-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Möhe
addikt
válasz simi811118 #57600 üzenetére
Jó az a gladen, de nem fogom fel miért ilyen hosszúak, ellenben kurva keskenyek. Szvsz sokak nem is tudják elhelyezni, de ha kicsit téglásabb arányai lennének.....
-
mrhero
tag
Sziasztok, gyári fejegységet szeretném lecserélni egy xsara picassoban. Elsődlegesen nem a zene minőségének javítása a cél (remélem nem köveztek meg), de azért nem mellékes. Leginkább A Bluetooth kihangosító, aux és USB a lényeg. Az összefoglalóban említett JVC KD-X330BT lesz a kiválasztott. Gondolkozom a bitumenes ajtószigetelésen, de csak akkor vágnék bele, ha a menetzajt is tudnám vele csökkenteni. Ezt a bitumenes rezgéscsillapítást meg lehet fejelni (érdemes) plusz zajszigeteléssel?
-
evo87
őstag
válasz simi811118 #57600 üzenetére
Alapvetően azért gondolkodtam az M-Line szintben mert úgy érzem, hogy anyagilag nekem nem érne meg többet egy autóhifi. Legyen igényes, kellemesen dinamikus hangú, de van egy határ ami felett már egységnyi javulásért kell egyre súlyosabb összegeket ráfordítani.
Ezért alapvetően az volna a terv, hogy egy korrekt 4 csatornás erősítő menne az ülés alá, amivel első körben passzívan meg lehetne hajtani a Gladen Alpha szettet. Aztán azzal párhuzamosan, ha már úgy is le van szedve az ajtókárpit, szépen szigetelni az ajtót és persze az erősítő miatt igényesen bekábelezni mindent. Aztán a következő lépcső pedig egy komolyabb szett és láda (a sorrend nyilván jön ahogy jön) ... amit szintén ki tud szolgálni az erősítő. Ennél sokkal komolyabb rendszerre alapvetően már csak a gyárilag is hangos kipufogó miatt nincs is szükség.
Apropó kábelezés. Ha az ajtóátvezető köteg az ajtónál csatlakozós akkor hogyan szokás átvezetni a hangszóró kábelt? Átfúrni az üres helyeken a csatit? Vagy van kevésbé barbár megoldás is?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Lusu
aktív tag
Ha fontos lenne a minőség, javasolt lenne átfurni, hogy a csatlakozókon ne romoljon az átvezetés. De a te esetedben ha ez nem annyira fontos és vannak üres helyek, akkor próbálj szerezni bontottan csatlakozót amiből kibűvészkedheted az érintekzőket és forrasztás után csak bepattintgatod a helyére.
-
mandleee
tag
Sziasztok!
Egy olyan problémába futottam, hogy a fejegységem bluetooth-ról használva, kicsit halkabban szól, mint kellene, viszont egy hosszabb úton, ha kátyúba megyek, vagy néha teljesen random visszanyeri az erejét, és a megfelelően erőteljesen szól a zene. Természetesen ez az állapot nem tart túl sokáig, néha zene váltáskor ismét gyengébb lesz, bár ez nem olyan gyorsan felismerhető, mint mikor menet közben megjön a zene ereje.
A hétvégén lett az akkumulátor cserélve. Az akksi saruján megfelelő a kábel érintkezése, ahol kapja a tápot az erősítő, így a csere nem oldotta meg a problémát (így is ideje volt, de legalább ezt kizárnám, mint hiba forrást).
Autó: Renault Megane Classic facelift
Konfig:
- Alpine UTE 72BT
- Alpine PMX-T320 2 csatornás erősítő
- Alpine SBE-1044BR mély láda
- megfelelő minőségi kábelek, kicsit túl is méretezveBárkinek van ötlete, merre keressem a hiba forrását? Köszönöm a segítséget!
-
Lite
őstag
Tegnap mértem mikrofonnal hangerőket a kocsiban. Normális az, hogy azonos beállításon a rózsazajt mérve, a bal oldal kb. 10 dB-el hangosabb volt, mint a jobb? A mikrofon az azonos oldali hallgatási pozícióban, a fülemhez lett téve.
(Illetve, aki ilyen méricskélős: a közép 54 dB-hez a magas 35 dB-en szólaltatta meg a rózsazajt.Ez jó arány? Vagy van erre egyáltalán valami iránymutatás?)
-
PiciPeti
őstag
Ott valami nem kerek... Eddigi tapasztalataim alapján max 4-5db különbség egészséges a két oldal, és a magas-mélyközép sugárzó hangereje között. Afölött már nagyon nehéz nem elhúzó színpadot kreálni.
A két magas között, ha jó pozícióban vannak, 1-2db-nél több nem kéne hogy legyen...
-
Lite
őstag
válasz PiciPeti #57610 üzenetére
Direkt megmértem. Megforgattam a polaritásokat is, azok rendben találtattak, de ha a mikrofon nem csalt, akkor bizony volt ekkora különbség. A fejen a jobb magas +5, a jobb közép +9-et kapott, most tűnik mérés szerint jónak a hangerő. Így nem is csodálkozom, hogy nem volt jó a színpad jobb oldala...
Rózsazajnál, a vágást gyári értékre (2.5kHz/18dB) állítva, azonos dB értéket kell produkálnia a magasnak és mélynek? Mert akkor kb. leordítja a fejem...
[ Szerkesztve ]
-
B-enji
tag
Ha valakit érdekel, itt letölthető a Dynamic Range Meter.
Ez a szoftver "gyorstekercselésben" végignézi a zeneszámokat és megkeresi a leghallkabb és a leghangosabb pontokat. Ezekből alkot egy viszonyszámot, ami jellemzi a felvétel dinamikáját. Az, ami nincs agyonkompresszálva, nagy dinamikával rendelkezhet, ha a hangmérnök is úgy akarta. A világcsúcs olyan 30 körül van. Rossz 1-7, átlagos 8-13, jó 14-20, kiváló 20 fölött. Érdekesség, hogy a szoftver csak Wav vagy MP3 formátumot vizsgál. Jó szórakozást -
cibus
aktív tag
Sziasztok!
Tudtok nekem ajánlani vmi BEST BUY ár/érték arányú usb-s rádiót?
-márkásabb
-túl drága ne legyen
-usb + aux elég (sd, cd nem feltétlen kell, ha van, nem baj)
-csilivili kijelző nem fontos, de nézzen ki valahogy
-bmw e36ba kell, szóval valami piros háttervilágításosmiket tudtok ajánlani? köszönöm
u.i: sportfutóművem van, a jelenlegi rádió lenyíló előlapos és folyamat ki be kapcsolgat, ahogy "pattog" az autó az úton. emiatt akarok valamilyen NEM lenyílósat, ami rendszeres rázkódáskos sem kapcsol ki...
[ Szerkesztve ]
-
cibus
aktív tag
igen, most már elolvastam. euronicsban van most 3db, de nincs az ajánlottak között.
viszont a JVC majdnem olyan, kinézetre és névreJVC KD-X130 18ezer -ez esetleg ajánlott?
meg még ez a kettő van:
sony DSX-A200UI 19ezer
SAL VB X100 (bluetooth-os, nagy kijelzős) 23ezer.valamelyik jó, ajánlott esetleg, vagy inkább a listát nézzem?
-
kacsa7
őstag
válasz B-enji #57614 üzenetére
És érdekesség, hogy nekem ez a program mutatott ugyanannak a számnak több minőségű verziójára olyat, hogy a nagyobb pontszámmal rendelkező dinamikátlanul és szarul szólt, az alacsonyabb pontszámmal rendelkező pedig meglehetősen jól. Azóta nem hiszek benne és nem látom értelmét.
-
jaddz90
tag
Sal-t meg ilyeneket nem vennék a helyedben, de egyébként minden autóhifis webshopban 18-20 pénz környékén mozognak az alap, USBés és AUXos rágyiók. Ez pl. az új Poineer, meg még piros is.
Pioneer MVH-190UB -
Joe fiú
senior tag
Elkészült a kis Peugeotban is a zene, igaz szembementem a topiklakókkal, maradta gyári hangszóró, bekerült az Alpine 9812RR, hátulra sub+ AS Twister F4 260, nem mondom hogy a legjobb rendszer valaha,de a minimál szinthez képest több mint szuper. Ez az Alpine fej továbbra is nagyon jó, megtáltosodtak tőle a gyári hangszórók. És igy már ez a 3-ik autóm amit építettem
-
DDaniel
tag
Sziasztok!
Régi, nem mp3-képes fejegységem szeretném lecserélni, s hogy pontosan meg tudjam határozni, mi is kell, felteszek egy amatőr kérdést: miről szoktatok mp3-akat / flac-t lejátszani? USB pendriveról? (külső hdd-t esetleg elbírnak a fejegységek?) Vagy az SD kártya jobban ajánlott? CD-re az előbbiekhez képest lényegesen kevesebb fér, gondolom az nem játszik.
Másik, amin gondolkodom, hogy kell-e nekem CD lejátszó... Vajon ugyanazért az árért jobb fejegységet kapok, ha nincs benne CD lejátszó? Vagy nincs szignifikáns különbség?
Köszi előre is!
-
Joe fiú
senior tag
válasz DDaniel #57622 üzenetére
Össszefoglalóban van jó pár ajánlott fejegység. Én személy szerint USB-n pendriveról játszok mindent. HDD rizikós a mozgó alkatrészek miatt( szerintem), egyébként a kisebb HDD/SSDt valószínűleg viszik, de szerintem felesleges. Már egy 32GB pendrive is átláthatatlanul sok zenét tartalmaz.
Ha nincs szükséged cd-re akkor nyílván ne válassz cd mechanikásat.
-
Reneolus
tag
Nincs valakinek véletlenül ilyen sub vezérlője? Eladó, kölcsön, vagy kapcsolási rajz hozzá?
Vettem egy Emphaser EA490-200-at, de a fenti eszközt nem kaptam meg hozzá. Csak utólag derült ki, h a sub jelszintje kizárólag ezzel az eszközzel vezérelhető
Sajnos úgy néz ki, hogy elég bonyolult az eszköz, egy digitális potmétert kellene meghajtani, de a kérdéses IC két lényeges lábán semmi sem mérhető. Szóval, jól jönne legalább egy kapcsolási rajz, h meg lehessen építeni az eszközt.Helix P DSP, JVC R981BT, Morel MT23/Soundstream Reference 300, DLS UP6/Emphaser EA2190, Emphaser EG12 (ETBR112)/Signat RAM3 MKII
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok
Vajon nagy butaságot csináltam azzal, hogy egy 3 utas szettet a következőképp kötöttem be 4 csatornás rendszerbe:
A fejegységről jön a 2x2 csatorna az erősítőbe, majd az erősítő FRONT-jára rátettem a 3 utas szett hangváltóját, amire csak a közepet és a magast kötöttem be. Majd az erősítő REAR csatornáira egy másik hangváltó (X-ION FWX)-et kötöttem amire csak a 3 utas szett mély hangszóróit raktam. Persze a hang az pocsék lett az alap bekötéshez képest, de így külön tudom állítani a fent illetve lenti hangszórókat.
Javítsatok ki, ha rosszul gondolkodom, de egy az erre a célra épített hangváltó szett megoldaná a problémát, vagy ezeket is fel tudom használni egy kis trükk bevetésével?Köszönöm! Üdv!
-
kacsa7
őstag
válasz olahpal82 #57626 üzenetére
A 3 utas szett hangváltója a 3 hangszóróra bontja a frekvencia tartományt. Fogalmam sincs milyen szett, ahogy azt sem, a x-ion váltó hol vág pontosan, de általánosan 3 útban bőven 1000 hz alatt van az egyik keresztezés, főleg 400hz körül, és a magas-közép között pedig 3-4kHz körül szokott. A x-ion váltó egy 2 utas rendszerhez van, valahol 2,5-4khz közötti keresztezéssel. Magyarul most a magasod és a közeped kapja az eredeti, oda tervezett frekiket, és a közép hangszóród alja 400 hz környékéig szól, ezzel szemben a kicked nem csak 400 hz környékéig szól, hanem akár 4khzig is. Ennek eredményeképp óriási kiemelés van gyakorlatilag a teljes középtartományban, mert ezzel a bekötéssel a kick és közép hangszóró is ugyanabban a freki sávban dolgozik.
-
olahpal82
csendes tag
válasz kacsa7 #57627 üzenetére
Igen, a Hertz váltója 500nál és 4500nál vált. Az FWX-ét pontosan nem tudom, de bizonyára 2500 körül. Ezen kívül az egy csatornára eső ellenállás sem az igazi, legalábbis azt gondolom, mert gyakorlatilag, minden kresztváltóból hiányzik egy ellenállás(hangszóró) az ideális, tehát a tervezetthez képest. Ezért így ezt a megoldást én sem tartom teljesen jónak, de, hacsak a FWX váltót ki tudnám cserélni egy megfelelő aluláteresztő szűrőre, és a Hertz váltót is megfelelő ellenállás szintre lehetne hozni, akkor talán működik, vagy nem? Nagy hülyeségeket mondok? Vagy felejtsem el ezt a 4 hangváltós mókát.
-
olahpal82
csendes tag
válasz Ranger^41 #57629 üzenetére
Hali
Igen, W202. De sajna nincs képem az ajtókról. Elfelejtettem fényképezni. Nem nagy kaland. Belül a lemezre(külső lemez) PF1000-ret raktam ami csak ráfért, valamint rézkasírozott bitulapot. A belső lemezre szintén PF1000 és 1-2mm-es öntapadós lapok mentek a finomabb helyekre. Figyelni kell, hogy a merevítő rúd ne tudjon összerezegni a lemezzel. Sajnos nálam ezért meg kell bontani majd az ajtót. Valamint vettem 3 doboz rücsit, hogy az ajrókárpit belső felét lefujjam, amit akkor nem tettem meg és most bánok. Tehát tavasszal az is fel megy rá. Persze az autó többi része is ki van tömve(tető, hátsó ajtó, stb).
-
pengusz77
senior tag
80prs van eladó fészen (nem vagyok érdekelt benne
-
PiciPeti
őstag
És aki feljebb keresgél, annak akad ODR fej+proci is. Na az mán valami...
-
mrhero
tag
Erre valaki? Számíthatok valamennyi menetzaj csökkenésre az első ajtók kátrányozása után? Vagy ahhoz a hátsókat és a csomagtérajtót is kezelésbe kellene venni?
-
olahpal82
csendes tag
válasz mrhero #57635 üzenetére
Nekem az a meglátásom, hogy bitumenezéssel, meg rücsizéssel sokat lehet tenni a menetzajok ellen. DE! A menetzajok általában olyan dolgokból tevődnek össze, ami ezektől a dolgoktól függetlenek. Olyanra gondolok, hogy szélzaj. Ha egy karosszéria elemen nem megfelelően törik a levegő, a szélvédő pereme nem jól igazodik a kasznihoz, akkor az zajokkal jár, amit bitumenlapokkal nem tudsz kiküszöbölni. Egy jó abroncs választással is sokat tudsz tenni ezek ellen. Ugyanakkor! Nem biztos, hogy ezekre kell koncentrálni, hanem olyan dolgokra, hogy a körülötted lévő kárpitelemek ne rezegjenek ha szól a zene. Ehhez viszont jó zajcsökkentő lapok kellenek, esetleg rücsi a kárpit alá. Persze fontos az ajtók megfelelő bélelése, de ettől még lesz menetzaj.- Szerintem
-
kacsa7
őstag
válasz olahpal82 #57632 üzenetére
Ez egy EQ táblázat.
F: a kiválasztott frekvencia
Q: a "kúp" szélességét jelenti. Minél kisebb, annál szélesebb a kúp, minél nagyobb, annál keskenyebb
Szemléltetésnek:
0.7 = 2 octaves
1 = 1 1/3 octaves
1.4 = 1 octave
2.8 = 1/2 octave
4.3 = 1/3 octave
8.6 = 1/6 octave
G: gain, az adott eq freki "hangerő változása"Egy biztos, a USER az egy teljesen lapos eq, bármilyen kiemelés vagy lyuk nélkül. Az összes többi adott frekvencia környékén emel, vagy vesz el, a leírt mértékben. A kutya nem fogja megmondani, az adott görbe hogyan is néz ki pontosan. Ráadásul attól még, hogy elméletben azokon a frekiken próbálsz korrigálni, a hangszóró frekimenete is nagyban befolyásolja a végeredményt.
-
kacsa7
őstag
válasz mrhero #57635 üzenetére
Maga a bitus ajtószigetelés rezonancia megszüntetésre van. Magát a menetzajt nem igazán csökkenti. Arra inkább a "szivacsos" anyagok valók. Mindenre van cél anyag. Viszont minden amit pluszban felpakolsz növeli az autó tömegét, ami még nem nagy téma, de növeli az ajtó tömegét is, ami viszont érezhető és a zsanérok kérdés mennyire szeretik... A másik, a csomagtérajtó. Ésszel kell szigetelni, hogy pl a teleszkóp meg is mozdítsa, meg is tartsa szigetelve is.
-
paavoo
aktív tag
Hátsó ajtókilincsek rezgéscsillapítására mit ajánlatok? Bizonyos mélyeknél elég zavaróan zörög, pedig csak gyári hangszóró meg full alap Pio fejegység van. (Seat Leon 2010)
Egyelőre a faderrel +10-el előretoltam a hangot, csak így nem az igazi a hangzás.[ Szerkesztve ]
-
spiky03
veterán
Erősítő Emphaser EA 470 és a hangfalkábel Acoustic Research SSW-250-20, pipa.
Erősítőért hatalmas köszönet Joe fiúnak!
Jó súlyos darab, és még milyen jól néz ki.
[ Szerkesztve ]
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
-
PiciPeti
őstag
válasz olahpal82 #57642 üzenetére
No várj... Több sebből vérzik a dolog...
Maga a felállás, hogy a mélyközép pár, és a közép-magas van közös csatornapáron, az addig ok, "bevett" szokás. Akkor fog működni, ha a közepet, és a magasat a lehető legszorosabban egymás mellé építed, vagy akár egybe, mint egy koax hangszóró (MB quartnak volt ilyen felső kat hsz szettje, mielőtt valaki...), így elég pontszerű lesz a forrásod, nem lehet nagy időkorr, fázis különbség.
Viszont ehhez szükséges egy jó, a hangszórópárhoz, és az autóhoz illeszkedő hangváltó. Ha nincs hozzá gyári, akkor gyártatni kell, valakivel, aki látott már ilyet. Ha nem ismert a hangszóró impedancia, frekvencia menete, akkor azt is ki kell mérni. Az hogy rámérsz nyugalmi helyzetben, semmit nem ér...
Egy jóminőségű alkatrészekből megépített váltó vetekedni fog a Bit-ten árával, arra készülj... -
olahpal82
csendes tag
válasz PiciPeti #57647 üzenetére
Az odáig talán nem lesz gond hogy a közepet és a magasat kb egy helyre rakjam, legalábbis egy síkra, hogy pontosan egyforma távolságra legyenek a hallgatótól. Ezt így is gondoltam eredetileg. Ezen kívül csak a szett 16-os mély hangszórója van az ajtóban. A közép és magas menne a saját hangváltójáról, ami az ajtóban van az pedig egyelőre kérdéses.
A dilemma, hogy a szett egy adott csatornán úgy viselkedik akkor is ha a hangváltóra nem kerül rákötésre az egyik hangszóró, mint itt most a mélyhangszóró? Ha ez nem probléma, akkor gyakorlatilag egy aluláteresztő kell a mélyhez 3,1 ohmra és 500 Hz hez igazítva. Esetleg még egy ilyen hangváltó, de a mélynél pedig a magas és közép hangszórók nem lesznek rákötve.Vagy nem?
a szett Hertz HSK163 3utas szett.
-
PiciPeti
őstag
válasz olahpal82 #57648 üzenetére
Ha így áll a helyzet, akkor én szétszedném a váltót, és átalakítanám Biampolhatóra, lényegében kikötöd belőle a mélyközép tekercsét. Vagy megnézni a magas, és a közép passzív elemeit, és az alapján építeni egy egyedi váltót csak a két hangszóró közé. Talán utóbbi a legjobb megoldás...
Alját mindenképp aktívan vágnám, ahogy a mélyközepet is.
-
DDaniel
tag
Az összefoglalóban ajánlott fejegységek / márkák közül melyik(ek) fekszenek legjobban akusztikus/hangszeres zenére? (Persze nem csak az összefoglalóból jöhet
Gondolok itt pl. LGT, Republic, Emberek, Zorán, Adele stb. Néha egy kis techno, bár nem az a prioritás, de azért elfogadható legyen az is. Rap, Hip-hop, metál nem annyira jellemző... Inkább sima popzene.Keretben el tudok menni 70-ig, ha kell, és akkor talán a későbbi fejlesztésnek sem lesz akadálya.
USB kell, CD nem igazán kell, SD/FLAC jól jöhet, de meg tudok lenni nélküle.
Előre is köszi minden tanácsot
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Melyik tápegységet vegyem?
- Androidos tablet topic
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Friss traileren a Commandos Origins
- Proxmox VE
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- További aktív témák...
- 512GB 2230 M.2 PCI-E NVME SSD BAZÁR - Samsung, Kingston, SK Hynix, Kioxia - STEAM DECK
- Új GAMER félgép - GIGABYTE B760 GAMING X + Intel I5 12400F + Crucial PRO 2x24GB DDR5 5600MHz
- Gigabyte B450M DS3H + Ryzen 7 2700X alaplap+processzor (nem ad képet)
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó gamer PC (i5-6500/16GB DDR4/120GB SSD+320GB HDD/GTX 1050Ti)