Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
kb. igen - azonban a képarány eltérő: a DSLR 3/2 arányú, a kompakt pedig 4/3
a képátló tehát valóban hasonló témát fog majd be, viszont a DSLR képe szélesebb és alacsonyabb lenne még teljesen egyező névleges látószög esetén is - de az 1 mm eltérés sokat jelent nagylátóban, így emiatt meg pláne
-
Degeczi
nagyúr
általános látószög összehasonlító sokfelé van, de azok ritkán jók ilyen finom eltéréshez
viszont pl. Ken Rockwell 16-85 ismertetőjében van egy kép, ahol egérrel váltogatható a 16 és 18 mm-rel készített két kép (mondjuk ő pont azért tette föl, h nem túl nagy a különbség - nézőpont kérdése. Perspektívában elég nagy)
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Tájkép és csendélet fotózásnál nem igazán kell a nagy rekesz miatti kis mélységélesség....
A minőséget alapvetően az objektív és a váz, valamint a fotózás körülményei befolyásolják, az objektív fényereje csak annyiban függ vele össze, hogy az igen nagy fényerejű objektívek általában /de nem szükségképpen/ jobb minőségűek...
A nagy fényerőre a nagyon kis mélységélesség és a megvilágítás vakuval valamilyen okból nem korrigálható hiányosságai miatt van elsősorban szükség.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Rapid136
őstag
Erős körtepumpa. Levegőspray semmiképp.
És ha nem rekeszelsz 5,6-8 fölé, az is eltünteti a foltokat a képről :-)Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."