-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pompiere
csendes tag
Üdv. a fórum tagjainak!
Aki esetleg mostanában új Toyota vásárlására adná a fejét és pénzét, annak egy kis infó a várakozási időkről. Március 31-i rendelésű Corolla SD Hybrid Comfort Tech gyártásból, öt hónapra igazolták vissza. A kereskedés szerint július 20-a táján már Kolinban, Csehországban lesz az autó. Az augusztus eleji, közepi átvétel teljesen reális. Június 12-i rendelésű Yaris Cross Hybrid Comfort Tech pedig október végére várható. Az értékesítő mellékesen megjegyezte, hogy a RAV4-esekkel hatalmas csúszásban vannak. Pl. a tavaly tavaszi rendelések átadása folyamatosan csúszik. Most éppen november 30-at mutat a rendszer ezekre az autókra.
-
Pompiere
csendes tag
válasz Flashback #17096 üzenetére
Mi is gondolkodtunk rajta, nézegettük, de a feleségem idegenkedett tőle, no meg én is rájöttem, hogy nincs szükségünk ekkora autóra. Az az igazság, hogy ha már SUV-ra adnám a fejem, akkor inkább egy RAV4-et választanék. Ha nagy akkor már legyen nagy. (Nyilván tisztában vagyok vele, hogy a RAV4-nél is vannak nagyobb SUV-ok.)
-
Pompiere
csendes tag
válasz Drizzt #17113 üzenetére
Nem titok. 13.413 ezer lett a vége. Comfort Tech felszereltség. Árnövelő tényezők voltak: színfelár, teljes értékű pótkerék, vonóhorog, +1 év garancia. Ehhez jön majd még egy acél felnis téli garnitúra. Amit aránytalanul drágának találtam az a vonóhorog volt. Tényleg nem tudom, hogy mi kerül rajta majd 400 ezer forintba.
Kb. tíz-tizenöt helyről kértem árajánlatot. A második legjobbat választottam, ami ráadásul itt volt helyben. Voltak kereskedések amelyek egyáltalán nem válaszoltak, voltak amelyek felhívtak, voltak amelyeknek nem arra a felszereltségre és tartozékokra adtak ajánlatot amire kértem. Érdekes volt látni a beérkezett ajánlatokat. Néhánynak egymás utáni volt a sorszáma. A legmagasabb kedvezmény a listaárból 4,9 % volt, de akadt olyan is, aki semmit sem adott.
Summa summarum, nagyon megdrágultak az autók. Néhány éve ennyi pénzért Camryt vagy RAV4-et lehetett vásárolni. Tíz éve az egyik kollégám kevesebb mint feleennyi pénzért Versot vett.
Sajnos ez van.
-
Pompiere
csendes tag
válasz Drizzt #17118 üzenetére
Eddig egy Astra G-t hajtottunk, amihez képest a Toyota egy minőségi ugrás lesz minden tekintetben. :-) Az extrákat tekintve fapadosat nem akartunk, de full extrásat sem. Ami zavaró, hogy a Style csomagban van pl. a Bi-LED fényszóró aminek szerintem a Tech csomagban lett volna a helye. A kormányfűtés és a BSM pedig még magasabb csomagban. Ez a három érdekelt volna. A design elemeket üveggyöngynek tartom, a peres abroncsoktól, sötét ablakoktól meg egyenesen "irtózóm". :-))
Egy, másfél hónap múlva majd kiderül, hogy milyen is a járgány.
-
Pompiere
csendes tag
válasz dellfanboy #17121 üzenetére
Én is meglepődtem volna, ha egy vonóhorog bármilyen motorikus változással jár egy ilyen kategóriájú autónál.
Egyébként a húgom által rendelt Yaris Crossnál volt választási lehetőség a vonóhorgot illetően: az utángyártott még drágább lett volna mint a gyári, amit valójában nem is a gyárban szerelnek fel, hanem a kereskedésben, ahol átveszi a járművet.
-
Pompiere
csendes tag
Akárhogy nézem a 116 ezres tetőcsomagtartó ár egyik variánsnál sem játszik.
HB: 154700 Ft.
SD: 150800 Ft.
TS: 149100 Ft.Egyébként mit értesz az alatt, hogy "univerzális"? Szerintem egyik fajta tetőcsomagtartó nem való a másikra. Ha egyforma lenne mind a háromra, akkor az árak is megegyeznének.
-
Pompiere
csendes tag
válasz Tom1939 #17624 üzenetére
Mondjuk ez engem nem boldogít. :-)
A Corollánkat azért nem tudják átadni mert a cseheknél nincs vonóhorog amit rászerelhetnének. A hónap elején próbálkoztak, hogy vegye át anélkül az itthoni kereskedő, de ők elutasították... Szóval az én szemszögemből hiánygazdaság van... :-)) -
-
Pompiere
csendes tag
válasz dragon1993 #17961 üzenetére
Március 31-én. Az autó már július vége óta Kolinban volt, de vonóhorog hiány miatt egyre csak csúszott az átadás. Már kezdtem lemondani róla, hogy az idén átvehetjük. A színe szürkéskék metál. Corolla Hybrid, Comfort Tech felszereltséggel.
Feketét éppen azért nem választottunk - mert ugyan nagyon elegáns - de ezzel együtt minden kosz azonnal meglátszik rajta. -
Pompiere
csendes tag
válasz Drizzt #18084 üzenetére
Engem is áremeléssel riogattak - ráadásul több helyről is - március közepén, amikor még csak érdeklődni mentem Corolla ügyben. Aztán nem áremelés lett, hanem 700 ezer forint árkedvezmény a május 4-től rendelt autókra. Addigra viszont már élt megrendelésem. Ami viszont az igazán bosszantó számomra, hogy a 2024-es modellévre is megvan ez a kedvezmény, viszont az az adott felszereltségben most több minden van mint a 2023-asban.
-
Pompiere
csendes tag
válasz dragon1993 #18086 üzenetére
Milyen kihajtásra gondolsz?
Úgy működik, hogy egy kulccsal először kizárod. Majd a jobb oldalán lévő kart benyomva magad felé fordítod. Ekkor lehetőséged van kihúzni a "fészkéből". A helyére van egy bepattintható műanyag fedél.
Visszarakni nagyon egyszerű. Bedugod a helyére, majd a gömbfejet függőlegesen benyomva bepattan a helyére. Ezután a kart előre fordítod a zöld színű jelölésig és bezárod.
Ennyi az egész. A visszahelyezése számomra nem volt egyértelmű a hozzáadott utasítás alapján, de tíz perc alatt rájöttem a mikéntjére. A horog most már a hozzáadott kék zsákjában pihen. Az egész gyönyörűen befér a pótkerék üregébe. A 13 pólusú aljzathoz viszont egy gyári könnyítés mentén ki van vágva a lökhárító. Nem igazán szép megoldás, de ez van.
-
Pompiere
csendes tag
válasz dragon1993 #18095 üzenetére
A 2024-es Corolla árlistában a Tech csomagban két új elem van a 2023-ashoz képest. A kormánykerékfűtés, valamint az ablaktörlőlapát fűtés elöl a szélvédő alsó részén <Hybrid> Ezek eddig csak magasabb felszereltségnél voltak elérhetők a GR SPORT csomagban.
Szívtam a fogam rendesen mert vonóhorog hiány miatt attól tartottam, hogy majd csak jövőre tudom átvenni az autót. Rá is kérdeztem, hogy át lehet-e rendelni 2024-esre, de nem lehetett (kivéve ha kifizetem a bánatpénzt) mert az autó már le volt gyártva. Aztán valahonnan csak lett horog és bő egy hete megvan az autó.
-
Pompiere
csendes tag
válasz dragon1993 #18121 üzenetére
Én tegnapelőtt este "szórakoztam" vele. MyT-ből indítottam a fűtést. Az autónak szabályosan feléledt a műszerfala és beindult a motorja. Annyit viszont nem vártam, hogy ténylegesen meleg legyen benne.
-
Pompiere
csendes tag
válasz polonic #18135 üzenetére
Most ahogy átvettük az autót rákérdeztem erre, de nemleges választ kaptam. Egy év vagy 15 ezer km után kell először olajcsere, ami meg egybe esik a kötelező szerviz időpontjával ha nem mész többet.
Bejáratni nem kell, de azt elmondták, hogy azért az első időkben ne teljes terhelésen közlekedjünk.
-
-
Pompiere
csendes tag
válasz galervin93 #18305 üzenetére
Szóval a vezetési stílus sokat számít.
Az biztos. Arra kellett rájönnöm, hogy érdemes komolyzenét hallgatni - pl. Bartók Rádiót - menet közben. Akkor nem érzek késztetést arra, hogy tapossam a gázt.
-
Pompiere
csendes tag
válasz dragon1993 #18312 üzenetére
Érdekes! Most ahogy a feleségemet szoktattam a Corollához - szintén '23-as - hasonló értékek jöttek ki nyugodt vezetéssel. Érzékkel kezelve a gázpedált, tíz kilométeres távon elérhető volt a 80 %-os EV Time is.
[ Szerkesztve ]
-
Pompiere
csendes tag
válasz Paxker315 #18502 üzenetére
Tapasztalataim szerint nem sokat ér a "B" fokozat. Pár hete Pécsen voltunk. Ott használtam a "B"-t, a lejtős utcákon, de ugyan úgy gyakran a fékre kellett lépnem mintha "D"-ben lett volna. Egyébként az értékesítő is azt mondta, - amikor a megrendelés során beszélgettünk az autóról - hogy olyan motorfékhatást nem lehet várni tőle, mint egy manuális váltóval rendelkező autó esetén.
-
Pompiere
csendes tag
-
Pompiere
csendes tag
válasz polonic #18580 üzenetére
Akkor az autópályás használat kb. 1 liter pluszt eredményez száz kilométerenként. Az októberi hosszú hétvégén csavarogtunk egyet Szegedről, Pécsen és környékén. Induláskor és hazaérkezéskor is teletankoltam. A fogyasztásom 462 km-re 18,75 liter, azaz 4,06 liter/100 km lett ECO módban. A legnagyobb sebesség 110 volt. Ahol lehetett a tempomatot 100-ra állítottam. Én is megvagyok elégedve. A kilométer költség alig lett magasabb mint ami a gázos Opelünknél szokott lenni.
-
Pompiere
csendes tag
válasz DrDobos #18586 üzenetére
Az autókhoz tartozó árlistákban általában benne vannak a tartozék árak is.
Az acélfelnis szerelt kerék 16"-os, 381 e.
Alufelnis szerelt kerék 16"-os 619 e.
Alufelnis szerelt kerék 17"-os 802 e.Emlékeim szerint tavaly még egy százassal olcsóbb volt a 16"-os acélgarnitúra. Én a nyáron vettem meg, akkor 324 ezer volt.
-
Pompiere
csendes tag
válasz rob210 #18595 üzenetére
Egyáltalán nem barátságosak az árak, ezt elismerem. Acélfelninél maradva: ha nem a valakitől megvett rozsdás felnijeire akarod felrakatni az új téli gumikat, akkor azért költeni kell a homokszórásra, festésre. Ha nincs szenzor, azt is keríteni kell. Utána még a szerelés sincs ingyen. Summa summarum nem biztos, hogy nagyságrendekkel olcsóbban jössz ki ha te szaladgálsz ezek után.
Én is csináltam kalkulációt, hogy melyik megoldás éri meg jobban. Ezután választottam a kereskedőtől való vételt.
Amikor tizenéve az Opelünkhöz a téli garnitúra "beállítást" végigcsináltam, akkor sem úsztam meg százezer alatt. A felnik ára, homokszórása, festetése, majdnem annyiban volt mint a gumik ára.
-
Pompiere
csendes tag
-
Pompiere
csendes tag
válasz ncc1701 #18603 üzenetére
Igazad van a saját munkával kapcsolatban. Viszont azért egy új autóra ne egy általam taknyolt felnit tegyek már fel, amin egy szezon után átüt a rozsda. Alig használt felnit találni pedig kész szerencse. Elég szegényes a kínálat.
Én azt vallom, hogy az olcsó a végén mindig drága. Ha saját magam nem tudom megfelelő állapotba hozni, drótkefével-sprayvel akkor csak a mesterek maradnak. Pl. én a másik autónkra való szettet ezüst színűre festettem-lakoztattam. Azt nem tudtam volna otthon megcsinálni.
-
Pompiere
csendes tag
-
Pompiere
csendes tag
Azért nem teljesen újak. A 2023-as május 4-től érvényes, a '24-es pedig július 14-től.
Ahogy elnézem elég sokat buktam. Amit fizettem a Corolláért, abba most egy magasabb felszereltség is belefért volna.
-
Pompiere
csendes tag
Az éppen nem baj ha sok Toyota Corolla van forgalomban...
Új hozzászólás Aktív témák
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- VoLTE/VoWiFi
- Ingyen kellene, de tegnapra
- OLED TV topic
- Sorozatok
- Politika
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- leslieke farmerzsebe
- Befutottak a Samsung 990 EVO Plus SSD-k
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen