-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FireKeeper
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy nem 6-8 MB-os adatot másolgatnának, hanem 60-200 MB-osakat. A cache itt már nem számít, mert túl pici. Nem mellesleg az IGP-nek engedni, hogy a processzor által erősen használt gyorsítótárba felügyelet nélkül írjon az hiba. Ezt a Sandy Bridge így csinálta, de az Ivy Bridge-nél az Intel már letiltotta, mert sok gondot okoz a processzornak. Az Intel ezt csak elviekben gondolta át, de kellő GPGPU-s tapasztalat nélkül nem láthatták, hogy a gyakorlatban nem fog működni.
Az OpenCL olyan API, mint a DirectX, vagy inkább az OpenGL. Ha az adott driver támogatja azokat a funkciókat, amiket a program kér, akkor nincs semmi probléma. Bizonyos funkciókat valóban csak AMD-n lehet ma megcsinálni, de nem jelenti azt, hogy ezeket a többi driverbe nem építik be később. Az OpenCL-es WinZip is működik már minden hardveren.
Az OpenCL nem zárja ki, hogy az adott program ne fusson két külön gyártótól származó erőforráson egyszerre. Ezt jellemzően a program oldalán szokták tiltani, mert ehhez azért nem kevés tesztelés kell, de a lehetőség az API-ban adott.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Klikodesh
senior tag
Nezd meg a 7790 en mennyit bir a ram, van meg ott tartalek ha nagyon kell nekik akar mar ma, de tenyleg elobb fogy el a gpu ugyhogy nincs ertelme mas ramra valtani ez a kovekezo genracional sem fog nagyon valtozni, plane nem XDR2 aron nem eri rarakni, ( kerestem mennyit kernenek erte egy osszehasonlitas erejere de nem listazza a DRAM Exchange).
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
Taposo
aktív tag
NV fronton volt a leges leg sz@rab, egy hónapot vártam mire a TR-hez kijött az összes patch, meg az új NV driver, akkorra már tényleg élvezhető volt. És ezaz hogy én is szeretek minél nagyobb részletességi szinten játszani, de amig nem jött meg ez a pakk addig 5 percenként kaptam crashet, ezért tartom elsődlegesnek hogy először a "motor legyen rendben aztán jöhet a kaszni" festése
-
ViiiiktorOC
senior tag
Örülnék neki ha kicsit kisebb lenne a pcb. N' ezt megoldotta, szépen össze van sűrítve az összes kártyája.
AMD is rövidíthet!(#6941) radi8tor1:
Ha lovagolni akarnak akkor tényleg messze lesz még az a start.
(#6942) fatallerror:
Remélem így járnak el ahogy mondod. Később adnak majd hozzá ingyen BF4-et.
[ Szerkesztve ]
LamboLVR - CSR2 Lambo T. Hungary
-
Malibutomi
nagyúr
Azért irtam hogy az Nv van elönyben mert ezekkel a szteroidos kártyákkal úgy fest ennek lekövetésere kényszerítik az amd-t.
Persze ha az amd terve ez volt eredetileg, akkor a maxwellig tuti ők lesznek előnyben.
A ráncfelvarrós kiadásoktól egyrészt kicsit mindíg tartok lásd 6xxx sorozat, jó volt, de valahogy hiányérzetem volt. Ezt a pluszt adta a 7xxx, kiadáskor jó plusz 40%, aztán a driverekkel majd dupla sebesség a 6xxx felett.
Másrészt, a 9970 egy 25-40%-ot meg kell ugorjon, ha a 780 és Titan közé akarják belőni. Ezzel a teljesítménnyel meg már eléggé megérős a váltás.WayneGace
Akkor viszont elég lenne az amd-nek is kihozni egy 9970-et meg esetleg 9950-et, a többit pedig alsóbb osztályba rakni. Persze ha a lecsúszó kártyák is kapnak némi frissítést, és árcsökkenést ala nv7xx akkor lefedezték az egész szegmenst.Na kiváncsi leszek, ezt már kivárom.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
Akkor akár az is elképzelhető, hogy kihozzák a 9970/50-et, a 7970 pedig 9870 néven köszön vissza esetleg kis kozmetikázással? Meg persze a többiek is ugyanigy onnan lefelé...
Ricshard444
Köszi, pont a C3-at néztem, mivel ugye az miost a gpu-k tesztje a legteljesítményigényesebb, és ott megvan a 25%. Szóval annál több kakaó kell az új 9970-be.[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
Ez így jól hangzik, ezzel az amd megint átveheti az erősebb kártya ugyanazon az áron címeket szintre minden szegmensben.
Ja és bocs mindenki, ha unalmas vagyok, de most kezdtem utánaolvasni a dolgoknak, mert szeretek tájékozódni, hogy jól válasszak.
A 7870 még kiszolgál, hogy tudjak várni mert C3-at nem játszom . DE a legjobban várt játékom cryengine3-al jön, szóval oda kell majd kraft.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az ACE csak compute folyamatot kezel. Tehát a két ACE az egy-egy compute folyamat és egy grafikai, ami ACE nélkül megy. Így jön ki a három. Két compute és egy grafika.
A konzolok esetében ugye nyolc ACE van és motoronként 8 szimultán folyamat. Tehát ez 64 compute és egy grafika. A PC-n a Kabini/Temash ilyen a négy ACE motorral, ami így 32 compute és egy grafikát jelent.Ennek a jelentősége annyi, hogy nem csak egyetlen folyamat lehet aktív a hardveren egyidőben, hanem a motorok kezelése miatt akár 8 is, ezzel nő a hardver kihasználhatósága, mert elkerülhető a drága kontextusváltás.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a konzolos portokat leszámítjuk, akkor nyilván a PC-s port mindenkinél ugyanúgy fog kinézni. A konzolhoz képest viszont lesznek olyan játékok, ahol hiányoznak majd effektek, vagy esetleg a játékmenet is sokkal butább lesz PC-n.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az első körben elkészülő játékokból csak az EA Sports játékok készülnek HSA fejlesztőkörnyezetekkel. Ezek közül is csak a FIFA-t portolják PC-re. Szóval ez a dolog mindegy, és itt nyilván megfelelő hardver kell, hogy futtasd.
De lesznek olyan játékok, amelyekből szimplán kimarad egy-két effekt. Nincs elméleti akadálya a PC-s implementációnak, tehát nem HSA hardvert megkövetelő dologról van szó. Ami most a legnagyobb probléma, hogy a fejlesztők PC-n kifutnak az UAV slotokból. A DX11-ben 8 darab van, míg a konzolon annyit használnak amennyit akarnak. Lesz olyan játék, ami 200-at is használ, de még a DX 11.1-ben is csak 64 slot van.
A szimultán munkafolyamatok kezelése nem olyan nagy gond. Egy PC-s portba nem tudsz annyi compute shadert írni, mert kifutsz a DX vagy az OpenGL erőforrásiból.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Emlékszem anno hányan hőbörögtek, hogy a minimum rendszerkövetelmében az állt "Intel Core 2 Duo" és mégse ment nekik az E21x0-as procijukon... Ami fölött elsiklottak, hogy a RK-ben a megjelölés nem architektúrára vonatkozik, hanem elnevezésre, az E21x0-ák pedig Pentium néven futottak.
Később ki is igazították a követelményt, odaírták mellé a leggyengébb C2D processzor (E4300) típusszámát is.
Nekem akkortájt még D930-as Pentiumom volt, azon eldöcögött.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
TomiLi
addikt
Nem tragédiaként írtam, csak értetlenül állok a hírekben, fórumokban olvasható ellentétek előtt!
Eddig is minden játék vagy ezen a platformon, vagy azon volt szebb. Az exkluzív címekről nem is beszélve
Ez oké, meg ezeket már megszoktuk, csak most valahogy drasztikusabb különbségek vannak beharangozva - vagy én értettem félre.
Én itt erős túlzásokat látok, ami azt illeti több oldalról is.
Az én hsz-emre gondoltál, vagy az APU - dVGA - esetleg konzol témában?(#7093) TESCO-Zsömle Nekem nem a fejlődéssel/gép fejlesztéssel van gondom, félre értettél!
Sőt gondom sincs, csak próbálok kiigazodni a hírfoszlányokból. Valamennyire azt látom, hogy bizonytalanság van még, mert a gyártók, egymás konkurenciái sem tudják mit hoz a jövő. Pontosabban, biztos van A-B-C terv, csak még nem tudni meg lesz életképes/befutó.
Nekünk meg úgy is azt "kell" megvennünk/szeretnünk, amit ők terveznek, gyártanak, amiből a legjobban tudnak profitálni.Azért feszegetem a témát, mert szeretnék egy kicsit hosszabb távra már lehiggadni, és jó lóra tenni.
Értem ez alatt, hogy érdemes várni a kaverire, vagy egyelőre maradhat még a jó öreg cpu (apu, vagy félig apu) dvga felállás. Nem tudom, hogy az év végi konzol debütálás mennyire gyorsan bolygatja fel e a pc világot?[ Szerkesztve ]
Bogyóka
-
Malibutomi
nagyúr
"Bár az tény és való, hogy komoly koncepcióváltozások vannak kilátásban, ami a PC-s játékot illeti, ha tartani akarják a lépést a konzolokkal. Emiatt talán érdemes most egy fél évig, évig nem vagyonokat költeni gépfejlesztésre, hanem kicsit várni, mi fog kisülni az API illetve APU vs dGPU helyzetből. "
Hmf, pedig pont az új radeonokra várok, bár azzal tán nem lehet annyira besülni.
-
HSM
félisten
Hopp, mégegy fontos dolog lemaradt... Ugye "hivatalosan" nem is engedte a játék, hogy pl. a VGA memóriájánál magasabb beállítást használj (a korabeli elterjedt 512MB-os kártyák idejében ez elég komoly megszorítást jelentett) így majdnem mindenki a korlátozás "saját szakállra" kiiktatta, utána meg ment a sírás-rívás, hogy nem megy jól a játék.... Szóval azért itt a userek keze is bőven benne volt a dologban, hogy olyan híre lett a játéknak, amilyen.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Akkor másképp kérdezem. Ehhez a gépigényhez mit nyújtott a GTA4? Csak mert sok más játékkal ellentétben nem emelte magasabb szintre se a grafikát, se a fizikát, se az ai-t.
(#7123) Crytek: És úgy gondolod, hogy a normálisabb gépigénnyel rendelkező, Unreal és Frostbite-féle motoroknál azért jobb a Cryengine, mert...?
-
veterán
Az a baj, hogy el kellett adjam a PC-m. Januárban megyek haza utána kell vagy PC-t vagy konzolt vennem.
Pc-ben egyre inkább egy kaveri+valami HD9xxx-ben kezdtem el gondolkodni, csak az a baj, hogy maximalista vagyok, és ennek a párosnak tuti lesznek olyan játékok amik megfekszik a gyomrát. Viszont egyre kevesebbet játszom, tehát fölöslegesen nem szeretnék kiadni százezreket, viszont ha leülök, akkor menjenek a game-ek FHD-ban stabil 60 fps-el, Full-on. És pont ezért jött képbe a PS4, mert 120E Ft, és végül is amire nekem kell arra tökéletes. 7 évig (vagy ameddig el nem romlik) nem kell hozzányúlni, és minden játék maxon fog futni rajta, és 3-4 évig biztosan szebbek, de legalább ugyan olyan szépek lesznek rajta a, mint egy 300K+-os PC-n. Egyedül a játékok árai riasztóak egy kicsit, meg a leginkább a kontrollertől félek, hogy meg tudom-e szokni, mert világ életemben PC-s voltam.
Abu:
Igen főleg a grafika miatt lenne jó a PS4, az exclusive címek annyira nem hoznak lázba. A kérdés, hogy ebben a körben a PC-k mikor érik be a konzolok grafikai szentjét, ha egyáltalán még nem tették-e meg. A másik meg az, hogy annyit lehet hallani a borús PC jövőről, hogy egyáltalán nem biztos, hogy most jó befektetés lenne egy PC. Lehet, hogy az AMD-nek bejön majd ez az APU-zás, de lehet, hogy holnap kitalálnak valamit az Intelnél és az AMD mehet a levesbe. Sajnos pont most (amikor nekem kéne dönteni) áll a legnagyobb váltás előtt az ipar, és egyelőre mindenki csak tapogatózik a jövő felől. Szóval ami szerintem biztos az a konzolok jövője, de ez is ugye kérdés, mert teljesítményben a PC-k már most sokkal erősebbek.Na most legyen okos az ember...
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez csak a grafikára vonatkozik. A játékélményre ható szimulációt már nem lehet ilyen egyszerűen megoldani, mert szükség van a gyors visszaírásra, amit egy dedikált GPU nem garantál. A lineáris memóriamodell ezen talán segít valamennyit, de azt sem tudod elérni AMD processzor nélkül. Ezeket a korlátokat csak az integráció üti ki, ha tetszik, ha nem. De ezzel szerintem a GPU14-en nem foglalkoznak. Erre ott lesz az APU13. Meg eleve ez egy sokkal kényesebb terület. A grafika skálázható, tehát ha x felhasználó nem látja az effektet, attól még tud játszani, de a játékmenet az nem módosítható.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A lineáris memóriamodell pont azt szolgálja, hogy az IGP-re ne legyen feltétlenül szükség. Itt arról van szó, hogy a rendszermemória és a VRAM egy lineáris memóriaként lesz reprezentálva. A VRAM a folytatása a rendszermemóriának. Ennek a használhatósága viszont igen korlátozott. Egy processzor nyilván elmehet az adatért a VRAM-ba, csak az nem érkezik meg túl gyorsan a PCI Express 300 ns-os késleltetését és a korlátozott adatátviteli sebességet beszámítva. Ugyanígy a GPU elmegy a rendszermemóriába, de annak a sebessége sokkal lassabb, mint a VRAM-é. Önmagában nem rossz ez az elv, csak sokat kell vele küzdeni.
Az APU előnyösebb az egységes virtuális memóriával, a grafikát pedig le lehet választani a dGPU számára.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ricshard444
veterán
Mit vársz egy Stream adástól mikor jó ha stereoban megy és nem is az új cuccon keresztül hallgatjuk a hangzást.
Ott kéne ülni, hogy halljukAz Audigy 2 alaplapihoz képest oké, de ezek az új cuccok kitudja mit tudnak, anélkül ne ítélj, hogy hallottad volna.
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok...
-
E1even
senior tag
A TrueAudio-t a 290X, a 290, és a 260X fogja támogatni. - "AMD announces TrueAudio, fully programmable audio technology. It will be supported by 290X, 290 and 260X."
[ Szerkesztve ]
"Régen az égre néztünk és azon töprengtünk, hogy hol a helyünk a csillagok között. Most lefelé nézünk, és csak fészkelődünk a porban."
-
A hangkártya ott van a gépházban, többnyire az alaplapról kapja az áramot, tele mindenféle szennyezéssel a megannyi integrált alkatrészből, amivel egy áramkörön van, nincs agyonszűrve, mint egy HiFi erősítőben. De ez már tényleg csak a szőrszálhasogató rész.
Sok mindent meg lehet oldani. De a legkényelmesebb és egyben költséghatékonyabb megoldás szerintem a HDMI-s AVR (abból egy használt 2008, 2009 körüli, amiknek már sokat esett az ára).
Egy jó hangkártya önmagában sem olcsó, és amellé még ugyan úgy kell kintre egy erősítő, ha nem kizárólag fej/fülhallgatót használsz, hanem hangsugárzókat is.
Viszont mióta nincs hardware gyorsítás, azóta tök felesleges a dedikált hangkártya így, hogy vannak HDMI-s AVR-ek (amikből a határ a csillagos ég árban és minőségben, de megfizethetőek már a régebbi használt, jó minőségűek is), és minden modern VGA kiküldi a nagyfelbontású, sokcsatornás hangot HDMI-n (kvázi ingyen, digitális, így kevésbé sérülékeny jelként).
Szóval adott összegből okosan gazdálkodva szerintem jobb hangminőség érhető el egy HDMI-s AVR-el, mint egy dedikált hangkártyával, fajlagosan drágább analóg kábelezéssel (HDMI-ből egy darab kell, analógból több, és az analóg jelnél fontosabb a kábel minősége).
Ha azt nézzük milyen szépen tejesítettek a durván Pentium 4 teljesítményére saccolt X-Fi chipek (gondolom nem nyersen FLOPS-ban, hanem mint dedikált gyorsító szoftveres megoldással összemérve, de már nem tudom hol olvastam ezt) EAX5-el, akkor egy modern CPU-ból nem kéne egy mag teljesítményének a fele sem, hogy visszahozzák ezt a szintet szoftveres DSP-vel. Csak azért gondoltam, hogy talán még jobb lehet OpenCL-el a GPU-ra bízni, hogy még ezt a CPU erőt se sajnálják azok, akik egy CPU szálon akarják futtatni a komplett játékukat (mert ugye megesik, lásd pl. ACIII), hanem bánjanak inkább pazarlóan az erőforrásokkal, ha nem akarnak optimalizálni (pontosabban ne az legyen az optimalizálás, hogy béna a hangzás).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ki mondta, hogy nincs tápkondicionálóm?
Amúgy tényleg nincs, de lehetne, és tervben van egy DIY megoldás.
De egy AVR doboza még mindig jobb hely a DAC-nak, mint egy PC gépház, a hálózati tápfeszültség pedig vélhetően ugyan lenne a kettőnek. De mondtam, ez már csak ilyen mellékes szőrszálhasogatás a többi érv mellé.Hát őőő. Ez már nagyon OFF, de most aktív hangfalszettről beszélünk?
Ja, amúgy nem tudom miért kezdtem így elmélkedni. Hisz ott a Rapture és az OpenAL Soft. Mindkettő EFX-et használ, ami több, mint az EAX5. Utóbbit már használtam is, 256-ra emelve a csatornák számát a játék INI filejában, és vígan elszaladt (mondjuk 2600K@4.5Ghz nem belépő CPU, de ez is skálázható több módon).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Akkor kár is szőrszálakat hasogatni. Én nem vagyok akkora sznob, de keress egyet a házimozi erősítő topicban, aki megmondja neked, hogy mire elég egy aktív 5.1 (de készítsd be a zsebkendőt ), aztán gyere vissza hozzám arról vitatkozni, hogy miként érdemes PC-vel megtenni azt, amit ők inkább asztali házimozi lejátszókkal csinálnak.
Bármi is legyen az AMD TueAudio, az nem a nyers hangminőségről fog szólni. A Radeon SoundCard már régóta létezik, én is régóta használom. (Erről offoltam itt eddig, írtam is, hogy mellesleg placebó minőségű.)
Ez csak egy szoftver (még ha OpenCL-el GPU gyorsított is) lehet. A hardware-en nem lenne értelme változtatni semmit, mert új audio átviteli szabványt nem lenne praktikus alkotniuk. Dedikált audio DSP-t is kár lenne a kártyára / GPU-ba szerelniük/integrálniuk a mai világban. Bár ez még akár elképzelhető is lenne, de egy OpenCL megoldás sokkal rugalmasabb, a fix funkciós DSP-k pedig már kihaltak, ami talán nikik is elárulja, hogy kár lenne erőltetni.De van egy olyan sejtésem, hogy ez nem egy játékokhoz használható 3D hangmodellezés lesz, hanem egy egyszerű APO (beépül a Windows hangeffektezők közé, mint most a Bass Managament, Room Correction, Loudness Equalization és társai), amit bárki bármikor írhat (a google is dob ki), és mindenre ráereszthető, ami megszólal. Valószínűleg több hangszórót igyekszik majd emulálni, ilyen is van már ma is (ha nem is APO formában).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Neked meg annyit, hogy szerintem objektíven is kijelenthető hogy megfelelő skálázással javítható az eredeti alacsonyabb felbontású kép HA a kijelző natív felbontására nagyítva akarod nézni.
Nem, ez badarság. Ami nincs benne a forrásanyagban, az nincs benne a forrásanyagban. Ez ilyen egyszerű.
Ezek csak viszonylag egyszerű resample algoritmusok, nem vérmágusok alkotta bűbájok. Ami nem volt rögzítve az anyagban (nem is látta a kamera sem, vagy elveszett az információ a feldolgozások során), azt nem fogják neked kitalálni, hogy volt ott. Amiről nincs adat, az ismeretlen. Amiről van, annak viszont illik egzaknak maradnia, nem mesterségesen módosulnia.
De mondok inkább egy példát:
Festek neked egy képet 200 ecsetvonással egy nőről, aki csak a képzeletemben létezik.
Megnézed a festményem és azt mondod nekem, hogy ez így nem elég jó, mert nem látod milyen sűrű a nő haja, meg amúgy is túl homályosak a kontúrok.
Na már most, ha te behúzol még 500 ecsetvonást a festményemre (de a helyesebb az lenne, hogy ráuszítasz egy számítógépet, hogy húzza be ő) abból nem fogod megtudni, hogy az én képzeletbeli modellemnek milyen a haja. Ugyanakkor ezzel tönkreteszed a festményt. Innentől kezdve már nem az én művészi alkotásomat képezi, hanem a te munkád lesz, aminek minden újabb ecsethúzással egyre kevesebb köze van az én eredeti festményemhez.
Ha eladtam neked és kifizetted, akkor legfeljebb a szívem fog fájni miatta, de a saját szíved joga, ha mégis ezt teszed. De objektíven nézve te tönkretetted a festményem. Még akkor is, ha az enyém 100 emberből 99 szerint béna volt, a tiéd pedig 100-ból 98-nak jobban tetszik.
----
Amiben igazad van, és már én magam is leírtam, hogy így van, az az, hogy ha kénytelen vagy újramintavételezni a képet, akkor van különbség az egyes algoritmusok közt, és lehet találni olyat is, ami kellően közeli eredményt az eredetihez, és olyat is, ami nem, ugyanakkor a sok embernek szubjektíven tetszetősebb.
Na de nem innen indult ez az egész, hanem onnan, hogy valaki azt állította jobb 4k-s megjelenítőn nézni az 1k-s anyagot, mint 1k-s megjelenítőn. Márpedig szigorúan objektíven nézve ez hülyeség.
Sőt, ha valaki csak az újramintázási algoritmus mellékhatásaként keletkező élesítésre hajt, ahhoz nem kell nagyobb felbontású megjelenítő, anélkül is rá lehet ereszteni élesítést. Vagy fel lehet nagyítani és visszakicsinyíteni, ha ennyire tetszik a ringing, alising és hasonló artifact özön.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
nagyúr
-
TESCO-Zsömle
félisten
Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy alig mérhető különbség egy 8-as és egy 16-os portban levő videókártya közt, mert a fejlesztők a késleltetése miatt minimalizálják a PCIe használatát.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
nagyúr
A Glide azért terjedt el, mert nem volt más... anno a 3DFX egyeduralkodó volt szinte ezért amikor 3D gyorsításról volt szó csakis Glide volt.
Ha jól emlékszem a DX 1 vagy 2 évvel később jelent meg.
Az első időszakban még DOS alól is simán volt 3D gyorsítás Glide használatával 1-2 programban.
A Glide akkor kezdett kihalni mikor a DX megjelent és vele a nVidia, mint konkurens.
Az első Riva kártyákkal... majd a TNT korszaktól kezdve szépen bedarálta az ellenfelét.
Szerencsére közben az AMD is megjelent épkézláb használható megoldással.
Ebben az időszakban eleinte még volt játék ahol választhattál a két API között ha volt 3DFX kártyád, és általában picit jobb volt a Glide, vagy valami plussz tudás vagy sebesség miatt. De ez 1-2 év alatt eltűnt az API-val együtt.Nagy kérdés van e az AMD annyira erős hogy kellően el tudja terjeszteni ezt a dolgot a fejlesztők között.
Sokszor volt már technológiai előnyük, amit szoftver oldalon sose tudtak kamatoztatni vagy átverni időben, csak akkor amikor már a többiek is tudták azt, sőt általában már jobban.Lásd TrueForm, Tesszeláció esete, DX verziók.
Egy gyors pillantás a steam hw surveyre azt sugallja... nem lesz most sem egyszerű ez.
Én drukkolok nekik... sőt imádnám ha az MS-t kiütnék grafikus API szinten a játékból 1-2 éven belül.
Ha lenne egy 3rd party API ami működik minden OS-en és fejlett az maga lenne az álom.
Ehhez sajnos szövetkezni kellene az nVidiával... meg az Intellel is.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Z10N
veterán
Gondolom, hogy TDP szerint vannak valogatva. Ez csak egy lehetoseg, erre jo a dual bios. Az most nem volt kerdes, hogy mennyivel fogyaszt tobbet/melegszik jobban. Amugy is aki ilyen kartyat vesz nem sokat foglalkozik ezzel szvsz (max a melegedessel stock hutonel). Viszont kivancsi vagyok, hogy az AMD erre mit lep (6950/6970 korszak). Az elso szeria utan hw-s letiltas lesz.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
A korábban linkelt esetben is vízhűtést használt a bátor tesztelő (bár dual-BIOS esetén elég nehéz lesz így kárt tenni, sőt, a single BIOS is legtöbbször visszaállítható vakon, vagy alaplapi kimenetre kötve a kijelzőt).
Szóval például nekem, aki amúgy is rögtön vizesblokkal együtt tervezi vásárolni, ez vonzó extra. Illetve most egy kis sürgetés is, hogy ne halogassam túl sokáig a dolgot, mert a következő revizió valószínűleg már hardware-es butítást fog használni.
(Jelenleg az tart még vissza, hogy idén 99% bizonyossággal leáll a Panasonic a plazma TV gyártással, így még a kijelzőmet is jó lenne lecserélni idén, ezért egyik vásárlást sem akarom elkapkodni véges keretből. A VGA-k még kezdő áron vannak, és a TV-k is talán olcsósodnak még karácsony előttre, de nem tudom lesz-e pénzem mindkettőre decemberben, és ha nem, akkor az utolsó pillanatig várni szeretnék, hogy melyiket válasszam a kető közül, vagy hogy lássam nekem mennyi pénzem lesz akkorra...).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
_NCT
őstag
Intel nekem nem kéne, felesleges, nem használnám ki. Mármint Core i5 4 magos és innen felfelé. AMD van mert inkább net, film, játék, zene és olcsóbb is. Sokkal.
Ha filmeket konvertálnék, digitalizálnék, 3D-ben dolgoznék, lenne esetleg értelme.
Nem panaszkodom, 3 éves alaplapom + procim van és eddig még mindenre elég volt amire kellett. (Asrock 870 Extreme 3 + Athlon II 640). Nem vagyok nagy gémer, de amikor akartam játszani, sosem hagyott cserben, eddig még elegendő volt, igaz BF4 óta érzem azt, hogy bezony lassan 3.5 éves konfig lesz...
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- MSI GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X 384bit (RTX 3090 SUPRIM X 24G) videokártya
- Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition 10 GB GDDR6X 384 bit videokártya