-
Fototrend
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomiii258
tag
Most már több, mint 1 hete (szept 1 vagy 2 óta egész pontosan) a Vodafone/UPC otthoni net napi 4-szer/5-ször szakad és amíg a router újra nem csatlakozik (2-3 perc) addig nincs net. Munka vagy akár csak filmezés közben ez rohadt idegesítő, főleg, hogy másfél hete folyamatosan ez megy.
Viszont pont emiatt kezdtem el gyanakodni, mert nem hiszem el, hogy ennyi idő alatt nem kaptak már egy csomó bejelentést és talán nálam van valami probléma, pl a szakadások nem is szakadások, hanem a 3 és fél éves Connect Box random újraindulásai...
Ezt hogy tudnám kideríteni?Vagy másnál is jelentkezett ez a dolog (Bp IX. kerület külső része)?
Tomiii258
-
Tomiii258
tag
válasz kabelmania27 #110658 üzenetére
Hű, őszintén szólva ebből nem sokat értettem
Milyen értékekre gondolsz? Esetleg hálózati naplóra?
Amúgy az egész rendszer teljesen gyári vodafonos (vagyis UPC-s volt még mikor előfizettem), szerintem a koax elosztó is tőlük van. Nem használok saját routert, csak a UPC ConnectBox-ot Wifire meg a TV-hez a szintén UPC-s set-top boxot.
Hót alap minden, nincs semmi extra és 3 és fél évig semmi gond nem is volt vele, most meg anélkül, hogy én bármihez hozzányúltam volna elkezdte ezeket a szakadásokat vagy újraindulásokat.Azért a koax elosztóról dobok fel egy képet, ha már kérdezted, bár nem tudom, hogy ettől okosabb lesz e bárki is: [kép]
Tomiii258
-
Tomiii258
tag
válasz cocka #110679 üzenetére
Hát igen, nekem is az volt az első, hogy ez valami központi hiba, de 10 nap alatt már annyi bejelntést kaptak volna, hogy füstölnének a vonalak...ezért kezdek most már mégis arra gyanakodni, hogy nálam van valami hiba, pl elfáradt a UPC Connect Box, mert az igazat megvallva inkább router újraindulásnak tűnik a dolog.
Tomiii258
-
Tomiii258
tag
válasz gduck #110681 üzenetére
Mikor előjön ez a probléma (tegnap vagy 6-szor vagy 7-szer), akkor villog rajta minden, pont úgy viselkedik, mintha én ki-be kapcsolnám kézzel: kb 3 perc és utána van net újra.
Elsőre azt gondoltam, hogy net-szakadás után is ugyanúgy csatlakozik újra, mintha újraindítanám, ezért gyanakodtam elsőre szakadásra, de valójában úgy néz ki az egész, mint egy újraindulás.Ez még fehér Compal Connect Box, kb 3 és fél éves, tegnap délután reseteltem is, elsőre jónak tűnt, de aztán este újra volt egy ilyen újraindulása.
A router letöltési adatai:
[kép]
[kép]
Feltöltési adatok:
[kép]
Hálózati naplóból is összeszedtem pár bejegyzést:
[kép]
Ezen bejegyzések közül a felső 2 notice és warning elég sokat ismétli magát nap közben, a 3. üzenetből, ami szintén notice időnként fordul elő 1-1.
A critical üzeneteket egy szakadás/újraindulás után láttam a naplóban.ui: na most találtam egy újabb típusú üzenetet a hálózati naplóban:
12-09-2021 07:50:56errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=38:43:7d:7b:14:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:7a:26:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
De most nem volt újraindulás/szakadás.Köszi előre is a segítséget
[ Szerkesztve ]
Tomiii258
-
Tomiii258
tag
válasz kabelmania27 #110685 üzenetére
Azt hiszem elkaptam a hibaüzenetet, mert épp az előbb volt egy szakadás/újraindítás és utána egyből ránéztem a naplóra, ahol találtam egy bejegyzést a következő szöveggel:
"Cable Modem Reboot - PCD_failure_action_REBOOT is triggered"
Ráadássul a bejegyzés dátuma 1970 január 1Itt van róla a kép is:
[kép]
Én nem értek a routerekhez, de a szöveg alapján ez nem szakadásnak, hanem router újraindulásnak tűnik, vagy tévedek?Kérdés, hogy mi lehet az oka?
Egyszerűen bekrepált a router?
Ha igen és random mód újraindul, akkor azon az se fog segíteni, ha Wifiről átmegyek kábelre, elvégre maga a router indul újra wifistül, kábelestül, nem?
Mi ilyenkor a megoldás? Bemegyek egy Voda üzletbe, aztán simán kapok új routert?[ Szerkesztve ]
Tomiii258
-
Tomiii258
tag
válasz Peltár #110704 üzenetére
A wifit tegnap már átállítottam csak 5GHz-re (korábban csak a 2,4-est használtam, mert van egy ritkán használt régi laptopom is), pont azért, mert az tuti nem zajos. Most ránéztem azért inSSIDer-rel is és előbb a 44-esre majd egy újabb router újraindulás után a 48-asra rakott (nem állítottam be fix csatornát). A legközelebbi wifik a 36-as, 60-as és 100-as csatornán vannak, tehát elég messze, ezek a 44/48-asok nem zsúfoltak.
A koax csatlakozásokat megnéztem már tegnap is, ma újra, de semmi változás, azóta is volt már újraindulás és amúgy sem tűntek lazának.
Pingelést most elkezdtem egy kicsit és időnként van 1-1 timed out, összességében kb 1,4% a veszteség, ami talán a nem jó, de nem is tragikus szint. Nyilván amikor majd a router úgy dönt, hogy megint újraindul, akkor több lesz a timed out
Még azt kipróbálom, hogy az osztót kihagyom a játékból, elvégre TV-t úgyse nagyon nézünk, de ha úgy is újra fog indulni, akkor vigyem vissza egy Voda üzletbe, hogy cseréljék, vagy előbb mindenképp hibabejelentés kell telefonon?
Tomiii258
-
Tomiii258
tag
Edit: a koax-osztóból kihúztam a koaxot és rákötöttem közvetlen a routerre, amit közben direkt nem kapcsoltam ki...ennek ellenére semmi újraindulás nem történt: egyszerűen csak nem volt net, de amint bedugtam újra lett, pedig elsőre nem is nagyon akart belemenni a router csatlakozójába és sikerült kicsit meggörbítenem a koax-csatlakozó tűjét is
Na de a lényeg, hogy ebből nekem úgy tűnik, hogy nem a kapcsolat elvesztése miatt indul újra a router, elvégre most tutira elvesztette a kapcsolatot, aztán mégse restartolt.
Tomiii258
-
Tomiii258
tag
válasz Krisztián93 #110719 üzenetére
Na, ez nem hangzik jól...de köszi az infót!
A vicc az egészben, hogy pont költözés előtt állunk, legfeljebb 1,5 - 2 hónapot leszünk még itt, szóval az igazat megvallva már nem szívesen áldoznék erre is időt, de mivel a melóhoz szükséges a net, ezért lehet, hogy muszáj lesz...Tomiii258
-
Tomiii258
tag
válasz MadMancs #110683 üzenetére
Na, a legutóbbi újraindulás után most találtam egy ilyen bejegyzést is, amit említettél:
Cable Modem Reboot - due to power reset.De érdekes, hogy a korábbi újraindulás meg "PCD failure" miatt volt, mintha hol ez, hol az lenne a baja...én tényleg nem értek hozzá, de laikusként ez olyan, mintha maga a router halódna, hisz most már az elosztót is kivettem, közvetlen a routerbe megy a fali koax.
(jelszintek így 0-5 dBmV közöttiek, SNR meg 35-38 közötti, ahogy olvastam mindkettő okés)Holnap asszem elkezdek 1270-et hívogatni...
[ Szerkesztve ]
Tomiii258
-
Tomiii258
tag
válasz kabelmania27 #110685 üzenetére
Időközben olyan sza* lett a helyzet, hogy a router wifijét lekapcsoltam, áttértem kábelre, de így se jobb, az előbb fél órán belül volt vagy 3 újraindulása a routernek, nap közben meg további 3-4.
Ráadásul most már koax-osztó sincs, mert közvetlen a routerbe megy a fali koax.
A letöltési jelszintek 0-5 dBmV közöttiek, az SNR 26-38 dB közötti, a 786 Mhz-es csatornán továbbra is sok a hibás csomag, tehát lényegében az égvilágon semmi változás.
Feltöltés 41 dBmV, jelsebesség 5.12 ksps, moduláció 64 qam, illetve az egyik feltöltési csatornán 16qam.Innentől hívjak szerelőt és oldják meg ők, vagy van valami egyéb tanács/lehetőség?
Tomiii258
-
Tomiii258
tag
A nemrégiben írt router-újraindulási gondok mellett épp költözés előtt állunk, de mivel a munka miatt elengedhetetlen a net, ezért egyszerre 2 helyen lenne szükségem internetre, viszont a MyVodafone-ban nem látok semmilyen olyan lehetőséget, hogy új címre rendeljek új csomagot úgy, hogy nem a régit akarom átköltöztetni...szóval ez csak teljesen új megrendelésként, új ügyfélkóddal, netes belépési emai-címmel stb stb lehetséges?
Illetve kezdek elbizonytalanodni és a Vodáról lassan bármit el tudok képzelni, szóval lehetséges egyáltalán és nem fogja kidobni, hogy helló, pl ezen a néven és igazolványszámmal már van egy előfizetőnk?
Tomiii258
-
Tomiii258
tag
Múlt héten írtam, hogy rendszeres router-újrindulásaim voltak, tegnap jött egy szerelő a Vodától, kb 15 perc volt az egész, azóta egyszer sem indult újra.
Végül nem a routerben volt a gond, cserélte a lenti lépcsőházi bekötés csatlakozóját, hogy erősebb jel jöjjön fel a kábelen, aztán itt fent meg berakott egy csillapítót a koax-osztó elé. Azóta nincs újraindulás.
Azt mondta egészen biztosan az augusztus végi/szeptember eleji Voda karbantartás okozta a galibát, mert cseréltek ennek a területnek jeladóját (vagy mit ) és azt már nem szerette a lépcsőházi bekötésem...szívás, de ez van, a lényeg, hogy most már nem restartol (kopp-kopp-kopp).Tomiii258
-
Tomiii258
tag
válasz kabelmania27 #111052 üzenetére
A felirat alapján 10dB-s a csillapító, az értékek viszont igazából nem változtak, most direkt összenéztem őket a korábbi printscreen-nel.
Az viszont biztos, hogy a naplóban már csak napi 3-4szer jelenik meg a korábbi "Illegal - Dropped FORWARD packet" figyelmeztető üzenet, a "Lost MDD Timeout" meg egyáltalán nincs, miközben korábban ezek kb 5 percenként jöttek.Tomiii258
-
Tomiii258
tag
válasz Bajusz2010 #111843 üzenetére
Nekem nem elég egyértelmű, hogy most a sebességingadozás a gond, az újraindulás, vagy az, hogy időnként teljesen elmegy a net, de pár hete nekem is modem-újraindulásos gondom volt, a 1270-es bejelentés után 1 hétre adtak időpontot szerelőhöz, ő pontosan jött és meg is oldotta a dolgot.
Nem is a routerrel volt gond, hanem a jelerőséggel, szóval lent a társasház központi dobozában cserélte a bekötést, meg fent berakott egy csillapítót a koax elosztó elé.
Az újraindulásnak az volt az oka, hogy nem kapott elég erős jelet a router a lenti régi bekötés miatt.Magyarul szerintem nincs más megoldás, mint a 1270 folyamatos hivogatása.
Tomiii258
-
Tomiii258
tag
Többen írták itt, hogy fontolgatják, hogy kötbért követelnek a Vodán...hát én nem követeltem, de az előbb kaptam tőlük egy levelet, hogy ők kötbérezték magukat anélkül, hogy külön kértem volna
Kb egy hónapja egyébként nekem is elegem volt belőlük, mert naponta többször újraindult a router és úgy nehéz volt itthonról dolgozni...végül bejelentettem a hibát, 1 hétre rá adtak időpontot, amikor ki is jött a szerelő és azóta kopogjuk le, semmi gond (elvileg a lépcsőházi bekötésem volt régi fosch)
Most meg kaptam egy mélt, hogy kötbérük keletkezett, részletek a csatolt fájlban. Mikor olvastam a mélt, még azt hittem, hogy nekem akarnak késedelmi kamatot felszámolni késedelmes fizetés miatt, aztán után nézem csak, hogy ja nem
Ráadásul a kötbért valami 8500Ft-os havi díjra számolták ki, miközben nekem az egész csomagom TV-vel, telefonnal 6500Ft...úgyhogy nem is tudom, hogy elfogadjam e, vagy szóljak nekik?Tomiii258
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest