-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lite
őstag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az olyan DSP-s (mini) erősítőkkel, amihez nem is kell külön tápot húzni, csak plug&play a gyári fejre, nagy jelszintről dolgozva?
Mennyit javít a minőségen?
Jellemzően nagyon drágák és olyan 4x35-50 W-ig mennek (ténylegesen).
Néhány példa, kikre is gondolok:Match 5.4 DSP
Blam RA 704 DSP ProJelenleg ez (lenne) az egyetlen megoldás a garanciális kocsi hangjának javítására...
-
Ear001
addikt
Hát a fizikát azért nem lehet átverni. Ahhoz, hogy belenyúlj a hangzásba, EQ, DSP, bármi, teljesítmény tartalék kell. Az meg ezeknél a cuccoknál alig van. A gyári fejegységről jövő zenei jel sem éppen ideális, de hogy egyben az legyen a tápellátás is, bármilyen ügyes DC-DC konverterek vannak már, hát kalandos. Nem véletlen, hogy mindkét cuccot lehet árammal ellátni rendesen is.
-
őstag
válasz Ear001 #76054 üzenetére
Mondjuk, ezt a hozzászólást megspórolhattad volna igazából szerintem. Nem hinném, hogy hülyeséget kérdeztem. Manapság pár ember azt is leírja, hogy kábel és kábel között milyen különbségeket hall, akkor gondolom ki lehet azt is fejteni, hogy selyem és berillium közt mi a helyzet Az autó hifi dolgokat nem olyan könnyű vásárlás előtt meghallgatni-kipróbálni mint a szobai dolgokat.
-
Ear001
addikt
válasz fojtviki #76055 üzenetére
Mondjuk ezt a hozzászólást megspórolhattad volna igazából szerintem. Egyrészt konkrétum sincs benne, hogy mégis melyik magasra vagy kíváncsi, az sem, hogy milyen rendszerben, autóban, zenékkel, arról meg már ne is beszéljünk, hogy azt is a válaszadónak kéne kitalálni, mit várnál egy másik magastól, mi a baj a mostanival.
-
őstag
válasz Ear001 #76056 üzenetére
Nos, ha jól emlékszem, te válaszoltál nagyon magas lóról, hülyének nézve. Ezúton megkérlek, hogy tartogasd ezt a stílust a barátaidnak, családtagjaidnak és ne nekem mert szerintem én sem teszem! Főleg ne úgy, hogy nem kérdeztem hülyeséget, köszönöm
1: Milyen rendszer és konkrétumot akarsz, direkt nem írtam ilyesmit, mert nagy általánosságban szerettem volna tudni, hogy mik is azok a jellemzők, amik megkülönböztetik a berillium és selyem magassugárzókat. Biztosan vannak ilyenek.De legyen: Jelenleg semmilyen rendszer nincs az autóban, 2020-ban UK hazaköltözésnél el lett adva minden, most viszont lehet lesz mert hiányzik. Amiért kérdeztem az az, hogy volt egy régi Rainbow profi komponens szett [kép] , aminek a magasai nagyon nagyon jók voltak. Nem birom másképp leírni, de az agyamig hatolt a magas hang, de nem volt egyáltalán bántó és hosszan lehetett hallgatni. De mivel ugye ez már nem kapható, valami ilyesmi minőséget kellene keresni! Most pedig ez a kérdés azért merült fel, mivel most autohifi outlet akciózza ezt: [link] Itt ugye berillium van. De szerintem a hifi topikban megkaptam a választ és inkább lesz a Gladen aero space vagy az Audio System avalanche. Ami biztosan lesz a rendszerben az a kenwood DMX 7017 2 din fejegység, ez megvan. Játszik minden formátumot még DSD-t is. Jó mappakezelés és viszonylag gyorsan teszi a dolgát. Helix DSP mini mkII ez szintén megvan már, karácsonyra ide is ér Angliából Alpine PDX V9 erősítő, helytakarékosság miatt és azért mert egy igazán jó erősítő. Hallottuk ezt az erősítőt, tudjuk milyen. Sub JL 12W3V3, ez sem ismeretlen számunkra. Kábelek maradnak a Sommer orbit mkII nem volt ezekkel sem baj anno. Szigetelés Silent Coat 2mm lesz. Huhh remélem minden apró részletet leírtam, hogy megfeleljen neked.
Utolsónak pedig, ugymond nem vagyunk már teljesen hülyék a dologhoz, Steinbacher Péter építette annó a hifi-t az autóba, így nézett ki: [kép] Előtte pedig egy itteni forumtárs segített a hang beállításokban a páromnak.
[ Szerkesztve ]
-
V8engines
tag
Nem hiába, már csak olvasgatok néha-néha csendesen. -De minek is.
Ja, hi!
Mert mikor még köszönés nélkül jelennek meg egyesek...
Pedig ez nem a vég, csak a kezdet. Lehet még lejjebb az emberiség. -
Lusu
aktív tag
válasz fojtviki #76057 üzenetére
Pedig pont Peti szokta megvédeni ezeket a berylium magasakat amikor ilyet épít be, hogy csodálatosan tudnak szólni... amennyiben van aki behangolja a DSP-vel Ha jól emlékszem az 5-8kHz környékét nevezte meg, hogy kiemel, az bizony lesüvölti az ember fejét és fárasztó is.
Nekem épp kezdenek meghalni a 7.28-as micro-k (öregek már mint az országút) és valamilyen merev membrános magason gondolkozom. Alacsony Fs, alacsony torzítás, magas ár -
Lite
őstag
válasz Ear001 #76053 üzenetére
Tisztában vagyok vele, de egy fél éves,garanciális kocsit nem szeretnék szétborítani, full hangrendszer építése miatt. Ráadásul ez MIB3 platformos Passat, nincs is megfelelő MOST150 adapter, hogy optikán lehessen kihozni a (talán flat) jelet. A gyári "komoly" hangrendszer szinte semmivel sem volt jobb, mint a gyári alap. Csak +500k lett volna...
Ezért gondoltam, hogy a plug&play kis digitális erősítők, DSP-vel, valamennyit hoznak rajta. És igen, a magas jelszint sem a barát, ráadásul egy Golfos mérés szerint nem is egyforma jelet kap minden csatorna.Szóval innen indulok. Még 3.5 évig csak az alapot hallgatni azért nem szeretném. A gáz, hogy vannak autóspecifikus hangszórók (Focal IS VW széria), ami elvileg a fejjel való együttműködésre van kitalálva, de egy ajtóbontás során kiderülne, hogy hozzányúltam a kocsihoz (pedig állítólag elég sokat javít a hangon).
Így az ajtószigetelés is No-Go egyenlőre.Szóval itt a versenyzők sora: Match 5.4 DSP (ez még szubot is hajt! ), Blam RA 704 DSP Pro, Axton 592 DSP. Talán egy minőségi sorrendnek is megfelel, de kérdés, hogy találkozott-e velük valaki...?
Illetve: Awave - elvileg a STEG-hez van köze, illetve a Musway - aki kísértetiesen a Rainbow hangszórókra emlékeztet. Ezek jók lehetnek?
#Footy: ha hallasz valahol, kíváncsi lennék rá én is. Annyi pénzért vicc. Aztán max kap extra tápot. És az ráadásul 2 Ohm-ot is elvisel (változatlan teljesítmény mellett).
[ Szerkesztve ]
-
Lusu
aktív tag
A mennyit javít a minőségen elég szubjektív kérdés De mivel időkorrekció van, EQ van, stb. van mindenképp élvezhetőbbé varázsolja vagy lehet vele varázsolni a sofőr audio élményét. A match-hez támogatott autó típusonként lehet beállításokat letölteni, elvileg full gyári rendszerből egy jól behangoltat varázsol eléd.
A táp ellátás pedig a Blam esetében dedikált kábelt kíván ahogy elnéztem a képeket, a Match pedig a gyári erősítő tápját használja aminek a helyére bedugod.
Az ára pedig nem véletlen. Az Audiotec Fischer az élen jár a DSP-k terén és a Blam se szarral gurigázik -
Lusu
aktív tag
Kollégámnak ilyen Axton van, de azt hiszem az 590, de nagyon hasonló a dolog. Mobilról beállítható, parametrikus EQ, crossover, időkorr. Azért a 100 körüli összegért egy korrekt kompakt kis masina, hang ügyileg többet tud bármelyik fejnél. Nyilván az erősítő része nem enged túl nagy duhajkodást, jel zaj arány, torzítás sem kiemelkedő, de egy gyári hangszóró készletet tisztesen felpiszkál. Kollégám autójában valami közepes kategória Hertz van ráakasztva és tekintettel a moslék beépítésre is sikerült belőle egész cuki hangot csinálnom.
Viszont ennek külön táp kell. -
Lusu
aktív tag
Ami még a te esetedben az Axton mellet szól, hogy alapból van benne BT. Ha nagyon szar a magas jelű bemenettel hallgatni a BT-n keresztül tuti jó lesz
Jól tudod az Awave a Steg olcsó márkája vagy mi, viszont az csak egy önálló DSP, ha jól emlékszem nincs erősítőbe épített változat. -
őstag
Szia Nem tudom mit mond Peti igazából, páromat még válaszra sem méltatta, pont a Micro Precision-ról akart volna érdeklődni/venni Más helyet meg nem nagyon találunk, ahol lehet kapni. De amit te is írsz, hogy valószínű fárasztó hallgatni, na olyan nem kell Szerencsére lehet válogatni selyem magasakból is, van egy rakat Azért lássuk be, hogy auto hifi-nél nehéz kivitelezni, hogy előbb füleljük meg
Foglalkozik valaki most itthon panel építéssel aki jól is végzi a munkáját
-
Lite
őstag
A Blam és az Axton is hibrid megoldású, külön táp nélkül is megy, de azzal persze még erősebb. Az Awave is megy 4x35 watt körül! Sőt, Excursion-ban is találtam DSP-s mini erősítőt PXA P6 néven. Az milyen?
Ehhez esetleg feltűnés nélkül egy Focal IS VW szetteket lehet illeszteni (előre 180 - hátra 155), de kb. itt a vége. Árban szépen skálázódnak. Akkor melyik a tuti?Majd ha lejár a garancia, természetesen ott vár a garázsban a régi kocsiból kiszedett Rainbow SL-C 6.2 szett, a JL 10w3v3 szub, a Mosconi, JL, Eton erőstők... Csak kell flat jel. De addig nem nyúlok hozzá...
#Ear001: nem tudom, hogyan lehetne észrevétlenül megoldani. Amivel nem vagyok tisztában, hogy ha gyári erőstős cuccot kérek, az honnan kapja az áramot. Mert az viszont elég lenne... Valami 12 csatornás Harman, tuti többet kér egy ilyen DSP-s cuccnál.
-
-
Lusu
aktív tag
válasz fojtviki #76065 üzenetére
Hát nem ritka, hogy átsiklik egy megkeresés felett. Szerintem túl sokat vállalt magára a Patreon meg facebook csoporttal, meg úgy mindennel. Ha érdekes még a micro lehet megéri még üzenni neki, csak eljut a válaszadásig.
Fárasztó hallgatni, ha nincs jól behangolva. Selyem dóm is lehet fárasztó és ordíthatja le a fejed, ha a beépítésből adódóan rút kiemelések jönnek létre. De ezért van a DSP, hogy szépen kikalapáljuk a rútságokat
Milyen autóba tervezel építkezni? -
Lusu
aktív tag
Én azt gondolnám, ha megtartod a gyári hangszórókat untig elég lehet az Axton, mert beállítani azzal is korrektül be lehet és bőven elég erős. Viszont ha bekerül a Focal, lehet érdemesebb a legerősebbet és legszebben szóló megoldást választani. A Focal szereti ha van mögötte teljesítmény és bizonyosan részletezőbb hangja lesz a gyárinál. És ha már francia a Blam is az
Kizárt, egy plusz táp behúzása? Lehet nem is olyan nagy macera. Észrevétlenül szerintem a biztosíték tábla ellátásába be lehetne rakni egy plusz kábelt. Főleg ha dízel autó, izzítást megkeresni azt úgyis csak hidegben és indításkor használja utána meg simán elbírna egy ilyen kis erősítőt.
Csak emiatt egy harmannal szerelt autót kérni nem lenne túl nagy felár? Viszont akkor lenne hova dugni a match-et[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
A Focal sem szentírás. Az is megbontásnak minősülhet.
A tutira p&p cucc, amit be merek vállalni. Nem rizikózom a garanciát. Arra fizetnék be, ha a gyári erősítő tápolására rá lehetne jutni. Na, az rendben is lenne... Most azt nézem, mikyen kábel kell a Blamhoz: quadlock vagy mib harness a Passat-é...
Ja, az nem jó. A Focal 2 ohm-os. A Blam meg csak 4et szeret. Azt az Axton viszi meg vmi Awave ill. Musway.[ Szerkesztve ]
-
őstag
A párom sértődős, szóval nem fog már neki írni. Régen nagyon sokat beszélgettek, úgymond napi kapcsolatban voltak, szóval ezért kicsit rosszul esett, no mindegy is ez. Kocsi még nem dölt el, jelenleg egy Angol Toyota avensis T25 van, de nem éri meg honosítani sajnos. Nagy eséllyel T27-es Toyota lesz kombi, de szóba jön még Oktávia és I40 is. Egyébként ajánlották, hogy a Mohawk MP1-es magasak nagyon hasonlóak a régi Rainbow magasaihoz. Az pedig nem egy drága holmi
-
Lite
őstag
Azon tűnődöm, hogy a gyári rendszerek erősítője honnan kapja a tápot? Ott kell olyan 40A-nek lennie legalább, valami gyári kiépítéses csatin+kábelen...
A Match-ot egyébként megkérdeztem, van egy komplett csomag a németeknél, amit nem adhatnak el Magyarországra (pedig itt nincs is forfgalmazó). Meg a 2 Ohm,-ot úgysem bírja a szettekre.
A Blam sem. Valóban az Axton a legjobb deal.A biztosítékháztól egyetlen vezeték? Meg egy test. Milyen vastag kéne? Dízel a gép, a cuccnak a kesztyűtartó mögé kéne kerülnie, hogy ne látszódjon. Oda meg 1,5m kb. Még nem is lehetetlen, a cuccon van saját biztosíték...
[ Szerkesztve ]
-
Lusu
aktív tag
A biztosíték megtáplálásáról is jó lehet húzni egyet, feltéve, hogy nem hülyíti le a can bus-t de az úgyis kiderül ha igen. Ha biztosítatlan oldalról húzod, legyen külön biztosítéka a kábelnek (bár elvileg az akku sarun közvetlen van biztosítva a biztosítékházat megtápláló szál, de talán jobb ha van pluszban mint nincs) 10 négyzetmilliméter untig elég, sőt ilyen távon kicsit overkill. A testnek meg biztosan találsz a közelben csavart, de valószínűleg gyári testpont is lesz az A oszlopon valahol.
Ha nem gyári erősítős a rendszer, akkor lehet nincs is benne a kábelkorbácsban az ehhez való kábelkészlet. Tudod a spórolás jegyében mindent.
-
Lite
őstag
Azt vágom, csak tudni, hogy hova csatlakozik, valószínűleg kevesebb hibázási lehetőség lenne. Mondjuk a kisebb teljesítmény is bőven jobb, mint a gyári...
Érdemea lehet 2. lépésben nagyobb hangszórót beleerőltetbi az első ajtókba? Gyári 18 cm, 20as még adapterrel. Vagy sokkal jobb minőségű 16.5-t? Mély szempontjából kérdezem. Mert van itthon egy-egy szett Rainbow SL-C 6.2 (előre) és DL-C 6.2 (hátra). -
Lusu
aktív tag
Mondjuk hifi anlage, verstaerker vagy valami hasonló ha van a biztosítéktáblában és 20 vagy nagyobb amperes biztosítéka van, helyesebben a helye, az lehet annak készült. Ha van valakinek autodata amiben benne van az autód abban van wiring diagram és kikereshető honnan hova megy.
Első körben kérdés mit csinál a gyáriakkal, mennyire szólal meg a kárpit/ajtópanel maga és rondít a zenébe. Mert ha már a gyárival is széltől szélig terjed a nagybőgő lehet nem érdemes erősebb 20-asokkal tovább ráncigálni.
Viszont ha jól hallgatható, de itt ott hiányos az átvitel és kéne még egy kis plusz hangerő akkor egy ajánlott következő lépés lehet.
És ha szerelsz egy próbát simán megér a Rainbow is, de DSP esetén érdemes mikrofonnal is mérni a különbségeket, kézzel foghatóbbá válik a dolog.
Hátra hangszóró? Ki ne találd, hogy az első szett hangváltóról fog menni mert falnak megyek -
Lite
őstag
Az majd az ajtó bekábelezése lesz, szigeteléssel. Gyárilag a Passatnak az ajtón van a magasa, kb. a mélyközép fölött. Sőt, ott a hely is a 8 cm-es középsugárzónak...
Amíg szét nem műthetem a vasat, addig érdekes a hátsó hangszóró is. Családi utak alakalmával nem akarom elöről 18milliószor meghallgatni az "Úristen"-t, meg a csizmás sétáló csajos zenét (Tortuga - Csak te vagy), ugyanis a gyerekek azt szeretik. Én meg legalább tudok beszélgetni elől...Inkább az a kérdés, hogy egy jó minőségű 16-os tud-e annyi mélyet adni, mint egy alap/közepes 18-as vagy 20-as.
A gyári sugárzókkal a legalja hiányzik egyébként. Mérni majd fogok, van mikrofonom (szobához vettem, de ide is jó lesz, XTZ cucc), csak még azt nem tudom, milyen prog és hogyan kell használni... -
MunezXBK
nagyúr
Jól megfertőztelek anno.
-
Lusu
aktív tag
Éééértem
Egy komolyabb 16-os elvileg többet tud egy gyári 18-asnál. A kitérése biztosan nagyobb, terhelhetősége is és még biztos jópár paraméter amitől jobb lesz.
Hogy a legalja hiányzik a hangnak rengeteg körülménytől függ és ebből csak egy szeletke a hangsugárzó képessége, főleg ha súlyozottan tekintünk a körülményekre. A szigetelés valószínűleg hozni fog rajta. De ha mérsz egy közeltérit és egy hallgatási pozíciót, azokat összehasonlítva kiderül mi lehet a probléma és mivel lehet megpróbálni javítani rajta.
Program tekintetében REW, ingyenes, sokat tud.
Na a hogyan kell használni egy sarkalatos pontja a dolognak, hogyan mérj úgy, hogy egy mérés ismételhető legyen és ne legyen minden alkalommal más és más... Értelmezni a kapott mérést a másik. Viszont félni nem kell tőle, (max. a magassugárzót vághatjuk haza, passzív crossoverrel azt se (persze ez sem igaz, bármit ki lehet nyírni ha "akarja"/hülye az ember)) visszalépni arra a szintre ahol kezdtük csak egy reset gomb kérdése. Aztán ha meguntuk keresünk valami hozzáértő segítséget -
Lite
őstag
Most ebbe a méréses dologba szeretnék kicsit belemerülni, mert otthon a mozi eredményére is kíváncsi vagyok (az mondjuk fülre elég jó), a sztereó cucc (az borzalmas, akusztikailag) és az autó... Mindenesetre megrendeltem az Axton-t, meg hozzá a saját quadlock kábelét, így ez hibátlanul visszaalakítható lesz.
Meglátom, mit tud. Aztán, ha nem elég a gyári, a 3 maradék garanciális évre mehet a Focal. De aztán...
Aztán remélem, kitalálják, hogy a MIB3 fejegységből hogyan nyerhető ki a flat hang line level szinten. És akkor megy bele a rendes zene, meg a szigetelés... -
bokarcsi71
aktív tag
Sziasztok!
Használt Helix DSP.3 hangprocesszor eladó, nincs valakinek? -
footy
addikt
A MIB2nel lehetett VCDS-sel line-outra(ha jol emlekszem engedelyezni kellett az erositot) programozni a fejegyseget. Gyanitom hogy MIB3-mal is hasonloan megy.
Szerintem fulre allitsd be a rendszert, mert mindegy hogy mit mutatnak a gorbek, neked kell hogy tetszen.
Persze ha valami nagyon falsnak tunik akkor praktikus lehet valami alap meroeszkoz is. (telefon megfelelo programmal) -
Lite
őstag
A VCDS-t néztem, de a MIB3 eltér, meglepődnék, ha ez ilyen sima lenne. Itt megszűntették a MOST csatlakozót a fejegységen, nem optikán kerül be a hang a kocsi rendszerébe, mint a MIB2.5/MIB2+ esetében (és még az is kódolható volt...). Itt valami Ethernet nevű kijárata van a gépnek. Ami érdekes lehet, ha szintén kódolható, de nem keresi a csatlakoztatott erősítőt... Illetve arra sincs garancia, hogy a High --> Low level jelszint esetén kikerüli a beépített DSP-t a fejben a jel, és valóban flat , full range-et ad ki.
-
Lusu
aktív tag
Házimozinál fontos az időzítés is, azt is jól gatyába lehet rázni, mondjuk a Holmimpulse-zal. Meg hát, ha van lehetőség EQ-zni akkor a hallgatási pozícióban rendbe lehet vele tenni a hangot. Tudom szobában ördögtől való az EQ, de ha nincs lehetőség minél reflexió mentesebbé tenni a szobát akkor sajnos nincs más választás.
-
Lusu
aktív tag
Fülre? Mondjuk egy globál 5 sávos parametrikus EQ-val rendelkező fejegységnél ezt még el is tudom képzelni, bár már oda sem árt a jól trenírozott, tapasztalt fül. De egy csatornánként 30 sávos parametrikus EQ-val rendelkező DSP-t? Kizártnak tartom, hogy kalibrált mérőmikrofon és szoftver nélkül megmondja bárki, hogy 435Hz-nél kell -3,4db 3,78-as Q-val vagy 1579Hz-nél +1,1db 8,7-es Q-val. Mert egy mérés után a kapott görbét az egyenes közelébe optimalizálva bizony ilyen értékeket dobál ki a szoftver. A telefon mikrofonja elég távol áll az egyenes átviteltől, egyes hangszórók hangerejének összehasonlítására még alkalmas is lehet, de a sub tartományt már ne akarjuk azzal hozzá igazítani
És nem akartam sem kötekedni, sem okoskodni (bár ahhoz elég hülye vagyok ) csak egy kis összehasonlítást adni, milyen komplex dolog egy DSP.
Sajnos azért nem mindegy mit mutatnak a görbék, mert a zenék egy egyenes átvitelre vannak masterelve, ha ettől durván eltér a rendszer, hát.... mondjuk úgy, ebből adódik az amikor egyes zenéket szeret a rendszer másokat pedig nem szívesen hallgatsz rajta.
Persze tegyük hozzá, lehet olyan, hogy a görbe szépet mutat, de mégsem jó valami, ott beépítési probléma vagy komponens probléma van. De ha ez már baj akkor az EMMA-ra készülsz master pro class-ban
Végül még annyit, hogy autóban egy egyenesre kalapált átviel max álló helyzetben csendben lesz jó. Menet közben kell a plusz 2-3db/oct-al emelkedő basszus 200Hz alatt, amit elnyom a motor és/vagy menetzaj. -
tag
Sziasztok!
Végigolvastam az összefoglalót, sokat segített, köszönöm. Maradtak még kérdéseim, remélem laikusként "jól" teszem fel őket.
Adott egy 9 gen Honda civic, melyben le fogom cserélni a gyári fejegységet. Egy 2din-es kínai cucc lesz benne (az egyik legújabb ami létezik), a gyárinál valszeg jobb, de nem egy Kenwood-Alpine kategória. Erősítőt nem tervezek, ahogy sub-ot sem. Szeretném az első szetett és a hátsó mélyközepet is cserélni, valamint az ajtókat csillapítani, kábelezést ha nem muszáj, nem bántanám, bár az is biztosan szánalmas minőségű. Zenében a komoly zenétől a rockon át mindent hallgatok (mp3, flac), de nem hangosan, ez fontos. Szeretem a tiszta és naturál hangzást. Sokat rádiózok.
Kérdésem, hogy a leírt igényekhez milyen 165-ös komponens szettekek ajánlottak ár-értékben 50e-ig? Nem ismerem a márkákat, de elsőre 93-94db kategóriában pl. a Hertz szettjeit (DSK 165, CK165) dobta fel a kereső. Hátsó ajtóba érdemes lehet a mélyközép helyett egy mélyorintált hangszórót betenni, ami a "sub" érzést erősítené, vagy inkább menjen oda is az elsővel megegyző mélyközép, esetleg egy koaxiális?
Csillapításhoz mit most - egy ilyen projekt esetén - a legjobb ár/értékű cucc?[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
válasz maximuss #76091 üzenetére
Én az ahifi-ről rendeltem nemrég SGM beta 1 lapokat, ami akkor még 2300/lap árban volt, illetve ACV szivacsgyűrűket a hangszórókhoz. Tapasztalat alapján bitumenlapból 2mm-esnél vastagabbat nem érdemes ajtóba, mert vettem 4mm-es ground zerot is, de azt baltával kell vágni, elég merev, inkább mélyláda köré érdemes rakni.
Nem mondanám hű de durva minőségnek ezt az SGM-et, de összehasonlítottam a szigetelés nélküli jobb oldali ajtóval, és érezhetően javított rajta. Mondjuk az én kocsimban (2006-os Chevrolet Aveo T250 sedan) elég szarok a burkolatok minősége, szóval még mindig van 3-4 olyan zeném, amik hallgathatatlanok, úgy zúgatják az ajtókat valahol 150Hz környékén. Szóval nekem még kelleni fog hangelnyelő habszivacs is, de egyelőre van másik 3 órányi zene, amik meg tök jól szólnak.
Összesítve, árban nekem megérte, mert kb 2 lapból megvolt 1 ajtó, és jobb lett. -
Ear001
addikt
-
tag
@marchello19, @ear001
Értem, és köszi. Az egész élet kompromisszum, sajnos erősítő nem lesz. Milyen elvek mentén menjek tovább? -
tag
@marchello19, @ear001
Értem, és köszi. Az egész élet kompromisszum, sajnos erősítő nem lesz. Milyen elvek mentén menjek tovább? Az összefoglaló alapján gondolkodtam, fejegység, hangszóró, csillapítás (fejegység kényszerűségből kínai, sajnos brand cucc nincs, ami minden hozzátanítással és wireless carplay stb, funkcióval elérhető lenne számomra megfizethető áron). Tudom millió verzió/kombináció lehetséges, de akkor adjatok némi támpontot.
- milyen paramétereket nézzek hangszóró esetén, ha simán fejről lesz meghajtva? Érzékenység? Teljesítmény? Mik a fontosak?
- Ha gyárilag elöl-hátul az ajtókban mélyközép van, plusz elöl magas is, akkor ugyanilyen felállásban gondolkodjak csere esetén is? -
footy
addikt
válasz maximuss #76097 üzenetére
Akkor fejrol hajthato komponens szettek kozul vedd meg az Eton Pow162 vagy Eont Pow 16+-t
Nagyon konnyen hajthato szettek amik fejrol is felnottes hangot adnak. (nyilvan erositovel aktivan hajtva mutatjak meg mit tudnak igazan)
A kinai fej helyet en valami markasat neznek hasznaltan.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Sigma 150-600mm Sports objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- MICROSOFT SURFACE LAPTOP 2 - MEGKÍMÉLT ÁLLAPOTBAN (ajándék tok + USB hub)
- Újszerű Asus TUF F15 FX506HE - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB -512GB - RTX 3050 Ti - 2 év gar
- AMD Ryzen 7 5700X3D 3.0GHz (96MB Cache, up to 4.1GHz) OEM AM4 Processzor!
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro, vadonatúj, bontatlan, 2026.03.07.-ig garis
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest