-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
Roomscale játékhoz és fejlesztéshez (unity, unreal) szeretnék VR headsetet venni.
Kicsit tanácstalan vagyok, hogy Rift vagy Vive legyen.
Ahogy elnéztem roomscale esetén a Rift és a Vive árak között nincs lényegi különbség, csak az oculusnál több a rejtett költség (touch kontroller, dedikált usb3 kártya, usb hosszabbító kábelek, harmadik szenzor). Így az ár nem elsődleges kérdés.Kérdéseim:
Azt tudom, hogy a Vive trackingje jobb (meg általában tisztább, szárazabb érzés), viszont a szoba mérete elég kicsi, max 1.5x1.5 méter a játéktér (2.3m x 3.5m szobában). Ekkora méretben nincs gond a vive-al? Illetve 2 db. rift szenzor nem elég ekkora helyen?
Súlyban, kényelemben van jelentős különbség a szemüvegek között? Főleg pár órányi viselés esetén.
Ülős játékoknál (pl. Elite Dangerous) a Vive mennyire használható? (Támlás irodai székkel, ahol a fej hátsó része nagyrészt takarásban van.)
A vive-ra írt szoftverek oculus touch-al mennyire működnek? Azt tudom, hogy nagyjából mennek, de érezhető jelentős kompromisszum?
Számít, hogy az oculushoz több az exkluzív tartalom? Vagy azok is nagyjából a demók és a minijátékok szintjén mozognak?
Végül: van valakinek fejlesztői tapasztalata a két cuccal? Mire érdemes figyelni?
Amazon vásárlásnál szvsz arra kell nagyon figyelni, hogy ne külsős eladótól, hanem magától az amazontól vegyél. Az amazon külsős eladói rendszere egy katasztrófa, igen nagy részük csaló. Szerencsére az amazon garancia tényleg működik, így a pénzed nincs ugyan veszélyben, de a frusztrációt és a heteken át tartó levelezést, mire visszakapod a pénzt érdemes elkerülni.
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #5731 üzenetére
Köszi a kimerítő választ.
Hajlottam volna a Vive felé, főleg az oculus usb-s tracking megoldása miatt.
Az ár közben mégis csak tényező lett, mert eddig volt egy német webshop, ahol 811 EUR-ért lehetett Vive-ot kapni, ami netto 682 EUR, a rift + touch + harmadik kamera pedig netto 669 lett volna (+usb kártya, +kábelek).
Ez a lehetőség közben megszűnt így a Vive netto 750 EUR, illetve a rift + touch ebben a szoba méretben valószínűleg elég, azaz lemegy az ár 590 EUR-ra és ez már 160 EUR különbség, azaz kb. 60 ezer forint.
A másik, hogy a kreatív szoftverek is érdekelnek, az oculus medium pedig elég jónak tűnik, miközben a tilt brush már megjelent riftre, így jelenleg a rift tűnik a befutónak. -
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #5738 üzenetére
Közben volt szerencsém megtapogatni a riftet és a vive-ot is a bécsi saturnban, és azt kell hogy mondjam a 150 eurós árkülönbség lehet, hogy megéri a vive-ért, mert a rift gyengébb minőségűnek tűnik, mármint felépítésében és anyaghasználatában. Kétségtelenül könnyebb, de egyáltalán nem tűnik kényelmesebbnek és valahogy "olcsó" érzetet kelt.
Ehh nehéz dilemma...Az már csak hab a tortán, hogy a hülye osztrákok is szivatnak az agyrém bürokráciájukkal. Online shopban simán elfogadják az EU-s adószámot, a saturn-nál meg a cégbírósági bejegyzés eredeti példánya kell, hogy ÁFA nélkül vásárolhass, csakhogy az egyéni vállalkozóknak nincs olyan, amire a saturnos dolgozók csak a vállukat vonogatták, hogy hát akkor tehetetlenek. Beszéltem a felettesükkel és az is csak ugyanazt ismételte. Ha biztos lennék a riftben, simán megrendelném amazonról (azok 5 perc alatt bevették az EU-s adószámot), de az amazon nem árul hivatalosan Vive-ot, csak a beszállítói másfélszeres áron.
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #5753 üzenetére
Én maximálisan meggyőzehtő vagyok az olcsóbbik megoldás iránt, lehet hogy csak az áruházi példány volt leharcoltabb a szükségesnél.
Én is azt magyaráztam nekik, hogy hát menj rá az EU oldalra és ellenőrizd a számot, ott a nevem, címem, itt a személyim, ellenőrizd, hogy én vagyok-e. De ezek ott áruházi droid módban működnek, ráadásul az információnál kell vergődni, akik nem érdekeltek az eladásban, csak hogy húzz el onnan minél hamarabb.
Egyébként ezek a nagy áruházak inkább ártanak a VR terjedésének, mint hogy segítenék.
A Saturnban rögtön a bejáratnál ott volt a kialakított terület a VR kipróbáláshoz, volt PS, Rift és Vive is.
Egyik sem működött.
Az egyik vásárló oda is ment az információhoz, az meg elküldte, hogy vadásszon magának eladót, visszajött egyel, aki kb. egy állatkerti csimpánz hozzáértésével nyúlt hozzá: felügyetlenkedte az egyik szemüveget a fejére, konstatálta hogy nem működik és a vállát vonogatva odébb állt. Ha rajtuk múlik, biztosan nem lesz ebből technológiai forradalom. -
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #5756 üzenetére
Na végül Oculus Rift + Touch lett belőle, mert sehol sem tudtam ÁFA mentesen beszerezni a Vive-ot.
Azt lehet tudni, hogy milyen szoftverek járnak hozzá ingyen?
A neten mindenhol mást olvasni, mert keverednek a pre-orderes és a mostani akciókról szóló infók. Egyébként más szoftver akciók vannak külön a riftre, külön a touchra és külön a rift + touch kombóra?
Csak mert a headset + touch kombót az amazon valamiért nem szállítja Magyarországra, viszont ha a kettőt külön adod a rendeléshez, azt gond nélkül elfogadja a renszer. Lehet, hogy pont az eltérő ingyenes szoftver csomagok miatt?Egyébként most nézem, hogy közben a rift ára lement 499EUR-ra az amazon.de-n. Ugyanez volt két hete is, de akkor pár órával később visszaállt 585EUR-ra. Gyanítom a font és az EUR árakat keverik, mert az amazon.co.uk-n a rift eddig 499 font volt és most sem változott, ha pedig amazon akció lenne, akkor ott is lejjebb ment volna. Egy pillanatig eljátszottam a gondolattal, hogy törlöm a csütörtök óta folyamatban lévő megrendelést és megveszem olcsóbban újra, de inkább nem kavarok.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Valaki próbálkozott már oculus rift hosszabbítással egy másik szobáig, kb. 8m-re a pctől?
Vive-ról találtam infót, ott csak a hdmi-t és 1db. usb2-t kell hosszabbítani, de a riftnél minimum hdmi, és 3 db. usb 3 + 1db usb 2 ha van harmadik szenzor.
(Egyelőre nem aktuális csak szeretném felmérni a lehetőségeket.) -
#54625216
törölt tag
válasz World-Soft #5781 üzenetére
Az "élvezhető minőség" itt a kérdés, mert maga a vr alapjáraton is leterheli a telefont, ha még közben streamelnie is kell a képernyőt, az jó eséllyel vagy fps eséssel (vr-ben és a tv-n egyaránt) vagy felbontás csökkenéssel jár (remélhetőleg csak a tv-n).
Egyébként ha már Note-od van, akkor a helyedben erősen elgondolkodnék egy gear vr beszerzésén a kínai szemüveg helyett. -
#54625216
törölt tag
válasz Davidgta #5791 üzenetére
Köszi a választ.
A hosszabbításban igazából az érdekelne, hogy hogyan lehet egyik szobából a másikba átvinni a cuccot, azaz nem csak a pc és mondjuk a szoba sarka közti 3-4 métert kellene megoldani, hanem ezen felül még kb. 8-10 métert.
Vive-nál úgy tudom nem nagy probléma, mert a hdmi viszonylag egyszerűen hosszabbítható 10-15 méterig, a lighthouse-oknak csak táp kell, az usb2 csatlakozást pedig megoldják usb-ethernet hosszabbítóval.
A Riftnél viszont a hdmi-n túl kell még 3 db. usb 3 hosszabbítás + 1db. usb2 a HMD-nek meg a három szenzornak, ami nem hiszem, hogy etherneten keresztül megoldható és kérdés, hogy az usb 3 egyáltalán meddig hosszabbítható aktív kábellel.Más kérdés:
Riftnél hogyan lehet megoldani az ülő mód és a roomscale közötti váltást a szenzorok átpakolása és újrakalibrálása nélkül?
-
#54625216
törölt tag
válasz Jostikacska #5805 üzenetére
"r-g-b szétcsúszva" alatt azt érted, hogy a kép egyetlen részén sem fedik egymást a színek vagy középen jó és csak a lencse széle felé válnak szét?
-
#54625216
törölt tag
válasz Twiszted #5856 üzenetére
A géped teljesen jó szerintem VR-hez.
A Rift-hez és a Vive-hoz is 90 fps a minimum.Játékok:
Ami touch nélkül játszható és nekem nagyon bejött:
- Herobound: Spirit Champion - ez egy jellegzetes platform játék, fix kamerás nézet, így garantáltan nem okoz motion sicknesst és xbox kontrollerrel irányítható. Rádasául ingyenes. Tipikusan az a játék, amiből ezret láttál már konzolokon, VR-ben mégis hatalmas élmény és kis gyerekek is elboldogulnak vele.
- Elite Dangerous - egyike a kevés teljes értékű játéknak (hagyományos szimulátorokon kívül), ami VR-re megjelent. Értem alatta: aminél nem a VR élmény kóstolgatása a fő atrakció, hanem maga a játék VR-től függetlenül is jó, összetett és több száz órányi játékidő van benne. Persze mivel amolyan sandbox űrszimulátorról van szó az élvezet nagyban azon múlik, hogy bejön-e a műfaj.Touch-hoz adott két ingyenes játék nagyon jó:
- Robot Recall
- Dead and Burried
Mindkettő klasszikus shooter, amiben hullámokban tör rád az ellenség, neked pedig írtanod kell, a pálya végén egy-egy boss-al. Amitől mindkettő különleges, ahogy a környezettel és az ellenséggel kapcsolatba lépsz.
A Dead and Burried-ben fedezék mögé kell bújnod, hogy ne találjanak el, de tényleg, azaz a valóságban is le kell gugolnod, el kell hajolnod, stb. A Robot Recall-ban pedig meg tudod ragadni a rád támadó robotot, le tudod tépni a karját és azzal tudod elverni a többit.
Lényeg a lényeg, a touch olyan többletet ad a vr élményhez, ami miatt sokszorosan megéri az árát, így ha még nem rendelted meg, akkor ne késlekedj, mert igazából roomscale nélkül nem is VR a VR. -
#54625216
törölt tag
Próbálta már valaki a Riftet 1080Ti-vel? Feltoltam 2-re a "Pixels Per Display" értéket a debug toolban és az Elite Dangerous sokkal jobban nézett ki, de egy 1070FE úgy tűnik nem elég neki, mert az fps leesett 30-40-re. Kiváncsi vagyok, hogy esetleg megérné-e Ti-re váltani emiatt.
-
#54625216
törölt tag
Ahogy én láttam a 499EUR akció két-három hetente van és csak a német Saturnban, az amazon.de őket követi pont annyi ideig, amíg a Saturnos akció tart.
Bécsi Saturnba nem érdemes menni, hajszálra ugyanannyi a rift ára, mint az amazon.de-n (akció nékül), de az amazonnak vissza lehet küldeni a cuccot 30 napig kérdés nélkül, és az egész folyamat rugalmasabb. EU-s adószámmal pedig gyakorlatilag csak az amazon.de-ről tudsz áfamentesen rift-et rendelni.
(Ha visszaolvasol a topicban, elmeséltem a kalandjaimat a bécsi Saturnnal és MediaMart-al )[ Szerkesztve ]
-
-
#54625216
törölt tag
A VR kifulladni nem fog, legfeljebb a hangsúly idővel áttevődik a konzolokra és a mobil megoldásokra.
Jelenleg azért érződik helyben toporgás, mert a steam és az oculus is a célplatform funkciót erőlteti, azaz hogy vegyél erős PC-t, vegyél HMD-t és vegyél hozzá játékokat.
Ezzel a PC-t átformálják konzollá, elvégre fel kell állnod a gép elől és kontrollerrel kell hadonásznod.
A PC-s VR természeténél fogva rossz kompromisszum: a PC összes hátránya kombinálódik a konzolok kötöttségével: drága hardver, instabil szoftver környezet, többjátékos üzemmód hiánya, de legalább vannak exkluziv címek.A PC-s VR ugyanakkor hatalmasat fejlődhetne, ha a piaci szereplők felismernék, hogy a PC-s VR-t arra kellene használni, amire a PC-t eredetileg is tervezték: tartalomgyártásra.
Ha a profi cad és 3d animációs szoftverek VR támogatását nem amatőr startupok által barkácsolt alfa verziós pluginek jelentenék, akkor a PC-s HMD-k eladása is meglódulna, mert egy tartalomgyártó cégnek nem tétel 600-900-2000-5000 USD egy HMD-re, ha azzal növelni tudja a munka hatékonyságát.
Csakhogy mivel a steam és az oculus a VR-t célplatformnak pozícionálták a nagy szoftvergyártók kivárnak, hogy életképes marad-e a VR mint platform, mert a profi 3D szoftverek VR támogatását csak akkor látják kifizetődőnek, ha lesz platform, amire érdemes lesz VR tartalmat fejleszteni.
Ez az alapvető tévedés, mert a VR a hagyományos tartalomgyártást is fel tudná pörgetni. Már az amatőrök által barkácsolt plugineket próbálgatva is érezhető, hogy mekkora teljesítmény javulást jelent, ha az ember a szerkesztési teret közvetlenül érzékelve dolgozhat a saját két kezével ahelyett, hogy a 3D-s látványt 2D-ben kezelné, teljesen függetlenül attól, hogy a 3D tartalmat VR-ra vagy másra fejleszti-e.
Ehhez jön hozzá a hatékonyabb prezentáció: minél kevesebbet kell az ügyfél fantáziájára bízni és minél kézzel foghatóbb, érzékelhetőbb a terv, annál nagyobb az esélye, hogy meggyőzi az ügyfelet és már a tervezési szakaszban kiderülnek a félreértések. (Aki dolgozott már kreatív munkán ügyfélnek, az érti mire gondolok: a terveket nézve bólogat, majd a kész munka láttán kezd el ötletelni, mert vizuális fantáziája nulla, de ezt a végletekig titkolja. Ha ezeket a köröket egy VR prezentációval ki lehet kerülni, azzal nagyon sok pénzt lehetne spórolni.)A lényeg, hogy a PC-s VR is akkor fog igazán beindulni, ha kijönnek az új konzol és HMD generációk, mert azok megteremtik azt a célpiacot, amit már a szoftvergyártók sem hagyhatnak figyelmen kívül. Ez meglöki a PC-s tartalomgyártás VR támogatását, az a HMD piacot, az pedig a PC-s VR platformra lesz jótékony hatással.
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #5971 üzenetére
Igazából az, hogy még egy darabig nem adnak ki új riftet, szerintem pozitív fejlemény, mert így nagyobb esély van rá, hogy a rift szoftvertámogatottsága kiforrja magát.
