Új hozzászólás Aktív témák
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Leírom a mai tapasztalatomat ezzel a zöld szörnyes áruházzal, okulásul másoknak.
Új gépet építek. Ehhez három különböző helyről rendeltem, négy alkatrészt. Egyiket, a tápegységet, szörnyéktől. Már csak ez hiányzott, az volt a tervem, hogy átveszem délután, utána elmegyek Budára fogadóórát tartani, majd hazajövök, és elkezdem összerakni a gépet. A tervem füstbe ment, emiatt a webáruház miatt, az egész napomat sikerült felborítaniuk.
Úgy terveztem, hogy erre az fizetés+átvétel tíz perces műveletre rászánok fél órát. Nem volt elég. Megérkeztem az áruházba, látom, hogy rettenet sor van bent. Úgy öt perc után esett le, hogy ezeknek összeomlott a számítógépes rendszere. Se fizetés, se árukiadás, még a sorszámhúzó és a telefonos ügyfélszolgálatuk sem elérhető. Mindenről az áruházban egy szót sem szól senki. Ötven ember áll/ül, tanácstalanul. Jött egy kedves kislány, bevásárlókocsival, és elkezdett belőle ásványvizet osztani. Ez nagyon szép, de információra több szükség lett volna. Végül megkérdeztem az ügyfélpultnál az egyik jómadarat, hogy mi a helyzet, azt mondta, hogy egy-két óra, és helyreáll a rend. Vagy több. De hogy erről bemondjanak valamit a hangosbemondón, vagy kitegyenek egy papírt, azt azért nem.
Azt megtudom érteni, hogy ha összeomlik a rendszer. Bár egy komoly cégnek lehetne redundáns a szervere. Azt viszont nem tudom elfogadni, hogy egy mondatot sem írnak ki erről mondjuk a Facebookra, de még egy eladó sem megy oda mindenkihez, hogy csak akkor várjon ott, mint a hülye, ha nincs más dolga. Szóvá is tettem ezt nekik, erre az volt a válasz, hogy nekik is tizenöt percenként jönnek az információk. Nem tudok róla, de a Facebook korlátozta volna a napi kommentek számát? Nem lehet kiírni, hogy most ez van, tizenöt perc múlva még mindig ez van, újabb tizenöt perc múlva meg már nincs ez?
Mivel a gépet össze akarom rakni a hétvégén, táp nélkül nem tudom, szombat délután esélytelen máshol venni, ezért elmentem fogadóórára, s bár kurvára nem esett útba, utána vissza az áruházba. Kifizetem, megkapom a tápot, de mit látok? Egy bő, buggyos, mindenhol lógó, és össze-vissza forrasztott fóliájú dobozt adtak a kezembe. Vagyis jó eséllyel egy visszacsomagoltat akartak rám sózni. Megyek a reklamációs pulthoz, mondom, hogy ez szerintem újracsomagolt, gyerek nézni, hát elég gyanús - mondja ő is. Kaptam egy másikat, azon már feszül a fólia, mint annak a rendje.
Nem gondolom, hogy a rendszerösszeomlásuk szándékos volt. Még az újracsomagolt terméket sem feltétlenül gondolom szándékosnak. De azért azt javasolom mindenkinek, kellő körültekintéssel legyünk ezzel a céggel. Talán nem is biztos, hogy véletlen az a bírság.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
Trebron09
őstag
Sziasztok!
Hogy lehet megnézni hogy egy adott termékre él-e a garancia? Megrendelési számoz hol találok? Termékkód az pontosan melyik lenne? Üdv.
- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
-
Trebron09
őstag
válasz Marosko #4353 üzenetére
De használtan vettem a terméket nem az én fiókomból történt a vásárlás... ez azt jelenti hogy hiába van nálam a termék és a számla nem tudok rá garanciát érvényesíteni? Nincs rajta olyan a számlán csak a hónap hogy 36 AL (Garanci).
[ Szerkesztve ]
- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
-
Trebron09
őstag
válasz Executioner #4355 üzenetére
Mint látható ezek szerint ha lenne valami probléma nem tudom garanciáztatni... nem kell belém kötni.
- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
-
Executioner
tag
válasz Trebron09 #4356 üzenetére
Nem , nem tudom. Mégis miből kellene ezt látni?
Amennyiben garanciális probléma lép fel. Fel kell venned az Alzával a kapcsolatot emailben, telefonon vagy be is mehetsz személyesen az üzletbe.
Az ügyintézéshez szükség lesz egy vásárlást igazoló dokumentumra - ez a számla ami egyben a garancialevél is.A alza fiókból történő ügyintézés csak egy kényelmi funkció. Nem ez az ügyintézés egyetlen módja.
