-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tyrel
őstag
válasz
Yutani
#53031
üzenetére
Annyi pénzért amennyit elkérnek értük, szemrebbenés nélkül...
Az 5600-5700 széria pl. egy 2020-as szintre húzott Polaris (ill. kb. azt a kategóriát tölti be és célozza, amit a Polaris megjelenésekor), kész, ennyi, csak épp 2x annyiba kerül. Mi is indokolja ezt?... 
Nekem is 5700 van amúgy, minden rendben vele, jó kártya, de az árához képest azért bőven hagy kívánni valót maga után, ahogy a Turing is. Ez az (előző) generáció nem volt kifejezetten jó egyik oldalon sem.
Az aktuális generáció az, ami tényleg jó... azt meg nem lehet kapni...

Meg persze itt is hozzátartozik hogy csak akkor igazán jók ha tényleg az MSRP-n lehet hozzájuk jutni, ami ugye nem teljesül...Minden értéke/jósága az árához viszonyítódik, legalább is nálam. Amennyi pénzt elkérnek a jelenleg piacon lévő kártyákért - legyen szó akár jelenlegi akár előző gen.-ről - annyi pénzért ezek nem jók. Az hogy egyesek felülnek a bullshit és/vagy hype vonatra és elhiszik hogy ezek tényleg ennyit érnek, az az ő egyéni problémájuk, de ettől a termék még nem lesz jó.
-
Tyrel
őstag
Nem a te időzítésed rossz hanem a gyártóké, ők kényszerítettek bele mindenkit egy szar helyzetbe... aztán meg nem szolgálják ki a népet.
A Turing nem jó, soha nem is volt jó, tök érthető hogy sokan elkerülték... Bullshit marketing, túl kötött hardver, sok szemét van benne, gyakorlatilag egy fizetős bétateszt az egész, de legalább sebességre sem hozza az elvárt szintet... nem jó, ugyanakkor legalább drága is.
Az RDNA1 szintén nem jó, egyrészt soha nem is volt felsőkategóriás változata, szóval aki 3440x1440 vagy 3840x2160 monitorral tolja (és egyre több ilyen van) az a kezdetektől fogva kompromisszumokra kényszerült a legerősebb variánsával is + már amikor kipottyant a gyár ajtón akkor is elavult volt. A Turing egy /rossz/ RT implementációt tartalmaz, az RDNA1 meg semmilyet se.
Szar mind a kettő, legalább is az árához képest. Ennyi pénzért az emberek olyan kártyára vágynak már ami "jövőbiztos", bírni fogja a magas felbontást, bekapcsolható rajta a legújabb effekt is, stb. Ennek maradéktalanul egyik sem felelt meg...
Az Ampere és az RDNA2 az amik valóban jók, ezek azok a kártyák amikre ténylegesen vártak az emberek, és ezért akar mindenki MOST venni videokártyát... Erre az arcunkba sz*rnak ezzel, hogy kb. csak a reviewereknek jut... legyártottak 50 darabot, körbe küldték hogy meg lehessen mutatni hogy ilyen is van, és kész, így jártál paraszt, megvenni nem lehet... vagy ha néha mégis akkor egy autó áráért...
-
Tyrel
őstag
Ez mind szép és jó, de a f*szér nem lehet kapni?...
-
Tyrel
őstag
De kurva jó, és mikor tették ki a kártyákat azok a balfasz Alzások?
3-tól fél 5-ig nyomkodtam a kurva oldalukat, sehol semmi, utána meg el kellett mennem otthonról...
Ami készlet meg van késő délután az meg volt már 3-kor is, csak ezek az isten barmák csesztek kitenni időben...
-
Tyrel
őstag
válasz
Petykemano
#52599
üzenetére
Gondolom erre...
Lehetne erősebb is 4K-ban, lentebb szépen muzsikál (picit visszább tekerve a videót)...Mondjuk nekem 3440x1440-re kéne, sajnálom hogy azt nem tesztelik sehol...
-
Tyrel
őstag
Alzásoknak szóljon már valaki hogy elmúlt 3...
-
Tyrel
őstag
válasz
devast
#52552
üzenetére
Szerintem a DRX 1.1 címeket majd lehet is RT-vel tolni, pl. Cyberpunkot én is azzal szeretném... Tekintettel arra hogy ugyanez az architektúra fog az új konzolokban is RayTrace-elni, illene majd elégnek lennie. Ha ott bírni fogja akkor desktopon is kéne neki...
Persze benchmark rekordokat lehet nem dönt majd, de szerintem menni fog az...
-
Tyrel
őstag
válasz
Sontir Fel
#52388
üzenetére
Egyébként én azóta is kíváncsi lennék, hogy ez, hogy vagy 2-3 hétig hagyták ezzel a buggal futni a webshopot, ez végül is haszonnal zárult-e nekik, ill. megérte-e... Nem lepődnék meg, ha igen lenne a válasz.#52387 METE0
Csak unboxingot szabad majd, vagy már szétszedni is?? Utóbbinak örülnék, kíváncsi vagyok a ref. hűtőre - erősen hajlok rá hogy ref. kártyát vegyek most is. (pláne ha a custom sokkal drágább lesz) -
Tyrel
őstag
válasz
#09256960
#52385
üzenetére
Ha már Alza, az a jó kis tavalyi akció, az de hiányzik most...

-
Tyrel
őstag
válasz
demmer123
#52381
üzenetére
Hááát, szerintem erősebb lesz, de ha egy szinten lennének valószínűleg akkor is megérné inkább a 6700-ra bökni, feltéve hogy benne is lesz Infinity Cache... Szerintem középtávon is előnyös lehet már, ha van - egyrészt az új konzolok miatt, másrészt ahogy elkezdenek optimalizálni rá ill. egyre javul a drivere...
Ha úgy alakulna hogy megjelenéskor egy szinten is lenne a két kártya (amit kétlek), a cache miatt az RDNA2 sztem idővel mindenképp lelépi az RDNA1-et.Egy nagyon ügyesen/okosan kihasznált kis cache esetenként bámulatos előrelépéseket tud hozni - szerintem amiket eddig láttunk a 6800-aktól, az csak a jéghegy csúcsa, ill. kiforratlan még.
Persze nagyon nagy előrelépéseket nem akarok előre vetíteni, ahhoz maga a 128MB is kevés még (majd RDNA3-ban gondolom ez a cache legalább duplájára nő)... csak azt próbálom mondani, hogy szerintem nagyon sok potenciál van benne, ill. fog még meglepetéseket okozni a közeljövőben.
Az RDNA1 - bár egyáltalán nem rossz - szerintem még egy nagyon sietve megcsinált, számukra is új, és így gyerekcipőben járó cucc. Jónak jó, de sztem hamar feledésbe merül majd. Processzoros analógiával élve kb. ő a Zen1 és Zen+.
Az RDNA2 lesz kb. az a szint amit a Zen2-vel kaptunk, ami már kiforrott, jobb, megbízhatóbb, meg-megvillantja a szemfogát és bátran ajánlható már bárkinek, versenyképes.A Zen3-at meg most láttuk mit művel, az árazásán kívül minden szempontból nagyon erős - ha nem lenne belőle is általános készlethiány sztem könnyen átvehetné a piacvezető szerepet mindentől is (házon belül is, még így is hogy túlárazott). Az RDNA3 is ezt a sort követi majd, szerintem.

Szenzációhajhász hírportálok ugye nyomják ezerrel hogy hú meg ha, most aztán szorul a hurok az nVidia nyaka körül, de szerintem ez még nem az a zöld-világvége lesz amit jósolnak. Az RDNA3-tól fog majd a bőrdzsekis maga alá csinálni...
-
Tyrel
őstag
válasz
Raggie
#46363
üzenetére
Nekem azért vannak vele kapcsolatban fenntartásaim, igaz egy gyengén implementált hagyományos (shader alapú?) megvilágításnál szebb az RT, de az igényesen megcsinált változathoz képest már tényleg keresni kell a különbséget. Vannak előnyei, de szerintem nem tud olyat amit ügyes programozók ne oldottak volna már meg nem egyszer RT nélkül.
Lehet hogy úgy több munka volt nekik, és az RT majd lehetővé teszi hogy gyönyörű fény-árnyék hatások ne csak évente 1-2 játékban legyenek, hanem relative sokban, de ez nem egy varázs megoldás... ugyan úgy fizetünk a szépségért, csak így már nem fejlesztési idővel, hanem teljesítménnyel és célhardverrel. Gyakorlatilag rátolják a fogyasztókra a szép fényhatások költségét.
Ezen felül ami még zavaró szerintem, és amit a Minecraft RT is jól mutat, az az hogy az egyenes vonalban haladó fénysugarak szépen működnek, pl. a barlang tetején lévő nyíláson át beszűrődő fény szépen világít meg minden felületet amire közvetlen rálátása van... viszont a szórt fény fogalmát nem nagyon akarják ismerni, ill. nagyon korlátozottan szimulálják csak, gondolom nincs hozzá elég teljesítmény.
Ha összehasonlítod az RT nélküli képeket az RT-vel, hirtelen nagyon sok lesz az olyan terület ami full korom fekete, semmit nem látni. Nem világítja meg szórt fény ezeket a részeket. Elhiszem hogy a klasszikus világításmodell nem realisztikus, de határozottan ez sem az, szóval miről beszélünk?...
Amíg nincs erőforrás a szórt fény korrekt szimulálására addig kb. újra kell tervezni minden egyes pálya megvilágítását, vagy egyéb módon csalni, hibrid megvilágítást használni. (ami történik is sokszor)Nem akkora messiás ez amilyennek be van állítva. Majd egyszer...
-
Tyrel
őstag
Kb. 150W-ig semmi baj nincs a blowerrel, valószínűleg felette is megoldható lenne hogy halk maradjon, csak rá kéne szánni +1 slot-ot (mármint hogy vastagabb legyen a kártya), attól meg valamiért irtóznak... pedig manapság egy átlag gamer gépében semmi nincs a többi PCI-E foglalatban, nagyjából hót mindegy hányat takar be a videokártya... (az a 2% akiknek meg nem mindegy, azok majd vesznek customot)...
Én sem értem miért kell ennyire elhatárolódni a blowertől, meg vannak annak az előnyei, csak normálisan kell megcsinálni. Pl. a custom 5700XT-k hűtése nem csak attól jobb a referenciánál, hogy nem blower... hanem nagyrészt attól is, hogy jóval drágábbak, így több, minőségibb, nagyobb alkatrészekből tudnak állni. Ha ugyan annyi pénzből építenél egy blower hűtőt amennyibe pl. egy NITRO 3 ventis hűtése kerül (a kártya árában arányosan), hidd el nem lenne sz*r az a blower sem.

-
Tyrel
őstag
válasz
#82819712
#46006
üzenetére
Ez elég érdekes, de melyik videokártyáknak van olyan memóriavezérlője ami profitálhat ebből, vagy hogyan kell ezt elképzelni?
Rémlik hogy korábban Abu sokat írt az újabb GCN-ek memóriavezérlőjéről, hogy mennyire "okos" és önálló tud lenni, nagyrészt talán a HBCC kapcsán. Most akkor ezzel a WDDM 2.7-el az említett okos memóriavezérlő végre ledobja rab-láncait, és hozhat érzékelhető sebesség előnyt?
Meg mi van a többi architektúrával, pl. a Navi az ugye "built for gamers", kihagyták belőle a professzionális piacra célzott részeket, látszólag a HBCC-t sem tudja támogatni, (vagy csak tiltják?) ebből arra következtetnék hogy egyszerűbb memóriavezérlője van mint a GCN-nek volt...
És mi van az nVidia kártyákkal?Meg írnak ott a redditen olyasmit is, hogy állítólag ez miatt a kötött memóriavezérlés miatt voltak a Ryzenek lassabbak játékok alatt (Intel-hez mérten), és ezzel feloldódik a bottleneck... ennek mennyi valóságalapja lehet?
Na meg számomra az se tiszta hogy ehhez a hardveres memóriakezeléshez elég ha csak maga a videokártya driver (és nyilván a GPU) támogatja a WDDM 2.7 ezen újítását, vagy maguknak a programoknak is támogatniuk kell valamit, hogy ez menjen?
Értsd. visszamenőleg gyorsíthatja a régebbi játékokat is, vagy majd csak az eztán megjelenőket? -
Tyrel
őstag
válasz
Petykemano
#44938
üzenetére
Jelenlegi konzolokról portolt játékoknál se számított, nem futnak jobban AMD videokártyákon (max. 1-1 ritka kivétel, amikre ugyan úgy vannak ellenpéldák is)
Egyébként RDNA2-ben lesz Variable Rate Shading és RayTracing, új konzolokban is lesz mindkettő... innen nézve szerintem elég egyértelmű melyik RDNA generációhoz állnak közel az új konzolok, pláne hogy a leak factory is jó ideje az RDNA2-höz társítja őket.
VRS-en egyébként csodálkozom hogy most a 2020-as driverrel nem hozták ki a Navi-khoz, lehet valami hardveres akadálya van ami miatt csak RDNA2-vel jöhet majd... ez tovább erősíti a konzolos rokonságot. (ok, értem, nem 1:1-ben ugyan az a két GPU, de közös alapokra építkeznek, csak aztán customizálják őket a célplatformnak megfelelően)
Vicces amúgy hogy pár éve még az AMD mennyire elöl járt az újabb API-k támogatásában, akár új Shader Model-ekről, akár DirectX feature level-ekről vagy bármi más nagyon új vagy nagyon experimental cuccról volt szó, ők mindig hozták a támogatást. Most meg messze lemaradva kullognak nVidia mögött...
Gyönyörűen végig aludták ezt a pár évet... 
-
Tyrel
őstag
válasz
UnSkilleD
#44832
üzenetére
Egyébként annak a megértése csak az én képességeimet haladja meg, hogy ha az 5700 szériát be tudták árazni kompetitíven akkor az 5500-at miért nem?...
Persze értem ott a Polaris készlet, de aki 3-4 évig nem vette meg a Polarist (vagy mióta is létezik) az már nem is fogja... Vagy kap valami jobbat AMD-től ugyanabban az árkategóriában, vagy megy a zöldekhez, ennyire egyszerű...
-
Tyrel
őstag
válasz
Devid_81
#44830
üzenetére
Hát az még mindig elég messze van a 2.5GHz-től amit Abu emlegetett, ennyit megy egy 5700XT is, ami ugye nagyobb lapka és elvileg nehezebben érhetné el...
Az a 48°C és 54W ezzel az órajellel viszont nem tudom hogy jött ki, nekem elég gyanússá teszi a screenshotot... vagy hibás volt maga a monitorozó programjuk vagy (jó pénzé) ők trükköztek valamit...
-
Tyrel
őstag
Azért annyira drasztikusan nem fog lemenni szerintem (90-100-ra tippelnék), deee igen az nekem is elég valószínűnek tűnik hogy ez az RDNA1 széria (5700 és 5500 is) jövőre, az RDNA2 és Ampere megjelenésétől kezdve nagyon jó vétel lesznek, biztos sokat esik az áruk.
Ettől függetlenül sztem nem lesz belőlük olyan népkártya mint a Polarisból, mert nVidiának nagyon sok terméke van össze-vissza minden szegmensben, és biztos azoknak is esni fog az ára, nagyon telített lesz a piac alsó - közép kategóriában. (most is az csak még az árak nincsenek rendben, de majd a next gen. rendbe rakja)
-
Tyrel
őstag
Nem tudom milyen tesztről beszélsz, én eddig csak hardware unboxed-ét láttam, ott nem volt ilyen "tizedmásodpercekre megakadt" téma... Ha van is az csak kezdeti bug, most jelent meg, press driverrel nyomták, stb.
A DLSS mit csinál AI-val? Resolution Scale csökkentéshez semmilyen AI nem kell, az utólagos korrigálásainál amikkel megpróbálja ellensúlyozni a minőségromlást meg a saját Freestyle Sharpening filterük is jobb, amihez szintén nem kellett AI... Szerintem ez az egész magic amit kb. beidéztél most az nVidia marketinganyagából a DLSS-ről meg az AI-járól egy nagy bullshit volt Mr. Bőrdzsekitől, hogy eladják a feature-t.
Simán csak csökkenti a resolution scale-t mindkét megoldás (erre némelyik játék maga is képes, mindenféle AI meg célhardver nélkül), nincs abban semmi nagy varázslat.nVidia megoldása több játékkal működik, valószínűleg jobban is működik mivel vagy egy évük (? franc emlékszik mióta van?) volt már csiszolgatni... AMD-é meg okosabb lehetne mert nem fix Scale-el dolgozik, de hibás logika szerint skálázódik, így meg sztem nem fogja használni senki sem. Ezt átírni valószínűleg nem nagy feladat, mindenük meg van hozzá, csak kérdés hogy meg lesz-e a felismerés is...
-
Tyrel
őstag
A DLSS fixen csökkenti a resolution scale-t. Maga az a képesség ugyan úgy meg van a Boost-ban is (és ugyan úgy játékfüggő), igazán nincs lényegi különbség ezen a téren.. Ill. technikailag lehet hogy van, de az eredmény ugyan az...
...csak AMD dinamikusan próbálja változtatni ennek a mértékét, amivel egyébként szintén nincs baj, sőt jó ötlet. Azzal van baj, hogy mi szerint dönti el mit csináljon, értelmetlen.Biztos vagyok benne hogy az fps-re is lehetne kötni, Radeon Software elég részletesen méri ill. diagnosztizálja saját magát és a játékok futását, nem hinném, hogy az ebből származó fps infókat ne használhatnák fel... egyszerűen csak hülyék.

Mondom, Gears 5-ben ott van a tökéletes mintapélda, etalon hogy mit kéne ennek csinálnia... kéne... de AMD szellemi teljesítményét úgy látszik meghaladja...
-
Tyrel
őstag
Mondjuk szerintem pont baj hogy ugyan az mint a Chill, olyan értelemben hogy még a triggere is ugyan az... sőt még kevesebb, mert a Chill. a billentyűzet inputra is emeli az fps-t, a Radeon Boost viszont (hardware unboxed teszt szerint) csak az egérre reagál.
Pl. nyomom a W-t, megyek előre, az eléggé mozgás, de a boostot nem triggereli.Szerintem alapból nem ezt a logikát kellett volna követniük, hanem simán az fps-nek kellene triggerelnie. Pl. beállíthatod hogy minimum 40 fps-t akarsz, ha látja hogy alá mentél akkor elkezdi csökkenteni a resolution scale-t amíg vissza nem érsz 40 fölé.
Így azokban a jelenetekben segítene amiken bottleneckel a GPU, tehát ahol tényleg szükség van rá. Felesleges meg nem rontaná a képminőségedet amikor az fps-ed egyébként is magas, annak mi értelme van??
Mi volt abban a logika mikor ezt csinálták, hogy van mondjuk 80fps-em, mozdítok egyet az egéren és lesz belőle 90fps. Annak volna értelme, hogy ha beesel valami nagyon komplex jelenetbe amitől padlót fog az fps, azt ellensúlyozza ezzel dinamikusan.
Konkrétan a játékokban lévő dinamikus resolution scale implementáció, pl. a Gears 5-é pontosan ezt is csinálja, nem véletlen, ennek van értelme.Ha AMD-nél gondolkodtak volna és így oldják meg akkor most nem az lenne a visszhang hogy értelmetlen meg hogy milyen rücskös lesz tőle Overwatch-ban a fegyvered, hanem az hogy Radeonokon milyen faszán lehet játszani nagyon gépigényes játékokkal is, mert némi minőségromlás árán megoldják neked hogy folyamatos maradjon a kép, dinamikusan.
Az lett volna a nagy dobás. Ez ebben a formában egy semmi. Elhiszem hogy a tech maga jó de nem a Chill triggerére kéne kötni, az egy marhaság. -
Tyrel
őstag
válasz
lezso6
#44672
üzenetére
Erről engem érdekelne majd egy kis tutorial hogy hogyan kell bekapcsolni, pl. kell hozzá Custom Resolution meg ilyenek?...
Meeeg az Integer Scaling-ban azt hogy 'integer' mennyire kell szó szerint érteni, csak egész számokkal tudja többszörözni a pixeleket vagy pl. tört arányokkal is (amíg a vége pontosan kijön)?
Tehát így a Resolution Scale calculatorból kiindulva nekem 3440x1440 kijelzővel csak az 1720x720 lenne opció vagy a pl. 2752x1152 is? -
Tyrel
őstag
válasz
lezso6
#44664
üzenetére
Én nem mondtam hogy csalódás, csak azt hogy a gyorsulást a legelső driverhez mérik... ami szerintem kb. annyit jelent hogy 19.12.1-hez mérten nem észrevehető. Ez ugyan olyan mint mikor a 480-as Polarishoz méregették az 5500-akat, mert csak úgy van látványosabb előrelépés...
Örülök annak a 12%-nak is, csak ez a fajta összehasonlítás szerintem azt jelenti hogy ennél a 19.12.2-nél az optimalizálás igazán nem is volt fókuszban, gyakorlatilag az előző driverek tollával ékeskedik. Gondolom inkább az új feature-ken meg az új UI-n dolgoztak.Ami nekem "csalódás" az a Radeon Boost, bár kezdetektől fogva kételkedtem benne hogy ez általánosan működni fog minden játékkal, de hát a remény hal meg utoljára... Az a 8 játék amiket támogat engem full nem érdekel, szóval részemről egy tök jónak induló feature ami végül nem jó semmire (nekem).
Egyébként valószínűnek tartom hogy erre a driverre is ugyan úgy igaz lesz az a Radeon Software-es arany szabály, hogy az éves nagy frissítésekből a legelső kiadást nem szabad felrakni mert bughalmaz, és meg kell várni legalább az első hotfixét... de hát ugye a kíváncsiság nagy úr, a fene enné meg...

-
Tyrel
őstag
Hm, ide még nem is volt linkelve az új driver?
Röviden, az új UI biztos tök jó, de nagy optimalizálások ezúttal se voltak, mert a +12% sebességtöbbletet nem az előző, hanem a legelső Navi driverhez merik csak viszonyítani...
RIS-t végre rendbe tették, jött mellé Integer Scaling is, de Variable Rate Shading nem.
DirectML media filters - ezt miben/hogyan lehet használni?
-
Tyrel
őstag
Nah, szóval pont ugyan olyan sz*r mint a DLSS... Radeon Boost:
Support for 8 games at launch: Overwatch (up to 38% faster), PUBG (up to 22% faster), Borderlands 3, Shadow of the Tomb Raider, Rise of the Tomb Raider (up to 10% faster), Destiny 2, GTA5, COD WW2Nem általános megoldás, néhány kiválasztott játékban élvezheted az előnyeit, egyébként meg IJB.
-
Tyrel
őstag
Ouch, gondolom ezt a Whitelist-es logikát nem nagyon lehet brute force felülrni (Chill-nél lehetett?).
Igazán ha azt csinálja a Radeon Boost amire számítok akkor nekem Star Citizen alatt lenne rá szükségem, 3440x1440 annak a játéknak még sok és ráférne egy resolution scale tekerő (de persze nincs neki). Mivel egy relative ismeretlen alpha amit még a saját fejlesztői se sokat optimalizálnak (egyelőre), nem hogy a videokártya gyártók... gondolom esélyem se lesz bekapcsolni...
-
Tyrel
őstag
válasz
Petykemano
#44655
üzenetére
Ez mekkora lol hogy pont most szídtam/tuk az UI menü-struktúráját erre paff újracsinálták az egészet...

Óóó és ha jól látom a RIS kapcsoló végre játék profil alatt van??
-
Tyrel
őstag
Nekem a Chill minden játékban jól működik amikhez egyébként jár Chill kapcsoló. Úgy emlékszem az utóbbi időben amikkel játszottam, egyedül Life is Strange 2-nek nem volt Chill kapcsolója, de nem tudom mi az oka. Talán DX11 alatti API-t használ még, vagy fogalmam sincs. Abu biztos tudja...
Erre a Boost-ra én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen játékok alatt lehet majd bekapcsolni... de szerintem nem csak az APU-sokat célozza (ha egyáltalán működni fog APU-kon) hanem a 4K vagy még nagyobb felbontású megjelenítővel játszani óhajtókat is. Feltéve hogy nem olyan lesz mint a DLSS, hogy magának a játéknak kell támogatnia, mert ha igen akkor (AMD marketing erejét figyelembe véve) nagyjából semmi sem fogja támogatni.
#44644
Szerintem elég sokan várják ettől a drivertől az Integer Scaling és Variable Rate Shading támogatást, azok pl. nem csak tech-buziknak szólnának... Most már egy héten belül csak kiderül...
#44642
Maga a Radeon Software GUI szerintem sokkal jobb mint az nVidia megoldása (mondom ezt úgy hogy pár hete még 1070Ti-m volt), már design és funkcionalitás szempontjából, meg gyorsabb is (pl. nVidiás cumó némelyik kapcsoló átbillentése után egész sokat tudott gondolkodni). Ja meg persze nem kell külön az Experience meg nem kell regisztrálgatni meg ilyen marhaságokat, csak ott van egyben az egész és megy, ill. vannak olyan funkciói amik a nVidia Control Panelnek és az Experience-nek együttesen sem voltak, és még külön kellett használnom mellette egy nVidia Inspector nevű cuccot is.
Radeon Software-vel nincs ilyen gond, egymagában megold nekem mindent amire szükségem van.Egy baj van valóban a GUI-jával, az a menürendszer struktúrája. Ha nem is épp logikátlan, de nem felhasználóbarát, bizonyos funkciókat elég sok lépésen keresztül érsz csak el, és bizonyos kapcsolók (pl. RIS) is rossz helyen vannak. Nem mintha az nV Control Panel olyan áttekinthető és logikus lenne, de az hogy a zöldeknek sz*r nyilván nem mentség rá hogy akkor a pirosaké is sz*r lehet.
-
Tyrel
őstag
válasz
Busterftw
#44619
üzenetére
Vannak még a világon ilyen szentimentális barmok (mint pl. én is), akik ha egyszer egy cégről (nVidia) azt tapasztalják hogy aljas, fogyasztóellenes, sértő magatartást tanúsít illetve látványosan visszaél a piaci helyzetével, akkor elvből nem veszik meg a termékeiket, hogy ne támogassanak a pénzükkel egy ilyen "kvalitású" vállalatot.
Persze valamilyen szinten minden profitorientált cég ezt csinálja, de azért nVidiának az utóbbi években volt elég sok gerinctelen húzása, arról nem is beszélve hogy rendszeresen hülyének nézik a vásárlóikat.
Ez kb. ugyan az az elv amiért egyesek nem hajlandóak X pártra szavazni, hiába az a "nagy és erős", vagy épp nem hajlandóak a Tesco-ba menni szép zöldségért, hanem inkább megveszik a piacon a csúnyábbat.
Szerencsére nem vagyunk egyformák.
-
Tyrel
őstag
Igazán az lesz szerintem itt a döntő tényező, hogy ezt a Radeon Boost-ot milyen játékok alatt lehet bekapcsolni. DLSS-t ugye támogatnia kell az adott programnak, pl. BFV-ben meg Metro Exodus-ban van, azt tudom, feltételezem hogy Control-ban is, de így láthatóan nagyon nem általános eljárás.
Ha a Radeon Boost is ugyan ilyen lesz akkor ugyan annyit is ér majd...
Meglátjuk, én nagyon kíváncsi vagyok mert 3440x1440 monitorral sokszor már egy 90%-ra levett resolution scale is érezhető sebességnövekedést hoz, a képminőséget viszont még nem rontja nagyon. Csak hát ugye ott a probléma hogy sok játékban nincs ilyen kapcsoló... Ha ők valahogy megoldják hogy ez működjön azokban is amikben natívan nincsen de kéne, ráadásul tegye mindezt dinamikusan, akkor le a kalappal, az tényleg nagy dobás lenne...
...csak igen erős kételyeim vannak a felől hogy ez megoldható, pláne akkora költségvetéssel mint AMD-é...

Na meg nem ártana ha a RIS kapcsolót végre átpakolnák a játékok profiljai alá, mert az kifejezetten nevetséges hogy a monitor beállításai alatt van. Vagy bekapcsolod és akkor aktív mindenre, vagy nem. De olyan opció hogy neked X meg Y játékban kell csak, egyébként meg nem, olyan opció nincs, ami bizony gáz.
-
Tyrel
őstag
válasz
Interceptor
#44607
üzenetére
Szerintem RDNA-ból nem lesz már 5700XT-nél nagyobb GPU kiadva. RDNA2-vel célozzák majd a felső kategóriát de azoknak a kártyáknak még odébb van a megjelenése...
Ill. az a pletyka járja hogy majd januárban a CES-en bemutatkozik az RDNA2 de szerintem nem fog, max. megemlítik hogy jön, de mint termék nincs az még a kanyarban se. Majd nyáron... -
Tyrel
őstag
Akkor olvasd el még egyszer mert nem hasonlítottam a RIS-t a DLSS-hez. Azt mondtam hogy az nVidia által (RIS-re válaszként kiadott) image sharpening eljárás (az a freestyle sharpening vagy mi ott a neve) tesztjekor nem egy reviewer arra jutott, hogy jobb vele a kép mint DLSS-el. Még ezt is mondtam hogy jöttek cikkek ilyen "DLSS is Dead" címmel.
Nem a RIS a lényeg, arról van szó hogy nVidia saját maga kiadott valamit amivel nevetségessé tette a DLSS körüli marketing bullshit-et, meg talán feleslegessé magát a technológiát is...
-
Tyrel
őstag
Sejtettem hogy fel lesz hozva a DLSS, de az fixen működik, bekapcsolod (ahol egyáltalán be lehet) és onnantól végig egy alacsonyabb resolution scale-en fut a játék. Ráadásul mikor kijött nVidia is a Freestyle Image Sharpening-el (vagy mi a RIS másolatának neve) nem egy cikk jelent meg ilyen "DLSS is dead!" címekkel, mondván egy egyszerűbb és több játékban alkalmazható eljárással jobb képminőséget kaptak.
A DLSS egy túlmisztifikált varázs lufi, jönnek ezzel a rizsával hogy supercomputer tanítja rá az AI-t meg külön hardver kell hozzá (tensor magokon fut vagy nem is emlékszem már) meg hú meg ha... aztán saját maguk kiadnak valamit ami egyszerűbb és jobb.

Egyrészt egyszer várjuk meg hogy ezt a Radeon Boost-ot milyen játékokban lehet egyáltalán bekapcsolni, mert ha ugyan úgy fejlesztői támogatást igényel mint a DLSS akkor pont ugyan olyan sz*r is, igaz legalább nincs köré hazudva valami AI-s csoda. HA általánosan mindenhol be lehet majd kapcsolni az már nagy előny lenne, de épp pár hozzászólással ez előtt fejtegettem hogy szerintem nem fog úgy működni.
Ezen felül a Radeon Boost dinamikusan skálázódna, gondolom pontosan ugyan annak a logikának az ellentetjével ami alapján Chill is eldönti hogy mikor veheti vissza az fps-t. Az egyébként nem egy szuper-kifinomult cucc, simán csak azt nézi hogy van-e bármilyen user input, ha húzogatod az egeret meg nyomkodod a gombokat akkor elengedi az fps-t, ha meg csak állsz és nézel mint a birka akkor visszaveszi.
Ezt úgy kell érteni hogy nem a jelenet intenzitásától függ mennyire lassítja be, mivel ahhoz értenie kellene mi történik a képen, az meg már tényleg nagyon AI feladat, sokkal inkább mint pl. egy DLSS, nem is tud ilyet a Chill meg nem is fog sztem soha.
Visszatérve a Radeon Boost-ra, ha megállsz megcsodálni valamit, megkapod vele a 100% resolution scale-t, DLSS-el meg nem (jelen infók szerint).Várjuk meg egyszer hogy a gyakorlatban milyen lesz, mielőtt rögtön ráragasztjuk hogy ez a DLSS másolata...

-
Tyrel
őstag
válasz
Pécsi gyerek
#44597
üzenetére
Mi a francnak kell ekkora hűtés egy 5500-ra, hova van gyárilag OC-zva ill. túl fesz.-elve az a szerencsétlen GPU?
Ez viszont jó nagy gyökérség AMD részéről, hogy minden kategóriában eggyel alatta lévő GPU-val akarnak versenyezni úgy, hogy annak gyárilag kinyomják a szemét. Fogyasztás elszáll a p*csába, de persze az őket nem érdekli, a villanyszámládat nem ők fizetik meg a hűtést se ők hallgatják... gyártani viszont olcsóbb ugye a kicsi GPU-t, szóval nekik jó. Te meg így jártál.
Sürgősen le kéne szokniuk erről, hogy mindennek kinyomják a szemét ahogy leesik a futószalagról, sokkal jobb perf./watt arányú termékeik lehetnének akkor és a hűtéseiket se kritizálná senki.
-
Tyrel
őstag
Szerintem meg tök jó ötlet, csak tartok tőle hogy sok játékban nem fog jól működni, vagy nem értem hogyan oldják meg. Pl. nagyon soknak az UI méretezése és elrendezése fix egy-egy adott felbontáshoz, és ha a driver folyamatosan változtatgatja azt a felbontást (olyan értékekre is amik nem szabványosak) akkor kíváncsi leszek mi fog történni...

Sok játékban van 'resolution scale' beállítás, szerintem ez is tök ugyan azt csinálja csak épp dinamikusan tekergeti, de amelyik játék/motor nincs erre alapból felkészítve ott szerintem lesznek gondok. Értsd. szerintem nem lehet csak úgy resolution scale-t állítani egy olyan motoron ami nem tudja hogy az micsoda, így marad az a lehetőség hogy a tényleges resolution-t változtatja (nem a display outputét, hanem a vászonét amire a játék rajzol), azt viszont sztem sok játék rossz néven veszi majd.
Maga az alap ötlet egyébként szerintem tök jó, mivel (gyors) mozgás közben nem látod amúgy sem olyan tisztán a képet, ha meg megállsz akkor visszakapod a rendes képminőséget. Cserébe több lehet az fps, ill. remélhetőleg főleg a min fps.
Szerintem ez a feature elsősorban azoknak szól akik 4K monitorokon játszanak, mert sok olyan játék van amik egy 5700-tól erősebb videokártyát is letérdeltetnek ekkora felbontáson.
Cifu te azért nem látod ennek az előnyét mert (profilod szerint) még mindig meg vagy rekedve FHD-n, neked a Virtual Super Resolution szól.
Ahogy nagyfelbontású kijelzőre váltasz te is rögtön értékelni fogsz egy ilyen feature-t, ami megengedi hogy a monitor natív felbontásán maradj (!!!), de közben szükség szerint csökkenti a resolution scale-t, és a RIS segítségével annak negatív hatását is megpróbálhatja kicsit elfedni.Papíron nincs ezzel a világon semmi baj, sőt nagyon jó ötlet, csak érteni kell mire való. Majd a gyakorlatban lesz vele baj, mikor kiderül hogy sok játékkal nem működik...

-
Tyrel
őstag
válasz
hokuszpk
#44556
üzenetére
Jó a Navi még új cucc, pár százalékot tényleg illene találniuk benne... Deee sztem Abu valami szélsőséges esetet vehetett alapul, olyan programban amiben valami okból nagyon jól teljesíthet a Navi, ugyan azt az összképben viszont nem hozza már... legalább is tippre nem, de kíváncsi leszek...

Szerk.: na akkor ennyit a gyorsulásról.
-
Tyrel
őstag
Az volt a mondandó lényege hogy nagyok a kilengések teljesítményben. Van pár cím amikre optimalizálnak, mert vagy alapból AMD szponzoráltak vagy simán csak húzónévnek gondolják őket, a többiek ill. az általános teljesítmény meg le vannak ejtve.
Pl. ha régi játékokkal, indie játékokkal, népszerűtlenebb játékokkal vagy épp még el nem készült alpha verziókkal akarsz játszani, ott sokszor nem hozzák a Navi-k a szintet (míg zöldeknél általánosan mindenhol meg van a kártya kategóriájához illő sebesség). Persze közben Superposition-ban meg fhúúúdeb*szó pontszámokat tud csinálni, csak nem azzal játszok, meg szerintem te se...
Általánosan kellene rendbe rakniuk a drivert, hogy extrémebb/ismeretlenebb játékok vagy motorok ne fogjanak ki rajta, ne legyen ilyen könnyű megakasztani. Mindenben szerepeljen az árkategóriájának megfelelően, aztán ha ez meg van utána lehet méregetni hogy RDR2 alatt kinek hosszabb...
-
Tyrel
őstag
válasz
Pécsi gyerek
#44550
üzenetére
Szerintem ez nagyjából annyit takar hogy bizonyos AMD támogatott címekben (pl. Doom) amikkel alig játszik valaki, ott van mondjuk 10-30% előrelépés, ami tényleg szép és sok csak hát ugye ki a francot érdekel?...
Kíváncsi leszek hogy olyan játékokban amikkel egyébként játszanak is tömegek, ill. úgy nagy átlagban mennyi lesz az előrelépés, ha lesz egyáltalán... Ilyen alkalmazásspecifikus optimalizálásokkal a szememben nem sokra mennek, szerintem sokadmagammal inkább általános teljesítménynövekedésre vágyunk. Az emberek mindenfélével játszanának, nem csak az aktuális AMD-s húzó nevekkel. Pont nem érdekel hogy pl. az RDR2 alatt milyen gyors a Navi, ha közben pl. Star Citizen alatt meg lassabb az 5700 mint egy 1070Ti, ami nevetséges... És több ilyen játék is van, amiben a Navi-k elég rosszul szerepelnek.
Majd ha ezt megoldják akkor lesz csodadriver, amíg csak benchmarkokban meg a "saját" játékaikban gyors addig meg dugják oda ahova gondolom...

-
Tyrel
őstag
Értem én, csak azt mondom hogy AMD-től nem fognak pofont kapni mert vagy egy éves lépéshátrányban vannak... A Turing-okat lehet hogy leverik az RDNA2-vel, de az Ampere-t meg nem, és megint nVidiáé lesz a piac...
Inteltől meg megint nem fognak pofont kapni, mert Raja csak egy nagy vetítőgép...
-
Tyrel
őstag
Igen mert AMD-nél kirobbanó sikere volt mindennek amit Raja csinált...

Amíg GCN-t gyárottak addig az volt a mondás hogy jajj hát azt még nem Raja tervezte azért nem az igazi, de fú majd a Navi az ő gyereke lesz és az fú de milyen jó!...Megjött a Navi és kb. annyit értek el vele hogy a perf./watt arány versenyképes szintre javult, de trónbitorlás semmilyen téren nincs. Íme Raja nagy találmánya, ennyire futotta belőle.
Intelnél meg majd hirtelen megváltja a világot? Kutyából nem lesz szalonna...
-
Tyrel
őstag
válasz
paprobert
#44449
üzenetére
Mondta valaki hogy Navi10 lesz?

Méretre/kategóriára mondjuk esélyes hogy kb. a Navi10-hez áll közel, de én úgy emlékszem RDNA2-es GPU-i lesznek a végleges változatnak, szóval nem Navi10... + elég sokat pletykálták a HBM-et is (ha nem is a teljes memóriának, csak cache-nek).
Nem tudom már melyik topicban de pont ezt fejtegettem, hogy szerintem CPU/GPU szintjén nem lesz erősebb mint egy megjelenése környékén kapható középkategóriás PC, viszont a memória struktúrájában lehetnek meglepetések...
pl. mi van ha fogsz egy sima Ryzen 3700X-et és a 2. / üres chiplet helyre oda nyomsz egy HBM die-t? Vagy ha az RDNA2 chiplet-es lesz, ott is tehetik ugyan ezt...
Vagy mi van ha pl. nem on-die lesz a HBM, csak simán betesznek mondjuk egy 2-4GB-os HMB die-t a CPU és a GPU közé, amit mindketten egyformán elérnek, a HBCC továbbgondolásaként? Mi van ha egyáltalán nem is lesz sima RAM meg VRAM külön, csak egy egységes memória? (HBCC csapó 2)Ha lesz meglepetés, azt valami ilyesmitől várnám, nem a CPU/GPU IPC-jétől.
És ezt a PC-knek nagyon nagyon nehéz lesz követni... -
Tyrel
őstag
válasz
Pécsi gyerek
#44427
üzenetére
Majd a teljes decemberi raktárkészletben visszakapod a bűvös 7-est...
-
Tyrel
őstag
válasz
Yutani
#44389
üzenetére
Igen, az 5700 is gyakorlatilag egy Vega, csak immáron elfogadható fogyasztással... Az 5500 meg akkor a Polarishoz képest hozza ugyan ezt...
A probléma ott kezdődik, hogy a másik oldal közben fejleszt, nem csak helyben toporog meg szivárgó wattokat kerget... és hamarosan társaságot is kap az a másik oldal, várhatóan olyat ami szintén nem csak a lábát lógatni érkezik erre a piacra.
Az RDNA2-nek nagyon jónak kell lennie, különben vége a dalnak...

----
Érdekelnének amúgy ilyen urban legendekre való magyarázatok is, amiket pl. Abu terjeszt, például hogy a Navi architektúra hardveresen nagyon rugalmas, sokkal jobban kezeli a rosszul optimalizált, vagy előnytelenül struktúrált kódot.
Ha ez tényleg így van, akkor tipikusan rosszul futó játékokban, pl. Star Citizen Alpha-ban, vagy akár az új Fallen Order-ben mi a francért rosszabb rendre a konkurenciánál? Hol van az a hardveres tolerancia amivel át kéne hidalnia hogy sz*r a kód? A világon semmilyen előnyét nem látom az RDNA-nak a GCN-el szemben, csak azt hogy több vele a driveres gond és kicsit jobb a fogyasztása.De ha már GCN-t emlegetem, arra meg mindig az volt ugye a mondás hogy fuhúúú de óriási számítási kapacitása van, a játékok ki sem használják, és professzionális gyökerei vannak a hardvernek. Na, ha akkora marha nagy compute shader ereje van, akkor a Neon Noir-ban pl. mi a bánatért nem veri végig a teljes mezőnyt? Hm?
AMD mindig csak ígérget meg ködösít meg jön ezzel a "fú de X helyzetben majd milyen jó lesz" rizsával, aztán nesze odakerülnek a termékei azokba a szélsőséges helyzetekbe amikben erősnek kéne lenniük, és rendre alulmaradnak még ott is. A hétköznapi/normális felhasználást meg inkább hagyjuk is...
-
Tyrel
őstag
válasz
Petykemano
#44349
üzenetére
Basszki, lottózás menne így...
Na akkor állóvíz jövő nyárig, aztán majd ott az Ampere meg az RDNA2 verik egymást össze meg vissza... Addig viszont a felsőkategória marad ilyen elcseszett.
Így, felsőkategóriás alternatíva híján, legalább nem bánom meg a pingponglabdás 5700-at.
-
Tyrel
őstag
Nem hiszem hogy bejelentés lesz a CES-en, inkább csak beszélnek róla. Ha szerencsénk lesz talán kapunk egy ütemtervet (nem pontos dátumot csak azt hogy melyik negyedévben fog jönni), meg talán végre hivatalosan is megerősítik hogy milyen RT lesz benne és melyik kategóriákat célozzák vele.
Kézzelfogható termék szinte biztos hogy nem lesz belőle az Ampere előtt, inkább az a kérdés hogy mennyivel utána jön, de ha bejön a tippem akkor nem sokkal.
RTX-et a helyedben én már nem vennék (kivéve ha nagyon nagyon jó áron hozzájutsz, mint pl. a pingponglabdás 5700). Ha nVidia kártya mellett is teszed le a voksod, szerintem várd meg az Ampere-t, a Turing egy olyan félkarú óriás amiből max. 1 éven belül félkarú rabló lesz.
-
Tyrel
őstag
Végén még igazam lesz...
RDNA 2 at CES 2020 -
Tyrel
őstag
Igen ezt már pedzegették itt többen is, hogy a processzoraikhoz illeszkedően marad itt is a páratlan számozás...
Viszont nekem egy ideje az a megérzésem hogy a Navi 12 / RX 5900 / Big Navi nem azért nem mutatkozik mert hatalmas késésben van a fejlesztése, sőt a gyártókapacitás sem feltétlen gond. Vagyis igen késésben van, de már szándékosan:
Szerintem simán azért nem beszélnek róla mert nem lesz.Ugye az nVidiáról elég sokszor bebizonyosodott már, hogy jó előre tudják miket fog lépni az AMD, ill. milyen videokártyáknak kell konkurenciát állítaniuk, sokszor meg is előzik a pirosakat a saját kém-infóik alapján, így jöttek/jönnek a SUPER kártyák is.
Na de mi van ha ez az ipari kémkedés nem egyirányú?
Ugye a napokban jött a hír, hogy az nVidia már márciusban leleplezi az Ampere-t, és nyár elejétől már kapható is lesz. Feltételezvén hogy ennek az információnak az AMD számára hírértéke már nem volt, lehet hogy ők már hónapok óta tudják, hogy a Navi 12-t nem tudják időben piacra vinni ahhoz, hogy sikeres lehessen.
Lehet hogy pont ezért kezdték el bejegyezni/engedélyeztetni az RDNA2 GPU-ikat már most ( Navi 22/23-at és társait), mert régóta tudják, hogy a Navi 12 elkésett és ami pénzbe és időbe kerülne nekik azt mégis piacra hozni, azt inkább az RDNA2 kártyáikra fordítják.HA jók a megérzéseim akkor viszont az Ampere megjelenésétől nem sokkal elmaradva (értsd. mondjuk vele azonos negyedévben) jön az RDNA2 is, talán rögtön egy csúcskártyával is (RX 6900???), és nagy csata lesz mind a kompromisszummentes 4K gaming, mind pedig a DXR 1.1 támogatás területein.

-
Tyrel
őstag
Hát volt ott sok minden, TressFX, TrueAudio meg a franc emlékszik, de egyik sincs kamatoztatva. Megcsinálták és rájuk is száradt azzal a lendülettel.
Én anno a Dragon Age: Inquisition-t Mantle-vel játszottam végig (úgy emlékszem), de máshol talán nem találkoztam vele. Ettől függetlenül az az egyetlen egy API-juk ami közvetetten pont sikeres lett, mivel az adta a DX12 és a Vulkan alapját is (tudtommal). De igazán ez is úgy lett sikeres hogy más cégek/szervezetek felkarolták és saját ízlésük szerint átformálták...
-
Tyrel
őstag
De jó, még egy feature amivel az egekbe lehet magasztalni őket, de gyakorlati haszna sosem lesz... Mikor fogja ezt a képességét kihasználni bármi is?
A világon semmit nem érnek a fejlesztéseik ha csak bedobják őket "na ilyen is van!" alapon, de nincsenek alkalmazva. Korábban is mindig ez volt, bármi API-t kiadtak, vagy bármi architekturális előrelépést csináltak (pl. Vega compute ereje) az sosem volt kamatoztatva. (max. 1 játékban demó jelleggel)
nVidia+Microsoft 1. generációs DXR implementációja (tehát az RTX-ek) egy vacak, túl korán jött, túl buta az API, túl kötött és gyenge a hardver alá, szimplán kevés. Mégis használva van, termékeket ad el, van piaci értéke, vannak elégedett felhasználók. Mindez a jó marketing miatt. Ezt így kell csinálni.
AMD mikor fog itt tartani?
-
Tyrel
őstag
Tehát szerinted nem baj, hogy még mindig egy 3+ éves GCN platformot tud nyújtani csak az AMD? Ugyebár pár éve azt kommunikálták, hogy ez a legfontosabb piaci szegmens, mert itt fogy a legtöbb kártya. Így hozták ki a Polarist.
Amikor a Polaris megjelent még az a szint (és 1080p) volt a mainstream amit képviselt is, csak azóta eltelt pár év. Az hogy a Polaris/GCN hány éves az pedig irreleváns, ha az 5500/XT nem tud sem olcsóbb sem gyorsabb lenni nála. API támogatottságuk ugyan az, gyakorlatilag user-experience-t tekintve minden ugyan az lenne, kivéve hogy a Polaris drivere nem bugos. A Navi 14 egyedül az alacsonyabb fogyasztásában hozhatna előrelépést, ezért említettem a Notebook vonalat.
Persze ha lesz neki olyan variánsa ami harcba tud szállni a 1660 Super/Ti szériákkal, annak már lehet létjogosultsága, csak valószínűtlennek tűnik hogy idáig fel fog érni, ezért hiányolják mások is a nem létező 5600 szériát.
Pedig nagyon kellett volna, ahogy az 5500 is....
Nem mondom hogy az 5600 nem kéne, csak azt hogy szerintem nem lesz. Nincs miből megépíteni. A Navi 14 nem ér fel idáig, a Navi 10-nek meg túl jó a yield-je és egyébként is jobban megéri eladni egy lényegesen drágább kategóriában.
Ellenben ha a best selling listákat nézem a különféle amerikai webshopokban, akkor azért nem az RTX 2080 Ti meg az RTX Titan vezeti, hanem a 150-250$ körüli kártyák (Polaris és a GTX 1060(Ti) és a 16x0 széria), ahova néha beszuszakolódik pár 400-500$ körüli alternatíva (RX 5700(XT) és 2060 Super, 2070 Super).
Darabszámra nyilván nem a felső kategória vezeti a listákat, de egy eladott 2080 Ti-n nem is annyi haszon van csak, mint egy 1650-en. Persze jóval kevesebb megy el, egyrészt nem osztogatják ingyen, másrészt az eladott hardverek jelentős része OEM ill. boltilag összeállított gépekben végzi, azok meg szeretik ilyen módon kiszórni raktárról a régi cumókat. Pl. 1060-nak már semmi létjogosultsága nem lenne, ha tájékozottabbak lennének a vásárlók.
Az sem utolsó szempont, hogy sok embernek (beleértve a fiatalabb generációt is) a gaming jelenleg megáll a League of Legends szintjén, oda meg nem kell atomerőmű.
Ezeket az embereket viszont a Polaris még mindig tökéletesen kiszolgálja, pont ezt is mondtam: miért vezessenek be egy 5500-as szériát, ha az egyetlen érdemi előrelépést csak fogyasztásban tudja nyújtani? Pláne hogy ebben a kategóriában nem is számít, mert egy 150W-os GPU-nak nincs hangja és gigawattos platinum tápot sem kér.
Ráadásul Polaris-ból még mindig vannak készleteik, sőt ha gyártják még (?) azt is olcsóbban tudják mint a Navi 14-et, hiszen nem az amúgy is nagyon szűkös 7nm gyártókapacitásukra kell bezsúfolni.Hol van az előrelépés Navi 14 vs Polaris fronton? Miért kell jönnie, mivel fogja megváltani a világot? Az AMD-nek többe kerül, a fogyasztónak meg érdemben nem lesz jobb vele semmi, sőt jelenlegi driverekkel inkább rosszabb.
Ezzel szemben a Navi 12 még mindig egy óriási piaci űrbe érkezne, ha jönne. Az ő kategóriája az, ahol semmijük sincs, az eladások 100%-át bukják itt jelenleg.
-
Tyrel
őstag
Az hogy az 5500/XT késik istenigazából nem baj, mert S-Budget kategóriában a Polaris még mindig jó. Esélyes hogy nem is lesz érdemes váltani róla a kis Navi-ra. Nem is csodálom hogy desktopon nem nyomják nagyon, ennek a kis Navi-nak csak laptopokban lesz értelme, ahol már számít ha mondjuk 20W-al lejjebb hozza ugyan azt a sebességet mint a Polaris. Desktopon ez senkit se érdekel.
Az hogy az 5600/XT "fasorban sincs" igazán nem is tudom miért felvetés, egyáltalán mondta valaki hogy lesz? Azt a teljesítmény/ár kategóriát amit egy olyan széria célozna emlékeim szerint utoljára a Tonga-val próbálták lefedni, nem kimagasló sikerrel. Ja meg persze ott volt az RX 590-es próbálkozás, hogy a Polarist felrántsák ebbe a kategóriába, de az is bukott. Nem nagyon játszották meg a múltban ezt a lépcsőfokot, szerintem most sem fogják, nincs is mire alapozni. Navi 10 az 5700, Navi 14 az 5500, Navi 12 meg az 5800. Miből kéne az 5600-ast építeniük, nincs is több RDNA1-es GPU bejelentve, szerintem ilyen széria nem is lesz.
Az igazi probléma szerintem még mindig az, hogy a 'Big Navi' nincs sehol. Ebben a kategóriában nincs saját alternatívájuk, nincs ott a régi Polaris ami helyt állna, nincs ott a Vega sem mert túl gyenge, nincs abszolút semmijük sem. A Navi 12-t ill. az 5800-as szériát (amit mindenki így emleget, nem értem miért, szerintem 5900-nak fogják hívni) kellene nagyon nyomni.
A hanyatló nyugaton nem szórakoznak már 1080p kijelzőkkel, van pénz lóvéra, 1440p és 4K van az emberek előtt, sokszor 60" körüli TV méretben. Nem véletlen tolja az nVidia is ezerrel a BFGD-t, az LG is a HDMI VRR-t, nem véletlen az sem hogy a mostanában bejelentett monitorok jelentős része már nagy felbontású. Szebb a képe, megengedhetik maguknak, tehát ezt veszik. És ezek alá a kijelzők alá az AMD-nek nincs videokártyája. Az 5700 széria már 1440p-vel is küzd ill. kompromisszumokra kényszerít, ez felett pedig nincs semmijük sem. (a VII-t hagyjuk, halva született...)Na ez az ami nagyon égő, pláne így az ünnepi szezon derekán.
-
Tyrel
őstag
válasz
Petykemano
#44168
üzenetére
Aha, és ez mit jelent?...
-
Tyrel
őstag
válasz
Shkiz0
#44150
üzenetére
Szerintem nem, de engem is nagyon érdekelne...
AMD hozza a formáját, bankot robbanthatnának a a karácsonyi szezonban egy 5800-al, tehát természetesen nem adják ki. Majd figyeld amikor már messze túl késő lesz és senkinek se kell, akkor majd nagy mellénnyel kiadják azt' csodálkoznak hogy nem fogy, a 'la VII. -
Tyrel
őstag
válasz
Petykemano
#44076
üzenetére
Na vééégre valami... mondjuk februárra így nem lesz ebből semmi, kb. szerencse lesz ha nyár előtt eljut hozzánk, akkor meg már jön az Ampere is és megette a rosseb.
Visszatérve a cikkre, az elég falsnak tűnik hogy ez szerintük már RDNA-2 lehet RT hardverrel, nem tudom honnan szedték... Erősen kétlem hogy 2020Q4 előtt találkozhatnánk RDNA-2-vel.
Más:
Variable Rate Shading-ről megint beszélik hogy jön AMD oldalra is, de szerintem itt elsősorban nem is az érdekes most, hogy jön-e... hanem hogy nVidia oldalon ez performance-trükközés így by default mindig aktív a támogatott játékokban, vagy kapcsolgatható??
Arra célzok, hogy az eddigi game benchmarkokban ahol pl. az RTX 2070 és az 5700XT fej-fej mellett voltak, ott azt az azonos teljesítményt az nVidia kártya vajon VRS-el hozta-e, vagy nélküle?... -
Tyrel
őstag
Szerintem egyáltalán nincsenek abban a helyzetben hogy takaréklángra tegyenek bármit is. Az nVidiával teljesítményben is csak egy kategóriában tudnak versenyezni, feature-set-ben pedig rosszabbul állnak, le vannak maradva. Jövőre pedig beszáll az Intel is...
Nem hinném hogy lesz hely a piacon 3 szereplőnek, nem elég nagy hozzá, szóval az AMD helyében én nagyon iparkodnék hogy ne én legyek az a bizonyos garantáltan veszteséges harmadik.
-
Tyrel
őstag
Nagyon érdekes, de szerintem ez nem valós ray tracing, legalább is én úgy tudom a Radeon driverben jelenleg nincsen benne az emulált DXR támogatás sem (amilyenje Pascal-nak van, aztán javítsatok ki ha tévedek és mégis benne van már).
Nekem sokkal esélyesebbnek tűnik, hogy ez simán az a hagyományos ill. compute shader alapú tükröződés implementáció amit a Frostbite tud magától már évek óta, csak az nVidia kikapcsoltatta($) BF5-ben az effektet, hogy feltűnőbb legyen az RTX és non-RTX közti különbség.
-
Tyrel
őstag
Nem én vetítek rá nVidia-ra dolgokat, hanem te vetítőzöl. Amit te magyarázol, előre generált shadow és light map-okról, úgy játékokat még a korai DX9-es időkben (meg előtte) csináltak, illetve mobiltelefonokra fejlesztenek még mindig így.
PC-re már rég nem, nem Abu van eltévedve hanem te. Valóban "egy szimpla effekt" minden magára valamit is adó grafikus motorban, az általam említett PBR-el pedig kifejezetten szép tud lenni az eredmény, és azt is megoldja, hogy ne kelljen a környezethez ill. a fényforrásokhoz igazítani a megjelenített dolgokat.
Attól nem leszek AMD fanboy, hogy nem kezelem szentírásként az nVidia marketing anyagát, bőven elég bajom van mindkét oldallal. Shaderekkel manapság egy csomó dolog gyönyörűen megoldható már, az nVidia viszont azt akarja elhitetni hogy nem. Ebbe kötöttem bele többed-magammal, hogy sok éves renderelési technikákhoz hasonlítják az RT-s képeket.
Még konkrétan ezt is mondtam, hogy ha egy adott jelenet a jelenleg aktuálisan legjobb shader-technikákkal és RT-vel is le lenne renderelve, csak screenshotok összehasonlítgatásával tudnál különbségeket találni, ott sem kirívóakat. Hidd el ezt pontosan tudja az nVidia is, ezért épül az egész RTX marketingjük egy halom hazugságra, amiket egyesek elhisznek, mások lesz*rnak, megint mások meg kiakadnak rajtuk, ez van. -
Tyrel
őstag
Nekem olyasmi jött le hogy a Color Bleeding-ről beszél, igaz létezik már vagy 10 éve RT nélkül is, de ilyen apróságokkal kár törődni...
Egyébként szerintem a Physics Based Rendering hozott az utóbbi 1-2 évben látható, elérhető (minimális perf. impact) és általánosan az egész játékba (nem csak 1-1 kiemelt részbe/effektbe) implementálható előrelépést, már így a felületek megjelenése, árnyalása, valósághűsége kapcsán.
(viszont fogalmam sincs, hogy ennek mi a mögöttes technikája vagy miért nem alkalmazták eddig) -
Tyrel
őstag
Nyugi, te is AMD fanboy leszel mindjárt, bizonyíték nem számít.
Lényegében azért fut mindenkinek alacsonyabb részletességen, ill. azért vannak lebutítva a pályák, hogy a piac azon 5-10%-a akik felültek az RTX vasútra, azok be tudják kapcsolni a vackukat... Nice...
...aztán elindítasz egy 200 éves FarCry-t vagy Crysis-t, meglősz egy mennyezetről lógó lámpát, az elkezd imbolyogni és a fénye tök szépen terül el mindenen a lámpa mozgását követve. De milyen érdekes hogy se PhysX se DXR nem kellett nekik ennek a megvalósításához, nem? Ezek a szemét mocskok, mégis mi a francot képzeltek magukról?...
-
Tyrel
őstag
válasz
TESCO-Zsömle
#43950
üzenetére
Pont ezt mondom én is, hogy nVidia mindig erőltet valami zárt sz*rt ami igazából semmi olyat nem valósít meg, amit előtte ügyes fejlesztők saját kóddal, vagy épp más open source API-kkal ne csináltak volna már rég meg... aztán ez van eladva világ megváltó csodaként, a háttérben meg megy az aktatáska tologatás, hogy jobb fényben tüntessék fel az új fejőstehenüket mint amilyen valójában.
De nagyon úgy fest, hogy ha simán csak nem szereted amikor sokadszor is full hülyének vagy nézve az nVidia által, az itt már egyenlő azzal hogy AMD fanboy vagy... Meg én is, igaz pont az előző oldalon szídtam el őket hogy mekkora balfaszok, de azért AMD fanboy vagyok, csak mert böki a csőröm nVidia lekezelő, hazug viselkedése. Ok.
-
Tyrel
őstag
válasz
imi123
#43943
üzenetére
Na de pont az a probléma jelenleg amit te természetesnek veszel, hogy "ugyan ezek az effektek". A RayTracing pont nem erről szól, nem csak 1-2 alig észrevehető effektet kellene hozzáadnia egy alapvetően hagyományos/raszterizált alapokon nyugvó jelenethez.
Majd ha már a jelenetnek több mint a fele RT alapú és elemi részét képezi a játékmenetnek, és az lesz az alap felállás hogy be van kapcsolva és ki se tudod kapcsolni (mint pl. manapság a tesszeláció, vagy fizikai szimulációk), annyira 'kell' a játék működéséhez, na akkor majd jó lesz és kész lesz. De még nagyon nem tartunk ott, az nVidia viszont el akarta hitetni hogy igen, az ilyen hazugságokkal, hogy nélküle nem lehet valóságoshoz nagyon hasonlító tükröződés meg nem láthatsz off-screen dolgokat.
Gyakorlatilag Mr. Bőrdzseki kijelentései alapján olyan játékok mint pl. a Portal nem is létezhettek volna amíg ők nagy kegyesen ki nem adják a Turingot. Engem ez basz fel nagyon, hogy hazudnak, sokkal jobbnak/többnek állítják be mint amilyen, a nép meg béget hozzá. Kísértetiesen hasonlít az eset egy bizonyos ország politikai helyzetére...
-
Tyrel
őstag
válasz
imi123
#43941
üzenetére
Azért mondom rá hogy haszontalan gimmick, mert nVidia rommá hazudta az egészet. Aki bedőlt nekik az persze hogy nem ért...
Ahogy TESCO-Zsömle is mondja, az összehasonlítások többségében szándékosan butítva van a korábbi, shader alapú megoldások képminősége, majd aztán ahhoz van hasonlítva egy RT verzió, ferdítik a valóságot.
Pl. jönnek ilyen orbitális fasságokkal, hogy RT nélkül nem tükröződhet olyan jelenetrész, ami nincs a viewport-ban. Igen?? Akkor hogy a francban voltak a tükrök megoldva megannyi játékban az elmúlt 20 évben??
Meg csinálnak egy sötétebb jelenetet kb. 10+ éves árnyékolási technikákkal, tökre szembetűnő hogy a mai játékok nem úgy néznek már ki, majd bekapcsolják az RT-t és jééé mennyivel szebb... Persze b+ így szebb, de ha nem csak az RT implementáció lenne kimaxolva az adott jelenetben hanem a 'hagyományos' megoldás is, akkor screenshotokat elemezgetve tudnád csak megmondani a különbséget.A jelenlegi 1.0 RTX DXR-je annyit ér mint egy fap**a, nagyon korlátozottan tudják használni, nagyon megborítja a teljesítményt, és marketinges trükközéssel kell bizonygatniuk hogy mennyire jó (ha tényleg jó lenne, nem lenne erre szükségük).
Nem mondtam hogy az nVidia ne tudná ezt jobban is megcsinálni, pont ezért emlegettem az Ampere-t, mert meggyőződésem hogy az egy sokkal életképesebb DXR implementációval fog érkezni.Jelenleg viszont kb. rosszabbul teljesít és haszontalanabb mint anno a PhysX volt, és ha nem állna a DXR mögött mind a Microsoft mind a többi gyártó, akkor pont ugyan úgy el is tűnne a süllyesztőben az egész RTX vonal ahogy a PhysX is. Lesz majd ez jobb, persze, csak meg kell várni hogy MS tovább fejlessze a DXR-t. Szerintem ez a mostani 1.0 verziója nem is került volna publikálásra (csak belső/fejlesztői használatra létezett volna) annyira kevés még, csak nVidia belekényszerítette őket.
Vagy felhozhatnám pl. a Hairworks-t is, az is egy hatalmas gig volt, pár játékba pénzzel beletuszkolták hogy jó vizes-csimbókos haja legyen mindenkinek, akkori kártyákon fele fps-el, azt' kész, azóta sincs sehol. nVidiának tök rossz a megközelítése, mindent zártan akar megoldani aztán az embereket hülyének nézve pénzzé tenni, G-Sync dettó ugyan ez. Az RTX-el is pontosan ezt akarták csinálni, és a sorsa is ugyan az lenne mint a többi zárt sz*rjuké, csak szerencsére itt nem az ő kezükben van az irányítás, hanem Microsoftéban. -
Tyrel
őstag
válasz
TESCO-Zsömle
#43930
üzenetére
Az RDNA2 elviekben egy teljes termékcsaládot fog hozni, bár szinte biztos hogy nem egyszerre. Valószínűleg nem lesz az ami a Vegánál volt, hogy más néven jön és külön van választva a két termékvonal. Ott az ugye eltérő architektúra volt (a Polaristól), és az indokolta.
RDNA esetén viszont elvben egyező architektúrával megy a teljes termékskála, csak a chipek mérete más. Az könnyen lehet, hogy az RT-hez szükséges részeket csak a felsőkategóriás kártyák kapják majd meg, de ennél több eltérésre én nem számítanék. Ugyan úgy ahogy most nVidiánál is igazán a GTX 1660 meg pl. az RTX 2080 ugyan úgy Turing GPU mindkettő, csak utóbbi nyakon van öntve egy vödör felesleges részegységgel.

Az 5000 szériát szerintem fokozatosan kivezetik majd, ahogy az RDNA2 (6000 széria?) be jön... ééés igen, az 5800/5900 várhatóan elég tiszavirág életű lesz, feltéve hogy az RDNA2 nem fog késni.

Igazán most még simán vállalható lenne hogy a Navi 12 (5800) nem tud RT-t felső kategóriában, ha cserébe jobb ár/teljesítménye vagy akár jobb abszolút teljesítménye van, mint az RTX-eknek. Mindkettőre van esély (igen, utóbbira is), szerintem kb. csak attól függ hogy kap-e HBM-et vagy sem. Simán eladható lenne azzal, hogy 'oké, nincs DXR, de 10%-al gyorsabb, vagy 50$-al olcsóbb'.
Jövő év elején viszont szinte biztos hogy elkezdik leak-elgetni majd az Ampere-t, ami egyrészt szinte biztos hogy gyorsabb lesz ezeknél, másrészt várhatóan nem ez az ipari hulladék DXR implementáció lesz bennük mint a mostani RTX-ekben, hanem valami értékelhetőbb és időt állóbb. Onnantól kezdve pedig megint ott leszünk, hogy "de majd az RDNA2, majd az megmutatja!" és várhatjuk tovább a csodát, ami jó ha év végére eljön, Ampere-t meg lehet majd kapni legkésőbb nyáron.
Az 5800-nak így lesz kb. 2-3 hónapja amiben piacképes, de igazából ott se tudja már megvenni majd senki jó szájízzel, mert egy felsőkategóriás, 200 ezer Ft fölé árazott kártya lesz, amiben nincs semmilyen (hardveres) RT, tehát abszolút nem jövőbiztos. Megveszed tavasszal egy vagyonért és karácsonykor kidobhatod az ablakon, mert jönni fognak a next gen. konzolok szintén RT-vel, az Ampere már rég kint lesz RT-vel, az Intel is tuti hogy nem marad ki belőle, onnantól meg hogy a gaming piac 95% támogatja, használva is lesz... Na persze nem általad, szerencsétlen AMD tulaj által...

Jelenleg a DXR csak egy haszontalan gimmick, de ez jövő évben, legkésőbb annak a végén, változni fog... és röhejes módon az AMD/RTG lesz az utolsó aki betolja a DXR szekeret a célba, annak ellenére hogy nagyrészt ők diktálják hogyan fog működni. Egyszerűen nevetséges, évek óta ezt csinálják. Minden ott van a kezükben a sikerhez, és logisztikai balfaszkodással elfuserálják az egészet.
-
Tyrel
őstag
Igazából lényegtelen hányadikak lesznek a sorban, mert borítékolható hogy nVidia és Intel esetében már a megjelenést követő hétben lesz megvehető termék is, míg AMD-nél csak félinformációk és titkolózás. A 7.-én bejelentett 5500-ak hol vannak? Még a kanyarba se, és full ugyan ez volt az 5700-akkal is, előtte meg a Vegákkal is. Az 5900 és az RDNA2 se lesz különb...
Full el vannak tévedve, persze hogy nem megy jól az RTG (még így a Navi 10 viszonylagos sikere mellett sem), ha minden egyes átkozott terméküket legalább fél évvel a szükséges időpont után küldik piacra. Ezt így nem lehet... Már hajnali 2, mindenki a saját hányásában fetreng az asztal alatt, erre AMD betoppan pirospozsgás arccal és félénken megkérdezi, hogy "na akkor merre van az a buli?"...
-
Tyrel
őstag
válasz
TESCO-Zsömle
#43924
üzenetére
Elvileg az RDNA 2-ben lesz már hardveres RT (5800-ban még nem), ami valamikor jövőre jön... szerintem kb. az új konzolokkal együtt, év vége felé.
Gyorsnak állítólag az 5800 is elég gyors lesz már (mondjuk lehet 5900 lesz a neve végül), de RT-t jelen állás szerint max. emulálva fog tudni ahogy a Pascal-ok is.
-
Tyrel
őstag
válasz
Petykemano
#43914
üzenetére
Oké de egy decemberi paper launch azt jelenti hogy kb. februárra lesz belőle kapható termék, onnantól meg már bőven 2020H1-ben vagyunk, amikor ugye jön az Ampere és az Intel cucca is... persze megjelenni nem fognak még februárra, de annyira lerövidül az intervallum köztük és a Navi 12 között, hogy aki addig várta a megváltót az onnan tud már várni még negyed évet...
A Navi 12-nek MOST, ill. legkésőbb a karácsonyi szezonban a boltok polcaira kell kerülnie, ha sikeres akar lenni. Ha tovább balfaszkodnak vele akkor ugyan az lesz a sorsa mint a Radeon VII-nek, "too little, too late".
Piszmaty76
Hát igen nekem is az a bajom hogy az 5700 mondjuk 10-20%-al gyorsabb a mostani 1070 Ti kártyámnál, ez utóbbi meg igen érezhetően kevés 3440x1440-re, és az a 10-20% különbség ugyan nem váltaná meg a világot... Nagyon sokáig 5700-ast akartam, azt hittem gyorsabb lesz ennél... de a monitoromhoz ugyan úgy kevés mint a mostani, nem lenne előrelépés. Szóval igen csak jöhetne az a Navi 12... -
Tyrel
őstag
Esetleg arra tipp hogy mi lett a Navi 12-vel? Még augusztus-szeptember körül arról szóltak a pletykák, hogy októberben egymással karöltve fog jönni a Navi 12 és 14, azaz az 5800/5900 és az 5500.
Az 5500-at szépen be is jelentették, bár AMD-től megszokott módon egy nagy paper launch volt az egész és a tényleges termék nincs sehol... de ettől függetlenül létezik az 5500 széria.
Na de a felsőkategóriás cuccal mi lett??? Nem is beszél róla senki, hogy jönnie kellett volna és kimaradt. Arról sincs hír hogy későbbiekben jönni fog, vagy legalább valami leak lenne... de semmi nincs, mintha soha nem is létezett volna a Navi 12 GPU... Full elfelejtette a rumor-mill is meg mindenki, hirtelen mintha nem érdekelne senkit se. Ez így wtf?...

-
Tyrel
őstag
válasz
Oliverda
#43796
üzenetére
És hogyan kellhet fittyfasz mobiltelefon lapkákhoz nagyobb kapacitás mint az AMD-nek, hogy lehet az Apple a kiemelt partner? Csak egy lapkát gyártanak, és az is kicsi, az IPhone pedig istenigazából csak amerikában örvend kiemelkedő népszerűségnek.
Az AMD ezzel szemben ott gyártja a teljes szerver, desktop és notebook termékskáláját, CPU-ból és GPU-ból egyaránt, a konzolokat nem is említve. Stadia szintű clusterektől kezdve a PS5-ig mindent onnan szolgálnak, vagy fognak kiszolgálni. Még ha mennyiségileg kevesebb chipet is rendelnének - amit már önmagában erősen kétlek - akkor is ezek a chipek nagyobbak is, kevesebb fér egy waferre.
Gyártókapacitás-foglalás tekintetében hogyan lehet nekik egy akármilyen mobiltelefon gyártó ellenfél?... Több piacot szolgálnak ki (és nem is kicsiket), és nagyobb lapkákat csináltatnak.
-
Tyrel
őstag
válasz
Televan74
#43790
üzenetére
Nekem azt magyarázza meg valaki, hogy erre a töketlen balfasz AMD mi a francért nem volt képes úgy mint az Apple? Pontosan tudták hogy 7nm-re építik a teljes termékpalettát, azt is nagyon nagyon valószínűre tudták hogy sok fog fogyni belőle... akkor mi a bánatnak nem foglaltak gyártókapacitást hozzá???

-
Tyrel
őstag
Igazából tök lényegtelen nem? Az 5700 széria indulásakor még nem voltak komolyabb kapacitásproblémái a TSMC-nek 7nm-en, és így is nagyon lassan kezdett belőle elfogadható készlet felhalmozódni, a customok még mindig bevezető áron mennek.
Október van, bármit is jelentenek még be idén, abból normális áron megvásárolható termék már csak jövőre lesz...

-
Tyrel
őstag
válasz
Petykemano
#43678
üzenetére
Ja hogy csak ennyit tudni róla összesen?...
Um, ok, kösz, lehet mégis barátkoznom kéne az 5700XT-vel mert így nem mostanában lesz fölé valami... már ami kapható is...
-
Tyrel
őstag
Az 5800/5900 száriával végül is mi lett?? Voltak pletykák hogy jön, de egy ideje mindenki csak az 5500-ról beszél... Nekem meg igencsak kéne egy kártya ami megbírkózik a 3440x1440-el és hát az 5700XT-ben nem vagyok biztos, hogy maradéktalanul képes lenne rá...

Egyáltalán ha tényleg megpróbálják kiadni a felsőkategóriás GPU-t is az ünnepi szezonra, van arra bármi esély, hogy havi 10-es darabszám felett tudják majd gyártani is, vagy a TSMC 7nm-nek harangoztak?...
Egyébként ha tényleg jön felsőkategóriás versenyző is, nagyon remélem hogy tanulnak abból a sok negatív kritikából amit az 5700XT hűtőjéért kaptak, és ezúttal használható lesz a referencia kártya is...
-
Tyrel
őstag
Tesztelték a Yeston macskás RX 580-at, nagyon beteg...

SAVE WANG WANG!
-
Tyrel
őstag
Simán rájöhet a Microsoft hogy nem azt az utat akarja járni amivel indult egy új tech, egy fecske nem csinál nyarat. Anno volt egy rakás Radeon a piacon xenos tesszelátorral ami végül az ég világon semmire nem lett jó, mert máshogy implementálták végül... és zavart valakit?

Egyébként nem kell félteni a mostani RTX-et, az nVidiának mindig nagyon jól ment a fejlesztők befolyásolása. Már persze addig a pillanatig amíg nem akarnak rásózni a népre egy új videokártya generációt, de ott már nem is a támogatott DXR verzió lesz a döntő, a jelenlegi RTX 20x0 így is úgy is elavul... nem lesz elég a teljesítménye hogy RT-vel futtassa amit kell, még akkor se ha amúgy futna rajta, szóval ez a probléma megoldja önmagát.
Sztem kb. a Cyberpunk 2077 lesz a jelenlegi RTX generáció csúcsa, utána vagy kuka vagy DXR OFF. -
Tyrel
őstag
válasz
Jack@l
#43383
üzenetére
A DXR-t fogják támogatni ők is, mivel az a Microsoft / Windows / DirectX RayTracing, de nem a mostani verziót... MS elkezdte átdolgozni, talán ők is úgy látták hogy rossz a jelenlegi, vagy talán csak simán azért mert megkapták az AMD-s hardvert hozzá és azt akarják hogy az XBOX - Windows DXR terén is átjárható legyen, és inkább ahhoz igazítják... passz, igazából mindegy is.
Lesz DXR csak nem az ami most.
-
Tyrel
őstag
Igazán az ár-előnyük már a Vega idején is elveszett, még ha MSRP szinten meg is van, az AMD olyan balfasz logisztikai szempontból, hogy ha lenne egy versenyképes terméke abból hónapokig, vagy akár egy évig nem tud akkora készleteket felhalmozni, hogy valóban versenyképes lehessen ill. hogy annyiért adják a boltok amennyiért tényleg kéne... Ezt most is nagyon ügyesen eljátsszák a Navi-val...
2 hónapja jelent meg, és nem lehet belőle egy normális verziót kapni, vagy ha véletlen rendelhető akkor nevetséges árakon... nVidiánál a nulladik napon van készlet, és az első 1-2 hét után már annyiba is kerül mint kéne neki.AMD-nél meg mire nagy sokára, végre lesz készlet, addigra meg már mindegy... Elkezd elavulni a cucc és nem kell az embereknek, hiába lett végre jó az ára. (lásd. Vega újfent)
Sosem lesz normális piaci részesedésük amíg ezt nem oldják meg. Minden videokártyájuk halva fog születni, legyen bármilyen jó is.
-
-
Tyrel
őstag
válasz
Pécsi gyerek
#43324
üzenetére
Sztem semmi esély mégegy Navi megjelenésére amíg az 5700-ból sem tudnak eleget gyártani...

-
Tyrel
őstag
válasz
paprobert
#43045
üzenetére
Biztos én vagyok rosszindulatú meg tájékozatlan, de szerintem a referencia kártyákon kifejezetten nagy az árrés, azért tudnak bizonyos customok árban nagyon közel lenni hozzá, és e mellett egy egyértelműen jobb terméket kínálni.
Nekem így tudatlanként parasztként az a sejtésem, hogy a referencia kártya alapvetően egy AMD brand termék, amit ő ugye megrendelésre csináltat a TUL-al. Értsd. az AMD szemszögéből az egész kártya tokkal-vonóval a termék, azt adja tovább az értékesítő partnereknek.
Tehát mondjuk a 400$-os 5700 XT (légből-kapott számok jönnek, csak az arány a lényeg) gyártási költsége 200$ amiből legyen 100$ a GPU, 100$ meg köré a minden más. A TUL összeszereli minden egyéb alkatrésszel, és eladja az AMD-nek 240$-ért, így realizálva magának egy 20%-os hasznot rajta.
Ebben az esetben van egy 240$ bekerülési költségű terméke az AMD-nek, amit tovább ad a partnereinek, tegyük fel mondjuk 25%-os haszonkulccsal, kereken 300$-ért. Hozzá téve persze a szigorú instrukciókat, hogy nyomjanak rá matricát és dobozolják be, aztán 400$-ért lehet árulni. Lényeg hogy az AMD haszna a teljes terméken van, egy nagyobb árból veszi le a százalékát.
Így az AMD nyer 60$-t minden kártyán.Ezzel szemben a custom design-ok esetében az AMD igazából csak a GPU-t adja el a partnereinek, nem egész kártyát. A fenti feltételezésből indulva legyen továbbra is 100$ 1db Navi GPU gyártási költsége, amit az AMD elad a partnereinek. Ebben az esetben viszont egy sokkal kisebb árra ill. félkészebb termékre alkalmazhatja csak a saját 25% haszonkulcsát, és akkor ott tart, hogy 125$-ért adja el a GPU-t.
Így az AMD csak 25$-t nyer minden eladott kártya után, a referencia design 60$-os nyereségével szemben.Bár a fenti számok egész biztosan valótlanok, de az arányok ill. a mögöttes logika szerintem valós lehet:
- szerintem azért intézik szándékosan mindig úgy, hogy a megjelenés első pár hónapjában kizárólag referencia kártyákat lehessen kapni, mert azokon sokkal nagyobb a hasznuk
- és egyúttal szerintem azért sz*r eredendően a referencia designok hűtése, mert az MSRP-hez képest sokkal kisebb benne a mozgástér. A TUL-nak egy referencia kártyát 200$-ból ki kell hoznia, míg egy gyártópartner 125$-ért megveszi csak a GPU-t, majd az MSRP-ig fennmaradó 275$-nyi többlettel úgy legózik ahogy akar. -
Tyrel
őstag
válasz
Shkiz0
#42975
üzenetére
Ami PowerColor Polaris alapú kártyákat láttam közelről az alapján én nem gondolnám hogy bármiben is elsőségre lehet számítani tőlük, ill. talán ha a rossz venti vezérlést díjazzuk akkor abban... Így a 3 ventis trófea egyelőre az Asus-é, de azért várjuk meg azt a Nitro-t...
2 ventis megoldásokból szerintem sem a Sapphire lesz a legjobb, viszont (az elszabadult nyitóárak után) valószínűleg, ár szerint rendezve, az elsők közt lesznek akik olcsón adnak egész jó megoldást. Sapphire Pulse szériája ár/értékben nagyon erős szokott lenni.
-
Tyrel
őstag
válasz
Yutani
#42955
üzenetére
Ha már ránézésre megyünk akkor ez 1:1-ben a Vega 56 PULSE hűtője, csak végig NYÁK van alatta, így nem tudja keresztül fújni...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Veszélyben vannak az adataid? Gond van a WD népszerű HDD-ivel
- Path of Exile (ARPG)
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- OLED monitor topic
- Gyúrósok ide!
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- MSI RTX 3070 8GB GDDR6 SUPRIM X - Dobozos, Újszerű - Eladó!
- SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XT Gaming OC Vapor-X 20G - Konzolvilág garancia 2027.05.07.
- Új asus rx 9070xt 16gb oc 3 ventis!
- ASRock RX 9060 XT 16GB GDDR6 Challenger OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- Gigabyte AORUS GeForce RTX 5080 MASTER ICE 16GB GDDR7
- DJI Osmo Pocket 3
- Lenovo ThinkPad T14 Gen1 Intel i5-10310U
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Plus E-SIM 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3355, 100% Akksi
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- 172 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5080
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Az 5600-5700 széria pl. egy 2020-as szintre húzott Polaris (ill. kb. azt a kategóriát tölti be és célozza, amit a Polaris megjelenésekor), kész, ennyi, csak épp 2x annyiba kerül. Mi is indokolja ezt?... 





Ahogy nagyfelbontású kijelzőre váltasz te is rögtön értékelni fogsz egy ilyen feature-t, ami megengedi hogy a monitor natív felbontásán maradj (!!!), de közben szükség szerint csökkenti a resolution scale-t, és a RIS segítségével annak negatív hatását is megpróbálhatja kicsit elfedni.



