Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyrel

    őstag

    válasz Yutani #42955 üzenetére

    Ha már ránézésre megyünk akkor ez 1:1-ben a Vega 56 PULSE hűtője, csak végig NYÁK van alatta, így nem tudja keresztül fújni...

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Shkiz0 #42975 üzenetére

    Ami PowerColor Polaris alapú kártyákat láttam közelről az alapján én nem gondolnám hogy bármiben is elsőségre lehet számítani tőlük, ill. talán ha a rossz venti vezérlést díjazzuk akkor abban... Így a 3 ventis trófea egyelőre az Asus-é, de azért várjuk meg azt a Nitro-t...

    2 ventis megoldásokból szerintem sem a Sapphire lesz a legjobb, viszont (az elszabadult nyitóárak után) valószínűleg, ár szerint rendezve, az elsők közt lesznek akik olcsón adnak egész jó megoldást. Sapphire Pulse szériája ár/értékben nagyon erős szokott lenni.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz paprobert #43045 üzenetére

    Biztos én vagyok rosszindulatú meg tájékozatlan, de szerintem a referencia kártyákon kifejezetten nagy az árrés, azért tudnak bizonyos customok árban nagyon közel lenni hozzá, és e mellett egy egyértelműen jobb terméket kínálni.

    Nekem így tudatlanként parasztként az a sejtésem, hogy a referencia kártya alapvetően egy AMD brand termék, amit ő ugye megrendelésre csináltat a TUL-al. Értsd. az AMD szemszögéből az egész kártya tokkal-vonóval a termék, azt adja tovább az értékesítő partnereknek.

    Tehát mondjuk a 400$-os 5700 XT (légből-kapott számok jönnek, csak az arány a lényeg) gyártási költsége 200$ amiből legyen 100$ a GPU, 100$ meg köré a minden más. A TUL összeszereli minden egyéb alkatrésszel, és eladja az AMD-nek 240$-ért, így realizálva magának egy 20%-os hasznot rajta.
    Ebben az esetben van egy 240$ bekerülési költségű terméke az AMD-nek, amit tovább ad a partnereinek, tegyük fel mondjuk 25%-os haszonkulccsal, kereken 300$-ért. Hozzá téve persze a szigorú instrukciókat, hogy nyomjanak rá matricát és dobozolják be, aztán 400$-ért lehet árulni. Lényeg hogy az AMD haszna a teljes terméken van, egy nagyobb árból veszi le a százalékát.
    Így az AMD nyer 60$-t minden kártyán.

    Ezzel szemben a custom design-ok esetében az AMD igazából csak a GPU-t adja el a partnereinek, nem egész kártyát. A fenti feltételezésből indulva legyen továbbra is 100$ 1db Navi GPU gyártási költsége, amit az AMD elad a partnereinek. Ebben az esetben viszont egy sokkal kisebb árra ill. félkészebb termékre alkalmazhatja csak a saját 25% haszonkulcsát, és akkor ott tart, hogy 125$-ért adja el a GPU-t.
    Így az AMD csak 25$-t nyer minden eladott kártya után, a referencia design 60$-os nyereségével szemben.

    Bár a fenti számok egész biztosan valótlanok, de az arányok ill. a mögöttes logika szerintem valós lehet:
    - szerintem azért intézik szándékosan mindig úgy, hogy a megjelenés első pár hónapjában kizárólag referencia kártyákat lehessen kapni, mert azokon sokkal nagyobb a hasznuk
    - és egyúttal szerintem azért sz*r eredendően a referencia designok hűtése, mert az MSRP-hez képest sokkal kisebb benne a mozgástér. A TUL-nak egy referencia kártyát 200$-ból ki kell hoznia, míg egy gyártópartner 125$-ért megveszi csak a GPU-t, majd az MSRP-ig fennmaradó 275$-nyi többlettel úgy legózik ahogy akar.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz schawo #43255 üzenetére

    A 2,5K az micsoda?
    WQHD-t eddig úgy láttam csúfolva hogy 2K, akkor a 2,5K az az UW-QHD akar lenni?

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Pécsi gyerek #43324 üzenetére

    Sztem semmi esély mégegy Navi megjelenésére amíg az 5700-ból sem tudnak eleget gyártani... :U

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz paprobert #43367 üzenetére

    Na igen, az ilyen kérdésekben elég sokáig a FreeSync volt a döntő érv, viszont most már csak az egyéni preferencia vagy esetlegesen a driver maradt... Pl. ha valakinek kellenek olyan funkciók mint a Chill, vagy szimplán csak rühelli az Experience-t...

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz b. #43365 üzenetére

    Igazán az ár-előnyük már a Vega idején is elveszett, még ha MSRP szinten meg is van, az AMD olyan balfasz logisztikai szempontból, hogy ha lenne egy versenyképes terméke abból hónapokig, vagy akár egy évig nem tud akkora készleteket felhalmozni, hogy valóban versenyképes lehessen ill. hogy annyiért adják a boltok amennyiért tényleg kéne... Ezt most is nagyon ügyesen eljátsszák a Navi-val...
    2 hónapja jelent meg, és nem lehet belőle egy normális verziót kapni, vagy ha véletlen rendelhető akkor nevetséges árakon... nVidiánál a nulladik napon van készlet, és az első 1-2 hét után már annyiba is kerül mint kéne neki.

    AMD-nél meg mire nagy sokára, végre lesz készlet, addigra meg már mindegy... Elkezd elavulni a cucc és nem kell az embereknek, hiába lett végre jó az ára. (lásd. Vega újfent)

    Sosem lesz normális piaci részesedésük amíg ezt nem oldják meg. Minden videokártyájuk halva fog születni, legyen bármilyen jó is.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Jack@l #43383 üzenetére

    A DXR-t fogják támogatni ők is, mivel az a Microsoft / Windows / DirectX RayTracing, de nem a mostani verziót... MS elkezdte átdolgozni, talán ők is úgy látták hogy rossz a jelenlegi, vagy talán csak simán azért mert megkapták az AMD-s hardvert hozzá és azt akarják hogy az XBOX - Windows DXR terén is átjárható legyen, és inkább ahhoz igazítják... passz, igazából mindegy is.

    Lesz DXR csak nem az ami most.

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Cifu #43389 üzenetére

    Simán rájöhet a Microsoft hogy nem azt az utat akarja járni amivel indult egy új tech, egy fecske nem csinál nyarat. Anno volt egy rakás Radeon a piacon xenos tesszelátorral ami végül az ég világon semmire nem lett jó, mert máshogy implementálták végül... és zavart valakit? :N

    Egyébként nem kell félteni a mostani RTX-et, az nVidiának mindig nagyon jól ment a fejlesztők befolyásolása. Már persze addig a pillanatig amíg nem akarnak rásózni a népre egy új videokártya generációt, de ott már nem is a támogatott DXR verzió lesz a döntő, a jelenlegi RTX 20x0 így is úgy is elavul... nem lesz elég a teljesítménye hogy RT-vel futtassa amit kell, még akkor se ha amúgy futna rajta, szóval ez a probléma megoldja önmagát. :U Sztem kb. a Cyberpunk 2077 lesz a jelenlegi RTX generáció csúcsa, utána vagy kuka vagy DXR OFF.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    Az 5800/5900 száriával végül is mi lett?? Voltak pletykák hogy jön, de egy ideje mindenki csak az 5500-ról beszél... Nekem meg igencsak kéne egy kártya ami megbírkózik a 3440x1440-el és hát az 5700XT-ben nem vagyok biztos, hogy maradéktalanul képes lenne rá... :U

    Egyáltalán ha tényleg megpróbálják kiadni a felsőkategóriás GPU-t is az ünnepi szezonra, van arra bármi esély, hogy havi 10-es darabszám felett tudják majd gyártani is, vagy a TSMC 7nm-nek harangoztak?...

    Egyébként ha tényleg jön felsőkategóriás versenyző is, nagyon remélem hogy tanulnak abból a sok negatív kritikából amit az 5700XT hűtőjéért kaptak, és ezúttal használható lesz a referencia kártya is...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Petykemano #43678 üzenetére

    Ja hogy csak ennyit tudni róla összesen?...
    Um, ok, kösz, lehet mégis barátkoznom kéne az 5700XT-vel mert így nem mostanában lesz fölé valami... már ami kapható is... :(

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Z10N #43706 üzenetére

    Igazából tök lényegtelen nem? Az 5700 széria indulásakor még nem voltak komolyabb kapacitásproblémái a TSMC-nek 7nm-en, és így is nagyon lassan kezdett belőle elfogadható készlet felhalmozódni, a customok még mindig bevezető áron mennek.

    Október van, bármit is jelentenek még be idén, abból normális áron megvásárolható termék már csak jövőre lesz... :(

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Televan74 #43790 üzenetére

    Nekem azt magyarázza meg valaki, hogy erre a töketlen balfasz AMD mi a francért nem volt képes úgy mint az Apple? Pontosan tudták hogy 7nm-re építik a teljes termékpalettát, azt is nagyon nagyon valószínűre tudták hogy sok fog fogyni belőle... akkor mi a bánatnak nem foglaltak gyártókapacitást hozzá??? :W

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Oliverda #43796 üzenetére

    És hogyan kellhet fittyfasz mobiltelefon lapkákhoz nagyobb kapacitás mint az AMD-nek, hogy lehet az Apple a kiemelt partner? Csak egy lapkát gyártanak, és az is kicsi, az IPhone pedig istenigazából csak amerikában örvend kiemelkedő népszerűségnek.

    Az AMD ezzel szemben ott gyártja a teljes szerver, desktop és notebook termékskáláját, CPU-ból és GPU-ból egyaránt, a konzolokat nem is említve. Stadia szintű clusterektől kezdve a PS5-ig mindent onnan szolgálnak, vagy fognak kiszolgálni. Még ha mennyiségileg kevesebb chipet is rendelnének - amit már önmagában erősen kétlek - akkor is ezek a chipek nagyobbak is, kevesebb fér egy waferre.

    Gyártókapacitás-foglalás tekintetében hogyan lehet nekik egy akármilyen mobiltelefon gyártó ellenfél?... Több piacot szolgálnak ki (és nem is kicsiket), és nagyobb lapkákat csináltatnak.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    Esetleg arra tipp hogy mi lett a Navi 12-vel? Még augusztus-szeptember körül arról szóltak a pletykák, hogy októberben egymással karöltve fog jönni a Navi 12 és 14, azaz az 5800/5900 és az 5500.

    Az 5500-at szépen be is jelentették, bár AMD-től megszokott módon egy nagy paper launch volt az egész és a tényleges termék nincs sehol... de ettől függetlenül létezik az 5500 széria.

    Na de a felsőkategóriás cuccal mi lett??? Nem is beszél róla senki, hogy jönnie kellett volna és kimaradt. Arról sincs hír hogy későbbiekben jönni fog, vagy legalább valami leak lenne... de semmi nincs, mintha soha nem is létezett volna a Navi 12 GPU... Full elfelejtette a rumor-mill is meg mindenki, hirtelen mintha nem érdekelne senkit se. Ez így wtf?... :F

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Petykemano #43914 üzenetére

    Oké de egy decemberi paper launch azt jelenti hogy kb. februárra lesz belőle kapható termék, onnantól meg már bőven 2020H1-ben vagyunk, amikor ugye jön az Ampere és az Intel cucca is... persze megjelenni nem fognak még februárra, de annyira lerövidül az intervallum köztük és a Navi 12 között, hogy aki addig várta a megváltót az onnan tud már várni még negyed évet...

    A Navi 12-nek MOST, ill. legkésőbb a karácsonyi szezonban a boltok polcaira kell kerülnie, ha sikeres akar lenni. Ha tovább balfaszkodnak vele akkor ugyan az lesz a sorsa mint a Radeon VII-nek, "too little, too late".

    Piszmaty76
    Hát igen nekem is az a bajom hogy az 5700 mondjuk 10-20%-al gyorsabb a mostani 1070 Ti kártyámnál, ez utóbbi meg igen érezhetően kevés 3440x1440-re, és az a 10-20% különbség ugyan nem váltaná meg a világot... Nagyon sokáig 5700-ast akartam, azt hittem gyorsabb lesz ennél... de a monitoromhoz ugyan úgy kevés mint a mostani, nem lenne előrelépés. Szóval igen csak jöhetne az a Navi 12...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz TESCO-Zsömle #43924 üzenetére

    Elvileg az RDNA 2-ben lesz már hardveres RT (5800-ban még nem), ami valamikor jövőre jön... szerintem kb. az új konzolokkal együtt, év vége felé.

    Gyorsnak állítólag az 5800 is elég gyors lesz már (mondjuk lehet 5900 lesz a neve végül), de RT-t jelen állás szerint max. emulálva fog tudni ahogy a Pascal-ok is.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Cifu #43926 üzenetére

    Igazából lényegtelen hányadikak lesznek a sorban, mert borítékolható hogy nVidia és Intel esetében már a megjelenést követő hétben lesz megvehető termék is, míg AMD-nél csak félinformációk és titkolózás. A 7.-én bejelentett 5500-ak hol vannak? Még a kanyarba se, és full ugyan ez volt az 5700-akkal is, előtte meg a Vegákkal is. Az 5900 és az RDNA2 se lesz különb...

    Full el vannak tévedve, persze hogy nem megy jól az RTG (még így a Navi 10 viszonylagos sikere mellett sem), ha minden egyes átkozott terméküket legalább fél évvel a szükséges időpont után küldik piacra. Ezt így nem lehet... Már hajnali 2, mindenki a saját hányásában fetreng az asztal alatt, erre AMD betoppan pirospozsgás arccal és félénken megkérdezi, hogy "na akkor merre van az a buli?"...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz TESCO-Zsömle #43930 üzenetére

    Az RDNA2 elviekben egy teljes termékcsaládot fog hozni, bár szinte biztos hogy nem egyszerre. Valószínűleg nem lesz az ami a Vegánál volt, hogy más néven jön és külön van választva a két termékvonal. Ott az ugye eltérő architektúra volt (a Polaristól), és az indokolta.

    RDNA esetén viszont elvben egyező architektúrával megy a teljes termékskála, csak a chipek mérete más. Az könnyen lehet, hogy az RT-hez szükséges részeket csak a felsőkategóriás kártyák kapják majd meg, de ennél több eltérésre én nem számítanék. Ugyan úgy ahogy most nVidiánál is igazán a GTX 1660 meg pl. az RTX 2080 ugyan úgy Turing GPU mindkettő, csak utóbbi nyakon van öntve egy vödör felesleges részegységgel. :U

    Az 5000 szériát szerintem fokozatosan kivezetik majd, ahogy az RDNA2 (6000 széria?) be jön... ééés igen, az 5800/5900 várhatóan elég tiszavirág életű lesz, feltéve hogy az RDNA2 nem fog késni. :N

    Igazán most még simán vállalható lenne hogy a Navi 12 (5800) nem tud RT-t felső kategóriában, ha cserébe jobb ár/teljesítménye vagy akár jobb abszolút teljesítménye van, mint az RTX-eknek. Mindkettőre van esély (igen, utóbbira is), szerintem kb. csak attól függ hogy kap-e HBM-et vagy sem. Simán eladható lenne azzal, hogy 'oké, nincs DXR, de 10%-al gyorsabb, vagy 50$-al olcsóbb'.

    Jövő év elején viszont szinte biztos hogy elkezdik leak-elgetni majd az Ampere-t, ami egyrészt szinte biztos hogy gyorsabb lesz ezeknél, másrészt várhatóan nem ez az ipari hulladék DXR implementáció lesz bennük mint a mostani RTX-ekben, hanem valami értékelhetőbb és időt állóbb. Onnantól kezdve pedig megint ott leszünk, hogy "de majd az RDNA2, majd az megmutatja!" és várhatjuk tovább a csodát, ami jó ha év végére eljön, Ampere-t meg lehet majd kapni legkésőbb nyáron.

    Az 5800-nak így lesz kb. 2-3 hónapja amiben piacképes, de igazából ott se tudja már megvenni majd senki jó szájízzel, mert egy felsőkategóriás, 200 ezer Ft fölé árazott kártya lesz, amiben nincs semmilyen (hardveres) RT, tehát abszolút nem jövőbiztos. Megveszed tavasszal egy vagyonért és karácsonykor kidobhatod az ablakon, mert jönni fognak a next gen. konzolok szintén RT-vel, az Ampere már rég kint lesz RT-vel, az Intel is tuti hogy nem marad ki belőle, onnantól meg hogy a gaming piac 95% támogatja, használva is lesz... Na persze nem általad, szerencsétlen AMD tulaj által... :W

    Jelenleg a DXR csak egy haszontalan gimmick, de ez jövő évben, legkésőbb annak a végén, változni fog... és röhejes módon az AMD/RTG lesz az utolsó aki betolja a DXR szekeret a célba, annak ellenére hogy nagyrészt ők diktálják hogyan fog működni. Egyszerűen nevetséges, évek óta ezt csinálják. Minden ott van a kezükben a sikerhez, és logisztikai balfaszkodással elfuserálják az egészet.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz imi123 #43941 üzenetére

    Azért mondom rá hogy haszontalan gimmick, mert nVidia rommá hazudta az egészet. Aki bedőlt nekik az persze hogy nem ért...

    Ahogy TESCO-Zsömle is mondja, az összehasonlítások többségében szándékosan butítva van a korábbi, shader alapú megoldások képminősége, majd aztán ahhoz van hasonlítva egy RT verzió, ferdítik a valóságot.
    Pl. jönnek ilyen orbitális fasságokkal, hogy RT nélkül nem tükröződhet olyan jelenetrész, ami nincs a viewport-ban. Igen?? Akkor hogy a francban voltak a tükrök megoldva megannyi játékban az elmúlt 20 évben??
    Meg csinálnak egy sötétebb jelenetet kb. 10+ éves árnyékolási technikákkal, tökre szembetűnő hogy a mai játékok nem úgy néznek már ki, majd bekapcsolják az RT-t és jééé mennyivel szebb... Persze b+ így szebb, de ha nem csak az RT implementáció lenne kimaxolva az adott jelenetben hanem a 'hagyományos' megoldás is, akkor screenshotokat elemezgetve tudnád csak megmondani a különbséget.

    A jelenlegi 1.0 RTX DXR-je annyit ér mint egy fap**a, nagyon korlátozottan tudják használni, nagyon megborítja a teljesítményt, és marketinges trükközéssel kell bizonygatniuk hogy mennyire jó (ha tényleg jó lenne, nem lenne erre szükségük).
    Nem mondtam hogy az nVidia ne tudná ezt jobban is megcsinálni, pont ezért emlegettem az Ampere-t, mert meggyőződésem hogy az egy sokkal életképesebb DXR implementációval fog érkezni.

    Jelenleg viszont kb. rosszabbul teljesít és haszontalanabb mint anno a PhysX volt, és ha nem állna a DXR mögött mind a Microsoft mind a többi gyártó, akkor pont ugyan úgy el is tűnne a süllyesztőben az egész RTX vonal ahogy a PhysX is. Lesz majd ez jobb, persze, csak meg kell várni hogy MS tovább fejlessze a DXR-t. Szerintem ez a mostani 1.0 verziója nem is került volna publikálásra (csak belső/fejlesztői használatra létezett volna) annyira kevés még, csak nVidia belekényszerítette őket.
    Vagy felhozhatnám pl. a Hairworks-t is, az is egy hatalmas gig volt, pár játékba pénzzel beletuszkolták hogy jó vizes-csimbókos haja legyen mindenkinek, akkori kártyákon fele fps-el, azt' kész, azóta sincs sehol. nVidiának tök rossz a megközelítése, mindent zártan akar megoldani aztán az embereket hülyének nézve pénzzé tenni, G-Sync dettó ugyan ez. Az RTX-el is pontosan ezt akarták csinálni, és a sorsa is ugyan az lenne mint a többi zárt sz*rjuké, csak szerencsére itt nem az ő kezükben van az irányítás, hanem Microsoftéban.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz imi123 #43943 üzenetére

    Na de pont az a probléma jelenleg amit te természetesnek veszel, hogy "ugyan ezek az effektek". A RayTracing pont nem erről szól, nem csak 1-2 alig észrevehető effektet kellene hozzáadnia egy alapvetően hagyományos/raszterizált alapokon nyugvó jelenethez.

    Majd ha már a jelenetnek több mint a fele RT alapú és elemi részét képezi a játékmenetnek, és az lesz az alap felállás hogy be van kapcsolva és ki se tudod kapcsolni (mint pl. manapság a tesszeláció, vagy fizikai szimulációk), annyira 'kell' a játék működéséhez, na akkor majd jó lesz és kész lesz. De még nagyon nem tartunk ott, az nVidia viszont el akarta hitetni hogy igen, az ilyen hazugságokkal, hogy nélküle nem lehet valóságoshoz nagyon hasonlító tükröződés meg nem láthatsz off-screen dolgokat.

    Gyakorlatilag Mr. Bőrdzseki kijelentései alapján olyan játékok mint pl. a Portal nem is létezhettek volna amíg ők nagy kegyesen ki nem adják a Turingot. Engem ez basz fel nagyon, hogy hazudnak, sokkal jobbnak/többnek állítják be mint amilyen, a nép meg béget hozzá. Kísértetiesen hasonlít az eset egy bizonyos ország politikai helyzetére...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz TESCO-Zsömle #43950 üzenetére

    Pont ezt mondom én is, hogy nVidia mindig erőltet valami zárt sz*rt ami igazából semmi olyat nem valósít meg, amit előtte ügyes fejlesztők saját kóddal, vagy épp más open source API-kkal ne csináltak volna már rég meg... aztán ez van eladva világ megváltó csodaként, a háttérben meg megy az aktatáska tologatás, hogy jobb fényben tüntessék fel az új fejőstehenüket mint amilyen valójában.

    De nagyon úgy fest, hogy ha simán csak nem szereted amikor sokadszor is full hülyének vagy nézve az nVidia által, az itt már egyenlő azzal hogy AMD fanboy vagy... Meg én is, igaz pont az előző oldalon szídtam el őket hogy mekkora balfaszok, de azért AMD fanboy vagyok, csak mert böki a csőröm nVidia lekezelő, hazug viselkedése. Ok.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Abu85 #43953 üzenetére

    Nyugi, te is AMD fanboy leszel mindjárt, bizonyíték nem számít.

    Lényegében azért fut mindenkinek alacsonyabb részletességen, ill. azért vannak lebutítva a pályák, hogy a piac azon 5-10%-a akik felültek az RTX vasútra, azok be tudják kapcsolni a vackukat... Nice... :W

    ...aztán elindítasz egy 200 éves FarCry-t vagy Crysis-t, meglősz egy mennyezetről lógó lámpát, az elkezd imbolyogni és a fénye tök szépen terül el mindenen a lámpa mozgását követve. De milyen érdekes hogy se PhysX se DXR nem kellett nekik ennek a megvalósításához, nem? Ezek a szemét mocskok, mégis mi a francot képzeltek magukról?...

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Abu85 #43962 üzenetére

    Nekem olyasmi jött le hogy a Color Bleeding-ről beszél, igaz létezik már vagy 10 éve RT nélkül is, de ilyen apróságokkal kár törődni...

    Egyébként szerintem a Physics Based Rendering hozott az utóbbi 1-2 évben látható, elérhető (minimális perf. impact) és általánosan az egész játékba (nem csak 1-1 kiemelt részbe/effektbe) implementálható előrelépést, már így a felületek megjelenése, árnyalása, valósághűsége kapcsán.
    (viszont fogalmam sincs, hogy ennek mi a mögöttes technikája vagy miért nem alkalmazták eddig)

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz b. #43963 üzenetére

    Ez pont úgy hangzik mintha sétálgatnál egy karakterrel akinek fáklya van a kezében és az árnyékot vet mindenre ill. realisztikusan világítja meg a környezetét ahogy mozog. Sosem láttam még ilyet játékban... várj, de.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz b. #43968 üzenetére

    Nem én vetítek rá nVidia-ra dolgokat, hanem te vetítőzöl. Amit te magyarázol, előre generált shadow és light map-okról, úgy játékokat még a korai DX9-es időkben (meg előtte) csináltak, illetve mobiltelefonokra fejlesztenek még mindig így.

    PC-re már rég nem, nem Abu van eltévedve hanem te. Valóban "egy szimpla effekt" minden magára valamit is adó grafikus motorban, az általam említett PBR-el pedig kifejezetten szép tud lenni az eredmény, és azt is megoldja, hogy ne kelljen a környezethez ill. a fényforrásokhoz igazítani a megjelenített dolgokat.

    Attól nem leszek AMD fanboy, hogy nem kezelem szentírásként az nVidia marketing anyagát, bőven elég bajom van mindkét oldallal. Shaderekkel manapság egy csomó dolog gyönyörűen megoldható már, az nVidia viszont azt akarja elhitetni hogy nem. Ebbe kötöttem bele többed-magammal, hogy sok éves renderelési technikákhoz hasonlítják az RT-s képeket.
    Még konkrétan ezt is mondtam, hogy ha egy adott jelenet a jelenleg aktuálisan legjobb shader-technikákkal és RT-vel is le lenne renderelve, csak screenshotok összehasonlítgatásával tudnál különbségeket találni, ott sem kirívóakat. Hidd el ezt pontosan tudja az nVidia is, ezért épül az egész RTX marketingjük egy halom hazugságra, amiket egyesek elhisznek, mások lesz*rnak, megint mások meg kiakadnak rajtuk, ez van.

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz b. #43985 üzenetére

    Ok, legyen igazad, nincs kedvem tovább vitatkozni valakivel aki el se olvassa amit írok...
    Úgy van, jól van, éljen az nVidia meg az RTX! Ja és sör! Meg sajt.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Mumee #43996 üzenetére

    Nagyon érdekes, de szerintem ez nem valós ray tracing, legalább is én úgy tudom a Radeon driverben jelenleg nincsen benne az emulált DXR támogatás sem (amilyenje Pascal-nak van, aztán javítsatok ki ha tévedek és mégis benne van már).

    Nekem sokkal esélyesebbnek tűnik, hogy ez simán az a hagyományos ill. compute shader alapú tükröződés implementáció amit a Frostbite tud magától már évek óta, csak az nVidia kikapcsoltatta($) BF5-ben az effektet, hogy feltűnőbb legyen az RTX és non-RTX közti különbség.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Cifu #44051 üzenetére

    Szerintem egyáltalán nincsenek abban a helyzetben hogy takaréklángra tegyenek bármit is. Az nVidiával teljesítményben is csak egy kategóriában tudnak versenyezni, feature-set-ben pedig rosszabbul állnak, le vannak maradva. Jövőre pedig beszáll az Intel is...

    Nem hinném hogy lesz hely a piacon 3 szereplőnek, nem elég nagy hozzá, szóval az AMD helyében én nagyon iparkodnék hogy ne én legyek az a bizonyos garantáltan veszteséges harmadik.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Petykemano #44076 üzenetére

    Na vééégre valami... mondjuk februárra így nem lesz ebből semmi, kb. szerencse lesz ha nyár előtt eljut hozzánk, akkor meg már jön az Ampere is és megette a rosseb.

    Visszatérve a cikkre, az elég falsnak tűnik hogy ez szerintük már RDNA-2 lehet RT hardverrel, nem tudom honnan szedték... Erősen kétlem hogy 2020Q4 előtt találkozhatnánk RDNA-2-vel.

    Más:
    Variable Rate Shading-ről megint beszélik hogy jön AMD oldalra is, de szerintem itt elsősorban nem is az érdekes most, hogy jön-e... hanem hogy nVidia oldalon ez performance-trükközés így by default mindig aktív a támogatott játékokban, vagy kapcsolgatható??
    Arra célzok, hogy az eddigi game benchmarkokban ahol pl. az RTX 2070 és az 5700XT fej-fej mellett voltak, ott azt az azonos teljesítményt az nVidia kártya vajon VRS-el hozta-e, vagy nélküle?...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Shkiz0 #44150 üzenetére

    Szerintem nem, de engem is nagyon érdekelne... :(
    AMD hozza a formáját, bankot robbanthatnának a a karácsonyi szezonban egy 5800-al, tehát természetesen nem adják ki. Majd figyeld amikor már messze túl késő lesz és senkinek se kell, akkor majd nagy mellénnyel kiadják azt' csodálkoznak hogy nem fogy, a 'la VII.

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Z10N #44179 üzenetére

    Az hogy az 5500/XT késik istenigazából nem baj, mert S-Budget kategóriában a Polaris még mindig jó. Esélyes hogy nem is lesz érdemes váltani róla a kis Navi-ra. Nem is csodálom hogy desktopon nem nyomják nagyon, ennek a kis Navi-nak csak laptopokban lesz értelme, ahol már számít ha mondjuk 20W-al lejjebb hozza ugyan azt a sebességet mint a Polaris. Desktopon ez senkit se érdekel.

    Az hogy az 5600/XT "fasorban sincs" igazán nem is tudom miért felvetés, egyáltalán mondta valaki hogy lesz? Azt a teljesítmény/ár kategóriát amit egy olyan széria célozna emlékeim szerint utoljára a Tonga-val próbálták lefedni, nem kimagasló sikerrel. Ja meg persze ott volt az RX 590-es próbálkozás, hogy a Polarist felrántsák ebbe a kategóriába, de az is bukott. Nem nagyon játszották meg a múltban ezt a lépcsőfokot, szerintem most sem fogják, nincs is mire alapozni. Navi 10 az 5700, Navi 14 az 5500, Navi 12 meg az 5800. Miből kéne az 5600-ast építeniük, nincs is több RDNA1-es GPU bejelentve, szerintem ilyen széria nem is lesz.

    Az igazi probléma szerintem még mindig az, hogy a 'Big Navi' nincs sehol. Ebben a kategóriában nincs saját alternatívájuk, nincs ott a régi Polaris ami helyt állna, nincs ott a Vega sem mert túl gyenge, nincs abszolút semmijük sem. A Navi 12-t ill. az 5800-as szériát (amit mindenki így emleget, nem értem miért, szerintem 5900-nak fogják hívni) kellene nagyon nyomni.
    A hanyatló nyugaton nem szórakoznak már 1080p kijelzőkkel, van pénz lóvéra, 1440p és 4K van az emberek előtt, sokszor 60" körüli TV méretben. Nem véletlen tolja az nVidia is ezerrel a BFGD-t, az LG is a HDMI VRR-t, nem véletlen az sem hogy a mostanában bejelentett monitorok jelentős része már nagy felbontású. Szebb a képe, megengedhetik maguknak, tehát ezt veszik. És ezek alá a kijelzők alá az AMD-nek nincs videokártyája. Az 5700 széria már 1440p-vel is küzd ill. kompromisszumokra kényszerít, ez felett pedig nincs semmijük sem. (a VII-t hagyjuk, halva született...)

    Na ez az ami nagyon égő, pláne így az ünnepi szezon derekán.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Cifu #44181 üzenetére

    Tehát szerinted nem baj, hogy még mindig egy 3+ éves GCN platformot tud nyújtani csak az AMD? Ugyebár pár éve azt kommunikálták, hogy ez a legfontosabb piaci szegmens, mert itt fogy a legtöbb kártya. Így hozták ki a Polarist.

    Amikor a Polaris megjelent még az a szint (és 1080p) volt a mainstream amit képviselt is, csak azóta eltelt pár év. Az hogy a Polaris/GCN hány éves az pedig irreleváns, ha az 5500/XT nem tud sem olcsóbb sem gyorsabb lenni nála. API támogatottságuk ugyan az, gyakorlatilag user-experience-t tekintve minden ugyan az lenne, kivéve hogy a Polaris drivere nem bugos. A Navi 14 egyedül az alacsonyabb fogyasztásában hozhatna előrelépést, ezért említettem a Notebook vonalat.

    Persze ha lesz neki olyan variánsa ami harcba tud szállni a 1660 Super/Ti szériákkal, annak már lehet létjogosultsága, csak valószínűtlennek tűnik hogy idáig fel fog érni, ezért hiányolják mások is a nem létező 5600 szériát.

    Pedig nagyon kellett volna, ahogy az 5500 is....

    Nem mondom hogy az 5600 nem kéne, csak azt hogy szerintem nem lesz. Nincs miből megépíteni. A Navi 14 nem ér fel idáig, a Navi 10-nek meg túl jó a yield-je és egyébként is jobban megéri eladni egy lényegesen drágább kategóriában.

    Ellenben ha a best selling listákat nézem a különféle amerikai webshopokban, akkor azért nem az RTX 2080 Ti meg az RTX Titan vezeti, hanem a 150-250$ körüli kártyák (Polaris és a GTX 1060(Ti) és a 16x0 széria), ahova néha beszuszakolódik pár 400-500$ körüli alternatíva (RX 5700(XT) és 2060 Super, 2070 Super).

    Darabszámra nyilván nem a felső kategória vezeti a listákat, de egy eladott 2080 Ti-n nem is annyi haszon van csak, mint egy 1650-en. Persze jóval kevesebb megy el, egyrészt nem osztogatják ingyen, másrészt az eladott hardverek jelentős része OEM ill. boltilag összeállított gépekben végzi, azok meg szeretik ilyen módon kiszórni raktárról a régi cumókat. Pl. 1060-nak már semmi létjogosultsága nem lenne, ha tájékozottabbak lennének a vásárlók.

    Az sem utolsó szempont, hogy sok embernek (beleértve a fiatalabb generációt is) a gaming jelenleg megáll a League of Legends szintjén, oda meg nem kell atomerőmű.
    Ezeket az embereket viszont a Polaris még mindig tökéletesen kiszolgálja, pont ezt is mondtam: miért vezessenek be egy 5500-as szériát, ha az egyetlen érdemi előrelépést csak fogyasztásban tudja nyújtani? Pláne hogy ebben a kategóriában nem is számít, mert egy 150W-os GPU-nak nincs hangja és gigawattos platinum tápot sem kér.
    Ráadásul Polaris-ból még mindig vannak készleteik, sőt ha gyártják még (?) azt is olcsóbban tudják mint a Navi 14-et, hiszen nem az amúgy is nagyon szűkös 7nm gyártókapacitásukra kell bezsúfolni.

    Hol van az előrelépés Navi 14 vs Polaris fronton? Miért kell jönnie, mivel fogja megváltani a világot? Az AMD-nek többe kerül, a fogyasztónak meg érdemben nem lesz jobb vele semmi, sőt jelenlegi driverekkel inkább rosszabb.

    Ezzel szemben a Navi 12 még mindig egy óriási piaci űrbe érkezne, ha jönne. Az ő kategóriája az, ahol semmijük sincs, az eladások 100%-át bukják itt jelenleg.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Abu85 #44187 üzenetére

    De jó, még egy feature amivel az egekbe lehet magasztalni őket, de gyakorlati haszna sosem lesz... Mikor fogja ezt a képességét kihasználni bármi is?

    A világon semmit nem érnek a fejlesztéseik ha csak bedobják őket "na ilyen is van!" alapon, de nincsenek alkalmazva. Korábban is mindig ez volt, bármi API-t kiadtak, vagy bármi architekturális előrelépést csináltak (pl. Vega compute ereje) az sosem volt kamatoztatva. (max. 1 játékban demó jelleggel)

    nVidia+Microsoft 1. generációs DXR implementációja (tehát az RTX-ek) egy vacak, túl korán jött, túl buta az API, túl kötött és gyenge a hardver alá, szimplán kevés. Mégis használva van, termékeket ad el, van piaci értéke, vannak elégedett felhasználók. Mindez a jó marketing miatt. Ezt így kell csinálni.

    AMD mikor fog itt tartani?

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Z10N #44205 üzenetére

    Hát volt ott sok minden, TressFX, TrueAudio meg a franc emlékszik, de egyik sincs kamatoztatva. Megcsinálták és rájuk is száradt azzal a lendülettel.

    Én anno a Dragon Age: Inquisition-t Mantle-vel játszottam végig (úgy emlékszem), de máshol talán nem találkoztam vele. Ettől függetlenül az az egyetlen egy API-juk ami közvetetten pont sikeres lett, mivel az adta a DX12 és a Vulkan alapját is (tudtommal). De igazán ez is úgy lett sikeres hogy más cégek/szervezetek felkarolták és saját ízlésük szerint átformálták...

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Z10N #44318 üzenetére

    Igen ezt már pedzegették itt többen is, hogy a processzoraikhoz illeszkedően marad itt is a páratlan számozás...

    Viszont nekem egy ideje az a megérzésem hogy a Navi 12 / RX 5900 / Big Navi nem azért nem mutatkozik mert hatalmas késésben van a fejlesztése, sőt a gyártókapacitás sem feltétlen gond. Vagyis igen késésben van, de már szándékosan:
    Szerintem simán azért nem beszélnek róla mert nem lesz.

    Ugye az nVidiáról elég sokszor bebizonyosodott már, hogy jó előre tudják miket fog lépni az AMD, ill. milyen videokártyáknak kell konkurenciát állítaniuk, sokszor meg is előzik a pirosakat a saját kém-infóik alapján, így jöttek/jönnek a SUPER kártyák is.

    Na de mi van ha ez az ipari kémkedés nem egyirányú?
    Ugye a napokban jött a hír, hogy az nVidia már márciusban leleplezi az Ampere-t, és nyár elejétől már kapható is lesz. Feltételezvén hogy ennek az információnak az AMD számára hírértéke már nem volt, lehet hogy ők már hónapok óta tudják, hogy a Navi 12-t nem tudják időben piacra vinni ahhoz, hogy sikeres lehessen.
    Lehet hogy pont ezért kezdték el bejegyezni/engedélyeztetni az RDNA2 GPU-ikat már most ( Navi 22/23-at és társait), mert régóta tudják, hogy a Navi 12 elkésett és ami pénzbe és időbe kerülne nekik azt mégis piacra hozni, azt inkább az RDNA2 kártyáikra fordítják.

    HA jók a megérzéseim akkor viszont az Ampere megjelenésétől nem sokkal elmaradva (értsd. mondjuk vele azonos negyedévben) jön az RDNA2 is, talán rögtön egy csúcskártyával is (RX 6900???), és nagy csata lesz mind a kompromisszummentes 4K gaming, mind pedig a DXR 1.1 támogatás területein. :U

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Cifu #44336 üzenetére

    Nem hiszem hogy bejelentés lesz a CES-en, inkább csak beszélnek róla. Ha szerencsénk lesz talán kapunk egy ütemtervet (nem pontos dátumot csak azt hogy melyik negyedévben fog jönni), meg talán végre hivatalosan is megerősítik hogy milyen RT lesz benne és melyik kategóriákat célozzák vele.

    Kézzelfogható termék szinte biztos hogy nem lesz belőle az Ampere előtt, inkább az a kérdés hogy mennyivel utána jön, de ha bejön a tippem akkor nem sokkal.

    RTX-et a helyedben én már nem vennék (kivéve ha nagyon nagyon jó áron hozzájutsz, mint pl. a pingponglabdás 5700). Ha nVidia kártya mellett is teszed le a voksod, szerintem várd meg az Ampere-t, a Turing egy olyan félkarú óriás amiből max. 1 éven belül félkarú rabló lesz.

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Petykemano #44349 üzenetére

    Basszki, lottózás menne így... :U

    Na akkor állóvíz jövő nyárig, aztán majd ott az Ampere meg az RDNA2 verik egymást össze meg vissza... Addig viszont a felsőkategória marad ilyen elcseszett.

    Így, felsőkategóriás alternatíva híján, legalább nem bánom meg a pingponglabdás 5700-at. :B

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz .Ishi. #44351 üzenetére

    Hát a fene tudja, szerintem abból lesz már dobozos is, de elképzelhetőnek tartom hogy az ünnepi szezon alatt még megpróbálják kiszórni a Polaris készleteket... aztán majd utána... :(

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Yutani #44389 üzenetére

    Igen, az 5700 is gyakorlatilag egy Vega, csak immáron elfogadható fogyasztással... Az 5500 meg akkor a Polarishoz képest hozza ugyan ezt...

    A probléma ott kezdődik, hogy a másik oldal közben fejleszt, nem csak helyben toporog meg szivárgó wattokat kerget... és hamarosan társaságot is kap az a másik oldal, várhatóan olyat ami szintén nem csak a lábát lógatni érkezik erre a piacra.

    Az RDNA2-nek nagyon jónak kell lennie, különben vége a dalnak... :U

    ----

    Érdekelnének amúgy ilyen urban legendekre való magyarázatok is, amiket pl. Abu terjeszt, például hogy a Navi architektúra hardveresen nagyon rugalmas, sokkal jobban kezeli a rosszul optimalizált, vagy előnytelenül struktúrált kódot.
    Ha ez tényleg így van, akkor tipikusan rosszul futó játékokban, pl. Star Citizen Alpha-ban, vagy akár az új Fallen Order-ben mi a francért rosszabb rendre a konkurenciánál? Hol van az a hardveres tolerancia amivel át kéne hidalnia hogy sz*r a kód? A világon semmilyen előnyét nem látom az RDNA-nak a GCN-el szemben, csak azt hogy több vele a driveres gond és kicsit jobb a fogyasztása.

    De ha már GCN-t emlegetem, arra meg mindig az volt ugye a mondás hogy fuhúúú de óriási számítási kapacitása van, a játékok ki sem használják, és professzionális gyökerei vannak a hardvernek. Na, ha akkora marha nagy compute shader ereje van, akkor a Neon Noir-ban pl. mi a bánatért nem veri végig a teljes mezőnyt? Hm?

    AMD mindig csak ígérget meg ködösít meg jön ezzel a "fú de X helyzetben majd milyen jó lesz" rizsával, aztán nesze odakerülnek a termékei azokba a szélsőséges helyzetekbe amikben erősnek kéne lenniük, és rendre alulmaradnak még ott is. A hétköznapi/normális felhasználást meg inkább hagyjuk is...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Pécsi gyerek #44427 üzenetére

    Majd a teljes decemberi raktárkészletben visszakapod a bűvös 7-est... :U

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Cifu #44436 üzenetére

    De hogy lehet nem kész a driver, tök ugyan az mint az 5700, csak kisebb. Onnantól kezdve hogy az 5700 működik, már nem rocket science.
    Más kérdés hogy az 5700 driverének is vóna még hova fejlődni...

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz paprobert #44449 üzenetére

    Mondta valaki hogy Navi10 lesz? :F

    Méretre/kategóriára mondjuk esélyes hogy kb. a Navi10-hez áll közel, de én úgy emlékszem RDNA2-es GPU-i lesznek a végleges változatnak, szóval nem Navi10... + elég sokat pletykálták a HBM-et is (ha nem is a teljes memóriának, csak cache-nek).

    Nem tudom már melyik topicban de pont ezt fejtegettem, hogy szerintem CPU/GPU szintjén nem lesz erősebb mint egy megjelenése környékén kapható középkategóriás PC, viszont a memória struktúrájában lehetnek meglepetések...
    pl. mi van ha fogsz egy sima Ryzen 3700X-et és a 2. / üres chiplet helyre oda nyomsz egy HBM die-t? Vagy ha az RDNA2 chiplet-es lesz, ott is tehetik ugyan ezt...
    Vagy mi van ha pl. nem on-die lesz a HBM, csak simán betesznek mondjuk egy 2-4GB-os HMB die-t a CPU és a GPU közé, amit mindketten egyformán elérnek, a HBCC továbbgondolásaként? Mi van ha egyáltalán nem is lesz sima RAM meg VRAM külön, csak egy egységes memória? (HBCC csapó 2)

    Ha lesz meglepetés, azt valami ilyesmitől várnám, nem a CPU/GPU IPC-jétől. :U És ezt a PC-knek nagyon nagyon nehéz lesz követni...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Abu85 #44452 üzenetére

    És ezeket a játékokat hogyan fogják PC-re portolni?...

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz paprobert #44454 üzenetére

    Ha ez a Phelan akkora mester, lenne nem egy közepes nézettségű YT csatornán tépné a száját, hanem valamelyik neves stúdió pincéjében lenne hozzábilincselve egy fejlesztői géphez... :U

    Értsd. messziről jött ember azt mond amit akar.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz paprobert #44460 üzenetére

    Honnan veszed hogy megáll 9 TFLOP-nál? :F Nem tudjuk mit tud az RDNA2...
    És honnan veszed hogy az RT még ebből fog teljesítményt elvenni? :F Szerintem arra külön hardver lesz...

    Turenkarn

Új hozzászólás Aktív témák