-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#48967168
törölt tag
Technikailag nem tudom hogy kezelik le, de én nem veszek észre fps-droppot vagy bármilyen más minőségromlást. Nálam stabilan megy a 90fps a CV1-en (1,5-ös SS, i7+1080ti kombó) és a külső szemlélők szerint a TV is folyamatos a kép. Az mondjuk vicces hogy a Steam fps számlálója a jobb felső sarokban 90fps-t mutat a TV-n ami ugye nem lehet, de kit zavar...
-
Raymond
félisten
Az akcio utan $499 (kb. 569-599EUR) lesz az uj ar abbol itelve hogy a regi $589 bundle EU-ban 708EUR volt. Persze meg harom nagy akcio lehetoseg van most es ev vege kozott - oktoberben Oculus Connect, novemberben Black Friday es decemberben Karacsony.
(#7172) Fehercsoki
Nem tudom, nekem evek ota van account-om lementett fizetessel es cimekkel igy nem tudom miket csinal egyszeri megrendeles eseten.[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
Hú, ezt nem is olvastam (még).
Én úgy szoktam, mikor egy ismerős jön, hogy felvázolom neki, hogy mire figyeljen, amikor a fején van a headset (a Guardiant hogy tudja használni), meg ugye addig állítgatjuk a fején a szalagokat, hogy kényelmes legyen, és élesen is lásson.
Aztán a következő szokott lenni a menet, de ezt már szerintem írtam:
- a két Oculus demo, az elsőnek nem tudom mi a neve, a másik a First Contact
- Bullet Train
- Robo Recall
- csajoknak van egy valag 3D-s mese: Henry the Hedgehog, stb.
------- Eddig tart a belépő szint, ettől soha senki nincs rosszul, ezt garantálom- ezután ha valaki bírja a horrort akkor Affected: the Manor
- ha nem, akkor Lucky's Tale.
- most, hogy megvan már meg tudom mutatni az Edge of Nowhere-t vagy a Lone Echo-t-------- Eddig tart a közepes szint, mert ezekben már felléphetnek problémák, de nem olyan vészes. Itt szokott jönni a "hú hát ez elég érdekes" megjegyzés.
Aki ezt a szintet megugrotta, akkor jöhet a hardcore szint, kb. ebben nehezedő sorrendben.
- Project CARS
- Dirt Rally
- War Thunder vagy DCS, esetleg Elite
- Adr1ftNa, itt szoktak elvérezni az emberek az első próba után. Az Adr1ft szerintem egyenes út a hányáshoz. A Lone Echo-ban viszont valamit nagyon eltaláltak. Annyira intuitív a mozgás, és annyira természetes, hogy mindenki jól érzi magát benne. Szerintem ez lesz a VR játékok alapja, én legalábbis mindent ehhez fogok mérni.
Viszont, ha csak pl. Robo Recall van az ember fején, az már elsőre is órákon át elviselhető, legalábbis mindig úgy kell szólni, hogy vedd már le, és pihenj egy kicsit
-
kiskuplung
őstag
Ha gondolod, majd mindig megírom ide, hogy melyik játék mennyire jött be.
Bár Neked úgyis modellezésre és kreatív hobbinak kell, arra meg a Medium/Quill/Blocks hármasnál úgysem találsz jobbat.Az újabb játékok közül A Mage's Tale-t vettem meg, ami nekem nagyon tetszett, de elég sok technikai jellegű probléma volt vele, főleg induláskor. Aztán mire végigvittem, kipolírozták, de még így se éri el egy Robo Recall szintjét. Értsd: csomószor mellényúlsz dolgoknak, meg szemmel láthatóan akad a Touch-kezelés, stb.
-
Raymond
félisten
Igen, autok es palyak. Az utobbi csak a Dream Pack es Red Pack-ben, a tobbi DLC csak autok. Oszinten nem tudom hogy a Nordschleife az alapjatekban is benne van valamilyen formaban vagy csak a Dream Pack-el jott-e mert nekem az elejetol fogva azokkal van meg (alap plusz 3 dream).
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
Szia!
Újra itt
Az akadozás nem normális, próbáld meg esetleg átrendezni a szenzorokat, kicsit messzebbre.A tool itt van, amivel meg tudod nézni : [link]
Amúgy nálam akkor volt szakadozott, amikor nem bírta a gépem... , de neked 1050-esed van, azzal gond nélkül kellene mennie.
A fülest le tudod szerelni, nézd csak meg, ott van a pánt belső oldalán, ahova egy lapos fejű csavarhúzó illeszkedik. Talán van is a csomagban egy külön eszköz hozzá...
A C:-re miért akarsz helyet csinálni? Ott nekem sincs, mert az egy SSD, de az Oculus appokat átállítottam, hogy a D:-re tegye, ott meg van hely dögivel.
-
kiskuplung
őstag
Aham, az tök normális. Amikor felveszed a headsetet, akkor érzékeli a homlokodnál lévő kis proximity hogy induljon el, és akkor látod is, hogy bekapcsolnak a szenzorok. Amúgy meg minden megy standby-ba.
A szakadozást hogy érted amúgy? Az egész kép szakad, vagy csak a Touch-ok által "prezentált" kezeid?
-
kiskuplung
őstag
Akkor viszont nekem úgy tűnik, hogy az a baja, hogy ki-bekapcsolgatnak a Touch kontrollerek... A szenzorokon is, és a kontrollereken is van egy visszajelző LED, azon nem látszik valami villogás esetleg? Talán így ki lehetne szűrni, hogy melyik kontroller/szenzor szenved.
Többiek írták, hogy elég érzékeny a cucc az USB kontrollerekre, de mivel nekem nem volt bajom, erre nem is gondoltam, hogy gond lehet... Basszus, sajnálom.A Guardian? Persze, arra való hogy ne menj neki a bútoroknak De én nem használom a teljes keretet, csak a földre rajzolt négyzetet szoktam használni orientálódásra.
-
kiskuplung
őstag
Infrára gondolok, persze. Én mikor mobiltelefonnal csináltam videókat ismerősökről, akkor is látszanak.
Jobb képet most nem találtam, de nézd csak: [link]Amúgy most végülis működik? Kár, hogy ilyen macerásabb a start..
Pont erről beszéltünk pár napja, hogy a setup része egyáltalán nem felhasználóbarát, és igenis kell hozzá egy kis műszaki érzék... -
Raymond
félisten
Amit kiprobalhatsz ha eldobalja a szenzorokat:
1) Kapcsold ki az Eszkozkezeloben az USB controller power saving funkciojat. Nem tudom magyarul hogy van, de ha jobb klikk a controller-re es az utolso ful az energiagazdalkodas.
2) Csereld meg hogy mi hova van bedugva. Ha van kulon kartyad is akkor probald meg ugy hogy 1x szenzor az alaplapi USB3-ba, 1x szenzor a kartya USB3-ba es a HMD egy USB2-be (a HMD-nek mindegy)Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
Az úgy biztos, hogy nem lesz jó... Az, hogy milyen tárgyakat látsz a DeskScene-ben, irreleváns, a lényeg, hogy amikor tartod a headsetet fizikilag előre, akkor tényleg elől legyenek azok a szenzorok....
Én úgy csináltam, hogy leveszem a headsetet, és egyik ujjammal a homlokon lévő érzékelőt kitakarva látszik a PC monitorán, hogy mit lát a headset a szenzorokból.Ha teljesen hülyeség, akkor futtasd újra a setupot szerintem innen (a sensor setupot megnyomva):
A padló magasságát jól megadtad? Touch-csal van egy pont ahol szemmagasságban kell tartani a Touch-ot, és úgy megnyomni egy gombot. Egy csaj mutatja is egy videón. Azt úgy csináltad?
Bocs, ha ezek már megvoltak, ki tudja, melyik a mentőötlet
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Szerintem el van forditva a jatektered. A Guardian Setup-ot futtasd ujra, a vegen az a vilagoskek negyszog jelzi mi a jatektered es ott lathatod azt is mit vesz a gep "elore" iranynak. Most a leirasod szerint el lehet forditva 45 fokot.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
Na, akkor közelítünk a megoldáshoz
Le tudnád írni, hogy akkor hogy is néz ki a géped USB-ügyileg? Van a Delock PCI-os kártya, azon van a headset (USB3-on), és a gépbe dugtad a két szenzort, mindkettőt USB3-ba? Vagy hogy? (Nekem is így van)
Azt meg lehet próbálni, amit Raymond írt, hogy ha a headset megy USB2.0-val is, akkor hagyd ki a PCI-os kártyát. Lehet, hogy azzal van a baj. Ha lehet hinni az Oculus ajánlásank, akkor célszerű elosztani a terhelést az USB kontrollerek közt vagyis úgy jársz a legjobban ha: 1xUSB3 a Delockon a szenzornak (próbáld végig mind a 4et!!), 1xUSB3 az alaplapon a 2. szenzornak, és 1xUSB2 a headsetnek.Illetve, egy újabb hülye ötlet... de kötöttél tápot a PCI-os kártyára? Van rajta egy SATA csatlakozó.
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
Újrasetupolom az enyémet, különböző kombinácókkal, ha gondolod.
De ez alapján úgy tűnik, hogy az alaplapod USB3-ját sem eszi meg. Azzal meg nálam semmi gond sincs. Gondolom még 1 USB3-as kártyát nem akarsz venni emiatt....
De a Delocknak egyik portját sem fogadja el kompatibilisnek egyik szenzor se?
-
kiskuplung
őstag
Sajnos nincs jó hírem... Egyik szenzor se eszi meg a Delockot. Csak a headset megy bele, de Raymond szerint annak amúgy is elég lenne az USB2, bár a setup nem ezt mondja. Én pedig abban a hitben éltem, hogy ez így rendben van.
Az alaplapi USB3-at nálam gond nélkül rendben lévőnek találja a setup, szóval fel sem merült, hogy valami gond lenne.Ne haragudj! Úgy tűnik nincs más hátra, mint egy másik USB3-as kártya beszerzése
Az Oculus honlapján ezt ajánlják. [link] -
Raymond
félisten
"A 2 szenzort volt már a kártyán, volt hogy egyik kártya másik alaplap, sőt most mindkettő alaplapon, de mindegy, mert sosem jelzett egyikre sem zöldet"
Szenzor nelkul nem mukodik, valamelyikre csak jelzett valamikor zoldet, nem?
Megprobalhatod meg azt hogy sa megy a HMD az USB2-ben akkor hagyd ott aztan dugd be az egyik szenzort valahova - alaplapi USB3, alaplapi USB2 vagy a kartyara. Probald vegig egyenkent a portokat. Amikor valamelyiknel megall es OK akkor jatszd el ugyanezt a masik szenzorral. Az osszes portot probald vegig ha lehet.
Az alaplapon levo ASmedia USB3.0 jo eselyel nem fog mukodni, nagyon regi tipus, de ha felosztod a HMD-t es az egyik szenzort ugy hogy az egyik a PS2 port alatt van a masik pedig az RJ45 (Ethernet) alatt akkor lehet mukodni fog. A DeLock kartyat probald meg ket PCIe slot-ban ha van hely - a grafikus kartya felett es a masik fizikailag x16-ban is. Ezzel a chipset-el (Intel H67) az osszes forgalom a chipset-en kereszul megy azon az egy 20Gb/s DMI csatlakozason keresztul eri ela CPU-t, tehat mindegy hogy melyik USB port van hasznalva, az ut ugyanaz a CPU-hoz. Az egyetlen kulonbseg az hogy USB2.0 kapcsolattal sokkal kisebb az adatforgalom (16MB/s vs. 76MB/s).
(#7335) kiskuplung
Tavaly en is vettem egyet a regi gepbe, az is DeLock volt, de nem ment. Igaz ott inkabb a gep volt a problema szerintem [link](#7336) Márton
Mert a HMD aranylag kis volumenu jelet kuld csak vissza, a szenzorok viszont webkamerak amik 8bit-es nagyfelbontasu infra kepeket kuldenek vissza. USB3-on komprimalatlanul, USB2-n pedig MJPEG-ben. Oda kell savszel.[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
-
-
#54625216
törölt tag
Az igazat megvallva - bár ez a problémádon nyilván nem segít - nem az oculus sara az inkompatibilitás, hanem a szutyok usb chipset gyártóké, akik képtelenek az usb 3 szabványnak megfelelő chipsetet tervezni.
Azaz az oculus nem azért ajánlja a fl1100-as kártyákat, mert az a kedvencük, hanem mert azon ritka chipsetek egyike, ami tényleg eleget tesz az usb 3 szabványnak.
Sajnos az egész PC iparágra jellemző, hogy a szabványokat laza ajánlás szinten kezelik, a lényeg, hogy minél hamarabb rákerüljön az alaplapra az új csatlakozó, mert akkor +1 színes matrica a dobozon, a többivel meg vergődjön a user vagy az alkalmazás készítője. Pontosan tudják, hogy nem a chipset brandje sérül a silány minőség miatt, hanem a szoftver, os, pc vagy max. az alaplap gyártójáé.
A komolyabb brand gyártók (apple, dell és hp pro szériák, stb.) pont ezért olyan háklisak a beszállítóikra, mert egy hibás alkatrész a végén a nekik okoz majd százmilliós nagyságrendű arcvesztést nem a beszállítónak.
Na az oculus is egy ilyen klasszikus arcvesztéses történetbe futott bele. És igen, ha a brand oldaláról nézzük, az oculus talán jobban járt volna, ha - legalább opcionálisan - pci-usb kártyát is mellékel a rifthez, bár ennyi erővel az összes usb eszköz gyártójának is ezt kellene tennie.A rángatózás (amikor az egész világ néha arrébb ugrik pár centit) amúgy tipikus szenzor hiba, akkor csinálja, amikor az egyik szenzor elveszti a kapcsolatot a géppel és a tracker egy pillanatra azt hiszi, hogy a kontrollpontok takarásba kerültek. Amikor aztán érzékeli, hogy nem megy a szenzor, korrigálja a tracket így a világ megint arrébb ugrik, de közben a szenzor visszakapcsol, ezért megint újra állítja magát, és így tovább.
Sajnos tényleg az a leggyorsabb és legegyszerűbb megoldás, ha amazon.de-ről rendelsz egy inateck kártyát. Nálam a 4 portos kártya kényelmesen ellátja a hmd és a két szenzor támogatását.
Szvsz jobb az elején benyelni az extra kiadást, mint hónapokig csökkent játékélménnyel kísérletezni, mert amikor már mindent kipróbáltál, a végén úgyis meg fogod venni. -
hang es kidob a menube, aztan utana nem is talalja meg magat. mondjuk en az elolapi csatlakozoval probalkoztam az NZXT 630om.
nezd, en is szakmabeli vagyok, de ez ilyen. egyebkent az egyetlen dolog amiben jobb a Vive az a kovetes (bar harmadik kamerat az Oculushoz is lehet venni viszont meg ugy se annyira stabil, minden masban a Riftet hozzak ki jobbnak).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Raymond
félisten
Ez is a kompromisszum jegyeben van igy. Ugyanaz a ket display, de a lencsek masok ezert a Vive-nal ahol jobban nagyito klasszikus fresnel lencsek vannak picit nagyobb a FoV de az SDE is, mig a Rift-nel ahol nem nagyit annyira a custom lencse kisebb a FoV de az SDE is kisebb.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
"Nem az egész játék fényerejét állítja,...?"
Nem, csak az expoziciot a lekepzoben, ugyanugy mint egy fenykepezogepnel. Ha tul magas akkor sok a feher ahelyett hogy reszleteket latnal. Az alapbeallitas jo a monitoron, de a Rift-nel tul vilagos valamiert.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
Én nem találkoztam, de lehet érdemes bekérdezni valamelyik hardveres topikban is, ott gyakrabbak az ilyen jellegű gondok. Arra tudnék gondolni, hogy valamelyik vezérlő "alszik" el. Pl energiagazdálkodásban hiába állítod le a vinyó kikapcsolást, ha külső vinyóról beszélünk, az USB konrollert is érdemes beállítani. (nálam USB alatt USB selective suspend setting a neve win10-en, magyarban nem tudom mi a neve)
Esetleg ezt próbáld meg a windows defender kikapcsolására.
(#7538) Joshi: Erre nem is gondoltam, lehet, hogy az a ludas. Bár Márton már többször elmondta, hogy neki a VR fejlesztés a szakmája, biztos van ő annyira becsületes szoftverfejlesztő, hogy nem warezol. Én naív...
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Joshi
titán
"Joshi: mint írtam full szűz és legál a win10, miről beszélsz?
Tetszik az itteni közösség és hogy magyarul tudunk megvitatni ezt-azt. Vagy te talán tudsz magyar fejlesztői fórumot?"
Oké, de mi köze egy szűz Winnek a telepített programhoz? A progit honnan szedted? Ha nincs vírusvédelmed honnan tudod hogy minden rendben van? És pont egy "programozó" ír ilyeneket? A szememben te minden vagy csak programozó nem. -
kiskuplung
őstag
Hát, ha Robo Recall-lal ilyen problémáid vannak "asztalba ütöm a touch-ot), vagy a hátam mögül (hmd-be ütöm a touch-ot", akkor Te valami nagyon durván szűk helyen nyomod...
Amúgy a legcsiszoltabb, legreszponzívabb VR játék, amivel valaha találkoztam, 4 hónapja folyamatosan nyomom, imádom. Újra gyereknek érzem magam közben
Ez a srác pl. egyáltalán nem játszik semmivel, és életében először van a fején VR sityak: [link]Ha zavar a kevés lőszer, akkor célozz pontosabban A legjobb taktika úgyis az, hogy közel mész, agyonvered a robit/letéped a fejét, vagy 1 kézzel megragadod és a másik kezeddel fejbelövöd. Ilyenkor nő a multiplier, amivel több pontot tudsz elérni.
És próbáld meg élvezni, nem ilyen hülyeségeket keresgélni, hogy hol van god ray az égen...
Az említett két program simán működik nekem, és tudom hogy ez Téged nem vigasztal, de a nálunk a Robo Recall se problémázott vírusírtó miatt. A hiba sajnos a Te készülékedben van.
El tudom képzelni, hogy olyasmi baja van, amit a Steam simán telepít helyetted: hiányzik valami keretrendszer, ami ahhoz kell, hogy működjön.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Valószínűleg azért elég az usb2 a követéshez, mert kicsi a helyed. Az usb2-n tömörítve megy át a videojel a kamerákból, ami a zajon felül tömörítési hibákat is rak a kontroll pontokra. Ha nem kell nagy teret követni, akkor ezzel együtt is elég az adat a pontos követéshez. Minél nagyobb területet kell belátniuk a kameráknak, annál kisebb a kontrollpontok mérete a kameraképen és minél kisebb a pont, annál kritikusabb a zaj és a tömörítés az adott pont követésénél.
A szoftvereknél esetleg nézz rá a monitorra, hogy megkapta-e a fókuszt a program. Azaz a játék ablakának kell felül lennie és bele is kell clickelni az ablakba. Ha így sem indul el, akkor egyedi problémáról lehet szó, körül kell nézni a neten, hogy másoknál is előfordul-e. Nálam még egyetlen program sem problémázott az indulással, leszámítva a fókuszt.
A godrays tud zavaró lenni, de idővel megszokható. Érdemes a lencséket rendesen pucolni, mert már minimális zsiradék (pl. ami a hajadról kerül a lencsére, amikor felveszed a hmd-t) is képes felerősíteni a hatását.
Azt is meg kell szokni, hogy többet kell a fejedet mozgatni, mint normálisan, mert a lencsék csak egy adott tartományban élesek és hiába látsz rá egy dologra a szemed sarkából, ha nem fordítod rá a fejed, akkor a lencse széleinél erősebb torzítás, kromatikus abberáció és erősebb godrays is rákerül a látványra.
Gyakorlatilag ugyanaz a szoktatás kell, mint amikor valaki először kap szemüveget és meg kell tanulnia, hogy hol vannak a szemüveg határai. -
#54625216
törölt tag
Ha el sem indul az app, akkor valami más gebasz van, innentől már max. a debugban tudunk segíteni.
Töb mint valószínű, hogy valami hibával elszáll a program és vagy nem dob fel hibaüzenetet, vagy az oculus nem engedi, hogy az üzenet megjelenjen.
Először tehát érdemes a játék exe-t indítani, hátha úgy megmondja, hogy mi a baja.
- csukd be az oculus appot,
- indíts cmd-t
- grand canyon esetében pl. a program .exe-je a
oculus install könyvtár\Software\immersive-entertainment-inc-the-grand-canyon-vr-experience\Canyon.exe
ezt indítsd el
- ilyenkor az oculus appot majd a játék indítja el
- ha szerencséd van, akkor látsz felugró ablakot, vagy hibaüzenetet a parancssorban és onnantól már lehet keresgélni a megoldást.
Ha nem látsz hibaüzenetet, akkor érdemes kipróbálni, hogy maga a játék száll-e el valami windows vagy egyéb probléma miatt, vagy a játék és az oculus driver veszik össze. A Grand Canyon fejlesztői is azt javasolták a "nem indul" hibára, hogy indítsd el a játékot steamen keresztül steamvr-el. Ha úgy működik, akkor az oculus driverrel van baja.
(Figyelj, hogy Steamvr indításához az oculus app setting/general tabon az "Unknown Source" kapcsolót be kell kapcsolni!)
Ha így sem megy, akkor sajnos ugyanaz a mágia marad, mintha bármilyen hagyományos játékról lenne szó: windows, directx és vga driver frissítés, overclock, stb. visszafogása, és kétségbeesett keresgélés a fórumokban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MHC-V77DW BT Mini Hifi (Hangfal) DVD lejátszással!
- Aspire A515-55 15.6" FHD IPS i5-1035G1 16GB DDR4, 512GB NVMe SSD, ujjlolv gar
- Dell Latitude 5580,15.6",FHD,i5-7200U,8GB DDR4,256GB SSD,WIN10
- Komplett "Gamer" PC eladó monitorral(Számlával és garival)
- Apple Watch 8, 45 mm, Midnight Aluminium Case, Midnight Sport Band - karcos!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest