-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
r.levente75
addikt
1987-es 318i, benzines 105LE. Két éve amikor nekiálltam a felújításnak, akkor még nagyon sok alkatrész volt hozzá használtan, főleg külső esztétikai alkatrészek jó minőségben nagyon olcsón. Pl egy kormány 2k, tükör elektromos 2k stb. Aukciós oldalakon ismerkedtem meg hasonszőrű emberekkel, és azóta is ha kell valami egy telefon és majdnem mindig van ami kell.
-
MPowerPH
félisten
Azt senki nem mondta. Arrol volt szo, melyik jelenleg a karosabb. Es mivel a dieselek alapbol koromcsapdaval vannak felszerelve, amik varosban nem urulnek, igy ott messze nem generalnak akkora szennyezest, mint a mostani benzinesek, amik szabadon okdajak ki magukbol a rakkelto reszecskeket. Annak nincs szaga, az teny, de ettol meg sokkal karosabb, mint egy diesel. Ezek tenyek, ennyi. Mindegyik karos, de jelen helyzetben nincs mas alternativa. Az elektromos autok kozvetlen ugyan ugy szennyezik a kornyezetet.
Hidrogen, LPG, CNG, legtisztabb.
KAMELOT: Mar hogyne lenne? Kulon szoftot keszitettek a konszernnek, ami erzekeli azt a korulmenyt, amikor a karosanyag kibocsajtast merik. Ekkor az ECU atvalt egy csalo modra, ahol hozza a gyari adatokat. Persze volt mas gyartoknal is gond, de kulon, specialisan erre a celra megirt kodot nem talaltak egyikben sem, es csak egy-egy modelt es motort erintett a dolog, nem az egesz palettat. Tan viccbol kotelezo visszavasarolni az osszes diesel motoros konszernes autot az USA -ban? Es meg ki tudja mi lesz akkor, ha az europai piacon is beindul, ugye mar van is ra egy pelda.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Vazz, mond mar meg Te nagyokos, ha rajta a koromszuro, akkor ugyan hogy es mi jon ki a kipufogon varosi menetben, mikor a rendszer nem tudja elinditani a regeneraciot, mert a korulmenyek nem alkalmasak ra? Legalabb nezz utana, mi az a DPF, hogy mukodik, mikor regeneral es azt hogyan teszi.
Pont azert dugul el sokak szuroje, mert b@szik kifaradni vele a varosbol kicsit megjaratni, egyenletes tempoban, hogy az auto tudja regeneralni. Es ha jo a technika, akkor 600-700 km-enkent teszi csak meg, valahol a hatarban. Azert nem valo a diesel varosi hasznalatra. Nekem az auto a mostani megtett 751km alatt egyszer regeneralt, kint a semmi kozepen az autopalyan. Igaz, en premiummal jarok, igy nincs akkora koromkepzodes sem.A benzineseitekre is felkerul a koromszuro lassacskan, nyomos okkal. A sok elhanyagolt foshalom PD-CRTDi, TDCi, DCi meg tarsai, akiknel a tulajdonos egy fejrantassal tudomasul vette, hogy az autoban meghalt a DPF, ki kell cserelni X00.000Ft -ert, inkabb leszedette, es kiprogramoztatta 60k -ert, mert minek az bele. Igen, azok direktben okadjak a finom kormot az emberek orra ala. De ez nem a diesel autok hibaja, hanem a tulajdonosoke, meg a muhelyeke, amik hirdetik ezt a lehetoseget, mint megoldast. Es valahogy ezek az autok ez utan is atmennek a muszakin. Akkor ki a hibas? A regi dieselek pedig ilyenek, akkor meg nem volt arrol szo, hogy azt a kormot, amit okadnak, 'ossze kellene gyujteni', mert nem tul egeszseges. Pont ugy, ahogy a mostani benzineseknel. Csak ezert ok sem fogjak a szakadekba lokni az autojukat.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
De most nem ugyan ezt papolom? Ha egy auto dpf-el jon ki, akkor miert az a megoldas, hogy ha elromlik, akkor kiszerelik? Ha a klimakompresszor bekakal, akkor azt is kiszerelik? Ha a szervo, akkor azt is? Ez igenis emberi felelosseg, es nem csak a tulaj szintjen, hanem ugyan ugy bunos az is, aki csinalja es reklamozza, es az is, aki mindezt megengedi. Nem?
Le is vagyon irva abban a bizonyos TC-s cikkben, hogy ez biza azokra vonatkozik, amik dpf nelkul szaladgalnak vagy igy vagy ugy. En is elitelem az osszes fustolgos gyokeret. Ellenben akik regebbi diesellel maszkalnak, azok nem fogjak felgyujtani az autojukat. Kell 1 evtized, mire azok is kikopnak. A szag es a kiaramlo reszecske nem ugyan az, a hypo szagtol nem lesz szmog, es belehalni sem fog senki. A regi benzinesek sem illatoznak, emlekszem, mikor a nyitott garazsban melegitettem a 28i-t, es meg lehetett fulladni.
Evi 25k km-nel eleg jelentos a kulonbseg, tekintve, hogy az a 2L lehet kicsit tobb is(garantalom), es tekintve, hogy amiota kozvetlen befecskendezesu benzinesek futnak, azota egyik nagyobb marka sem tudott egy igazan megbizhato konstrukciot gyartani. Tenyleg mar csak a DPF a kulonbseg a varhato koltsegek listan, de hamarosan mar az sem, mert minden auto csak DPF-el futhat.
A dieselt nem mindenki a fogyasztasa miatt veszi.(cegek igen) Sokan az alacsony fordulaton jelentkezo hatalmas nyomatek miatt, ami az autot sokkal kenyelmesebbe teszi a hetkoznapokra, foleg egy atlagember szamara. En is azert jarok azzal, mert a 35i egy betegagy, na meg a 100 km-enkenti min. 3L-es fogyasztaskulonbseg is eleg visszatarto ero.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me