Exec
-
Trebron09
őstag
válasz Marosko #4357 üzenetére
Papír szerint még van rá bőven. Köszi!
(#4358) Executioner: Gondoltam megnézem online hogy is megy ez, csupán kérdeztem mit hol találok, de ezek szerint akkor én online majd ha netán úgy lesz nem is tudom intézni mivel nem kapok így RMA számot sem.
[ Szerkesztve ]
- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
-
Trebron09
őstag
válasz Mr.Csizmás #4360 üzenetére
Milyen email? Ez az hogy azt se tudom melyik lenne a szamlan ha egyaltalan rajta van.
Nyilvan nem sajat fiokombol.akartam maset.. De a garancia a termekre szol nem vevohoz kotott.- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
-
Marosko
csendes tag
válasz Trebron09 #4359 üzenetére
Akkor semmi gond.Viszont ha garnaciális problema lépne fell, ha online intézed ha az üzletben mindenképp meg kell adnod a saját email címedet és telefonszámodat mert máskulonben az előző tulaj kap minden infot a reklamáció menetéről,ugyanis az a számla az ő regisztrációjához van kötve.
-
Exodion
aktív tag
válasz Trebron09 #4361 üzenetére
Azt ugye tudod hogy az alza adasveteli szerzodest is var ha nem te vagy az original tulajdonos? Anelkul nem csinalnak neked semmit. Csak azert mondom mert volt mar ra pelda hogy harmadik vasarlo gariztatni akart egy cuccot amit en vettem es ugye neki en nem irtam adasvetelit es nem csinaltak neki semmit (persze utolag megirtam neki es minden ment attol fogva).
-
Trebron09
őstag
Cég neve van a számlán. Akkor most akitől vettem a cuccot kérjek utólag adásvételit? Ilyet még nem hallottam.
(#4363) Executioner: Nem ismételgetem magam.. Emailt írni tudok.
[ Szerkesztve ]
- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #4366 üzenetére
Garancia érvényesítéséhez elég önmagában a jótállási jegy, amin soha nem tüntetik fel a tulajdonost, akkor?
The Truth is out there...
-
pn4hvq
senior tag
Elméleti szinten kérdezem: megveszi az Alzától X a terméket, majd eladja Y-nak adásvételivel, aki továbbadja Z-nek szintén adásvételivel. Z-nek garanciális problémája lesz, milyen adásvételit mutasson be, amin az látszik, hogy X volt az eredeti vásárló, akihez Z-nek az égvilágon semmi köze, Y pedig nem adhatja tovább X és Y közti szerződésen szereplő X adatait (GDPR).
-
Mr.Csizmás
félisten
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Hegyirabló
veterán
válasz Hegyirabló #4351 üzenetére
Sziasztok!
Nincs egy hete, hogy leírtam a sztorimat erről a cégről, most itt a folytatása.
Rendeltem tőlük egy grafikus kártyát. Nem volt drága, "csak" 165 ezer forint. Vártam rá négy napot, addig hibás kártyával használtam a gépet, már amennyire lehetett vele. Jött az értesítés, ma el is mentem érte. Kifizetem, kis is hozzák, egy ütött-kopott, karcos, gyűrött, nyomott, szakadt, össze-vissza matricázott dobozban. Azonnal mondtam, hogy ezt én át nem veszem. Kislány vagy jó színész volt, vagy tényleg meglepődött, hogy ő ezt észre sem vette. Elküldtek a vevőszolgálatra, ott kiderült, hogy ez az utolsó nekik ebből a termékből, ami azért is fura, mert nincs egy éve, hogy kijött a kártya. A pénzemet visszakaptam, de itt állok megint VGA nélkül. Egy biztos, ennél a cégnél soha többet nem fogok vásárolni, tekintettel arra, hogy egy héten belül kétszer is palira akartak venni, akár készakarva, akár véletlenül.
Aquila non captat muscas.
-
Trebron09
őstag
válasz Hegyirabló #4373 üzenetére
- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
-
Darko
senior tag
válasz Hegyirabló #4373 üzenetére
Nem tudom hogy hogyan kezelik a dolgozóik az egyes termékeket, de nehezen tudom már elhinni hogy ezt valaki (mert biztos hogy ez visszavitt cucc) szakadt dobozzal viszi vissza. Még ha a nyitásnál a fül elszakad még rendben van, de a doboz oldala? Hogyan?
http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
-
Hegyirabló
veterán
válasz Trebron09 #4374 üzenetére
Ettől most sokkal jobban érzem magamat!
