Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz zeee #10041 üzenetére

    VR-ra tervezni kell a játékokat. Nem csak annyi a lényeg hogy a szemüvegen megjelenjen a kép, vagy hogy a kézi kontrollerrel célozni lehessen, hanem mindent, a mozgástól a játékmenetig mindent a vr-nak kell alávetni, és annak megfelelően tervezni. Utólagos vr max a szimulátorokban működik.

    Szvsz legjobb vr témájú előadások:
    Jesse Schell - Making Great VR: Lessons Learned from I Expect You To Die

    Patrick Harris - Game Design Un-Rules: Examining Design Failures in Time Machine VR

    Mindkettő remek, az első inkább arról beszél hogy milyen szabályokat kell betartani hogy jó legyen a vr élmény, a második pedig arról, hogy milyen alap design elképzelések sem működnek vr-ban, amiről az emberek úgy gondolnák hogy működik (pl az első: célkereszt)

    Ajánlott mindkettő megnézése, szerintem nagyon érdekes és tanulságos. És vicces :)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • #54625216

    törölt tag

    válasz zeee #10041 üzenetére

    Általában a VR fejlesztésekről:

    Egy játékba be kell építeni a VR hardver támogatását (hmd, tracking, kontrollerek), ezt API-kkal, vagy a játékmotorokba beépített natív támogatással oldják meg.
    Jelenleg 3 nagy szabvány létezik: SteamVR, Oculus VR, Windows Mixed Reality (+mobil VR megoldások). A játékmotorok ezeket vagy ezek valamelyikét támogatják.

    Ha egy új hardvernél kijelentik, hogy SteamVR kompatibilis, akkor elméletileg minden olyan program, amibe beépítették a SteamVR támogatást, menni fog rajta.
    Az Oculus VR alapjáraton csak az oculus saját hardverével működik, viszont van nem hivatalos Revive program, ami az Oculus VR programokat futtathatóvá teszi SteamVR kompatibilis eszközökön is.
    (A WMR még nagyon az elején tart, alig van még rá valami, így egyelőre nem sok vizet zavar.)

    Melyiket válasszam:

    Elméletileg mind a SteamVR eszközökön, mind Oculuson elérhető minden említésre méltó tartalom.
    A hangsúly az "elméletileg"-en van.
    A gyakorlatban csak maga a futtatandó alkalmazás hivatalos támogatása nyújt garantált felhasználói élményt az adott eszközön, és így már sokkal összetettebb a kép.
    Egy dolog ugyanis, hogy egy játék elindul-e Vive-on, Riften vagy valamelyik WMR cuccon és megint más, hogy az adott alkalmazást melyik hardveren fejlesztették és tesztelték.
    Ha egy hardvernek nincs az adott alkalmazás oldaláról hivatalos támogatása, akkor probléma lehet a teljesítménnyel (akadozhat), a trackinggel, a roomscale beállításokkal, a kontrollerekkel (más szögben állnak, mint kellene), stb.
    Tehát attól, mert valamire ráaggatják mondjuk a "SteamVR kompatibilis" címkét még nem lesz feltétlenül univerzális az eszköz, erősen az adott alkalmazáson múlik, hogy mivel működik normálisan és mivel nem.

    Ha van egy listád, hogy melyik VR játékokkal akarsz játszani és azokhoz keresel hardvert, akkor érdemes körülnézni az adott játékok fórumaiban, hogy mivel mik a tapasztalatok. Néha minden oké az első pillanattól kezdve, néha fél év is eltellik, mire valóban élvezhetővé válik a játék egy adott hmd-vel.

    Akinek nincs konkrét elképzelése, azoknak azért szoktuk jelenleg az Oculus Rift-et ajánlani, mert viszonylag jó áron kapható és a legnagyobb a natív támogatottsága, azaz az oculus store-ból értelem szerűen megvan a támogatás minden szoftverre, steamen pedig a legtöbb játéknál ott van az oculus a támogatott hardverek listáján.

Új hozzászólás Aktív témák