Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz qqzs #22346 üzenetére

    Nintendo 3ds-en sincs váltható user profil. Az aktív accountra veszed a játékokat és maga a játék oldja meg a több usert save slotokkal. Már ahhoz is hackelt firmware kell, hogy a játékállásokat le tudd archiválni. Ettől még persze jól jönne questre is a több user profil, de kézi konzoloknál, amikkel a quest versenyez nem ez a bevett megoldás.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz s:zozo #22353 üzenetére

    A 3ds-en tudsz migrálni másik hardverre (pl. 3ds xl-re), olyankor viszed a teljes sd kártya tartalmát, accountodat, mindent.
    De ha csak simán reseteled a konzolt és úgy adod el, akkor később hiába hozod létre ugyanazt a felhasználót egy másik hardveren, a vásárlásaidat elbuktad. Ez azért van, mert a 3ds titkosítja az összes fájlt az sd kártyán, így az sd kártya tartalma simán archiválható akár pc-n is, sőt ha az egész tartalmát egy nagyobb kártyára másolod, akkor is simán működik. A titkosítás kulcsát viszont a hardver és az account adataiból generálja, így hiába rakod be ugyanazt a kártyát egy másik konzolba, ott nem fog működni.
    Mondjuk nagy jelentősége nincs, mert az egész rendszer már évek óta fel van törve.
    A Switch már az 'xbox rendszert' követi, azaz megjelölsz egy elsődleges konzolt, azon a megvásárolt játékokat az összes user játszhatja és beléphetsz a usereddel más kozolokra is, de azokon csak a Te usered használhatja a játékaidat és végig online kell lenned.
    Azaz ha eladod a Switch-edet és később veszel egy másikat, akkor azt állítod be elsődlegesnek és minden úgy megy, mint előtte. Ha pedig van folytonos online előfizetésed, akkor a játékállásaidat is megőrzi a felhőben.
    Szvsz a Quest-nek is valami hasonló rendszer kellene és lesz is, ha majd a nagyobb kiadók is komolyan veszik, de ahhoz előbb el kellene adni pár milliót belőle.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Csakpeti #22870 üzenetére

    Alapszabály, hogy a netes vélemények csak akkor mérvadóak, ha mezei userektől jön statisztikailag szignifikáns mennyiségű visszajelzés. A youtuberek - ha nem is direktben fizetik őket - erősen a gyártóktól függnek, hogy kapnak-e megjelenés előtt teszt példányt, meghívják-e őket a bemutatókra, stb. Így aki rosszat mond, az kiesik a pixisből.
    A másik fajta meg a csípőből fikázó, aki ráfeszül valami minimális gyártási hibára, ami a termékek 0.001%-át érinti és abból próbál botrányt kavarni.
    Amióta a youtube ajánlási algoritmusa már nem veszi figyelembe a feliratkozásokat, a youtuberek egyre jobban bulvárosodnak, mert nem a renoméja hozza a nézettséget, hanem a klikkvadász cím és a jó thumbnail és akit nem az első sorban hoz fel a kereső, az lehúzhatja a rolót, így a mélyreható, korrekt elemzések kihalófélben vannak.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz barcalaci84 #25583 üzenetére

    Talán mert van elég erős PC-d. A többség azért veszi a Quest-et belépő szintre, mert nem kell PC-re is beruháznia, mégsem vágja el magát végleg a PC-s VR-től.
    Aki VR-en vacillál, de nincs VR ready gépe, az talán még hajlandó karira kiköhögni a Quest 400EUR árát, de ha még rájönne további 1000EUR vga, alaplap, cpu, ram cserére (és ezzel csak a belépő szintet kaparászná), akkor inkább lemond a VR-ezésről. Na őket célozza a Quest.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz ron8 #25618 üzenetére

    Mielőtt nagyon nekiállnál a Skyrimnak próbálj ki azért pár "valódi" VR játékot pl. Lone Echo.
    A Skyrim-be én is beletoltam anno több száz órát, de az akkor is csak egy VR átirat erős hiányosságokkal. (Pl. a tárgyakat nem tudod megfogni, hanem a kontrolleren kell gombot nyomkodni az interakcióhoz, ami a direkt VR-re írt játékokhoz képest eléggé immerzió romboló.)

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Raymond #25760 üzenetére

    Anno dolgoztam Ubi-s projecteken (Ubi volt az ügyfél) és többször is megjátszották, hogy egy eredeti koncepciójú, teljesen kész játékot E3 bejelentés előtt két hónappal elkaszáltak, átpasszolták egyik stúdiójuktól a másikhoz, átdolgoztatták és egy nagyobb franchise újabb részeként dobták piacra pár évvel később.
    Azaz az üzleti döntéshozók és a marketingesek sakkozgatnak a projectekkel és a portokkal, random dobálják a munkákat egyik stúdiótól a másikhoz, néha lehetetlen határidőket szabva.
    Azaz nem feltétlenül a stúdiók teljesítménye eltérő, hanem a szerencsésebbje végigviheti a projectjét, aki meg a f..sz rossz végére kerül, annak pár hónap alatt kell portolnia valaki más munkáját, ami nehezebb, mintha 0-ról kellene fejlesztenie.
    Ez még csak nem is Ubi sajátosság, szinte minden óriáscég ezt csinálja.
    Aztán amikor a sok negatív kritika miatt kezd annyira megrottyanni a pénztermelő franchise, hogy már a top menedzsment is érzékeli, akkor kijelölnek egy vezető stúdiót, a nyakukba öntenek egy halom lóvét és hagyják őket végre normálisan dolgozni. Így alakul ki az a hamis látszat, hogy a montreali stúdió gyártja a minőséget, a bukaresti meg a szemetet, pedig lehetne akár fordítva is.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Dyingsoul #28621 üzenetére

    Minél többet olvastam róla, annál jobban tetszik.
    Azt adja a VR-hez (AR-hez), ami a leginkább hiányzik: a közösségi élményt. Nem csak társasjátékokhoz jó, hanem a legtöbb külső nézetes, többszereplős játék is simán átírható, pl. Diablo vagy platformerek.
    Ráadásul magukat a fényvisszaverő lapokat bárhova el lehet helyezni, tehát nem csak az asztallap síkjába.
    Két hátrányát látom eddig:
    1. kell hozzá telefon vagy pc, így zsinóros megoldás
    2. drága - 3 HMD-s set kb. 900USD, ami VR szinten nem veszélyes, de mint platform kb. a 100USD / szemüveg lenne az elfogadható ár érte.
    Szvsz a Nintendo-nak fel kellene vásárolnia az egészet, akkor hatalmas siker lehetne.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gulasoft #28626 üzenetére

    Ez igazából egy önálló HMD. Tehát mindenki hozhatja a saját szemüvegét, mert maguk a programok ugyanolyan online multiplayer játékok, mint bármi más.
    Karanténban is lehet egymással játszani, mert a játékosok online is csatlakozhatnak egymáshoz: mindenki maga elé rakja a saját tábláját és látja, amit a többiek csinálnak.

    Inkább olyan értelemben drága, hogy egy családnak kell legalább 3-4 szemüveg, ami darabját 300USD-vel számolva már elég húzós. Igazából még úgy sem, mert egy PC+VR HMD is minimum ennyi, fejenként egy-egy Oculus Quest sem jön ki olcsóbban, de ahhoz túl speciális a felhasználási terület, hogy sokaknak megérje ennyiért.
    Ezért mondtam, hogy pl. Nintendo Switch kiegészítőnek lenne szuper kb. 100USD áron.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Jinxb1rd #29010 üzenetére

    Anno (1993-ban), amikor kijött az első doom, 10 órányi intenzív játék után lementem az éjjelnappaliba és megpróbáltam előkapni a rakétavetőt, amikor a sarkon befordult egy néni. :DD

  • #54625216

    törölt tag

    Oculus Quest S a láthatáron. Állítólag már az év végén ki akartak jönni vele, de a vírus miatt valószínűleg átcsúszik jövőre.
    Persze ez még csak szivárogtatás / pletyka, így sok részletet nem tudni, a bloomber kb. annyit derített ki, hogy nagyobb lesz a refresh rate (90Hz) erősebb cpu lesz benne (nyilván), valamivel könnyeb lesz, újratervezték a kontrollereket, elhagyják a szövetet a fejtartó pántból és természetesen támogatni fogja az oculus linket.

    A legjobb megoldás szvsz az lenne, ha összevonnák a pc és a standallone vonalat a hmd szintjén (azaz ugyanaz a design, display, lencse, felbontás, fov, refresh, stb.) és a rift csak annyiban térne el a questtől, hogy nincs benne plusz hardver. Így csökkenhetne némileg a Rift ára.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Raymond #29371 üzenetére

    Sejtettem, hogy volt már, de nem akartam több százat visszaolvasni, amíg megtalálom. :D

    Amúgy azt nem értem, hogy miért kell egyáltalán streamelni a Questre. Kell egy HDMI csatlakozó és ha van jel, akkor be se kapcsolna a standallone mód. A mobil CPU csak a pozíciókövetést végezné, a HDMI-ről érkező jelet meg egy az egyben küldené a display-re.

    A Quest 1-nél még piac szegmentáció szempontból érthető volt, mert fontos volt, hogy beinduljon Questre a natív szoftver fejlesztés, így a kiadók kénytelenek voltak a mobil cpu-ra optimalizálni, ha nem akartak kimaradni a platformból, míg ha az első naptól PC-re köthető a cucc, akkor nem vergődtek volna a portoláson.

    Amióta viszont a streamelés kb. megoldott, már nem üzleti, hanem technológiai kérdés, hogyan lehet a legjobb minőséget kihozni a PC-re kapcsolódáskor, innentől meg nem látom értelmét, hogy miért kell a jelet ki- és betömöríteni, ha egyszer úgyis kábelen megy az egész.
    Gondolom ennek inkább a mobil cpu oldalon lehetnek technikai korlátai, hogy valami feldolgozáson át kell esnie a jelnek, és a h265 decoder már bent van a cpu-ban, a tömörítetlen videostreamet meg nem bírná szuflával.
    A Quest 2-ben viszont már találhatnának megoldást a problémára, mert egy igazi all-in-one hmd-vel durván megtolhatnák a piacot: a mobil mód lehetne a kapudrog, majd a usert lehetne különböző akciókkal a PC-s VR felé csalogatni.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Serminator74 #29905 üzenetére

    Szerintem le kellene tesztelned valaki más gépén, azzal ki tudnád szűrni a HMD hardver hibát.
    Pl. lehet, hogy a hdmi kábel tört meg valahol és a mozgatástól függően egy-egy pillanatra szétkapcsol, ami már elég ahhoz, hogy a windows leválassza a PC-ről, majd vissza.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Dyingsoul #29926 üzenetére

    " Élesebb képet viszont nem sok eszköz tud adni a piacon és ez azért szerintem sokat számít, pláne a 600$-os kategóriában..."

    + kb. 1300EUR a 2080Ti-ért, ami ki is rendereli a dupla felbontást.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Serminator74 #29918 üzenetére

    Simán lehet, hogy az USB kontroller chip nem bírja a terhelést.
    2 kamerával a CV1-nek min. 2db. usb3-ra és 1db. usb2-re van szüksége.
    Lehet 3db. usb2 is, a különbség hogy ilyenkor a kamerákról érkező kép tömörített, míg usb3-on tömörítetlen, azaz usb2-vel valamivel gyengébb lehet a tracking.

    Na most ami a legfontosabb, hogy a hmd<->pc adatforgalomban ne legyen szűk keresztmetszet. A CV1 esetében a hibát az usb kontroller chip I/O limitje szokta okozni, azaz a chip egyszerűen nem képes akkora adatforgalmat kezelni, mint amennyit a ráaggatott usb csatlakozókon keresztül a PC-be érkezik. Ez okozhatja az általad észlelt hibát, hogy az usb eszköz pár mikroszekundumra leválik a PC-ről.

    Ha tehát nem tudod más gépen tesztelni, akkor szvsz a legjobb, ha beszerzel egy inateck usb3 kártyát. A legjobb esetben megoldódik a problémád kb. 10 ezer forintért, a legrosszabb esetben lesz még 4 extra usb3 csatlakozó a gépedben kb. 10 ezer forintért.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Serminator74 #29962 üzenetére

    Figyelj rá, hogy a bővítőkártyán mindenképpen az ajánlott fresco logic chipset legyen (lásd: összefoglaló), mert elég sok típussal nem kompatibilis a CV1 (VIA és társai). Az amazonon van jópár olcsóbb, az inateck-re kinézetben 100%-osan hasonlító, de inkompatibilis kártya, szal csak óvatosan.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Serminator74 #29966 üzenetére

    Nincs közvetlen tapasztalatom a startech.com kártyával, mert nekem anno nem fért bele a költségvetésbe és az inateck azóta is működik, így nálam usb probléma letudva.
    Elméletileg amúgy sokkal jobb, mint az inateck mert mind a 4 usb porthoz külön kontroller chip tartozik, így garantáltan nem futsz bele szűk kereszmetbe.
    A Virtual Reality Oasis csóka tesztelte és azt mondja, tökéletesen működik vele a CV1.
    Ha 4 szenzoros CV1 rendszert akarnék építeni biztosan ilyen kártyát vennék. :DDD

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Geradossz #29970 üzenetére

    Elsőként azt érdemes tisztázni, hogy:
    1. Ahogy a többiek is leírták: 360 fokos állóképek sorozatára gondolsz-e, amik között úgy navigálsz, mint a street view-nál, azaz körülnézel, ráböksz egy pontra és arra betölt egy újabb 360 fokos állóképet, amit abból a pontból készítettek.
    2. Tényleg videóban gondolkodsz, azaz állóképek helyett 360 fokos videókat akarsz lejátszani hasonló navigációval?
    3. Elég a 360 fok vagy sztereo képeket/videókat akarsz mutogatni?
    4. Elég a 3DOF vagy 6DOF kell? 3DOF = 3 szabadságfok. Csak forgatni tudod a fejedet, de pozíciót változtatni vagy benézni valami mögé már nem.

    A 360 fok állóképek sorozatához már léteznek kész megoldások és a sztereo 360 fotókhoz is. A videó már nehezebb ügy valószínűleg egyedi készítésű lejátszószoftver kell hozzá, a 6DOF meg csak lightfield-el lehetséges vagy a teljes környezet photoscannelésével. A lightfield földi halandóknak nehezen elérhető, a scannelést meg lehet csinálni házi körülmények között, de rengeteg munka, az eredmény kompromisszumos és mivel nagy felbontású valós 3D geometriáról van szó, zabálja az erőforrásokat.

    Illetve az még a kérdés, hogy mennyire kulcsrakész, "hülyebiztos" megoldást keresel, vagy hajlandó vagy tanulni és kísérletezni, vagy ha nem, akkor megfizetni valakit, aki megcsinálja Neked.
    Unreal Engine-ben pl. pár nap alatt össze lehet dobni VR képnézegető programokat gyakorlatilag neten elérhető tutorialok alapján, csak ugye ahhoz alap szinten ismerni kell az Unreal Editort és a blueprinteket.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    Az Elite Dangerous Odyssey kiegje nem lesz VR kompatibilis. :O
    Állítólag idővel majd jön a VR support, de szvsz ez ilyen "sohase mond hogy soha" PR duma.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz a2d2 #30143 üzenetére

    Én többször is nekifutottam, mert próbáltam hinni a hozsannázóknak, hogy mennyire szuper VR MMO ez és mindig keserű csalódás volt.
    Nincs olyan pontja a játéknak, ami ne lenne kritikán aluli.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gulasoft #30146 üzenetére

    Elég megnézni Nintendo 3DS-en bármelyik rpg-t, hogy egy kilenc éves telefon kategóriás hardverből mit ki tudtak hozni. Az Orbusból meg egyszerűen hiányzik az ízlés és a tehetség.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz neverless #30226 üzenetére

    Én végigjátszottam pár éve egy gariztatást az Oculussal.

    Elromlott az egyik kontrollerem, írtam a supportnak, küldtem videót a hibáról, mondták, hogy oké, küldenek egy újat.
    Aztán kiderült, hogy magyar címre nem tudnak, mert nincs a támogatott országok között.
    Mondom sebaj, itt egy osztrák cím, küldjék oda.
    Az sem jó, mert ha a felhasználás nem támogatott országban történt, akkor nincs gari.
    Redditen is volt olyan sztori, hogy az USA-ban vett a csávó Riftet, kivitte magával kiküldetésbe, onnan levelezett a supporttal és az otthoni USA címére sem voltak hajlandóak cserét küldeni, mert hogy nem támogatott országban használta a terméket.
    Szvsz az egész eljárás totál törvénytelen, az EU-ban mindenképpen, mert egy forgalmazó nem kötheti a garanciát ahhoz, hogy melyik EU országban használták a terméket, de ehhez valakinek végig kellene küzdenie egy pert az Oculussal, de legalábbis felnyomni őket valami EU fogyasztóvédőnél, nekem meg nem volt hozzá kedvem / energiám.

    A végén az egész levelezést átküldtem az Amazon.de-nek, hogy hát az Oculus arra hivatkozik, hogy az Amazonnak nem is lett volna joga nem támogatott országba eladni a Riftet és most mi legyen. Az Amazon erre minden hiszti nélkül visszafizette a kontroller árát, így vettem egy újat. (Én még külön csomagban vettem a Touch-t, nem kombóban a CV1-el.)

    Tehát az esetedben a legrosszabb dolog, ami történhet, hogy ugyanezt a műsort lejátsza Veled is a support. Nem kell túlparázni, csak küldj el mindent az Amazonnak, azoknak szerencsére nem éri meg ilyen hülyeségeken küzdeni, inkább fizetnek.

    Annyi kellemetlenséged lehet, hogy valószínűleg a teljes csomagot vissza kell küldened, azaz hmd, kotrollerek, minden, mert az Amazon cserealkatrészt nem küld, csak komplett terméket vagy pénzt. Ha tehát nem tudsz VR nélkül élni, akkor a legjobb, ha lejátszod a gariztatás műsort és amikor az Amazon zöld utat ad a visszafizetésnek, akkor előbb veszel egy új Riftet és csak akkor küldöd el a régit az Amazonnak, amikor megérkezett az új.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Raymond #30241 üzenetére

    Általában véve bármilyen multiplayer játékban előnyben vannak a min-maxerek függetlenül attól, hogy egérrel, kontrollerrel vagy VR-el játszanak.
    Ha valakinél nem szempont az immerzió, hanem csakis az eredménytáblát nézi, az mindig jobb lesz, mint aki elsősorban az élményért magáért játszik.
    Én már egyáltalán nem foglalkozom kompetitív multiplayer játékokkal, de lassan kooperatívokkal sem, mert már ott is eluralkodott a min-maxer mentalitás.
    Talán a WoW-ban meg a Diablo 3-ban találkoztam ezzel először, hogy csak azokra a pályákra találsz partnert, amik a szintednek triviálisak, úgy viszont - kihívás nélkül - dögunalom pótcselekvés a játék, ahova meg kihívás lenne, nem vesznek be azok, akik számára az a pálya triviális, mert visszafogod a "teljesítményüket" és öt perc helyett csak nyolc alatt tudnak végigrohanni rajta.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Gaborka30 #30309 üzenetére

    A PSVR-nál azt kell eldöntened, hogy van-e kedved - és helyed - a roomscale tartalomhoz.
    Ha alapvetően kanapén ülve akarsz játszani és minimális közvetlen interakcióval, akkor a PSVR jó kompromisszum lehet ár / minőségben, mert a VR árához ugye a PC fejlesztése is hozzáadódik, ami mondjuk egy vga csere + hmd kombó esetén 200 ezer forint befektetés alsó hangon.
    Ha nincs legalább 2x2m tered VR-ra vagy úgyis csak a kanapén lazítanál, akkor első körben érdemes a PSVR-t kipróbálni.
    Megveszed amazon.de-ről 300EUR-ért, ha nem jön be, van 30 napod visszaküldeni. Vagy ha tudsz kölcsönkérni egyet, akkor kipróbálod azzal és keresel használtat 55-70 ezer körül.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    Akciós Steamen a Skyrim VR, még nem volt meg, de gondoltam ennyit megér (17EUR). A karakter képernyőig jutottam, megjelent a virtuális billentyűzet, ami nem reagál sem a kontrollerre, sem a billentyűzetre. Ment a refund. :W

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Gigi01 #30318 üzenetére

    CV1 + xbox kontroller. Sokaknál előjött ez a hiba, néha a steam vr frissítése megoldotta, néha nem. Az egyetlen biztosan működő megoldás, ha felrakod az eredeti skyrim-et, megcsinálod a karaktert és felülírod a skyrim vr-ben a savegame-t. Röhej.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Dyingsoul #30321 üzenetére

    Úgy vagyok vele - bármilyen játéknál -, hogy ha rögtön az elején kritikus bugba futok, akkor automatikusan megy a refund. Pláne ha már 2 éve jelezték a hibát és azóta se javították. :DDD

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Raymond #31734 üzenetére

    Részemről a facebook regisztráció dealbreaker. Eddig aktív támogatója voltam az Oculusnak, de innentől vége. Ameddig hagyják működni, addig elleszek a CV1-el, aztán vagy eladom vagy kukázom, az eddig megvett játékokat meg leírom veszteségként.
    Kár érte.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Jinxb1rd #31759 üzenetére

    "Fantasztikusan nehéz egy üres profiloldalt csinálni..."

    Nehéz, mert a Facebook felszólítás nélkül törli.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Imilenni #31767 üzenetére

    Engem nem a személyes adataim biztonsága izgat, hanem általában szeretnék kimaradni a közösségi médiából. Se facebook, se insta, se twitter, se akármi. És ha ez lemondásokkal jár, pl. hogy nem veszek többet Oculus termékeket, akkor vállalom.

    Amúgy nekem több fake facebook fiókomat is törölték, gondolom elég jó az algoritmusuk ahhoz, hogy lássák ki az, aki tényleg nincs rajta és ki az, aki csak altozik.
    Úgyhogy fake accounthoz kötni a vr hardvert eléggé hazárdírozásnak tűnik, mert bármikor kiránthatják alólad az egészet és minimum bukod a szoftver vásárlásaidat.

    Érdekes történet:
    A barátnőm sincs facebookon és egyszer kitalálta, hogy a saját készítésű ékszerei propagálására létrehoz egy fiókot. Regisztráltunk új email címet, facebook fiókot, töltöttünk fel képeket, nyitó szöveg, stb. A bejelentkezéshez előírás volt, hogy a telefonján erősítse meg a regisztrációt, letöltötte az appot, aminél nagy betűkkel garantálták, hogy csakis a regisztrációhoz szükséges adatvédelem miatt kell és nem fér hozzá a telefonon tárolt egyéb adatokhoz. Tíz perc múlva már az összes a telefonján tárolt kontaktját feldobta, hogy kapcsolódjon hozzájuk. (De olyanokat is, akikkel évek óta nem beszélt, csak bent volt valamiért a száma a telefonjában, pl. dpd futár.)
    Aztán kb. másfél órával a regisztráció után egyszerűen eltűnt az oldal, a belépéskor meg csak annyi, hogy nincs ilyen fiók. Se értesítés, se figyelmeztetés, semmi.

    A lényeg, hogy nekem eddig akármilyen interakcióm is volt a facebookkal az abban erősített meg, hogy nem. Eddig is ehhez tartottam maga, ezután is így lesz.
    Pl. ha egy cikket csak facebook accounttal lehet kommentelni, az nálam a "kapcsold ki az adblockot" meg a "csak regisztrált tagok olvashatják" kategória, azaz elolvasás nélkül, reflexből csukom be, függetlenül attól, hogy egyébként akartam volna-e egyáltalán kommentelni.

    Ami az Oculust illeti: szerintem hamarosan be fogják támadni bíróságon, mert miért kellene bárkinek a személyes adatait megosztania egy céggel azért, hogy egyáltalán használhassa a hardvert, amit drága pénzen vett tőlük. Ez gyakorlatilag az összes létező adatvédelmi elvet sérti, mert az adatvédelmi szabályozásnak pont az lenne a lényege, hogy minden adatigénylő csak a szolgáltatáshoz bizonyítottan szükséges adatokat kezelheti.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Jinxb1rd #31777 üzenetére

    "1) Ez abszolút nem igaz."

    Elméletben vitatkozol a gyakorlati tapasztalatokkal. Több fake profilt is csináltam és következetesen törölték az összeset. Lehet, hogy Neked nem, akkor örülj, én minden esetre nem fogok olyan rendszerben pénzt költeni, amiben bármikor figyelmeztetés nélkül törölhetik a teljes accountodat. Jogi védelem meg nincs, mert ezer és egy apróbetűs rész védi őket, hogy Te önként és dalolva belementél, hogy bármikor letilthatnak, ha olyanjuk van.

    " Csak annak kell félni, aki folyamatosan és feleslegesen ellenkezik, hogy legyen egy egyszerű profil oldala. Aki baromkodik és lázadozik."

    Ezt jobb helyeken politikai cenzúrának hívják, de még csak nem is erről van szó. Semmilyen aktivitás nem volt a barátnőm accountján és simán törölték fotókkal mindennel együtt. Pontosan azért, mert nem valós adatokkal hoztuk létre, azaz nem teregette ki a magánszféráját a facebook előtt, innentől az account a facebook számára teher.

    "2) Ha látják, hogy egy Facebook fiók Oculushoz van kötve, nem fogják a fiókot törölni. Ez a baromság is honnan jött... ti törölnétek a saját rendszeretekből azokat az ügyfeleket, akik vásárolnak tőled? Kicsit gondolkozzunk már..."

    Ha már vásároltak és náluk a pénz, miért ne? Látják, hogy adatot nem tudnak bányászni tőled, tehát onnantól csak a veszteséget termeled. A facebooknak nem a szoftver vagy a hardver eladás a valódi bevétel, hanem a privát adataid.

    "3) Support. Valami bajod van, írsz a supportnak. Az egész élet support alapú. Veszel az áruházban egy rózsaszín zoknit magadnak és nem jó a méret, visszacseréled. Nem működik a készülék, visszaviszed. Lekapcsolnak Facebookról, írsz a két kezecskéddel. Nem fognak a vásárlásaid eltűnni egy fekete lyukban, mikor manapság mindent logolnak, jézusom már..."

    Az Oculus semmiféle supportot nem biztosít Magyarországra, mert nem támogatott ország. (Ez is törvényellenes amúgy, csak még senki sem vette a fáradtságot, hogy perelje őket. Talán most.)

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Jinxb1rd #31786 üzenetére

    1. Pont abból indult a beszélgetés, hogy az Oculus fake profilra regisztrálása megoldás-e vagy sem. Mint kiderült nem, mert ha nem teregeted ki a magánéleteddel együtt a valós személyes adataidat a nyilvánosság előtt, akkor törlik a profilt.

    2. A facebookot a személyes adataid érdekli. Ha nem kapja meg, akkor veszteséget termelsz a számára. Az oculusból és a játékvásárlásból jövő bevétel a facebook költségvetésében elenyésző, még azt is meg merem kockáztatni, hogy veszteséges.

    3. Ha a facebook törli a profilodat, akkor nem férsz hozzá az Oculusos vásárlásaidhoz. Írsz a facebooknak, az vagy visszaállítja, vagy nem. Ha igen, akkor írsz az Oculusnak is, hogy kéred vissza a játékaidat. Ők meg visszaírnak, hogy Magyarország nem támogatott ország, eleve nem is lett volna szabad Magyarországon Oculust árusítani. (Ez az érv konkrétan elhangzott egy Oculus-al folytatott levelezésben. Amazonról rendelt CV1-nél az volt az érv, hogy az Amazon megsértette a viszonteladói szerződést, amikor Magyarországra postázta a CV1-et.)

  • #54625216

    törölt tag

    válasz a2d2 #31789 üzenetére

    1. Nem akarok Facebook ügyfél lenni, nem akarom megadni a nevemet és a telefonszámomat egy olyan cégnek, amelyik tovább értékesíti harmadik félnek.
    2. Nem akarom az Oculus fiókomat összekapcsolni a valós adataimmal, mert senkinek semmi köze a valós adataimhoz.
    3. Nem fogok pénzt költeni egy olyan rendszerben, aminek joga van bármikor törölni a teljes accountomat, függetlenül attól, hogy érdekében áll-e megtenni vagy sem.

    Én teljesen megértem a kamu profilok elleni fellépését a facebooknak, a facebook egyszerűen nem az a cég, ami megtűri az anonimitást.
    Van, akinek ez belefér, másnál dealbreaker.
    Nálam az utóbbi.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Imilenni #31792 üzenetére

    Őszintén szólva engem tökre nem érdekel, hogy egyes cégek vagy kormányzati ügynökséget milyen adatokat gyűjtenek rólam, vagy hogy a Windows, iOS, Android akármi milyen adatokat lop a háttérben.
    Ez számomra nem elvi, hanem gyakorlati kérdés.
    A facebook és a többi közösségi platformmal az a bajom, hogy nem valami anonim masszába kerülnek az adataim, azokat nem statisztikai alapon kezelik, hanem mindenki számára transzparensé válnak, ráadásul elméletileg az én közvetlen beleegyezésemmel.

    Mondok egy példát: anno, amikor az egész közösségi média és a játékos profilok összekapcsolása kezdődött, a Blizzard megpróbált a battle.net accountokból amolyan alternatív facebookot kreálni: kötelezően a valós előfizetési neveket és adatokat akarták kapcsolati háló alapon transzparensé tenni mindenki számára.
    Azaz pl. a battle.net fórumokon nem a karaktered neve alatt kommunikálhattál, hanem a valós neved jelent meg.
    Volt belőle balhé rendesen, de a Blizzard tartotta magát, egészen amíg az egyik community managerük kiposztolta a valós nevét a fórumra, hogy na lám nincs mitől félni.
    Hát nem kellett volna.
    Fél nap alatt lenyomozták, hogy még mindig a szüleivel él (fotót mellékeltek a házról), a kapcsolati hálóját visszakövetve mások facebook képeiből azonosították, hogy ő az a hányós gyerek ott a háttérben, rendeltek neki házhoz 200 db. pizzát, stb.
    Klasszikus cyber bullying ment, amolyan proof-of-concept alapon.
    Hogy-hogynem, pár napon belül a Blizzard lemondott a valós neveken alapuló közösségfejlesztésről.

    Na most pontosan ugyanezt akarja a Facebook elérni az Oculus accountokkal.

    Ez nagyon nem ugynaz, mint amikor a Windows telemetria adatokat gyűjtöget a gépedről, meg a google lehallgatja a magánbeszélgetéseidet és az alapján dobálja rád a reklámokat. Nem mintha az rendben lenne, de mivel a háttérben és csak a saját berkeiken belül intézik, együtt lehet élni vele.

    Itt konkrétan arról van szó, hogy minimális kutatómunkával bárki magánélete feltérképezhető bárki által és ezekkel az információkkal vissza is lehet élni.
    Mondhatod erre, hogy hát ne légy hülye és ne ossz meg szenzitív adatokat. De az ellen már semmi nem véd, hogy a kapcsolati hálódat visszakövetve a mások által rólad megosztott adatokból halásszanak, márpedig a facebook pontosan ezt teszi lehetővé.

    De mint mondtam, akinek ez belefér tőlem csinálja nyugodtan.
    Velem minden esetre az Oculus garantáltan elvesztett egy ügyfelet.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Jinxb1rd #31801 üzenetére

    "Ilyen hülye helyzet akkor fordul elő, ha direkt kötekedsz az emberekkel. pl a politizálás ilyen dolog."

    Pont azért veszélyes összekötni egy játékplatformot a személyes adatokkal, mert a kötekedést másként élik meg az emberek az online játékokban, mint a valós személyes konfliktusokat. Ki lehet maradni a politikai vagy vallási, stb. sárdobálásból, de elég valakit lelőnöd pvp-ben és máris magadra uszítottál egy pszichopatát.

    "De egyébként jah: el lehet adni a Facebook VR-ját, ha nem tetszik, amit csinál vele."

    Pontosan ez fog történni.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Dyingsoul #32235 üzenetére

    Már régebben is poénkodtam vele, hogy a Facebooknak a Nintendo-val kellene szövetséget kötnie és a Nintendo húzócímeket licenszelni Quest-re kerül, amibe kerül. Ha lenne Mario, Zelda, Kirby, Animal Crossing, stb. akkor nem százezres, hanem tízmilliós nagyságrendben tudnának eladni belőle. Már a bejelentés hírére kifogynának a készletek.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Magyarfarkas #32247 üzenetére

    ".aki meg valakinek képzeli magát és fél a kémkedéstől meg a laposföldben , annak meg ott vannak más headsetek, meg mondanám neki hogy az oculus 2012 óta facebook tulajdon, dehát az ilyen úgyis mindig jobban tudja "

    Olvass vissza a topikban, nálam nagyobb Oculus fant keveset találsz, de az egyik legalapvetőbb ígérete az Oculusnak pont az volt, hogy nem kell félni a Facebooktól, mert a két rendszert nem fogják összevonni.
    Erre kiderült, hogy mégis.
    Nem vagyok Facebook-on, és nincs semmi, amivel rá tudnának venni, hogy regisztráljak. Sőt, minél jobban erőltetik, annál jobban taszít. Ez nem valami irracionális félelem, hogy jaj a CIA/fasiszta háttérhatalmak/gyíkemberek gyűjtik az adataimat, mert arra én is ugyanúgy magasról teszek, mint bárki más.
    Egyszerűen nálam elvi kérdés, hogy ha valamit nem akarok, akkor azt nem hagyom lenyomni a torkomon. Márpedig ez az egész, amit az Oculussal műveltek a gátlástalanul erőszakolt árukapcsolás iskolapéldája.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Magyarfarkas #32275 üzenetére

    Nyilván nem szerződésben garantált ígéretről van szó, csak amikor a Facebook megvette az Oculust és az üzlet sokakban aggodalmat keltett, akkor mind az Oculus, mind a Facebook azt kommunikálta, hogy az Oculus önálló vállalat marad, saját ökoszisztémát fog kiépíteni és nem lesz kötelező a Facebook regisztráció hozzá.
    Különben is - mondták - a cég tulajdonosi háttere technikai részletkérdés, mert a Facebook nem fog beleugatni az Oculus üzleti döntéseibe.
    Ehhez képest ami történt, az már messze nem az adatvédelmi aggályokról, hanem az Oculus brand hitelességéről szól.
    Meggyőződésem, hogy ezzel az Oculusnak, mint önálló márkának vége. Ha ugyanis egy cég az ügyfelei helyett a tulajdonosa érdekeinek kiszolgálását helyezi előtérbe, az a cég gyakorlatilag feladta azt a célt, amiért létrejött.
    Márpedig a kötelező Facebook regisztráció egyedül a Facebooknak és nem az Oculus ügyfeleinek állt érdekében.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gulasoft #32297 üzenetére

    Szerintem az Indexnek a pro felhasználók tartják magasan az árát. Kezdetben a Vive jobb trackingje miatt kialakult egy felosztás, hogy a home inkább Oculus, a pro meg inkább Vive (némi átfedéssel), így mára a legtöbb "ipari" megoldás SteamVR-ra épült és az Index vette át a Vive helyét.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Vaze #32458 üzenetére

    Csomagküldős cuccoknál nem úgy van, hogy ha másik államból rendeled, akkor nem megy rá az adó?

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Dyingsoul #32456 üzenetére

    A PCVR olyan értelemben sosem lesz halott, hogy már csak a fejlesztőkörnyezet és a pro felhasználók miatt is életben kell tartani a platformot. És amíg a PC-s grafkártyák erősebbek, addig a PCVR minősége is nyilván jobb lesz.
    Amit nem nagyon értek a Quest2 esetében, hogy miért nem vonták össze a RiftS és a Quest vonalat valami natív kábeles megoldással, ha már a PCVR-ról letettek.
    A Quest1-nél ugye még érthető volt, hogy nem akarták kanibalizálni a RiftS piacát, illetve kellettek a natív Quest-es fejelsztések, hogy a saját lábán is megálljon a platform.
    Ha viszont teljesen leállnak a PCVR-ról, akkor nincs miért tovább erőltetni a kompromisszumos USB megoldást.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz -Solt- #32466 üzenetére

    A PCVR-al az a baj, hogy mint platform teljesen kiszámíthatatlan.
    Az egész VR forradalom a 900-as szériával indult, amikor még bevett gyakorlat volt, hogy az idei csúcs VGA jövőre széles tömegeknek is megfizethető lesz, mert közben kijön az új generáció, ami lenyomja az árakat.
    Így a VR teljesítmény igényét az akkori top 980Ti-re lőtték be, mert - gondolták - az ára egy éven belül úgyis megfeleződik, a HMD meg mehet egy jobb monitor áráért.
    Ez volt a terv legalábbis.
    Ehelyett jöttek a bányászok és a kereskedők még az elfekvőben lévő készleteket is aranyáron vesztegették, a 2000-es széria meg dupla áron adott +30% teljesítmény, míg az 1000-es sorozat ára még emelkedett is. Közben gyakorlatilag megszűnt a VGA piacon a verseny, így az NV ahelyett, hogy a csúcsteljesítményen javított volna, MHz-eket reszelgetve, alibitermékekkel töltögette ki a piaci réseket.

    Tegyük hozzá, hogy a PC piacon nem az éppen aktuálisan kapható konfig ár / teljesítménye számít, hanem a nagy átlagé. Hiába jön most ki az nvidia jó videókártyákkal jó áron, attól még a következő 5 évben 2060-nál jobb VGA-ja csak a játékosok max. 20-25%-ának lesz.

    Így teljesen érthető, hogy a Facebook függeteleníteni akarja a VR sorsát a PC piactól.
    Megnéztem, hogy a 6 éves unokaöcséim mivel játszanak a legszívesebben:
    - Recroom
    - Robo Recall
    - Beat Saber
    - Echo VR
    - Space Pirate Trainer
    A többi játékot is meg-meg nézegetik, de ezek azok, amikhez rendszeresen visszatérnek. Akkor meg mire fel tolna a Facebook milliárdokat a csúcs grafikába?

  • #54625216

    törölt tag

    válasz -Solt- #32472 üzenetére

    Egyetértek, feljebb írtam is, hogy a link mellett/helyett lehetne a Questben valódi zsinóros PC támogatás, akár egy HDMI-USB kábel megoldással, vagy akárhogy.
    Ugyanakkor értem a Facebookot is, hogy minek erőlködjenek egy olyan piacon, amin van éppen elég jó minőségű konkurens megoldás, miközben lehet saját platformja is, ahol ő diktálja a feltételeket és nem attól függ a terméke sikere, hogy idén csökkennek-e a VGA árak.

    "Anno nem a 980 Ti-hez lőtték be a VR teljesítmény igényét, hanem a 970-hez, az volt az ajánlott konfigban is és ezt hangoztatták sok helyen is."

    #32473 Dyingsoul:

    Azért a gyakorlatban az a 970 erősen az elméleti minimál volt, a gyakorlatban a VR a 980Ti-nél kezdődött, később ugye az cserélődött 1070-re.
    Értem alatta: "970-es kártyám van, upgradeljek-e VR miatt?" kérdésre nem tudtad őszintén azt mondani, hogy ráér még vele.

    " Az AAA stúdiók taktikája az, hogy megvárják szépen szélesedjen ki a piac, túl kicsi a bevétel számukra. "

    Pontosan. És amíg a nagy átlag nem rendelkezik VR-ready PC-vel, addig nem is fogják komolyan venni a VR piacot.
    Ugyanakkor a Nintendo Switch sikere jól példázza, hogy ha egy referencia hardver népszerűsége eléri a kritikus tömeget, akkor hajlandóak a kiadók nagyobb energiát is fektetni a portolásba, ha azzal új felhasználókat érhetnek el. A Facebooknak fel kellene mutatnia legalább 3-5 millió stabil Oculus usert, hogy az AAA kiadók komolyan vegyék, amit sokkal könnyebb saját olcsó hardverrel elérni, mint drága minőségi PC kiegészítővel, amire még rájön a VGA fejlesztés költsége is.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kiskuplung #32485 üzenetére

    Ha már analógia inkább úgy merül fel a kérdés, hogy a PS4 Pro hány fps-el tud többet 4K-ban, mint a sima PS4 fullHD-ban?

  • #54625216

    törölt tag

    Aki szerint jó megoldás kamu Facebook accounthoz kötni az Oculus fiókját, az jobb ha alaposan végiggondolja, mielőtt túl késő:
    RoadtoVR cikk
    Ráadásul ez érvényes egyéb szabálysértésekre is, azaz ha bármelyik Facebook-os közösségi térben rádmásznak és a Facebook bannol (akár jogosan, akár nem), akkor is lőttek a vásárlásaidnak.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz a2d2 #32490 üzenetére

    Mindenki az adatvédelmi kérdésekkel jön (elvégre Facebookról van szó), de egyáltalán nem ez a fő probléma, hanem hogy a vásárlásaiddal semmilyen módon össze nem függő vélt vagy valós szabályszegés esetén is elvesztheted azt, amiért fizettél.
    Ha mondjuk párezer Antifa aktivista csoportos bejelentést tesz ellened, mert nem támogattad őket "eléggé" ergo a szemükben rasszista vagy (állítólag megtörtént eset), akkor a Facebook kérdés nélkül törli a profilodat és egyben búcsút mondhatsz az összes vásárlásodnak is.
    Na most az még oké, hogy ilyen esetekben nem tudsz képeket posztolni az ebédedről vagy like-olni a cicás videókat, mert a szociális média moderációja nyilván nem egyszerű kérdés, így aki azon éli az életét az számoljon az ilyen balesetekkel.
    Az is rendben van, ha mondjuk megszeged az Oculus platform szabályzatát és letiltanak.
    De mi a retek köze van a Facebook vagy akármilyen egyéb szociális aktivitásodnak ahhoz, hogy egyébként használhatod-e azt, amiért fizettél, ha egyébként a VR tevékenységed során betartod a szabályokat?
    Ez olyan, mintha mondjuk ittas vezetésért elvennék a BKV bérletedet.
    Abszurd.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz s:zozo #32494 üzenetére

    Ami meg az adatvédelmi aggályokat illet (hogy az se maradjon ki), az arstechnika cikkben írja a csávó, hogy pl. a Facebook Venues app folyamatosan rögzíti a Quest összes kamerájának a képét, állítólag azrért, hogy ha egy másik user bejelentést tesz ellened, akkor ki tudják vizsgálni az esetet. Ilyenkor figyelmeztetés nélkül feltölti az összes felvételt és a Facebooknak jogában áll korlátlan ideig tárolni és elemezni őket.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz s:zozo #32499 üzenetére

    Itt nem arról van szó, hogy regisztrálsz egy online szolgáltatásra és ha megszeged a szabályzatát, akkor elbukod az accountodat esetleg a vásárlásaiddal együtt.
    Ez nyilván mindenhol így van, a korábbi Oculus modell is ilyen volt.
    Itt az a gáz, hogy egymással semmilyen összefüggésben nem álló szabálysértések gyanúja(!) esetén is bukhatod az egészet.
    Minden szabályozás legalapvetőbb tulajdonsága (kellene, hogy legyen), hogy csak az élet egy jól körülhatárolt részére vonatkozik és csak egy adott területen szankcionálhat.
    Közlekedési kihágásért be lehet vonni a jogsit, lehet kiszabni pénzbüntetést, de mondjuk nem kapcsolhatják ki a lakásodban az áramot. Ha pedig nem fizeted a villanyszámlát, akkor nem vehetik le a kocsid rendszámát vagy rúghatják ki a gyerekedet az iskolából.
    De még bűncselekmény esetén is csak limitált lehetősége van az államnak, hogy mely jogaidban korlátozhat és csak a törvényben részletesen leírt szankciókat alkalmazhatja.
    A kötelező Facebook regisztráció ezt az alapvető jogelvet sérti.
    Ráadásul 100%-ban a Facebook megítélésén múlik, hogy mikor, miért és hogyan szankcionál. Nincs semmilyen fórum, ahol a vitás eseteket ki lehetne tárgyalni, még csak figyelmeztetniük sem kell account törlés előtt.
    Ez persze a legtöbb online szolgáltatásnál is így van és alapvetően azért nem kell tartani a visszaélésektől, mert a szolgáltató és az ügyfél között kölcsönös érdeken alapuló kapcsolat van, azaz a szolgáltatónak nem érdeke ok nélkül megválnia az ügyfeleitől.
    Csakhogy a Facebook esetében olyan szerteágazó szolgálatás rendszerről és olyan átláthatatlan és követhetetlen érdekhálóról van szó, hogy nem tudhatod, hogy mikor kerülhetsz olyan helyzetbe, amikor minden együttműködésed ellenére a Facebooknak érdekében áll kicseszni veled.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz s:zozo #32505 üzenetére

    A gyanú úgy értendő, hogy a bannolást a legtöbbször algoritmusok végzik, azaz érkezik x számú panasz és az automatika reflexből letilt.
    Ugye az egész Facebook rendszer több százmillió accountra van kitalálva, amiből több millió lehet a direkt üzleti vagy poltikai befolyásolásra gyártott fake. (Az ilyeneket teljesen jogosan üldözi a Facebook.) Ekkora mennyiségű profilt nyilván képtelenség humán munkaerővel ellenőrizni, így első körben letilt a bot, majd ha szerencséd van, akkor visszakönyörögheted magad a rendszerbe, ha egyáltalán veszik a fáradtságot, hogy utánanézzenek.
    Pont ezért nem lenne szabad különböző célú és jellegű accountokat összevonni.

    Most képzeld el, hogy ha a PH profilodat összekötnék a Steam fiókoddal. Onnantól százszor is meg kellene gondolnod, hogy kinek mit mondasz, mert nem csak a PH hozzászólási jogodat buknád, hanem az összes Steames vásárlásodat is.
    Persze legyél mindenkivel jó fej, ne trollkodj, stb. stb. de ha hülye vagy a PH-n, akkor bannoljanak onnan, ha meg a Steamen, akkor meg onnan, de a két szabályzatot és a szabálysértések szankcionálását ne keverjék még akkor se, ha ugyanaz a tulaja a két rendszernek, mert simán lehet valaki egyszerre PH troll és szabálykövető Steam felhasználó.

Új hozzászólás Aktív témák