-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiskuplung
őstag
Itt azt írják, hogy nem lesz vezetékmentes (legalábbis "kezdetben"):
HTC Vive Cosmos Is A ‘Tethered’ VR Headset, Not A Standalone Like Quest"... the biggest question we had was whether or not the Cosmos is a standalone headset like the Oculus Quest, Vive Focus, and Shadow VR, or if it needs to still be powered by something else like the Oculus Rift and HTC Vive do currently. As it turns out, it’s the latter.
It is a tethered solution initially..."
Ettől még a smartphone-os megoldásuk érdekes lehet.
szerk: ebben a videóban látszik is használat közben (1:28-tól)
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Megprobalom igy, lehet te is megerted:
(#17237) Joshi
"Most már egyre inkább körvonalazódik a Cosmos lényege, gyakorlatilag van egy HMD kijelzővel és érzékelőkkel, nekünk csak a hardvert kell biztosítani mint pl telefon vagy PC. Nem rossz elgondolás."
Tehat van egy eszkoz amibe minden be van epitve (nem kell plusz szenzor/kamera vagy lighthouse) es eleg rakotni PC-re vagy telefonra es megy. Eddig OK?
(#17238) Raymond
Ezekkel mar most is Dunat lehet rekeszteni. Az osszes WMR cucc ilyen. Ebben max az a plusz hogy a Vive Focus cuccok talan futni fognak rajta kompatibilis telefonnal vagy esetleg a Google Daydream a sima GD kompatibilis telefonokkal. Csak ha ezt nem fogjak megfeleloen olcson adni akkor halva szuletett otlet.
Kapisgalod mar? A WMR megy PC-vel, ebben (Cosmos) az a plusz hogy a telefonos Daydream appok is menni fognak amiket a Viveport-on vagy a Google Play Store-bol letolthetsz.
Plusz, erted? Marmint ezzel tud tobbet mint a WMR. Olyan eszkoz ami "gyakorlatilag van egy HMD kijelzővel és érzékelőkkel, nekünk csak a hardvert kell biztosítani" van rengeted mert az osszes WMR HMD ilyen. Csak ott a hardver a PC a Cosmos-nal pedig PC es telefon (ezert a plusz).
Szoval ha gozod sincs arrol melyik letezo megoldas mit tud akkor persze nem igazan erthetted meg es azt szurted le a hozzaszolasbol amit, csak itt nem az en tevekenysegem a szanalmas. Szigoruan szvsz persze.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
A vegen??
(#17238) Raymond
"Ezekkel mar most is Dunat lehet rekeszteni. Az osszes WMR cucc ilyen. Ebben max az a plusz hogy a Vive Focus cuccok talan futni fognak rajta kompatibilis telefonnal vagy esetleg a Google Daydream a sima GD kompatibilis telefonokkal. Csak ha ezt nem fogjak megfeleloen olcson adni akkor halva szuletett otlet."
Na jo, en valahogy nem tudok abba az alternativ univerzumba atlepni amiben te elsz. Azt hiszem ennyi nekem eleg volt.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Szemenkent 1440x1600 OLED Pentile a Quest, ugyanaz mint a Samsung Odyssey es a Vive Pro. Aztan hogy a Rift S is ugyanez lesz vagy nem az majd kiderul.
"Ha olcsobb lesz mint a mostani Rift jó lehet.."
Nem azt mondom hogy nem jo hanem azt hogy sima Rift-rol valtani kerdeses. Elorelepes van, de nem igazan egy must have igy latatlanba. Aztan majd megjelenes utan kiderul
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Picco
addikt
en le mernem fogadni hogy OLED lesz es a ket dedikalt kamera tuti nem volt olcso moka tehat siman kolthetnek ra.
azert egy 500dodos insideout vivepro nem hangzik rosszul, kar hogy ahhoz mar 1080Ti+ kell sok esetben.
mondjuk nekem raer a kov gpu generacio utanig, addig tuti marad a vega64.**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
#54625216
törölt tag
Őszintén szólva én azért vagyok optimista, mert nekem van Rift és Go is és ha egy új belépő kap egy PC-re köthető 6dof-os Go-t úgy, hogy nem kell szenzorokkal, usb hosszabbítással és inateck kártyával vergődnie, az bőven elég a sikerhez.
Az árát persze mérsékelni kell valamennyire, hogy versenyképes maradjon a WMR-ekkel, de ez csak idő kérdése. Vagy - ahogy már írtam - eleve ez az oculus terve, vagy a piac úgyis rákényszeríti őket. (Volt már rá példa: a Vive roomscale sikere miatt erősen vágniuk kellett az árból.)
Rifthez képest van visszalépés (főleg ipd álltás és a fülesek hiánya), de ez csak azoknak csalódás, akik fel voltak hype-olva, hogy hamasoran lecserélhetik a Riftjüket valami lényegesen jobbra. -
#54625216
törölt tag
Olyan megoldást kerestek, amivel a CV1-nél megállapított minimál konfiggal is ugyanúgy garantáltan futnak a VR szoftverek, mint eddig. Azaz egy 970-el is el kell röcögnie mindennek, amit az Oculus Store-ban veszel.
Így aztán a Go szintjére növelték a felbontást, az fps-t meg levitték 90-ről 80-ra.
Ha feljebb húzzák a felbontást, akkor tovább kellett volna nyesni az fps-ből, vagy emelni a minimál konfigon.
Azaz minden paraméter valamilyen kompromisszum eredménye.
Azon lehet persze vitatkozni, hogy létezik-e optimálisabb megoldás, de zsigerből elvetni minden kompromisszumot, vagy úgy számonkérni egy-egy paramétert, hogy nem teszed mellé, hogy minek a kárára növelnéd értelmetlen. -
#54625216
törölt tag
A VGA-k ár/teljesítménye három éve stagnál, az új nvidia top kategória kb. 30%-al nagyobb teljesítményt ad dupla áron, az AMD sehol sincs. A gtx 1070 FE-m ára pontosan ugyanannyi, mint amikor a megjelenése után kb. egy hónappal (kb. két éve) megvettem.
Megakadt az a trend, amire a VR fejlesztők építettek, hogy a HMD-k megjelenésekor még horror áron adott GPU teljesítmény pár éven belül lecsorog az átlag szegmensbe és akkor kb. 50 ezer forint ráköltéséve bárki beléphet a VR-be, a nerdek meg költhetik az elégetni való pénzüket a nagyobb felbontású HMD-kre.
Tehát sajnos tényleg ott tartunk, hogy egy új VR hardver megjelenésekor a három évvel ezelőtti követelményt kell figyelembe venni, mert a többségnek egyszerűen nem futja jobbra. -
bunnyhu
senior tag
Nem kell natívan hajtani, ha normális driver van hozzá simán megoldható egy FHD felskálázással hogy a teljesítmény CV1 de a pixeles kép nélkül. Mert a cv1-el most se az a baj, hogy csak fullHD hanem hogy fizikailag kurvanagyok a pixelek. Én ebben komoly rációt látok, és én is inkább a HP-vel szemezek mint az S-el vagy akár a vive pro-val. Egyébként a pimax is mintha ez csinálná a 8K-val, nem? felskáláz.
https://divecenter.hu
-
#54625216
törölt tag
Az 1070 és az 1660Ti az a kategória ami pont optimálisan futtatja a CV1-re méretezett tartalmat. Azaz az 1070 nem a "minimal", hanem a "recommended" kategória. Ide nincs értelme feltornázni a minimál szintet, mert azzal kapásból kizárod a userek jelentős részét.
"Azt azért vágod hogy nem MO a tervezett piac.."
Igen, ez az érv minden egyes topicban előkerül, ha a hardver ár szóbajön, de a valóság csak az, hogy a fejlett nyugati országokban sem a fáról szedik a pénzt, hanem megdolgoznak érte és az 1000+EUR grafkártyát ott is csak a felhasználók kis százaléka engedheti meg magának még akkor is, ha ez az arány valamivel jobb, mint Magyarországon.
"az egy évvel ezelőtti Win fejes szinvonalát hozza"
A xbox és a ps4 pedig egy 6 éve is gyengének számító PC szinvonalát hozza.
Erről már nagyon sokszor volt szó, hogy az Oculus VR nem egy monitor, hanem egy platform mint a játékkonzolok. Megmondták előre, hogy jó ideig nem fognak emelni a speceken, hogy szélesítsék a VR piacot és hogy hagyjanak időt a tartalomgyártóknak. Azaz ha változtatnak is valamin, azt csak a szükséges teljesítmény növelése nélkül teszik.
Mint mondtam, ez is része a kompromisszumnak. Mondhatod, hogy ez egy előnytelen kompromisszum, mert fizesse ki a paraszt az extra VGA árat, ha VR-ezni akarsz, elvégre Te is kifizetted, csakhogy ha nem bővül a VR felhasználók száma, akkor a tartalomkínálat sem fog.
Akár holnap is kiadhatnának egy CV2-t szemenként 4K oled, 120Hz-el, a technológia adott, csak ki fog hozzá dual 2080Ti-t venni? A szűk (de annál hangosabb) elit réteg, akik nem látnak tovább azon a pár paraméteren, ami számukra fontos, aztán játszhatják 4K-ban a Fruit Ninja-t mert kb. azt lesz értelme kiadni egy akkora piacra.Ami az exkluzivokat illeti, megint csak copy-pastelni tudnom az ezerszer leírtakat: az Oculus nem kevés pénzt tol a VR tartalomfejlesztés támogatásába, hogy kilökje a VR-t a "nincs tartalom, ezért nem fogy a HMD, nem fogy a HMD, ezért nincs tartalom" állapotból. Amit nem házon belül fejlesztenek, az eleve nem örökre exkluzív, mint mondjuk a PS4 játékok, hanem fél-egy év előnyt biztosítanak az Oculus ökoszisztémának a beletolt lóvéért cserébe. Tehát nem azért ad pénzt a fejlesztőknek az Oculus, hogy exkluzív tartalmat gyártsanak neki, hanem hogy egyáltalán legyen minőségi VR tartalom. Az (átmeneti) exkluzivitás a következmény és nem az ok, mert ha ezek a támogatások nem lennének, akkor az adott játékok eleve el sem készülnének.
-
s:zozo
aktív tag
Miben előrelépés? ahogy én látom.
- jobb felbontás
- jobb lencse
- kevesebb kábel, hosszabb a fejrész 1 méterrel
- egyszerűbb setup
- külső érzékelők elhagyása (inside kamerák)
- a megvásárolt játékok működnek, leegyen előrelépés, hardver követzelmény szintén maradt
Szigorúan a régi rifthez kérdezted gondolom. -
#54625216
törölt tag
Most már ugyanazokat a köröket futjuk.
A Rift S nem a CV1 upgrade-je, ahogyan az xbox one s sem az eredeti xbox one upgradeje. Módosítottak egy-két dolgon, némelyik paraméter jobb lett, némelyik gyengébb. Többségében jobb.
Nem az volt a cél, hogy a jelenlegi Rift tulajok rohanjanak lecserélni a CV1-üket, hanem hogy az új belépőknek valamivel jobban megérje az Oculus-t választani, illetve hogy a Go és a Quest miatt a fejlesztőknek legyen megfelelő PC-s HMD-jük.Az új belépőknek pedig igenis jobb a Rift S mint a CV1, mert az emberek nem az alapján választanak VR platformot, hogy melyikben jobbak a feketék, hanem hogy általában melyikben jobb a VR élmény (amiben a fekete szint csak egy paraméter a sok közül) és melyikhez van megfelelő szoftver ellátottság. Nem mindenki hajlandó pl. usb hosszabbító kábelek inkompatibilitásával vergődni.
A 130-as fov magával húzza a felbontás növelést is, mert vagy a ppd-t csökkented, vagy a fov-al arányosan növeled a felbontást. És amíg nincs rendes szemkövetés és foveated rendeing, addig a felbontás és az fps egyenesen arányos a hardver igénnyel.
Így a Rift S-nél olyan kompromisszumot kötöttek, hogy a felbontással arányosan nem a fov-ot növelték, hanem az sde-t csökkentették, lejjebb vettek 10Hz-et és így megmaradhattak ugyanannál a hardver igénynél.Te könnyebben elfogadnád, hogy emeljenek a minimál hardveren cserébe a jobb felbontásért és fps-ért, ez oké. Aki meg nem akar új VGA-ra költeni, az meg nem.
Az Oculusnál nyilván megnézték, hogy a célközönségnek melyik kompromisszum a legjobb, ami nem feltétlenül azonos a jelenlegi CV1 tulajok elvárásaival. Ettől még persze simán benne van, hogy az Oculusnál elszámolták magukat (az ipd-vel szerintem is), de az majd az eladásokból úgyis ki fog derülni.[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
Jacek,
Nem akarlak elkeseríteni a HP Reverb el kapcsolatban nem próbáltam még , de vannak sejtésem milyen lesz.
A +5 ös FOV (115 ) nem sokat jelent bár valami , de szemre alig fogod látni egy Vive hoz képest a fejlődést.
A 2 x 2 K kijelző jó lehet , de mivel a mögöttes tartalom alacsonyabb felbontáson van generálva , ezért sokkal élesebb azért nem biztos hogy lesz a kép. Persze lehet a supersamplinget tolni, de az az igazi, ha native an tolják alá az adatot. Az Oculus Rift S esetén is mondta Sepastian ( MIXED Reality TV) hogy nem generálják magasabb felbontással a játékokat az S alá marad a régi Rift felbontás. És bemagyarázzák, hogy a magasabb felbontás és az alacsony gépigény tartás miatt kell a 80 hz.. vicc.. Nem egész egyszerűen így lehetett low budget -be kihozni az egészet szerintem 100 dollártól nem sokkal lehet több a Rift S előállítási költsége.
De vissza térve a HP Reverb re- ( Jobb lehet mint a Rift S kétségtelen) , de félő, hogy nem véletlenül fejlesztőknek ajánlják és játékkal nem bemutatóztak.. Az alá megfelelő szoftver is kell felbontás generálás , hogy az mutasson is és élesebb kép jöjjön ki.. (Lehet lesz olyan éles mint a Pimax 5 k plus vagy élesebb majd kiderül úgyis teszteken) És most jön a fényezés.. Pimax esetén bár élesebb a kép és jobb kétségtelen (RGB stripe matrix) , és 5K hoz még passzol is a cucc éles a ép, de hiába tesznek bele 2x4 K kijelzőt és felskálázzák a jelet (8K) élesebb kép nem lesz tőle sőt még kicsit elmosódott is lehet.
A Pimax 5K+ előnye az éles kép, mert nativan kapja a jelet elég sok szotfver fejlesztést bele öltek, hogy sok játékkal használható legyen és jó ár érték arányban van. Szerintem 8K nem érdemes venni , bár ha kipróbálnám változhatna a véleményem, de készülékben készült képek alapján nem látom élesebbnek a képet.
A nagy minőségi ugrás nem is felbontás (az már szerintem ezen a szinten egészen elfogadható ) hanem a nagy FOV ami game changer faktor. Óriási a különbség vissza térni a sima Vive om hoz is kicsit nevetséges.. Aki fejleszteni akar érdemes Pimaxbe beruházni vegyen egy használt Vive ot és Pimax 5K + vagy ha ez húzós várjon év végéig maradjon a sima Riftnél később ha megjelenik a Pimax kontroller base station talán 800-900 dolcsiért egyben csomagban fejszettel talán megkaphatja.. (Oculus játékok : Dead and Buried , Robo Recall, Lone Echo tökéletesen megy tesztelve)
Igaz legalább egy GTX 1080 -t készítsetek Pimax alá , mert kelleni fog , hogy ki tudjátok élvezni..[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Mondom: el tudom fogadni, ha az Oculus kompromisszumos megoldását nem tartod jónak, de akkor tedd mellé, hogy mégis minek a kárára javítanál a kifogásolt paramétereken.
Legyen nagyobb a felbontás, ne változzon az fps, növeljék a fov-ot, ne legyen drágább, ne növekedjen a minimum hardver igény, növeljék a VR felhasználók bázisát, hogy legyen elég tartalom is, legyen top kategóriás support, könnyű kezelhetőség, prémium minőség, oled panel, stb.
Ez így garantáltan nem fog mind együtt összejönni.
Hosszas szájkarate után annyit voltál hajlandó engedni, hogy a minimum hardvert lehetne feljebb tolni, mert nyugaton bárki lazán megengedheti magának, hogy 2080-as vga-ja legyen.Ha a konkurenciával példálózol, akkor ne egy paramétert ragadj ki a sok közül, hanem a teljes rendszereket minden paraméterükkel együtt hasonlítsd össze.
-
s:zozo
aktív tag
"kiadtam volna egy Rift 2-őt 600-700 dollárért, nagyobb felbontás , széles FOV stb egy nextgen cuccot... vették volna mit a cukrot."
Vigyázz a CV1-ről is azt hitték, meg úgy általában a HTC Vive-ról is aztán még sem úgy lett, hisz drágák voltak az eszközök és sokaknál a pc-t is fejleszteni kellett. PS VR elmaradt bizonyos paraméterekben, viszont olcsó volt még a konzollal együtt is. 4.2 milliót adtak el. Rossz nyelvek szerint sok felkerül a használt piacra, de azért jól mutat a 4,2 milliós szám. -
#54625216
törölt tag
Mindig visszatérsz ugyanazokhoz a mantrákhoz, mintha el sem olvasnád, amit írok:
a Rift S-et nem arra találták ki, hogy rávegyék a CV1 tulajokat a cserére. Ez egy fejlesztőknek és új belépőknek szánt cucc.
Az új belépőknek pedig jobb, mint a CV1, mert nincs szarakodás az usb-vel meg a szenzorokkal, miközben van rendes szoftver ellátottság szemben a WMR cuccokkal.
Egyetlen komoly hátránya a szoftveres ipd, de ezt elég részletesen kibeszéltük már.
Ha neked szimezni kell egy HMD, nem érdekel a roomscale, van tengernyi pénzet highend vga-ra és csak a minél nagyobb felbontás és fov érdekel, akkor egyszerűen nem Te vagy az Oculus célközönsége. -
#54625216
törölt tag
"Elég érdekes hogy három év útán nem akarják hogy leváltsák a terméküket"
Erről is volt már szó: nem akarják, hogy leváltsák a terméküket, mert a VGA-k teljesítménye 2.5-3 év alatt kb. 30-40%-al nőtt és ezzel arányosan drágultak is, miközben az előző generáció ára stagnál.
Akár holnap is kiadhatnának egy CV2-t szemenként 4K, 200 fov-al, csak akkor az fps-t kellene levinni 45-re, a minimum hardver meg a 1080Ti (vagy inkább 2080Ti) lenne, lásd Pimax. Na azon mekkora mekkora felháborodás lett volna..."Én az elején is elmondtam hogy az én igényem mi."
Én meg az elején elmondtam, hogy ez rétegigény. Az Oculus a teljes ökoszisztémát fejleszti és a sok egymás ellen ható paraméter között próbálják megtalálni az optimális egyensúlyt.
Egyáltalán nem állítom, hogy ez maradéktalanul sikerült is nekik a Rift S-el, de egyes paramétereken hülyeség rugózni csak azért, mert más gyártók más célpiacra más - számodra esetleg könnyebben vállalható - kompromisszumot kínálnak. -
#54625216
törölt tag
"A fejlödést azt a rétegígények kiszolgálása viszi előre.."
A technikai fejlődését igen, a piac fejlődését viszont mindig a mainstream felhasználói réteg határozza meg. Ha minőségi VR tartalmat akarsz, akkor az átlaguserek számát kell növelni, hogy megérje a kiadóknak AAA VR címekbe invesztálni.
A 4K, 200 fov-ot példának mondtam, hogy nem technológiai akadálya van annak, hogy alacsony speceket alkalmaznak, hanem a VGA piac stagnálása fogja vissza a PC-s VR paramétereit.
Attól mert egyes gyártók nem törődnek a PC fejlesztés költségeivel az még nem jelenti azt, hogy maga a kérdés elhanyagolható. Majd ha azok a gyártók hasonló eladásokat tudnak produkálni, mint az Oculus, akkor vissza lehet térni a "kinél mekkor a felbontás és a fov" kérdésre. -
#54625216
törölt tag
Most komolyan azt akarod mondani, hogy az Oculus miatt stagnál a VGA piac?
Amúgy az Oculus se nem hardver, se nem szoftvergyártó, hanem egy komplett ökoszisztémát árul hardverrel, fejlesztőkörnyezettel, alkalmazásbolttal és támogatott tartalommal együtt.
Ezért nem mindegy nekik, hogy Pistikének mennyibe fájna új VGA-t venni. Pistikének valóban elég még pár évig a GTX970 mert az is bírja a fullHD-t 60 fps-el a Fortnite-ban, így ha rá akarják sózni a VR-t, akkor az új VGA ára egyszerűen rárakódik a HMD árához és ez az, ami nagyon sokakat elriaszt a VR-tól és ez az, amiért az Oculus nem engedheti meg magának, hogy növelje a minimál hardver igényt.[ Szerkesztve ]
-
s:zozo
aktív tag
A STEAM nem tudom mennyire elfogadott, a reális hardver felmérésben, de [itt lehet csemegézni]
-
#54625216
törölt tag
"nem álltalános a 970 nyugaton, akinek az van az biztos nem VR-ben gondolkodik"
Pontosan, ezért aki VR-ben gondolkodik, az nem csak a HMD minősége és ára alapján dönt, hanem hozzáadja a szükséges VGA upgrade költségét is.
Questet pedig az fog venni, akit érdekel a VR de egyáltalán nem akar gaming PC-re költeni.
Hogy ez majd odavezet-e, hogy a Quest amolyan kapudrogként fog funkcionálni a minőségibb PC-s VR felé, vagy a VR piac fog a PC-től a mobil megoldások felé tolódni, azt még nem tudhatjuk.A PC mint VR platform persze mindenképpen fennmarad mert azon zajlik a fejlesztés, de a hangsúlyok eltolódhatnak, ahogy anno a nagy PC-s játékfejlesztők prioritásai is eltolódtak a konzolok felé.
Az biztos, hogy a jelenlegi megtorpanás a VGA piacon nem kedvez a PC-s VR-nek. Az Oculus ezt a megtorpanást kalkulálta bele a Rift S specifikációiba, hogy lehetőleg ne fogja vissza (még jobban) a VR terjedését a szükséges PC konfig ára. -
#54625216
törölt tag
Ez nem tyúk vagy tojás.
Az egész VR piac messze nem akkora, hogy érdemben befolyásolná a vga kártyák teljesítményét vagy árazását.A VGA piac megtorpant, mert a csúcskategóriában nincs valódi verseny, a bányászok vagy két éven át minden létező grafkártyát felvásároltak, így sem az nvidia, sem az amd nem görcsölt a jobb ár/teljesítményen, mert anélkül is eladtak mindent. Ezen túl a vgaknak már nem csak a PC-s gaming a felvevőpiaca, mert a gpu alapú tecnológiák egyre komolyabb vásárlóbázist jelentenek, ráadásul - mivel ipari felhasználásról van szó - sokkal kevésbé árérzékenyek. Erre jön rá, hogy a nagy kiadók a játékaikat a jelenlegi elavult konzolgenerációkra méretezik, így aki nem 4K-ban játszik, azt sem szorítja a szükség a grafkártya váltásra, mert egy 1060-assal minden lényegesebb játék kimaxolható fullHD (vagy kicsit jobb) felbontáson.
Ezért aztán három év alatt kb. 30%-ot nőtt mindössze a vga-k max. teljesítménye, miközben az alacsonyabb kategóriákban alig van érezhető áresés. -
s:zozo
aktív tag
-
abydos
aktív tag
2797 karaktert áldoztam arra (megszámoltam), hogy megmagyarázzam, miért nem feltétlen jó a nagyobb ár. Több szemszögből, több megvilágításból.
Te képes voltál kiemelni 279 karaktert (megszámoltam) és erre alapozva „sántítást” kikiáltani.
Vagy 6 érvet hoztam fel csak az árral kapcsolatban, ebből 1.5-ben láttál valami kivetni valót a részedről, ami szerinted nem illik a képletbe, így a szöveget kontextusából kiemelve értékelted.
Sőt, azt sem tudom, mi volt az az egyértelmű negatívum, ami mellett én érveltem.
VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)
-
#54625216
törölt tag
Nagyon valószínű, hogy ALVR már a megjelenés első napjától lesz rá. A fenti hír inkább azért érdekes, mert bizonyítja, hogy technikailag lehetséges.
A Vive Focus Plus annyival tart előrébb, hogy a megjelenéstől kezdve hivatalosan jár hozzá az AMD által optimalizált streaming.
Nem lennék meglepve, ha előállnának a Questhez is valami hivatalos megoldással (Carmack már beszélt róla, de hivatalos megerősítés még nincs).
Én arra tippelek, hogy miután nyáron lefut a Rift S-ből és a Questből az első hullám, csökkentik az S árát és kihozzák a hivatalos streaminget a Questre.[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
Fix 45 FPS (asw) mellett cirka 1800 MHz környékén ketyeg a kártya ha kitolom a power limitet, ha nem, ha 100%-ra húzom a voltage csúszkát, ha nem. Emellet a power limit végig 100% alatt van, akkor is ha kitolom 120%-ra.
Ehhez képest Superposition alatt majdnem 2 GHz-n jár, power limit plafonon és “visítanak” a ventik.
Ha a “tuning” miatt nem bírná a VGA akkor nem mennének a szintetikus tesztek sem, és fagyna az a kevés 2D-s játék is amit néha előveszek.
Tapasztalataim alapján a vga-k esetében nem az van mint a cpu-k esetében, hogy órákat megy valami stressz teszt, utána játékok alatt meg elhasal...
Nekem is volt olyan vga-m ami nem bírta a gyári tuningot sem, pont a 3D mark-l szemléltetettem a kiskernek.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Raymond
félisten
Ez az alapfelbontastol fugg (default render target) ami a Rift-nel 1344x1600 igy az 1.5SS annyit jelent hogy 2016x2400 szemenkent vagy 4032x2400 osszesen. Csak ez ket kulonbozo viewport mint render target es utanna distortion/postprocess es ezert van plusz overhead, nem csak a sima felbontaskulonbseg. Tehat 3840x2160@120FPS nem azt jelenti hogy 2016x2400@90FPSx2 alapvetoen ugyanugy jol mukodne, sot inkabb nem.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-Solt-
veterán
Mobilról és emlékezetből... a CV1 1.5-s PD-l cirka 6,5 millió pixel, a HP üdvöskéje pedig kb 11,5 millió pixel, ha azzal a kb 25%-s alap felskálázással számolunk ami a CV1 esetében is van.
iRacing még csak-csak, de a DCS... hát, nem fűzök hozzá sok reményt.
www.smart-bus.hu
-
sheep
addikt
Na én pont nem hívnám javított wmr-nek, szerintem az Odyssey-hez képest szinte mindenben visszalépés, de mindenki döntse el maga. A név nyilván el fogja adni, a legtöbb embernek csak ennyi esik le hogy új Oculus.
[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ, 30 HÓNAP GARANCIA - 2023 LG OLED 77" C3 4K HDR OLED77C31LA
- Eladó garanciális, kifogástalan állapotú PS 5
- HP ENVY x360 15-ew0005nl Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - i7-1260P, 32GB, 1TB SSD, Win11
- HP ENVY x360 15-ew0005nl Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - i7-1260P, 16GB, 1TB SSD, Win11
- FSP Hyper 80+ Pro 700W (9PA7008801) - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen