze a nehézséghez, nem azt akarom, hogy minden játék nehéz legyen, lehet könnyű is felőlem, ha az a játéknak szánt optimális szint, csak mindenkinek egységes legyen, mint egy online játék. A sok wow játékos miért nem hagyta ott a wowot? Pedig abban sem tudsz direkbe nehézséget állítani, olyanról mégsem hallottam eddig, hogy valaki a nehézsége miatt abbahagyta volna vagy igényelt volna bele easy módot.

  • Yodamest

    addikt

    válasz Szabi® #22911 üzenetére

    Hát jah én tényleg hiányolom azt a régi bátorságot a játékokból, hogy igen olyan amilyen és mindenki élvezze úgy. Régen sem panaszkodott senki és nem gondolnám, hogy ma bárki panaszkodna, ha jelen esetben a witcher 3-ban csak normál mód lenne, majd NG+-ban automatikusan hardra kapcsolna a játék és ennek megfelelően extra kioldható jutalmakat is adna. (csak NG+ alatt kioldható skinek pl.)

    Lennének valós elérendő célok, mert ami ma megy a trophy és achievement rendszerrel szerintem elég nagy baromság. Semmi értelme gyűjtögetni, amikor azt meg nem nézi közben a játék, hogy te hardon gyűjtögeted vagy easyn, hisz ez azért nagyon nem mindegy. Verheted a mellkasod, hogy te 100%-oltad a játékot, ha mindezt story módban tetted. Igazából csak rohadt sok időt beletettél ezért 100%, nem azért mert olyan ügyes vagy, pedig szerintem pont erről kéne szólnia ezeknek a trophyknak. (csak hát akkor mire verné VérPistike a mellét nem igaz? :) )

Új hozzászólás Aktív témák