Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Szted ez egy családi kombi? Néztél róla teszteket? Műszakilag visszalépés az MG4 -hez képest. Kisebb akku, gyengébb motor, rövidebb hatótáv. Hogy miért? Mert az MG4 egy EV alap, míg az MG5 nem az. Ez meglátszik a belső téren is. A rosszabb elhelyezésű akkupakk miatt szűk lett a hátsó utastér. Az MG4 alapjaiból kellett volna kombit csinálni. Meg aztán ez tulképp nem is angol és ahogy a kínai helyzet fokozódik, úgy lesz egyre bizonytalanabb a sorsa. Bár, tekintettel az EV -khez szükséges nyersanyagokra, sztem az egész technológia jövőjére rányomhatja a bélyegét a Kinával kapcsolatos politikai helyzet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nekem ugyan nincs gyerekem, de a családosoktól azt hallom, hogy gyerek szempontból az igazi királyság a hátsó tolóajtó, ami nem épp a SUV kategóriára jellemző. Sajnos, az én egyterűm sem tolóajtós és főfalusiként ennek érzem is a hátrányát.
Ezek a SUV -ok városban talán praktikusak, de nagy a légellenállásuk, amire az EV -k sokkal érzékenyebbek, mint a dízelek. Az enyém is magas, többet fogyaszt pályán, mint egy hasonló műszaki tartalmú kombi. De, a 100 -as tempóhoz tartozó 1300Km körüli hatótáv 130 -nál csak 1200 -ra csökken, míg egy EV -nél ez a csökkenés sokkal nagyobb arányú. Pl. Nissan e-NV200. Alapból sem tud sokat, max. 250Km. Tempónál ez akár 100Km -re is csökkenhet, ami kevesebb mint a fele az 250 -nek.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
Igen. Kombit kértél EV-ben. Ez az. Persze értem én, hogy ez nem octavia kombi, ami egyébként a maga nemében egy batár, de legalább nagy. Nézd meg miért nem gyártanak már az igényednek megfelelőt. Mert nem kell az embereknek. Anyuka rühelli, hogy a dereka leszakad, mire a gyereket ki-be pakolja. Aztán behuppan, majd kivágja a lábait, ha szoknyában van, még a tanga is kevés, hogy totál közelit láthasson az utca népe, hogy kodzsek vagy csubakka? (bocs a hölgyektől, de ez az igazság és elég gáz a többségnek)
A zöldségesek biztosan jól kitudják használni. Nekünk nagyjából egyidősek a gyerekek, tudom milyen az ilyen autóba őket pakolni és tudom milyen az, amikor egy szuvszerű kocsiba betenni a hátsómat, majd kitenni a bal lábom és erőlködés nélkül kiszállni. Álmon volt egy sportverda, de azt mondtam, mikor még kitudtam volna belőle szállni, még nem volt rá pénzem, most meg kell valaki aki segít belőle kimászni. Kösz nem. De ugyanez a helyzet édesanyámmal, szereti a lagunát, de azt mondta, fiám, a másikkal gyere értem.
Kína: nem kell pánikolni, csak a farokméregetés fog menni még sokáig. Látják, hogy a nato kombatilis fegyverek egy része is elég az oroszok ellen, tehát még idő mire elérik azt a szintet, és közben a másik meg semmit nem tesz.
Legalább 1 ország lesz, aki gyarmatként beengedi őket az eu területére, legfeljebb gyártani is fognak itt és jön sok milllijó kicikinaidolgozni is. Az EU gyártók rohadtul elaludtak.Sebesség: minek rohanni? Ha használsz egy ilyet, nem fogod kitaposni a belét. Lagunával kint 110, ezzel 90. Nem spórolás, hiszen majdnem ingyen töltök, hála a szolgáltatónak, aki ingyen tárolja amit adok neki a nem létező akkupakkjaiban Nem érzem szükségét a száguldásnak. Néha még az is előfordul, hogy megyek 100-al, tényleg néha és néha elmegyek egy Tesla mellett, pedig az más kategória.
