-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tyrel
őstag
Igen mert AMD-nél kirobbanó sikere volt mindennek amit Raja csinált...
Amíg GCN-t gyárottak addig az volt a mondás hogy jajj hát azt még nem Raja tervezte azért nem az igazi, de fú majd a Navi az ő gyereke lesz és az fú de milyen jó!...Megjött a Navi és kb. annyit értek el vele hogy a perf./watt arány versenyképes szintre javult, de trónbitorlás semmilyen téren nincs. Íme Raja nagy találmánya, ennyire futotta belőle.
Intelnél meg majd hirtelen megváltja a világot? Kutyából nem lesz szalonna...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Értem én, csak azt mondom hogy AMD-től nem fognak pofont kapni mert vagy egy éves lépéshátrányban vannak... A Turing-okat lehet hogy leverik az RDNA2-vel, de az Ampere-t meg nem, és megint nVidiáé lesz a piac...
Inteltől meg megint nem fognak pofont kapni, mert Raja csak egy nagy vetítőgép...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Pécsi gyerek #44550 üzenetére
Szerintem ez nagyjából annyit takar hogy bizonyos AMD támogatott címekben (pl. Doom) amikkel alig játszik valaki, ott van mondjuk 10-30% előrelépés, ami tényleg szép és sok csak hát ugye ki a francot érdekel?...
Kíváncsi leszek hogy olyan játékokban amikkel egyébként játszanak is tömegek, ill. úgy nagy átlagban mennyi lesz az előrelépés, ha lesz egyáltalán... Ilyen alkalmazásspecifikus optimalizálásokkal a szememben nem sokra mennek, szerintem sokadmagammal inkább általános teljesítménynövekedésre vágyunk. Az emberek mindenfélével játszanának, nem csak az aktuális AMD-s húzó nevekkel. Pont nem érdekel hogy pl. az RDR2 alatt milyen gyors a Navi, ha közben pl. Star Citizen alatt meg lassabb az 5700 mint egy 1070Ti, ami nevetséges... És több ilyen játék is van, amiben a Navi-k elég rosszul szerepelnek.
Majd ha ezt megoldják akkor lesz csodadriver, amíg csak benchmarkokban meg a "saját" játékaikban gyors addig meg dugják oda ahova gondolom...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Az volt a mondandó lényege hogy nagyok a kilengések teljesítményben. Van pár cím amikre optimalizálnak, mert vagy alapból AMD szponzoráltak vagy simán csak húzónévnek gondolják őket, a többiek ill. az általános teljesítmény meg le vannak ejtve.
Pl. ha régi játékokkal, indie játékokkal, népszerűtlenebb játékokkal vagy épp még el nem készült alpha verziókkal akarsz játszani, ott sokszor nem hozzák a Navi-k a szintet (míg zöldeknél általánosan mindenhol meg van a kártya kategóriájához illő sebesség). Persze közben Superposition-ban meg fhúúúdeb*szó pontszámokat tud csinálni, csak nem azzal játszok, meg szerintem te se...
Általánosan kellene rendbe rakniuk a drivert, hogy extrémebb/ismeretlenebb játékok vagy motorok ne fogjanak ki rajta, ne legyen ilyen könnyű megakasztani. Mindenben szerepeljen az árkategóriájának megfelelően, aztán ha ez meg van utána lehet méregetni hogy RDR2 alatt kinek hosszabb...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz hokuszpk #44556 üzenetére
Jó a Navi még új cucc, pár százalékot tényleg illene találniuk benne... Deee sztem Abu valami szélsőséges esetet vehetett alapul, olyan programban amiben valami okból nagyon jól teljesíthet a Navi, ugyan azt az összképben viszont nem hozza már... legalább is tippre nem, de kíváncsi leszek...
Szerk.: na akkor ennyit a gyorsulásról.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Szerintem meg tök jó ötlet, csak tartok tőle hogy sok játékban nem fog jól működni, vagy nem értem hogyan oldják meg. Pl. nagyon soknak az UI méretezése és elrendezése fix egy-egy adott felbontáshoz, és ha a driver folyamatosan változtatgatja azt a felbontást (olyan értékekre is amik nem szabványosak) akkor kíváncsi leszek mi fog történni...
Sok játékban van 'resolution scale' beállítás, szerintem ez is tök ugyan azt csinálja csak épp dinamikusan tekergeti, de amelyik játék/motor nincs erre alapból felkészítve ott szerintem lesznek gondok. Értsd. szerintem nem lehet csak úgy resolution scale-t állítani egy olyan motoron ami nem tudja hogy az micsoda, így marad az a lehetőség hogy a tényleges resolution-t változtatja (nem a display outputét, hanem a vászonét amire a játék rajzol), azt viszont sztem sok játék rossz néven veszi majd.
Maga az alap ötlet egyébként szerintem tök jó, mivel (gyors) mozgás közben nem látod amúgy sem olyan tisztán a képet, ha meg megállsz akkor visszakapod a rendes képminőséget. Cserébe több lehet az fps, ill. remélhetőleg főleg a min fps.
Szerintem ez a feature elsősorban azoknak szól akik 4K monitorokon játszanak, mert sok olyan játék van amik egy 5700-tól erősebb videokártyát is letérdeltetnek ekkora felbontáson.
Cifu te azért nem látod ennek az előnyét mert (profilod szerint) még mindig meg vagy rekedve FHD-n, neked a Virtual Super Resolution szól. Ahogy nagyfelbontású kijelzőre váltasz te is rögtön értékelni fogsz egy ilyen feature-t, ami megengedi hogy a monitor natív felbontásán maradj (!!!), de közben szükség szerint csökkenti a resolution scale-t, és a RIS segítségével annak negatív hatását is megpróbálhatja kicsit elfedni.
Papíron nincs ezzel a világon semmi baj, sőt nagyon jó ötlet, csak érteni kell mire való. Majd a gyakorlatban lesz vele baj, mikor kiderül hogy sok játékkal nem működik...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Pécsi gyerek #44597 üzenetére
Mi a francnak kell ekkora hűtés egy 5500-ra, hova van gyárilag OC-zva ill. túl fesz.-elve az a szerencsétlen GPU?
Ez viszont jó nagy gyökérség AMD részéről, hogy minden kategóriában eggyel alatta lévő GPU-val akarnak versenyezni úgy, hogy annak gyárilag kinyomják a szemét. Fogyasztás elszáll a p*csába, de persze az őket nem érdekli, a villanyszámládat nem ők fizetik meg a hűtést se ők hallgatják... gyártani viszont olcsóbb ugye a kicsi GPU-t, szóval nekik jó. Te meg így jártál.
Sürgősen le kéne szokniuk erről, hogy mindennek kinyomják a szemét ahogy leesik a futószalagról, sokkal jobb perf./watt arányú termékeik lehetnének akkor és a hűtéseiket se kritizálná senki.
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Sejtettem hogy fel lesz hozva a DLSS, de az fixen működik, bekapcsolod (ahol egyáltalán be lehet) és onnantól végig egy alacsonyabb resolution scale-en fut a játék. Ráadásul mikor kijött nVidia is a Freestyle Image Sharpening-el (vagy mi a RIS másolatának neve) nem egy cikk jelent meg ilyen "DLSS is dead!" címekkel, mondván egy egyszerűbb és több játékban alkalmazható eljárással jobb képminőséget kaptak.
A DLSS egy túlmisztifikált varázs lufi, jönnek ezzel a rizsával hogy supercomputer tanítja rá az AI-t meg külön hardver kell hozzá (tensor magokon fut vagy nem is emlékszem már) meg hú meg ha... aztán saját maguk kiadnak valamit ami egyszerűbb és jobb.
Egyrészt egyszer várjuk meg hogy ezt a Radeon Boost-ot milyen játékokban lehet egyáltalán bekapcsolni, mert ha ugyan úgy fejlesztői támogatást igényel mint a DLSS akkor pont ugyan olyan sz*r is, igaz legalább nincs köré hazudva valami AI-s csoda. HA általánosan mindenhol be lehet majd kapcsolni az már nagy előny lenne, de épp pár hozzászólással ez előtt fejtegettem hogy szerintem nem fog úgy működni.
Ezen felül a Radeon Boost dinamikusan skálázódna, gondolom pontosan ugyan annak a logikának az ellentetjével ami alapján Chill is eldönti hogy mikor veheti vissza az fps-t. Az egyébként nem egy szuper-kifinomult cucc, simán csak azt nézi hogy van-e bármilyen user input, ha húzogatod az egeret meg nyomkodod a gombokat akkor elengedi az fps-t, ha meg csak állsz és nézel mint a birka akkor visszaveszi.
Ezt úgy kell érteni hogy nem a jelenet intenzitásától függ mennyire lassítja be, mivel ahhoz értenie kellene mi történik a képen, az meg már tényleg nagyon AI feladat, sokkal inkább mint pl. egy DLSS, nem is tud ilyet a Chill meg nem is fog sztem soha.
Visszatérve a Radeon Boost-ra, ha megállsz megcsodálni valamit, megkapod vele a 100% resolution scale-t, DLSS-el meg nem (jelen infók szerint).Várjuk meg egyszer hogy a gyakorlatban milyen lesz, mielőtt rögtön ráragasztjuk hogy ez a DLSS másolata...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Akkor olvasd el még egyszer mert nem hasonlítottam a RIS-t a DLSS-hez. Azt mondtam hogy az nVidia által (RIS-re válaszként kiadott) image sharpening eljárás (az a freestyle sharpening vagy mi ott a neve) tesztjekor nem egy reviewer arra jutott, hogy jobb vele a kép mint DLSS-el. Még ezt is mondtam hogy jöttek cikkek ilyen "DLSS is Dead" címmel.
Nem a RIS a lényeg, arról van szó hogy nVidia saját maga kiadott valamit amivel nevetségessé tette a DLSS körüli marketing bullshit-et, meg talán feleslegessé magát a technológiát is...[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Interceptor #44607 üzenetére
Szerintem RDNA-ból nem lesz már 5700XT-nél nagyobb GPU kiadva. RDNA2-vel célozzák majd a felső kategóriát de azoknak a kártyáknak még odébb van a megjelenése...
Ill. az a pletyka járja hogy majd januárban a CES-en bemutatkozik az RDNA2 de szerintem nem fog, max. megemlítik hogy jön, de mint termék nincs az még a kanyarban se. Majd nyáron...Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Igazán az lesz szerintem itt a döntő tényező, hogy ezt a Radeon Boost-ot milyen játékok alatt lehet bekapcsolni. DLSS-t ugye támogatnia kell az adott programnak, pl. BFV-ben meg Metro Exodus-ban van, azt tudom, feltételezem hogy Control-ban is, de így láthatóan nagyon nem általános eljárás.
Ha a Radeon Boost is ugyan ilyen lesz akkor ugyan annyit is ér majd...Meglátjuk, én nagyon kíváncsi vagyok mert 3440x1440 monitorral sokszor már egy 90%-ra levett resolution scale is érezhető sebességnövekedést hoz, a képminőséget viszont még nem rontja nagyon. Csak hát ugye ott a probléma hogy sok játékban nincs ilyen kapcsoló... Ha ők valahogy megoldják hogy ez működjön azokban is amikben natívan nincsen de kéne, ráadásul tegye mindezt dinamikusan, akkor le a kalappal, az tényleg nagy dobás lenne...
...csak igen erős kételyeim vannak a felől hogy ez megoldható, pláne akkora költségvetéssel mint AMD-é...
Na meg nem ártana ha a RIS kapcsolót végre átpakolnák a játékok profiljai alá, mert az kifejezetten nevetséges hogy a monitor beállításai alatt van. Vagy bekapcsolod és akkor aktív mindenre, vagy nem. De olyan opció hogy neked X meg Y játékban kell csak, egyébként meg nem, olyan opció nincs, ami bizony gáz.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Busterftw #44619 üzenetére
Vannak még a világon ilyen szentimentális barmok (mint pl. én is), akik ha egyszer egy cégről (nVidia) azt tapasztalják hogy aljas, fogyasztóellenes, sértő magatartást tanúsít illetve látványosan visszaél a piaci helyzetével, akkor elvből nem veszik meg a termékeiket, hogy ne támogassanak a pénzükkel egy ilyen "kvalitású" vállalatot.
Persze valamilyen szinten minden profitorientált cég ezt csinálja, de azért nVidiának az utóbbi években volt elég sok gerinctelen húzása, arról nem is beszélve hogy rendszeresen hülyének nézik a vásárlóikat.
Ez kb. ugyan az az elv amiért egyesek nem hajlandóak X pártra szavazni, hiába az a "nagy és erős", vagy épp nem hajlandóak a Tesco-ba menni szép zöldségért, hanem inkább megveszik a piacon a csúnyábbat.
Szerencsére nem vagyunk egyformák.[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Asusu0 #44624 üzenetére
A custom Asus 5700 XT hűtésével gyárilag vannak gondok, de #44626 ez nem AMD hibája hanem az Asus-é, akik egyébként GeForce-okat is gyártanak, szóval ritka nagy beszólás volt, grat...
Ebben a topicban tudsz rákeresni ill. kérdezni.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Nekem a Chill minden játékban jól működik amikhez egyébként jár Chill kapcsoló. Úgy emlékszem az utóbbi időben amikkel játszottam, egyedül Life is Strange 2-nek nem volt Chill kapcsolója, de nem tudom mi az oka. Talán DX11 alatti API-t használ még, vagy fogalmam sincs. Abu biztos tudja...
Erre a Boost-ra én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen játékok alatt lehet majd bekapcsolni... de szerintem nem csak az APU-sokat célozza (ha egyáltalán működni fog APU-kon) hanem a 4K vagy még nagyobb felbontású megjelenítővel játszani óhajtókat is. Feltéve hogy nem olyan lesz mint a DLSS, hogy magának a játéknak kell támogatnia, mert ha igen akkor (AMD marketing erejét figyelembe véve) nagyjából semmi sem fogja támogatni.
#44644
Szerintem elég sokan várják ettől a drivertől az Integer Scaling és Variable Rate Shading támogatást, azok pl. nem csak tech-buziknak szólnának... Most már egy héten belül csak kiderül...#44642
Maga a Radeon Software GUI szerintem sokkal jobb mint az nVidia megoldása (mondom ezt úgy hogy pár hete még 1070Ti-m volt), már design és funkcionalitás szempontjából, meg gyorsabb is (pl. nVidiás cumó némelyik kapcsoló átbillentése után egész sokat tudott gondolkodni). Ja meg persze nem kell külön az Experience meg nem kell regisztrálgatni meg ilyen marhaságokat, csak ott van egyben az egész és megy, ill. vannak olyan funkciói amik a nVidia Control Panelnek és az Experience-nek együttesen sem voltak, és még külön kellett használnom mellette egy nVidia Inspector nevű cuccot is.
Radeon Software-vel nincs ilyen gond, egymagában megold nekem mindent amire szükségem van.Egy baj van valóban a GUI-jával, az a menürendszer struktúrája. Ha nem is épp logikátlan, de nem felhasználóbarát, bizonyos funkciókat elég sok lépésen keresztül érsz csak el, és bizonyos kapcsolók (pl. RIS) is rossz helyen vannak. Nem mintha az nV Control Panel olyan áttekinthető és logikus lenne, de az hogy a zöldeknek sz*r nyilván nem mentség rá hogy akkor a pirosaké is sz*r lehet.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Petykemano #44655 üzenetére
Ez mekkora lol hogy pont most szídtam/tuk az UI menü-struktúráját erre paff újracsinálták az egészet...
Óóó és ha jól látom a RIS kapcsoló végre játék profil alatt van??
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Ouch, gondolom ezt a Whitelist-es logikát nem nagyon lehet brute force felülrni (Chill-nél lehetett?).
Igazán ha azt csinálja a Radeon Boost amire számítok akkor nekem Star Citizen alatt lenne rá szükségem, 3440x1440 annak a játéknak még sok és ráférne egy resolution scale tekerő (de persze nincs neki). Mivel egy relative ismeretlen alpha amit még a saját fejlesztői se sokat optimalizálnak (egyelőre), nem hogy a videokártya gyártók... gondolom esélyem se lesz bekapcsolni...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Nah, szóval pont ugyan olyan sz*r mint a DLSS... Radeon Boost:
Support for 8 games at launch: Overwatch (up to 38% faster), PUBG (up to 22% faster), Borderlands 3, Shadow of the Tomb Raider, Rise of the Tomb Raider (up to 10% faster), Destiny 2, GTA5, COD WW2Nem általános megoldás, néhány kiválasztott játékban élvezheted az előnyeit, egyébként meg IJB.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Hm, ide még nem is volt linkelve az új driver?
Röviden, az új UI biztos tök jó, de nagy optimalizálások ezúttal se voltak, mert a +12% sebességtöbbletet nem az előző, hanem a legelső Navi driverhez merik csak viszonyítani...
RIS-t végre rendbe tették, jött mellé Integer Scaling is, de Variable Rate Shading nem.
DirectML media filters - ezt miben/hogyan lehet használni?
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz lezso6 #44664 üzenetére
Én nem mondtam hogy csalódás, csak azt hogy a gyorsulást a legelső driverhez mérik... ami szerintem kb. annyit jelent hogy 19.12.1-hez mérten nem észrevehető. Ez ugyan olyan mint mikor a 480-as Polarishoz méregették az 5500-akat, mert csak úgy van látványosabb előrelépés...
Örülök annak a 12%-nak is, csak ez a fajta összehasonlítás szerintem azt jelenti hogy ennél a 19.12.2-nél az optimalizálás igazán nem is volt fókuszban, gyakorlatilag az előző driverek tollával ékeskedik. Gondolom inkább az új feature-ken meg az új UI-n dolgoztak.Ami nekem "csalódás" az a Radeon Boost, bár kezdetektől fogva kételkedtem benne hogy ez általánosan működni fog minden játékkal, de hát a remény hal meg utoljára... Az a 8 játék amiket támogat engem full nem érdekel, szóval részemről egy tök jónak induló feature ami végül nem jó semmire (nekem).
Egyébként valószínűnek tartom hogy erre a driverre is ugyan úgy igaz lesz az a Radeon Software-es arany szabály, hogy az éves nagy frissítésekből a legelső kiadást nem szabad felrakni mert bughalmaz, és meg kell várni legalább az első hotfixét... de hát ugye a kíváncsiság nagy úr, a fene enné meg...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz lezso6 #44672 üzenetére
Erről engem érdekelne majd egy kis tutorial hogy hogyan kell bekapcsolni, pl. kell hozzá Custom Resolution meg ilyenek?...
Meeeg az Integer Scaling-ban azt hogy 'integer' mennyire kell szó szerint érteni, csak egész számokkal tudja többszörözni a pixeleket vagy pl. tört arányokkal is (amíg a vége pontosan kijön)?
Tehát így a Resolution Scale calculatorból kiindulva nekem 3440x1440 kijelzővel csak az 1720x720 lenne opció vagy a pl. 2752x1152 is?[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Mondjuk szerintem pont baj hogy ugyan az mint a Chill, olyan értelemben hogy még a triggere is ugyan az... sőt még kevesebb, mert a Chill. a billentyűzet inputra is emeli az fps-t, a Radeon Boost viszont (hardware unboxed teszt szerint) csak az egérre reagál.
Pl. nyomom a W-t, megyek előre, az eléggé mozgás, de a boostot nem triggereli.Szerintem alapból nem ezt a logikát kellett volna követniük, hanem simán az fps-nek kellene triggerelnie. Pl. beállíthatod hogy minimum 40 fps-t akarsz, ha látja hogy alá mentél akkor elkezdi csökkenteni a resolution scale-t amíg vissza nem érsz 40 fölé.
Így azokban a jelenetekben segítene amiken bottleneckel a GPU, tehát ahol tényleg szükség van rá. Felesleges meg nem rontaná a képminőségedet amikor az fps-ed egyébként is magas, annak mi értelme van??Mi volt abban a logika mikor ezt csinálták, hogy van mondjuk 80fps-em, mozdítok egyet az egéren és lesz belőle 90fps. Annak volna értelme, hogy ha beesel valami nagyon komplex jelenetbe amitől padlót fog az fps, azt ellensúlyozza ezzel dinamikusan.
Konkrétan a játékokban lévő dinamikus resolution scale implementáció, pl. a Gears 5-é pontosan ezt is csinálja, nem véletlen, ennek van értelme.Ha AMD-nél gondolkodtak volna és így oldják meg akkor most nem az lenne a visszhang hogy értelmetlen meg hogy milyen rücskös lesz tőle Overwatch-ban a fegyvered, hanem az hogy Radeonokon milyen faszán lehet játszani nagyon gépigényes játékokkal is, mert némi minőségromlás árán megoldják neked hogy folyamatos maradjon a kép, dinamikusan.
Az lett volna a nagy dobás. Ez ebben a formában egy semmi. Elhiszem hogy a tech maga jó de nem a Chill triggerére kéne kötni, az egy marhaság.[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
A DLSS fixen csökkenti a resolution scale-t. Maga az a képesség ugyan úgy meg van a Boost-ban is (és ugyan úgy játékfüggő), igazán nincs lényegi különbség ezen a téren.. Ill. technikailag lehet hogy van, de az eredmény ugyan az...
...csak AMD dinamikusan próbálja változtatni ennek a mértékét, amivel egyébként szintén nincs baj, sőt jó ötlet. Azzal van baj, hogy mi szerint dönti el mit csináljon, értelmetlen.Biztos vagyok benne hogy az fps-re is lehetne kötni, Radeon Software elég részletesen méri ill. diagnosztizálja saját magát és a játékok futását, nem hinném, hogy az ebből származó fps infókat ne használhatnák fel... egyszerűen csak hülyék.
Mondom, Gears 5-ben ott van a tökéletes mintapélda, etalon hogy mit kéne ennek csinálnia... kéne... de AMD szellemi teljesítményét úgy látszik meghaladja...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Nem tudom milyen tesztről beszélsz, én eddig csak hardware unboxed-ét láttam, ott nem volt ilyen "tizedmásodpercekre megakadt" téma... Ha van is az csak kezdeti bug, most jelent meg, press driverrel nyomták, stb.
A DLSS mit csinál AI-val? Resolution Scale csökkentéshez semmilyen AI nem kell, az utólagos korrigálásainál amikkel megpróbálja ellensúlyozni a minőségromlást meg a saját Freestyle Sharpening filterük is jobb, amihez szintén nem kellett AI... Szerintem ez az egész magic amit kb. beidéztél most az nVidia marketinganyagából a DLSS-ről meg az AI-járól egy nagy bullshit volt Mr. Bőrdzsekitől, hogy eladják a feature-t.
Simán csak csökkenti a resolution scale-t mindkét megoldás (erre némelyik játék maga is képes, mindenféle AI meg célhardver nélkül), nincs abban semmi nagy varázslat.nVidia megoldása több játékkal működik, valószínűleg jobban is működik mivel vagy egy évük (? franc emlékszik mióta van?) volt már csiszolgatni... AMD-é meg okosabb lehetne mert nem fix Scale-el dolgozik, de hibás logika szerint skálázódik, így meg sztem nem fogja használni senki sem. Ezt átírni valószínűleg nem nagy feladat, mindenük meg van hozzá, csak kérdés hogy meg lesz-e a felismerés is...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Azért annyira drasztikusan nem fog lemenni szerintem (90-100-ra tippelnék), deee igen az nekem is elég valószínűnek tűnik hogy ez az RDNA1 széria (5700 és 5500 is) jövőre, az RDNA2 és Ampere megjelenésétől kezdve nagyon jó vétel lesznek, biztos sokat esik az áruk.
Ettől függetlenül sztem nem lesz belőlük olyan népkártya mint a Polarisból, mert nVidiának nagyon sok terméke van össze-vissza minden szegmensben, és biztos azoknak is esni fog az ára, nagyon telített lesz a piac alsó - közép kategóriában. (most is az csak még az árak nincsenek rendben, de majd a next gen. rendbe rakja)
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Devid_81 #44830 üzenetére
Hát az még mindig elég messze van a 2.5GHz-től amit Abu emlegetett, ennyit megy egy 5700XT is, ami ugye nagyobb lapka és elvileg nehezebben érhetné el...
Az a 48°C és 54W ezzel az órajellel viszont nem tudom hogy jött ki, nekem elég gyanússá teszi a screenshotot... vagy hibás volt maga a monitorozó programjuk vagy (jó pénzé) ők trükköztek valamit...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz UnSkilleD #44832 üzenetére
Egyébként annak a megértése csak az én képességeimet haladja meg, hogy ha az 5700 szériát be tudták árazni kompetitíven akkor az 5500-at miért nem?...
Persze értem ott a Polaris készlet, de aki 3-4 évig nem vette meg a Polarist (vagy mióta is létezik) az már nem is fogja... Vagy kap valami jobbat AMD-től ugyanabban az árkategóriában, vagy megy a zöldekhez, ennyire egyszerű...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Petykemano #44938 üzenetére
Jelenlegi konzolokról portolt játékoknál se számított, nem futnak jobban AMD videokártyákon (max. 1-1 ritka kivétel, amikre ugyan úgy vannak ellenpéldák is)
Egyébként RDNA2-ben lesz Variable Rate Shading és RayTracing, új konzolokban is lesz mindkettő... innen nézve szerintem elég egyértelmű melyik RDNA generációhoz állnak közel az új konzolok, pláne hogy a leak factory is jó ideje az RDNA2-höz társítja őket.
VRS-en egyébként csodálkozom hogy most a 2020-as driverrel nem hozták ki a Navi-khoz, lehet valami hardveres akadálya van ami miatt csak RDNA2-vel jöhet majd... ez tovább erősíti a konzolos rokonságot. (ok, értem, nem 1:1-ben ugyan az a két GPU, de közös alapokra építkeznek, csak aztán customizálják őket a célplatformnak megfelelően)
Vicces amúgy hogy pár éve még az AMD mennyire elöl járt az újabb API-k támogatásában, akár új Shader Model-ekről, akár DirectX feature level-ekről vagy bármi más nagyon új vagy nagyon experimental cuccról volt szó, ők mindig hozták a támogatást. Most meg messze lemaradva kullognak nVidia mögött... Gyönyörűen végig aludták ezt a pár évet...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz #82819712 #46006 üzenetére
Ez elég érdekes, de melyik videokártyáknak van olyan memóriavezérlője ami profitálhat ebből, vagy hogyan kell ezt elképzelni?
Rémlik hogy korábban Abu sokat írt az újabb GCN-ek memóriavezérlőjéről, hogy mennyire "okos" és önálló tud lenni, nagyrészt talán a HBCC kapcsán. Most akkor ezzel a WDDM 2.7-el az említett okos memóriavezérlő végre ledobja rab-láncait, és hozhat érzékelhető sebesség előnyt?
Meg mi van a többi architektúrával, pl. a Navi az ugye "built for gamers", kihagyták belőle a professzionális piacra célzott részeket, látszólag a HBCC-t sem tudja támogatni, (vagy csak tiltják?) ebből arra következtetnék hogy egyszerűbb memóriavezérlője van mint a GCN-nek volt...
És mi van az nVidia kártyákkal?Meg írnak ott a redditen olyasmit is, hogy állítólag ez miatt a kötött memóriavezérlés miatt voltak a Ryzenek lassabbak játékok alatt (Intel-hez mérten), és ezzel feloldódik a bottleneck... ennek mennyi valóságalapja lehet?
Na meg számomra az se tiszta hogy ehhez a hardveres memóriakezeléshez elég ha csak maga a videokártya driver (és nyilván a GPU) támogatja a WDDM 2.7 ezen újítását, vagy maguknak a programoknak is támogatniuk kell valamit, hogy ez menjen?
Értsd. visszamenőleg gyorsíthatja a régebbi játékokat is, vagy majd csak az eztán megjelenőket?[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Kb. 150W-ig semmi baj nincs a blowerrel, valószínűleg felette is megoldható lenne hogy halk maradjon, csak rá kéne szánni +1 slot-ot (mármint hogy vastagabb legyen a kártya), attól meg valamiért irtóznak... pedig manapság egy átlag gamer gépében semmi nincs a többi PCI-E foglalatban, nagyjából hót mindegy hányat takar be a videokártya... (az a 2% akiknek meg nem mindegy, azok majd vesznek customot)...
Én sem értem miért kell ennyire elhatárolódni a blowertől, meg vannak annak az előnyei, csak normálisan kell megcsinálni. Pl. a custom 5700XT-k hűtése nem csak attól jobb a referenciánál, hogy nem blower... hanem nagyrészt attól is, hogy jóval drágábbak, így több, minőségibb, nagyobb alkatrészekből tudnak állni. Ha ugyan annyi pénzből építenél egy blower hűtőt amennyibe pl. egy NITRO 3 ventis hűtése kerül (a kártya árában arányosan), hidd el nem lenne sz*r az a blower sem.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Raggie #46363 üzenetére
Nekem azért vannak vele kapcsolatban fenntartásaim, igaz egy gyengén implementált hagyományos (shader alapú?) megvilágításnál szebb az RT, de az igényesen megcsinált változathoz képest már tényleg keresni kell a különbséget. Vannak előnyei, de szerintem nem tud olyat amit ügyes programozók ne oldottak volna már meg nem egyszer RT nélkül.
Lehet hogy úgy több munka volt nekik, és az RT majd lehetővé teszi hogy gyönyörű fény-árnyék hatások ne csak évente 1-2 játékban legyenek, hanem relative sokban, de ez nem egy varázs megoldás... ugyan úgy fizetünk a szépségért, csak így már nem fejlesztési idővel, hanem teljesítménnyel és célhardverrel. Gyakorlatilag rátolják a fogyasztókra a szép fényhatások költségét.
Ezen felül ami még zavaró szerintem, és amit a Minecraft RT is jól mutat, az az hogy az egyenes vonalban haladó fénysugarak szépen működnek, pl. a barlang tetején lévő nyíláson át beszűrődő fény szépen világít meg minden felületet amire közvetlen rálátása van... viszont a szórt fény fogalmát nem nagyon akarják ismerni, ill. nagyon korlátozottan szimulálják csak, gondolom nincs hozzá elég teljesítmény.
Ha összehasonlítod az RT nélküli képeket az RT-vel, hirtelen nagyon sok lesz az olyan terület ami full korom fekete, semmit nem látni. Nem világítja meg szórt fény ezeket a részeket. Elhiszem hogy a klasszikus világításmodell nem realisztikus, de határozottan ez sem az, szóval miről beszélünk?...
Amíg nincs erőforrás a szórt fény korrekt szimulálására addig kb. újra kell tervezni minden egyes pálya megvilágítását, vagy egyéb módon csalni, hibrid megvilágítást használni. (ami történik is sokszor)Nem akkora messiás ez amilyennek be van állítva. Majd egyszer...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz demmer123 #52381 üzenetére
Hááát, szerintem erősebb lesz, de ha egy szinten lennének valószínűleg akkor is megérné inkább a 6700-ra bökni, feltéve hogy benne is lesz Infinity Cache... Szerintem középtávon is előnyös lehet már, ha van - egyrészt az új konzolok miatt, másrészt ahogy elkezdenek optimalizálni rá ill. egyre javul a drivere...
Ha úgy alakulna hogy megjelenéskor egy szinten is lenne a két kártya (amit kétlek), a cache miatt az RDNA2 sztem idővel mindenképp lelépi az RDNA1-et.Egy nagyon ügyesen/okosan kihasznált kis cache esetenként bámulatos előrelépéseket tud hozni - szerintem amiket eddig láttunk a 6800-aktól, az csak a jéghegy csúcsa, ill. kiforratlan még.
Persze nagyon nagy előrelépéseket nem akarok előre vetíteni, ahhoz maga a 128MB is kevés még (majd RDNA3-ban gondolom ez a cache legalább duplájára nő)... csak azt próbálom mondani, hogy szerintem nagyon sok potenciál van benne, ill. fog még meglepetéseket okozni a közeljövőben.Az RDNA1 - bár egyáltalán nem rossz - szerintem még egy nagyon sietve megcsinált, számukra is új, és így gyerekcipőben járó cucc. Jónak jó, de sztem hamar feledésbe merül majd. Processzoros analógiával élve kb. ő a Zen1 és Zen+.
Az RDNA2 lesz kb. az a szint amit a Zen2-vel kaptunk, ami már kiforrott, jobb, megbízhatóbb, meg-megvillantja a szemfogát és bátran ajánlható már bárkinek, versenyképes.A Zen3-at meg most láttuk mit művel, az árazásán kívül minden szempontból nagyon erős - ha nem lenne belőle is általános készlethiány sztem könnyen átvehetné a piacvezető szerepet mindentől is (házon belül is, még így is hogy túlárazott). Az RDNA3 is ezt a sort követi majd, szerintem.
Szenzációhajhász hírportálok ugye nyomják ezerrel hogy hú meg ha, most aztán szorul a hurok az nVidia nyaka körül, de szerintem ez még nem az a zöld-világvége lesz amit jósolnak. Az RDNA3-tól fog majd a bőrdzsekis maga alá csinálni...[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz #09256960 #52385 üzenetére
Ha már Alza, az a jó kis tavalyi akció, az de hiányzik most...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Sontir Fel #52388 üzenetére
Egyébként én azóta is kíváncsi lennék, hogy ez, hogy vagy 2-3 hétig hagyták ezzel a buggal futni a webshopot, ez végül is haszonnal zárult-e nekik, ill. megérte-e... Nem lepődnék meg, ha igen lenne a válasz.
#52387 METE0
Csak unboxingot szabad majd, vagy már szétszedni is?? Utóbbinak örülnék, kíváncsi vagyok a ref. hűtőre - erősen hajlok rá hogy ref. kártyát vegyek most is. (pláne ha a custom sokkal drágább lesz)[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz devast #52552 üzenetére
Szerintem a DRX 1.1 címeket majd lehet is RT-vel tolni, pl. Cyberpunkot én is azzal szeretném... Tekintettel arra hogy ugyanez az architektúra fog az új konzolokban is RayTrace-elni, illene majd elégnek lennie. Ha ott bírni fogja akkor desktopon is kéne neki...
Persze benchmark rekordokat lehet nem dönt majd, de szerintem menni fog az...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Alzásoknak szóljon már valaki hogy elmúlt 3...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Petykemano #52599 üzenetére
Gondolom erre...
Lehetne erősebb is 4K-ban, lentebb szépen muzsikál (picit visszább tekerve a videót)...Mondjuk nekem 3440x1440-re kéne, sajnálom hogy azt nem tesztelik sehol...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
De kurva jó, és mikor tették ki a kártyákat azok a balfasz Alzások?
3-tól fél 5-ig nyomkodtam a kurva oldalukat, sehol semmi, utána meg el kellett mennem otthonról...
Ami készlet meg van késő délután az meg volt már 3-kor is, csak ezek az isten barmák csesztek kitenni időben...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Ez mind szép és jó, de a f*szér nem lehet kapni?...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Nem a te időzítésed rossz hanem a gyártóké, ők kényszerítettek bele mindenkit egy szar helyzetbe... aztán meg nem szolgálják ki a népet.
A Turing nem jó, soha nem is volt jó, tök érthető hogy sokan elkerülték... Bullshit marketing, túl kötött hardver, sok szemét van benne, gyakorlatilag egy fizetős bétateszt az egész, de legalább sebességre sem hozza az elvárt szintet... nem jó, ugyanakkor legalább drága is.
Az RDNA1 szintén nem jó, egyrészt soha nem is volt felsőkategóriás változata, szóval aki 3440x1440 vagy 3840x2160 monitorral tolja (és egyre több ilyen van) az a kezdetektől fogva kompromisszumokra kényszerült a legerősebb variánsával is + már amikor kipottyant a gyár ajtón akkor is elavult volt. A Turing egy /rossz/ RT implementációt tartalmaz, az RDNA1 meg semmilyet se.
Szar mind a kettő, legalább is az árához képest. Ennyi pénzért az emberek olyan kártyára vágynak már ami "jövőbiztos", bírni fogja a magas felbontást, bekapcsolható rajta a legújabb effekt is, stb. Ennek maradéktalanul egyik sem felelt meg...
Az Ampere és az RDNA2 az amik valóban jók, ezek azok a kártyák amikre ténylegesen vártak az emberek, és ezért akar mindenki MOST venni videokártyát... Erre az arcunkba sz*rnak ezzel, hogy kb. csak a reviewereknek jut... legyártottak 50 darabot, körbe küldték hogy meg lehessen mutatni hogy ilyen is van, és kész, így jártál paraszt, megvenni nem lehet... vagy ha néha mégis akkor egy autó áráért...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Yutani #53031 üzenetére
Annyi pénzért amennyit elkérnek értük, szemrebbenés nélkül... Az 5600-5700 széria pl. egy 2020-as szintre húzott Polaris (ill. kb. azt a kategóriát tölti be és célozza, amit a Polaris megjelenésekor), kész, ennyi, csak épp 2x annyiba kerül. Mi is indokolja ezt?...
Nekem is 5700 van amúgy, minden rendben vele, jó kártya, de az árához képest azért bőven hagy kívánni valót maga után, ahogy a Turing is. Ez az (előző) generáció nem volt kifejezetten jó egyik oldalon sem.
Az aktuális generáció az, ami tényleg jó... azt meg nem lehet kapni...
Meg persze itt is hozzátartozik hogy csak akkor igazán jók ha tényleg az MSRP-n lehet hozzájuk jutni, ami ugye nem teljesül...Minden értéke/jósága az árához viszonyítódik, legalább is nálam. Amennyi pénzt elkérnek a jelenleg piacon lévő kártyákért - legyen szó akár jelenlegi akár előző gen.-ről - annyi pénzért ezek nem jók. Az hogy egyesek felülnek a bullshit és/vagy hype vonatra és elhiszik hogy ezek tényleg ennyit érnek, az az ő egyéni problémájuk, de ettől a termék még nem lesz jó.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Politika
- NBA és kosárlabda topic
- Bundle topik
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Tőzsde és gazdaság
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen okostelefont vegyek?
- LEGO klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs