Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Yutani #35411 üzenetére

    Ez nem ugyanaz, nem?

    Mindenesetre sajnálatos, hogy úgy mutogatják ezeket, mintha viszonylag új fejlesztések lennének, miközben a polaris 2 éves és ez a verzió is 1 évnél régebbi. És azt írja: júliusi elérhetőség. Ami azt jelenti, az AMD-nél nem jön semmi addig. Mármint itt a sokat emlegetett Vega Mobile, vagy Vega12-re célzok. Szerintem legalábbis ha ezek közül bármelyik a P20 közelébe érkezne, akkor inkább azzal foglalkoznának, nem ezzel. Tér sincs nagyon. az 580 fölött ugyan másfélszeres teljesítménnyel van az 1070/vega56, de vajon mennyire érné meg ide pozícionálni egy terméket?
    Az okokat persze értem: ha az utolsó darabig elviszik most is, ezeket is, akkor szükségtelen fáradozni új kártyákkal. A nagy kérdés, hogy vajon az nvidia mit tud majd kihozni (amire persze az előbbi kereslet-kínálat ugyanúgy érvényes) - kihoz-e egy a polaristól és a vegától jobb bányászkártyát, amire hirtelen mindenki le akarja majd cserélni korábbi kártyáit (polaris, vega vagy pascal), aminek hatására az AMD nem fog tudni már eladni régebbi szériás kártyát? Vagy egy új nvidia széria kijövetele esetén a használtra kidobott régieket is felszívja a bányapiac?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35415 üzenetére

    Valószínűleg semmi. Ami kiindulva abból, hogy eddig akkor jelent meg új széria, amikor apadtak az eladások (függetlenül attól, hogy azért, mert a versenytárs kidobott valami és elszívta a vásárlóat, vagy a kurrenms teljesítményszinttel telítődött a piac), azt jelenti, hogy az AMD még sokáig nem fogja kényszeríteni/siettetni semmi új kártya kiadására

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35421 üzenetére

    vajon a vega esetén mi lehet a szűk keresztmetszet? Abu szerint gddr5 hiány van.
    HBM2 hiány is van? Vagy még mindig az összeszerelés?

    Ezt a vega56-ot akkor tartanám érdekesnek, ha mondjuk a GPU erősen frekvencia (TDP) limites lenne a hűtés miatt ugyebár és kompenzálásképp lehagynának róla egy HBM stacket - cserébe mondjuk odaadnák $400-420-ért (betömve a vega56 és az RX 580 között tátongó 50%-os űrt)

    De valószínűleg nem ez fog történni, hanem fullos lesz és hangos és el akarnak majd kérni érte a mérete miatt $700-750-t.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35424 üzenetére

    "inkább azt mondja Majd ha a Glo Fo elkészül a 7Nanó EUV-val tömeggyártásban a következő nodedal és nagyobb nyereségre, bevételre tudunk szert tenni, mint a most is az utolsó darabig eladott szériával kiadjuk. Addig no para."

    Egyébként ebben a ramhiányos állapotban, ahol még az nvidia is azon spórol, hogy hat helyett öt gigabejt ramot tesz a kártyára, hogy .ki tudjon adni egy hatodikat, igazán megérhetné előrukkolni valamilyen olyan megoldással, ami 8GB GDDR5 helyett 1-2GB HBM2-vel operál. És akkor esetleg olcsölóbban (?) És a lészlethiány miatt nagyobb mennyiségben is lehetne teríteni a piacon.

    De jaj, a HBM2 is szűkös, meg drága is. A szerelés is. És hát lapka sincs. Meg hát vajon ki mernék-e adni rábízni magukat a HBCCre?

    Persze nem lesz ilyen már csak azért se, mert jönnek a polarisok még kettesével.

    Azt mondják a Vega10-ben nem lett jó a primitive shader implementációja és a driver team hónapokig próbálkozott, de sikertelenül. Állítólagosan a Vega 20 (vagy a 12, ami szintén utána van) javítja ezt a hibát. Hisztek még ebben?

    [ Szerkesztve ]

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35428 üzenetére

    A GloFo-nak nincs sok köze a Vega 20-hoz. Ők 7 nm-en procikat fognak gyártani.

    Értem, de ez nem befolyásolja a kiegészítésem. Akkor nem a GLofo fejlesztését fogják bevárni - az optimális nyereség mellett - hanem TSMC-ét.

    A HBM más típusú gyártósort igényel, mint a GDDR5/DDR4 származékok. A memóriagyártók aránylag könnyen tudnak gyártósort átvinni LPDDR4/LPDDR4X-re, ha a telefongyártók fizetnek többet, vagy GDDR5/GDDR6-ra, ha éppen a VGA-k esetében érkezik nagyobb értékű megrendelés. A HBM-re olyan átalakításra van szükség, amivel már nem éri meg vesződni, mivel az átalakított gyártósor két hónapig is kieshet. A GDDR-LPDDR váltás oda-vissza két hét alatt megvan, az anyagilag és időben is megéri.

    Ez ugyebár azt jelenti, hogy
    - az nvidia könnyebben tud reagálni a keresletre. Ha lead egy nagyobb rendelést, fölé licitál a mobil gyártóknak,akkor viheti a kapacitást.
    - Cserébe az nvidia kitettebb is ennek a jelenségnek a fordítottjára nézve (a polaris is.)
    - Az AMD gyártókapacitása - minden pozitívumával és negatívumával együtt - merevebb.

    Anyagilag egyébként már mindenképpen megérné egy HBM2 nyolc GDDR5 vagy hat GDDR6 helyett. De figyelni kell a kapacitásra, mert egy HBM2 csak 4 GB, míg a GDDR-ekből 8-12 GB-ot tudsz építeni.
    De hát erre ott a HBCC...

    Világosan megmondták, hogy compute implementáció lesz a cullingra primitive shader helyett. A primitive shadert csak olyan helyre használják, ami szabványos formában nem oldható meg.
    Hol is érhető tetten ez a Compute Culling?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35430 üzenetére

    Ki mondta, hogy olcsóbb?
    Adott egy kártya 14nm-en. Készül esetleg készen van már az új design egy új node-on. Bármikor be lehet lökni tömeggyártásba. A 7nm drágább, egy új design gyártása drágább. Azt mondtam, hogy nem akkor fog új kártya jönni, amikor kész az új node, hanem akkor, amikor az új kártya gyártása jobban megéri majd, mint a régié. Ez történhet azért, mert az új kártya sokkal jobb, mint a régi és sokkal többet tudnak eladni belőle. Ez jellemzően akkor következik be, amikor csökken a kereslet a kurrens kártyák miatt vagy piac telítődése, vagy egy jobb konkurens ajánlat miatt. Csakhogy ez most nem áll fenn, mert az AMD és az nvidia készleteit is viszik a bányába. Tehát nehezen fog előállni az a helyzet, hogy új kártyát érdemesebb lesz árulni, mint a jól bejáratott régit.

    Ahogy mondod, természetesen a felsőházban, a professzionális piacra ez nem érvényes, ezért a Vega20 meg fog érkezni.

    HBCC-je az AMD-nek van. Pont arról volt szó, hogy amikor az Nvidia spórol a ramon, az AMD miért nem? Hisz neki ott a HBCC, amivel tudna ramot spórolni. Az Nvidiát köti a RAM mennyisége is, az AMD kiadhatna 1GB-os polaris teljesítményű kártyákat is akár, vagy 2GB-os Vega56 teljesítményű kártyát. Erre a válasz valószínűleg az, hogy az AMD a merev HBM2 kínálat miatt nem tud ebbe az irányba lépni. Merev mennyiségre és merev GB/stack értelemben is. Ahogy azt már korábban mondtad 4GB/stack kapható csak.
    Az különösebben nem érdekel, hogy az nvidia mit csinál 4GB memóriával, nem is értem, hogy ez a kérdés hogy jön ide, az nvidia csak a csúcs profi kártyán operál HBM2-vel, ott meg nem kell spórolni a mennyiségen.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35433 üzenetére

    Lehet, hogy nem egyértelműen fejezem ki magam. DE én azt se állítottam, hogy a 7nm-en történő gyártás költsége beéri, vagy olcsóbb lesz, mint a 14nm. Még mindig csak azt mondom, hogy nem az fogja jelenteni az új kártya elindulását, amikor tömeggyártásra kész (a lapka, a ram, a gyártósor, stb), hanem ha jövedelmezőbben tudod értékesíteni az új szériát a régi helyett( vagy mellett). Ez két esetben lehetséges:
    a) ha a régit már nem veszik, ekkor az új a régi helyére jön kb azonos áron, amit újra venni fognak a vevők.
    b) vagy ha az újat drágábban tudod adni, mint a régit, mert jobb, és veszik ezt is, azt is.

    A Titan V tulajdonképpen utóbbira volt példa. És a Vega 20 is ugyanez lesz, de a profi piacon.
    Az a helyzet meg nem áll fenn, hogy a régi szériát meg nem veszik, mert hát az utolsó darabokig megveszik.

    A status quot persze boríthatná valamelyik gyártó.
    Ha az nvidia kijönne egy új szériával csak mert már nem akarja halogatni, többet ugyanis nehezen tudna eladni, mint most. Hiába járulnának a boltokba a régóta fejleszteni vágyók, ha a termelés szűk keresztmetszetét már most is a ram jelenti. De tételezzük föl, hogy mégis kiadja és nincs szűk keresztmetszet, akkor az AMD eladásai elkezdenek csökkenni és ez ez esetleg lépéskényszerbe helyezheti az AMD. Amiatt, hogy esetleg már nem tud eladni a kurrens termékeiből minden tervezettet.

    Vagy fordítva. Ha az AMD jönne ki egy új kártyával, amit nem korlátoz sem gyártási, sem összeszerelési, sem ram elérhetőség, akkor még többet adhatna el, mint most és haraphatna a piaci részesedésen, az nvidia meg azt érezné, hogy 5-10%-kal csökkent a forgalom és hát akkor lépni kell.

    Ebben nem kell egyetértenünk. Nyugodtan hidd és mondd azt, hogy akkor jön ki az új kártyaa, amikor a lapka elkészül. (És ne zavarjon, hogy pont Te mondtad, hogy az AMD-nél és az nvidiánál is van készen új lapka, csak nem adják ki, mert a kurrens szériát is az utolsó darabig eladják és nem tudnák az új lapkával kiszolgálni az igényeket)

    Én nem mondtam hogy az AMD rakjon 2db 8GB stacket a Vegára. Én pont azt mondom, hogy a jelenlegi RAM-hiányos és drága RAM-os helyzetben HBCC előnye abban tudna megmutatkozni, hogy tud az AMD spórolni a RAM-mal. AZ nem spórolás, hogy a 8GB-os kártya ellenében egy 8GB-os kártyát dob ki, ami akár 10GB-os igénynek is eleget tudna tenni. Sosem fog ez a helyzet előfordulni. Vagy akkor már senkit nem fog érdekelni. Vagy szerinted néhány kárörvendő Nvidia tulajon kívül bárkit is izgatott, hogy a 4GB -os fiji a földbe állt?

    Az, hogy a HBCC-vel az nvidia nem tud operálni az az ő bajuk. Operálnak 5GB-os 1060-nal. Megoldják. Lehetne ezzel is foglalkozni, de nem ez volt a kiindulópont. Hanem az, hogy az AMD a spórolást elméletben tudja csak végrehajtani, a gyakorlatban nem. Mert nem tud a vega10 mellé 8GB-nál kevesebbet rakni. Egy polaris teljesítményű lapkához elég lenne 1, esetleg 2GB, de ilyen nem áll rendelkezésre, 1 csatornán bekötött HBM2 esetén is a minimum 4GB. Ebben a szegmensben sem lehet spórolni.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35438 üzenetére

    jövedelmező = nagyon leegyszerűsítve a szumma árrés, vagyis hogy az eladott termékek utáni árbevétel (mennyiség * ár) minusz a gyártási költség (mennyiség * ár).

    Hogy jön ide a minta?

    Nincs olyan, hogy a régit nem veszik, ha kellően alacsony áron adod.

    A vega20-ról mondtam, hogy más.

    Lehet, hogy keverem a gaminget a professzionálissal, de nem összekeverem.

    "A gaming teljesen más. Amíg a user veszi a régit, addig jó az is. Ne vegyétek és adnak ki újat." => erről beszélek én is.

    Akkor mégegyszer: nem akkor jön tehát új kártya, amikor rendelkezésre áll az új gyártósor tömegtermelésre és azon elkészül az új lapka, hanem amikor csökken a kereslet a régire.

    Az spórolás, ha a legolcsóbb stacket veszed. De ha az AMD arra spekulál, hogy a RAM árak emelkednek és ő majd jól tud spórolni azzal, hogy kevés ramot is elegendő a kártyára rakni és végül pont azokból a RAM modulokból és végülis összkapacitásokkal tudsz gazdálkodni, mint a konkurensed, akkor pont nem tudtál spórolni semmit.

    Mondok egy példát: TE csodálatosan ügyes burkoló vagy, a konkurensed meg béna. Nagy erőfeszítéseket tettél arra, hogy kidolgozd a módszered, hogy hogyan tudsz spórolni az anyagon, ragasztón, csempén mindenen. A konkurensed meg kókler barbárként pepecsel, tör-zúz, pazarol mindent. Elméletben azt tudod mondani a megrendelőnek, hogy te olyan jól dolgozol, hogy neked elég 9 doboz csempe, és 2,5kg fuga, míg a konkurensed 16 doboz csempével és 5kg fugával dolgozik. De cseszheted az elméleti előnyödet, ha a csempét csak 20 dobozonként lehet rendelni és a fuga kiszerelése is 5kg minimum.

    Ha $40 egy HBM2 stack és $18 egy 1GB-os GDDR5 lapka, akkor egy 8GB-os polarison csak a ram $144.
    miért nem húz erre az AMD egy 4GB-os kis vegát, amit mondjuk pont $80-ral tudna olcsóbban adni, mint a polarist? Ráadásul a HBM2 kínálat pont nem függvénye a GDDR5 keresletnek, tehát akár futhatna párhuzamosan is a kettő...

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35440 üzenetére

    Jó, én azt értem, hogy mintát vesznek, de az a professzionális piac, ahol azt mondtad, hogy $10000-ért vesznek. Ezt nyilván nem veszik százezerszámra. Itt nincs olyan limit, hogy figyu, nem gyártunk az új termék mintájából, mert a régi terméket még mind megveszik. SE mennyiségi, se költség limitáció nincs itt. néhányszáz termékmintát nyugodtan lehet eladni.

    Gondolom ilyen termékmintája van az gyártóknak-nek is az általad késznek nevezett termékekből is. Ha valaki kér mintát borsos áron kaphat. De nem megy tömegtermelésbe, amíg a jelenlegi termékpalettát az utolsó szálig megveszik.

    Nem azt mondom, hogy sose fog kijönni új kártya, de legalábbis nincs lépéskényszer.
    Ha a kereslet nem csökken a kártyák iránt, vagyis nem következik be az az helyzet, hogy a régi kártya eladási mennyisége megcsappan, akkor lehet gondolkodni azon, hogy az új kártyát egy magasabb áron vezetik be.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35452 üzenetére

    vega20.ból szerintem Frontier Edition fog jönni.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz namaste #35455 üzenetére

    Minél drágább a RAM, annál inkább megérné spórolni vele.
    De nem lehet, mert abu végül bevallotta, hogy - az ő információ szerint legalábbis - a 4GB/stack-nél kisebb stackeket is ugyanannyiért akarták adni. Még ha nem is ugyanannyi, de ha $60 egy 4GB-os stack és mondjuk 2GB-ért meg el akartak kérni $45-50-t, már az is olyan minimális árelőny, - főleg egy $600-700-os kártya esetén, amiért nem lenne érdemes bevállalni a kisebb ramot, hiába van meg a technológia, ami képes lenne kompenzálni (HBCC)

    Tételezzük fel, hogy Abu infói a GDDR5 modulokról helyes ($18/1GB). Még $60/stack esetén is - a kategóriához mérten - tekintélyes árelőnyt jelentene egy HBM2-vel szerelt kártya egy 8 modulos polarishoz képest, nem? ($60 + interposer v EMIB + tokozás [vs] $144 + nyák + huzalozás)

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35460 üzenetére

    Nem lehet, hogy a memóriagyártók is pont ugyanazért nem bővítettek, amiért a gpu kínálat sem? Mert azt gondolták: a bányászat volatilis, nem lehet rá üzletpolitikát építeni. Arra terveztek, amit a bányászat nélkül is el tudnak adni. Plusz a mobiltelefon piac tetőzik, így aztán plána szükségtelen a kapacitások bővítése.
    ?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35460 üzenetére

    Tudsz mondani olyan adatot, forrást, hivatkozást, másodforrást, ami igazolná, vagy legalább megerősítené azon állításodat, hogy a GDDR5 lapkák ára kétszerese annak, amit Steve Burke a GN cikkében közzétett?

    Tehát itt van egy állítás részéről (na persze nem mintha ez olyan sorsfordító kérdés lenne), amit a nevével vállalt abban az újságban szemben a Te állításoddal, ami egy fórum kommentben található. Hiába szoktál Te is egyébként cikkeket írni, ha egyik álítás sincs forrásokkal alátámasztva és egyik ember szavahihetőségében sem kételkedünk, akkor azért egy cikkben megfogalmazni egy ilyen állítást mégiscsak erősebb, mint ha egy ugyanolyan publikációs lehetőségekkel bíró személy az állítását csak egy kommentben fogalmazza meg.

    Azt gondolom egyébként, hogy mivel a gpu-k ára nagyon sokakat érint és foglalkoztat, nagy nézettséget/olvasottságot és hírnevet tudnál szerezni magadnak és a lapnak, ha ezt a konfliktust a nemzetközi térben fel is vállalnád, mint ahogy ilyen kérdésekbe például az AdoredTV bele szokott állni.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Jack@l #35464 üzenetére

    Amit csinálsz, az szándékos félreértés.

    Szerintem senki nem mondta, hogy másfél évvel ezelőtt 140 dollár lett volna a ram.
    Másfél évvel ezelőtt, vagy mondjuk úgy, 2017Q1-ben mégvidáman $200-250 körül lehetett kapni ezeket a kártyákat. Aztán Q2-Q3-ben jött a boom. Ezt az árukeresőn vissza lehet követni a grafikonokon. Ez alapján elméletben lehetséges, hogy Q1-ben még "normál" áron, vagyis például $9-ért árulták a GDDR lapkákat, ahogy a GN is állítja, aztán Q2-Q3-ban a megnövekedett kereslet miatt már jóval drágább áron kezdték árulni a ram lapkákat.

    Tehát az elméletben lehetséges, hogy az akkori $200-os árból $60 volt a RAM, míg most a $300-350-os bolti árból pedig 144. Ez persze még nem jelenti azt, hogy a $18-os modul ár valós, de az a kutyulék, ahogy próbálod lehetetlennek beállítani a dolgokat, az semmiképp se állja meg a helyét.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35492 üzenetére

    Hát én egészen hihetetlennek tartanám, hogy azért kiadjon a Google egy chromebookot, mert az AMD fejlesztők a chromiumba commitolnak nyilván AMD specifikus cuccokat. És hogy nekik legyen már akkor egy saját chromebook. Azért, hogy fejlesszék a chrom(ium)ot olyan procira, olyan platformra, amit aztán a piacon senki nem vesz.

    Inkább valami olyasmiről lehet szó, hogy a Google szeretné meghódítani azokat a felhasználókat, akik jelenleg kifejezetten játékra vesznek vagy vennének notebookot, olykor desktopot. Meghódítani úgy, hogy behúzni őket az androidba (chromeos alatt ugye már elérhető a play store), vagy egy újabb platformon biztosítani a play store kínálatát. És ehhez, a játékhoz, kell a kraft, nameg a chromebookhoz a kis méret, kis fogyasztás.

    Ez egyébként egy olyan piac, ahol akár a tegrának is twremhetett volna babér.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz golya87 #35494 üzenetére

    Lehet, hogy én értettem félre a kivágott mondatot, de mintha azzal próbálná magyarázni a Google chromebook hardver válsztását, hogy az amd fejlesztők hozzájárulnak a chromium fejlesztéséhez.

    Valójában a teljes kép azt mondja, a chrome Osre elérhető kár pl a steam. A játékhoz viszont kell a gpu. Csak a chromeban még nincs teljesen kész a gpu (gyorsítás) kezelése. (Mármint a Linux appok által)

    A Google lehet megrendelője a kabylakegnek vagy ravenridgnek, mert pici és jó fogyasztással ad mindkettő jó eredményt. Miközben a googlet nem kötik partneri mehállapodások és kedvezmények az nvidiához.

    Enhez szerintem nincs szüksége custom chipre.
    Az amdnek sokat segítene, ha lennének raven ridgedzsel szerelt chromebookok.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35496 üzenetére

    Ez jó. Hihető.
    Eddig azt gondoltuk, hogy biztos a tile based rasterizer és hogy kevesebb memóriasávszélesség is elég, a GCN meg memóriaéhes. nvidiának elég a szívószál. Na meg a DElta color compression.
    Meg azt is gondoltuk, hogy a geometria, hiszen az nvidia sokat szivatta a tesszelációval az amd-t

    De most újragondoljuk és a kabátot is újragomboljuk.
    Átmentek a Zenes tervezők a radeon divízióba és rögtön falhoz vágta őket: ÚRISTEN, TI MÉG AZ IN ORDER EXECUTION-nél TARTOTOK??? (jó, persze kicsit csúsztatok)

    Mert ugye valami olyasmi történhetett még a régmúltban, hogy rájöttek, hogy nem hatékony a VLIW, mert - konyhanyelven - sokasodik az utasítások számossága, és nincs kihasználva a széles szó. Nem jön két ugyanolyan adatcsomag. Tudjátok, mint a tetrisben.

    Aztán jött a GCN meg a SIMD és most már hatékony az utasításváltás, programozható, szuperskalár. De még így se jó.

    Most tehát azt gondoljuk, azért jobb az Nvidia, mert nem "in-order" egy utasítással hajt végre annyi műveletet, amennyi adat rendelkezésre áll, hanem megfogja az adatot és annyi utasítást hajt végre rá, amennyit csak tud.

    Najó, nem akarom viccesen túlokoskodni, de a lényeg, hogy megjött az új csoda-feature, amivel az AMD behozza a lemaradást.

    (pont úgy, mint a primitive shader, compute shader, a dsbr, a variable length simd, async compute)

    Na várjunk csak. Tulajdonképpen ez nem arról szól, hogy hát eddig is tudtak az ALU-k többmindent számolni, de csak akkor, ha külön szálon ment. Lehet, hogy mégse lőttem olyan távol az in-order - out-of-order hasonlattal? Hiszen képzeljünk csak el egy 4096 magos in-order végrehajtású processzort, amiben van mondjuk 4 ALU. Jönnek az utasítások és néha 1, néha 3, néha 4, néha 2 ALU kap egy-egy ütemre ténylegesen feladtot. Az async compute pont úgy működött, mint a processzorokban az SMT. Egy teljesen külön szál tudja hasznosítani a 4096 mag használaton kívüli ALU kapacitását.

    De ha átalakítjuk a a procit ilyen spekulatív out-of-order végrehajtásúra, akkor ugye hirtelen több feladattal lehet egy ütemre feltölteni a 4 ALU-t.

    Nem azt mondom, hogy pont ez történik, de illusztrációnak jó.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35499 üzenetére

    AMD Ryzen™ Desktop Processors with Radeon™ Vega Graphics:

    2400g, 2200g

    A PS5 szerintem Zen(-jellegű) CPU lapka és Navi-jellegű GPU lapka lesz külön gyártva GMI-n összedrótozva.
    Ez szerintem EMIB technológia lesz, nem interposer. Ha esetleg HBM2-t kapna a gpu gyorsítótárnak, akkor esetleg az lehet interposeren, ha egyáltalán EMIB esetén szükséges.

    Tehát szerintem az lesz, amit az intel is kapott. Meglepődnék, ha valami egyben gyártott lapka lenne.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35502 üzenetére

    Ennek biztos más oka van, de sajnos a CPU is előbb fogy el a Radeon alól.

    Csak azt tudom erre mondani: minek ment oda?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35504 üzenetére

    Ha igazad van, azt kéne látnunk, hogy bőséges processzor teljesítmény esetén az nvidia tud előzni, azonban szűkös processzorkapacitás mellett az nvidia visszaesik a nagyjából azonos szintnek tekintett verseny mögé.
    Ezt látjuk?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35506 üzenetére

    De ha az nvidia meg az intel tud ilyenekkel trükközni, hogy a csík a tesztben legyen hosszú, ha kell a csík, vedd meg hozzá a kétszer drágább alkatrészt, az AMD miért nem?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35510 üzenetére

    Mit is mondhatna a kereskedő, aki azt akarja, azt vedd meg, ami az ő raktárában van.

    Egyébként van alapja annak, amit mond, eléggé hihető. Lesz vega20, amiből valószínűtlen, hogy legyen gamer lapka. Eddig mindenki azt mondta, hogy más piacra készül. Akkor lenne érdemes lecserélni a vega10-et a gamer/pro szekcióban, ha ugyanazokban a feladatokban tényleg jobb és el tudják látni vele a piacot. Ne feledjük el, hogy ram is több kell és ez drága 7nm, az meg - már - óccsó 14nm.

    Meg szó volt vega mobile-ról, ami ugye mobil, biztos inkább a notikba megy. Biztos az az előnye, hogy kicsi és nem pedig az, hogy annyival jobb, mint mondjuk egy polaris. A roadmapek alapján marad velünk a polaris.
    Ezt áthozhatnák persze desktopra, csak minek. Drága lenne és elérhetetlen, miközben semmivel nem jobb, mint a jelenlegi kínálat. Ugyanmár, senki nem gondolhatja, hogy az AMD egy 1070-1080 teljesítmény szintet (mobil) elérő lapkát lerak az asztalra, amikor készen van már egy design. Igen, az intel féle vega M. Ami ugyan sokkal kevésbé Vega mint amennyire polaris, de hát ugye abból legoztak, amiből lehetett. Ahhoz már csak hozzá kellett passzintani a Vega feature legokat és kész is. Egy erősebb - mindshare tekintetében többet érő - lapkán meg hát még külön dolgozni kellett volna.

    Szóval igen, ilyen konzumer célú lapkának semmi jele. A vega 56/64 esetleg akkor és azért lehet olcsóbb, mert az iránta való profi-félprofi keresletet átveszi a vega20.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35520 üzenetére

    Eddig azt mondtad, Vega20-ból nem lesz gamer gpu. Most meg:

    "Erre egyébként rengeteg projekt készül. A Radeon Instinct csak az egyik. Később lesz Radeon Pro, sima Radeon"

    Egyébként ha a Vega20 150w-os lesz, és ott a gmi, bolon'cság lenne várni az összekötéssel a naviig, nem? Legalább egy Vega 64x2 igazán jőhetne mutatóba.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    Hát ez... egy töltött galamb. Nem fecske.

    Talán már az AMD is bánja, hogy nem csinált inkább Vega 48-at?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35560 üzenetére

    Egyészt mi történt, hogy már nanonak és notebookba is jut Vega?

    Másrészt azt mondják, hogy az AMD 2019-ben 1080-at fog árulni $250-ért. Használtat?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Raymond #35568 üzenetére

    Elképesztő, vajon mit ünnepelhettek a polaris megjelenését követően röviddel
    Egyre inkább ugy tűnik, raja egy nagy marketing arc volt. És ez mögött se volt több tartalom, mint a poor volta mögött.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35571 üzenetére

    Nem győztél meg.

    Mindaz a GIGANTIKUS architekturális változtatás, ami a GFX8-tól a GFX9-ig tartott elgendő volt a fiji és a vega közötti 10%-os teljesítménykülönbségre (természetesen nem számolva a magasabb frekvenciát, amit most egyikünk sem sorolt a GIGANTIKUS architekturális változtatások sorába)
    Ráadásul ebből a a 10%-ból 7%-ot már a polaris is hozott

    Én tökre elhiszem, hogy a GFX9/Vega Már tökre fel van készítve a jövőre és előrevetítve megalapozta a 2020-as arhitektúrát is, az akkor piacra lépő igényekre már most fel vannak készülve. Csak... minek is? Jövőben megjelenő problémákra elég, ha a tervezőasztalon van megoldás, esetleg prototípus. Élesben kipróbálni úgyis csak akkor lehet, ha megérkezik a probléma a piacra. Hát ugye például a async compute piaci fogadtatása se olyan volt, amilyet az AMD várt.

    A GFX8 nem tudott volna tovább skálázódni? Mégis hova? Merthogy a Vega sehová nem skálázta (eltekintve a frekvenciától) az architektúrát a fiji fölé. Arra meg még a Vega20 esetén sincs jel, hogy a 4SE és 64CU fölé skáláznák. Akkor tehát mi volt a cél, amit sikerült elérni?

    Ezt az LDS-t már számos alkalommal említetted. Biztos fontos dolog (biztos?), de én egyáltalán nem látom sehol, hogy a compute shadereknél az LDS-pressure miatt állna földbe korábbi gyártmányú videokártya. Hol is érhető tetten az az előny, hogy ha ez nem lenne benne a vega10-ben, akkor halálra lenne ítélve? Merthogy az a 10%-os különbség az "állandóan malmozó" fijihez képest, amiből a polaris hozott már 7%-ot egyáltalán nem utal ilyesmire.

    De jó, legyen, ennek előnye a tegnap és a mai játékokban még nem látszik. Akkor talán bőven ráért volna az AMD mondjuk a vega20-ba belepakolni, vagy a naviba.

    Szóval, hiába mondod el újra és újra, de a szavaidat, meg a GFX8->9 verzió növekedést sem támasztják alá a mért eredmények.
    Ennek három oka lehet szerintem:
    - az AMD/Raja alacsony költségvetésen alibizett valamit, ami persze a legszükségesebbeket tartalmazza: frekvencia emelés. De hozzá nem értő, új, low-budget team csinálta indiából, ezért hát még jó szar lett
    - az AMD/Raja nagyratörő tervekkel épített bele a vegába csomó mindent, de mivel hozzá nem értő, új, low-budget team csinálta, ezért a fícsörök egy része nem sikerült határidőre
    - az AMD/Raja nagyratörő tervekkel építette a GFX9-et, aminek a feature listájának nagy része egyáltalán nem érinti a gaminget, ezért bár nagyon sokminden előremutató fejlesztést tartalmat computing szempontból gaming szempontból valójában a lapka csak egy a gaming szempontból gyakorlatilag haszontalan fícsörökkel megtömött fiji shrink.

    Még annyit, hogy persze én magam is mondtam, hogy valójában perf/clk tekintetében az nvidiánál sincsenek hatalmas ugrások. A teljesítmény emelkedés nagy része a GCN-nél mindig magasabb frekvencia és feldolgozóegységek skálázódásának eredménye. De mindkettőben elmarad a GCN. Frekvenciát gigantikus energiabefektetéssel tudnak csak emelni - minden gaming radeon csúcsra van járatva.
    És hát az nvidiánál van valódi skálázódás. 1080 és 1080Ti között 4 ill 6 motor különbség és a cuda magok száma is emelkedik. a vega 10, de még a vega20 sem fog etekintetben ellépni a fijitől. Tehát hiába a skálázódást célzó gigantikus architekturális előrelépés, nincs skálázódás

    [ Szerkesztve ]

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Cathulhu #35573 üzenetére

    Én is attól tartok, hogy az RTG-nél minden megrendelésre készült és nem piacra, csak megpróbálták kidobni a piacra is.
    A polaris a konzolból született, a második generációs PC konzolból. Ez biztos. Itt még futotta az erőből egy Polaris 11-re és 12-re.
    A Vega 10 célterülete a HPC, SSG, Instinct, és az Apple. Nem az a baj, hogy ilyen kártya van, hanem az, hogy nem készült belőle kisebb kurtított verzió, amiben mondjuk pont nincsenek benne azok a fícsörök, amik a HPC, SSG, instinct szektorban nem hasznosulnak. Lehet, hogy a lapkát megrendelésre csinálták, és így pénzt spóroltak a fejlesztésen, de közben elfelejtették az architektúrával széles körben lefedni a piacot.
    Ha a Vega mobile - feltéve, hogy lesz ilyen - megszólalásig olyan lesz, mint a Vega M, csak tényleg Vega feature settel, akkor... akkor úgy tűnik az RTG-t teljesen átvette a semi-custom.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35574 üzenetére

    Én értem, hogy ap robléma már létezik.
    Azt is értem, hogy ez tökre fontos.
    De hol vannak az eredmények? Ha ez olyan elképesztően fontos és sürgős volt, hogy a vega 10-be ele kellett kerülnie, akkor bizonyára meg tudod mutatni, hogy hol érhető tetten a hasznossága? Az nem hasznosság, hogy a tavaly megjelent vega 10-zel néhány fejlesztő a 2020-ban megjelenő szoftverét már ma tudja tesztelni. Mert 2020-ban megjelenő játékhoz nem a vega10-et, hanem annak valamely leszármazottját fogom valószínűleg megvenni. Azt azért el lehet mondani, hogy csíkszélesség váltás esetén nem annyira játszik az átnevezgetés. Míg a 28nm Tahiti sokáig velünk tudott maradni, a 14nm-ss vega10 valószínűleg nem fog olyan szép időskort megélni. De mindegy is, mert fénykorában sem egy akkora tényező, hogy bárkit is érdekeljen hány van belőle a felhasználóknál.

    Szerintem az látható, hogy a konzolokról áthozott játékok esetén valahogy megoldják, hogy buta maxwell és pascal kártyákon is jól fusson. Fogalmazz akkor inkább úgy, hogy az AMD ezzel lépéskényszerben volt, mert az nvidia bevezette. JA de nem, mert az LDS pressure probléma kezelése volta feature...

    Ez a probléma olyan kritikus, hogy a kettővel korábbi most már 3 éves kártyával szemben minden más fejlesztéssel együtt még mindig csak 0-10% közötti előnyt sikerül összekaparni. (nem számítva az órajelet)

    Úgy tűnik, az órajel (és persze a szoftver) fontossága mellett minden ilyen technikai részlet, amiket nagyon ki szoktál hangsúlyozni, valójában eltörpül.Szerintem hagyjuk ezt az LDS témát. Bármit is mondasz, egyáltalán nem látszik a tesztekben ennek tényleg szerepe, vagy hatása. Mivel volta még sehol nincs, elegendő lett volna a vega20-ban kezelni ezt a kérdést. (Előre félek, milyen 2021-es problémákat kezeltek a vega20-ban)

    Mondhatjuk azt is, hogy a vega, a GCN5, a GFX9 architekturális fejlesztései elsősorban a magasabb órajelet célozták. Végülis sikerült is 15%-ot ráverni a GFX8.1-es polarisra, ami még mindig több, mint amennyit azonos órajelen a fijire.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35583 üzenetére

    PIacvezetőként lehet azt csinálni, hogy csorgatod az új architektúrádba az új fícsöröket, hogy a fejlesztők tudjanak rá fejleszteni, noha a szoftverek úgy istenigazából, mainstreamben majd csak néhány évvel később fogják használni. A legerősebb, legdrágább lapkában benne van. Nem baj, ott elfér, mert jó drágán lehet adni úgyis.

    De egy piaci követő, aki küszködik a perf, a perf/W, a frekvencia, a skálázódás, a perf/tr, stb tekintetben a lépés tartásával és a piaci részesedése is nagyon gyenge, ő ne próbálkozzon ilyenekkel, hogy majd én megadom előre a hardvert, amire lehet szoftvert fejleszteni. Úgyse fog senki az ő hardverére fejleszteni, nem fogja senki a megoldásait használni és a jó előre kigondolt megoldásaival így nem fog tudni előnyre szert tenni.

    Azt gondolom, hogy ha ma fejlesztesz egy játékot és úgy sejted, hogy 2 év múlva lesz kész, akkor használhatod azokat az effekteket, amiket az akkori kártyák fognak tudni. De azért a piackövető gyártó ne pakolja bele a hardverébe már MA ezeket a képességeket, hogy az ő hardverén a 2 év múlva megjelenő játék már akár MA futhasson, vagy hogy 2 év múlva majd a mai a hardveren fusson.

    Szerintem azzal nincs semmi gond, hogy ha van egy új fícsör, egy új effekt, akkor annak debütálásakor annak megfelelő futtatásához egy új képességekkel bíró lapka is szükséges. (Persze csak ha megéri, de ha nem éri meg, legyen kikapcsolható az effekt)

    Én úgy látom, hogy az elmúlt évek tanulsága inkább az, hogy kár ennek elébe menni. Kár azzal próbálkozni, hogy nekam a "régi architektúrám" is tudja a sugárkövetést (vagy bármi mást), ha emiatt a "régi architektúrám" folyamatosan súlyos vereségeket könyvelt el a korabeli terheléssel rendelkező korabeli játékok esetén a konkurenciától.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35586 üzenetére

    A piacvezetőség meghatározása szerintem ennél egyszerűbb. De abban igazad van, hogy nem mindegy, ki nézi és milyen célból.

    Nekem, mint nézőnek az jön le, hogy hiába látszik piacvezetőnek az AMD architektúrája a konzolokat is figyelembe véve, a konzolpiaci dominanciáját nem tudja piaci előnyre konvertálni a PC piacon. A PC piac azért lényeges elem ebben az egész kérdésben, mert az nvidia a bevételeinek döntő részét a PC piacról szerzi és az NVidia bevételei summa summarum kétszer nagyobbak az AMD-énél és ha csak a VGA-kat nézzük, akkor lehet, hogy 3-4x-ésnél is nagyobb.

    Tehát akárhogy is nézzük, de a PC-ből több pénz jön, mint a konzolból, hiába jelent az esetleg számosságában nagyobb eladást, vagy penetrációt. És mivel a PC-t az Nvidia uralja, ezért szerintem nyugodt szívvel lehet kijelenteni, hogy az nvidia a piacvezető.

    Összességében a két cég kétféle hozzáállásából az nvidiá látszik sikeresebbnek. AZ AMD kiszolgál egy-két speciális igényt, és hiába a konzolos dominancia, ezt csak annál az egy-két címnél tudja előnyre fordítani.

    De mindegy, ezt a témát kibeszéltük. 3 év alatt 0-10% előrelépés "IPC"-ben, 0 horizonális skálázódás, 40-50%-al magasabb elért frekvencia.
    Ehhez képest az nvidia mérlege kb ugyanúgy 40-50%-kal magasabb frekvencia, mellé viszont 25% horizonális skálázódás és szoftveres dominancia.
    És a kérdés nem az, hogy hogy akar az AMD ezen változtatni. Hanem hogy miért nem? Amikor azon a piacon, amit az nvidia dominál 2x akkora bevételre tesz szert, mint a a teljes AMD.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Yutani #35589 üzenetére

    Igazad van
    Én az utolsó évekből (AMD, Nvidia) indultam ki - és kicsit túloztam:
    Az utolsó pénzügyi évre igaz csak a ~2x, az azt megelőzőre a ~1.5x (azt megelőzően valóban inkább egál)

    De azt ugye tudod, hogy az Nvidia pénzügyi éve kb 1 évvel előrébb jár, mint másoké?
    Amit linkeltél NVidia jelentés 2017 májusi. Most a 2019Q1 pénzügyi év volt az nvidiánál. Ott pedig $3.2B volt a bevétel. Ami hát kétszerese a teljes AMD nevételnek. Csak a gaming volt $1.7B

    [ Szerkesztve ]

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35592 üzenetére

    A youtube programlistát érdemes megnézni itt
    Ryzen2, Epyc, Ryzen pro, Radeon 550-560 ( :F ), freesync
    :(

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Z_A_P #35599 üzenetére

    Cannon lake-kel együtt fogja árulni az intel. Biztos ezért kell bemutatni, hogy "jóóóójaz"

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35609 üzenetére

    ha a Hynix már tömeggyárt, és nagy mennyiségben GDDR6-ot, akkor a korábbi GDDR5X -hez hasonlóan az nvidia megjelentethet egy új kártyát. Szerintem ez egyébként 12nm-es volta lesz. Igazából mindegy, minek hívjuk, de 12nm és a Gv100-zal rokon. És gddr6. De FE verzió, az nvidia saját áruházából kiszolgálva a vevőket, míg a pascal marad a bányászoké.

    Az mondatja ezt velem, hogy az nvidiát nincs mi siettesse. Az eladás pörög. Azért 12nm, mert azzal még mindig bőven meg fogja tudni őrizni az előnyét. Hiszen az amdnek nem jön semmi, csak a Vega20, ami hpc, a GV100 ellen. És a Vega12, ami meg egy bődületes drága is alacsony volumenű termék lesz mobilba.
    12nm pont elég lesz. Ha bármivel elő akarna rukkolni az AMD, azt csak a drága tsmc 7nm-en teheti meg. Azt meg nem fogja a mainstreambe árulni. GF 7nm meg csak jövőre.
    A 12nm viszont feltehetően olcsó az nvidiának a 7-hez képest. Tehát marad a magas marzs is.
    Árulni pedig azért a saját áruházból fogják, hogy az Elképesztő kereslet árfelhajtó hatását maguk tehessék zsebre, miközben a pascal első pár hónapjához hasonlóan esetleg a gddr6 ellátás sem korlátlan.

    Szóval akkor azt mondod, hogy a Vega12 is hbm2. Ez arra utal, h tényleg megcsinálta magának mobil chipnek az AMD Vega anyagból az intelnek gyártott változatot.
    Ez még /már 12 nm lesz, nem? Nem 7. És ebből mennyiségi okokból nem lesz desktop?
    Ez a Vega12 tartalmaz gmi-t, hogy ryzen2-vel össze lehessen csomagolni?
    Miért lett elkaszálva a Vega11?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35592 üzenetére

    Újabb AMD hírek:
    ‘never-before-seen hardware demonstrations‘
    and
    ‘details showcasing high-performance leadership and innovation‘
    and
    `updates on current and upcoming products‘.

    Tippek:
    - Threadripper 2000
    - mobile Ryzen H-series
    - Z490 chipset (2800X maybe?)
    - vega20 demo

    videokardz

    Ehhez képest a hot chipsen az AMD-nek csak 1 előadása lesz, a Raven Ridgre-ről. Tehát olyan sok tényeges elképesztő nagy újításokat és piaci fölényt hozó innováció azért nem lesz. HA igaz abu azon állítása, hogy nm szokás meg nem jelent hardverről beszélni, akkor a vega 20 se fog addig megjelenni. (Különben hát ugye csak szorítottak volna neki helyet a ML napon.)

    [ Szerkesztve ]

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz TTomax #35615 üzenetére

    Szerintem nem ennyire rossz a helyzet. Ahhoz, hogy a következő generációs '70-es kártya elérje a kurrens '80Ti-t ezúttal csak 40% szükséges. Egyébként közel változatlan órajel és változatlan TDP mellett a GV100 pont 40%-kal emelte a cuda magok számát a GP102-höz képest. Nem jön ki a 40% teljesítményben, mert az órajel picit alacsonyabb. De ha kivesszük a tensor magokat a képből, lehet, hogy meg is van.

    (Egy ugyanilyen 40% a Vega56-ot és Vega64-et nexgen'60 szintjére küldené, amit ugye hát ilyen $300-400 körül (Founders) lehetne már árulgatni.)

    Én nem gondolom, hogy ez óriási lehetőség lenne az AMD-nek. Az az 1080 erősségű Navi kártya $250-ért egyrészt csak MSRP $250 - úgy lesz ez ennyi, ahogy a polaris volt $199 -, másrészt úgy lesz ez 1080 teljesítmény, ahogy a polaris elérte a 980-at, harmadrészt egy ilyen kártyát legjobb esetben is csak jövő ilyenkor mutathatnak be.

    Ha ez a lapka a vega10 leszármazottja (márpedig azt tudjuk, hogy az AMD alig-alig változtat a lapkáin éppenhogy csak hozzáigazítja a képességeket és hozzáskálázza a legújabb konzolhoz), akkor ugye sok változásra nem lehet számítani a felépítés tekintetében, akkor ez így egy 250mm^2 méretű lapka, amiről tudjuk, hogy 1400-1500Mhz-en valahol 120-150W körül fogyaszthat. Ez így szerintem pont azt fogja hozni, amit a polaris.

    Erre szerintem az nvidia vidáman fog tudni reagálni a saját 7nm-es portfóliójával még akár úgy is, hogy az amúgy is általában <1 évvel később megjelenő nexgen'80ti készül csak azon a node-on. (pl Titan V @ 2000Mhz)

    A "veszély" inkább abban rejlik, ha ezt a pletykaszinten 1080 teljesítményű, névlegesen $250ért adott és remélhetőleg versenyképes fogyasztással rendelkező lapkát tényleg össze lehet majd kötni 1-2-3 másikkal és akkor a felsőházban is megjelenik a verseny.
    Hát... azért ennek is várjuk ki a végét. Számos esetben vártuk már, hogy az AMD virít valamilyen olyan megoldást, amivel majd hirtelen megtáltosodik (Async compute (+30%), primivite shaders, DX12, DX12 heterogén multiadapter, HSA) - ami ehhez nem igényel szoftveres támogatást. Aztán a végén mindig kiderült, hogy ami elméletben (Abu cikkeiben) elképesztően jól hangzanak és elképesztő potenciált rejtenek, a megfelelő szoftveres támogatás és háttér hiányában döglött tranzisztorok, parasztvakítás, elfecserélt erőfeszítés.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #35620 üzenetére

    Tömeggyártás: én is ezért írtam, hogy kis mennyiség.

    Blokklánc: a lényeg, h szerintem ah új szériát eleinte biztosan az nvidia szeretné szerintem kiszolgálni. A keresletben megjelenhet persze bányászat vagy más blokklánc is igény is, de a lényeg, hogy ezt az nvidia áruháza.bonyolítsa, és a gyártópartnerek felé, a piacra pedig marad addig a pascal. Szerintem. Lehet, hogy ennek eredménye nem az lesz, hogy a pascalt bányászok veszik, hanem ponthogy a pascal felé csökkenő kereslet miatt eső árak miatt a játékosok.

    Ha a crypzopénzen kívüli blokklánc piac ilyen mértékben bizalmatlan a gpukkal kapcsolatban, hogy Threadrippert vesznek, esetleg nem pont ez lenne egy kiugrási lehetőség az egész apu, hsa, gpgpu koncepciónak? Persze világos, hogy szoftver kérdése.

    A semicustom - AMD viszonylatban az egy év lemaradás ugye azért nem számít valami sokat, mert hát láthattuk, hogy a vegában Bemutatott újítások nem vitték sokkal előrébb az architektúrát és a ráépülő terméket a polarishoz képest. Én azért meglepődnék, ha az AMD tényleges vega architektúrára építette mobil chippel komolyan oda tudna verni a kabylakegben található kvázi-Vega-polarisplus verziónak. (Azonos felépítést és gyártástechnológiát feltételezve)

    Viszont na az intelnél is készül a hbcc, akkor az is kezd világossá válni, hogy mi értelme van a sodimm 3d xpointnak: a lapka mellé szerelt hbm lesz a cache, a dimm foglalatba pedig gyors dram helyett (mellett?) rakható lassabb , de jóval nagyobb kapacitást biztosító 3dxpoint. Így közel azonos teljesítmény mellett jóval nagyobb memória kapacitás érhető el szerverekben.

    A vega12 ezek szerint olyan kicsi, hogy nem érdemes tokozni? Ez érdekes. Mi szükség van rá az apuk mellett, ha egyébként azokkal lenne pariban?
    Ha az amdnek is lesz kabylakeg jellegű terméke és az Apu lesz, akkor feltételezem az csak jövőre 7nm-en fog érkezni. (Pedig egyébként szép dobás lenne előhúzni a kalapból egy 8 magos aput 28CU-val, de ez az am4 foglalatba nem, csak a TR4 foglalatba férne bele és túl nagy is lenne a maga 400-450mm2 lapkaméretével, és olyan nagy piaca se lenne, hacsaknem az előbb említett blokklánc)

    Azt lehet tudni, hogy a Vega20 vagy a Vega12 tart-e előrébb?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Cathulhu #35624 üzenetére

    VÉGRE!
    Remélem ebből lesz minipc

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Z_A_P #35626 üzenetére

    3GHz jó kiindulás. Ez is biztos kap 100w tdpt, mint a kabylakeg, (a megfelelő hűtéssel) abba meg 4GHz belefér, ha a gpu rész nincs terhelve.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35644 üzenetére

    Csodára nem érdemes számítani! Akkor ma megjelent volna az új geforce. Ezek legjobb esetben is csupán tisztességes mobilbavalók

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35647 üzenetére

    Elég meglepő, hogy díjat osztottak cpura, amikor még tuggyukhogyjön intel

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    tweakdown

    Én ugyan nem hiszem, h megjelenik, de " fixing most of the mistakes and problems of Vega 10"

    Vajon mire gondolhatnak?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #35656 üzenetére

    Annyira izgulok, hogy :yawn
    Fölkészültem, nem tudnak meglepni.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák