-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz Márton #31326 üzenetére
Ez sajnos igy nem igazan hasznalhato. Mondjuk arra nem gondoltal hogy ha ilyen egyszeru lenne akkor mar tele lenne a interwebs ilyen kepekkel es mindenki ezt hasznalna?
A gond az hogy a FOV kozepre nezve ertendo es a keprol igy nem tudod leolvasni az ertekeket mert amint odanezel ma lottek is annak amit tudni szeretnel. Ez igy leirva lehet nem igazan intuituv, de igy talan ertheto:
Megjelenited a kepet a HMD-ben, elnezel balra es beallitod ugy hogy a 0-as vonalat meg epphogy latod. Aztan elnezel jobbra es leolvasod a legkozelebbi erteket. Ez viszont teljesen hamis mert ez igy max az egy szemre kapott FOV-t latod csak ami kb. 79 korul van. Gondolom a (#31339) ba3_2107 hozzaszolasban is ez a gond. Szamok nelkul ugy lathatod konnyen hogy a ez problemas modszer hogy elnezel balra, belovod a 0-at a legszelere aztan elnezel kozepre ott a 0 es a 60 kozotti hegyre. A fejed mozditasa nelkul a szemed sarkaban latod hogy az a 0 ami az elobb a legszelen volt most mar picit beljebb van. Ha most mozditod a fejed jobbra ugy hogy meg mindig elore nezel es csak a szemed sarkaban a periferian figyeled hogy a 0 megint a szele legyen akkor latod majd hogy a jobb oldalon is mar nem 70-79 az ertek hanem tobb. De amint odanezel rendesen hogy leolvasd mar nem lesz biztos hogy jo/hasznalhato az amit latsz mert nem kozepre nezel, nagy voloszinusegel nem jo.
Ezert van a FOV mero app-ban [link] is ez rikito piros palcakkal megoldva ahol nem kell a kepernyorol leolvasnod a szamokat hanem a program megmondja es csak azzal kell torodnod hogy addig told a piros palcakat amig ott latszodnak meg epphogy a szeleken ugy hogy kozben elore nezel.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
ba3_2107
tag
válasz Márton #31341 üzenetére
Ha nagyon rászorítom kézzel a fejemre, megvan a 80, de nem tudom úgy beállítnai,h úgy is maradjon. Egyébként meg cover csak a gyári létezik nem? Már úgy értem,hogy a műanyag, mert az oké,hogy lehet venni másféle "szivacsot" , de ha azt kicserélem nem lesz semmi változás nem? Másik meg ugye lehet állítani az Oculus szoftverben a pupilla távolságot. De oda bármit írok,nem törté ik semmi. Van annak egyáltalán értelme? :) CV1 en látványos volt ugye,ahogy tudtam mozgatni manuálisan.
-
a2d2
addikt
válasz Márton #32076 üzenetére
Az otthoni felhasználásra készült HMD-knél 5 év múlva már nem fogsz találni vezetékes megoldást, hidd el. Mai technológiával már kivitelezhető lenne a tökéletes vezeték nélküli élmény.
Ha nagyon akarta volna akkor az Oculus is ki tudta volna már dobni jövőre ehelyett az olcsósított Quest helyett. Helyette inkább felhasználói bázist növelnek most, és majd a következő generációban dobják ki, amikor már elegen rákattantak ahhoz hogy egyből cseréljék az újra, és ugye a régi használt széria pedig még olcsóbban kerül új kezekbe, még tovább bővítve az Oculus/FB felhasználók fizető táborát.
Szerintem már csak a PS 5 VR köphet a levesükbe. Vagy egy nagyon olcsó vezeték nélkül PC-re köthető Valve szett de ennél nagyon nem állnak össze ezek a szavak egy mondatba az eddig látottak alapjánMég annyi hogy azon viszont továbbra sem lennék meglepődve ha csöndben terveztek volna a mostani Questekhez egy dedikált PC-s dongle-t és írtak volna hozzá dedikált programot. Kíváncsian várom mit mutatnak majd a connecten.
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Márton #32157 üzenetére
Ez nem egy olyan dolog, ami hú ezt most találták ki... A DLSS 2.1-es verziójáról beszélünk. Akinek van Turing GPU-ja, az már évek óta tudja hogy működik. Én nem próbáltam még mert nekem nincs, de utána olvastam és nem tűnik ördögtől valónak. Ráadásul ha az a kérdés, hogy reprojection vagy DLSS. Nem kérdés melyiket érdemes választani.
Mondjuk azt nem tudom ez késésben mennyit jelent egyáltalán növeli-e a késést.[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
kiskuplung
őstag
válasz Márton #32162 üzenetére
Pedig elég jól működnek ezek a cuccok már, a Facebooknak is van egy elég jó : Neural Supersampling for Real-time Rendering
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Márton #32162 üzenetére
De miért vagy rögtön ennyire elutasító az új feature-ökkel szemben? Ebből a példából amit hoztál az jön le, hogy még egyszer sem néztél utána, nem informálódtál a DLSS-ről.
Itt egy videó, egész meggyőző... Szemlélteti milyen a DLSS 1.0 és hogy mi a különbség a DLSS 1.0 és a 2.0 között. Már a kettő között is hatalmas ugrás van, az Ampere erre még rátesz majd egy lapáttal mert ez a videó még Turing-on készült.
Azt persze nem tudjuk, hogy ez VR-ban milyen lesz, de ha arról van szó, hogy ez hozza el a 8K 90 fps-t akkor én azért nem vetném el azonnal, inkább tájékozódnék afelől mit is tud varázsolni az AI. Én a ghostingot látom itt a legnagyobb problémának. Nem tudom, hogy fogja ezt megoldani a DLSS 2.1
De én leginkább a performance miatt várom ezt mert ezzel AAA játékok simán játszhatóak high-ultra beállításokkal 4K-ban, VR-ban.
(#32164) Jinxb1rd : A DLSS 2.0 az működik minden RTX 2000-res kártyán. A 2.1 lesz talán Ampere only de ebben nem vagyok biztos, utána kell nézni.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
a2d2
addikt
válasz Márton #32267 üzenetére
Bennem pont az motoszkál hogy nem is biztos hogy nagyon durvulni kell a videokártyával.
Mi van akkor ha marad a sima 1070-em és nem azzal végzek neural SS-t, hanem átküldöm a képet az eddigi felbontásban, vagy kicsit vissza is veszem a 72->90 Hz miatt és a Quest skálázza fel a kapott képet az X2-es neural SS-el 4k-ra?
Ez túlságosan science-fiction?@Jinxb1rd: a mostani Quest is problémamentes VD-n keresztül az 5Ghz-es wifi-n. Se hang csúszás, sem látható kontroller késés.
[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
izomman1
senior tag
válasz Márton #32419 üzenetére
Kell a fenének ez mobil VR sajnos! nekem pont 65 ös az IPD -m így be se tudom rendesen állítani! a felbontás is kissebb (FOV is kissebb lehet valamivel )mint a Reverb G 2 nél a hangzás is gagyi és ha veszel a headstrap mellé egy 50 eurós audio fülest akkor már rögtön 470 eurónál jársz amit simán ver a Reverb G 2 igaz az 584 be fáj , de jobb lesz szerintem.. Ami döntő volt a teszted videó vége : [link] Kerek perec kijelenti ugyanis inkább Valve Index vagy Reverb G 2.. a kábelen se tudod átvinni azt a megfelelő supersamplingelt adat mennyiséget amivel szép éles a kép ugyanis, de a felbontás is alacsonyabb valamivel ugye.. ( speciel nekem addig is Pimax 5k plus mert kérdéses a Reverb veri e azt is ha nem küldöm vissza , de most már kezdek bízni Sebastian megérzésébe tesztelésébe )
[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Márton #32445 üzenetére
Nem egyszer kérdezték meg itt a VR topikban, hogy EU-s tagállamból rendelt termékekre mennyi a vám... Pont nemrégiben is volt ilyen kérdés, ezek után én már semmin nem csodálkozom.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
a2d2
addikt
válasz Márton #32649 üzenetére
Nagyon csodálkoznék rajta ha a Quest 1 nem tudná lejátszani. Ott is van már egy performancia ugrás (821 vs 835). Most pedig még nagyobb lesz a Quest 1 és 2 között.
Dobd fel valahova, hátha valaki megnézi neked bigscreen-en vagy skybox-on.Én mondjuk nagyon érzékeny vagyok a 24p-s tartalmakra. Kiráz a hideg a kamerapásztázásoknál. Ez a TV-n még nem gond, mert első dolgom hogy bekapcsoljam a mesterséges kiegészítő képkocka számításokat rajta. Viszont a projektoroknál csak elvétve találkozik az ember ezzel a technikával és sajnos vissza kellett küldenem már egy Epsont mert nézhetetlen volt ez miatt. A mostani Benq is szar, de talán egy kicsivel jobb, elengedtem inkább a témát
Illetve a talán fejlődött annyit a technika hogy végre projektorokba is berakják ezeket a számítóegységeket és a következő tuti olyan lesz.
Úgy néz ki sajnos nem lesz mostanában áttérés 60Hz-re. Pedig mekkora királyság volt pl a Hobbitot nézni[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
a2d2
addikt
-
#54625216
törölt tag
válasz Márton #32657 üzenetére
iPhone-on Infuse Pro-val a 60.mp4 teljesen röccenésmentes.
OFF és gondolom nem mondok újat Neked, de hátha másnak jól jön, így leírom: renderelt scroll animációnál érdemes bekapcsolni a motionblurt, mert alacsonyabb fps-es is simább mozgásérzetet ad és a dropframek is sokkal kevésbé zavaróak. Érdemes lenne pl. 30fps +motionblur-el is kipróbálni, mert úgy duplázza a frameket így ha egy-egy elveszik még belefér a motionblur miatt.
-
#54625216
törölt tag
válasz Márton #32661 üzenetére
Csak azért javasoltam a 30fps+motionblurt, mert úgy a rendszernek kétszer annyi ideje van, hogy összedje magát két frame között, és lehet, hogy az már számít. Legalábbis érdemes lenne tesztelni alacsonyabb fps-el, hogy van-e különbség, mert akkor egyértelműen kiderülne, hogy nem valami általános 264 encoding hiba, hanem valamilyen hardveres performance probléma, vagy egy háttérben futó process egységindőnként lenyúlja az erőforrásokat. Mondjuk az Oculus cuccoknál furcsa lenne, mert pont azért van rajtuk custom android, hogy kicsupálhassanak mindent, ami megakaszthatja a rendszert.
-
gulasoft
őstag
válasz Márton #32661 üzenetére
Az alma annyit tud, hogy adott hardverre írják az oprendszert meg a programokat, nem egy nagy általános katyvasz ilyen olyan amolyan hardvereken kell futni szerencsétlennek. Ettől pattanósabb a cucc, és s8-s9 már talán elég gyors, hogy felvegye a verseny az almával. Az s10-től fölfelé meg már teljesen összemérhető a sebesség az almával, mert erősebb vason fut a "szarabb" program.
Discord:https://discord.gg/JkRTcgf
-
Raymond
félisten
válasz Márton #32655 üzenetére
Semmivel se folyamatos Go-n egy lejatszoval se es mindegy hogy 72Hz vagy battery saver 60Hz amin fut maga az eszkoz. A video lejatszik kapcsolnak 60Hz (30/60FPS) es 72Hz (24FPS) kozott, de ez itt teljesen mindegy latszolag. Viszont nem hiszem hogy 100% lejatszo problema, mert PC-n VLC-ve se folyamatos egyik se 60Hz-es kijelzon.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Márton #32690 üzenetére
Nem azt mondom hogy a Vegas a hibas, azt mondom amit lattam - mindegyik kombinacioban szaggatnak amit probaltam. Es nem ugy szaggatnak ahogy FPS difibol elvarnad hanem a lejatszas teljesen egyenletlen. Van hogy nagyon szaggat, aztan picit job vagy sima utanna megint roccen vagy szaggat egy darabig.
Az hogy a Go/Quest lejatszok nem allnak a helyzet magaslatan regi problema, de engem inkabb zavart hogy a VLC is szaggat.
Lehet megprobalom mas lejatszoval meg, de az encode profile is erdekes lehet mert pl. ha a DeoVR szaggatasmentesen lejatsza a sokkal magasabb felbontasu 60FPS termeszetfilmeket akkor ezeknek is menni kene de nem megy.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Márton #32702 üzenetére
Van ami jobb van ami erzesre roszabb mint lejatszo de nem irogattam fel igazabol hogy oszinte legyek, csak gyors teszt volt. Oculus Gallery, DeoVR, Skybox, Pigasus amiben neztem es nem allitottam battery saver 30Hz-et. Igy a 72FPS legalabb kettoben jonak tunt a 60FPS pedig pont ugy ugral ahogy azt elvarnam 72Hz kijelzon. Elmeletileg atallitjak ezek a frissitest aszerint milyen a video FPS de azert vannak ketsegeim ami ezt illeti. Itt a PC-n is zokkenomentes a 60FPS video 60Hz-es kijelzovel.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Márton #32704 üzenetére
A Skybox ugyanolyan rossz mint a Gallery, a DeoVR jobb, ott ha ugrik is akkor csak ritkan vagy egyaltalan nem, parszor megneztem de keresni kell a problemat. A Pigasus-ban a 72FPS teljesen sima volt, a 60 pedig egyenletesen "ugralos" pont ahogy egy 60FPS video 72Hz-en, ami fura mert elmeletileg valt 60-ra a 60-as videonal. De mara eleg volt ennyi
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Márton #32706 üzenetére
Igen, tegnap csinaltam gyorsan kettot, semmi extra, Blender-ben az alap ffmpeg output, csak a minoseget toltam fel hogy legyen 10-hez kozeli bitrate. Majd a heten meg ranezek.
Pigasus helyzeterol nem tudok sokat, nagyon regen vettem mar meg meg az elejen.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
Bagoly81
aktív tag
válasz Márton #32712 üzenetére
milyen videokártyád vann? milyen kodeket használsz?
klite codec pakk fenn van? ms áruházbol a hevec bővitmény vann van?hevec video beálitásoknál ha nvidiád van kapcsold be a hardveres gyorsitást, cuvid re a vidokártya beálitásoknál az energia managdmentnél maximális telesitmény beálitást használjál nekem is szokott szagattni rtx 2070 deovr a legjobb szvsz , direckt show ot kapcsolgassad 5k s videok felett gyakorli az akadozás
[ Szerkesztve ]
-
a2d2
addikt
válasz Márton #32727 üzenetére
Én ezt nem értem az olvashatóságnál:
Oculus Quest 3.8
Oculus Rift S 3.3Egész idáig azt mondtátok hogy a Rift S-nek nem olyan jók a feketéi, nem olyan szépek a színei viszont a subpixelek miatt mégis élesebb a képe a Questnél.
De igazából már nem érdekel, várom a Quest 2-t hogy befusson végre.
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
kerti008
aktív tag
válasz Márton #32744 üzenetére
Nekem Iphone 11-em van LCD kijelzovel (az XR verzionak van OLED-je) es azt kell mondanom hogy a feketeszintje boven az elfogadhato kategoriaban van. Remelem az ul Quest is legalabb ilyen lesz.
Tudom hogy leragott csont de most olvasom hogy letiltottak a Facebook accountjat annak a fiatal sracnak aki az egyik tuntetesen fegyvert hasznalt. Hmmm, ez ugy nez ki ha Quest 2-je lett volna es kizarolag Facebook accounttal lehetett volna regisztralni, akkor "halmazati bunteteskent" most nem hasznalhatna a legalisan megvett jatekait, sem O sem a csalad tobbi tagja sem. Sok csaladban csak egy account van a Questhez amit a csalad pl. a gyerekek is hasznalnak. Remelem ezt jol atgondolja a Facebook es a csalad tobbi accountjai hasznalhatoak lesznek akkor is ha a csaladfo accountjat letiltjak mert olyan helyzetbe keveredett ahol komoly ugyvedek (evtizedes gyakorlattal sem) kepesek a vegeredmeny megjosolni.Kedvenc VR jatekaim: HL Alix, Queke1-2, Half Life 1-2 and mission packs, Queke3quest, RTCQuest, Duke Nukem 3D
-
#54625216
törölt tag
válasz Márton #32777 üzenetére
Ez már tényleg csak találgatás, de esetleg megpróbálhatod átkódolni képszekvenciából ffmpeg-el mp4-be.
Azaz Vegasból kiírod mondjuk png-be, és commandline-ból:ffmpeg -f image2 -i -r 60 képszekvencia_elérési_útja.%04d.png -r 60 -v:c libx264 -preset veryslow -crf 16 -pix_fmt yuv420p out_60fps.mp4
A hivatalos Oculus blogon is az ffmpeg-et ajánlják: [link]
Olyat többször is tapasztaltam, hogy a libx264 valamiért akadozott a nem ffmpeg alapú lejátszókon, de simán lehet, hogy ez fordítva is igaz, azaz az ffmpeg library-t használó alkalmazások nem szeretik a nem ffmpeg-ben encode-olt mp4-eket.
-
Raymond
félisten
-
barcalaci84
őstag
válasz Márton #32829 üzenetére
a link alaphelyzetben már most is magasabb felbontást renderel mint a quest2 kijelzőjének felbontása... quality módban meg jóval felette...
a tömörítésben javulhatnak és akkor kevésbé lesz talán homályos
90 hz is lesz ha sikerül megoldani , de az megint a képminőség rovására mehet
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- Asus TUF FA507 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 6800H / 16Gb DDR5 4800MHz / RTX 3050 Ti / 1 ÉV GARANCIA
- NVIDIA Dell RTX 2080 Ti 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen