Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz -Solt- #47021 üzenetére

    "A számok tükrében a sztori elég egyszerű. Adott egy elhibázott árpolitika amit a vevők azzal büntettek, hogy a konkurencia termékét választották, pont. "

    Szerintem nem akkora az átjárhatóság a márkák között. Ez persze részemről csak egy hipotézis.
    Egyrészt ha minden igaz, az eladások nagyobb része mobilban történik, ott meg az AMD nem állított olyan jó hívogató versenytársat és arra,.hogy mi.mennyire és milyen gyorsan helyettesítő terméke másnak, arra is nagy befolyással bírnak az ismerten lomha és elfogult OEM-ek.
    De még a desktop piacon sem hiszem, hogy a vevők többségének döntéseinek lefolyása az lett volna, hogy márkák között latolgatnak. A navi árazása nem volt "disturbing". Azt akarom mondani ezzel, hogy szerintem a márkák közötti átjárhatóság rugalmatlan, a felhasználók márkahűek.
    Piaci részesedés eltolódás bekövetkezhet úgy is, amiatt is, hogy az nvidia túláraz, ezért az az nvidia márkát kedvelők kevésbé vásárolnak
    Az AMD pedig előállt valamivel, ami az AMD márkát kedvelők között vonzó tudott lenni és vásárlásra sarkallta őlet.
    De eközben az AMD valójában még mindig nem tudott ténylegesen piacozot szerezni az nvidiától.

    Ez a fajta hullámzás megfigyelhető a régi piaci részesedés grafikonokon. Amikor valamelyik cég kiad egy kártyát, akkor megugrik a részesedése.
    De ebből nem derül ki, hogy hányan váltottak nvidia kártyáról amdre. Vagy fordítva. Mármint rövidtávon.
    Hosszútávú trendvonal szerint pedig a hullámzásból az nvidia került ki emelkedően.
    Tehát azt, hogy ténylegesen sikerült-e piaci részesedést szerezni szerintem majd csak 1-2-3 év múlva lehet a trendből megállapítani.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák