-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
conan77
tag
válasz Deadzone41 #13050 üzenetére
Nem kell mindenkinek aktív rendszer nagyon sok embernek elég a passzív ( erősítő és keresztváltó első szett része végzi a vágásokat és nem a fej) Nem kell egyből High End meg hangzásversenyes rendszer mindenkinek
jó fejek vannak újak is 50-60 körül és nem kell mindig használt cucc egy átlag usernek
nem muszáj eladni az új készüléket ha olyat választasz ami megfelel a minőségi elvárásaidnak ( mert csak akkor buksz ha el akarod adni különben nem buksz !! )JG G36K Aeg 398 fps, KJW M1911A1 GBB 300 fps,
-
Deadzone41
őstag
na utána olvastam mi az aktív meg a passzív. tényleg mezei user vagyon nem akarok ennyire belebonyolódni még itthon se használok bi-amp-ot meg külön hangváltókat meg mit tudom én. bőven elég nekem egy egyszerű rendszer: fejegység, komponens hangszóró szett keresztváltóval, később megtoldva egy 4 csatornás erősítővel és egy szolid mélyládával. sajnos időm sincs a használt cuccok bogarászásával van épp elég hobbim így is . csak tudni szerettem volna mit várhatok el a pénzemért ha elviszem egy beépítő műhelybe és azt mondom nekik ennyiért tegyék bele a legkorrektebb cuccot.
-
conan77
tag
válasz Deadzone41 #13052 üzenetére
ezért írtam, hogy felesleges aktívozni
vegyél egy minimum 2 pár RCA-val megáldott neked tetsző fejet Alpine-Kenwood-Pioneer-Clarion négyesből + egy érzékeny 16-os szettet + szigeteld ( bituzd ki) az első ajtókat
meg jó vezetékek és majd a többi.
ja és a 320 kbps-os Flacból készített mp3 igen szépen szól ám nálam is ( passzívon)[ Szerkesztve ]
JG G36K Aeg 398 fps, KJW M1911A1 GBB 300 fps,
-
Typhoon47
őstag
válasz Deadzone41 #13052 üzenetére
persze elég meg minden, nem az a baj.. hanem ha ezért a pénzért a lehető legkorrektebb cuccot akarod(ahogy azt te állítottad) akkor használt cuccokból egy aktív rendszert is tudsz venni...márpedig az ég és föld lesz úgy : )
"Education is important but big biceps are importanter"
-
orbano
félisten
válasz Deadzone41 #13052 üzenetére
nana a kocsiban az aktív az nem ugyanaz, mint az, hogy otthon biampolsz, meg hangváltót tuningolsz. otthon könnyű dolgod van, mert a hangfalaidat a mérnökök megépítették, terveztek hozzá hangváltót, és a hangszórók is egyenlő távol vannak tőled.
kocsiban ezzel szemben minden hangszóró külön távolságban van, és a gyári hangváltó sem passzol a kocsid akusztikájához. ha nem is értesz hozzá, egy ügyes kezű szaki be tudja jól állítani valamelyest. ok, bonyolult, de jól eltalálni egy passzív rendszerben a magassugárzók helyét sem egyszerű... nekem pl. nem sikerült és hallgathatatlan volt a végeredmény.
persze ha nem akarsz bonyodalmat, hát nem akarsz, ez ellen nem lehet érvelni de van hondás ismim, aki esőre tetetett be aktívat, pedig nem nagyon ért hozzá, de elszünnyögött vele, mi is segítettünk neki, és szépen szól. nyilván vannak még benne neki is tartalékok, de így is jobban járt mint ha valami szutyok fejet vett volna és valami alap rendszert ugyanezért az összegért.A vér nem válik VAZZE!™
-
Deadzone41
őstag
válasz orbano #13058 üzenetére
igazából nem akarom eltalálni a helyét, jó lesz a gyári helyen tudom nagyon sokat számít a kalibrálás pl egy házi mozinál is ég és föld a hang egy beállítatlan és beállított rendszer között. egy volánhoz kalibrált autóhifi amúgy nem totál hallgathatatlan a többi utasnak? tudom ez nem annyira szempont de azért mégis tudnál linkelni példát használ fejre aktív és passzív rendszerhez?
-
conan77
tag
válasz Deadzone41 #13059 üzenetére
mondjuk ez passzívra és legalább szép és okos
JG G36K Aeg 398 fps, KJW M1911A1 GBB 300 fps,
-
orbano
félisten
válasz Deadzone41 #13059 üzenetére
nem hallgathatatlan. persze óriási tud lenni a különbség. egy utasra is kunszt bekalibrálni, kettőre már űrtechnika
csak egy gyors példa használt aktív fejre: [link]
passzívból nem tudom mi a jó... nekem őrégi alpine 9847-em volt, amit dícsértek nagyon, 25-e forintért vettem kb. 3 éve makulátlan állapotban.A vér nem válik VAZZE!™
-
s4tch
veterán
válasz Deadzone41 #13059 üzenetére
Jól beállított rendszert bárhol szívesen hallgat az ember. Nálam pl. a legjobb hang a hátsó ülésen, a sofőr mögött van, picivel nagyobbnak tűnik a tér, mintha elöl ül az ember.
Ha a gyári helyekhez ragaszkodsz, hamarabb érsz el jó eredményt időkorrekcióval, aktív hajtással, mint passzív rendszerrel. 150-ből már korrekt aktív rendszert lehet építeni. Az az egy baj ezzel, hogy kevés aktív, időkorrekciós fej van, úgy értem, a fejek nagy része passzív hajtásra termett, csak kevés típus alkalmas aktív hajtásra. A Pioneer, Alpine, Clarion hármasban kell keresgélned, ha ilyet szeretnél. Egy fej 50-60 körül, egy négycsatis erősítő 20-30 között, egy hangszórószett szintén 20-30 körül, és a maradékból tisztességes szigetelés, normális kábelezés, beépítés: ez már tud kimondottan jól szólni. Akármilyen butaságnak tűnik elsőre a használt cuccok közötti vadászás, szánd rá az időt és az energiát, meg fog térülni. Ha szerencsés kialakítású az autód, a szubot sem fogod hiányolni.
-
aneda
aktív tag
válasz Deadzone41 #13059 üzenetére
Itt láthatsz egy szép Ibiza beépítést, ha gondolkodsz panel építésben.
Ha ragaszkodsz a gyári helyekhez, akkor is kell költened a szigetelésre, kiemelőre, kis faragásra, szóval itt is lesz beépítési költséged szépen. Ez esetben viszont tényleg érdemes komoly felsőkategóriás fejet venni, ahol csatornánként állítható minden paraméter.
Hangszóróból én vennék újat, a uDimension Element pl. elég normális áron van
Fejegységből szerintem nyugodtan vehetsz használt Alpine-t, elég strapabíró, ha esetleg beüt a krach, jól javítható készülék. A P88RS-ről ez már nem jelenthető ki ilyen egyértelműen.
Erősítőből egyértelműen a használt javallott, gombokért vannak nagyon komoly darabok.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
addikt
Hello!
Vettem egy mélyládát+erősítőt,de rosszul emlékeztem a cd lejátszóval kapcsolatban ami nem RCA kimenetes.
Tudtok ajánlani valami cd lejátszót ennek megfelelően.Hát gatyi ne legyen,de inkább az alsó kategória érdekel.A régitől meg megválnék,így ha tudtok egy helyet ahol beveszik az nagy segítség lenne(BP és környéke) -
modflow
veterán
A múltkor vettem egy JVC KW-XR411 -et. Ez 40k volt.
Szeretnék hozzá egy bluetooth adaptert.
Elvileg ilyennel működik: KS-BTA200.Ugye az egy vicc, hogy ez az adapter szintén 40k?
80 ezerért már brutál fejegységet veszek.Nem tudnátok ajánlani valakit, akitől olcsóbban beszerezhető?
[ Szerkesztve ]
-
titán
Üdv!
Adott egy 6 éves Laguna2 kombi, benne egy gyári Cabasse fejegység és gyári sugárzók. Borzalmas.
Sajnos az autóhifihez egyáltalán nem értek, otthon M-Audio FW1814 DAC-ról és Luxman integráltról hajtok egy pár Audiosquare Mini monitort.
A cél, hogy valamilyen szinten megközelíthessek egy otthoni hifi hangzást. A jelenlegi rendszeremet a semlegesség jellemzi, nem vagyok barátja a színezett hangnak, a mélynyomók meg direkt az ellenségeim. Megvalósítható-e ilyen kis térben, mint egy autó egy elfogadható hangzásvilág? Bizonyos dolgok azonban fontosabbak, mint a hangzás: használhassam a kormányvezérlést (biztonság No.1) és a lehetőségekhez képes a legkisebb kárt szenvedje el az autó utastere.
Ez post itt egy érdeklődés, hogy megvalósítható-e, illetve, hogy milyen költségkeretre lehet számítani. Nincs kialakult költségkeretem, a project által elérhető végső eredmény szabja meg, mennyit vagyok hajlandó rákölteni. Használt cuccok is a barátaim, de az újaktól sem ijedek meg.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
orbano
félisten
válasz schawo #13071 üzenetére
üdv a topikban mester
Neked először is ajánlom, hogy gyere ki lurdyhoz hallgatózni, vagy ha teheted 1-2 sq versenyre. Egyébként a dolog megoldható, használtan olyan 150-től 300e forintig terjed szerintem egy reális rendszer, ha értelmesen és megfontoltan kölekezel, és a kocsid is partner a válsaztásaidban.
A gyári kinézet a fontos átalakítások mellet természetesen nem tartható meg, viszont van sok szaki aki gyakorlott a kultúrált, a gyári kinézettől nem elütő ajtópanelok gyártásában (gondolom az ajtó elülső alsó sarkában van a hangszóróhely, oda épül egy tisztességes foglalat a mélyközepeknek, a kocsi színéhez bőrözve, az éleihez, formavilágáhz igazítva. nem lesz feltűnő). enez kívül az ajtó szerelőnyílásait kell lezárni és a lemezeket csillapítani.
Ami még drasztikus beavatkozás, az a magassugárzó, ezt rendszerint az a-oszlopra kell rakni, ami 1-3 lukat jelent a takarólemezen. Illetve szokás még a tükörháromszögbe tenni. Ezt ki kell kísérletezni, hogy megtaláld a megfelelő színpad-linearitás arányt.használt árak:
egy jó első szett: 30-60e
egy jó 4 csatornás erősítő 20-60e
fejegység 50-80e (korménytáv passz, erre külön modulok szoktak lenni drágán)
beépítés: 50-70e forint (panelozás, szigetelés, kábelezések, biztosítékok, anyaggal)Ha jó a füled, és jól választasz, akkor egy ilyen rendszer lehet el is veri az otthonid
A vér nem válik VAZZE!™
-
s4tch
veterán
válasz schawo #13071 üzenetére
Annyit tennék hozzá orbano hozzászólásához, hogy az otthoni hangzás reprodukálását szerintem felejtsd el. Hallottam már nagyon jó rendszereket szobában és autóban is. Egy közepes szobai rendszer jobban szól annál, amit az orbano által említett keretből autóban kreál az ember: egy közepes szobához képest kicsi, szerencsétlen tér van az autóban, roppant nehéz jó fázismenetet kreálni, teret leképezni, frekvenciamenetet korrigálni. A kocsi rugalmatlan. Gondolj bele, szobában oda teszed a hangszórót, ahová akarod, 2 perc alatt cserélsz kábelt, pillanatok alatt beforgatod a hangszórókat, és a többi. Kocsiban a hangszórók pozíciójának kiválasztása - az extrém sok szopást vállalók kivételével - nem több egy kényszerhelyzethez való alkalmazkodásnál. És a többi.
Ne értsd félre, nem lebeszélni akarlak a dologról, sőt. Hallottam kettes Lagunát azzal a gyári hifivel, ami neked is van; érdemes belevágni. De csodát ne várj. Ha beleástad magad az otthoni hifibe, az autót jó eséllyel kompromisszumnak fogod érezni. Egyébként az a Laguna egy jó adottságú kocsi, lehet bele nagyon fasza rendszert építeni. Mészáros Gyuri csinált egyet, gyári fejhez és gyári kinézethez ragaszkodott a megrendelő, még abból is sokat ki lehetett hozni.
Ha szabad javasolnom, aktív, időkorrekciós rendszerben gondolkozz, és fejet ennek megfelelően válassz. Passzív rendszerrel ebben a 150-300 körüli sávban vastagon több a szopás, mire fázist fog az ember.
Kormánytáv-illesztőt a majdani fej márkájához igazodva lehet kapni brit ebayen, 30 font körüli áron, visszavásárlási garival.
Még valami: ha nem szeretnél mélynyomót, az azért megszabja az irányt, és enyhít a költségeken. 16-os mélyközép kell, és alapvető, hogy tisztességesen megépíttesd az ajtót, panellel együtt. Nem feltétlenül lesz több mélyed, de precízebb, definiáltabb mélytartományt fog adni a mélyközép, ha rendes autóban dolgozik. Javaslom, hogy ne a csomagtartóba, hanem az anyósülés alá kerüljön az erősítő: kevesebb kábel kell, és esztétikusabb a gyári csomagtartó, mint egy erősítővel kiegészített. (Tudom, vannak szép hátsó installok, de azoknál szinte többe kerül a hús, mint a leves; praktikus utat követve egyszerűen nem éri meg erre fordítani.)
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
Országon belül is lehet kormánytáv illesztőt venni 12e és egyszerűbb mint az ebaj Én is innen vettem és működik hibátlanul.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Igen csak ebayen pár hét is lehet a szállítás ez meg másnap nálam volt
Pár ismerősöm is rendelt már innen. 1 volt hibás azt cserélték azonnal.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
orbano
félisten
a udimensionös leon tulajdonosa speciel nem tekinti kompromisszumnak az autóhifijét. kisebb a színpad, gyengébbek a képességei, de ennyi. pedig otthon martin loganje van. és nem ez az első ilyen vélemény, amit hallok. persze nyilván nem hangversenyterem méretű színpadot kell várni.
A vér nem válik VAZZE!™
-
s4tch
veterán
válasz orbano #13080 üzenetére
Az, hogy minek tekinti, és az, hogy milyen a két rendszer, két külön dolog. Nekem sem kompromisszum az autó, mert belátom a korlátait, és megbékéltem vele. De köze nincs a szobai hifihez.
Sokaknak elég, ha tonálisan rendben van egy hifi, és nem torzít. Ennyit nyilván el lehet egy autótól is várni.
-
orbano
félisten
nyilván aki hummát nyer és több milliós rendszere van otthon, annak az a cél, hogy ne torzítson egyébként meg hallottam is azt a rendszert, és egy átlagos szobai hifit agyonüt.
egyébként ennyi erővel minden hifit lehet kompromisszumnak tekinteni, az otthonit is. ott is vannak fázishibák, meg kéretlen visszaverődések, kiemelések. minden csak kompromisszum a hifiben, a koncerten lenni sokkal jobbA vér nem válik VAZZE!™
-
MrPG8
aktív tag
Üdv!
Milyen mélyládát ajánlotok minimalra, technora? Mindenképpen zártat szeretnék és a lehető legkisebb megoldásban. 20-25cm-esnél nem nagyon szeretnék nagyobbat. JBL GTO75.4-ről lenne hajtva.
Előre is köszi!
-
MrPG8
aktív tag
válasz k-feri65 #13085 üzenetére
Eddig egyetlen ládát próbáltam ki, az valami 25x25x15-20cm lehetett benne egy 20centis nyomóval (márkáját haverom se tudta). Ahogy az szólt, az nekem nagyon tetszett. Persze nem ablakremegős, szomszédfelverős basszus volt, de azért rendesen lehetett érezni.
Én e miatt gondoltam, hogy olyan irányba nézelődöm, de gondolom olyan ládát csak gyártatni lehet. -
ocsi19
senior tag
Hali
Hertz EP 2-ről tapasztalat, vélemény?
Továbbra is csak egy első szett meghajtásához kellene.
Azért érdekelne ez, mert Hertz első szettem van(saját hülyeség) és a közelben árulják 15e-környékén. -
cort x-1
tag
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen