-
Fototrend
Ez a topik a World of Warcraft világát érintő kérdésekkel, történetekkel és beszámolókkal foglalkozik.
►Hivatalos rendszerkövetelmények WoW-hoz◄
►Blizzard által támogatott videokártyák listája◄
Prohardveres, Blizzard in game Community
WoW Token goldárfolyama
Új hozzászólás Aktív témák
-
Telda
addikt
válasz laceszgamer #67098 üzenetére
Meddig, 10 percig? A jelenlegi tartalom se köt le tovább .
Ez múltkor már valaki nagyon jól leírta, hogy nem az akkori játékot akarják igazából az emberek viszontlátni, hanem azt az érzést, amikor megkreálták az első karakterüket, amikor rácsodálkoztak a területekre, eljutottak az első fővárosba, megvették az első epic mountjukat, kiesett az első lila, vagy lement Lucifron, stb.. Bármennyire is szeretnék ez az érzés már nem fog visszaköszönni. -
newwave0507
tag
Sziasztok!
Segitséget szeretnék tőletek kérni. Pár én után újra nekiszeretnék állni WoWozni, tudnátok nekem ajánlani, valami stabil, értelmes szervert ? Köszönöm szépen!
Gondolataink saját elménk börtönébe zárnak. Félelmeink emelik egyre magasabbra a falat, melyet csak a tudatosság képes lebontani.
-
ldave
félisten
Szerintem jobb lenne, hogy akit ez a téma érdekel, az nyisson a Lokálban ennek egy topikot és ott nyugodtan lehet majd beszélgetni, hogy BC vagy Vanilla WoW szervert hozzanak-e előbb vissza.
A Slime draws near! Command?
-
Viktor77
titán
válasz newwave0507 #67103 üzenetére
Ebben a topicban csak eredetivel foglalkozunk. Minden eredeti szerver stabil.
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
nonsen5e
addikt
válasz #51736960 #67104 üzenetére
Többség.
200k aláíró, 100k aktív játékos (pillanatnyilag), 800k regisztrált account.
~4.6M játékos (legutolsó hivatalosan is ismert adat), 100M+ regisztrált account (2014.Q1)
---
Csak azért érdekelne a egy vanilla szerveresdi, hogy fél év után nevessek az egészen, hogy a 200k aláíróból maradt 60k, majd egy év után ismételten, amikor csak 10k lesz ugyanebből.
[ Szerkesztve ]
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
thomeef
őstag
válasz nonsen5e #67108 üzenetére
Én a Blizz helyébe azt csinálnám, hogy 100k ember ha kifizeti előre 2 évre gametimeban, akkor menjenek vanilla szerverre. Mert enélkül 1 hét után a 3/4 nép aki vanilla hype-ol soha nem logolna fel többet rá az hót ziher.
[ Szerkesztve ]
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
-
wjbhbdux
veterán
válasz nonsen5e #67108 üzenetére
Azt te sem gondolod, hogy ez a petíció eljutott a többséghez, és hogy tört servereken bohóckodna a többsége azoknak, akiket érdekelne visszamenni a régi WoWba.
Ha lenne Vanilla server és híre menne a gaming sajtóban, milliók fizetnének elő, és hoznák magukkal a jó öreg kínai farmereket is . Idővel elfogyna persze, de rég megtérülne évekre előre./s
-
#51736960
törölt tag
-
nonsen5e
addikt
válasz tepenzed #67109 üzenetére
Valószínűsíthető, hogy annál kevesebben játszanak jelen pillanatban, de nem fogok légből kapott számokkal dobálódzni. Ugyanúgy mondhatnám azt is, hogy 54584968 millióan játszanak.
Direkt oda is írtam a 4.6M-re, hogy ez az utolsó adat ami [conspiracy on] valószínűleg [conspiracy off] biztos.
Pont ugyanezért mondtam a Nostalrius 100 és 800k-s számait is.Pillanatnyilag a Nostalrius becsukása után visszhangzik a net, ott játszottak nagyon sokan. A "nagy" magyar szerverekre ránézve is van 1000 játékos csúcsidőben, mikor pár évvel ezelőtt ennek sokszorosa volt.
A törtszerverek regisztrált accountszámával meg még annyit se tudnánk kezdeni mint az eredetis regisztrált account számra vonatkozó adatokkal.
Egy ember / sok account (miért is ne, ingyen van az egész), sok szerveren.---
Thomeef: Egybe előre neten megvenni? Egyszerűbb lesz ráuszítani az egészre a chargeback-et, ha megunja az ember a nosztalgiát. Esetleg el lehet fogadtatni a szerződési feltételekben az emberrel, hogy lemond erről a jogáról? Valaki pénzügyekben és jogban járatosabb ember megmondja.
---
A sok streamer meg csak és kizárólag azért száll be minden efajta akcióba, mert kell nekik, hogy mindenhol megjelenjen a nevük. Self-promotion, semmi több.
---
wjbhbdux: "milliók fizetnének elő"
>my sides[ Szerkesztve ]
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #51736960 #67113 üzenetére
Alapvetően az a probléma, hogy egy legacy vanillát nem lehet úgy beindítani, hogy régi szerver copy+paste, meg kiraknak egy letöltési linket a klienshez. Nagyon sok munkaórát kellene beleölni ahhoz, hogy újra lehessen indítani. Amit a friss verzió fejlesztése elől vennének el. Szóval bár én is támogatom a legacy szerverek indítását, megértem azokat, akik nem szeretnék
-
wjbhbdux
veterán
válasz nonsen5e #67114 üzenetére
Gondolj bele, ha egy csak nyugat-EU-ból jó pinggel elérhető szerveren voltak 100-150 ezren aktívak, se ázsia, se USA, se orosz (bár ők itt kezdték, tisztelet a Russong túlélőknek ), egy olyan játékban ami csak az utánzata az eredetinek - nekem pl. az ilyen szerverektől mindig is felállt a szőr a hátamon, mert már a kezdő zónákban olyan eltérések voltak hogy nem bírtam, azzal a kockázattal hogy bármikor törölhetik és elveszik amit csináltál, akkor azért lehet feltételezni, hogy lenne ehhez képest tízszeres érdeklődés az igazira.
/s
-
#57919488
törölt tag
Ez nem egeszen igaz. Van akinek csak 1x szorakoztato a dolog es bizony nagyon sokan vannak szerencsere akik nem igy vannak vele.
Azt az erzest soha nem fogjak visszakapni. Le is mondhatjak az elofizetest mert se a mostani WoW se a kovetkezo kieg nem tartogat ilyen lehetoseget se egyik masik jatek sem. (Max Oculus Rift de ott is inkabb csak a porno lesz a lenyeg )
Pet Battle meg igazi elmeny lehetett akkor sokaknak de a Garrison indulas is 1x elmeny volt csak (na ez inkabb fajdalmas volt).
Ha ilyen fontosak lennenek ezek az "elso erzes mindig jobb volt" es stb. akkor nem a regi neveket ismetelgetnek a vegtelensegig a jatekoknal es a filmeknel is.(#67116) wjbhbdux:
Senkinek nem tunt fel a topic-ban, hogy csak a Paladin kedveloknek nem jon be a regi WoW? Nyilvan anno nem alltak a helyzet magaslatan es nem akarjak ujra atelni -
Arnold2
őstag
Hölgyek, Urak!
Kérlek benneteket, hogy szép lassan álljunk tovább a "Nostalrius" ügyében! Elismerem, hogy inkább a nosztalgia van előtérben mint a tört szerver, de ott van.
Bár engem egyáltalán nem zavarna / érdekelne egy vanilla szerver, de több vezető beosztású Blizzes nyilatkozta, hogy nagyon nem valószínű, hogy belekezdenének egy ilyen projektbe és véleményem szerint nem 200e az a szám amitől meggondolnák magukat.
Szóval inkább kérlek Titeket "térjünk vissza" a WoW haldoklik illetve nincs mit tenni nyomvonalba, mint egy tört szervert siratásába. Vagy uram bocsá' akinek van bétája mesélhetne a destro lockról, hogy milyen lett
Köszönöm!
-
nonsen5e
addikt
válasz #57919488 #67117 üzenetére
Senkinek nem tunt fel a topic-ban, hogy csak a Paladin kedveloknek nem jon be a regi WoW? Nyilvan anno nem alltak a helyzet magaslatan es nem akarjak ujra atelni
Pfff...
Arnold2:
Ahogy parancsolja!
Szar a WoD, nincs mit tenni, haldoklik a WoW, unsubscribe megnyomva![ Szerkesztve ]
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
Lirion
addikt
válasz #57919488 #67117 üzenetére
Senkinek nem tunt fel a topic-ban, hogy csak a Paladin kedveloknek nem jon be a regi WoW?
Nekem rugo volt (és most is az) a mainem. Rugora nem lehet mondani, hogy nem állt a helyzet magaslatán, épp ellenkezőleg. Jól esik sok szép emlékre visszagondolni, de az idő vasfoga elrepült már a vanilla felett. Sok minden annyira körülményes és nehéz volt, hogy ma már inkább lenne frusztráló azzal játszani, mint élmény. Kezdjük azzal, hogy egy átlagos játékos 8-10 nap played time alatt érheti el a max szintet, ma 24 óra alatt ez megvan... Csakhogy rugonál maradjak egy kicsit: a vanishhez venni kellett a reagenset, a blindhoz farmolni fadeleafet/venni AH-ból 1g/db áron. A mérgezés skill volt, amit húzni kellett, akárcsak a proffokat és minden méreghez kellett üvegcse + 1-2 vendor reagens, ezek egy 16-os táskát simán elfoglaltak. Lock Picket szintén húzni kellett, nem járt a szint automatikusan, a fejlesztéshez a világ egymástól legtávolabbi pontjait kellett felkeresni, ahol ráadásul sokszor mobokon kellett átverekedni magát a rugonak, hogy elérjen a ládákhoz. Stealthben talent nélkül 50%-kal lassabb volt a karakter, nem volt self heal, 2-3 mob után le kellett ülni enni... Folytathatnám még, de akkor sose fejezném be ezt a hozzászólást.
-
laceszgamer
addikt
Az miylen divat msot arcane mage esetében hogy firelands-es négyes setbonust használnak? Egy ruszki mage Zakuun-on 300k-t tolt a végére, elején meg ilyen 500 ig felment neki.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Lirion #67122 üzenetére
Az én szemszögemből pontosan azt írtad le, hogy miért volt jobb a vanilla, mint a mostani WoW (főleg a "Kezdjük azzal, hogy egy átlagos játékos 8-10 nap played time alatt érheti el a max szintet, ma 24 óra alatt ez megvan...") Igen, ezek mind "nyűgök" voltak, de pont ez adta meg a beleélési lehetőséget, és pont ettől különültek el a classok nem csak rotában, hanem a tényleges játékban is. Pure melee-vel mentél? Sokat ettél, de általában erős burstöd / aoe-d volt. Hibrid melee-vel mentél (feral, enha, retri)? Tudtad optimalizálni hogy mennyit kell enned / innod a healekkel, viszont ha túl sokat húztál, könnyebben meghaltál. Priesttel mentél? Durva dps boost volt amikor megkaptad, hogy a pw:shield visszasebez... És alig vártad hogy meglegyen a shadow form, ami nagyon nagy élmény volt emiatt.
Mage voltál raidben? Te adtad a kaját / piát. Hunter voltál? Panaszkodhattatok egymásnak a többi hunterrel, hogy mennyire tele a táskád, és milyen szívás a hunter. Amire jöttek a lockok, hogy nekik is tele a táskájuk, de ők még kénytelenk is farmolni a shardokat...
És lehetne még sokáig sorolni. Igen, ha valakinek a WoW egy olyan MMO, ahol az a fontos, hogy egy instance-olt területen a saját csapatával alkosson dolgokat (legyen az akár dungeon, akár raid, akár BG), akkor nagyon-nagyon jó a mostani WoW. De akik MMORPG-t akarnak, ahol szeretnék beleélni magukat egy más világba, az adott karakterbe... nekik már szinte semmit se tud adni (és nem role-playingről beszélek, az teljesen más műfaj. Az megint más sztori, hogy RP-re a WoW sose volt igazán alkalmas, csak annak köszönheti hogy relatív erős az RP vonal, hogy nagyon sokan játszanak vele). -
J o e
tag
válasz laceszgamer #67125 üzenetére
Nem tudom de én is láttam valamelyik nap ilyet, azt hittem ez valami vicc, de a Skada utána meggyőzött hogy nem az
-
laceszgamer
addikt
Csoda hogy csak most jöttek rá erre, mert amennyire tudom nem változott semmi arcane mage-nál sem a régi set-nél meg méginkább nem.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
Cathfaern
nagyúr
Próbálom megérteni ennek mi köze a hsz-emhez, de nem sikerül rájönnöm
Szerintem amúgy az itemizáció pont olyan terület, amivel annyira nagy probléma nincs. Leszámítva a WoD óta lévő random statos dolgot, de ez legyen a WoW legnagyobb baja. Mondjuk ez is olyan dolog, ami a Wow = raid/dungeon rétegnek kedvez. Félreértések elkerülése végett önmagában nem baj az, hogy egy rétegnek csinálják a WoWot, csak az fura hogy ez nem ugyanaz a réteg, mint aki a Vanilla/TBC/WotLK triót szerette.laceszgamer:
Nem tudom hogy működik pontosan a dolog, de felteszem hogy mostanra lett meg egyéb gearből elég stat ahhoz, hogy kompenzálni tudja a 4 gearen lévő stat veszteséget.[ Szerkesztve ]
-
Viktor77
titán
-
laceszgamer
addikt
Akárhogy is, OP kicsit a mage WoD-ban, nem kicsit, ezután a video után meg főleg no comment.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
DrGonzo22
őstag
válasz laceszgamer #67125 üzenetére
Kicsit meglep ez a tier csere, mert a jelenlegi 4s az elképesztően jó, a T12 4s bónuszát pedig alapból tudjuk draenor perk miatt. Az 500k opener sem tűnik soknak, én munka miatt már kb. 3 hónapja kiszálltam a wowból, de már anno 1m fölötti openereim voltak azon a bosson fireként. Szerintem ez inkább valami fogadás lehetett, vagy azt nézte, hogy mennyit számít az aktuális 2s 4s, habár azt megtehette volna sima non-set itemekkel is. A top logokban mindenki az aktuális tiert használja, mert az a százalékos alapú bónusz a leidézett heroktól valami elképesztően OP
Azért tűnik OP-nak, mert nagyon jó a burstje (fire-nek is). A gyűrű ezt felszorozza, ezért halt ki pl. a frostmage, stb. mert semmi burst potenciálja nincs.
[ Szerkesztve ]
-
laceszgamer
addikt
válasz DrGonzo22 #67133 üzenetére
Hát meglehet, igazából már én is csak pugolok, nem követem annyira az eseményeket, csak meglepő volt a dolog nagyon. Először azt hittem csak szórakozik, de mikor boss behúzásakor is abban a gearben volt akkor kezdett vicces lenni a helyzet emg mikor láttam, hogy mit tol.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
#57919488
törölt tag
-
Lirion
addikt
válasz Cathfaern #67126 üzenetére
nagyon-nagyon jó a mostani WoW
Szerintem kevesen gondolják ezt így.
Vanillában nagyon sokáig end game gyakorlatilag nem is létezett, a contentet a szintezés adta, ami nagyon lassú volt, de mivel mindenki szintezett, így ez nyújtott szórakozást. AQ idején viszont már nem volt élmény a szintezés, mert már volt kellő mennyiségű end game content és a játékosok zöme azt játszotta, nem a szintező tartalmat. De az élményt leginkább az adta, hogy új volt.
(#67135) K_mester
eltertek a Class-ok egymastol.Mások voltak a kasztok persze, de ez ma is így van. Legalábbis én úgy tapasztalom, hogy teljesen máshogy kell játszani egy rugoval, mint egy hunterrel vagy palával, de a pala is egészen máshogy fest retriként és holyként, druidról nem is beszélve, kb. az összes specializációja olyan, mintha egy másik kaszt lenne. Igaz, én csak pvp-zek, pve-ben lehet máshogy van, de az igazság az, hogy pve-ben vanillában se voltak hatalmas különbségek a kasztok között.
[ Szerkesztve ]
-
#57919488
törölt tag
válasz Lirion #67136 üzenetére
Ez valtozatlan mivel Ranged, Melee es Hybrid dolgokba nehez lenne belenyulni. De ha megnezed pl. a Shaman es Druid valtozasokat Legion-nal akkor szinten kapnak egy ugynevezett Energy bar szeruseget es abbol kell majd gazdalkodni. Ezzel megint csak megjobban egyformak lesznek a Classok.
Maguk a spell-ek nagyon egymashoz vannak mar igazitva. -
thomeef
őstag
válasz #57919488 #67137 üzenetére
"Mások voltak a kasztok persze, de ez ma is így van. Legalábbis én úgy tapasztalom, hogy teljesen máshogy kell játszani egy rugoval, mint egy hunterrel vagy palával, de a pala is egészen máshogy fest retriként és holyként, druidról nem is beszélve, kb. az összes specializációja olyan, mintha egy másik kaszt lenne. Igaz, én csak pvp-zek, pve-ben lehet máshogy van, de az igazság az, hogy pve-ben vanillában se voltak hatalmas különbségek a kasztok között."
Ez legionban hatványozottan igaz lesz. Most azért nem sok különbség van pl hunter és hunter vagy mage és mage közt, a telantjeik ugyanazok kb az összes classnak. Legionban minden specializáció full más lesz.
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
-
#57919488
törölt tag
válasz thomeef #67138 üzenetére
Nekem kezdetektol fogva nagyon bejon, hogy a Druid / Shaman nagyon valtozatos ha Talent-et valtok. Most meg a Hunter is beall (ami szerintem kulon jo de regen is melee/ranged hybrid volt es nem volt egy konnyu Class anno) a sorba szoval mar csak egy dolog hianyzik a jatekbol amit nem valositottak meg: -Ranged Tank
-
Lirion
addikt
válasz #57919488 #67139 üzenetére
Ez nem teljesen igaz, a warlock már kapott tank szerepet raideken.
szerk.: Látom, megelőzött Viktor.
(#67138) thomeef
Most azért nem sok különbség van pl hunter és hunter vagy mage és mage köztHunternél tényleg nincs, max ha MM ágon pet nélkül mész, de az se túl jelentős. Maget nem tudom, de mage ellen játszani egészen máshogy kell, ha frost vagy fire ágon van.
A legion féle klassz változtatások nálam is várósak, a sub rugot olyan irányba vitték el, amit már cata óta szerettem volna.
[ Szerkesztve ]
-
DrGonzo22
őstag
Mage is volt már tank HKM-en. PC miatt tényleg nagyon hasonló most a 2 raidképes mage build, de pl. frostot, és korai BRF fire-t totál másképp kellett játszani, mint ahogy az AO arcane is más volt, mint a PC-s.
Vanilla: az a tartalom ma már baromi unalmas lenne.
-
DrGonzo22
őstag
válasz DrGonzo22 #67143 üzenetére
Ami lemaradt, mert megzavartak. Számomra a wow social/outdoor része wotlk alatt halt meg, és nem azért, mert a Blizz valamit elrontott, hanem azért, mert meguntam. Emlékszem, 2009 nyara, Ulduar ToC váltás után jött el, hogy csak raidekre járok, és minden mást unok. Igen kijön egy kiegészítő, tetszenek a területek, questek is jók, de már nem élvezem igazán, esetleg csak néhány napig, arra pedig végképp semmi igényem, hogy "abban a világban éljek". Valakinek, akinek új a wow / mmorpg évekig jöhet ez az élmény (habár szerintem nem, mert a régi játékosok már olyanok mint én, ráuntak erre az oldalára a wownak, és már nincs elég kellően motivált ember egy nagy community építéséhez). Egy drasztikusan újfajta játék kellene, ami olyan "semmittevésben" tudna lekötni, mint az őswow. Ez ugyanolyan, mint azok a régebbi offline FPS-ek (Vietcong, Line of Sight, Operation Flashpoint...), számomra maga a műfaj fáradt el. Épp ezért nem is várok semmi mást a wowtól, mint technikailag kifogástalan raidezési lehetőséget, lehetőleg elfogadható sztorival (sztem a legion sztorija nagyon ott lesz). A mythic raid leköt, szeretem, de nem mindig van rá lehetőségem, mert nem tudok folyamatosan felszabadítani heti 3-4 estét, így ha fél évre látom előre, hogy mehet, akkor aktiválom az accountom, ha változnak a dolgok, megy az unsub. A pug sajnos nem hozza az elvárt játékélményt, így mostanában, ha van időm/kedvem, akkor HS/HotS, de sokkal inkább irl sportolok, pl. futok 10-15 km-t, ami kb. ugyanúgy kikapcsol; jó lenne, ha a wow-ban is lenne egy élvezhető, a raidezéshez hasonlóan összetett, de instant induló rész, akkor biztos folyamatosan aktív lenne az accountom - talán majd az a kulcsos, mythic 5 fős, bár az 5 főssel kapcsolatban vannak kétségeim, eddig még soha nem sikerült kellőképpen nehézre belőni, illetve sokkal hamarabb monotonná is válik, mint egy raid.
A pugban nagyon vonzó, hogy bármikor indulhat, csak tovább kéne fejleszteni a keresőt, kéne egyéni skill-mérő, ami szerint rangsorolná/automatikusan összerakná az embereket, olyasmi mint a PG csak komolyabb, raid-szerű mechanizmusokkal; ezen felül kéne motiváltság mérő is pl. ha 5 perc után lelépek párszor, akkor hasonló szellemiségűekkel rak össze, ha maradok 2 órát, akkor pedig megjegyzi, hogy én ilyen tryhard típus vagyok, és pont ilyen játékosokat tesz be mellém. Meg valami előzetes felmérő arról, hogy képben van-e az illető az adott fightról, random kérdések, képen jelöld be, hova kell állni, ha a boss x spellt castolja, stb. ez mondjuk legalább HC killel kiváltható lenne. Eleve olyan fightokat írni pug mode-ra, ahol a hibázók könnyen szűrhetőek, egyéni teljesítmény felé tolni a mechanizmust a kooperáció helyett - pont ezért nem hozná a rendes guild raiding élményt 100%-ig (bár amilyen noobok előfordulnak még egy 13/13 mm guildben is...), de legalább hozná a 80%-át, még mindig jobb lenne, mint a mostani vicc rendszer.Egy igazi társas élményt nyújtó, de egyben érdekes játékhoz sokkal interaktívabb, dinamikusabb "kalandozás" kellene, mert pont ez a nem betanult jelleg volt annyira jó a vanillában. Pl. ott volt az a quest Redridge-ben, ork főnök megölése a várban. Nem volt rendes healer/tank, mert olyan szinten kezdő volt mindenki, hogy nem is tudtunk ezekről a merev szerepekről, és vagy 2-3 órán keresztül próbálkoztunk kézzel-lábban, rengeteg kommunikációval (nem noobozás/anyázás, hanem konstruktív ötletelés, szervezés, mások bevonása, de hasonlóan homály embereké, nem egy olyan valaki keresése, aki egymaga "elintézi" a problémát, hanem sok olyané, aki bevonódik). Hogy ezt előhozza egy wow-szerű játék, ahhoz az kell, hogy az emberek megint tanácstalanok legyenek a "hogyan"-nal kapcsolatban. Egy NE/gnome karakter is azért volt jó elvinni SW-be az első 1-2 alaklommal, mert nem volt világos a hogyan; ma aki ezteket visszasírja, "ne legyen repülés" az bele sem gondol, hogy tudva a hogyan mennyire rémes lenni így vinni az altokat, nem lenne benne semmi jó, az emlékünk a jó kizárólag, arról, amikor ez m,ég megoldandó feladat volt, nem pedig rutin. Ócska sztori, de jön egy bazi erős sárkány, amit valahogy le kéne győzni, de senki nem tudja hogyan, mindegy ha végül 1 ember jön csak rá, a többi 200 is jól ellesz a közös próbálkozás alatt; a lényeg, hogy ne tudja senki előre, hogy mit kell csinálni; olyan játékmechanizmus kell, ami képes folyamatosan fenntartani ezt a tanácstalanságot, mert az előző napi megoldást nem lehet másnap eredménnyel használni, nem lehet külső weblapokról lenézni a "jó kivitelezést". Ha bárki bedob egy ilyen meglehetősen bonyolult játékot, akkor a wow meghal, megmarad magamfajta réteg raidereknek, bár én is biztos játszanám ezt az újabb mmorpg-t is (sőt, főleg azt játszanám).
Épp ezért szerintem a wow-val kapcsolatban felmerülő kritika 99,99%-a műprobléma, régi talent az új ellen, class vs spec, legyenek-e dranei warlockot... nem ez a gond, hanem, amit fent leírtam, annak viszont nem ezek a változtatások az okai, hanem az, hogy az eredeti koncepció elfáradt/meguntuk. Raid only módban a wow sosem volt olyan kiforrott és jó, mint most, csak ez nagyon keveseket érdekel, és igan a vanilla ennél több volt, de "hiba" nem a Blizznél van, hanem mi nem tudjuk már élvezni a játék tingli-tangli részét, mert már nem új.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz DrGonzo22 #67144 üzenetére
"Emlékszem, 2009 nyara, Ulduar ToC váltás után jött el, hogy csak raidekre járok, és minden mást unok."
Nagyjából erre az időszakra tehető az, amikor a Blizz kiírtott minden maradék group contentet a játékból raideket leszámítva Ugye LFR Ulduarral együtt lett bevezetve, ekkor szedték ki az utolsó elite-es területeket és így groupos küldiket, ToC-os dailyk is olyanok voltak, hogy gond nélkül solozhattad őket (ugye a sárkány idézős volt kivétel, de ToC-os gearben már az is solozható volt sok kaszttal).
Szóval szerintem de, ez a Blizz hibája. Azt írod, hogy "Hogy ezt előhozza egy wow-szerű játék, ahhoz az kell, hogy az emberek megint tanácstalanok legyenek a "hogyan"-nal kapcsolatban.", és ebben igazad is van, de emellé kell olyan content is, amit soloban nem tudsz megcsinálni. Hogy legyen bármi értelme szocializálódni és összefogni és agyalni. Mert jelenleg lvl1-től lvl100-ig semmi jó nem származik abból ha valakivel összefogsz. Sőt, csak rosszabb lesz, mert kevesebb mob / felszedni való cucc lesz arányosan. WoD se javult semmit ilyen téren, mert oké hogy már nem zavaró ha ott van valaki, mert a neves mobokat megkapja mindenki ha beleüt, de szükséged továbbra sincs a másikra, mert minden solozható. Meg a rare-ek is...
LFR is ezért probléma: nem az "ingyen epic" a gond, hanem hogy nincs szükség arra, hogy másokkal összefogj azért, hogy letolj egy raidet. Régen nagyon sok, akár 25-ös casual guild volt (mondjuk ezeket már önmagában a Cata kinyírta, de legalább 10-esek maradtak), de ezek szinte kivétel nélkül felbomlottak az LFR-el, mert casualoknak amúgy is kicsit kényelmetlen volt a fix időpont, de tartották, mert így tudtak raidelni, és élvezték. Aztán jött az LFR, kényelmesebb volt saját időpontban menni, aztán 1-2 content után meg abbahagyták, mert hogy ez meg így unalmas.
Igen, annak idején probléma volt, hogy kiüresedett a világ a magasabb szintűek miatt, és ezért nem lehetett groupot találni a groupos questekre, de erre már van megoldás a cross-realm és összekötött realmek képében. Csak sajnos ezek a technológiák későn jöttek már... -
DrGonzo22
őstag
válasz Cathfaern #67145 üzenetére
Lehet, hogy akkor vezették be, de én azt akkoriban egyáltalán nem használtam. Egy meglehetősen progress orientált, de egyben baráti hangulatú guildben voltam, és minden együtt csináltuk, még a daily questeket is, sőt a mount farmolásokat is - megvolt a zulgurubi tigris az olasz srácé, a raptor a románé, Anzu pedig az enyém, ha esik, stb. amúgy én már BC alatt se nagyon mentem random társasággal, akkor még egy másik realmen voltam, kevésbé baráti guildben, de pl. daily HC, stb. így is guilden belül ment. Csak a perky pug kutya miatt használtam a group findert. Amúgy Ulduarral szinte biztos vagyok, hogy a group finder jött csak, és 50 hc után járt a kutya; az LFR az pandával jött, nem? Na mindegy, szóval a lényeg, hogy nekem tényleg csak a vanilla/bc eleje telt ilyen mindenkivel barátkozom stílusban, BC alatt egy hc-ot már nem vállaltam ismeretlenekkel; egyszer le kellett mennem MGT-be, mert lekéstem a guildes runokat, háááát hagytam a fenébe inkább. Szóval onnantól, hogy nem szintezés/pötyögés outdoorban, szerintem a random group használhatatlan, függetlenül attól, hogyan szervezik azt meg.
Új hozzászólás Aktív témák
● Tört (tehát nem hivatalos Blizzard) szerverekkel nem foglalkozunk! Ne is próbálkozz!
● Ha új játékos vagy mindenképp ajánljuk, hogy egyszer fusd át a téma összefoglalót.
- Hobby rádiós topik
- Mobil flották
- Politika
- Formula-1
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Horgász topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Microsoft Excel topic
- nVidia tulajok OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen