Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Én nem állok be a sorba, mert bringával, rollerrel, motorral közlekedek a városban. Attól, hogy vkinek dízel autója van, még lehet zöld. Miattam nem kell elektromos hálózatot fejleszteni. Ha a villanyautósok miatt kell, akkor ők fizessék a költségeit! Ja, klíma sincs a lakásban. Mi lesz a jövedéki adóval és az abból fizetett fejlesztésekkel?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
Persze, alapvetően én is biciklivel helyben, de a helyben mást jelent vidéken. Motor az gondolom lábbal hajtott.. Ha valaki rollert használ oké, de fizessen ő is azért, hogy aszfalt kerül a kereke alá. Látod, így is lehet ezt nézni.
Jelenleg is tölt, és termel. De ha nem, akkor a szomszédok elhasználják. Kölcsönadom a szolgáltatómnak. Ő meg eladja. (hagyjuk már az ingyen tárolásos maszlagot)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Somatom
veterán
Úgy tudom, hogy a szolgáltatók nem lelkesednek a nappal kapott áramért. A szomszédok pedig csak úgy tudják közvetlenül elhasználni, ha közvetlenül rácsatlakoznak.
A motorom benzines, de nem áll dugóban. Amúgy szívesen járnék villanyos robogóval. Az lenne az ideális. Ezeknek a töltéséhez elég a jelenlegi hálózati kapacitás.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
Én sem rajongok sok dologért. Például a villanyáram összetételéért, vagy azért, hogy annyit fizetünk a gázért, mint senki más a kontinensen és még sorolhatnám. Mivel tervezhető a napelemek termelése, és az is, hogy mennyi a fogyasztás, ezért elhasználják. (szarul számolt termelés miatt rúgták ki az metszolg. vezetőjét - állítólag)
Azért mert nem áll dugóban, gondolom nem is füstöl . Nekem is elég a jelenlegi hálózati kapacitás.A jelenlegi eu gyártók éppen pár évtizede befolyásolják a fogyasztást ( szar alkatrészek, egyre nehezebb járművek, manipulált fogyasztási adatok, ezek már meglévő befolyásolások)
Jelenleg nem tudnak lépést tartani a kínai támogatott piaccal, ezért háborognak (meg későn léptek, meg pancserok mint kiderült) , mi meg segítjük is a kínaiak térnyerését, ugyanakkor háborgunk is ellene, olyan izéééé...[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Noukoum
veterán
Neked erőltetés hogy ne füstöljön a szomszéd a gyerekem tüdejébe, nekem nem az.
Nem vagyunk egyformák, ha te azt akarod hogy lehessen füstölni tegyél érte. A magyar kormánypárt pl. nagy támogatója az ilyen baromságoknak, ha esetleg valahova tenni kéne az x-et...
Mondanám hogy külföldön is tehetsz érte, csak ott még az értelem dominál, nem a baromság.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tiédetis
senior tag
Geri megteheti, hivatalból viszik (nincs jogsi) és ha menőzni akar, biciklizik.
Ha nem tehetik meg, akkor meg menjenek gyalog. Bicilkinek is van öko lábnyoma. Bocs, de ha nekem el kell mennem orvoshoz, kocsiba kell ülnöm, nem keró, nem roller és nem motor, tömegesen közlekedést meg ne is emlegessük.
Az autósok által fizetett adóból készült utat használod, úgy, hogy semmit nem fizetsz érte. (van rendszámod, kötelező biztosításod, súlyadód?)
Az a gond, hogy a fogyasztói társadalom nevű izé ezt hozta. A másik probléma, hogy a világ leg-leg gazdaságában nem tudjuk megfizetni az EV-t. Mondanám, hogy vidéken jobb a helyzet, mert kevesebb az autó, de több a kémény. Ami ebben az évben okádós volt, sokan a turis cuccot nem felveszik, hanem elégetik.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Somatom
veterán
Nos, a cél az kéne legyen, hogy téged is rákényszerítsenek az autómentes közlekedésre. Ha mondjuk százezer Ft lenne a dugódíj, akkor neked sem lenne olyan fontos saját autóval orvoshoz menned.
Az autósok által fizetett milyen adóból? Ezekből mit fizet a villanyautós? Pont arról írtam korábban, hogy azokat az adókat (pl. jövedéki) a villanyautósoknak is fizetniük kéne, hiszen ugyanazokat az utakat használják.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bteebi
veterán
"Az átállásnak befolyásolás nélkül kéne történnie, ahogy anno a lovasszekér esetében."
Ez egy ideális világban igaz lehetne, de egyáltalán nem olyanban élünk. És míg lovak évezredekkel ezelőtt is voltak, és évezredek múlva is lesznek szép számban, addig ez a kőolajról (gazdaságosan) nem elmondható...
Nem csak az számít, hogy mit szeretnél, hanem az is, hogy mire lesz lehetőséged. Hiába szeretnél unikornishúst enni gleccsertúrázás közben, ha az unikornisok és a gleccserek is kevés éven belül kipusztulnak.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Tiédetis
senior tag
Nem érted. Van élet a fővároson kívül is. Orvoshoz menni 30km. Nem fontos, hanem létszükséglet. Fizetik, amikor oszlopon töltenek. Ha kimégy más országba tankolni, te sem fizetsz, csak más országban. Azok az adók olyan kedvezmények, amivel próbálták elérni, hogy csökkenjen az ország károsanyag kibocsájtása, ez nemzetgazdasági érdek. Ahogy a gyereknevelés is. Én, aki már max. unokázni tudok, miért tartsam el azt, aki 3-4-5 gyereket nevel és nem fizet semmi szja-t, egyéb kedvezményekről nem is beszélve. (nekünk mindent ki kell fizetni, de nekik miért nem?) Látod, seccperc alatt szembe lehet állítani valamit, valamivel (vagy kivel). Ha majd olyan mértékű lesz az EV, biztos, hogy törölni fognak a kedvezményekből, ahogy pl. a parkolásoknál is (kb. nem izgat a dolog)
Szemléletváltásra lenne szükség, de amíg bele nem döglünk ebbe, a többség megint arra vár, hogy mások gondolkozzanak helyettük, mert hát mozgatni az agyat nem megy
The Vége
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Somatom
veterán
De, a városok légszennyezése lokális probléma, amit lokálisan kell kezelni. Ha Te 30 Km -t mész vidéken villanyautóval, attól Budapesten nem lesz tisztább a levegő. Tovább árnyalja a szitut, ha szenet kell égetni a villanyautóhoz szükséges áram előállítására.
A gyereknevelés nemtom hogy jön ide, de ha már itt tartunk, az is lokális érdek, ami ellenkezik a globális érdekkel. Mihez van szükség 8 milliárd egyedre a bolygón? A fajfenntartáshoz biztosan nem. Ráadásul ott ösztönzik, ahol egy gyerek felcseperedése magas öko lábnyommal jár. Ez nem éppen ződ.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
figyelj, miért nem veszel Te is egy EV-t és tölthetsz Te is éjszaka, miután telepítesz pár milláért egy rendszert
Tudod nem írigykedni kell, hanem használd ki Te is akkor. Mi akadályoz meg ebben? Nappal kölcsönadom a szolgáltatónak, éjszaka meg vissza. Többi meg lózungA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
hroberto
veterán
Irigykedni?! Ne röhögtess már! Ingyen sem kellene elektromos autó. Kizárólag abban az esetben ha még aznap eladhatnám!
Viszont, mivel nem a levegőben közlekednek velük, hanem a benzines és dízel társaikhoz hasonlóan a közutakon, elvárható, hogy ugyanúgy kivegyék a részüket a költségekből is.
A napelemes rendszerekre visszatérve. Télen, mikor alig termelsz valamit, akkor mit adsz kölcsön a szolgáltatónak?!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Nem az oldal a lényeg ahol le van írva, hanem az, hogy 2035-től tervezi ezt az EU. Amire azt írtad, hogy nem igaz.
De úgy látom szándékosan nem akarod megérteni az olvasottakat. Persze ezen meg sem lepődöm.
De attól a lényeg még az, hogy az EU be akarja tiltani a belső égésű motorokat (azóta szerencsére már annyiban módosult, hogy a szintetikus üzemanyagot használó autók kivételek lesznek).
Mi ez ha nem az elektromos fos erőltetése?!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Noukoum
veterán
Még mindig nem akarja betiltani az eu a belsőégésű motorokat.
Egyébként, de az oldal a lényeg. Nem véletlen állítasz ilyen baromságokat, ha ilyen oldalakról tájékozódól. Persze valószínűleg ez a tyúk tojás esete.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tiédetis
senior tag
Ja értem, szóval nem jut rá
De akkor legalább telepíts rendszert, állapodj meg egy vállalkozóval, akinek eladod az áramot. Jó üzlet ám az is. Ne maradj már ki mindedn jóból!
Ez ugyanaz, mint az, hogy az se jusson adókedvezményhez, akik gyereknevelés címszó alatt az én adómból teszik ezeket zsebre.
Napelem: szóval eddig éjszaka volt a probléma, most a télre. Egy jó rendszer nem sokkal termel kevesebbet, mint nyáron. Azzal is bőven megvan a fogyasztásom. Legfeljebb nyáron lekapcsolom majd ha változtatnak rajta, nehogy mán a sok ingyenélő járjon jól vele.
Te egyébként tulajdonosa vagy a szolgáltatóknak ugye, azért fáj ennyire?
Én mondjuk bevezetném a füstölési adót a füstölőkre, mert ugye ha már egyik nem füstől, akkor a másik meg fizessen.Na füstölögj tovább.
Noukoum: én soha nem nyitok meg ilyen linkeket
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
hroberto
veterán
Tipikus példája vagy annak, hogy amikor nincs észérv, akkor jön a mindenbe belekötök stílus!
Fikázni egy weboldalt, amit csak példaként hoztam fel?! Keress rá (ha egyáltalán tudod, hogyan kell), és látni fogod, hogy szinte mindenhol szó volt róla a 2035-től tiltani akarják a belső égésű motorokat. Ha nehezen megy az értő olvasás, akkor kérj meg valakit aki magasabb intelligenciával rendelkezik nálad, hogy magyarázza el neked hátha megérted (nem hiszem, de egy próbát megér).Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Nos... Ha paraszt stílus, akkor legyen...
Nem szokásom más és a saját anyagi helyzetemről beszélni sehol, de csak a pár hónapja vett motorom ára közel 9 milla volt... Szóval telne rá.
Ha szerinted egy napelem nem sokkal kevesebbet termel télen, mint nyáron akkor javaslom, hogy nézz ennek utána. De igazából elég lenne hozzá józan paraszti ész is. Télen jóval kevesebb a napsütéses órák száma (ugye ezt még a gyerekek is tudják), rövidebbek a napok, és úgy általában több a felhős nap mint nyáron. Januárban jó esetben a harmada a júniusinak a termelés. Az én szememben ez jelentős különbség...
Száz szónak is egy a vége : olvasgassátok az origo.hu-t Noukoum barátoddal, az nektek való!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Noukoum
veterán
Csak kíváncsi voltam miből tájékozódnak a dízelfanatikusok. De amúgy én se szeretem megnyitni, mert ezzel elérem a céljukat.
Szerencsétlen annyira tolja ezt a kitiltják dolgot, nyilván mivel leírták neki így egy az egybe visszamondja.
Csak mégis annyira felháborító hogy ezt itt meglehet csinálni. Persze én vagyok naiv.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
aktív tag
-
Somatom
veterán
A baj az, hogy az elenyésző károsanyag csökkenés érdekében hozott korlátozások ellehetetlenítik a benzines, dízel fejlesztést. Nézd meg, hogy milyen motorokat raknak a mostani autókba! Kis köbcenti, kevés henger, turbó. Ha most veszel egy használt vasat, az még lehet autó párszázezerig. 2035 -ben, ugyanennyi idősben már csak ilyen fostalicskák lesznek, amik 100 ezer után kifinganak.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
ejnye-bejnye
Majd mindjárt megnézem az elmúlt pár évet, hogy mit mutat a rendszer, jah tudom
annyit termelek, amit elfogyasztok 1 év alatt....Én most vettem a kerót 4 milláért, és nem füstül, dirreg-durrog
Szóval marad a kérdés, neked, mint opusssz tulajdonosnak rossz, ha nekem jó valami ugye? Mert már csak ez fájhat akkor a jelek szerint.
origo.hu? Te ott dolgozol, vagy az is a tiéd? Értem a csízijóót akkor már.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
aktív tag
Értem, köszönöm a pontos kiegészítést.
Somatom:Bizony, ebben egyet tudok érteni. Szemben a mostani (autó)motor felhozatallal, az én várható hátralévő életemre még ki fog szolgálni az öreg Benz; most van benne ~550 000 km és ha továbbra is megkapja tőlem a törődést, nem lesz vele gondom. Csak megy és megy.
ON: bár egy öreg dízelt hajtok és nem is tervezek váltani róla, ésszerű keretek közt nem vagyok az elektromos autózás ellen. Megvan, és a jövőben még inkább meglehet a hasznos szerepe (város). Majd meglátjuk. -
Somatom
veterán
Ez nem lenne probléma. Nekem az autó ecccerű közlekedőedény. Tök mindegy, hogy mi hajcsa, csak megfeleljen az elvárásaimnak. Sajnos, pont ezzel van a baj. Az őskövület dízel tudja, amit elvárok tőle, de modern elektromosban nem tudok ilyenről. Hogy lehet az, hogy az őskövület jobb menetparaméterekkel rendelkezik, mint a modern elektromosok? Ebben én nem látom az előrelépést.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
SkyLine3000
addikt
Az ev autók jelenleg fejlettségi szintben kb. ott tartanak, mint a belsőégésűek tartottak a 20. század elején, első évtizedeiben. Egyelőre leginkább városi, vagy rövidebb vidéki utakra valók. Az áruk még nagyon sok a magyar átlagembernek. Az ev autó önmagában elvileg nem károsítja a környezetet, de az előállító infrastruktúra már nem kevésbé. A majdan környezetben landoló tönkrement aksikról ne is beszéljünk. Minden bizonnyal lesz az ev autózásban is bőven fejlődés. Jobb aksik, sokkal hosszabb hatótávok, stb. Az átállás a belsőégésüről e-re jópár évtizedet igénybe fog venni. Illetve én inkább az üzemanyagcellás autókat pártolnám. Szintén e alapú, de nincs több 100 kg-os aksi pakk. Ugyanúgy kell "megtankolni", mint a hagyományos autókat. Csak egyelőre még drága a rendszer. A Toyota is nem véletlen nem erőlteti annyira az ev-t. Talán 10 év alatt letisztul a kép és esetleg lesz több alternatíva. Akinek telik rá, vegyen ev-t. A fenti szájkarate meg fölösleges. Egyik tábor sem tudja meggyőzni a másikat. Veszett fejsze... Majd az idő megoldja. De az biztos, hogy a legfontosabb a tiszta levegő és az, hogy ne vágjuk haza ezt a kék bolygót, ha már ekkora mázlink van, hogy itt élhetünk.
A fejlődés folyamatos. Valahogy el kell jutni a-tól b-ig. Szekér -> belsőégésű -> ev/üzemanyagcella -> ? Mindenestere ezek közül a legelső volt a legkörnyezetbarátabb, hisz a lószar is táplálta a talajt.
Béke veletech![ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz SkyLine3000 #85 üzenetére
És a háttérhatalom gyíkemberei erőltetik csak az egészet!
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz SkyLine3000 #87 üzenetére
És soros pénzeli őket! Azért hogy legyőzzön minket magyarokat! De mi nem hagyjuk!
STOP VILLANY!
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
válasz SkyLine3000 #85 üzenetére
Nem értem, hogy milyen táborokra gondolsz. Sztem senki sincs az elektromos autózás ellen. Felőlem fluxuskondenzátor is működtetheti az autómat, csak azonos árban, azonos menettulajdonságokkal rendelkezzen, mint most a dízelem. Ha emellett zéró a károsanyag kibocsátása, az fejlődés és örömmel átülök egy ilyen verdába (feltéve, hogy nem kell hozzá minden város mellé két-három szénerőmű). De, ahogy írod, ez a technológia még úgy is messze van ettől, hogy béklyót raknak a benzin/dízel fejlesztésekre. Értem én, hogy az EV a jövő, de miért nem lehet megvárni a váltással, amíg jelen lesz?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
SkyLine3000
addikt
Például arra a két táborra gondolok, akik itt szájkaratéztak egtymással. Amíg az egyik fél teljes mellszélességgel kiáll az EV mellett, addig a másik pont az ellenkezője. Nem is azt írtam, hogy ellene van, csak egyelőre még sokan vannak, akik idegenkednek a villanyautóktől. Én sem fogok mostanában venni, mert nincs rá pénzem és még nem tudja teljes egészében kiváltani a belső égésű autókat. Túl hosszú töltési idők és ehhez képest aránytalanul rövid hatótávok. Biztos eljön az idő, amikor több alternatíva lesz és az EV is sokkal élhetőbb lesz. De ehhez még idő kell. Ha rohadt sok pénzem lenne és olyan városban élnék, biztos lenne egy városi használatra szán e-autóm. De egyelőre nem realítás. Ahol lakom, nincsenek nagy távolságok. A verda bent pihen a garázsban és szinte mindenhova gyalog, vagy bringával megyek.
-
Somatom
veterán
válasz SkyLine3000 #90 üzenetére
Hasonló a szitu. Azért van dízelem, mert külföldön melózok és azzal megyek ki. Erre jelenleg nincs EV alternatíva. Ha lesz, akkor majd azzal fogok kijárni. De, ahogy Te is írod, utazóautónak még nem alkalmas az EV. Épp ezért nem tartom reálisnak az ilyen 5 -ös méretű EV -ket, batár terepjáró űrhajókat. Túl nagyok, nehezek, nagy energiaigényűek. Főleg ide, Európába. Ez, így minden, csak nem ződ. Sztem is az EV -k a városi/rövid távú közlekedésben domborítanak. Ezért városi kisautókat kéne gyártani, ilyen batárok helyett. Attól, hogy vki EV -t vesz, még nem lesz ződ.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
SkyLine3000
addikt
Én nem vagyok ellen olyan autózásnak, ami óvja a környezetet, csak még kissé gyerekcipőben jár a dolog. Idő kell neki, hogy kiforrja magát. Ez a fejlődés. Ahogy a nyomógombos "hordozható" Motorola telefontól eljutottunk a mai mobiltelefonokig, úgy az EV, vagy más alternatíva is fejlődni fog és sokkal élhetőbb lesz.
-
Somatom
veterán
válasz SkyLine3000 #92 üzenetére
Ez világos. De, induljunk ki az én példámból! 8 évesen vettem az autómat. 2.0 DCI, 150 LE, 200e Km. Ez fiatalabb, mint a hazai átlag 15 év. Nemrég rákerestem a Dacia Jogger -re. 7 személyes, egyféle motorral rendelhető: 1000ccm, 3henger, benzin, turbó. Kollégám vett egy Toyota Proace -t. Kisbusz méret, 1,2 benzin, turbó. Mi lesz ezekből nyolc év és 200e Km múlva? Az az EV is most új, amit 8 évesen tudok majd megvenni. Ha most nincs olyan, ami azt tudja, amit a 8 éves dízelem, akkor nem lesz akkor sem, amikor nyolc év múlva lecserélném a mostanit, ami egyébként akkor itthon átlagos korúnak fog számítani. Szép jövőkép.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
SkyLine3000
addikt
Ha leírom, milyen verdám van, az EV tulajok sikítanak. Na jó, leírom. Skoda Octavia 1,9TDi 90 paci. Üresre járatva 1100-1200km hatótáv. Éves viszonylatban 4,5l átlag fogyasztás. 2004-es. Sokáig ingáztam hetente többször két város közt. Már nem kell. Évi kb 5-6e km-t megyek úgy, hogy ebben benne van egy évi Adria nyaralás, ami oda vissza kb 1300 km mindennel együtt. A világból kimegy, nem eszi az olajat, nem füstöl, költeni alig kell rá. Ilyen autókat már nem fognak gyártani soha. Ezek a mai 1,2-es turbó motorok meg maga a vicc kategória. Szétpörögnek és pillanatok alatt feladja a motor.
A használtautók drágák, az újakról nem is beszélve, az EV meg pláne. Nem veszek mostanában semmit Erre az évi pár 1000 km-re. Fogalmam sincs, mit tudnék venni helyette. Mire eladósorba kerül, talán az EV kocsik is élhetőbbek lesznek. -
Somatom
veterán
válasz SkyLine3000 #94 üzenetére
Lehet, de nem azok, amiket akkor meg tudunk majd venni. Azokat kb. most gyártják és azokból sem ez a BMW 5 -ös űrhajó kategória lesz a mi autónk. Mutass most egy reális EV családi kombit! Ezekkel az emissziós normákkal egy űrt képeznek az avulási láncban, ami akkor is probléma lesz, ha nem omlik össze az EV jövőkép.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tiédetis
senior tag
válasz SkyLine3000 #90 üzenetére
No, szájkarate: látom csak sikerült folytatnod a szájkaratét. Nagy tévedésben vagy, sehol nem írtam le hogy teljes mellszélességgel kiállok mellette. Valamit nagyon benéztél. Alapból volt egy napelemes rendszerem, ami túltermelt, és nem fogom a csüngőhasúnak odaadni 3ft-ért, ezért is vettem egy EV-t. A másik oka, hogy a meglévő Laguna 1.5Dci helyi közlekedésre nem éppen ideális, az ismert okok miatt, ami minden korszerűbbnek nevezett dizel sajátja. 2 éve megvan és rohadtul megszerettük, annyira, hogy a Laguna 2 év alatt kb. 500km-t ment összesen. Tehát megvan még most is. Ha valaki utazóautót akar, megtalálja az EV-k között azt, amivel 5-800km megtehető, sőt az újak töltési sebessége sem kevés, persze utána kellene nézni. Gyerekcipőben jár? Persze, ha ezt akarod hallani, akkor igen. Bár ha azt nézem, hogy a sárgák negyed óra alatt akuupakkot cserélnek és már meetsz is, hát tényleg még gyerekcipő. Drága? Igen. Nem lesz mondenkinek: Így van. Nem is való mindenkinek. Ingázok vele? Igen. A beteg, idős, egyedül élő édesanyámhoz aki 80km oda-vissza. Heti 1-2 alkalommal. Bevásrolni, kezelésekre, orvoshoz, sajnos rendszeresen. Az is 60km oda-vissza. Sőt, olyan településre megyek vásárolni ahol ingyen lehet tölteni, nem sokat, de az utazásom ingyen van és jók az árak. Jó hogy pl. nincs kuplung, már sokszor az is nehezemre esett. Jó hogy nem kell télen járatni hogy fűtés legyen, hanem beülök és már meleg az ülés, és szinte azonnal nyomja is a meleget? Rohadt jó. Pláne ha nem a garázst kell utána szellőztetni. Senkit nem akarok meggyőzni hogy vegyen. Minél kevesebbnek van, annál tovább lesznek a kedvezmények, amiket láthatóan idegesítenek olyanokat, akik azzal sem lenne több, ha fizetnénk. Egy dologgal biztosan egyet értünk, az ilyen harckocsikra nem lenne szükség, de eljön az idő, amikor majd ezeket is szabályozzák. Tudnék én is itthon keróval járni de hülye lennék, mikor szinte ingyen van
Az autószerelőm, aki a Lagunát csinálta, panaszkodik, hogy mennyi szar füstölős van, mennek szarrá és misi alatt szinte nem tudják felújítani ha mondják mennyi lenne, egy részük nem csináltatja már meg. Szóval régen, amikor lovaskocsikkal közlekedtek és bejött az autó, mit is mondtak? Na ja, most ugyanaazt mondják az ev-re. Nem tudom ez lesz-e a jövő, de biztos nem a füstölős. Toyota meg egyszerűen nem tud EV-t építeni, megbuktak benne. Sokáig lesznék még belsőégésűek, ahogy a kétüteműek se koptak még ki, igaz, már nem kevernek nekik benzint, magad uram
Ezek nem fogják megoldani a szennyezést, hiszen egy szállítóhajót többet szennyez, mint ezek. De az a tengeren, ezek meg közvetlenül minket, de sebaj, sok gyógyszert lehet már szedni a "tiszta" levegő okozta károsodásra. Majd hordunk legfeljebb megint maszkokat,A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cucka
addikt
Azért nem gyárt szinte senki elektromos családi kombit, mert
- a családos vevők suv-ot vesznek, ami pont ugyanazt tudja, mint egy kombi. Könnyebb beszállni, könnyebb berakni a gyereket, könnyebb berakni a csomagot, nagyobb a tér. Miért venne bárki mást?
- az akkupakk kb 15 centit elvesz a belmagasságból, tehát ígyis-úgyis magas építésű lesz az autóMittudomén, az elektromos Skoda Octavia kombit úgy hívják, hogy Enyaq. Ha az Octavia kombiba beletoldod az akkupakk magasságát, akkor megkapod az Enyaq külső méreteit.
A linkelt MG5 és az Enyaq között 5 centi a különbség magasságban. Ha raknának rá pár fekete műanyag dekorációt, rá lehetne mondani, hogy suv.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Ja és hogy ontopik is legyen.
Ez az új 5-ös BMW is ezért néz ki bénán, mert túl magas. A cikkben is ott van, hogy ez volt az első számú dizájn feladatuk, és hát szerintem annyira nem sikerült jól.
Ugyanaz a baja, mint minden elektromos autónak - ha laposra akarják építeni, nem fognak benne elférni az emberek, ha magasra építik, akkor meg a suv forma fogja csak kiadni a dizájnt, szedánként nem lesz jó.
(Első problémára jó példa, a Tesla model 3, amiben olyan hátul ülni, mint ha egy bilin ülnél. A második problémára meg a Peugeot nemtudomhányas, ami suv-szedán akar lenni, és bár vannak szép részletei, összképében kiégeti a retinádat)Konkrétan a 2-es bmw-hez hasonlít, ami szintén túlságosan magas ahhoz képest, hogy milyen széles. Ezért van az, hogy egymás mellé rakva egy régi 5-öst és egy 2-est, akkor az 5-ös elegáns és lapos, a 2-es meg béna.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Háztartási gépek
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Linux kezdőknek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- World of Tanks - MMO
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen