-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stanchore
senior tag
C30-ra ugyanúgy semmi, S40-re meg régebbi V40-S40-et hoz, ami 13-as 4 csaavarral, ebbe viszont 16,5-ös kellene, ami 3 csavarral van.
Elméletileg ilyen a gyári hangszóró , itt fel van sorolva több típus is, de nem tudom mennyire hihető, hogy XC60, XC70 is ugyanez. Írtam pár autó hifi boltnak, de érdemben sehol nem tudtak segíteni.Origin / Steam: Stanchore
-
ruzsabazsa
aktív tag
Sziasztok.Kezdő vagyok a témában eléggé.Gyári hangszóróimat és fejegységem cserélném.
A kiszemeltek:Érdemes lenne a drágább hangszórót választanom? Ha jól tudom 60w különbség van köztük.
Köszi előre is !!!
-
G.Zs.
senior tag
válasz ruzsabazsa #59353 üzenetére
Elso lepeskent az elso hozzaszolas alapos attanulmanyozasat javaslom.
Ha a menyasszony apja az örömapa, a menyasszony anyja az örömanya akkor a menyasszony az örömlány?
-
evo87
őstag
válasz ruzsabazsa #59353 üzenetére
Az Alpine SXE.... hát... nem jók róla a vélemények. Fejről hajtáshoz inkább Gladent válassz, ugyanennyiért. A fej jóféle, de picit többért kapsz sokkal okosabbat is (UTE-92BT).
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
ruzsabazsa
aktív tag
válasz ruzsabazsa #59356 üzenetére
-
tailor13
csendes tag
Az MVH-350BT-hez nem kaptam mikrofont, amikor vettem. Szerencsére találtam itthon egy korábban 1500 Ft-ért vásárolt Genius csíptetős mikrofont, meg egy 3.5mm-2.5mm jack átalakítót, (hasonlóan drága volt, mint a Tiéd, csak sok éve megvan ), majd egy mozdulattal installáltam az egészet, hibátlanul működik, még a rendkívül zajos autómban is
'82 240D
-
PiciPeti
őstag
Ajtószigetelés margójára:
Én tartom továbbra is azt a véleményem, hogy ár/érték arányban a PF830 a legjobb.
Dolgozni STP-vel a legjobb szerintem (Gold/Silver), egy rétegben a Silent Coat merevít a legtöbbet, és annak van a legjobb tartása (baromi vastag rajta az alu, de ezért domború/homorú felületet nem lehet lekövetni vele)Sinus Live ADM szintén jó sztem, de árához képest semmi kiemelkedő, a rombusz mintás zajcsillapító lap pedig kb u.a. mint a PF830, csak vékonyabb, így sztem nem éri meg.
A legjobb eredményt különböző anyagok kombinálásával lehet elérni, de ehhez próbálgatni kell, és ismerni az anyagok tulajdonságait.
Én ha ma állnék neki a saját autómnak, akkor ajtó külső lemezre Silent Coat menne, belsőre STP 2 rétegben, vagy 1 réteg STP-re Hanno, arra pedig préselt filc, annyi rétegben ahogy a kárpit kiadja.
Tetőre Silent Coat (most is az van), majd telibe filc (detto).
Tűzfal-padlólemez-csomi PF830. Az üregeket pedig 2K pur-al kinyomnám. -
#28001792
törölt tag
válasz PiciPeti #59361 üzenetére
Kis kiegészítés Bár az én szavam sokat nem jelent(pedig egynéhány négyzetmétert elhasználtam már ,talán az Sla-ból nem,helyette Gladent ) a tetőre,és az ajtók belső lemezére utolsó rétegnek Gladen aero multi is tökéletes Ja és a Silent Coat simán felveszi az íveket is..
-
Speeedfire
nagyúr
válasz I'am Dony #59333 üzenetére
A külső lemezre szerintem mindenképp kell, sőt, arra kellene előbb és nem a belsőre. De lehet hülyeséget írok.
Tegnap benéztem az obi-ba, és megláttam egy parketta alá rakható alus, vékony szivacsot. ~1200ft/m2 áron. Szerintem ez megy majd a kárpit mögő, meglátjuk, hogy használ-e majd valamit. Rontani nem hiszem, hogy rontana.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
evo87
őstag
válasz ruzsabazsa #59358 üzenetére
Nekem a Gladen ehhez a felálláshoz teljesen jó... sokkal tisztábban szól a gyárinál és a tartományai is szélesebbek talán.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
McSzaby
őstag
Hi,
szeretnék egy kicsit alakítani a hangrendszeremen a kocsiban. Jelenleg a gyáriban nem sok mély van (kb.0), viszont ládát se akarok berakni. A másik autómban 10 éve vettem egy Blaupunkt 3 utast és nagyon tetszett már akkor is a hangzása. Elég nekem a mély, ami abból jön, illetve korrektül szól szerintem.
Szerintetek hátra, kalaptartóra vehetek gond nélkül 3 utas hangszórót, vagy maradjak a 2 utas mélyközepeknél? 3 utas vásárlásánál mire figyeljek?
Cél: nem akarok crazybe menni, fejegység és hangszórók cseréjénél tovább egyelőre nem gondolkozok.
Fejegység: Alpine UTE-92BT
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
PiciPeti
őstag
válasz #28001792 #59362 üzenetére
Gladent nem ismerem, még nem is láttam, de gondolom hogy jó lehet, egész szép palettát is alakítottak ki.
Nekem a Silent Coat (nem ez van ráírva amúgy, valami orosz Accustrics vagy mi, de ugyanaz sztem) nem nagyon vette fel a mélyedések geometriáját, ha onnan indítottam, akkor a széleken megtört, gyűrődött az alu réteg, belenyújtani meg nem tudtam.
-
Lite
őstag
válasz Speeedfire #59370 üzenetére
Pü megy.
-
Ear001
addikt
válasz #28001792 #59260 üzenetére
A DLS legnagyobb ereje marketing. Ügyesen vesznek innen-onnan, de én azóta nem bízom bennük, amióta a legnépszerűbb szettjük magasát minden értesítés nélkül kicserélték egy európairól ócsókínaira. Legalább egy MkII jelet tettek volna rá, vagy valami.
A Morel-ek technikailag tök rendben vannak, de nekem sose volt olyan, hogy beszereljük és akkor most hátra lehet dőlni. Inkább az, hogy dejó, defasza, azért építsünk majd hozzá valami keresztváltót, hogy úgy igazán megszólaljon. A Morel Supremo is mekkora királyság papíron, a való életben meg nem tudom, kinek sikerült rendszerbe integrálnia. Tudom, ez kicsit fura, mert itthon én is Morellel szerelt dobozt hallgatok, de azt nem ezért, hanem ennek ellenére kedvelem. Már többször mondtam a konstruktőrének, hogyha netán valami új magasat szeretne kipróbálni, kezdhetnénk az én dobozomban.
Az olaszokkal nincs baj, egy csomó remek hangszóró készítő kisüzem van, mint mondjuk a Ciare vagy a Proaudio, de valahogy a kész szettjeik kevésbé győztek meg, mint amikor valaki jó keresztváltót csinált hozzájuk.
Valaki kérdezte az Audisont is. Na nekem ők a tökéletes megbízhatatlanság mintapéldái. Egy időben rendszeres tevékenység volt, hogy az Audison erősítő tulajok jöttek két-három havonta, hogy recseg a cuccuk. Akkor ki kellett szedni ezeket, fedél le, a kilazult, kiesett kártyákat visszatenni a helyükre, de előtte kicsit szűkebbre nyomni a csatlakozásokat, és mondani, hogy akkor viszlát megint pár hónap múlva. A beállításuk logikátlan, a hangjuk nekem a legtöbbször vékony és enervált. Ja igen, volt szerencsém a Thesis erősítő premierjén jelen lenni, mindenféle bonyolult szervezések után beülhettem a nagyfőnök kocsijába. Hát úgy OK volt, de nem ájultam el tőle, sokkal-sokkal jobb kocsikat is hallottam, de az nagyon vicces volt, hogy a srác, akinek a gondjaira volt bízva a kocsi és az egész bemutató rendszer, elmesélte, hogy hoztak két tartalék erősítőt is, ha valami lenne, és lehet, hogy az egyiket már cseréli is.
-
#28001792
törölt tag
válasz Ear001 #59372 üzenetére
Tehát akkor,ami tőlem 10 km-re van Volvo,hatszoros német bajnok,háromszoros európabajnok és csak Dls-t látott az nem jó Hozzá teszem az iridium szettem hangját amennyit eddig hallottam,igencsak tetszett.. Alig várja már,hogy a Genesisel találkozzon.. Na mindegy is.. Morell... sok tapasztalatom nincs velük,de nem feltétlenül gondolkodnék passzív váltóban,azt kb minden szettnél lehetne újratervezni..
-
zsolt19900
őstag
e39 sedan bmw be mekkora az első hangszóró gyárilag az ajtóba?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Ear001
addikt
válasz #28001792 #59373 üzenetére
Írtam én ilyet, hogy nem jó? Hallottam már én is egy csomó nagyón jól megcsinált DLS cuccal építkező autót, amire tényleg sok pontot lehet adni versenyen. Más kérdés, hogy olyat, amiben hosszú ideig csak úgy hallgattam volna mindenféle zenét, nem nagyon. Biztos nem volt szerencsém.
Hatszoros német bajnok, háromszoros európa bajnok = marketing. Amúgy pont a DLS-nek van erre csapata és pénze, hogy ezeken az eseményeken jól szerepeljen, maximálisan kihasználva a reklámértéket.
Viszont honnan tudod, hogy az, ami az autóban van, és az, amit te a boltban megveszel azonos néven, ugyan az? Ebből már volt egy-két botrány velük kapcsolatban.
-
#28001792
törölt tag
válasz Ear001 #59375 üzenetére
Ha innen nézzük,akkor egyik cégnél sem lehet tudni,hogy ki mit ad el,ill versenyen mit használ.. a másik dolog,hogy sajnos a kedvemért nem rakják össze a vasat újra,így sajna már nem tudom meghallgatni. (az autó eladó,csak a zene nincs már benne,ha valakit érdekel adok kontaktot)És ha már marketing.. melyik cég nem használná ezt ki? Mit venne az ember? Pontozás.. Ott az a mérce..Minden egyéb esetben teljesen más fül,tér,beépítés,és igény .. Akkor mi alapján mondjuk valamire hogy jó? Kinek mi a fontosabb mindennapi használatra.
-
Möhe
addikt
válasz zsolt19900 #59374 üzenetére
13
-
Szajo
őstag
Ha a swift kalaptartoba vennek oval vagy kerek hangszórót érdemes lecserelni a hangszóró kabeleket?
-
Osynho
addikt
Milyen swift? Ha sedan, akkor elég nagy barbárkodás kell és nem is tudod cserélni, ha 3, vagy 5 ajtós, akkor meg kb papírból van a kalaptartó, arra még kalapot is csak félve tennék, nem hogy hangszórót. Ráadásul nem sokkal nagyobb meló az első ajtóba tenni, ahol a jó helye lenne.
-
Ear001
addikt
válasz #28001792 #59376 üzenetére
Semelyik más cégnél nem tudok ilyen dolgokról, mint amit a DLS megtett.
Az Iasca és az Emma szabályai szerinti pontozásról pedig nem szeretnék kisregényt írni, de jól képzett bíró párosoknál sokkal kisebb a szubjektivitás lehetősége, mint azt ahogy a legtöbben elképzelik, és a szabályok változásával ez évek alatt egyre csak csökken.
-
DM-Fan
nagyúr
Na, elhoztam végül akcióban egy Mac Audio 410 multimédia fejegységet. Elég korrekt darab, minőségi összeszerelés, korrekt érintőkijelző, prímán testreszabható, szerintem korrektül is szól, sokkal magabiztosabban hajtja ki a négy darab Blaupunkt recsegőmet, mint a korábbi Panasonic CQ-C3301N fej. Nekem arra a napi 2x30 percre, amit a kocsiban töltök tökéletes, ugyanakkor funkcionalitását tekintve nagyon sok mindent tud. Járt hozzá mikrofon is, iPhone-nal is pikk-pakk párosodott és még pendrive-nak sem kell kilógnia, mert micro SDHC-t is fogad, bele is passzintottam egy 32 GB-ost, arra elég zene felfér. ID3 tageket és albumborítókat korrektül olvas és megjelenít, jó a könyvtárkezelése (PC-szintű, simán lépkedhet az ember a grafikus kijelzőn bökdösve a könyvtárakat, mint a Windows-ban). Szép a kijelző is, kellően kontrasztos, erős napfényben is tökéletesen látható, több fokozatban állítható a háttérfény, helyzetjelzőt kapcsolva pedig magától leveszi a fényerőt. A kevés fizikai gomb, a hangerőpotméter és a lemeznyílás-jelzőfény színe RGB-skálából keverhető, ergo bármilyen színt be lehet állítani, hozzá lehet harmonizálni a műszerfalhoz. Háttérképből saját feltölthető, olvas jpg-eket, avi-kat, DivX-eket, játszik DVD-t. Szerintem meg fogom venni a tolatókamerát is hozzá, csak legyen idegem átkábelezni majd.
Viszont egy kérdés: képeket, illetve videókat teljes képernyőn (tehát nem thumbnail-ben) csak úgy lenne hajlandó lejátszani, ha a fejegység egyik erre szolgáló szenzorkábelét rákötném a kézifék visszajelzőre. Kellemetlen, de balesetvédelmi okokból gondolom jogszabály kötelezi a gyártókat, hogy így oldják meg. Namost ezzel az extra kábelezéssel nem nagyon van kedvem szívni. Véleményetek szerint működhet az ezen videón látható dolog? Magyarán, hogy a szenzor kábelének egyszerűen a készülékházzal testet ad az ember? Ez nem lehet gond, nem okoz zárlatot, stb.? Csomó videóben lehet látni, a linkelt videóban azt mondja a fickó, hogy 50-50% eséllyel működik, mert gyártófüggő. Ha így nem megy, akkor egy relével oldja meg. De ha menne egyszerűen készülékház-testtel, akkor szerintetek ez mennyire korrekt megoldás, pusztán elektronikai szempontból? Balesetvédelmi szempontból egyértelmű a dolog, de nyilván nem is menet közben szeretnék képeket, videókat nézni rajta, meg nagyjából máskor sem, de ha már a készülék tudja mindezt, ne legyen letiltva.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
mortalwombaR
csendes tag
válasz Ear001 #59372 üzenetére
Nekem szerencsere meg csak egyszer jott elo ez a driver-kartya kilazulas issue, akkor elegge megijesztett, de a rutinos sracok megnyugtattak, h ez ilyen, es egyszeruen orvosolhato a dolog.
A hangjaban meg csak azt hallom, hogy mennyi potencial van meg benne, amit a set megfelelo installjaval fogok tudni elohozni. -
Szajo
őstag
Kalaptartóba alapvetően érdemes kerek hangszórót rakni? 2 vagy 3 utas koaxot? (Csak mert felfelé néz)
-
kacsa7
őstag
Ahogy a nevében is benne van, kalaptartó. Oda kb. kalapot érdemes rakni, másra nem jó. Ha azt akarod, hogy szóljon valami, rakhatod a kalaptartóra, műszerfalba, ülés alá, fejed búbjára, pont ugyanolyan szar lesz a végeredmény. A mélyközép az ajtóba, maximum lábtérbe külön dobozba való, a magas pedig A oszlopra vagy tükörháromszögbe, hogy rád nézzen, mivel a magas hangok irányítottak. A kalaptartó bármelyik ideális helyzetétől a lehető legtávolabb van. Mellé a semmiben fog lobogni a mélyközép, ami egyik lesugárzott tartományának sem tesz jót. Persze ha a cél csak annyi, hogy a Lánchíd rádión hallgathasd az okos okfejtéseket, arra megteszi. Semmi többre.
-
Atla
senior tag
Sziasztok! Remélem témába illik a kérdésem,szóval megérkezett az Alpine UTE-72BT.
Kiszedtem a régi fejegységet,és az autómból kijövő csatlakózó a képen a fehér,kapcsolódik a rádióhoz kapott
kábelhez, a második kép. Minden müködik,de amint a képen lehet látni ha összedugom a két csatit a kék kábel ,nem ér hozzá semmihez /fehér csatlakozó bekarikázott rész/ ,igen ám de akkor mi a lópikula lehet a 3 asba?
Próbáltam rákeresni Fiat punto 2 kapcsolási rajzra,de ott is az 5-ösben a kék kellene hogy legyen.
Kérdés át merjem-e dugni az 5-ösbe a 3as érintkezőt,mert az lehet a kék csak az előző tulaj össze barmolta,vagy mi van ha az nem is a kék,de akkor mi más lehet. Ismétlem a fejegység igy összekötve, mivel az előző is igy volt amit kiszedtem,rendesen müködik,tehát eltárol mindent,csak gyujtásra nem kapcsol ki,de az előző se tette,illetve a rádiót kicsit gyengének találtam,automatikusan egy állomást fogott be,holott legalább 3 állomás fogható kisvárosunkban. Nem egyszerű,de ha valaki megérti kérem segítsen![ Szerkesztve ]
-
Szajo
őstag
válasz lautnermark #59391 üzenetére
Nem azt mondtam hogy egyedi, hanem hogy ritkább. Eddig az összes neten bontódó amit láttam ilyen kék zöld csicsamicsa kárpit.
Ez a sima fehér valaha ablaktekerős verzió.De akkor csak ez a véglet vn semmi alternativa?
[ Szerkesztve ]
-
opeter70
senior tag
válasz Ear001 #59393 üzenetére
Van valami iránymutatás arra, hogy hogy lehet felismerni a T25 magasak különböző szériáit?
Az enyémeknek a hátulján pl. nincsen matrica.
Persze le is válhatott, mert használtan vettem, de nem látom nyomát, hogy valaha lett volna rajta.
A kábelén DLS Svenska AB Sweden felirat van.[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
Mint minden a világban. Piacgazdaság. 1 szóval leírtam mindent. Ettől még nem gondolom, hogy ami 10 éve történt, abból érdemes kiindulni, és amiatt elvetni egy márkát. Persze sokan meg pont a múltból élnek. Tökéletes példa rá autóban a Mercedes. A régiek szuper jók voltak, megbízhatóak. Na hát ez ma már abszolút nincs így...
1-1 jó vagy rossz szériával meg lehet alapozni a jövőt, de azért nem venni pl. DLS-t, mert 10 éve volt egy ilyen húzásuk, szerintem butaság és szűklátókörűség. 1 millió oka lehetett egy ilyen döntésnek, és lehet azóta már rég egész más a tulajdonosi kör, egész más a vezetés stb. Mások az elvárások.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Háztartási gépek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- További aktív témák...