Új hozzászólás Aktív témák

  • AIex

    tag

    válasz harry #60045 üzenetére

    A Makita egy jól bevált típus, nem nagyon panaszkodnak rá,

    A Bosch-t a Mafell gyártja, egy visszabutított változata az MT55-ösnek,

    A két gép nagyjából pariban van, a Makitán van egy elővágó funkció, ami fix 3 vagy 5mm-ben határolja a mélységet. Ez hasznos tud lenni. Továbbá a Makita sínjén van egy extra váll, amibe egy a fűrész talpára helyzett korong / alátét fekszik bele, ez pedig megakadályozza, hogy 45 fokos szögnél leboruljon a gép a sínről. Ez is hasznos funkció.

    Szerintem ha a két gépre azonos lapot raknál, és készítenél vele egy hossz, illetve egy keresztvágást, Boschnak szebb lenne a vágásképe.

    Másik eltérés a sín. Ha megnézed a 2 gép más-más profilú sínt használ. A Makita egy Festool jellegű / típusú sínt (valószínűleg, amikor a Festool szabadalma lejárt a sínre, mindenki ezt a fajtát kezdte el "másolni"), míg a Bosch egy "saját" verziót.

    A Makita sínjének az alján 2 hab csúszásgátló csík van, ami ragasztott, illetve a kipattogzás gátló is ragasztott. Ezeknek egy hátránya van, sokan panaszkodnak, hogy idővel elkezd levállni a ragasztás, és felpöndörödik a vége. Ha alkalom szerűen használnád, valószínűleg téged nem érintene. Viszont ennek egyik előnye, mivel a kipattogzásgátló gumi kopik, ezért idővel kijebb tudod ragasztani, és újra vágni. Festool síneknél sokan panaszkodnak, hogy a gyári toldó elem nem a legjobb, nem illeszkednek tökéletesen a toldott sínek. Makita sínekhez jó az általános szorító, elég sok félét kaphatsz belőle. (csavaros, karos egykezes, sima egykezes)

    Bosch sínje alapvetően keskenyebb, és nincs "borda" a tetjén. Ez néha áldás, néha átok. A sínjének az alján 2 csúszásgátló gumi csík van, viszont míg a Makitánál ezek kb 20mm széles csíkok darabonként, addig a Bosch-nál ez 2db 5-6mm átmérőjű kör keresztmetszetű "zsinór", ami egy a sín alján kiképzett profilba van belefeszítve. Ezek sosem fognak levállni a sínről, viszont kisebb a kontakt felülete, így kevésbé tapad jól, több odafigyelést igényel, és ha egy tized mm-t sem szeretnél tévedni, muszály leszorítani a sínt. A kipattogzásgátló gumi szintén a sín profiljába van belefeszítve, ezért ez sem fog leválni, cserébe, ha elkopott, nem tudod kijebb ragasztani, cserélni kell. 2 előnye van ennek a sínnek. A sínek toldása sokkal pontosabbak, illetve a sín alján 2 nút van a szorítónak, az egyik nút pedig majdnem a kipattogzásgátló mellés esik, ami sokszor lehet hasznos. A nút, amibe a szorítót rakod, kisebb, a standard vezetősín szorítók nem jók, csupán 3 féle szorítóval tudod használni, sima csavaros szorítóval, amit a Bosch / Mafell árul, 1 kezes szorítóval, amit a Bosch árul, vagy a Bessey 1 kezes szorítójával, amit Mafell-ként is megvehetsz drágábban.

Új hozzászólás Aktív témák