Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz CJ4567 #27701 üzenetére

    Tesztelgettem még picit ezen a Crysis ügyön. :)
    Sokkal okosabb nem lettem, de lett pár érdekes eredmény.

    Szóval, Ryzen 3600, SMT-vel, 3733Mhz CL16 Ryzen calculator "Fast" preset B-die ram, szinkron IF, GDM nélkül, 1T. A VGA ugyanaz, mint korábban RX580 Nitro+, 1341Mhz-en, 2Ghz 8GB rammal.
    Crysis ugyanitt, 720P very high, 2x SMAA, v-sync és motion blur off, ahogy mindig tesztelek, és alkalmanként játszom vele.
    A maximum, amit 4,35Ghz-en itt mérni tudtam a friss 20.10.1-es Radeon driverrel, az ez:

    :DDD
    Korábban (azonos szoftveres környezetben, frissítések, driverek) itt 4,2Ghz-en is mértem ugyanígy 48-49FPS-t, a 4Ghz-es X5660-as Xeonnal bő 50-et.

    A mostani eredmények, frissebb AGESA verzióval (ComboV2 1.0.8.1), win10-el (maradtam frissített 1909-en), driverekkel (Radeon Software 20.10.1). Sorban az FPS, "Average effective clock" és a CPU terheltsége az AMD OSD-ről, valamint kiszámoltam, mennyit gyorsult a plusz szálaktól az előző értékhez képest.
    4,2Ghz 2c/4t: 33FPS, 1280Mhz, 30%,
    4,2Ghz 3c/6t: 43FPS, 1500Mhz, 35%, +30,3% FPS
    4,2Ghz 4c/8t: 45FPS, 1625Mhz, 37%, +4,7% FPS
    4,2Ghz 6c/12t: 45FPS, 1650Mhz, 38%, +0% FPS

    Némi fejvakarás után gondoltam, kizárandó esetleges egyéb limiteket, megnéztem épp fele ekkora CPU órajellel milyen számokat kapok.
    2,6Ghz 2c/4t: 23FPS, 850Mhz, 30%
    2,6Ghz 3c/6t: 35FPS, 1100Mhz, 42%, +52,2% FPS
    2,6Ghz 4c/8t: 38FPS, 1220Mhz, 46%, +8,6% FPS
    2,6Ghz 6c/12t: 39FPS, 1280Mhz, 48%, +2,6% FPS

    Számomra ami jól látszik ebből, hogy bár valamennyi CPU-limit biztosan volt, de nem szigorúan a CPU számítási kapacitása volt a fő szűk keresztmetszet, fele CPU órajelen is hozta a teljes órajelű teljesítmény 87%-át, és a játék is képes magasabb CPU-terhelést produkálni. De az is látszik, hogy a skálázódásnak praktikusan vége, amikor a második CCX-re kerülnek a szálak.
    A Xeonon még a korábbi konfiguráción mérve 6-ról 8 szálra emelve +18,9% tempót hozott, 8-ról 12-re pedig +13,6%-ot, ez nagyságrendileg elég hasonló, mint amit évekkel ezelőtt mértem [link] , a Ryzen 3600 a korábbi szoftveres konfiguráción is hasonlóan viselkedett, mint a mostanival.
    Amit az eredeti Xeon méréses hsz-nél még nem tudtam (2017-02-17-én íródott), az a CCX és a skálázódási problémák bizonyos alkalmazásokban miatta, mint amit itt ebben a játékban éppen jól látható.

    Egyébként ez a szép a 3300X-ben is, hogy a magas órajelek mellett van egy teljes, 4-magos CCX és nincs másik, így egy szűk keresztmetszet (CCX-ek közötti lassabb kommunikáció) kiesik (ez persze a leggyakrabban azért nem kompenzálja a két fizikai mag és 16MB L3 hiányát). Arra azért kíváncsi lennék, ha valakinek van kedve kimérni, ott hogyan skálázódik a Crysis 3 az itt taglalt beállítások mellett 3c/6t-hoz képest 4c/8t-n, Radeonon.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák