Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz szaszlaci #13521 üzenetére

    "Hanem inkább valami olyanra gondoltam, hogy szavatosságot vállalok rá, és hiba esetén lényegében anyagköltségi áron javítok, sok ideig."

    Szerintem kár ezt az anyagköltséget beletenni. Ha hibáztál, fizesd meg. És ebből tanul leghatékonyabban az ember. Úgy gondolom, hogy a zembereknek vonzó a hosszú garancia. Akkor is, ha az minden esetben bőséggel bele van kalkulálva az árba.

    Engedj meg egy marketinges alappéldát a garancia körül:
    Egy kereskedő egyebek között öngyújtókat is árult. (Akkor még nem volt így elárasztva a világ olcsó öngyújtóval, hanem értéket képviselt.) Teljesen egy és ugyanazon öngyújtót egymás mellé két kosárba tett ki. Az egyik kosárban levő gyújtók darabonkénti ára egy dollár volt, a másik kosárban pedig két dollár. Kérdezték a vevők, hogy miért?
    - Mert azokra egy év garanciát vállalok. - Gondolta a kereskedő, ha visszahozzák a hibásat, ad helyette egy újat, már csak nem fog minden második gyújtó elromlani? Az eredmény a következő volt:
    A drága gyújtó jobban fogyott, ráadásul nem hozták vissza reklamálva. Az emberek nem foglalkoztak vele, ha elromlott. Betudták annak, hogy rossz, és hiába a garancia, nem bajoltak vele, eldobták.

    Tavaly ősszel küszöböket készítettem egy kedves ismerősömnek. Egy centi vastag bükkfából - így kérte. Azt mondtam, hogy élethosszig tartó garanciát vállalok rá, kivétel, ha halálosan összevesznénk. Kis vékony sz@r bükk, ez a faj ráadásul hajlamos a repedésre. De nem féltem kimondani a garanciát.

    [ Szerkesztve ]

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák