Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fulton

    addikt

    válasz suniland #6347 üzenetére

    Sziasztok

    Egy kis véleményt szeretnék megosztani veletek.
    Filmnézésről rift-ben még nem sokan írtak.
    Teszteltem divx, 720p, és 1080p, valamint 3D filmeket. Két alkalmazással.
    CmoarVR Cinema, és Oculus video

    Rift szemüvegben.

    SZámomra mintha az Oculus Rift-ben jobb lenne az összhatás minősége, de ez lehet placebo.
    Én magam részéről a mozi élményt favorizálom a hátsó sorból. Ami nézhető minőséget (adna !!) riftben az a 720 és 1080p volt. A Divix felejtős. A 3d...nos igen, van egy 55 colos 3D tv-nk, azt kell mondjam sokkal jobb élmény azon nézni egy 3D s filmet mint a riftben. Nagyon nem jön át, nem tudja kellően reprodukálni a 3D hatást szerintem (..igen van ahol alkalmazni kellett a "szemfordítást"). Nem tetszett nekünk. Viszont egy 55 colos tv-n olyan 2m-ről nézve gyönyörű kép mellett azért érezhetően jobb a 3D hatás is (és jóval szabadabban van a szemed is).
    Nem hiszem hogy fogok személy szerint (én) filmet nézni rift-ben. Elég zavaró leginkább a becsillanás.
    A fehér betük, színek "bemosódnak" a lencse miatt. Azt nem tudom, ha esetleg egy alcolholos nedves kendővel áttörölném a lencsét akkor is ilyen lenne e, mert lehetséges hogy a lencse törlésből adódó "zsiros" maszat következménye. Adtak hozzá ugyan törlő kendőt, de az ahogy az ember megfogja stb stb..."zsíros lesz". Szóval lehet a nem megfelelő lencse tisztítás következménye ez a "becsillanás" de film közben nagyon zavaró! még ha nem lett volna és egyben látom a képet mindenféle zavaró "fénykusza" nélkül azt mondom tök jó. De így...nem az igazi. Nagyon sokat ront az élményen szerintem.
    Hát vannak még betegségei a technológiának.

    A "beépített" tartalmak 360 fokos vidik pedig bün rosz minőségűek. Élvezhetetlen semmi...mindegy lenne ha fel sem tennék.
    ------
    Más, oculus video alatt miért nem volt hang nekem az 720 1080 p filmeknél? (ezek mkv formátumuak voltak). Egyiknél sem. Csak a divix-eseknél.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz suniland #6347 üzenetére

    Hát a videók lényege pont az lett volna, hogy érhetően elmagyarázzák, hogy mik ezek a beállítások. :DDD

    Ami a lényeg röviden: ezekkel az eszközök az oculus rift képminőségét lehet állítgatni, illetve hasznos információkat kiíratni játék közben, pl. fps, szabad erőforrások, eldobott framek, stb.

    Az oculus debug toolban alapvetően két olyan beállítás van, ami mindenkinek hasznos lehet:

    Per Pixel Display Pixel Override

    Más néven supersampling.
    Ez a paraméter azt állítja, hogy a gép mennyivel magasabb vagy alacsonyabb felbontást számoljon, mint ami a HMD eredeti felbontása. Ha 0 vagy 1, akkor pont ugyanannyit, ha 0 és 1 között, akkor alacsonyabbat, ha 1 fölött, akkor magasabbat.
    1.5 kb. dupla felbontást jelent (4K), 2 kb. négyszereset (8K), így ez az érték erőforrás függő: minél nagyobb a supersampling, annál nagyobb az esélye, hogy a gép nem tudja tartani a kötelező 90fps-t.

    Asynchronous Spacewarp

    Ez a paraméter azt állítja, hogy ha a gép nem tudja tartani a 90 fps-t, akkor mi legyen.
    Az egyik megoldás ilyenkor, hogy leveszi az fps-t 45-re és két frame között interpolál ('Force 45fps, ASW').
    Ez az esetek többségében használ, de nyilvánvalóan rontja a játékélményt, illetve néhány embernél motion sicknesst okozhat. Jellemzően az olyan játékoknál nem szerencsés használni, ahol sok a gyors mozgás, vagy hirtelen kell a fejeddel követni az eseményeket (pl. robot recall), míg logikai játékoknál vagy fix nézetes, mászkálós rpg-nél simán elég lehet a 45 fps.
    Ha az asynchronous spacewarp ki van kapcsolva (disabled), akkor a gép törekszik ugyan a 90 fps-re, de olyan felbontásban rendereli a tartalmat, ahogy bírja. Így sok esetben az fps terheléstől függően ingadozik. A véletlen szerű fps változás sokaknál erősebb motion sicknesst okoz, mint a stabil interpolált 45 fps, így ezt a megoldást célszerű elkerülni, ha a gép nem tudja garantáltan tartani a 90-et.
    Ha a 'Force 45fps, ASW enabled', akkor a gép alapból 45 fps-en számol mindent. Ha 'Force 45fps, ASW disabled', akkor semmiképpen sem kapcsolja be az ASW-t, ha 'Auto', akkor a helyzettől függően 45fps-re vált, amikor 90 alá esik a teljesítmény.

    A legokosabb amúgy az esetek többségében az ASW-t Auto-n hagyni, de játéktól és beállításoktól függően néha van értelme ki-be kapcsolni. Pl. ha fontosabb a jó képminőség, akkor érdemes a supersamplinget magasra rakni és a Force ASW-t engedélyezni. Ha az egyenletes mozgás a fontosabb, akkor érdemes az ASW-t letiltani és a supersamplinget, illetve a játék grafikai minőségét lejjebb venni, amíg egyenletes 90 fps-t nem kapsz.

    Fontos, hogy az Oculus Debug Tool beállításai csak addig élnek, amíg maga a tool alkalmazás fut. Ha bezárod, akkor minden visszáll alapállapotra.
    Szintén fontos, hogy sok játék maga is lehetőséget ad a supersampling és asw beállításokra, ilyenkor mindenképpen a játékon belül kell ezeket állítgatni, különben a beállított paraméterek összeadódnak, pl. 1.5 supersampling a toolban + 1.5 a játékban a már megemelt felbontást fogja tovább szorozni és garantáltan megfekteti a gépet.

Új hozzászólás Aktív témák