Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PuMbA

    titán

    válasz Busterftw #60111 üzenetére

    "Errol mar sokszor elmelkedtunk, ahhoz az AMD-nek konkretan 2x gyorsabb cuccot kellene felaron kinalnia a konkurencianal es az sem lenne egyik naprol masikra muvelet."

    Én nem ebben látom a siker titkát, hanem az előremutató dolgokban. Egy kis plusz sebesség teljesen hidegen hagy, a grafika attól még ugyanaz lesz. Én az RT és a DLSS miatt váltottam 1 éve NVIDIA-ra AMD-ről és hozza azt, amit ígért. Egy középkategóriás kártyával (RTX3060 12GB) Cyberpunk 2077 alatt az összes RT fícsört bekapcsolva FullHD monitoron tudok játszani 30 fps felett úgy, hogy a megvilágítás / árnyékok / tükröződések next-gen szint. AMD-t akkor vettem volna, ha van egy előremutató játék, ami mögé beállnak és abban a játékba beleraknak valami jó kis szájtátó grafikai fícsört. Úgy tudom, hogy az AMD-nél a következő ilyen dolog a HPRT API-juk, ami a Snowdrop 2-ben lesz, de meg kell várni, hogy egyrészt milyen játékot adnak ki ezen az alapon, illetve hozza-e azt, amit várunk tőle :) Ha igen, megyek vissza AMD-re.

    [ Szerkesztve ]

  • Petykemano

    veterán

    válasz Busterftw #60111 üzenetére

    Itt gyorsan hozzátenném, hogy nem tudom, hogy mekkora lehet a DIY/Retail részesedése az AMD/NVidia eladásiban a prebuilt/OEM/Notebook eladásokhoz képest. Részemről az csak egy feltételezés, hogy az eladási volumen meghatározó része ott lehet, ami ha így van, akkor magyarázhatja, hogy miért nem tud a piaci részesedés egészére komoly befolyást gyakorolni a DIY/Retail piaci árverseny.
    És ugye a MF csupán egyetlen bolt, nem biztos, hogy az ott tapasztalható ~60/~40 reprezentatív. Lehet, hogy az USA vásárlók (Amazon/Newegg) kevésbé tudatosak/árérzékenyek, vagy kevésbé ismerik az AMD márkát. Csak egy példa: Volt egy jelentés arról, hogy a zen rajtolását követő években teljesen más trendet járt be a Mindfactory és egy japán retail, amelynek eladásaiban sokkal tovább kitartott az Intel márkaereje.

    Egyébiránt elég nehéz kérdés szerintem. Mármint ilyen 22-es csapdája.
    Egyrészt: nyilvánvaló, hogy piaci részesedést úgy tudna az AMD szerezni, ha egyértelműen vonzóbb terméket rakna le az OEM-ek számára. Kedvezőbb árú, kellően nagy volumenben gyártott, jobb fogyasztással, stb.
    De ez még biztosan nem elég. Mert valószínűleg az OEMeket is presszionálják a vásárlók. Ha most az AMD hozna a semmiből egy kedvezőbb árú, nagy volumenben gyártott jobb fogyasztású kártyát semmiből akkor sem biztos, hogy az OEM-ek hirtelen váltanának. Egyrészt mert nem akarnák elveszteni az Nvidia jóindulatát (mennyiségi kedvezmények, valamint az olyan kedvezmények, ami az eladott NVidia és konkurens termékek aránya után járhat) (( Az elmúlt 2-3 év meggyőző EPYC sikerei után a DELL egyelőre az egyetlen, amelyik kizárólag AMD EPYC forgalmazása mellett döntött ))
    Másrészt meg ha a fogyasztók bizalmatlanok az "ismeretlen" termékkel kapcsolatban, akkor sokba lehet meggyőzni arról, hogy így lesz a jobb.

    Tehát kell a mindshare is (királytermék, driver, szoftver, etc), hogy a fogyasztók az OEM-ektől is elfogadják/keressék az AMD GPU-t. De ha az AMD csak erre törne, akkor az önmagában nem lenne elég, ha közben az Nvidia a megrendelések nagy részét OEM kapcsolatai révén lefölözi. Nagyobb volumenű megrendeléssel talán a beszállítói árai is alacsonyabbak (TSMC, GDDR6)

    Szóval átütő sikerhez egyszerre és tartósan kellene minden szempontból jobbnak lenni.
    De igazából sajnos nem beszélhetünk arról, hogy az átütő siker (nyilvánvaló) összetevői közül egy-két láb hiányzik az AMD-nél. Ha mondjuk egyértelműen övék lenne a raszterben gyorsabb kártya, vagy lényegesen olcsóbban adnák a kártyáikat, vagy lényegesen kedvezőbb fogyasztás mellett, vagy előnyt tudnának felmutatni a szoftveres környezetben, akkor lehetne vitatkozni azon, hogy miért nem jön a részesedés, mi az, amin még javítani kellene. (A Zen esetén voltak ilyen pontok: a fogyasztás, a MT teljesítmény, Zen3-mal a ST teljesítmény is felzárkózott, stb)

    Azonban jelenleg az AMD szerintem semmilyen ponton nem hoz kiemelkedő teljesítményt.
    Sem teljestmény, sem fogyasztásban, sem árban, sem feature-ben.
    (Az RDNA2-vel az AMD, mintha kiugrott volna a szélárnyékból, felkészült volna az előzésre, de most az RDNA3 vs Ada esetén újra visszahúzódott)

    Ez a technológiailag minden szempontból követő státusz, a picivel kedvezőbb perf/$ retail árakkal ~60/~40 részesedésre elég a retail üzletekben, de szerintem erős lemaradást az OEM megrendelések esetén.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák