Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz PuMbA #71869 üzenetére

    Az a gond, hogy a profilokon még mindenki azt érti, amit régen, de a profilok már nem olyanok, mint régen. Az explicit API-k egyik sajátossága az, hogy a munkamenet egy részét átemelik a program kódjába. Tehát a driver viszonylag kevés dologról dönt. Abban a kevés dologban is lehet sebességet találni, de ma már nincs olyan, hogy egy játékhoz specifikus kódot írnak a meghajtóba, mert azok a problémák, amelyek tipikusan befolyásolják a driver oldalán a sebességet kb. fél tucat általános beállítással lefedhetők. És amikor egy új játék érkezik a DX12 vagy Vulkan API-ra, akkor a day-1 profil annyi, hogy ebből a fél tucat előre megírt beállításból beállításból választanak egyet neki. Ezért működik még mindig az RX 580 tökéletesen, mert még ma is kiválasztják per játék alapon neki, ami az adott játékkal jól működik, hiszen ez a driverfejlesztés oldalán csupán két kattintás.

    Régen ez egészen más volt, mert a DX11 játékokhoz azért a driver elképesztően sok kódot tartalmazott per játék alapon, és ennek volt is hatása, de a DX12 vagy Vulkan API-val a teljesítményspecifikus kódrészt a program tartalmazza, a drivernek kevés köze van ehhez, nagyjából 1-2%-ot tud csak dobni egy jó beállítás.

    Annak sokkal nagyobb jelentősége van, hogy a fordító hogyan fordítja a shadereket, és ez például egy kellemetlen dolog volt az AMD-nél, hogy az RDNA 1/2 és az RDNA 3/4 pár dologban igencsak eltér, és az újabb fordító inkább RDNA 3/4 specifikus. Valószínűleg ezért nem hozták vissza RDNA 1/2-re, mert nagymértékben rontotta volna azok sebességét. Ezért lehet az, hogy szétválasztották a drivert, mert az új 25.20-as branch belassította volna az RDNA 1/2-t.

  • olymind1

    senior tag

    válasz PuMbA #71869 üzenetére

    Az a nagy különbség hogy az aktuálisan megjelenő játékok konzolokon megkapják az RDNA2 optimalizációt (mert olyan hw van bennük), PC-n meg nem "köszönhetően" az AMD-nek. GCN4-RX480-580 meg előző generációs konzolok hw-e, ott már megérthető, de RDNA2 vgaknál = jelenlegi generációs konzoloknál nagyon nem. :(((

Új hozzászólás Aktív témák