Ha a következő két évet az oculus arra fordítja, hogy lejjebb nyomja a gyártási költségeket és azzal együtt a rift árát, akkor hiába jön ki a Vive 2, a rift felhasználói bázisa fog nőni.
A nagyobb user bázissal meg könnyebben piacra lehet dobni az új hardvert - ha eljön az ideje - úgy, hogy elő lesz készítve a terep a szoftvertámogatásnak is.#5972:
Az állóvizet jelenleg nem az új hardverek tudják felkavarni, hanem a szoftver fejlesztők. Már azzal is meg lehetne többszörözni a felhasználói bázist, ha a jelenlegi AAA címek közül néhánynak megjelenne VR átirata.
A Fallout 4-et már bejelentették, a Half Life 2 VR most kapott zöld utat a steamen, szal alakul ez, csak ki kell várni.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
A teleport ki-bekapcsolása játék függő.
A játéktér mérete a szenzorok helyétől és számától függ. Nálam a 1.5mx1.5m játékteret simán lekezeli 2 szenzor. A szoba méret oculus-os játékoknál szvsz nem kritikus, gyakorlatilag a másfél méteres térben minden teljesen jól játszható. A nagyobb tér inkább a vive-os tartalmakhoz szükséges, mert a vive eleve minimum 2mx1.5m teret igényel, az alatt csak a standing mód működik, amivel sok steamVR játék el sem indul.
A szenzorok elhelyezésére érdemes némi időt szánni, mert 5-6 cm ide-oda pakolgatás is számít. Azaz előbb keress valami ideiglenes, mobil megoldást a szenzorok rögzítéséhez, majd amikor már jól működik a rendszer és eleget tesztelted, akkor fixáld őket a véglegesen.
Ami az usb-t illeti én nem rizikóztam és alapból rendeltem amazonról egy inatek kártyát, amivel működik is. 2 szenzorral a rift 3 usb 3.0 helyet igényel és egy usb 2.0-t az xbox kontroller. Ha nagyobb játékteret akatsz, akkor már nem tudod megúszni egy harmadik szenzor beszerzését, amihez újabb usb 2.0 kell.
A dedikált usb kártyát nem is csak az inkompatibilitás kiküszöbölése miatt ajánlják, hanem a megfelelő átviteli sebesség miatt is, hogy ne egy usb kontroller kezelje az összes bejövő jelet, mert könnyen szűk keresztmetszetté válhat.
Minden esetre első lépésként szerintem próbáld ki hogy működik a rendszer a meglévő eszközökkel 2 szenzorral és hol vannak a határai. Később bármikor lehet további szenzorral és usb kártyával bővíteni. -
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #5985 üzenetére
Elsőre én is a touch-hoz ajánlott szenzor elhelyezést próbáltam: asztal két szélén, szem magasságban, előre nézve, de nem jött be. Az asztal leárnyékolta a talaj nagy részét, így kb. 50 cm alacsonyan a touch már elvesztette a fonalat, de a tracking általában is instabil volt.
Aztán feljebb raktam kb. 50cm-rel fejmagasság fölé és kissé beljebb forítottam őket, hogy rálássanak a talajra, de így még kalibrálni sem volt hajlandó.
Aztán átraktam az egyik szenzort a szoba sarkába a 2 szenzoros roomscale beállításoknak megfelelően átlósan a másikkal szembe, és azóta hibátlanul működik, még a padlóra rakva is látja a kontrollereket.
Ehhez persze kellett egy kb. 5 méteres, aktív usb 3 hosszabbító. -
#54625216
törölt tag
Én ezt használom és működik rendesen:
A szenzor elhelyezésnél előbb jelöld ki a játékteret és ahhoz képes a téglalap két sarkába rakd a szenzorokat átlósan. Fontos, hogy viszonylag magasan legyenek. Egyébként valóban a beállítások során derül majd ki, hogy hol jó. Nálam pl. azon kellett állítgatnom, hogy a két szenzor pont egyenlő magasságban legyen, illetve az átló mérete se lehet akármekkora. Ezér írtam, hogy a legjobb, ha az elején valami könnyen mozgatható megoldást használsz és csak később fixálod a szenzorokat, ha már minden működik.
Harmadik szenzort hivatalosan csak az Oculustól direktben tudsz rendelni, de egyelőre nem szállítanak Magyarországra, így marad az ebay vagy a hardverapró. Mivel pár tízezer forintos tételről van szó, szerencsére nincs olyan nagy különbség a hivatalos és az ebay árak között. -
#54625216
törölt tag
Ahogy elnéztem a GrearVR+S7 képminősége nem vészesen rosszabb a riftnél, csak egy telefon GPU-ja nagyságrendileg gyengébb egy VR-ready PC-nél, így a render minőség lerontja az élményt.
Elnézve, hogy a supersampling mennyit javít a látványon és hogy mennyire megfingatja még a csúcskártyákat is érthető, hogy ha kb. ugyanakkora felbontást tizedakkora GPU teljesítménnyel akarnak meghajtani, abból csak gyengébb eredmény születhet.
Ezért fordulhat elő, hogy míg egy 360 fotó esetén a greavr és a rift meglepően hasonló minőséget produkál, addig egy egyszerű játéknál is brutál lehet a különbség.
Mellesleg ezért nem jósolok nagy jövőt egyelőre az ARM alapú hordozható HMD-knek.
Amire szvsz a GearVR és tsai alkalmasak, az az előre renderelt tartalmak prezentálása mondjuk ügyfélnek vagy kiállításokon, ahova nem tudsz rift-et vagy vive-ot telepíteni. -
#54625216
törölt tag
Ha készhezvételtől számítva 30 napon belül vagy, akkor simán az amazonnak küldd vissza, az okként jelöld meg, hogy hibás a termék és vagy visszafizetik az árát, vagy küldenek újat. Ha a termék hibás, akkor elméletileg az amazon fizeti a postaköltséget, de nem vagyok biztos, hogy Magyarországra is érvényes ez a szabály.
Ha túl vagy a 30 napon, akkor van még 2 év gyártói garanciád. Vedd fel a kapcsolatot az Oculus supporttal, akik megadják a címet, hogy hova kell küldeni a hibás cuccot és vagy kijavítják, vagy küldenek újat. A visszaküldés postaköltségét neked kell állnod. Fontos, hogy tartsd meg az amazonos számlát, mert ez igazolja, hogy hivatalos viszonteladótól vetted a terméket és érvényes a garancia. -
#54625216
törölt tag
Elméletileg igen, mert a gyártói garancia csak a közvetlen vagy a hivatalos viszonteladói vásárlásokra érvényes, de gyakorlatilag ilyenkor az eredeti vásárló nevében intézed a garanciát, postacímnek meg megadod a sajátodat.
Amazonos visszaküldés persze csak az eredeti vásárlónak működik.
Amúgy ha másodkézből veszel valamit, akkor mindig érdemes még a kifizetés előtt ledealelni az eladóval, hogy ha valamiért kekeckednének a garanciával, akkor intézze el a visszaküldést.
Ebayes vásárlásnál - ha az eladó nem vállal személyes garanciát - a legjobb, ha nem számolsz garanciával és ezt bekalkulálod a vételárba. -
#54625216
törölt tag
válasz Davidgta #6063 üzenetére
Minden esetre ne lepődj meg, ha kiírja, hogy nem elég jó a géped. Nekem a dual xeon E5-2687w (3.5Ghz 16 core), 128gb ram, gtx 1070 munkagépemre kiírta, hogy nem VR ready.
Ugyanerről panaszkodnak az OC-zett i5 tulajok is: 4.5Ghz-en megy a proci, de nem elég jó ...
Gondolom megnézi, hogy a cpu rajt van-e a kompatibilitási listán és ha nincs, akkor figyelmeztet.
Ehhez képest a steam megoldása nagyságrendileg elegánsabb, mert az lefuttat egy tesztet a gépen és az alapján pontozza a hardvert és - láss csodát - a fenti konfigot a top kategóriába sorolja. -
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #6068 üzenetére
Köszi, ezt már nézegettem, de megvallom őszintén fogalmam sincs, hogy a xeonnál mi lenne a jó "CoreType", "Generation", "PerfTag","Flags" és nem találtam róla használható infót. (Mondjuk annyira nem is foglalkoztam vele, mert el tudom viselni a feliratot, már észre sem veszem. )
-
#54625216
törölt tag
Ha a rift és a vive felbontása nem elég, akkor 2-3 évig (vagy inkább 3-4) még biztosan le kell mondanod a VR-ről.
Jelenleg nem a HMD panelek felbontása a szűk keresztmetszet, hanem a videokártyák teljesítménye.
Szvsz még legalább két-három gpu generációnak ki kell jönnie és széles körben elterjednie, hogy a vr jelenleg is túl magas minimál gépigényét a 4K HMD-k szintjére lehessen emelni.
Jelenleg kemény izmozás folyik a piacon, hogy melyik VR megoldás váljon de-facto szabvánnyá.
Ehhez nem elég a legjobb hardvert lerakni az asztalra, hanem meg kell teremteni mögé az ökoszisztémát is, ami megfelelő méretű user bázis nélkül nem megy. Ha viszont a gépigényt túl magasra állítják, azzal kiszűrik a felhasználók jelentős többségét, mert csak nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy egy 1000+USD árú 4K HMD mellé vegyenek még 2 db. 1080Ti-t, hogy legalább a szükséges fps-t tartani tudják (supersampling - ami sokkal többet javít a képminőségen, mint a nettó felbontás - pedig szóba se jöhet).
A másik megoldás az lenne, hogy a 4K kedvéért lejjebb adnának a VR tartalmak részletességéből, azaz a grafikai szinvonal visszaesne a kb. 10 évvel ezelőttire, aminek szintén nagyobb lenne a visszatartó ereje, mint a kisebb felbontásnak.
Egyébként az oculus be is jelentette, hogy kb. 2 évig nem fognak új rift verziót kiadni, legfeljebb kisebb módosításokat végeznek a CV1-en, pont azért, hogy időt adjanak a pc piacnak és a tartalomgyártóknak a felzárkózásra. -
#54625216
törölt tag
válasz akoska07 #6087 üzenetére
Két év a minimum az EU-ban.
Idézet a rift garancia doksijából:
" This limited Warranty continues for one (1) year from the date of purchase or delivery of the Product, whichever is later (the “Warranty Period”). However, if you purchase the Product from within the EU, the Warranty Period shall be two (2) years."
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz ForRedGlory #6078 üzenetére
Nézz körül a steamen és az oculus store-ban. Ami nem kifejezetten "game", hanem "experience" címen fut, az az általános VR tartalom, illetve van néhány kreatív eszköz, mint a Quill, Medium, Tilt Brush, amiért már önmagában is megéri VR-re beruházni, ha érdekel a 3d modellezés, rajz, stb.
Ami szerintem már több, mint rövid demó de nem játék, vagy alkotóeszköz, az a Google Earth, ami igen jó VR élmény önmagában. -
#54625216
törölt tag
Elkezdődött az Oculus Summer Sale.
Melyiket érdemes mindenképpen beszerezni a felhozatalból?
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #6183 üzenetére
Nekem anno az amazon nem engedte megvenni a bundle-t csak a riftet és a touch-t külön. Bár a bundle hajszálra ugyanannyiba került mint a két cucc, arra azt írta ki, hogy nem szállítják Magyarországra, miközben a rift+touch külön tételként ugyanabban a csomagban megérkezett.
Szerintem pont a bundle szoftverek miatt nem lehetett ide rendelni, mivel nálunk mások a szerzői jogok, így az oculus bundle sem érvényes.
Egyébként az összes ingyenes cuccot fel tudtam rakni: Quill, Medium, Robot Recall, Lucky's Tale, Dead and Burried, Herobound, de ezek eleve járnak minden vásárláshoz bundle-től függetlenül is. -
#54625216
törölt tag
Nálam, ha túl szorosra húztam az elülső szíjakat, akkor fél órán belül fájt a fejem, illetve van pár játék, ami motion sicknesst okoz. Érdekes módon jól bírom a hullámvasút játékokat, de a ripcoil pár perc után már hányinger, és elite-ben sem bírom sokáig az srv-vel száguldozást a bolygófelszíneken (erre találtam megoldást: ha lövegtorony nézetre kapcsolok, akkor nem billeg a horizont és motion sickness sincs).
A kezdeti kábaság egyébként lehet attól is, hogy eleinte túl intenzív az élmény és megterheli az agyat. Anno, amikor 3D modellezést tanultam és napi 12 órában a 3D nézetre fókuszáltam, a nap végére agyilag teljesen leamortizált. Ehhez szerencsére mindenki hozzá tud edződni, nem alkati kérdés, mint a motion sickness. -
#54625216
törölt tag
válasz chris0000 #6273 üzenetére
Nekem a gtx1070 founders edition mindent elbír, egyedül a subsampling fingatja meg, ha túl magasra állítom, de alapjáraton még nem találkoztam olyan játékkal, ahol az 1070 kevés lett volna.
Az 1080 kb. 20%-al erősebb, mint az 1070, tehát egész biztosan bírnia kell a tempót. -
#54625216
törölt tag
Szemüveges vagy? Vagy ha nem, akkor élesen látsz távolra? Nekem, amíg nem vettem hozzá vr-lens lencséket állandóan mozgatnom kellett az arcomon a HMD-t, mert hol itt volt élesebb hol ott és mindig olyan érzésem volt, hogy elcsúszott. A vr-lenssel meg felveszem, max. egyet igazítok rajta és órákig rendben van.
-
#54625216
törölt tag
Oculus Rift Debug Tool (supersampling) tutorial video
Oculus Tray Tool tutorial video
A srác többi videó is elég jó, hetente beszámol a legérdekesebb VR hírekről.
-
#54625216
törölt tag
válasz suniland #6347 üzenetére
Hát a videók lényege pont az lett volna, hogy érhetően elmagyarázzák, hogy mik ezek a beállítások.
Ami a lényeg röviden: ezekkel az eszközök az oculus rift képminőségét lehet állítgatni, illetve hasznos információkat kiíratni játék közben, pl. fps, szabad erőforrások, eldobott framek, stb.
Az oculus debug toolban alapvetően két olyan beállítás van, ami mindenkinek hasznos lehet:
Per Pixel Display Pixel Override
Más néven supersampling.
Ez a paraméter azt állítja, hogy a gép mennyivel magasabb vagy alacsonyabb felbontást számoljon, mint ami a HMD eredeti felbontása. Ha 0 vagy 1, akkor pont ugyanannyit, ha 0 és 1 között, akkor alacsonyabbat, ha 1 fölött, akkor magasabbat.
1.5 kb. dupla felbontást jelent (4K), 2 kb. négyszereset (8K), így ez az érték erőforrás függő: minél nagyobb a supersampling, annál nagyobb az esélye, hogy a gép nem tudja tartani a kötelező 90fps-t.Asynchronous Spacewarp
Ez a paraméter azt állítja, hogy ha a gép nem tudja tartani a 90 fps-t, akkor mi legyen.
Az egyik megoldás ilyenkor, hogy leveszi az fps-t 45-re és két frame között interpolál ('Force 45fps, ASW').
Ez az esetek többségében használ, de nyilvánvalóan rontja a játékélményt, illetve néhány embernél motion sicknesst okozhat. Jellemzően az olyan játékoknál nem szerencsés használni, ahol sok a gyors mozgás, vagy hirtelen kell a fejeddel követni az eseményeket (pl. robot recall), míg logikai játékoknál vagy fix nézetes, mászkálós rpg-nél simán elég lehet a 45 fps.
Ha az asynchronous spacewarp ki van kapcsolva (disabled), akkor a gép törekszik ugyan a 90 fps-re, de olyan felbontásban rendereli a tartalmat, ahogy bírja. Így sok esetben az fps terheléstől függően ingadozik. A véletlen szerű fps változás sokaknál erősebb motion sicknesst okoz, mint a stabil interpolált 45 fps, így ezt a megoldást célszerű elkerülni, ha a gép nem tudja garantáltan tartani a 90-et.
Ha a 'Force 45fps, ASW enabled', akkor a gép alapból 45 fps-en számol mindent. Ha 'Force 45fps, ASW disabled', akkor semmiképpen sem kapcsolja be az ASW-t, ha 'Auto', akkor a helyzettől függően 45fps-re vált, amikor 90 alá esik a teljesítmény.A legokosabb amúgy az esetek többségében az ASW-t Auto-n hagyni, de játéktól és beállításoktól függően néha van értelme ki-be kapcsolni. Pl. ha fontosabb a jó képminőség, akkor érdemes a supersamplinget magasra rakni és a Force ASW-t engedélyezni. Ha az egyenletes mozgás a fontosabb, akkor érdemes az ASW-t letiltani és a supersamplinget, illetve a játék grafikai minőségét lejjebb venni, amíg egyenletes 90 fps-t nem kapsz.
Fontos, hogy az Oculus Debug Tool beállításai csak addig élnek, amíg maga a tool alkalmazás fut. Ha bezárod, akkor minden visszáll alapállapotra.
Szintén fontos, hogy sok játék maga is lehetőséget ad a supersampling és asw beállításokra, ilyenkor mindenképpen a játékon belül kell ezeket állítgatni, különben a beállított paraméterek összeadódnak, pl. 1.5 supersampling a toolban + 1.5 a játékban a már megemelt felbontást fogja tovább szorozni és garantáltan megfekteti a gépet. -
#54625216
törölt tag
Ha ingyenes, akkor Steamből a The Labs-t próbáld ki mindenképpen. Amúgy a legegyszerűbb, ha mindent leszedsz, ami ingyen van és kipróbálod.
Fizetősből az Elite Dangerous, ami valódi, teljes értékű játék rendes VR támogatással, ha akciósan látod, akkor érdemes lecsapni rá, illetve nekem a Blaze Rush jött be, az 10 dollárért sem drága, de sokszor akciózzák 5 dollárért. -
#54625216
törölt tag
Ingyenes a The Unspoken az Oculus store-ban.
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #6437 üzenetére
Amazon.de-n alapból a rift+touch bundle továbbra sem rendelhető Magyarországra, de van megoldás:
válaszd a riftet magában, majd alul klikkelj az x db. new from EUR 449 linkre és itt válaszd a sellerek közül az amazon.de-t. Így beveszi a magyar címet is.
A kavarás oka, hogy a fő oldalon nem az amazon.de seller az alapbeállítás, hanem valamelyik amazonos magán eladó, aki nem szállít Mo-ra.
Amúgy ha van EU-s adószámod (vagy valakidnek), akkor így 377 EUR az ár postával együtt. -
#54625216
törölt tag
válasz zsolti_20 #6482 üzenetére
Vannak már bejelentett fejlesztői példányok vezeték nélküli HMD megoldásokra, de egyrészt még messze vannak a sorozatgyártástól, másrészt első körben brutális áruk lesz, harmad részt eléggé kompromisszumos termékek lesznek: nem kicsit növelik a HMD súlyát és az aksis megoldás miatt limitált ideig lehet csak használni őket, a vezeték nélküli kommunikáció megbízhatóságáról (értsd: véletlen disconnect játék közben) pedig még semmit sem tudunk.
Ha alapvetően ülve akarod használni, akkor tapasztalatból mondom, hogy a vezeték nem igazán gond, egyszer beigazítod, amikor leülsz és vigyázol, hogy egynél többször ne fordulj körbe a székkel, hogy ne tekeredjen a kábel a szék lábára. Az ülős játékokat eleve max. 180-200 fokos látószögekhez tervezték, így általában nem kell annyit forgolódni, mint a roomscale játékoknál.
Nálam csak gyerekeknél kell a kábelre vigyázni, mert ha nem állok folyamatosan mögöttük és igazítom a kábelt (meg lökdösöm vissza őket néha a játéktér közepére), akkor percek alatt gúzsba kötik magukat. A vezeték nélküli megoldások viszont az elkövetkező pár évben biztosan nem fognak ezen segíteni, amíg nem tudják legalább egy psvr hmd szintjére leszorítani a súlyukat.Nem lehet két HMD-t ugyanazzal a két szenzorral működtetni, sem rifttel, sem vive-al. Az alapvető probléma nem is a hmd-k felismerése és követése, hanem hogy így egy pc-nek kellene kiszolgálnia két HMD-t, míg komolyabb beállítások mellett már egy VR set is képes megfektetni egy csúcskategóriás PC-t.
A másik, hogy még ha menne is, a két játékos jó eséllyel folyamatosan kitakarná egymás elől a szenzorokat, amit csak a szenzorok számának növelésével lehetne kiküszöbölni.
Ezért dolgoznak a profi motion capture stúdiók 16-32 vagy még több kamerával és még így is rengeteg manuális javításra van szükség, mert előfordulnak helyzetek, amikor a trackereket egyik kamerából sem látni rendesen.A VR multizásra tehát jelenleg az egyetlen megoldás ha két teljesen izolált rendszert üzemeltetsz. A rift ebből a szempontból valamivel kényelmesebb, mert ha a játék nem igényel teljes roomscale-t, akkor a gépek akár ugyanabban a szobában is működhetnek egymás mellett úgy, hogy a szenzorok az asztal két szélén előre néznek. A vive valamivel macerásabb, mert alapból nagyobb játéktér kell neki és a 4 db. lighthouse bezavarhat egymásnak, 2 db. meg a már említett kitakarásos problémába fut bele, így vive-nál csak két különálló vr szoba jöhet szóba.
A legjobb persze az lenne, ha teljes lenne az átjárás a különböző vr megoldások között és a multi játékok platformtól függetlenül együttműködnének egymással, így egy háztartáson belül könnyebben megoldható lenne, hogy mondjuk psvr a nappaliban, rift a dolgozóban, de eddig - ha jól tudom - a Star Trek az egyetlen platform független, vr multi játék a piacon.
A szeművegek hűtése: bár a rift és a vive is fel tud melegedni, a párásodást nem a szemüveg felmelegedése okozza, hanem az, hogy egy zárt maszkkal a fejeden ugrálsz, amibe beleizzadsz. A szemüveg hőkibocsátása nem olyan jelentős, hogy pl. ülő helyzetben megizzasztana, sőt még valamit segít is, hogy a pára kevésbé csapódjon le. Persze így nyáron, ha eleve meleg van a szobában, akkor az izzadás elkerülhetetlen. Valójában tehát nem a szemüveget kellene hűteni, hanem a HMD-ken belül kellene valamiféle légáramlást generálni, ami kivinné a párát a zárt térből.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz zsolti_20 #6486 üzenetére
Két gépes rendszernél elméletileg megoldható lenne, hogy egy rift és egy vive ugyanabban a szobában párhuzamosan üzemel, mert teljesen más a két hmd tracking elve, tehát - elméletileg - nem zavarnak be egymásnak. Itt megint csak az egymás kitakarása lesz a kérdés, bár ha a vive mondjuk roomscale, a rift meg standing, azaz a szenzorok az asztalról előre néznek és nem kell a játékban forgolódnod, akkor kitakarást is lehet minimalizálni, bár szvsz elég nagy nappali kell hozzá.
Ha tehát van olyan vr multi játék, ami steamről fut és mindkét hmd-t támogatja, akkor - megint csak elméletileg - megoldható, hogy steamen keresztül multizol vive-al és rifttel egyszerre ugyanabban a szobában, bár valószínűleg így is két példányban kell megvenned a játékot, hogy két különböző userrel tudj belépni.Az iris-trackinbe most nagy pénzeket tolnak, az apple pl. nemrég vásárolt fel egy ezt fejlesztő startupot. Az iris-tracking viszont még jó ideig nem lesz kereskedelmi termék és a legjobb esetben is csak a vive vagy a rift következő vagy azutáni generációjában fog megjelenni.
Amúgy nem hinném, hogy első körben jelentősen csökkentené a gépigényt, mert ahhoz az összes meglévő szoftvert újra kellene írni, azaz elég valószínűtlen, hogy mondjuk a rift 2.0 majd beéri egy gtx960-al az iris-trackingnek hála.
Valószínűbb, hogy mondjuk a supersamplingot tolják magasabbra vagy egyes játékok magasabb szintre emeljik a grafikai beállításokat. Esetleg fordítva: a HMD-k natív felbontását növelik és csak a trackelt részt renderelik valódi 4K-ban, a többi meg marad 2K.A magam részéről amúgy sokkal szívesebben látnék a közeljövőben apró, de annál fontosabb változásokat, pl. cserélhető lencséket (karcolódás miatt), közvetlenül az oculustól rendelhető dioptriás lencse verziókat, hogy ne kelljen a szemüvegeseknek lencsefeltétekkel szerencsétlenkedni, az általad is említett jobb szellőzést, normális élesség állítást, hogy ne a hmd-t kelljen a fejeden rángatni, ha életlen a kép, stb.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Úgy tűnik az ingyenes Unspoken valójában csak limitált kipróbálásra szólt (mondjuk sehol nem volt kiírva). Nekem amúgy maga a játék bejött, de rendes pve tartalom nélkül nem adok ki rá pénzt.
Főleg a "pár hónap szopóág, amíg összeszeded a minimumot, hogy egyáltalán eséllyel indulj mások ellen és akkor majd rájössz, hogy rossz kasztot választottál" rendszerben nem. Ha szívni akarok, arra ott a WoW pvp, azt is az ilyen játékmechanika miatt hagytam abba.
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Eredeti játékok OFF topik
- OLED TV topic
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Bluetooth hangszórók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen