Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mintcar

    tag

    válasz g.peter23 #933 üzenetére

    Pontosan mire gondolsz?

    Ha az áram-védőkapcsoló után újra egyesíted a PEN vezetőt biztosan le fog csapni. De, csak akkor ha van fogyasztó éppen üzemben. A PE és az N vezető azonos potenciálon van és ha nincs fogyasztó bekapcsolva a lakásban az N vezetőn nem folyik áram, és így hiába zárod rövidre a PE-t és az N-t, a védővezetőn sem fog áram folyni, és így persze a fi-relé sem fog megszólalni. Ha viszont van fogyasztó üzemben az összezárt N és PE vezetőn is fog áram folyni megközelítőleg 50-50%-ban (gyakorlatilag egy áramosztót hoztunk létre és az, hogy pontosan mekkora a %-os arány azt a PE és N vezeték szakaszok impedanciája fogja meghatározni). Ha ez a PE vezetőn folyó (példa) 50%-nyi áram elegendő mértékű ahhoz, hogy elérje a névleges hibaáram érzékenységét a fi-relének, le fog az csapni a PE és az N vezető összezárására is.

    A tesztgombbal csak és kizárólag a védelmi készülék funkcionális működéséről bizonyosodhatsz meg, semmi másról.

    w123 200D 1.1millió km+

  • Exian

    őstag

    válasz g.peter23 #933 üzenetére

    Én múltkor UFO lámpáinkat szereltem fel, össze ért véletlenül a nulla és föld és lecsapott a FI relé. De ahogy írták előttem, nem ez a megfelelő teszt.

    Aztán volt olyan konnektorom az új lakásban, amiben frankón össze cserélték a nullát a földdel, tehát a nulla helyére a föld volt kötve és fordítva, na az oda bedugott majd bekapcsolt cucc is lecsapta, na az már igazi éles teszt volt :DDD persze az előző tulajnak előtte 15 évig így működött, FI relé nélkül természetesen.

Új hozzászólás Aktív témák