Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
válasz stratova #136298 üzenetére
Ennyit mogyoróztam mindössze:
147 1,9 JTDm 8V
120 PS (88 kW; 118 hp) at 4000 rpm 280 Nm (210 lb⋅ft) at 2000 rpmHyundai Coupe 2.0i '96-'99
140 hp (104 kW; 142 PS) @ 6,000 rpm and 180 Nm (133 lb·ft) torque @ 4,800 rpm.Norbi megszokta ahogy húz a turbódízel, ez van. Emiatt nem szerette a Coupét.
Hasonló járgányoknál így nézne ki a szitu:
Hyundai Elantra 2.0 -00 (102 kW)
Fiat Croma 1.9 JTD aut. -07 (110 kW)[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz stratova #136301 üzenetére
Semmi értelme a nyomatékot nézni. Az, hogy mennyire húz a járgány, annak súlyától, és az azt előre mozdító erőtől függ, márpedig a forgatónyomatékkal még valamit csinálni kell, hogy abból hajtóerő legyen, ezt pedig tipikusan leginkább a váltó végzi, és lehet meglepő, de egy többet forogni tudó benzinesben tipikusan rövidebb áttételezésű váltó (erőátvitel) van, ami kapásból ellensúlyozhatja a gyengébb forgatónyomatékot..
Végeredményben, lehet papíron úgy tűnik, hogy a dízel fog jobban húzni, de ha a váltóval korrigálod hamar ki fog derülni, hogy nem véletlen van ott a másik adat is, ami a teljesítményt hivatott mutatni.Ugyanakkor pontosan ezért, ha a benzinest nem forgatod, arányosan sokkal rosszabbul fog menni, de nem azért, mert nincs benne nyomaték, hanem azért, mert nem úgy használod, hogy kijöhessen belőle az állat. A dízelt, mivel borzalmas alacsonyan van a nyomatékcsúcs, kb. nem is tudod rosszul használni, az mindig húzni fog, az alatt is, aki nem tudja, mire való a váltó.
-
stratova
veterán
Persze ez is benne van bőven a pakliban. Városban az 1.6-os Lianam sokkal jobban ugrik, mint az 1.8 Tino (mindkettő szívóbenzin de nagyon más karakter papíron a Tino erősebb).
-200 kg
4x4 -> rövid váltóáttétekPályázni nem álom vele. Városban ha spórolósan akarok menni vele (1)2-3-4 50-60-ig, ha gyorsan akkor 50-60-nál még simán 3-ban van és városból kiérve az anno oktatott 80 helyett leghamarabb 90-nél teszem csak 5-be. (eleve vicc ugye hogy konkrétan 80-130-ig lenne egyetlen fokozatom szóval a poén az, hogy itt van a csúcs nyomatéka is 130 km/h 4000+). Mivel azonban én általában akkor vagyok hajlandó kocsiba ülni, ha vinni kell valamit nagyobb/nehezebb holmit vagy valakit/valakiket.
Előbb megyek BKV-val pár megállót 1-2 óriás bevásárló szatyorral, minthogy ezért rövid távra autóba üljek [2-5 km]
Btw kerékpár csomagtartóra meg még éppen rá lehet pókozni 2 göngyöleg ásványvizet egy szatyorban
Nézegettem bringás utánfutókat, de egy olcsóbb kerékpár árát kérik értük (gyereket meg biztosan nem vinnék ilyenben, bringán is max bringaúton még csak bringasávban sem szívesen).[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #136304 üzenetére
Van elég koromőrült barátom, volt szerencsém elég sokfélét kipróbálni. Könnyen lehet, hogy több dízelt vezettem már, mint benzinest, sőt, egészen biztos.
(#136305) stratova: Igen, egy jó/rossz váltó nagyon durván meg tudja határozni a motor karakterét, amit érzékelni fogsz belőle. Volt szerencsém már mindkét verzióhoz.
A legviccesebbek ilyen téren az ezres sportmotorok, egyesben tudják az itthon engedélyezett autópályatempót, kettes az 130-tól 200-ig, ha kihúzatod. Pedig ezeken kívül még van négy sebességfokozat gondosan beosztva 200 és 300 közé.
-
norbert1998
veterán
válasz MiklosSaS #136295 üzenetére
Ezt nem tudom hova rakni. A hyundai is potenciális következőautó, és még az is, nem ugrom fejest az első autóba ami tetszik. Van egypár ami bejön, annak a listának pont a felét próbáltam és tapiztam tegnap, ültem Alfa GT-ben is. Az sem jött be, már belülről sem (vagyis nem annyira hogy a 147-es árának dupláját rá aldozzam, de ez egy mk3 coupe volt és jó eséllyel szét kergetett darab. Az a baj, hogy a legközelebbi másik, ami mk2-es és már sokkal jobban tetszik, bő 200 km túra. Addig meg a bravot nem adom el, amíg nem tudom, hogy mit veszek.
Vissza kanyarodva, az a coupe nem ment. Benzinesem van, ráadásul egy kimondottan pörgetés igényes darab, tudom, milyen karakterisztikája kell legyen nagyjából egy ilyen motornak, de az a kocsi nem ment. Való igaz, nem pörgettem tiltasig, de azért ha jobban a sorokba olvasol, akkor1800 és 4500 között ha nincs különbség, az már elég tré.
De mint mondtam, még próbálok majd mindenképpen mindegyik kocsiból párat, mert nem létszükséglet a bravot lecserélni, csak szeretném. -
HSM
félisten
válasz norbert1998 #136308 üzenetére
"akkor1800 és 4500 között ha nincs különbség, az már elég tré"
Wow, önjelölt motortervező szakértőnk megszólalt.
Egy ideális motor nyomatékgörbéje vízszintes. Tehát, letesztelted, hogy a karakter rendben van, már 1800-on sincs megdögölve a motor.Az, hogy nem ment, az mint írtam, könnyen lehet az előző gazdák eredménye, simán szétkergethették már a ménest, ha nem volt rendesen megadva neki a járó törődés....
-
norbert1998
veterán
Pont azt mondom, hogy az a specimen, amit próbáltam, motorikusan nem volt jó szerintem, szét volt kergetve a ménes.
Látod kolléga, megint el beszéltünk egymás mellett
Sőt, a bravo-nal az első áldozat pontosan ugyanilyen volt. 3-ban 4000-nél ugyanúgy (100km/h)gyorsult, mint 1500-nál. És azt tudom biztosan, hogy az nem egészséges, mert az enyém (bár nem mondom, hogy hibátlan), de 3500-4000 körül kezd el igazán húzni*, a próbált darab meg el gyengülni.
Nyilván amennyire egy 1.2-es ideges tud húzni...
De érezni, ahogy a görbék emelkednek (mert ugye pont hogy nem sík ezeknek nagyon), azaz ahogy szépen egyre jobban húz, ahogy ugye minden egészséges, nem turbós motor csinálja.
[ Szerkesztve ]
-
hackeeeee
Jómunkásember
Véleményem szubjektív...
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz hackeeeee #136313 üzenetére
Vicc nélkül gondolkodom egy Vegán. Van ahol meg tudnám venni £680-ért (250K HUF) bontatlan és 3 év garanciás Sapphire ref. Vega 64 + MSI MPG27CQ (27", VA panel, 144 GHz, 1440p, Freesync) kombót. Ha eladnám az AOC-ét meg a 1080 Ti-t, még maradna is egy XBox-ra való a csere után.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
HSM
félisten
válasz hackeeeee #136320 üzenetére
200-ért instant felejtős.
Meg azt néztem, még Asus Strix is akad aprón új 150 körül. Az is lehet, hogy jó, bár képet/tesztet nem nagyon találtam róla.
Ha csak másfélszer annyiba kerül, mint egy új, jobbféle Rx580, az már szerintem korrekt ár érte.
Mondjuk így hogy megvetted az 580-at újat, boltban én se rohannék nagy bukóval Vega-ért, főleg hogy az 580 sem éppen gyengus. Én legalábbis nagyon jól elvagyok most vele FHD-n. -
hackeeeee
Jómunkásember
Én HW-kban ugye új árakat nézek mindig.
Nem tudom, hogy lesz, most szépen megpróbálom fejben rendbe tenni azt, hogy megmarad a OneX, addig biztosan, amíg nem jön meg a Scarlet, aztán meglátjuk mi lesz. Addig meg mellette szerintem kihúzza az 580.
Nem lenne akkora bukó eladni az 580-at, és váltani, de, nem látom azt, hogy szükség lenne rá.
Véleményem szubjektív...
-
bandi0000
nagyúr
Adott egy EVGA 650G3 táp, aminek a ventije csak terhelés alatt kapcsolna be
De most vettem észre, hogy az elmúlt pár indítás óta, bekapcsolás után 1-2 órán belül mindig bekapcsol a ventije, de semmilyen terhelés nincs, pl netezek csak, pár percig megy, és lekapcsol, de ezt mindig eljátssza, szerintetek mitől lehet ez?
Bár gyanús hogy a legutóbbi frissítés óta csinálja, vagy legalább is nem tudom
Xbox One: bandymnc
-
HSM
félisten
válasz bandi0000 #136325 üzenetére
"de semmilyen terhelés nincs, pl netezek csak"
És ilyenkor a gép akkumulátorról megy? Tartok tőle, hogy a tápot terheli. A táp gyártói adatlapján az van, hogy 20% terheléstől már lehet zaja, ez 130W, így simán elképzelhető, hogy magától nem hűl eléggé, és időnként vissza kell hűtse magát.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz bandi0000 #136327 üzenetére
Oké, de a proci alatt van egy alaplap (feltételezem, ha nincs, akkor tényleg nem fogyaszt semmit ), az alaplapban van (jobb esetben) memória. Egy asztali HDD 3-10W, ha csak pörög.
No, meg oké, ráírják, hogy 20%-ig csendben van, de azért csodák nincsenek, ha nem kap semmi szellőzést, vagy valami akadályozza a hő távozását, akkor előbb utóbb be kell segítenie magának a ventilátorral....
-
norbert1998
veterán
Erre emlékeztek?
[link] -
#81556480
törölt tag
válasz norbert1998 #136329 üzenetére
én igen
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #136329 üzenetére
Ja. De szerintem kamu volt.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #136332 üzenetére
Ja, kiszedte a processzor osszes labait, egyetlen enyhe pattintasal...aztan meg az alaplapbol huzogatta ki....na ja. Persze...
Poenak komolyan jo volt.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
miresz
veterán
válasz MiklosSaS #136335 üzenetére
Minden ok. Gyerek nől, én öregszem,stb.
Egyenlőre száműztem muteromék gépébe a 2400G-t. Most az intel volt jó áron nekem. Meg azóta volt már itt minden. Nem tudom megtartani a hardvereket, mindent ki kell próbálni. 😊. Veled, helyzet? Még mindig rain falván húzod az igát?
-
hackeeeee
Jómunkásember
Véleményem szubjektív...
-
-
hackeeeee
Jómunkásember
Amúgy, simán..
Főként notebook-ok esetén GPU hibánál ez van.. De, főként a bányász szezonban nem 1 ilyen vga-val találkoztam, ami annyi volt, hogy black screen, és sehová tovább. Sőt volt olyan is, aminél lefutott a post, mintha ment volna, de kép nem volt..
Véleményem szubjektív...
-
Mahrenburg
senior tag
válasz MiklosSaS #136343 üzenetére
Minden jel arra mutat, hogy eljött az ideje a VIA VGA-piacon való egyeduralmának (is)
"Egy fel nem használt Phenom II matrica olyan mint egy nap ami sosem kelt fel, egy múló szerelemről szóló dal amit sosem énekeltek, egy harcos szív amely sosem dobbanhatott..!" by Habugi
-
bandi0000
nagyúr
Tudt valaki valami okosat mondani wifis nyomtató mért nem nyomtat?
Telefonról simán ki tudom nyomtatni, gépről nem nyomtat
Ha keresni akarok gépen nyomtatót, kiírja ezt az Active Directory tartománykezelő rendszer nem elérhető gondot
És ami a legszebb, hogy beolvasni meg simán be tudok nyomtatóról a gépre wifinXbox One: bandymnc
-
bandi0000
nagyúr
válasz #Morcosmedve #136348 üzenetére
kösz ez segített
Találtam valami hp hiba elhárítót, és bekapcsolja az eszköz megosztást vagy mit, és így jó
Xbox One: bandymnc