Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz b. #40038 üzenetére

    Mond az neked valamit, hogy Vertex és Pixel Shader? Illetve, hogy mi lett a sorsuk és miért?

  • Tyrel

    őstag

    válasz b. #40038 üzenetére

    Nem értem mit nem értesz...

    Jelenleg a Turing azt csinálja hogy van mondjuk 2000 CUDA Core meg mellette akkora GPU területen amin elférne még legalább 1000 ugyanolyan CUDA Core, ott van a RayTracing cucc.
    Ezzel a fejlesztők döntése csupán annyi, hogy az RT részt használatba veszik-e, vagy sem. Ha nem tudják mire használni, mert az adott játék nem kívánja, vagy szimplán nem értenek hozzá, vagy nincs pénzük DXR-t tanulni és implementálni, akkor a GPU-nak az a része ott alszik, nem jó a világon semmire.

    Ezzel szemben azon a GPGPU megoldáson amit én tartok továbbra is előnyösnek, azon a fenti chip-területen nem RT-specifikus részegységek lennének, hanem ott lenne az a hiányzó ~1000 CUDA Core... aztán amelyik fejlesztő akar RT-t, az az összesen 3000 CUDA Core egy részét allokálhatná erre a feladatra, pont ahogy a Crytek teszi a fenti techdemóban... akinek meg ez az egész RT cucc bármi okból nem kell, annak 2000 helyett 3000 CUDA Core állna rendelkezésre, amin kedvére futtathatna bármit... nem csak shading-et, hanem pl. OpenCL kóddal bármi okosságot, részecskeszimulációt, AI-t akármit.

    Ezzel amit az nVidia csinált a Turing-al, ezzel kivették a fenti döntést a fejlesztők kezéből. Ezen mit nem lehet érteni? Vagy RT-re használják a GPU azon részét, vagy semmire. Ez szerintem egy alapjaiban rossz megközelítés.

    Az már csak hab a tortán hogy a hatalmas célhardverrel gyorsított RT még a felsőkategóriás kártyáikon is köhög 1080p felett... Igazán nem értek el a célhardverrel jobb teljesítményt mint a Crytek nélküle... (techdemo 4K 30fps sebességre képes célhardver nélkül)
    Kb. bekapcsolod az nVidia RTX-et és feleződik az fps... pont ugyan ez lenne az eredmény, ha CUDA Core-ból lenne több, és azok felét hirtelen lefoglalná RT számításra; Csak épp ha ezt nem akarnád, akkor használhatnád azokat a magokat másra... így meg nem.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

Új hozzászólás Aktív témák