(#4375) Darko
Ha már a dolgozókat említetted, én őket sajnálom legjobban ebben a helyzetben. Mert ha van alapja annak, amiről beszélünk, akkor van valaki, aki megmondja nekik, hogy "- Gyerekek, azbeszt-arcot fel, és az ilyen termékeket el kell adni egy baleknak!". Ha ez tényleg így van, akkor az siralmas.
Aquila non captat muscas.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Hegyirabló #4373 üzenetére
Hát ja, az ilyen igen csak bontottként kéne árulni vmivel olcsóbban, ezt nem is tudom hogy képzelik....
The Truth is out there...
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Hegyirabló #4376 üzenetére
vszeg nem értenek hozzá (mindenhez is), amikor a döglött rx590-est vittem vissza, akkor a pultostibor csak kinyitotta, megnézte a kártyát, megszaglászta(!!), és írta is a beutalót.
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Hegyirabló
veterán
válasz Mr.Csizmás #4378 üzenetére
Beutaló az lassan nekem is fog kelleni az Igazságügyi Megfigyelő és Elmegyógyító Intézetbe, mert nem csak zöld szörnnyel küzdök, meg VGA-val, hanem az alaplappal is szívok mint egy nagyipari porszívó, egy egészen vicces hibával: telefon USB C kábelét bedugom alaplapba, teljesen maki. Száznyolcvan fokkal elfordítom a kábelt, és működik.
Aquila non captat muscas.
-
KRoy19
őstag
válasz Mr.Csizmás #4378 üzenetére
Megnézte, hogy nincs e pörkölt szaga, mert ha az lett volna, akkor tudta volna mondani, hogy ez biztos bele lett ejtve egy tál pörköltbe, szóval ugrott a gari.
-
Trebron09
őstag
Nem kaptam rendeléskor a termékhez számlát, csak online van számla ennél a boltnál?
- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
-
z123456z
őstag
Sziasztok. Olvasgattam alzás kuponos trükköket, de nekem sehogy nem akar összejönni. Egy AOC 27G2U monitor érdekel, mit lehetne abból kihozni? Vagy vége a kuponozásnak? Köszönöm.
-
Lackooo84
nagyúr
LOOOL
The Truth is out there...
-
z123456z
őstag
válasz Executioner #4384 üzenetére
Köszi. Az első mondat elég lett volna, az a válasz a kérdésre.
Lackónak meg örülök, hogy örömet szereztem, remélem lesz ennél nagyobb is. -
Soká
senior tag
Sziasztok!
Arra lennék kíváncsi, szerintetek mennyire megy szembe az alza saját reklamációkezelésével az, hogy egy 4 és fél hónapja vett termék eleve törött alkatrészét mind a mai napig nem voltak képesek kicserélni?
Március elején rendeltem egy hűtőgépet. Kihozták, videóztam a kicsomagolást és jól látszott, hogy az ajtó belső oldalán található egyik műanyag rekesz el van repedve. Kívülről külsérelmi nyom semmi, egyértelmű, kétség nem férhet hozzá, hogy ezt már eleve a repedt alkatrésszel csomagolták. Megreklamáltam a dolgot, amire az volt a válasz, hogy küldjem vissza a hibás darabot. Tekintettel a járványra és tekintettel arra, hogy a postaköltség több mint az a vacak műanyag alkatrész, nem adtam postára, ráadásul tényleg csak vevőszívatás a dolog, hiszen nem javítható alkatrészről van szó hanem cserélendőről. De miután komolyan gondolták, hogy nem foglalkoznak a reklamációmmal, június elején Pestre utaztam és bevittem nekik az alkatrészt és némi akadékoskodás után átvették. Ezek után jött a tragikomikus fordulat, az ügyfélszolgálati akárkik írogatni kezdtek nekem, hogy én mondjam meg nekik a tőlük vásárolt hűtő szériaszámát.
De akkor miért ragaszkodtak a hibás rekesz átvételéhez ha még az sem elég nekik a rendelés beazonosításhoz? Még azt is megkaptam, hogy azért nem tudják, mit kell megrendelniük mert nem az egész terméket küldtem vissza nekik. Tehát vissza kellett volna cipelnem a hűtőt vidékről Budapestre, hogy kegyeskedjenek kicserélni benne egy kivhető 15 dekás műanyagot???
Minden esetre eltelt másfél hónap mióta visszavittem a hibás darabot, azóta is hallgatás van.Miután valószínűleg olvassák ezt a fórumot az illetékesek, leírom, hogy mi lett volna a normális, európai megoldás: miután küldtem nekik egyértelmű fotót, kicsomagolós videót és kétség sem férhet hozzá, hogy itt gyártói hibáról van szó, egyszerűen postafordultával illett volna küldeniük egy alkatrészt, vagy ha az valamiért nem működik, akkor a raktáron lévő hűtők egyikéből kivenni egyet és azt elküldeni, plusz elnézést kérni az okozott kellemetlenségekért. Aztán ráérnek maguknak pótolni a hiányzó darabot ha netán bosszant valakit, hogy egy filléres alkatrész miatt ott áll náluk egy kétméteres hűtő hónapokig eladhatatlanul. De az, hogy négy hónapja nem tudom hova beállítani az italos palackokat, az azért elég bosszantó.
Nagy csalódás volt az alza reklamációkezelése.
Ja, és próbálkoztam a facebook oldalukon is, válaszra sem méltattak...[ Szerkesztve ]
-
GZoli7
senior tag
Részben igazad van.
A jogszabályok szerint az alábbi lett volna a megoldás:
Jelzed, hogy hibás teljesítés történt. Legyenek szívesek gondoskodni a hibás termék elszállításáról. Valamint egy hibátlan termék kiszállításáról. Mindez az ő költségük.
Amennyiben erre nincs mód, a pénzedet a bejelentéstől 14 napon belül visszautalni és minél előbb eltüntetni a vackukat.
Ez esetben máshol megveszed a terméket.
Bármi nem eszerint működik, ami náluk gyakori, úgy a területileg illetékes békéltető és fogyvéd. Persze, ha nem cégre vetted, akkor fizetési meghagyás->bíróság. -
Soká
senior tag
Előre természetesen nem tudhattam, hogy mi lesz a történet vége. Ahogy most sem tudom, hiszen még mindig nincs vége. Amiről én írtam, az üzleti kultúra. Meg annak a hiánya.
Leírok ennek tükrében egy másik esetet is, ami pont az ellenkezője ennek, talán túlzásnak is nevezhető vevőbaráti gesztusról:
vettem a Lidlben egy kis szúrófűrészt. használtam párszor, aztán egyszer se kép, se hang. Felhívtam a kijelölt szervizt. 1-2 napon belül megjelentek nálam egy dobozos autóval, elvitték a hibás terméket, majd 2-3nappal később jöttek újra és hoztak egy újat. És mindez egy 8000Ft-os tétel, nem egy 140ezres hűtőgép... -
Zizmand
aktív tag
Sziasztok
Használtan szeretnék venni egy telefont, amire még 1.5 Alzás gari van, meg van a számla/jótállási papírja + írunk adásvételi szerződést (ő első tulajdonos, újonnan vette a telefont)
Ha későbbiekben gariztatni akarnám, akkor így már nem lesz probléma, hogy nem én vagyok az eredeti tulajdonos ugye?
Köszönöm -
veterán
Sziasztok!
Vásároltam egy videokártyát 16-án és 14 napon belül el szeretnék állni. Értementem a Róbert Károly körútra, és kp fizettem (nem embernek, egy automatába kellett betömködni a bankjegyeket meg az aprót)
Kérdésem, hogy ha visszaviszem mennyi idő után kapom vissza a pénzt és milyen formában? Mert hallottam már hogy azonnal fizetnek, olyat is hogy majd utalnak (kérdés hogy mikor majd, 1-2 nap vagy 14?).
Illetve ha élek ezzel a jogommal, mennyire kerülök náluk problémás vevő státuszba? Esetleg később nem teljesítenék a rendelésemet vagy valami. Gondolom ha valaki rendel-eláll-rendel-eláll rendszeresen (nekem még ez lenne az első szóval erről szó nincs) azt valamilyen formában biztosan szankcionálnák, vagy nem?https://tinyurl.com/rasoapro
-
addikt
válasz rasotamas #4395 üzenetére
14 napon belül utalják vissza a pénzt. Onnantól ,hogy te visszavitted.
Persze ettől eltérhetnek a vásárló szempontjából pozitív irányba.A második részt pedig meg is válaszoltad.
Egy ekkora céget marhára nem fog érdekelni az ,hogy most XY visszavitt egy vga-t.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Köszönöm mindkét választ, kár, hogy a kettőtök válasza ellentmond egymásnak
Azonnal és 14 nap közt nagy a különbség.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Executioner #4399 üzenetére
Bocsánat, akkor úgy fogalmaznék hogy a kettejük hozzászólása egy 14 nap hosszúságú periódust határozott meg, melynek az egyik vége egyikük szerint korábbi tapasztalatok alapján valószínű, de jelen helyzetben és törvényileg is a periódus bármely pontján fizethetnek, nem lehet előre meghatározni.
https://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Futás, futópályák
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen házat vegyek?
- Milyen autót vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Steam Deck
- Hálózati / IP kamera
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- További aktív témák...