Új hozzászólás Aktív témák

  • frescho

    addikt

    válasz Pikari #96151 üzenetére

    Mondjuk nézzük 1985-öt, mert akkor jött ki a Commando, Elite, Boulderdash, The way of exploding fist, Paradroid. Hirtelen ennyi jutott eszembe, na meg az, hogy ez volt az az év amikor az ST és az Amiga elkezdte felváltani a 8 biteseket.

    Mit is tudott ekkor a PC? Nem volt Adlib. Ne legyünk igazságtalanok, mert a játékra tervezett PCJr-nek már volt hangja. Csak éppen az alapgép került 2x annyiba, mint egy komplett C64, de igaziból floppy és RAM nélkül nem ért semmit, szóval az árából nyomtató, monitor meg még Istentuja is kijön volna a C64 mellé. Tölteni sem töltött gyorsabban, mert ugye a floppy és a DMA hiánya... Az biztos, hogy egy AT már gyorsabb lett volna merevlemezzel, csak abból komplett tantermet fel lehetett C64-gyel szerelni, de még Apple II-ből is kijött egy szép adag. Na és ott a probléma, hogy milyen játékok voltak akkoriban a PC-re? Mert ugye a gyorsabb indulástól nem volt jobb egyik játék sem, csak hamarabb látta és hallotta az ember, hogy a home computerekről átírt játék mennyivel silányabbra sikerült. Persze azon az oldalon is tudok olyat mondani ami jobb lett, de azokhoz meg akkori mércével atomerőmű kellett.

    Az átfordulás valamikor 90 környékén történt meg. Akkor mondjuk még azonos ár mellett az Amiga klasszisokkal előrébb volt, de a PC-nél már megvolt a lehetőség. De ez már messze nem a 8 bitesek korszaka. Az A500 vagy Atari ST szériának már csak az utolsó évei és így is lassan vonultak csak vissza, pedig már 5 évesek voltak.

    A gombokhoz meg nem is mondok semmit, mert C64-nél joy volt szinte mindenhez. A 16 biteseknél meg már pár dologhoz egér kellett. Másik ellenpélda: Mintha később az X-Wing esetében nem kellett volna zongorázni a billentyűzeten.

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

Új hozzászólás Aktív témák