-
Fototrend
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Frawly
veterán
válasz frescho #64390 üzenetére
Tudom. Amerikában viszont már akkor is gazdagabbak voltak, és ott a játékkészítők az újabb gépeket vették figyelembe. Én is játszottam néha Doom1-et 386DX 40 MHz-en, bár emlékeim szerint nem futott rosszul (de lehet csak az akkori énem még nem érzékelte úgy az alacsony fps-t, meg az fps-dropokat). De igazából mikor lett 486-osom, akkor kezdtem el vele igazán nyomulni, így nem tudom, azon már jól futott, Am486DX4 100MHz, Am5x86 133MHz. Ezeken remekelt, 320×200-ban a Quake-kel sem volt baj, de az magasabb felbontásokon már diavetítés volt erősebb P1 gépeken is, szoftver renderben nagyon kellett neki a gyors FPU, meg a gyors videókártya.
De azt ne felejtsük, hogy a Quake különleges, durván megelőzte a korát, emiatt külön kell kezelni. Épp ma néztem multisegment speedrunokat, meg 100% speedrun-okat, mai szemmel is büntetnek. Ez az a játék, amit mindig lehet ma is újabb dimenzióban nyomni, és még ma is döntögetnek benne speedrun rekordokat, meg játszanak vele multiban. Hihetetlen, 23+ éves játék. Úgy néz ki, hogy ez megunhatatlan klasszikus marad. Még ma is készülnek hozzá újabb portok, pl. Vulkan alapon VkQuake, és állítólag lesz belőle Ray Tracinges RTX-et támogató verzió is. Annyira univerzális játék, annyiféle porttal és platformra portolva, hogy én nem is tekintem DOS-os játéknak igazából.
(#64391) DarthSun: ebben lehet igazad van. Biztosan játéka is válogatja. De fő szabályként bekapcsolt cache mellett lehetetlen rendesen lelassítani a gyorsabb procikat, még downclock-kal sem. A kikapcsolt cache nem csak arra kényszeríti a végrehajtást, hogy a lassabb memóriára várjon, hanem éhezteti a pipeline-okat is procinál, nem tudnak annyira párhuzamosan zajlani az utasítások fázisai, boborékok kerülnek a pipeline-okba. Enélkül annyira hatékonyan fut a proci, hogy nem lehet alacsony órajelen sem rendesen lelassítani. A 386-osnak ez is az előnye, ott még se cache, se pipeline, nem volt. 486-oson már igen, de az még órajelben nem volt olyan combos, hogy lehetetlen legyen lelassítani. A Pentiumtól, K6-tól kezdődnek gondok, mert azok már szuperskalár procik is, meg az órajel is kezd túl magas lenni. Pentium Pro-tól meg bejött még egy csomó optimalizáció (RISC mikroutasítások, soron kívüli és spekulatív végrehajtás, szuperpipeline, regiszterátnevezés). A következő nehézségi faktor már csak az L3 cache-es procinál jelentkezik, mert azt nem lehet kikapcsolni sehogy. Az SMP/SMT/HTT nem okoz gondot, mert az a DOS-t nem zavarja.
Ennek ellenére a YouTube-on Phil's Computer Lab-nak vannak videói, amin P3-as, mobile Athlon, VIA procis rendszereket le tud úgy lassítani, hogy lassabb játékok normálisan futnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen széket vegyek?
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Robot fűnyírók
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- AMD AM4 Processzorok - Ryzen 3 / 5 / 7 / 9 - Új - Garanciás
- Hibátlan - INTEL Core i7-9700K 8 mag CPU 4.9GHz + UHD Graphics 630 - LGA1151v2
- Xeon E3 1230 V3 LGA 1150 processzor i7 4790 i7 4770 teljesítménnyel
- Quad Core AMD Phenom II X4 945 (HDX945WFK4DGM) processzor
- Beszámítás! Intel Core i5 4570 4mag 4szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen