-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz
Pocoyo.hun
#71935
üzenetére
Nem értem, hogy ez hogy jön ide, de nem tudom.
"Kár kihegyezned a 9060XT -re és a 9070XT-re"
Hova hegyezném ki, mikor az AMD-nek ez a két kártyája van a mostani generációban?
Az NVIDIA-nak jóval szélesebb a termékpalettája és ezért is szép teljesítmény, hogy mennyit ad el az AMD, mert sokkal kisebb a termékkörük, mint RDNA2 vagy RDNA3 esetén. -
PuMbA
titán
válasz
Pocoyo.hun
#71933
üzenetére
Igaz, 4090-nel az év elején foglalkoztak még

Nincs 5070 meg 5060, de ezeket a kártyákat kevésbé veszik. Amit belinkeltél MindFactory adatokat is látszik, hogy magasan a 9060XT és a 9070XT vezeti az eladásokat
A Hardware Unboxed kérdezősködött 1 hónapja 4-5 nagyobb ausztrál boltnál és ők is azt mondták, hogy kétszer annyi 9070 fogyott, mint 5070 március óta. -
PuMbA
titán
válasz
Pocoyo.hun
#71930
üzenetére
4090-eket is átalakítanak 48GB-ossá, szóval nem csak az 5000-res szériát kell nézi
Na meg a Kína specifikus 5090D."2400 vga-ból 40db az 5090."
Az AI "feldolgozók" nem bemennek egy üzeletbe, mint az átlag felhasználó, amit ez a MindFactory bolti statisztika reprezentál...ők más csatornákon mozognak, de ajánlom megnézni a GamersNexus videóját a folyamatról: THE NVIDIA AI GPU BLACK MARKET | Investigating Smuggling, Corruption, & Governments -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#71925
üzenetére
"Latom megint csak felremagyarazas es hsz gyujtes lesz."
Nem, nincs kedvem még egyszer leírni, amit már kiveséztünk tetőtöl talpig.
"Tehat maradunk annyiban, hogy csak a duma megy es nincs semmi bizonyitekod."
Maradjunk
Nekem nem fáj, hogy mit hiszel."Velem aztan biztos nem beszelted meg."
Hmm, pedig úgy emlékeztem. Jó lett volna, ha olvastad volna akkor az NVIDIA vs AMD vs Intel topikot, mert sok ideig erről volt szó.
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#71923
üzenetére
RDNA2-ből hogy ne fogyott volna egy rakat, amikor akkor épp bányász láz volt és a gamereknek semmi sem jutott...
Úgyhogy ez megint nem gaming...."Varjuk a statisztikad"
Nem létezik tisztán gaming statisztika, mert ezt senki sem figyeli külön, de ezt is megbeszéltük az AMD vs Intel vs NVIDIA topikban. Keresd vissza
Néhány külön adatra tudunk támaszkodni."A Workstation/Pro es datacenter report az kulon van JP-nel."
És? Bányászathoz is gaming GPU-kat vettek, nem Workstation-t vagy Pro-t
Ki a tök fizet 10x annyi pénzt 32GB-os VGA-ra, amikor ott van petákokért? Nem láttad a kínai raktárakban álló halom RTX5090 fotót, amik átalakításra várnak? Jó lenne tájékozódnod, mert nincs kedvem leírni mindent újra. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#71921
üzenetére
Milyen statisztika van csak a gaming kártyákról?
#71923 Busterftw JPR-ben benne vannak a AI-ra szánt kártyák is, hiszen sokkal olcsóbb egy RTX5090, mint egy profi VGA, ami 10x annyiba kerül. Ezeket viszik Kínába átalakítani. Nem voltál itt, amikor 1 hónapja végigbeszéltük? Még GamersNexus is készített róla videót.
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#71919
üzenetére
Továbbra sincs köze a részesedésnek a gaming eladásokhoz
A részesedésben benne van minden eladott NVIDIA VGA, az is ami AI-ra vesznek és egy játékot nem indítanak el rajta soha és most AI őrület van.Onnan tudjuk, hogy az AMD sok RDNA4-et ad el, hogy a gaming bevétele 73%-kal nőtt az utolsó negyedévben.
-
PuMbA
titán
válasz
bozont
#71914
üzenetére
Szerintem ezek az okok: kapott raszter teljesítmény + RT teljesítmény (kivéve PT) + VRAM mennyiség nagyon jó áron + sokkal jobb fogyasztás, mint RDNA3 esetén + normális felskálázó az FSR4 személyében, ami hamarosan tovább bővül, mert ebben a hónapban bemutatja az AMD az FSR Redstone-t + kisebb CPU igény az NVIDIA driver overhead miatt.
-
PuMbA
titán
válasz
Pocoyo.hun
#71909
üzenetére
Nagyon is tud, különösképpen most az RDNA4-gyel lépett nagyot
Amikor a 260k-ba kerülő 9070XT több játékban hozza a 440 ezres RTX5080 teljesítményét és ugyanannyi VRAM-mal rendelkezik...Borderlands 4
Silent Hill f
Vampire: The Masquerade® - Bloodlines™ 2Az RTX5080 árazása borzalmasan rossz, egy lehúzás.
-
PuMbA
titán
válasz
Lacccca87
#71903
üzenetére
Vagy inkább túl sokat láttak bele az emberek. Én teljesen nyugodtan olvastam, mert tudtam, hogy az lehet amit utána ide leírtam, hogy ez nem azt jelenti, hogy vége a supportnak meg összedül a világ és szerencsére kiderült, hogy tényleg nem kell parázni

Az eredeti közleményben is mondták, hogy a support marad, csak negyedévenkénti driver kiadás lesz.
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani
#71890
üzenetére
Ahogy írtam, jelenleg a hírérték meg a nézettség hajhászása miatt túl van pörgetve a dolog
Lehet ráugrani meg kommenteket gyártani úgyhogy nagyszerű pénzszerzési lehetőség, attól függetlenül, hogy szerintem se helyes.Ha megnézünk YouTube-on egy RX580 vs GTX1060 videót mostani játékokkal, akkor látható, hogy nincs szégyenkezni valója a régóta nem támogatott RX580-nak a támogatott GTX1060-nal szemben. Az RX580-hoz egyébként augusztusban jött ki új driver úgy, hogy nincs támogatva!
-
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#71882
üzenetére
Ezen én is felhúztam a szemöldököm, hogy eddig miért nem volt, hiszen abban a tudatban voltam, hogy ez van, hiszen alap
De most már érthető, hogy miért volt az összes Work Graphs írásukban 7900XTX példaként. Ebben az új 25.20-as driver branch-ben ezek szerint tömérdek újdonság lesz november végén, aminek látjuk az előszelét. -
PuMbA
titán
Ja, értem akkor ez olyan mint NVIDIA-nál, hogy a GTX1000-res széria támogatása miatt valamivel lassabb jelenleg a 4000-res és 5000-res széria, mint lehetne, hiszen már alkalmazhatnának más DX12 / Vulkan erőforrás bekötést ezekhez az új VGA-khoz, de a támogatás miatt meg kell maradni a régebbi bekötésnél.
A kommunikációjuk viszont rossz, hogy nem magyarázzák el, hogy ez mit jelent, mivel jár. Egy ilyen sima bejelentéstől a felhasználók megijednek, de az új driver branch-et meg várom, hogy mit hoz az RDNA4-emen
Már így is előfordul UE5 játékokban, hogy a sima 9070 eléri az 5070Ti szintjét, a 9070XT meg az 5080 sebességét.#71877 Alogonomus: A kommunikációért felelős embereket le kéne cserélni
-
PuMbA
titán
válasz
olymind1
#71872
üzenetére
Igen kérdés, hogy mennyit dob egy-egy játékprofil. Úgy kellett volna csinálni, vagyis én úgy csináltam volna, hogy megmarad a support és ha egy játéknál nem 1-3 fps, hanem lényeges a különbség, akkor arra csinálnak profilt.
Itt kérdés, hogy mennyi ilyen játék van, ahol fontos a külön profil, az RX580-at kellene megnézni, hogy van-e olyan játék rajta, ami gyatyául megy a profil hiánya miatt vagy az általános beállítások annyira jók, hogy kivételes esetekben kell csak profil.
-
PuMbA
titán
AMD Throws Loyal Radeon Customers Into The Trash
Nagy lett a felháborodás, ez meg fog látszani az AMD-nek, mert nem jó döntés. Vajon ki döntött a cégnél ebben az ügyben és mire gondolt, hogy mi lesz a reakció? Ezzel fognak vásárlókat szerezni?
Nem is ezzel lenne önmagában a gond, hiszen az RX580 sem kap játék optimalizálciókat már évek óta és mégis kiválóan fut rajta a BF6 vagy bármilyen új játék, tehát ennek nincs akkora jelentősége, mint elsőnek látszik, de a kommunikáció nagyon rossz.
-
PuMbA
titán
Úgy tűnik, hogy szétválasztják az AMD drivereket:
whql-amd-software-adrenalin-edition-25.10.2-win10-win11-oct-rdna3.exe (903MB) Supports RX 7000/9000
whql-amd-software-adrenalin-edition-25.10.2-win10-win11-oct-rdna3-combined.exe (2GB) Supports RX 5000/6000/7000/9000
-
PuMbA
titán
Durva, hogy megint az AMD open source hozzáállása miatt szop*k meg szopn*ak az AMD userek: [link]
Hadd kontárkodhassanak a fejlesztők a saját pocsék FSR(4) megoldásaikkal, az AMD ezt meg örömmel engedi nekik. Hagyjuk ki az Anti lag2-t mi baj lehet, miközben az NVIDIA megköveteli a Reflex-et. Ugyanúgy kéne csinálni, mint az NVIDIA, kapnak egy aláirt DLL-t és viszlát csak úgy használhatod ahogy mi mondjuk, de ezt már sokszor leírtam, hogy miért a legjobb megoldás

-
PuMbA
titán
Ez azért szomorú, hogy első körben ránk sózták a gagyi memóriákat, pedig mi fizettünk érte többet az újdonság miatti magasabb árral
Nem szép dolog.Most vett valaki ugyanolyan Sapphire 9070 modellt, mint az enyém és 75 fok maximum terhelés alatt a Samsung memória rajta. Nekem 92 fok a Hynix, mert béna és sokkal többet fogyaszt, mint a Samsung.
-
PuMbA
titán
XFX says its Radeon RX 9060 XT GPUs with Samsung GDDR6 memory run 10°C cooler than Hynix-based
Vajon miért kezdték el egyáltalán Hynix memóriákkal árulni az RDNA4 kártyákat, mikor tudták, hogy sokkal rosszabbak, mint a Samsungok?
-
PuMbA
titán
válasz
Pocoyo.hun
#71764
üzenetére
"Ezt már akkor is sokan megkérdőjelezték, és semmilyen forrás nem is volt az állításra."
Mármint hogy az új GDDR7 drágább, mint az ősrégi GDDR6 memória? Ezt bárki megmondja, hogy igaz

"És az nvidia gaming bevétele sem ezt tükrözi."
Mármint mit? Az NVIDIA-nak a csúcskártyáját halomra veszik AI-ra, hiszen ott a 32GB VRAM és sokkal olcsóbb, mint a professzionális VGA-k árai. AMD-nek nincs is felső kategóriás konzumer kártyája.
-
PuMbA
titán
Jaja, ez már tiszta, hogy elég az FSR4-et implementálni és benne van az FSR 3.1 és a 2 is

Cyberpunk 2077-be most implementálták 1 hónapja külön az FSR 3.1-et, erre most megjön a 2.0-ás FidelityFX SDK. Nagyon bénák és ebből látszik, hogy 0 kommunikáció van köztük és az AMD között. Akkor már várhattak volna egy kis időt.
-
PuMbA
titán
"Ezek mind új kódutak, azért nem voltak eddig benne az FSR 4-ben a CNN-en kívül, mert meg kellett írni őket."
Mármint, hogy nem kellett megírni, mert az FSR4-be belemásolták a már meglévő FSR 3.1-et és ezzel készen is lettek
A GPUOpen oldalon tisztán benne van, hogy ha nem futtatható az FSR4, akkor a fallback az FSR 3.1, ami pedig nem új kód:"AMD FSR 4 upscaling requires an AMD Radeon™ RX 9000 Series GPU or better and can only be used on appropriate hardware.When running on other hardware the AMD FidelityFX API will automatically select AMD FSR 3.1.5."
"A változást azt szolgálja, hogy saját, módosított FSR-verziót nem lehet rakni a játékba az AMD nevével. "
Már ez is valami előrelépés.
-
PuMbA
titán
Az eredeti szöveg egyáltalán nem volt egyértelmű, mert nem mondták, hogy a 7000-res széria és alatta semmi újdonságot nem kap, csak a már meglévő FSR 3.1-et
Az FSR 3.1-et 4-nek nevezni, ez minden csak nem tiszta. DLSS 2-t sem nevezik DLSS3-nak és az XeSS 1.4-et 2.0-ának. FSR4 alatt a szövegből én teljesen új kódot értettem minden kártyára! -
PuMbA
titán
Automatic updates
With FSR 4, future AMD Software: Adrenalin Edition™ releases can update the version of FSR 4 Upscaling used in-game to the latest version available by default. This ensures players experience the highest quality upscaling without requiring updates for each title.
-
PuMbA
titán
Végre kijött az FSR4, de még nem a Redstone
De nem valósult meg semmi az AMD által mondott 4 féle kódútból
FSR 4 ugyanúgy csak az RX9000 szérián, RX7000 széria és előtte marad az eddigi FSR 3.1-en és ennyi, semmiféle javulás, módosítás nem lesz.Ami jó hír, hogy driverből ez már felülírható lesz későbbi változatra, ahogy a DLSS Override is megy.
-
PuMbA
titán
Get ready for FSR Redstone with AMD FSR 3.1.4 and our new UE 5.6 plugin
Ezek szerint csak az NRC-hez és Ray Regeneration-hoz kell majd játék implementáció, de ez az NVIDIA-nál is így van.
Abu85: Igen, tudom, hogy ez nem probléma
Csak azért írtam, mert tudjuk, hogy a Gaming bevétel növekedésben a konzol GPU része biztosan nagyon kevés és nem e miatt lett a növekedés. -
PuMbA
titán
válasz
gejala
#71679
üzenetére
Így is sokkal jobb lesz a helyzet, mint most a sima PS5 esetén
4K RT úgy simán lesz, hogy 1080p-1440p dinamikus felbontás felskálázva, ami FSR4-gyel mérföldekkel jobb képminőséget fog adni, mint a mostani FSR3 vagy PSSR. PS5 Pro esetén most is működőképes a 60fps RT-vel, ahol van. Az UE5 hardver igénye meg folyamatosan csökken az évek előrehaladtával az optimalizálások miatt. Láttuk, hogy sima PS5-ön is ment a Witcher 4 60fps-sel RT-vel. Az alacsony felbontás meg nem lesz már probléma PS6-on, ahol még 2-3x erősebb proci is várható.
-
PuMbA
titán
South Korean GPU popularity market: 76% for NVIDIA, 21% for AMD and 3% for Intel
Dél-Koreában följött az AMD. RDNA4-en kívül nem vesznek semmit, mondjuk ezt nem csodálom. Nem tudom, hogy hányszor írtam már le, hogy az RDNA3 mennyire rosszul sikerült, de a vásárlók is folyamatosan alátámasztják

-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#71670
üzenetére
Azt tudjuk, hogy konzol GPU nem lehetett sok, hiszen az Xbox-ot gyakorlatilag nem veszik és a PS5-öt is keveset, mert aki már akart vett
Ezért csökkentek már 2 éve negyedévről negyedévre a bevételek, mert a konzol bevétel az életciklus vége felé teljesen elfogy.Lacccca87: RX7000 széria nem lett normális. Brutálisat bukott rajta az AMD, mert nem vették. Nézd meg az utóbbi évek Gaming bevételét, a béka segge alá esett az RX6000-res széria után, annyira rossz volt az RX7000-res széria.
-
PuMbA
titán
válasz
hahakocka
#71636
üzenetére
Semmi baj sincs azzal, hogy kötelezik a DLSS / FSR-t. Az UE5 TSR-je katasztrófa minőségű a legtöbb UE5 játékban, mert ugyanúgy szétmos mindent, mint egy rosszabb TAA és a felskálázók Quality módban szebb képet produkálnak a natív felbontású TSR-hez képest. Na meg jóval több fps-t is kapsz.
-
PuMbA
titán
válasz
hahakocka
#71634
üzenetére
Ennek nincs köze ehhez. 16 napja bele van rakva a Cyberpunk 2077-be az FSR4
Az AMD nem képes kiadni egy drivert, ami egyszerűen csak megengedi, hogy a Cyberpunk FSR-je kinyúljon és használja a driverben lévő FSR4-et.OptiScaler-ben pillanatok alatt megoldották, ez nem nagy meló és kiválóan működött bugok és képhibák nélkül. Sokáig játszottam így.
-
PuMbA
titán
válasz
hahakocka
#71626
üzenetére
Pont ez az, hogy van benne FSR4, de az AMD driverre kell várni, ami engedélyezi
NV szponzorság nem jelent semmit, mert ugyanúgy belekerült az Intel XeSS 2. Egyedül az FSR van hülyén implemetálva: 4 féle verzió egyszerre teljesen katyvaszul, mert az AMD valahogy bízik a fejlesztőkben.Én nem bíznék, mert az idő és a pénz megszorítás sajnos mindig nagy a fejlesztőkön. Az UE5-ös játékokban is jól látszik, hogy mennyire lehet bízni, hogy majd a fejlesztők optimalizálnak....nem fognak. 10-ből 9 UE5 játék egy stutter fest. Úgy csinálnám ahogy az NVIDIA meg az Intel, hogy itt a felskálázó DLL, csak így lehet használni, viszlát. Source code nincs.
-
PuMbA
titán
Az AMD-nek döcögősen megy a "for the gamers", ugyanis már 15 napja használhatatlan a Cyberpunk 2077 az új javítással az akadozások miatt és még FSR4 sincs, amit a következő driverben aktiválnak.
NVIDIA kártyán nincs probléma, illetve mindig Day 0 jön a driver a játékokhoz / DLSS4 játékfrissítésekhez. AMD jelenleg több, mint 1 hónapja nem jött új driverrel.... még az Intel is képes volt kiadni egyet nem rég. AMD-nél többször előfordul, hogy komolytalan lépéseket csinál a Gaming üzletág vezetése, ez is ilyen.
-
PuMbA
titán
Mindent elmond a játékiparról, hogy az utóbbi idők legkompetensebb kiadása a GTA V: Enhanced. Átrakták DX12-re vajsima frametime-mal DirectStorage használatával, gyors és
kiváló minőségű RT-vel, ami ráadásul nagyon sok beállítással finomhangolható és nem csak egy on/off kapcsoló aztán jóvanazúgy és a legjobb FSR4 implementációval, amit eddig láttam. Öröm ilyenekkel játszani, ahol nem a játék technikai oldalával kell foglalkozni hogy miket csináltak meg rosszul
-
PuMbA
titán
válasz
hahakocka
#71606
üzenetére
De, csak sajnos az FSR open source, így úgy kontárkodhatnak vele a fejlesztők ahogy akarnak. Cyberpunk-ban most választható az FSR 2.1, FSR 3.0 felskálázás, FSR 3.1 képkocka generálás és az FSR4. Saját egyedi dll-t használnak. Borzalom a köbön. Az NVIDIA zárt megoldása sokkal jobb. Ott a zárt dll, csak így használhatod: helyesen.
Unreal Engine 5-ös címeknél az a jó, hogy legalább plugin formában van az FSR, így nem fordulhat elő ekkora kavarodás.
-
PuMbA
titán
AMD & Developers NEED to STOP This... Cyberpunk 2.3 Update...
Na, kellett dicsérni az AMD-t.... mivel nincs kint az új AMD driver a Cyberpunk frissítéshez, így a frametime teljesen szétesett a javítás után
NVIDIA-n jóval kevesebb akadás van, de ott is van pár. Ez a Virtuos Studio-s nagyon gyenge melót végez, nem értem, hogy hogy merik outsource-olni ilyen k*ka minőségű céghez a melót. Ja és FSR3 maradt a játékban és csak a Frame Generation lett 3.1
AMD ezt meg engedi....ez a legrosszabb. -
PuMbA
titán
A moddolás viszont sajnos nem adhatott teljes képet a minőségről, így most lesz értelme egy nagy összehasonlításnak
Én is használom az OptiScaler-t, de az FSR 3.1 bevezetett több paramétert, ami a játékban lévő 3.0-ában még nem volt és ha ezeket kihasználják akkor a mostani hivatalos megoldás jobb minőségű tud lenni. -
PuMbA
titán
Vajon a Work Graphs sorsa mi lesz, 1 év múlva látunk belőle valamit vagy még évekig nem

-
PuMbA
titán
Igen, oda is írtam a hozzászólásomba, hogy nem PT

"Ott terhelődik le a sávszél.."
Nem tudom. A PT érdekesen viselkedik, mert Cyberpunk 2077 és Alan Wake 2 alatt közelebb van jóval az AMD, míg a szintén NVIDIA szponzorált Indiana Jones-ban nagyon távol. Itt lehet valami NVIDIA specifikus dolog van, ami belassíthatja az AMD-t.
Alogonomus: Ezért néztem a TechPowerUp számokat, mert a Computerbase-nél kevesebb játék van és az AMD gyorsabbnak jön ki RT alatt, mint amit több RT játék esetén mér több oldal.
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani
#71553
üzenetére
Amúgy ezek érdekes dolgok. Az 5070, aminek szintén 48MB cache-e van, mint a GRE-nek, viszont sima 9070 szintű memória sávszélessége (672GB/s), neki sima 9070 körüli az RT (nem PT) teljesítménye is.
Az 5070 Ti-nek szintén 48MB cache-e van, viszont már 900GB/s memória sávszélességgel 15%-kal gyorsabb RT-ben a 9070XT-től. Ezek szerint ekkora léptékben a cache mérete nem igazán számít RT esetén, mert nem fér bele teljesen a BVH
....ehhez már nem értek. -
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#71040
üzenetére
Tudom, ezért gondolom, hogy még sok munka van vele, ha ennyire tág időszakot adtak meg
Pakolhatnának még embereket a szoftver részlegre, mert ez így elég lassú. NVIDIA-nál sokkal gyorsabban jönnek ki a DLSS verziók és fícsörök pl. Ray Reconstruction. Az Elder Scrolls Oblivion Remastered-be például borzalmas az FSR4 minősége az override-dal és jobban zizeg a növényzet, mint FSR3-mal. -
PuMbA
titán
válasz
yarsley
#71037
üzenetére
Radeon 9000-res topikban van egy Samsung memóriás 9070XT, aminek 95 fokon ment a memóriája
A cikkben lévő 85 foknál "nearing critical threshold" meg elég nagy ferdítés. A gyártóknak írt levelek válaszában ugyanazt írják, mint ami a VGA BIOS-okban van, azaz 105 fok a kritikus hőmérséklet. Az még 20 foknyi tartalék, semmi kritikus nincs benne.FSR4 vajon mikor jön fejlesztőknek implemetálható változatban a GPUOpen-re? Valamit még hegeszt rajta az AMD elég erősen.
-
PuMbA
titán
Anno írtam, hogy ha nem lesznek eladások az elején, akkor lehúzhatja a rolót az AMD
Nem így lett szerencsére, mert az architektúrát és az árazást sem rontották el, mint RDNA3 esetén. Az AMD GPU-knak van jövője így. -
PuMbA
titán
válasz
yarsley
#70970
üzenetére
A mostani 315k-nál szerintem nem fog sokkal lejjebb menni az ára. A szlovákai árakat megnézve a magyar ÁFA-t, a plusz adókat meg a gazdasági helyzetet nézve nem látom, hogy hogy mehetne 300k alá nálunk. Ha az EUR-HUF visszamenne 310 fölé nyáron, akkor meg drágább lesz. Az is igaz, hogy a 6700XT valszeg drágábban eladható a 9060-ok megjelenése előtt, ami lejjebb tolja a 7000-res széria árait is.
-
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#70967
üzenetére
"Therefore RDNA 4’s “out-of-order” memory subsystem enhancements are best seen as generational tweaks, rather than new game changing techniques."
TLDR: Egy kis optimalizáció, semmi világmegváltás

Ma megrendeltem magamnak a Sapphire Pulse 9070-et. Féltégla XFX Merc319 6700XT-t fog váltani. Azonos fogyasztás, de kb. 2x gyorsabb. Kisebb és nem néz ki olyan hülyén a házamban és alátámasztani se kell.
-
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT
#70953
üzenetére
Mert ez minden VGA gyártóra vonatkozó RT szabvány most már és csak AMD-n és Intel-en kérdéses a megvalósítása, hiszen NVIDIA-n már működik, látjuk, tudjuk azaz nekem pl. nem merül fel ezzel kapcsolatban további kérdés
Az, hogy AMD-n hogy fog működni már sokkal érdekesebb téma, illetve hogy az UDNA architektúrában lesz-e pl. OMM-et gyorsító hardver. -
PuMbA
titán
Microsoft Unveils DirectX Raytracing 1.2
Két új NVIDIA technika szabványosítása történt: Opacity Micro Maps és Shader Reordering. Az AMD és Intel dolgozik a megvalósításon, NVIDIA már készen van, nekik van dedikált OMM egységük az RTX4000-res széria óta. Kíváncsi vagyok, hogy ez mit jelent az AMD részéről. Érdekes fejlemény a PH RTX5000-res tesztben leírtak fényében:
"Megmaradt ugyanakkor az Opacity Micromap Engine, bár szabványos háttér hiányában ez sincs használva."
"Az Ada Lovelace, alapvetően sugárkövetéshez kínált SER, azaz a shader execution reordering újítása is kapott egy frissítést, így megérkezett a 2.0-s verziója, amely az elődjénél hatékonyabban képes a futó shadereket úgy rendezni, hogy az javítsa a koherenciát, vagyis az éppen futtatott folyamatok többször találják meg a szükséges adatokat a gyorsítótárban. Ez az egyetlen olyan, nem szabványos funkció volt, amit játékban is támogattak, a Cyberpunk 2077 például használta, de kizárólag a sugárkövetés overdrive módjában. Ezt annak köszönheti a SER, hogy extrém könnyű beépíteni, alig kell humánerőforrást fektetni bele, de így se nagyon győzte meg általánosan az iparágat arról, hogy túl kellene lépni a szabványos kereteken."
-
PuMbA
titán
Az Alzáról most vették le az egész RX9000-res kategóriát az előrendelhető kártyákkal együtt. Nem létezik jelenleg náluk, csak RX7000 és RX6000 széria.
-
PuMbA
titán
Kíváncsi vagyok, hogy hány hét / hónap lesz, mire az AMD normális RDNA4 készletet tud prezentálni. Jelenleg Alzához pl. 2-6 db kártya csorog be naponta, az is 1-2 modell, ami aznap el is kel. Tavaszra muszáj villantaniuk nagy készletet, ha Franz Azor jól beszélt a Twitter-en

-
PuMbA
titán
Mark Cerny: FSR 4 for PS5 Pro is the "next evolution of PSSR"
Hát a PSSR tényleg nem lett nagy szám
A DLSS 3.5 jobb volt nála, nemhogy most a 4. -
PuMbA
titán
Azért az "elveri" meg a ha nem látod az fps számot kiírva, nem látnád a különbséget között van különbség
Egyáltalán nem veri el, mert ha ott lenne két gép egymás mellett és nem látnád az fps számot kiírva, akkor a két kártya pontosan ugyanazt az élményt adja azon egyszerű oknál fogva, hogy 62 és 68 fps között nem látszik a különbség az emberi szemnek, se 33 és 36 fps között.A számok csak számok, sokan így értelmeznek VGA-kat, de ez becsapós, mert az emberi érzékelés szempontjából két VGA ugyanazt tudja akkor is, ha pl. egyik 170 vagy 180 fps-t tud.
X2N: 24 fps nem folyamatos és én nem erről beszélek, hanem két kártya közötti észlelhető különbségről

-
PuMbA
titán
ASUS Radeon RX 9070 TUF OC Review - Star Wars Outlaws
Kegyetlen durva, hogy a sima 9070 a legújabb játékmotorokban a 7900XTX nyakán van 220W fogyasztásból 1440p-ben, de néhol 4K-ban is!
Ahol nagyon elhúz a 7900XTX az a régebbi játékmotorokban van főleg. Ez jól mutatja, hogy a 9070 sokkal jobban fog öregedni, mert a tiszta raszter teljesítmény egyre kevésbé fog számítani. -
-
PuMbA
titán
válasz
Petykemano
#70811
üzenetére
1-2 év múlva simán lehet 450 dolcsi a kiárusításkor az UDNA megjelenése közelében

-
PuMbA
titán
Persze, de a 9070XT így is pár %-ra van a 7900XTX-hez raszterban, hogy 64 CU-ja van, ellenben a 7900XTX 96 CU-jával. A 7900XTX 522mm2-es nagy chipje kontra 352mm2.
Másrészt tisztán a raszter sebesség manapság már nem számít szinte semmit, hiszen minden új játékban ott az RT. Raszterre felesleges VGA-t venni, mert minden tisztán raszter játék egy gyengébb VGA-n is elmegy ma már játszó könnyedséggel

-
PuMbA
titán
Ha 450USD-ért adják, akkor még nagyobb kavar lett volna induláskor, mint most és sokkal több lenne a kereslet, tehát nem 1 hónap alatt jutna mindenkinek, hanem fél év lenne a várólista
Az se jó, ha fillérekért adják, mert boldog-boldogtalan rászabadul. Egy jó ár már bőven elég, lásd a nagy érdeklődést a kártyák iránt még ilyen áron is. -
PuMbA
titán
HUB twitter szerint Januárban a boltok magasabb áron vették a kártyákat, mint 550 és 600 dolcsi és csak egyes modellekre kaptak pénzvisszatérítést. Ezért vannak most sokszor emelt árak a nagy érdeklődés mellett. A helyzet a készlet növekedésével vissza fog állni Frank Azor szerint pár hét múlva

-
PuMbA
titán
AMD FSR 4 Confirmed to Have Been Co-Developed with Sony
Meglepi, ami azért mégse annyira meglepi

-
PuMbA
titán
válasz
MaddeNNNN
#70710
üzenetére
és Shkiz0: Ok, értem
Hát cudar jövő elé nézünk így, ha egy cég PC-s terméke, ebben az esetben NVIDIA-é kevésbé jól sikerül, akkor már egyből hiány lesz adott alkatrészből és az árak is össze-vissza csapkodnak. Nagyon kiszámíthatatlan és sérülékeny így a piac. Csóri felhasználóknak kell lesniük az árakat meg a készletet, hogy mikor érdemes venni, mert semmi sem állandó. -
PuMbA
titán
Hát az AMD-nek sem sikerült elég VGA-t gyártani az indulásra, hiába a 2 hónap előny az NVIDIA-hoz képest
Itt mi lett a probléma? GDDR7 hiány nem lehet, mint az NVIDIA-nál.Így nem lesz 40% market share... Úgy látszik, hogy nem alaptalanul viccelődtem nem rég, hogy ha 9800X3D-ből nem tudnak eleget gyártani már hónapok óta, akkor VGA-ból se tudnak.
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
válasz
deathcrow42
#70563
üzenetére
A sima 9070 sokkal jobb fogyasztás/fps-ben a 230-240W-jával
Az XT túl van pörgetve és szívja az áramot. -
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#70547
üzenetére
Lesz még itt driver javulás szépszerivel, de biztos lesznek játékok, ahol marad a 7900XTX előny
A jövő játékaiban viszont egyre jobb lesz a 9070, ahogy nő az hardveres RT használat az UE5-ben meg szinte az összes motorban.CS2 meg Valorant teljesítmény amúgy nem hiszem, hogy akkora probléma, mert a 6700XT-men több száz fps-sel pörögnek maximum grafikán. Tényleg mindegy hogy milyen VGA-val játssza őket valaki.
-
PuMbA
titán
Ja és végre az is látszik, hogy az RDNA3 mekkora gagyi volt RT-ben
7900XTX-et kisujjból odavágja, például a Cyberpunk-ban 24%-kal gyorsabb nála: 55 fps vs 68 fps 1440p RT Ultrán Quality felskálázással.Mindig mondtam, de most látszik még jobban, hogy az RDNA3 egy sz*r architektúra lett a chipletjével meg amblokk mindennel. Végre ki lehet mondani, hogy bravó AMD, ez egy jó architektúra és szoftveres körítés

-
PuMbA
titán
AMD FSR 4 Upscaling Tested vs DLSS 3/4 & - A Big Leap Forward - RDNA 4 Delivers!
Jó lesz ez a végre értékelhető felskálázás, amit az FSR 4.1-gyel tovább javíthatnak
Nem kell tovább saraznom az FSR-t, mert az AMD megcsinálta, amit kell. A DLSS CNN modellnél picit jobb, de a DLSS Transformer modell azért láthatóan több részletet kihámoz. Most már a vérfan AMD-sek is láthatják, hogy mekkora gagyi volt az FSR 3.1. -
PuMbA
titán
válasz
hahakocka
#70450
üzenetére
"Igen de ezek a rosszul optimalizált játékok pont azért vannak hogy direkt rákényszerítik a játékost az FSR-DLSS használatára"
Semmi baj nincs a felskálázókkal a natív TAA-val szemben. A DLSS tudjuk, hogy jobb, mint a natív TAA, így nem gond ha rákényszerítenek. Jobban járunk vele, mint a jóval egyszerűbb és kevésbé minőségi TAA-val elmosott és ghostingosított natív felbontással
Az FSR4-nek el kell érni azt a szintet, amit a DLSS, hogy jobb a natív TAA-nál és nem lesz probléma. -
PuMbA
titán
Toyshop Realtime Path Tracing Neural Rendering Tech Demo
T.Peter: Itt már úgy szerkesztették a videót, hogy egyértelmű, hogy ReSTIR-t használnak

Az NVIDIA azért előrébb tart, hiszen van működő PT-jük a Cyberpunk 2077 és az Alan Wake 2-ben is, ami jóval stabilabb fényeket és kevesebb ghostingot csinál, de ők hamarabb is kezdték...
-
PuMbA
titán
válasz
deathcrow42
#70221
üzenetére
A legnagyobb kérdés nekem még mindig az FSR4. Az a baj, hogy a DLSS elterjedtsége messze jobb. Amíg Cyberpunk 2077 szintű címekben ott a DLSS4 és nincs ott még az FSR 3.1 sem, addig hiába tudja a VGA, ha a játékokba nincs benne.
-
PuMbA
titán
Nem tudom, hogy figyeltétek-e, de az AMD-s demo-ban ReSTIR volt, tehát az NVIDIA RT megoldásával hasonló dolgot hoztak, illetve még mindig szomorú, hogy semmiféle nagy profilú játékot nem tudnak maguk mellé állítani. Amit bemutattak játék, mondom mi ez az ismeretlen akármi....hát nem egy Cyberpunk 2077 típusú 30+ millió példányban eladott azóta is alapmű lesz. Az AMD diákon látszott a lábjegyzetben, hogy az RT mérésüket Cyberpunk 2077-tel végezték
Ennyire releváns és meghatározó játékok csak akkor fognak készülni AMD támogatással, ha 40% lesz a market share....a GTA 5 után a GTA 6 PC portját is már "lefoglalta" az NVIDIA, ebben biztos vagyok. -
PuMbA
titán
TAA miatt lehet, hiszen te se használod, mert mossa a képet
Mindegy, hogy a TAA mosása miatt lesz kisebb a felbontásod vagy a felskálázás bekapcsolása miatt. A 4K natív TAA képminőség emiatt könnyen megugorható egy jó minőségű Quality vagy Balanced felskálázással. Ezért nem lesz értelme most már a natívnak TAA-val, amit a felhasználók kb. 98%-a használ, mert csúnyább is meg lassabb is, mint egy felskálázás.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Eladó Oppo A78 5G 4/128GB / 12 hó jótállás
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3253,100% Akkumulá
- Keresek Zebra TC20 TC21 vagy valamilyen hasonló kaliberű 1D és 2D vonalkódok olvasására alkalmas pda
- HP 14 Elitebook 640 G10 FHD IPS i5-1345U vPro 10mag 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Az NVIDIA-nak jóval szélesebb a termékpalettája és ezért is szép teljesítmény, hogy mennyit ad el az AMD, mert sokkal kisebb a termékkörük, mint RDNA2 vagy RDNA3 esetén.
Az AI "feldolgozók" nem bemennek egy üzeletbe, mint az átlag felhasználó, amit ez a MindFactory bolti statisztika reprezentál...ők más csatornákon mozognak, de ajánlom megnézni a GamersNexus videóját a folyamatról:
Nem szép dolog.
AMD ezt meg engedi....ez a legrosszabb.
Ezt kell csinálni…minél több és nagyobb / népszerűbb játékba tolni bele. Volt egy tweet pár hónapja, hogy Frank Azor találkozott a CD Projekt Red-esekkel…jól megmondta nekik, hogy rakjátok bele vagy nem tudom mi lesz
Az AMD-nek hamarosan jönnie kell a DLSS Ray Reconstruction-hoz hasonló cuccal is az FSR4-ben. Szerintem már dolgoznak rajta.
Ahol nagyon elhúz a 7900XTX az a régebbi játékmotorokban van főleg. Ez jól mutatja, hogy a 9070 sokkal jobban fog öregedni, mert a tiszta raszter teljesítmény egyre kevésbé fog számítani.

