Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
nincs folyamatos szervizköltség, egy modern belsőégésűhöz képest majdhogynem gondozásmentes
Ja, mert előre kifizeted a vételárban ezeket a költségeket
Akárhogy is csűrjük-csavarjuk, egy Dacia Sandero vételára 5 millió ft, egy hasonló méretű, felszereltségű, tudású elektromos Dacia Spring meg 9 millió ft
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
setup
tag
Ez számvitel, azaz egyszerű matek. Amit nem keres meg a vételáron azt megkeresi az alkatrészen. Többet akar keresni mindegyik és ha nincs ott neki a kockás lapon a szám, akkor kitalálja neked mit fizess MÉG.
Megnézem melyik állapotfelmérő szól, hogy ezt az elektromost ne vedd meg, mert az egész töltőelektronikát cseréltetni kell majd 1 hónap múlva. Egyik sem látja előre, pedig az lesz a nagy költség, nem az a lengőkar a futóműben, amit jól megnéznek neked állapotfelmérés címén...
Az van, hogy a legtöbb elektromos autó tulaj nagyon fiatal autót használ, fiatalon meg azért a legtöbb autó tartósnak tűnik. Hiába jössz azzal, hogy a taxis is használ elektromost és az mennyit megy. Nem a méteren múlik, hanem a naptári napon, mert az a ragasztó, az a gumi, az a műanyag az mind-mind az idővel reped meg, enged el stb. ami miatt utána olyan helyre jut be a pára, ahová nem kéne és nyírja ki pl. a töltő elektronikát. -
cucka
addikt
Minden amit írsz az nem elektromosautó specifikus.
Ami nagy előnye a villanynak, hogy ha rövid távokat mész, sok hidegindítással, az nem nyírja úgy ki, mint a belső égésű motort.
De a gumi és a műanyag ugyanúgy megreped idővel minden autón. Éz az állapotfelmérőnek sincs röngten szeme és varázsgömbje, a benzinmotorba ugyanannyira lát bele, mint a fedélzeti töltőbe.#52 Alaaf Pi
A korai szériás Teslákban ennyit bírtak a motorok, azóta elvileg javítottak a tartósságon.#51 Donki Hóte
A mondanivalóm, hogy máshogy kopik és használódik egy elektromos hajtáslánc egy belső égésűhöz képest.
Hogy összességében x kilométeres futásnál megtérül-e a vételár különbség az alacsony karbantartás igénynek köszönhetően, azt nehéz megmondani.
Milyen autó? Kell-e drága javítást csinálni rajta? Az autószerelő haverodhoz viszed, vagy a Pappas-hoz márkaszervizbe? Stb.[ Szerkesztve ]
-
setup
tag
"Minden amit írsz az nem elektromosautó specifikus."
Valójában semmi sem az. Hiába próbálsz belekapaszkodni a saját prekoncepciódba, attól még az iparági összbevétel lesz a lap tetején. Te és a többi vásárló dobjátok össze azt az összbevételt jövőre is és azután is.
Ha a gyártók elektromost gyártanak, ha nem, azt a gyártást úgy fogják elkövetni, hogy a végén kijöjjön nekik a matek. Kár reménykedni, ott lesz a lap tetején az a szám.
Nem lesz neked olcsóbb, mert a végén Te fizetsz és annak ki kell jönni.Az átmeneti állapotnak persze lehet ettől még a része, hogy az üzemanyag árát és a robbanómotor üzemben tartásának árát felverik a bürokraták szabályokkal így presszionálva az embereket az áttérésre. De ez a része nagyon változékony. Egyszer ezt mondják, egyszer azt.
Az agyonturbózott 900-as motor a másfél tonnás autóban nem annyit fog elmenni a bicikliláncos vezérléssel, mint a szívó 2 literes 1 tonnás benzines. Ezzel a részével nem vitázom és a dízeleket is jól agyonbonyolították.
Nyilvánvaló, hogy drága fenntartású autót könnyebb venni, mint olcsót.
Ettől még viszont számtalanszor kiderült már, hogy lehetne sokkal tartósabbra gyártani a bármit is, de nem teszik, mert akkor túl sokáig nem veszel újat.
Miért pont az elektromos autó lenne a kivétel? Nem lesz kivétel. -
Alaaf Pi
aktív tag
Az autógyárak nem jókedvükben kezdtek downsizingolni. Nem jókedvükben aggattak minden szart a dízelmotorokra, és újabban a benzinesekre is. Idióta politikusok döntése miatt jöttek ezek a lépések. És az árképzés sem úgy megy, hogy mennyi profit kell termelniük összegre, hanem mennyibe kerül az autó, mi a megcélzott ár, mekkora százalék profit mekkora volumen mellett kell keletkezzen, figyelembe véve a befektetést a gyártásba, fejlesztésbe. Na ezt a döntést SOP -6-8 év időpontban kell meghozni. Azzal együtt, mi kerül bele, milyen felszereltségi szintek legyenek stb.
Profit a gyárnak nem fog hozni a karbantartás, pótalkatrész. -
Döglött Róka
veterán
-
bteebi
veterán
Ha itt is, ott is tudod tölteni, és amúgy (soha) nem mész vele hosszabb távokat, akkor arany élet. Minden másra ott a kommentem vége.
"A legnagyobb hátul ütoje hogy, hogy fogja pótolni a költségvetés a kiesett adót. Ha napelem van megadóztatják? Km után fizetek X adót?"
Nagyjából így, szép sorban. Az nem kérdés, hogy így LESZ-e (mert így "KELL" lennie sajnos; súlyos 10, de talán inkább 100 milliárdok kieséséről beszélnénk), hanem az, hogy mikor. Talán 10 év múlva, amikor már valóban elég sok elektromos autó (és még több napelem) lesz. De még az is lehet, hogy előbb; a magyar kormány érzékenyebb a költségkiesésekre, pláne a szabadság elleni szabadságharcunk közepette.
#48: Többnyire igen, sajnos. De van, ahol ennek nincs alternatívája. Pl. Teslák. (Mondjuk azok nem is "rendes" bőrülések, csak olyanok.)
#49: Hátul valóban elég ritka, hogy legyen ülésfűtés, a hűtés meg még attól is ritkább. A Tesláknál azt hiszem van ez is, az is, de kb. bárhol máshol ez még akár 20-25 milla felett is sok 100 ezres extra lenne.
#50: Ez mind oké így ebben a formában. Leginkább épp ezek miatt éri meg EV-t venni (mert hogy nem a "tankolás" miatt, az is biztos). Rétegprobléma, és engem ugyan (sajnos) többnyire kevésbé is érint - még -, de amúgy a legfőbb problémám nekem pont az az EV-kkel, hogy hosszabb távokra, meg nem autópályán gyakorlatilag NEM lehet velük menni. Nyugat-Európába autópályán oké, de bármilyen más esetben már hatalmas szívás tud lenni. Ingázásra meg városi közlekedésre kiváló.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Döglött Róka #58 üzenetére
Az Alföld sztyeppésedését, szavannásodását már a nyolcvanas években mondták tudósok. Szóval eléggé késő minden.
-
bteebi
veterán
válasz Döglött Róka #58 üzenetére
Leginkább azért, mert azok a politikusok NEM foglalkoznak vele, nem tesznek ellene semmit. Úgy meg nehéz megfékezni.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Az EV-knek igazából semmi sem a jó barátja. Bocs, egy lejtős, rekuperációs városi út kellemes melegben igen. Más viszont nem. De nem azt írtam, hogy az autópálya a barátja lenne, hanem azt próbáltam - volna - kifejezni, hogy ha tölteni akarod, akkor autópálya mellett tudod gyorsan (pl. Superchargeren), és ráadásul nagy - akár több 10 km-es - kitérő nélkül megtenni azt. Amint viszont elhagyod a civilizáció legmagasabb fokát, onnantól könnyen szívássá válhat az egész elektromos autósdi.
Mert tök jó, ha pl. a Balkánon szlalomozol a hegyekben, aztán viszont kell tenned egy 80 km-es kitérőt (40-40 oda-vissza), hogy ne 12-16 óráig kelljen töltened a következő útig a szállásodon az autót hosszabbítóról, illegálban. És ehhez el kell indulnod legalább 30, de akár 40%-os akksival, nehogy az legyen a vége, hogy ott nincs hely, vagy nem is működik a töltő, és tovább kelljen menned még 5-10-20 km-rel, hogy aztán végül majd a mobilodról kelljen feltöltened inverz töltéssel.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
setup
tag
Nem tudom Te hogy vagy vele, de én szeretek folyamatosan érintkezni a valósággal érvelés közben. Amikor a cégek jelentenek az bázis alapú. Ehh? Előző negyedévhez képest, a tavalyi évhez képest stb.
6-8 évekről Te akkor beszélhetsz egy cég élén, ha ott van a szám a lapod tetején a mai napon. Ha nincs ott, akkor meg úgy beverik a részvényeid árát a tőzsdén, mint a sz@rt. Mehetsz Te a sunyiba a 6-8 éves meséddel együtt. Ennyit erről szerintem.
A politika a tőkét szolgálja ki. Indiában észrevehetően ott tud lenni a "régi" Suzuki Swift halogén lámpával 3-4 milla közötti áron, mint új autó simán.
Szerintem nálunk azért van hybrid ledes Swift 10milláért, hogy a német idehozhassa a roncsát, de a zöld bolygó az persze jobban hangzik.
Írhatnám, hogy érdekelne, hogy ha az új Swift "indiai felszereltséggel" már ha kapható lenne nálunk is 3,5m-ért újonnan, akkor vajon ki adna egy 10 éves német autóért ugyanennyit vagy még többet csak, mert félmillióról vissza van tekerve kétszázezerre?
Nem sokan.
Azt érteni vélem, hogy a villany sok országnak jobban tetszik már csak amiatt is, hogy nem kell hozzá import orosz olaj. A nap süt, a szél fúj, a tenger hullámzik az elektromos energia termelését lehet a nemzetgazdaságokon belül növelni, de a zöld bolygós szöveget nem nagyon kérem mellé.
Ami az alkatrészt illeti a gyári alkatrész az az, amit a gyártó annak ismer el lásd pl. megmarad e a garancia, ha beépítik. Tagországonként a márkaimportőr dönti el, hogy melyik alkatrész "viselkedhet" majd az általa leuralt piacon gyáriként. Ez egy zárt lánc kőkemény gazdasági érdekekkel.
Az nem úgy van, hogy a gyártónak semmi köze a gyári alkatrészhez, ha azt egy beszállító gyártja. Mindig a gyártónak kell elismerni, hogy az alkatrész gyári minőségű és hiába gyártasz Te jobb minőségűt random kisvállalkozóként, attól az még nem lesz gyári. Azért nem, mert nem a minősége miatt lesz az, hanem attól, hogy pl. a márkaimportőr azt mondja és melyikre mondja? Az általa forgalmazottra. A márkaimportőr, a márkaszervíz benne lehet a zárt láncban, amíg a gyártó megengedi és szépen mindenki tejel. A dolgok már csak így működnek. -
Alaaf Pi
aktív tag
Ha szeretsz a valósággal folyamatosan érintkezni érvelés közben, akkor jelenleg is el kéne kezdened, de nagyon gyorsan. A reális autó fejlesztésről beszélek úgy, hogy több területen is érintett voltam, vagyok már benne, lévén 15+ éve vagyok autóipari mérnök, voltam fejlesztő, gyártás oldalon is, beszállító és OEM területen is.
"6-8 évekről Te akkor beszélhetsz egy cég élén, ha ott van a szám a lapod tetején a mai napon. Ha nincs ott, akkor meg úgy beverik a részvényeid árát a tőzsdén, mint a sz@rt. Mehetsz Te a sunyiba a 6-8 éves meséddel együtt. Ennyit erről szerintem."
Ebből látszik, csak süketelsz, fogalmad sincs semmiről, de valóságot vársz el mástól.
Eme információk eleve nem mennek ki a részvényesek el´, mert a napi operatív működés részei. Ami egyedül megjelenhet az a megcélzott profithányad, és volumen. Semmi más, de a volumen sem szokott közzétéve lenni, csak komplett gyártói összessítésként, éves mennyiségként.
"A politika a tőkét szolgálja ki. Indiában észrevehetően ott tud lenni a "régi" Suzuki Swift halogén lámpával 3-4 milla közötti áron, mint új autó simán.
Szerintem nálunk azért van hybrid ledes Swift 10milláért, hogy a német idehozhassa a roncsát, de a zöld bolygó az persze jobban hangzik."
Hülyeség, érvelni sem kell ellene, akkora sötétséget mutat. Egyetlen márka sem abból él, hogy Béla és Joci, meg Mehmet romokat árul a magyaroknak. Csak a te fejed kényszerképzete ez.
"Írhatnám, hogy érdekelne, hogy ha az új Swift "indiai felszereltséggel" már ha kapható lenne nálunk is 3,5m-ért újonnan, akkor vajon ki adna egy 10 éves német autóért ugyanennyit vagy még többet csak, mert félmillióról vissza van tekerve kétszázezerre?
Nem sokan."
Rengeteg dologban nem felel meg az a Suzuki a jelenlegi előírásoknak, amit teljesíteni kell, anyagok, alkatrészek, műszaki követelmények mentén. És nem az autógyártók követelték ezeket. Nem az autógyártók követelték a totál értelmetlen CO2 alapú flottaátlag kibocsátási kényszerítést, nem az autógyártók követelték a kisautók kinyírását, nem az autógyártók követelték az eszetlen EURO7-et.
"Az nem úgy van, hogy a gyártónak semmi köze a gyári alkatrészhez, ha azt egy beszállító gyártja. Mindig a gyártónak kell elismerni, hogy az alkatrész gyári minőségű és hiába gyártasz Te jobb minőségűt random kisvállalkozóként, attól az még nem lesz gyári. Azért nem, mert nem a minősége miatt lesz az, hanem attól, hogy pl. a márkaimportőr azt mondja és melyikre mondja? Az általa forgalmazottra. A márkaimportőr, a márkaszervíz benne lehet a zárt láncban, amíg a gyártó megengedi és szépen mindenki tejel. A dolgok már csak így működnek."
Atya ég! Nem az importőr mondja meg, mi gyári alkatrész, hanem a gyár. Amelyik a gyár által előírt követelményeket teljesíti, a gyár által előír teszteken bizonyítottan átment, a gyár által hitelesített és elfogadott- és egyébként a gyár által a sorozatgyártásnál is használt. Még akkor is, ha esetleg más cikkszámon. És olyan alkatrész ez, amit jogszabályi kötelezettség miatt a gyártás befejezése után 10-15-20 évig még biztosítani kell a gyárnak.
"A márkaimportőr, a márkaszervíz benne lehet a zárt láncban, amíg a gyártó megengedi és szépen mindenki tejel. A dolgok már csak így működnek."
Kurvára nem így működnek a dolgok, nem tejelnek a népek. És nem ebből élnek az autógyárak.
Egyébként el tudnád mondani, honnan tudsz fél oldal karosszériát venni javításhoz, mert megzúzzák a küszöböt, random autóhoz? -
.Szaki.
addikt
"Szerintem nálunk azért van hybrid ledes Swift 10milláért, hogy a német idehozhassa a roncsát, de a zöld bolygó az persze jobban hangzik.
Írhatnám, hogy érdekelne, hogy ha az új Swift "indiai felszereltséggel" már ha kapható lenne nálunk is 3,5m-ért újonnan, akkor vajon ki adna egy 10 éves német autóért ugyanennyit vagy még többet csak, mert félmillióról vissza van tekerve kétszázezerre?
Nem sokan."
Írtad, hogy szeretsz érintkezni a valósággal. Akkor beavatlak.Először is nekem volt hybrid Swiftem GL+ felszereltséggel, ami halogén fényszóróval volt felszerelve. A fényereje egy gyertyaláng fényével ért fel. Nem is értettem, hogy ezt így ebben a formában hogyan lehetett értékesíteni. Teszem hozzá parabola LED-es fényszórókból is van harmatgyenge verzió. Ettől függetlenül elképesztően príma autó volt.
Másodszor nézd meg, hogy az indiai felszereltségű autók mit tartalmaznak és mit nem. Nem az a lényeg, hogy kurblis-e az ablak, vagy van-e benne nagyTV. Az indiai piacon nem csak ezen spórolnak, hanem a biztonságon is. Ide tartozik a megfelelő világítás, de például a légzsák megléte is. Nézz meg egy indiai piacos Suzuki, Ford, vagy akár VW töréstesztet. YouTube-on millió+1 van fent, ki tudsz bontakozni. Ezekben az autókban a vezetői oldalon sincs légzsák. Ezt azért mi itt már a kilencvenes évek elején olyan szinten ugrottuk meg, hogy már a belépő kategória is alapfelszereltségként adta ezt a feature-t.
Harmadszor: Aki használt autót vesz, az az esetek nagy részében meggyőződésből vesz. Egy része ordítja, hogy amint kijössz a szalonból a felét éri az autó, másrésze meg úgy gondolja, hogy különb autót tud venni azon az áron, használtan. Ez pedig egy szubjektív dolog, bizonyos esetekben akár még igaz is lehet. Arról nem is beszélve, hogy Magyarországon sok ember úgy vesz autót, hogy próbál a szomszéd fejével gondolkodni, hogy mi válthat ki belőle irigységet. Ami szerintem szomorú, de ez van.
Egyébként én nem gondolom, hogy az probléma lenne, hogy Európában olyan autókat akarnak értékesíteni újonnan, amiben az alapvető biztonsági funkciók megvannak. Legyen benne bőven légzsák, legyen jó a világítás, és legyen vezetést támogató asszisztens, amennyiben az tényleg megfelelően működik. Utóbbi kényelmi funkció is, ami nem jelenti azt, hogy olyanok üljenek a volán mögé, akik nem tudnak vezetni, másrészt pedig azért is fontos, mert egy F Astrából még valóban baromi jól kilehetett látni, a mai bunkerformából adódóan viszont már tényleg limitáltabb a kilátási lehetőség, erre pedig tényleg jók az olyan funkciók, mint például a holttérfigyelő rendszer, vagy akár a kamerarendszerek.
Az egy más kérdés, hogy az Unió önmagát nem meghazudtolva ebben az esetben is túltolta a biciklit, mint oly sok mindennel kapcsolatban. Lásd 2030-as átállás. A 3 tonnás EV környezetbarát, mondjuk egy jó kis kei car az környezetszennyező.
-
setup
tag
Értem én, hogy jobb a fényerő, csak a kár 2,8millió HUF, mert nem sikerült megmenteni a törött fényszórót.
A magyar piacra gondoltam, hogy ezen a piacon, ahol emberek tömegei spórolnak évekig, hogy tudjanak venni egy használt autót, ami 16 évesnél idősebb átlagéletkorú, mert Magyarországon vagyunk és ennyi az átlagéletkor a valóságban, amivel érintkezni kéne. Szóval ezen a piacon jelennek meg LED lámpás autókkal, hogy aztán abból a kötelező biztosítási díjbefizetés képezte bevételből térítsék meg a kárt (KGFB) amit mind fizetünk. A biztosító akivel muszájból szerződünk, miközben egy 20 éves lefingott ronccsal járunk be melózni, vagy ki az állomásig. Az ilyen bejárók az egyek a millióból itthon és nem a LED lámpáért kardoskodók, akiknek az a legnagyobb gondjuk milyen új autót vegyenek a szalonból. Ezzel a valósággal kéne érintkezni.Hogy a biztonsághoz sorolod e vagy a kényelemhez azt, hogy jól látsz nézőpont kérdése. A valósággal érintkezés része, hogy tisztában vagy érvelés közben azzal, hogy a többség egy lefingott 20 éves roncsból néz ki egy pár centis lyukon reggel a roncsából, mert a szélvédő többi része lepárásodott éjjel és nem tudja az ablakra állítani a levegőt, mert pl. eltört az a műanyag szar és nincs pénze megjavíttatni, miután megemelték a kötelezőjét, a kajáját, a mindenét... és akkor ebben az országban terjesztik éppen ki a kötelező biztosítást a rollerekre, azaz a gyerekekre.
Ebben az országban, ahol szabályosan vadásznak már emberek a forgalomban másokra, mert akkora biznisz a mediánbérhez képest biztosítónak számlázni.
Tegyük fel a Te gyereked húzzák majd be a csőbe és zöldfülűként elismeri a helyszínen, hogy valami volt. Utána kihoznak sok milliós számlát a biztosítónak, de a rollert biztosító mondjuk talál valami okot és kibújik a fizetés alól és onnan Te, mint gondviselő fizetheted majd a több milliós számlát. Akkor kíváncsi leszek mennyire kardoskodsz majd az ilyen horror értékű LED lámpákért.Aki használt autót vesz annak a jelentékeny része kényszerből vesz valamit, amire futja. Látja ő is, hogy szar, csak nincs pénze jobbra, valami meg kell.
A másodlagos piacon sem, de nagyon nem mindegy mit hozol forgalomba újonnan és mennyiért. Aki látja a valóságot az látja, hogy ide nem a 10 millás Swift kell.[ Szerkesztve ]
-
.Szaki.
addikt
-
IgnisFatuus
aktív tag
Ez talán közelebb áll, bár ez is egy szinttel drágább: Opel Astra Sports Tourer
Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14
-
bteebi
veterán
válasz IgnisFatuus #72 üzenetére
Vóv, nem is rossz! Utánanézek, mert első körben egész tetszetős. Köszi!
Szerk.: Jobbnak tűnt elsőre, mint amilyen. Tetszeni persze tetszik, de nagyjából 17-21 millióba kerül, ami azért már egyáltalán nem kevés pénz. És csak 54 kWh akku, az szerintem 300 km ha van nyáron. Azért kipróbálnám persze, de erre tutira nem cserélném le rá a régi csöves kombimat.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
IgnisFatuus
aktív tag
Én is nézelődöm pont ebbe az irányba, német keresőkben vettem észre .
Ha 2-3 éves használt is szóba jöhet, akkor még az Audi e-tron 50 basis csomagtere 660l a hatótáv közepes, de menő a minőség és a megjelenés.Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14
-
IgnisFatuus
aktív tag
Németországban egy klasszissal olcsóbb, persze van vagy 500e mire honosítod meg minden, de megérheti így is.
Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14
-
bteebi
veterán
válasz IgnisFatuus #74 üzenetére
Nem lenne az rossz... csakazár. Használtan persze nem kizárt, hogy talán beleférne talán 1-2 év múlva.
Ez amúgy egy megdöbbentően jó adatbázis. Még korábban találtam, bár akkor akku szerint sorbarendezve nézegettem az autókat. De nagyon jól lehet szűrni benne bármire. Mint ahogy az a linknél is látszik, ott pl. épp kombikra is.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
IgnisFatuus
aktív tag
Hahu-n van egy 13ért.
Thx, ez tényleg jó adatbázis!Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14
-
tthom
senior tag
válasz IgnisFatuus #74 üzenetére
Azért basszki, hogy ezek 2.5t tömeggel vannak.. Persze, nehéz az akksi, de akkor is. A végén figyelni kell a hidaknál a kiírást, hogy ráhajthat-e az ember.
-
MrPetya19
addikt
válasz IgnisFatuus #72 üzenetére
Vagy van Peugeot kabáttal is.
,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog
-
IgnisFatuus
aktív tag
Az árát látva valszeg kilóra is adják. Van az 55-ös verzióról használt teszt.
Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14
-
IgnisFatuus
aktív tag
válasz MrPetya19 #80 üzenetére
Nagyon hypeolják a marketingben az energia visszanyerést, lehet tényleg működik valami, azért "értelmes" a táv, a kis akksi ellenére.
Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14
-
válasz IgnisFatuus #74 üzenetére
Audi E-tront ne. Van ismerosm (ultem abban ), ami leerohadt ket honapra egy sieles alatt,es az Audinak fogalma sem volt mit csinaljanak. Az auto fel eves volt. Meg nezz szet neten, ahogy az Audi E-tron akkuja kb kicsusszan egy kisebb utkozes utan, oriasi karokat okozva. Az az auto nem jo!
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
-
MrPetya19
addikt
válasz IgnisFatuus #82 üzenetére
Szerintem inkább csak az segíti hogy nem SUV fölöslegesen nagy homlokfelülettel és nagy kerekekkel.
,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog
-
IgnisFatuus
aktív tag
Ok, ezzel a lendülettel minden autóvásárlás lutri, ahol majd évek múltán derül ki nyertél-e vagy nem. Az sem nagyon segít ezen, hogy 1-2 évente variálják a modelleket.
Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14
-
IgnisFatuus
aktív tag
válasz MrPetya19 #87 üzenetére
Persze ez is benne van a pakliban manapság. Ahogy nézem a nagy neveket, ők is nagyon ráfekszenek a légellenállásra.
Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14
-
worxland
addikt
válasz IgnisFatuus #89 üzenetére
Oszt mégse megy nekik a Tesla kivételével.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
MrPetya19
addikt
Megy az nekik. De egy nagy SUV sose lesz olyan jó mint egy kombi vagy szedán például. Elég megnézni az Audi Q6-ot amiből van rendes SUV és kupé SUV, és az utóbbi többet megy el. Meg alacsony légellenállást könnyű csinálni, de úgy hogy stabil maradjon az autó közben már nehezebb.
A másik hogy például a prémium gyártók szeretik a hatalmas felniket, amiknek a forgatása sok energiát visz el. BMW-knél a legnagyobb hatótáv a legkisebb felnivel van, amit csak a full alap szinten lehet rendelni gyárilag.,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog
-
worxland
addikt
válasz MrPetya19 #91 üzenetére
"Megy az nekik. De egy nagy SUV sose lesz olyan jó mint egy kombi vagy szedán példáu" - Tesla Model Y: 0,23, Audi Q6: 0,28.
Nem megy. Aminél ment, az a szopott gombóc EQx a Mercitől, de az meg sárnehéz és végeredményben nem tudja megoldani a fogyasztási gondokat.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
MrPetya19
addikt
Hát szerintem a Teslák is szopott gombócok. De ez ilyen műfaj. Ha az alakot próbálod jóra csinálni, akkor a forma nem lesz jó, ha pedig részlet optimalizációt csinál az ember, akkor annyira sokat nem lehet nyerni ha picit is áramvonalas a forma. De pl az új G Merci esetén működött.
De az EQS/E esetén nagyobb gond hogy nincs benne hőszivattyú, nem tud hulladékhő hasznosítást se.,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog
-
worxland
addikt
válasz MrPetya19 #93 üzenetére
"Hát szerintem a Teslák is szopott gombócok.", igen, csak azt nem akarják luxusautóként eladni. Meg ott jobb a hajtás, a töltés, van hőszivattyú stb a cw mellé. A végeredmény az, hogy fogyasztásban a Tesla sz@rrá veri az azonos méretű konkurenciát.
[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
bteebi
veterán
A szarrá veri az talán költői túlzás, de egyelőre valamivel jobbak. De ezen könnyen lehet változtatni. Leginkább amúgy nem is annyira a cw a meghatározó - bár baromi fontos! -, hanem hogy mekkora akkukapacitást milyen tömeg és tölthetőség mellett tudnak belepakolni. Mert ha a Teslákhoz képest beléjük menne +20-30 kWh akkumulátpr -100 kg tömeg mellett, és 0 lenne a felára (hát persze... ), akkor pont senkit se érdekelne, hogy a fogyasztás a normálisabb, élhetőbb forma miatt mondjuk +2-4 kWh/100 km (mert hatótávban még mindig ugyanott vagy, ha nem előrébb, mint a Teslák).
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
IgnisFatuus
aktív tag
Azért jönnek itt a feltörekvők (Onvo, BYD), amit nem ver szarrá, remélem lesz normális verseny, "emberi" áron.
Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14
-
worxland
addikt
válasz IgnisFatuus #96 üzenetére
Nagy nevekről volt szó. A BYD tényleg ígéretes, de hát majd meglátjuk.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
bteebi
veterán
Attól függ, hogy mi számít "nagy névnek". A BYD rengeteg autót ad el, és ha nem is prémium kategória, de azért elég jó. Egy Suzukinál vagy Dacianál egyértelműen jobb. Amik persze nem nagy nevek, de legalább ismertek (itthon).
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Új hozzászólás Aktív témák
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.