Hely hátul: nézd már meg, hogy mennyien utaznak egy autóban átlag az év 300 napjában. Max. ketten. Hátul max a kutya.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Squirrel #104 üzenetére
17,7kWh fogyasztás. Ez nem ördögtől való. Nyilván nem 150-es folyamatos tempó mellett. De ha jól tudom, a belsőégésűek is minél gyorsabban mennek, annál kevesebbet esznek. Tehát akkor igaz is lehet itt is
Lejtő és hátszél sem kell hozzá. Egyébként meg ahol lejtő, ott emelkedő is van. Egyik többlet, másik meg visszatermel.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
nagyúr
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #103 üzenetére
A mondat így hangzott:
"Mutass most egy reális EV családi kombit!"
Kombinak kombi. Kb. mint az Alfa 156. Az is addig kombi, amíg nem kell bele pakolni. Ráadásul ez is csak 400Km -t tud és gyanítom, hogy nem autópálya tempóban.Szóval, akkor sebesség sincs, mert minek rohanni. Megőszülnék, mire Ulmból hazaérnék 90 -nel.
Örülök, hogy ilyen optimista vagy Kínával kapcsolatban, de sztem nagy összeget nem mernél rátenni, hogy ezt megússzuk fájdalmas bojkott nélkül.
Ami az igényeket illeti, kb. ez az egyetlen kombi EV. Mondhatnánk erre is, hogy azért, mert nincs rá igény. Közben meg nem tudnak belőle eleget gyártani, csak ígérgeti az MG, hogy utóléri magát.
Szvsz. reális áron lenne igény egy olyan EV kombira, amibe kényelmesen befér 4 felnőtt plusz csomagok, 130 -as utazóval elmegy legalább 800Km -t, két tonna alatt van az önsúlya és el tud húzni legalább egy közepes lakókocsit.
Őskövület dízelből ilyet gyakran látok az utakon.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
Ja értem, akkor keress meg itthon egy vállalkozást, és ők megalkotják neked álmaid autóját, ev-ben. Létezik ilyen is. De gyanítom, hogy neked az sem jó.
Jelenleg a súly nem kimondottan csak az ev-ket nyomja, hanem általában az autókat. Biztonsági berendezések, hő-és hangszigetelések, mert ha kint fingik egy légy, és 200-nál bent meghallod, akkor az ma a "fotelszakértők" szerint zajos. Ezt a fogyasztó elolvassa és magáénak teszi. Amiről Te beszélsz, az minden, de nem halk (koromnál fogva hidd el, van tapasztalatom)."Őskövület dízelből ilyet gyakran látok az utakon. "
Igen, még. Én is látom őket, magam előtt 80-al száguldozva, kamion mögött, de legalább 1200km-t levezet egy seggel.
Abban igazad van, hogy tömeges igény van arra, hogy ilyen kombik legyenek. Max. 1400kg önsúly, 800kg-os lakókocsit húzzanak, utazótempó 150km/h, 7 személyes (2 masszőr lány a menetközbeni élmény fokozására) beltérrel és lehetőleg 4,5l-es átlag fogyasztással. Remélem korrektül összefoglaltam az igényedet?
Ja és magyar fizetésekhez igazítva, max. 8 milla, 120 havi kamatymentes verzióban.
GM igéri hogy majd gyárt többet, de őszintén, minek, amikor a többit is elviszik. Ez kb. ilonkamuszk esete a szájbertankkal. Amíg a többivel elvan, minek erőltesse? Van, de nincs. Lehet eladna belőle 20ezret egy év alatt, közel 5-10%-os marzson, addig a többiből, erősen akciós áron lényegesen többet ad el, magasabb marzson. Szerintem.Addig is, 15kWh fogyasztással, 30Ft/kWh áron számolva, az 450Ft/100km. Mennyi most is lityi benya/disel? (tényleg nem tudom) Évi kb. 20k km.
Lagunám 5.5-6l körül eszik diselből. (Ha mondjuk 500 a disel, akkor 6x500= 3000 vs 450)A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Squirrel
őstag
válasz Tiédetis #105 üzenetére
Ja, akkor hozzateszem, tavasszal, legkondi, klima nélkül. Reálisan nyáron megállás nélkül max 350-400 km, télen 250-300. És 120-szal. Vicc, hogy mindenhova írják ezt az 5-600 km-es hatótávokat, mint a V8-as benzineseknel a 8-10 literes fogyasztást. A 75 kw-os teslám is elmegy olyan 15-25 fokos külső hőmérsékletnél 14kw/100 km-es fogyasztással. Aztán megállok egy órára, elkezdi hűteni az akksit, hirtelen -30 km-es hatótáv.
Maxra töltve kiír hatótávnak 460 km-t, ebből 350 körül a reális 120-as tempóval (annyival lehet nálunk menni). Télen annyit se.Jönne egy SUV 150kw feletti akkuval, cserélném is a családit rá. Azzal reális lehet az 550-600 km talán. Kár, hogy a RAM 1500 EV vagy Cybertruck nem jön ide
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #108 üzenetére
Úgy írod, mintha az igényeimet vmi fantasy -ből szedtem volna, miközben ilyen autóm van és pontosan arra használom, amire való. Havonta egyszer, reggel hétkor veszem fel a kollégákat Budaörsön és du. 2-3 között szoktunk kiérni Ulm -ba. Két hét múlva hazafelé ugyanez. Az nem éppen 80 -as tempó, hanem GPS 130. Ha az EV jobb, mint az őskövület dízel, akkor hogy lehet, hogy még ezeket a paramétereket sem tudja?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #113 üzenetére
Te nem olvasol? Minden amortizálódik, egy idő után cserélni kell. Az autó is ilyen. Ha a mostani autómból tudnék venni újabbat, kevésbé használtat, akkor lennék elégedett. De, ilyen nem lesz. A probléma az, hogy mivel a változás nem természetes, hanem kierőszakolt, az EV -k még nem tudják ezeket a paramétereket, a dízeleket pedig már megfojtották a károsanyag kibocsátási korlátozások. Írtam korábban, hogy egy szakadék keletkezett az avulási láncban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
DE olvasok. Továbbra is azt mondom, megvan az álmaid autója. Nem tudsz jobbat. A gyártók saját maguk fojtották meg a belsőégésű autókat. Folyamatosan hazudtak, csaltak. Ezek után sírnak és lobbiznak tovább ezekért. Tudod a másik probléma, hogy engem, mint vásárlót is átvertek. Én örülnék, ha 3 éven belül 1 új belsőégésűt sem engednének piacra, semmilyen alternatív üzemanyaggal, mert ha ezt tényleg megcsinálják hipp-hopp, akkor eddig miért nem? Felelőssek azért, mert itt tartunk, ahol. A politikusokkal egyetemben, akiket megvettek kilóra (mondjuk a miénkkel szarul jártak) .
Ahogy írtam is, itthon létezik cég, aki tud neked építeni olyan EV-t, ami megfelelne, persze a súlykorlátod, már eleve kizárja a teljes azonosulást. Ez kb. olyan, mintha azt akarná valaki, hogy átrepüljön a Holdra, üzemanyag nélkül.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #115 üzenetére
Ezt csak a fejlődésre reagálva írtam. Ha a régi technológia többre képes, mint az új, az nem fejlődés. Mint írtam, az autók légszennyezése alapjában véve lokális probléma, amit lokálisan kéne kezelni. Euro 4 fölött, súlyos megkötések árán, minimálisan csökken a károsanyag kibocsátás. Ennek nem látom értelmét. 2Km -re lakom a BAH -tól. Dugó előtt indulok, hajnalban érkezem. A munkahelyemig egyetlen városba sem hajtok be. Ott leállítom az autót, majd két hét múlva ugyanez vissza. Mennyit szennyezek városban? Ha hétköznap napközben behajtok a városba, akkor mérjenek rám egy kalap dugódíjat! De, egyébként miért kell engem korlátozni?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
Azt állítani, hogy a régi többre képes...
Sok autó van, ha egyik sem megy, egy sem szennyez. Ha megy, szennyez. Hol van ráírva a kocsidra, hogy csak a szaharában közlekedik? De ha ott, akkor az már nem szennyezés? Azzal jön a másik tábor, hogy a töltéshez, gyártáshoz felhasznált energia, anyagok is szennyeznek, ami igaz, de az is igaz, hogy a füstülő mindenhol is szennyez.Lesznek behajtási tilalmak, idő kérdése. Egyéb korlátozások is lesznek. Idő kérdése. Lehet elbuknak a tervek pár ország miatt, a többi viszont korlátozhat ettől függetlenül. Kiszorítják saját törvényeik alapján.
Marad a tömegkölekedés, nem kocsiba ültök, hanem vonatra pl.
Figyelj, én értelek, ragaszkodsz valamihez, de nagyon, keresed a kifogásokat, nem szeretnék ebben továbbra is részt venni. Több, mint 20 évig volt olyan szakmám, ahol a kifogáskezelés alap volt, álmunkból keltve is, 3 havonta tréningelve, kamerás kiértékeléssel.
Használd egészséggel a kocsidat.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Nem írtam sehol, hogy mindent kitiltanak. Első körben jönnek az eur5 alatti diselek, aztán a többi.
Szerintem 2-4 éven belül rendezni fogják az álzöld rendszámúakat is.
Tehát marad a ev mint bárhova is behajtható.
Azt gondolom a vidéki kistelepülések tovább fogják húzni, de a nagyvárosok lépni fognak és onnantól már értelmetlen lesz engedni bárhol is. Nyilván ez nem 5 éven belül, sőt.
Én köszi, tudok menni akkor is.
De egy kifogásnak elment, bár Te is érzed, hogy ez gyenge voltAkkor még nem említettem, hogy már pereltek be városokat az egészséges élethez való jog megsértése miatt (levegőszennyezés) és ha rosszul tudom, nyertek is. Onnan már csak egy lépés a kormányok elleni keresetek.
Mondjuk itt alapból agyonveretnék azokat, akik ilyet akarnának. Aztán kilépnénk az eu-ból. mert brüssszzzeeelA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #121 üzenetére
Nem olyan egyszerű ez. Ha nincs alternatíva, csak tiltás, az nem megoldás. Előbb az autómentes közlekedés lehetőségeit kell megteremteni. Másrészt ez ploitikai kérdés is. Nem véletlenül nem bolygatják. Technikailag a dugódíj bevezethető lenne. Az sem lenne jó, ha hirtelen nőne az EV -k száma, mert a tömeges töltéshez nincs megfelelő infrastruktúra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
"Ha nincs alternatíva, csak tiltás, az nem megoldás"
De ezt jelenleg is alkalmazza a hatalom, semmi új dolog nem lenne benne. Ha a taxisokat hagynák, zokszó nélkül menne át a dolog.
Dugódíj: nem érint a kérdés. De szerintem ez is csak egy bedobunk valamit, ami semmit nem fog megoldani dolog. Ha nem tudsz behajtani, az már gondolkodásra késztet.
Az a baj, hogy egy ideig az ment az ellentáborban:
- 2-3 év és szarrá megy az akku, hiszen a telefonban is így van (ez sem igaz)
- amikor kiderült, hogy ez kamu, akkor jöttek azzal, hogy kiégnek (sokkal kevesebb a százalékos öngyulladás mint belsőégésűeknél, ráadásul változik a kémiájuk is)
- aztán jött az hogy mire elég 2-300km (amikor napi 20-40km az átlagos táv)
- mire elég a 400km
- mire elég a 6-800km (aztán 800-1000)
- a töltési időre nincs időm (de pisi-kaki.kv-ra egyébként van)
- drága (még,, amíg kicsi a darabszám, de éppen a vezető márka nyomja le az árakat)Ezek közül mind lehetne akár valós érv is, hiszen 3-4 éve, ha valaki 2-400km-t vezetett naponta, egyben (!) annak a hatótáv probléma lehetett a váltásra, ma már nem.
Aki nem akart "órákat" tölteni, az amikor 150-200-al tud tölteni, annak még arra sincs ideje, hogy pisi-kv.
Kétségtelen, hogy itthon minden drága, mindenkinek is, mégis rohadt sok már az EV. De akinek sok mondjuk használtra egy 5-7m, annak 1,5 is sok lesz egy 20 éves autóra is sajnos.Tudod, én féltem tőle, aztán beleültem egybe, és kb. 600m-t vezettem, eldőlt a kérdés.
2 év alatt visszajött a hagyományos és az ev közötti árrés. Ez tény. Ráadásul még nem is buknék vele, ha eladnám.
De ha nyilvános töltő lenne csak, már más lenne a helyzet, ez is tény. Kedves MOL és MVM olyan árakon akar eladni, ami már szabadrablás ner módjára, nem is nagyon töltenek náluk. (250-350Ft/kwh, szemben egy kisebb szereplővel, ahol jóval 200 alatt vannak az árak)
Kint nem tudom mennyi.
Tehát ezért is mondtam, hogy neked megvan az álmaid autója. Jelenleg. Kérdés, mikor tesznek keresztbe és hogyan.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #123 üzenetére
Akkumulátorgyárról mi a véleményed? Az is felfújt lufi, alufólia-sapkások tiltakoznak, mert valójában nincs környezetterhelése?
Amúgy a dugódíj sok városban működik és csak az összegén múlik a visszatartó ereje. Ráadásul a bevételből lehetne fejleszteni a közösségi közlekedést (ha nem lopják el).
Az pedig csak ábránd, hogy az állam benyeli a jövedéki adóbevétel csökkenését. Ha azt kiterjesztik a villanyautósokra, az meg fogja dobni az üzemeltetési költségeket. Szvsz. addig jó a villanyautó, amíg relatíve kevés van belőle.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
akkugyárakról vélemény? szükséges, anélkül nem lehet akkut tenni a kocsikba, az viszont, hogy hol és mennyi lesz, már érdekesebb
amit előre lehetett látni: fő irány a gépkocsi gyártás, azonban az jelenlegi formájában biztosan átalakul, csökken a mostani formájában.
így aztán jött a nagy felismerés: kell kiszolgáló ipari tevékenység, akkugyár.
egyre nyilvánvalóbb, hogy nem fog pénz jönni az eu-ból, szerintem még jövőre sem, valahogy kompenzálni kell, ezért beengedünk mindekit, aki akkukat akar gyártani, ez ugye egyrészt kommunikálható, hogy új munkahely (nem nekünk, mert már nincs kit küldeni, tehát maradnak a jó migránsok) és milyen sok tőke áramlik be, ebben csupán az a bibi, hogy pl. a catl által benondott szám nagyobb része eszköz, gép, ez valójában nem számít az ország szempontjából. (éppen most jelent meg valami cikk is erről, nevet nem írok)
ami nagyobb probléma, hogy ez az ország számára olyan mértékű vízhasználatot jelent, amibe szomjan döglünk, nem beszélve a sivatagi részeket.
Tisztában vagyok vele, ha sok EV lesz, megváltozik a kedvezményi struktúra, de kisebb lesz a szennyezés is, remélhetőleg.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #126 üzenetére
De, akkor vajon hogyan gondolkodnak az "okosok"? Ha kaja nélkül két hétig bírjuk, víz nélkül két napig, levegő nélkül meg két percig, akkor a levegőn kell javítani a többi rovására? Ha nincs víz, akkor kaja sem lesz és nem csak ott, ahol az akkugyár van, mert lejjebb sem fognak tudni öntözni. A fényevés nem tápláló. Az alacsony vízhozam a víz hőmérsékletére is hatással van. Tavaly nyáron emiatt már riadót fújtak Pakson, pedig akkor még nem volt akkugyár. Ha nincs Paks, akkor áram sem lesz a villanyautók akkuinak töltéséhez.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
Juj. Ez már bocs, de ....
Áramot tudunk importálni, termelni mással is, levegőt is?
Van 2/3, aki kb. a 50%, nekik magyarázd, hogy eladják az ország vízkészletét azért, hogy újabb 1-2 évet kihúzzanak, hátha lesz valami...
Nem sok más alternatív dolog van. Füstölünk mint állat, vagy teszünk ellene.
Végső soron sós vízből is lehet előállítani ivóvizet, de levegőt ami tisztább?
Bocs, parttalan lett és már offnak is off. Nekem fontos, hogy az unokám is tudjon egészségesen élni itt, másoknak nyilván nem annyira, sötétzödnek kiáltanak olyanokat, akik max. zöldebbek. Ez mutatja, hogy milyen sok a korlátolt elme aki gondolkodni sem tud, mert szereti ha helyette gondolkodnak.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #128 üzenetére
Nem vagy képes belátni, hogy az EV -nek is jelentős a környezetterhelése, annak ellenére, hogy az akkumulátorgyár szted is probléma.
"Ez mutatja, hogy milyen sok a korlátolt elme aki gondolkodni sem tud, mert szereti ha helyette gondolkodnak."Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
sokkal kevesebbet, mint az általad favorizált (nem állítottam sehol, hogy nincs lenyomata, aki ilyet állít, az egyszerűen hazudik)
jössz azzal, hogy víz, ami igaz, de éppen te írtad, hogy levegő nélkül hamarább kipusztulunk, mint víz nélkül. Te mondtad ki a lényeget, amit használsz, egy 300-as szög a koporsónkban, amit kínálnak pedig egy 100-as. (előbbit ha belenyomják, azt nem tudod felnyitni, egy 100-as nem olyan masszív, ha élni akarsz, kitudsz jutni)Én azt gondolom látom mind a kettőt, de Te nem, azzal védekezel, hogy nem dugóban mégy ki és utána nem városban füstölsz, amit ott összegyűjtenek és elzárják egy dobozba, amit hetente kilőnek a marsra.
Továbbra is állítom:"Ez mutatja, hogy milyen sok a korlátolt elme aki gondolkodni sem tud, mert szereti ha helyette gondolkodnak."
Továbbra is állítom, álmaid autójával közlekedsz és ezen nem is akarsz változtatni. Mert neked ez jó, a többiről meg nem veszel tudomást, oldja meg más.
Béke veled! Jó füstölést.[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Graphics
Jómunkásember
Ezt toljátok már tovább privátban, mert nagyon masszívan offos kezd lenni...
Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással
-
-
Somatom
veterán
Írtam már, hogy én egyáltalán nem ragaszkodok a dízelhez. Sztem ezzel eléggé kompromisszumképes vagyok. Annyira, hogy nekem nem kell semmilyen szankció ahhoz, hogy amikor csak lehet, akkor autó helyett rollert, bringát, motort használjak a városban. 40 éve motorozok, imádom. Viszont, az autó van értem és nem fordítva. Kéthetente két-három kollégámmal időre ki kell érnem Németországba. Nem turistáskodok, hanem délután ötkor tovább kell indulnom egy kamionnal. Plusz pénzért néha bevállalok egy trélerezést hazafelé. Ez a valóság. Ebből mit tudnék engedni, hogy EV -t használhassak?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tschubi
tag
Nincs ezzel semmi gond. És még azt sem mondhatom hogy a tiéd réteg igény. Veled együtt elég sokan nem tudják még használni a mostani elektromos autókat, vagy csak kompromisszumok árán. Ugyanakkor akkor sokaknak meg épp az elektromos a jobb, hiszen azért vannak előnyei is.
A cikkben szereplő BMW, vagy bármely másik EV, ami 600+ LE-s (pl Tesla Plaid), nem arra való hogy a környezetvédelem zászlóshajója legyen. De a kategóriájában mindenképpen fejlődés. -
8th
addikt
Viszont, az autó van értem és nem fordítva. Ezt az egyszerű alapvetést nem értik itt oly sokan. (Dehogynem értik csak, na ... ) Örülök, hogy ők lefedik a napi közlekedésüket az éjszakai töltögetéssel vagy hébe-hóba útközben egy rátöltéssel. Én nem. Ha dolgom van az ország másik végében akkor nem szeretnék másfél óránként lehajtani a pályáról és minimum félórát egy töltőnél elvesztegetni mert ennyi idő alatt lemerül a kocsi. Én nem városban autózom. Engem nem érdekel, hogy mennyit spórolhatok a dízelhez képest ha az időmmel kell fizessek érte. Az autó inkább a pénzem vigye mint az időmet. Előbbi pótolható, utóbbi nem.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
bteebi
veterán
"Az autó inkább a pénzem vigye mint az időmet. Előbbi pótolható, utóbbi nem."
Jogos észrevétel. De egyébként a pénzed is viszi, nem csak az idődet. Ha mondjuk 100 ezer km-re számolsz egy autóval, akkor mostani üzemanyag árak mellett, 7 literes fogyasztással a közlekedésed 7000 liter üzemanyaggal lefedhető, ami mostani áron kb. 4 millió Ft (40 Ft/km). Ha ettől többel olcsóbb a belső égésű motoros autód, akkor nem is feltétlenül éri meg anyagilag se.
Mert oké, hogy van "ingyen töltés" (már ha van, mert van napelemed x millió Ft-ért, meg vagy félmilláért kiépített töltőd), de olyan is van, hogy nem tudsz ingyen tölteni.Ha meg alkalmanként kénytelen vagy 2-300 Ft/kWh-ért tankolni (NEM tudom biztosra a mostani "nem teslás" árakat, de sok), akkor már a ~16 kWh/100 km-es fogyasztással is ott vagy a kb. 32-48 Ft/km-nél. Vagyis akár többe is fájhat, mint a belső égésű motoros autók töltése. Amik fogyaszthatnak akár 5 liter alatt is, ha olyanok a körülmények. Ha simán a hálózatról töltöd, mert nincs napelemed, akkor nagyon alsó hangon is 6-7 Ft-tal csökken a Tesla üzemanyagár-előnye.
Oké, az összevetés nyilván nem ennyire egyszerű, mert szervizköltség (olajcsere-nemcsere), meg minőség (nem feltétlenül pl. a Tesla javára...), meg ingyen parkolás. Viszont messzire gyakorlatilag nem lehet utazni vele. És nem is feltétlenül olcsóbb messzire utazni vele, miközben sokkal macerásabb és egyértelműen lassabb IS. Egy "klasszikus" autóval 1000 km autópályán azért megtehető 9 óra alatt (megállással, tankolással, ideálisan sofőrcserével), egy elektromos autóval viszont ez egyértelműen több idő. Pláne akkor, ha már az indulás előtti "teletankolást" is beleveszi az ember.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
8th
addikt
2,5millió forintért korrekt állapotban lévő 1-2 tulajos Fabia III 1.6 tdi-t kapni. Egy tucatot megnéztünk az utóbbi időben, anyósnak azt vettünk (2,3M volt egygazdás sérülésmentes kombi). Az a legmegbízhatóbb modernkori vw dízel motor. 90-nél sík úton 2.9-et 130-nál 4,4 litert fogyaszt, városban klímázva stabil 5,5-öt. Szervizigénye minimális, az alkatrész olcsó hozzá az értékvesztése zömét az előző tulaj már megfizette. Nincs hatótáv para lehet benne ezerrel fűteni klímázni zenét ordíttatni, teljesen mindegy neki a hatótávot érdemben nem befolyásolja. 20 évesen is annyit fog elmenni egy tankkal mint most. Egy használt elektromos autóval több a macera és az olcsóbb üzemeltetési költségei messze nem fedezik a bőven 100% feletti vételár különbözetet (használt árra értve természetesen).
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
bteebi
veterán
Nekem (most még) egy 2005-ös Mazda 6-om van, 2 literes szívóbenzines. Viszonylag rövid távon (15 km) használom, vegyes jellegű használatban 8-8,5 liter körül fogyaszt. Autópályán be tud menni 7 liter alá, városban, dugóban araszolva bőven 9 fölé is (de 9-es átlag fölötti tankolásom nem nagyon volt, azok is inkább csak télen).
1,25 millióért vettem még 2020-ban, "kötelező" szervizeken kívül (olajcserék, szűrők; plusz volt gyertya, biztos ami biztos, illetve kopott fékek/gumik cseréje). Tök kényelmes, elég nagy, viszonylag jól is megy. 1-2 dolog hiányzik belőle csak (pl. Bluetooth a zene miatt , de amúgy megoldható lenne az is; egy FM transmitter így is van, de az igazából szar). Alapvetően egy egyterű kellene nekem (szeptemberben jön a 3. baba), mert bár még vele is csak 5-en leszünk, de lennének alkalmak, amikor 6-7 embert is utazna egyszerre.
Új autón is gondolkoztam, már csak azért is, mert a használtak is brutál drágák (6-8+ millió egy jobb). Aztán meg belegondolok, hogy mit kapnék cserébe kb. 15 (tizenöt) millióért, vagy talán többért: új, csillivilli kasztni, pár, többnyire felesleges biztonsági extra (sávelhagyás figyelő asszisztens, adaptív tempomat), BT, valamivel jobb audio (ez mondjuk nekem nagyon fontos), meg persze LED világítás. És persze 1-3 literrel kisebb valós fogyasztás. De ezek együttesen se igen érnek meg plusz tizensok millát, miközben a fenntartása nem sokkal lenne olcsóbb a mostaninál (összetörni, "töretni" viszont sokkal-sokkal drágább lenne). Miközben évi talán 1x ezer km-eket megyek most.
Az a Fabia amúgy szimpi. Egy angol kolléganőmnek egy 1.2-es turbós benzines Fabiája volt. Ahhoz képest, hogy csak egy Fabia (=kiciócó), meglepően jó volt az is. Jól ment, keveset fogyasztott, és ugye a Blútúsz is.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Somatom
veterán
Én egy Baseus BA01 -et használok a kamionban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bteebi
veterán
Köszi! Jó lenne... de az a gáz, hogy fogalmam sincs hogy/miért, a régi Mazdán nincs Aux in (emésszük ezt meg). Ha lenne, akkor nem túlzottan érdekelne a BT, használnám a jacket, nekem gyakorlatilag tökéletes lenne.
Korábban az LG V30-amat - egy másik régi Mazda 6-ossal - a jack kábelen keresztül használtam az FM transzmitterrel (már hogy a transzmitterre kötöttem jackkel). Aztán kipróbáltam BT-vel is, és mivel eleve viszonylag szar volt a hangminőség, ezért a BT már semmit se rontott rajta. Viszont mivel kényelmesebb volt használni, ezért leszoktam a kanócról.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Somatom
veterán
A transzmitterekkel az a baj, hogy szabványban van korlátozva a teljesítményük. Országúton rendszeresen elnyomják a rádióadók. Egy fokkal jobb az olyan transzmitter, aminek van egy antenna in és out csatlakozója és így közvetlenül a fejegység antenna bemenetére küldi a jelet. Ha jól emlékszem, akkor van rajta egy kapcsoló, ami megszakítja a kütyü antenna bemenetét, így a rádióadók nem tudják elnyomni a transzmitter jelét.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bteebi
veterán
Külső antennás FM transzmitterről nem hallottam, köszi. Próbáltam annak idején normálisabb minőségűt keresni, de konkrétan nem találtam. Sehol. A legjobbak a 10-12k körüliek voltak, amik legalább fogadtak mindent (jack, micro SD kártya, 2 USB gyorstöltő). Nyilván gagyi rádió van bennük, és ez a gond, de antenna in/out csatlakozósat egyáltalán nem láttam soha, sehol. Pedig jó lehetett volna.
Alternatívaként felmerült amúgy a fejegység cseréje (sőt, a hangszóróké is, hogy még jobb legyen a hangminőség), de valószínűleg most már <~1 évet lesz még meg ez az autó (bővül a család, meg amúgy is régi már), szóval most már nem érné meg.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Somatom
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Hardcore café
- Napelem
- Deadlock - Kiszivárgott néhány kép a Valve Overwatch klónjából
- SirRasor: Garmin Venu SQ és Garmin HRM-Dual összehasonlítása, avagy kell-e a szíj?
- Okos Otthon / Smart Home
- Linux kezdőknek
- ASUS routerek
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest