-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lusu
aktív tag
válasz bghistvan #76198 üzenetére
A ferdehátúság miatt mindenképp az aktív mélynyomó. Basszus tekintetében sajnos nem tudnád ideálisan kihasználni a kalaptartót. Valamint +1 troll hozzászólására, ha már van alapod előállítani egy elfogadható színpadot, ne csesszük el hátsó hangszóróval Ha sedanod lenne lehet érdemes volna próbálkozni az ötlettel, mert subra vágva egy free air megoldás tudna meglepetést okozni.
-
bghistvan
senior tag
-
bghistvan
senior tag
Nos, mint látod a fenti képeken, az Octavia a csomagtartó miatt lényegében nem egyértelmű sedan vagy ferdehátú, és a kalaptartón is meglehet teríteni jóformán...530liter konkrétan... te mit mondasz, elegendő lenne az a Blaupunkt valóban élvezhető szolíd mély hangleképzésre, nem "fojtaná" le a kalaptartó?
[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
válasz bghistvan #76203 üzenetére
Szia. A kinézett ladiko 45 k.
Én ha már van enyi keret rá akkor kicsit másképp nézném be építenem az elejét és úgy néznek bele ami passzol mindenhez mely ládát.
Az élvezhető telt mely az mindenkinek más mást jelentA mély hang terjedéset nem befolyásolja, ha nem 16 cm a mély hangszóró...
-
Lite
őstag
válasz bghistvan #76204 üzenetére
Bocs, hogy belevau, de volt ilyen Octavia-m. A kalaptartóba először tettem nagyovál komponens szettet, erős fejről (régi JVC cd, 15A-s gyári biztivel, tehát valszeg erősebb volt az átlagnál), jól szólt. A kalaptartó egyébként valami embertelenül vastag anyag, fém rétegek is vannak benne, borzasztó volt átvágni. Aztán inkább rendse rendszer került bele.
De az a telt mély, amire gondolsz, az azért egy szubláda...
Viszont a fent említett anyagvastagság miatt (is), az általad linket Blau gyenge lesz oda.
Minimum egy jó 25-ös kell, megfelelő erősítővel. Vagy 30-as. Elég hülye akusztikája volt annak a kocsinak.[ Szerkesztve ]
-
topi66
aktív tag
válasz bghistvan #76198 üzenetére
Szerintem:
Az a mélyláda az mint a hozzászólók írták,kisebb csomagtartóban remekeltek. A tiédbe keress egy 2 csatornás izmosabb végfokot (akár használtat) és ládát 30 cm-es méllyel. A rádiótól rca,az akkutól táp neki,a végfok nem foglal nagy helyet és alkalomadtán a láda könnyen kivehető ha kell a csomagtartó. Árban sem biztos hogy rosszul jársz.[ Szerkesztve ]
-
migabi24
nagyúr
Csak kérdezem azoktól akik a gyári szett mellé mélyládát raktak, ti csak hallkan hallgatjátok? Mert hogy hangerő az nem lesz a gyári szettel, én ha lecsavarom az oválokat sírhatnékom támad és nem a minőség miatt, oválbol is vannak szarok és jók is persze, nekem volt alkalmam párat bepróbálni, 5-ből 1 szólt megfelelően, de az nagyon
[ Szerkesztve ]
-
Lusu
aktív tag
válasz bghistvan #76204 üzenetére
Ha álló helyzetben hallgatnád, megfelelő lenne a kis 20-as blau is, de ha menet közben is szeretnél mélytartományt akkor bizony combosabb kell. Egy érzékeny 30cm-es lesz talán az ideálisabb választás és az egyszerűség kedvéért inkább zártat válassz. Arra számíts, hogy ennek az autónak 40-45Hz körül lesz a rezonancia frekvenciája, ebben a tartományban várhatóan túl sok lesz a mélyed. Ha van EQ a fejen és van 40Hz-es sáv próbáld ki, hogy lehúzol belőle, jó sokat akár 8db-t és hallgasd egy darabig úgy is, lehet jobban fog tetszeni. Persze ha levettél belőle, lehet az erősítőn rá kell majd adni picit
De mivel a fejed sokféle beállítást enged, ezért ezen túl fontos lenne még mindent fázisba hozni és amit enged ki EQ-zni. Szívesen segítek benne, de ha jól tippelem miskolc nincs túl közel számodra
A kalaptartó talán olyan túl sokat nem is fojtana, de a 20-as menet közben egyszerűen kevés.[ Szerkesztve ]
-
Lusu
aktív tag
Az a baj az ilyen kalaptartókkal, hogy lehetne akár 25-ös rétegelt lemezből is, ha nincs rögzítve... A sedanoknál ezért jó az a lemez, mert arra lehet építeni. Bár félreértés ne essék, az sem elég merev egy 20-25-ös free air sub-hoz de mivel azt nem kell mozgatni, bátran lehet bitumenlapozni, rétegelt lemezzel megerősíteni, stb...
-
V8engines
tag
-
Cry0
őstag
Sziasztok!
Spl Wa-300-77F nyomót megéri lecserélni egy Gladen Sqx 12 nyomóra?Iphone 15 Pro Max Kék Titán
-
őstag
Az SPL /sound pressure level/ inkább a hangnyomásra tervezett dolgok. Itt a minőségi zenélés másodlagos tényező. Az SQ /sound quality/ pedig a minőségi zenehallgatásra tervezett dolgok, itt a hangnyomás a mellékes. Tehát megintcsak neked kell eldönteni, hogy mi a fontos
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz migabi24 #76226 üzenetére
Nem, tesz bele valami légáteresztő anyagot, ami elvileg a vizet nem engedi át. Van egy rész youtube-on ami erről szól, de végig Angolul beszél. Ha gondolod keresd meg. Ő megoszt minden apró részletet, ami a beépítéssel kapcsolatos.
Itt van pár kép a merciről:
[ Szerkesztve ]
-
Lusu
aktív tag
Zárt ládába nem lesz ó, hacsak nem biztosítasz neki egy köbméter levegőt kis túlzással persze, de azért free air, mert a láda légrúgójára nem támaszkodik a konstrukció, cserébe roppant effektíven tud működni.
Szedán esetében két bevett megoldás van. Első, hogy a kalaptartót használod, 1 vagy 2 nyomónak de ide 20-25cm szokott elférni általában és ugye a csomagtartót használa dobozként. Ez esetben erősen ügyelni kell a hátsó üléssor megfelelően zárjon. Másik megoldás, hogy az üléssor mögött építesz egy falat, amibe beépíted a hangszórókat. Ez esetben a falnak kell minél jobban elzárnia a csomagteret az utastértől. Faragósabb megoldás de így már 2x18" sem akadály. Mindkét megoldás előnye, hogy megmarad az autó gyáriasnak, semmilyen komoly destruktív beavatkozás nem szükséges.
Végül harmadikként amit Viki említett, a csomagtartóban a pótkerék öbölbe, vagy más ideális helyen a membránfelület legalább felével megegyező méretű lyukat vágni és arra közvetlen vagy valamilyen csatornával rögzíteni a hangszórót. Itt már destruktív beavatkozás kell, por és vízvédelem, cserébe bármelyik kialakítású autónál fog 20 de inkább 15Hz alá menni 3db/okt emelkedő görbe mellett is
Viszont előre nagyon combos kick sőt inkább mély tartomány kell, mert ennek a megoldásnak 40-50Hz-nél vége van, felette nem szól. -
Lusu
aktív tag
válasz migabi24 #76226 üzenetére
Az a szivacs PA hangszórók rácsára szokott felkerülni ha kültéren használják. Csapódó víz és por ellen ragyogóan véd viszont a légmozgásnak nem jelent különösebb ellenállást.
Amúgy meg, néztél már az autód alá? Láttál már a pótkerék öblön kívülről sarat? Vizet is alig. Persze hétköznapi használatra gondolok nem arra amikor a szeretőnket visszük megdöngetni a földútra (bár ez utóbbi esetben se kerül oda sár, csak ha felhasal az autó) -
szbalogh
addikt
Sziasztok!
17 éve hajtom a kis Polo kocsimat. Már majdnem vastelepre került de megjavítottam. Közben kellett egy másik kocsi amiben sokkal szebben szól minden, így arra gondoltam jó lenne feljavítani a Polo-ban is a hangzást. Pár órája lövésem se volt a témáról de a bevezetőt és az első hozzászólást elolvastam.
RCD200 rádió van benne, ami négy hangszórót hajt meg. Egy mémet fórumon olyasmiket írtak, hogy 12-15W teljesítményt mérnek róla. Adatlapot nem találtam. Amiket nézegetek [link] mind sokkal jobban terhelhető hangszórók. A kérdésem az, hogy ha előre teszek egy pár új hangszórót, akkor nagyobb teljesítmény csikarható ki a rádióból ha a hátsó hangszórókat nem használom? Esetleg ráköthetem az azonos oldali két kimenetet egy hangszóróra hátha így nagyobb lesz a teljesítmény?
Mindenféle zenét szeretek rap, heavy metal és néha klasszikust is hallgatok. Nem a nagy hangerő a cél de nem vetem meg a jó basszust.
[link] Ezt néztem ki. Fogalmam sincs milyen tulajdonságokkal bír az eredeti hangszóró.
Köszönöm!Nick: HE_Storm
-
topi66
aktív tag
válasz szbalogh #76231 üzenetére
A gyári rádiód valós teljesítménye csatornánként nagyjából 7-10 watt,utána már egyre durvábban fog torzítani. Amennyiben szeretnél hangos és jó minőségű zenéket hallgatni akkor érdemes lenne a cseréjén gondolkozni amit a későbbiekben tovább tudsz tuningolni erősítővel. Amennyiben a csere nem opció akkor olyan hangszóró szettet keress aminél a magas és mély nincs egybe építve,és az érzékenysége 90dB feletti. Jobb a színpadkép ha a magas hangok nem a térdednél szólalnak meg,hanem az a oszlop tövéből vagy közepéről és nem feltétlenül drágább mint amit linkeltél. Pl:[link] [link] [link] Az eredeti hangszóród korából adódóan csereérettnek gondolom
-
szbalogh
addikt
válasz topi66 #76234 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
Sajnos nincs hely a magashangú hangszórónak külön. Nem akarom túlbonyolítani ezért barkácsolni nem akarok és cserélni se szeretném a rádiót.
Most azt nézem, hogy adatlap szerint a 90dB vs 92dB több mint másfélszeres hangerőt jelent ugyan akkora áramfelvételnél az utóbbi javára. Jól értem ezt?
Ja és akkor mehet az azonos oldalak összekötése?[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
-
topi66
aktív tag
válasz szbalogh #76235 üzenetére
Eszedbe se jusson az összekötés A rádiód kimenete hidalt vagyis nem szabad testelni sem,összekötni pedig semmiképpen,(Ha összekötöd akkor minimum biztosítékcsere de sanszosabb a rádióé)vagy csak hangszóróval attól hangosabb is lesz.Szóval a hátsók is maradjanak bekötve. Bár a hifi a zene szemből hallgatását feltételezi és a kalaptartón való hangszóró elhelyezés ezt semlegesíti,de ha sznobként nézném akkor olyan mint autóhifi maximum az autó álló helyzetében lehetne részben igaz.
[ Szerkesztve ]
-
topi66
aktív tag
válasz szbalogh #76238 üzenetére
Ugyan minek? A fader funkció erre szolgál Sajna azzal sem nyernél, ha párhuzamosan kötnéd az első és hátsó hangszórókat. Nem túl drágán árulnak it a prohardver aprojában, vagy a jófogáson is olcsó 2-4 csatornás erősítőket, hangerő növelésére alkalmas lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
válasz szbalogh #76235 üzenetére
Pattintsd le a két A oszlop műanyagot, hogy hol lehetne vágni rá lyukakat (körkivágóval 2 perc alatt megvagy vele), belül hol vannak a patentek. Remélhetőleg pont van olyan rész rajta, ahol kívül viszonylag sík, belül pedig elfér a hangszóró kis rögzítő bizbasza, és nem ütközöl patentekbe.
Tényleg pikk-pakk megvan, szépen körbemaszkolod és a hangszóró menetével megfelelő méretű kört vágsz ki. Rendes komponens szettekben adnak ezer féle plusz alátétet / rögzítőket a hangszórók mellé, hogy a kocsidban rendesen fel tudd szerelni.
Nekem így sikerült pár hónapja:
-
szbalogh
addikt
válasz Marchello19 #76240 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek!
Már megvettem a koaxot Biztos sokkal jobb lesz, mint a régi.Nick: HE_Storm
-
szbalogh
addikt
válasz Marchello19 #76240 üzenetére
Hát ezt benéztem, volt magassugárzó az A oszlopon
Felhívtam az autódvd-t de azt mondták így is jó lesz szóval maradt. Ha kell majd utólag ezeket is cserélem.
Kibontottam az ajtóból a hangszórókat, előkészítettem mindent. Hétfőn jön a cucc... jó hosszú hétvége lesz
Kivettem a rádiót is, csak az első hangszórók vannak kivezetve. Nem bontottam ki a hátsó burkolatot, hogy van-e ott hangszóró. Most meg kódot kér a rádió
Nem ismeri véletlenül valaki azt aki az ajtókárpit-patenteket tervezte? Elbeszélgetnék vele Mind bent maradt az ajtóban és kiszakadtak a kárpiton levő fülből. Az egyik használhatatlanra tört.Nick: HE_Storm
-
topi66
aktív tag
válasz szbalogh #76242 üzenetére
Vigasztaljalak,amikor megnyertük a yardnak egy tenderét és az akkor kapott borákba kellet szerelni fényhidat és urh-t akkor a szakszervizben megmutatták a kárpitok szakszerű leszerelését és 10ből 8 eltört. Mint korábban írtam csak meleg vagy jól felmelegített kárpitokat szabad bontani. A rideg patent tutira törik.
-
szbalogh
addikt
válasz Marchello19 #76245 üzenetére
Köszi találtam Bárdiban. 2100Ft 5db. Cserélem mindet de a kárpitra ragasztott letört fület nem tudom pótolni.
Nem akartam nagyon elmerülni a témában de mégis úgy lett
Szóval azóta videókat nézek és olvasgatok.
Eleve vettem a hangszórókhoz egy szett szivacs szettet de egy szemléletes videóban demonstrálták mennyit számít a bitumenlap a vékony lemezekre ezért hétfőn nem csak a Bárdiba megyek hanem autóhifi boltba is
Ehhez kérdésem, hogy ez a bitumenlap mennyire vízálló, mert szerintem folyik ott a víz, nem ér az üveghez a gumi. Cserélném ezt is de nem találtam, de rá fogok kérdezni.
A másik kérdés a magassugárzóra vonatkozik.
Ami most bent van 4 Ohmos, az eredeti középsugárzó is ennyi volt. Az új koax szett 3 Ohmos. Ha bent hagyom a magassugárzót okozhat bajt? Érdemes egyáltalán meghagyni? Vagy csak hangzás alapján tartsam meg vagy kössem ki?
Közben persze nézegetem a magassugárzókat is. Ezekhez alapból adnak hangváltót. Most nekem ilyen nem lesz a rendszerben. Okozhat ez galibát?Nick: HE_Storm
-
V8engines
tag
válasz Marchello19 #76245 üzenetére
Kezdésnek nem rossz, de szerszámtól függetlenül tudnak törni a műanyagok.
Egy kasznis
-
V8engines
tag
válasz szbalogh #76247 üzenetére
Azt egy jó műanyagos megoldja (kárpit letört patentek helye), vagy Te magad, ha van kézügyességed.
Egy ajtóbelső mindig is ázik, ha van jól záró vízlehúzó, ha nem. -Milyen VW-ről beszélünk amúgy?
Ott a hibátlan zsírtalanítás lesz neked a lényeg, és hogy hőpisztollyal rámelegítsd az élekre, ívekre.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Sigma 150-600mm Sports objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- MICROSOFT SURFACE LAPTOP 2 - MEGKÍMÉLT ÁLLAPOTBAN (ajándék tok + USB hub)
- Újszerű Asus TUF F15 FX506HE - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB -512GB - RTX 3050 Ti - 2 év gar
- AMD Ryzen 7 5700X3D 3.0GHz (96MB Cache, up to 4.1GHz) OEM AM4 Processzor!
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro, vadonatúj, bontatlan, 2026.03.07.-ig garis
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest