Új hozzászólás Aktív témák

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz #82860288 #82825 üzenetére

    Képzelj el 2db 10 sávos autópályát. Az egyiken 90km/h, a másikon 130km/h a maximális megengedett tempó.
    Ha mindkettő csak 20%-os kihasználás mellett üzemel, a 130km/h autópálya mégis nagyobb áteresztőképességgel rendelkezik ugyan azon időegység alatt.

    1. Egy processzor is rendkívül komplex rendszer, számtalan végrehajtó egységgel, ezért az összesített CPU terheltség százalékban legfeljebb az architechtúrán belül (pl. Az összes intel 10. gen.) ad egy relatív összehasonlítást. Ezért jönnek a képbe a valós, hétköznapi tesztek, hogy miként teljesít a valóságban. És lám, hiába alacsony a CPU terheltség, A rendszeren vagy CPU-n belül van egy egység, ami a szűk keresztmetszetet okozza. (pl. a level cache méret. Erről csinált videót a HW unboxed)

    2. Miközben játszol, kb. ez történik (forrás):

    Ebből egy jó adag időegységet a CPU folyamatok tesznek ki. Mikor már "nincs CPU bottleneck", akkor is lehet javítani az fps értékeken. Egyedül a hatékonyság ésszerűségi keretei lehetnek a kérdésesek. Vagy a cél, pl. a min 1% fps növelése, a stabilabb frametime.

    [ Szerkesztve ]

    Jevons paradox

Új hozzászólás Aktív témák