Új hozzászólás Aktív témák

  • Aszpirin

    senior tag

    Ha már szóba került az AppleCare PP... én azóta gondolkodom ezen, amióta (néhány hete) megérkezett az új iMac-em. Az iMac-hez viszont ez meglehetősen drága, konkrétan jelenleg 55.900 Ft. És akármennyit kutakodok és keresek infókat róla, nem tudom eldönteni, hogy ezért pontosan mit is kapok cserébe. A telefonos támogatás O.K., meg hogy szükség esetén kiküldenek a helyszínre szakembert. De van itt számomra néhány nagyon homályos részlet.

    Idéznék az Apple-féle hivatalos leírásból:
    “A Mac számítógépekhez megvásárolható AppleCare Protection Plan akár három évre terjeszti ki az Apple-től kapott műszaki támogatást és a kiegészítő hardverszervizelési lehetőségeket.”

    Na itt az első kérdés: mi a fenét jelent ez az “akár három évre”? Most akkor három évre vagy sem? Mitől “akár”?

    A további kérdésem a hardverjavítási feltételekről szól.
    Újabb idézet:
    “Az AppleCare Protection Plan további előnyöket biztosít a fogyasztóknak azon túl, hogy azok a magyar Polgári Törvénykönyv értelmében a termék kézhezvételétől számított két éven belül díjmentes javításra, cserére, kedvezményre vagy vételár-visszatérítésre jogosultak az értékesítőtől az olyan termékek esetében, amelyek a kézhezvételkor nem felelnek meg az eladási szerződésben foglaltaknak. További információért kattints ide.”
    Próbálom értelmezni ezt is, de nem megy... Ha oda kattintok a részletekért, akkor elmagyarázza, hogy a Magyar Polgári Torvénykönyv ezt biztosítja, majd ugyanazokat a mondatokat ismételgeti, miszerint az AppleCare PP akar három évre is nyúj ezen felül hardverjavítási szolgáltatásokat. Ez így nem világosabb sajnos.

    Tovább olvasgatva az előző oldalt, ez jön még:
    “Az AppleCare Protection Plan akár három éven át biztosít kiegészítő hardverjavítási lehetőségeket világszerte. A szolgáltatás az alkatrészek árát és a munkadíjat is fedezi. A munka minőségére az Apple hivatalos technikusai jelentik a garanciát.

    Mac számítógép
    Akkumulátor1
    Alapvető tartozékok, például hálózati adapter
    Apple memória (RAM)
    AirPort4
    Apple USB SuperDrive meghajtó”

    Na, ez már világosabb lenne, de ott van lennebb egy apróbetűs megjegyzés, ami megismétli az “akár 3 évig” dolgot (sic!”, majd:
    “A Mac számítógéphez és az ahhoz eredetileg mellékelt tartozékokhoz biztosított szervizszolgáltatási jótállás csak (i) az anyag- vagy gyártási hibákra, valamint (ii) az eredeti teljesítmény 80%-ánál kisebb teljesítményű akkumulátorokra vonatkozik.”
    Na, mégis mi számít anyag- vagy gyártási hibának? Lehet, hogy ez a kulcskérdés. Ha pl. pixelhibás lesz a kijelző, vagy netán bedöglik az SSD vagy FD benne, vagy nem reagál az egér a kattintásra, az anyag- vagy gyártáshiba? Vagy egyszerűen ráfoghatják, hogy ez a használatból eredő, tőlük független hiba, és nem vonatkozik rá az ACPP? És ha bővítetem a RAM-ot benne itthon? (ez ugye a 27 colos iMac-ekben egy gyerekjáték művelet, 5 perc az egész)

    Az amerikai lúzereknek ott van az AppleCare+ (plusz jel a végén!) 169 dollárért, na az egyértelmű, mert ott két “Accidental Damage”-re is nyújtanak fedezetet a konstrukcio keretében, alkalmanként 99 dollárért. Tiszta, világos. Itthon erről szó sincs.

    Szóval a kérdésem azok felé, akik már megtapasztalták az AppleCare által nyújtott tényleges hardverjavítási szolgáltatást, vagy esetleg hivatalos szerződött Apple-szervizben dolgoznak és láttak már jónéhány konkrét esetet: mi a tényleges gyakorlat? Érdemes lenne 56ezer forintot költenem erre, ha kevésbé érdekel a szoftvereikhez nyújtott telefonos műszaki segítség?

    A többiekhez pedig: Ti beszereznétek ezt a szolgáltatást egy akciósan (listaár mínusz 15%) durván 750ezer forintért vásárolt iMac-hez plusz 56ezer forintért?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák